Offtopic-keskustelu koronaviruksesta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 185
Sitä väliä, että kun lainasit juttua missä mustamaalataan denialistin kuvaa ja lainaamasi IL juttu, niin näitten perusteella valehtelet ja mustamaalaat tätä herraa. En tiedä, onko tämä herra joskus tuonut esiin, että ei usko koronaan, mutta tuosta se ei käy ilmi.
Mitä tarkalleen ottaen valehtelen?
Et edes tiedä mitä tyyppi kirjoittelee someen ja väität että minä mustamaalaan ja valehtelen. :facepalm: Juttu oli toimittajan ja Peuravirta on itse tullut julkisuuteen näillä jutuillaan.

Ote facesta:

Näyttökuva (96).png
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En osaa sanoa tän saitin luotettavuudesta mitään mutta summaa aika hyvin sen, mitä itsekin Peurizin (Peuriksen? Peuritsin?) muistan asiasta öyhöttäneen.


Taustalla koronaskeptisyyttä

Epäasiallisen somekommentoinnin lisäksi huomiota on kiinnitetty Peuravirran aiempaan käyttäytymiseen sosiaalisessa mediassa. Mies on muun muassa kritisoinut sometileillään jo pidemmän aikaa koronapandemian hillitsemiseksi tehtyjä toimenpiteitä.


Hän on esimerkiksi kutsunut koronarokotetta naurettavaksi ja maskia orja- ja lammasmaskiksi.
Ja siis taustaa tietämättömille, Peurix on vanhoja zino-tunkittajia ja kyseinen verkosto on vahvasti ratsastanut epämääräisten terveysväitteden varassa.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Mitä tarkalleen ottaen valehtelen?
Et edes tiedä mitä tyyppi kirjoittelee someen ja väität että minä mustamaalaan ja valehtelen. :facepalm: Juttu oli toimittajan ja Peuravirta on itse tullut julkisuuteen näillä jutuillaan.
En tiedä eikä sillä ole mitään väliä. Sen takia kysyin tarkennusta, koska tuot tälläisen jutun tänne..

Verkostomarkkinointihörhö ja bannit finnairille saanut Pähkinä-Peuravirta kehoittaa jättää 12-15v nuoret rokoittamatta somessa.


...niin tästä iltalehden jutusta kun ei selviä mitään mitä tulee koronadenailistiin, vaan jutussa esittäytyy rokotekriittisenä ja Dimitrin twiitti mikä alkaa koronadenialisti sitä tai tätä, niin tästä välittyy ihmisille kuva ketkä eivät henkilöitä tunne, että hän on jotain muuta mitä lainatussa jutussa oli. Tämä on vaarallinen tie oli sitten kuka tahansa kyseessä, jos asia ei olekaan näin. Kaikista helpointa on tuoda konteksti mukaan tähän, missä tämä henkilö kieltää koronan= on koronadenialisti, niin ei tarvitse epäillä mitä tämän takana on? Toivottavasti osasin selventää mahdollisimman hyvin mitä ajan takaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 856
Kaikista helpointa on tuoda konteksti mukaan tähän, missä tämä henkilö kieltää koronan= on koronadenialisti, niin ei tarvitse epäillä mitä tämän takana on?
Peuriz on ollut aika usein julkisuudessa ja monelle täällä kirjoittavalle tuttu vuosien Zinzino-hörhöilystään (jonka tänä vuonna lopetti!!), että siksi ehkä oletettiin että hänen mielipiteensä koronaa ja koronarokotuksia kohtaan on ns. yleissivistystä. Avaa herran FB-sivu, jos olet kiinnostunut kuulemaan enemmän. Siellä vilahtavat niin Ano Turtiaisen puheet, Peuriksen omat puheet koronavastaisessa miekkarissa, jatkuva julkisen koronatiedon kyseenalaistaminen, oman vaaliehdokkuuden (kristallipuolue) promoaminen jne. Melkoinen tapaus. Vaikuttaa tyypilliseltä henkilöltä, johon salaliitot ja pseudotiede uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. En osaa sanoa, kieltääkö hän koronan olemassaolon kokonaan, mutta eipä jää kauas siitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 185
En tiedä eikä sillä ole mitään väliä. Sen takia kysyin tarkennusta, koska tuot tälläisen jutun tänne..


...niin tästä iltalehden jutusta kun ei selviä mitään mitä tulee koronadenailistiin, vaan jutussa esittäytyy rokotekriittisenä ja Dimitrin twiitti mikä alkaa koronadenialisti sitä tai tätä, niin tästä välittyy ihmisille kuva ketkä eivät henkilöitä tunne, että hän on jotain muuta mitä lainatussa jutussa oli. Tämä on vaarallinen tie oli sitten kuka tahansa kyseessä, jos asia ei olekaan näin. Kaikista helpointa on tuoda konteksti mukaan tähän, missä tämä henkilö kieltää koronan= on koronadenialisti, niin ei tarvitse epäillä mitä tämän takana on? Toivottavasti osasin selventää mahdollisimman hyvin mitä ajan takaa.
Selityksestäsi ei tullut yhtään ymmärrettävää. Mutta jätän jutustustelun tästä, ei tämän herran ajatukset kiinnosta sen enempää.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Selityksestäsi ei tullut yhtään ymmärrettävää. Mutta jätän jutustustelun tästä, ei tämän herran ajatukset kiinnosta sen enempää.
No, enpä sitä vastausta saanut ja tuskin saankaan, mutta huomasin ylemmän viestisi mitä olit editoinut, niin ei siitäkään twiitistä välity, että on denialisti. Nyt en ole ihan varma, että mitä eroa noitta on, mutta jätetään tähän, kuten totesit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 856
Kerrotko vielä, mikä on sun määritelmäsi koronadenialistille? Että koko tautia ei ole olemassakaan? Että se on olemassa mutta ei ole lainkaan vaarallinen? Että se on vaarallinen mutta oikeasti koko väestö on sen jo sairastanut ja saanut immuniteetin? Että se on olemassa mutta kaikki (vertaisarvioitu ja valtamediassa uutisoitu) tutkimustieto siitä on valheellista salaliittoa? Vai jotain muuta?
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Kerrotko vielä, mikä on sun määritelmäsi koronadenialistille? Että koko tautia ei ole olemassakaan? Että se on olemassa mutta ei ole lainkaan vaarallinen? Että se on vaarallinen mutta oikeasti koko väestö on sen jo sairastanut ja saanut immuniteetin? Että se on olemassa mutta kaikki (vertaisarvioitu ja valtamediassa uutisoitu) tutkimustieto siitä on valheellista salaliittoa? Vai jotain muuta?
Se, että koronaa ei ole olemassa ihan niin kuin nimikin sen sanoo (denialisti). Kaikki muu esittämäsi esimerkit on sitä kuuluisaa salaliittoa.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Kuten myös se denialismi. Helpompi siis aina vain puhua salaliitoista.
Denialismi on määritelmä ihmiselle, että mitä hän on tai mihin uskoo tai on uskomatta. Salaliittojen kautta toki, mutta itse denialismi määreenä ei ole salaliitto.

Jos laitat sen salaliitoksi, niin silloinbet usko, että näitä ihmisiä (denialisteja) on olemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 856
Denialismi on määritelmä ihmiselle, että mitä hän on tai mihin uskoo tai on uskomatta. Salaliittojen kautta toki, mutta itse denialismi määreenä ei ole salaliitto.

Jos laitat sen salaliitoksi, niin silloinbet usko, että näitä ihmisiä (denialisteja) on olemassa.
Hmm, ymmärrätkö sä tarkoituksella väärin vai mitä? Siis sanoin (tai yritin sanoa) vain sitä, että jokainen koronadenialisti uskoo salaliittoihin. En ole tässä määritellemässä denialismia uudelleen. Ja en tajua jälkimmäistä lausetta ja mistä ihmeestä sen sait päähäsi. Koronadenialisteja on olemassa valitettavasti. Ja he siis ovat imeneet salaliittoteorioita itseensä. Siksi noita kaikkia voi kutsua salaliittohörhöiksi (koronan kieltäjät tai koronan vaarallisuuden kieltäjät jne.. Mutta eiköhän tää tullut nyt väännettyä.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Hmm, ymmärrätkö sä tarkoituksella väärin vai mitä? Siis sanoin (tai yritin sanoa) vain sitä, että jokainen koronadenialisti uskoo salaliittoihin. En ole tässä määritellemässä denialismia uudelleen. Ja en tajua jälkimmäistä lausetta ja mistä ihmeestä sen sait päähäsi. Koronadenialisteja on olemassa valitettavasti. Ja he siis ovat imeneet salaliittoteorioita itseensä. Siksi noita kaikkia voi kutsua salaliittohörhöiksi (koronan kieltäjät tai koronan vaarallisuuden kieltäjät jne.. Mutta eiköhän tää tullut nyt väännettyä.
Luultavasti ymmärsin väärin. En toki tarkoituksella, mutta muuten ollaan kyllä samalla aaltopituudella tämän asian kanssa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tämä onhankala, jos halutaan ottaa joitakin esimerkkejä omaan sanomaan, niin pitääkö kaikki tuoda samassa viestissä esiin? Ehkä keskustelun edetessä tämä laajene isompaan kokonaisuuteen?
Ei pidä. Mutta jos antaa ymmärtää rokotteiden olevan huono juttu kertomalla vain kielteisen (tai äkkiseltään ikävän kuuloisen itsestäänselvyyden tyyliin kun koko maa on rokotettu, kaikki sairaalaan joutuvat ja kuolevat ovat rokotettuja) kun kokonaisuus huomioiden ne ovat hyvä juttu niin silloin kyse on tahallisesta osatotuuden kertomisesta. Jos taas sanot, että rokotteet on hyvä asia, ota rokotteesi koska ne pelastaa ihmishenkiä ja sairaalatunteja, ei koko totuuden kertominen kuitenkaan keikauta asiaa sille laidalle, että rokotteet ovat huono asia.

En ihan ole käsittänyt tätä maalitolppa termiä vielä, mutta tuossa edellä käydyssä keskustelussa otettiin esimerkki millaista keskustelu on aikaisemmin ollut verrattuna nyt, kun tulee toisesta suunnasta? Kuten sanottu, maalitolppa käsitys ei ole tuttu.
En viitannut mihinkään tiettyyn mutta jos haluat keskustella kirjoittajan x kanssa siitä, miten rokotteet tappaa, ei se ole mitään keskustelua vinkua yllättäen, että kirjoittaja y:kin sai tulkita lukuja jossain muualla joskus toisessa tilanteessa kuten hän nyt. Suomessa on kokonaiskuolleisuuteen nähden häviävän pieni määrä koronakuolemia, kokonaiskuolemat hengitystieinfektioihin ovat itseasiassa miinuksella (normaalista) mutta rokotteisiin vasta vähän onkin kuollut. Turha olettaa, että keskustelukumppanisi jakaa jonkun näkemyksen, jonka perusteella voit syyttää kaksoisstandardeista.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Ei pidä. Mutta jos antaa ymmärtää rokotteiden olevan huono juttu kertomalla vain kielteisen (tai äkkiseltään ikävän kuuloisen itsestäänselvyyden tyyliin kun koko maa on rokotettu, kaikki sairaalaan joutuvat ja kuolevat ovat rokotettuja) kun kokonaisuus huomioiden ne ovat hyvä juttu niin silloin kyse on tahallisesta osatotuuden kertomisesta. Jos taas sanot, että rokotteet on hyvä asia, ota rokotteesi koska ne pelastaa ihmishenkiä ja sairaalatunteja, ei koko totuuden kertominen kuitenkaan keikauta asiaa sille laidalle, että rokotteet ovat huono asia.



En viitannut mihinkään tiettyyn mutta jos haluat keskustella kirjoittajan x kanssa siitä, miten rokotteet tappaa, ei se ole mitään keskustelua vinkua yllättäen, että kirjoittaja y:kin sai tulkita lukuja jossain muualla joskus toisessa tilanteessa kuten hän nyt. Suomessa on kokonaiskuolleisuuteen nähden häviävän pieni määrä koronakuolemia, kokonaiskuolemat hengitystieinfektioihin ovat itseasiassa miinuksella (normaalista) mutta rokotteisiin vasta vähän onkin kuollut. Turha olettaa, että keskustelukumppanisi jakaa jonkun näkemyksen, jonka perusteella voit syyttää kaksoisstandardeista.
Olen muutamaan kertaan kysynytkin, että kuinka paljon näitä tapauksia on esim. tällä foorumilla. Yksi, kaksi kirjoittajaa saattaa silloin tällöin olla, mutta ei mielestäni isommassa mittakaavassa ongelmaksi asti vaikka sellaisen kuvan nyt saisikin. Ja näyttää ylläpito noihin reagoivankin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Olen muutamaan kertaan kysynytkin, että kuinka paljon näitä tapauksia on esim. tällä foorumilla. Yksi, kaksi kirjoittajaa saattaa silloin tällöin olla, mutta ei mielestäni isommassa mittakaavassa ongelmaksi asti vaikka sellaisen kuvan nyt saisikin. Ja näyttää ylläpito noihin reagoivankin.
No kolme tässä taidettiin bannata aika suoriltaan noista erilaisista perseilyistä ja sehän tässä taitaa sua harmittaa?
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
No kolme tässä taidettiin bannata aika suoriltaan noista erilaisista perseilyistä ja sehän tässä taitaa sua harmittaa?
Ei harmita. Miksi harmittaisi? En edes tiedä ketä on bannattu. Oma olettamus vain oli, että ylläpito reagoi näihin kohtuu nopeasti. Omasta mielestä tuo ei täällä ole vain niin iso ongelma mitä annat ymmärtää. Mutta saatan olla väärässäkin enkä ole huomioinut kaikkea.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei harmita. Miksi harmittaisi?
Niin, en tiedä miksi älähdät aina kun täällä tai sääntöketjussa puututaan rokotekriitikoihin, koronaskeptikoihin jne. Ei sulla varmaan mitään sen suuntaisia ajatuksia ole mutta vaikutelma tulee, että olet kovasti näitä kantoja täällä puolustelemassa tai ainakin niiden kohtaamaa vastustusta pehmentämässä tai siihen puuttumassa.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Niin, en tiedä miksi älähdät aina kun täällä tai sääntöketjussa puututaan rokotekriitikoihin, koronaskeptikoihin jne. Ei sulla varmaan mitään sen suuntaisia ajatuksia ole mutta vaikutelma tulee, että olet kovasti näitä kantoja täällä puolustelemassa tai ainakin niiden kohtaamaa vastustusta pehmentämässä tai siihen puuttumassa.
Ei se ole kenenkään puolustamista, jos kyselen tiettyjen kirjoitusten perään mitkä saattavat särähtää omaan korvaan tyyliin maalittamisella, valehtelulla tai missinformaatiolla. Olen yrittänyt perustella kysymyksieni perään, jos olen joistakin kirjoituksista halunnut tarkennuksia. Parempi tapa tämä kai on, kun aina raportoida jokainen viesti mistä en tykkää (mitä en siis tee muutenkaan. Turhaa kuormaa ylläpidolle)?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Parempi tapa tämä kai on, kun aina raportoida jokainen viesti mistä en tykkää (mitä en siis tee muutenkaan. Turhaa kuormaa ylläpidolle)?
Kyse ei ole sen raportoinnista, mistä tykkää tai mistä ei vaan yksinkertaisesti valehtelun, vääristelyn jne raportoinnista tärkeässä asiassa. Tämä ei ole mun foorumi mutta jos olisi niin en kyseenalaisiin keinoihin turvautuville rokotevastustajille edes mitään tasapuolista kohtelua tarjoaisi vaan suoraan bannia.

Ongelma on ihan tunnettu mm. lääkäreiden keskuudessa, eli annetaan vaikkapa kaikille mahdollisuus puhua tv-ohjelmassa jonkinlaisen tasavertaisuuden nimissä ja homeopaatti, kristalliparantaja, rokoteskeptikko ja verkostomarkkinoija nostetaan lavalle saman arvoisina keskustelijoina asiantuntijan kanssa. Ketkään ei pääse asioista yksimielisyyteen mutta tiede ottaa pataan 4-1.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
109
Miten muut vanhemmat, meinaatteko ottaa 12-15v lapselle rokotteen? Teettekö itse päätöksen vai annatteko lapsen tehdä päätöksen?

Poika tuossa lyhyen keskustelun aikana sanoi, että haluaisi ottaa rokotteen. Itse taas olen hieman skeptinen asian suhteen. Enemmän mietin sitä, että onko niitä nyt tarpeeksi testattu sekä rokotteesta saatavaa hyötyä nuorille, jotka ei taida olla mitään vakavia muotoja olla saanut.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Miten muut vanhemmat, meinaatteko ottaa 12-15v lapselle rokotteen? Teettekö itse päätöksen vai annatteko lapsen tehdä päätöksen?

Poika tuossa lyhyen keskustelun aikana sanoi, että haluaisi ottaa rokotteen. Itse taas olen hieman skeptinen asian suhteen. Enemmän mietin sitä, että onko niitä nyt tarpeeksi testattu sekä rokotteesta saatavaa hyötyä nuorille, jotka ei taida olla mitään vakavia muotoja olla saanut.
Ihan sen näkee Suomen datasta, että lapsilla tauti ei ole vakava, yleensä ei edes tautia muodostu. Juuri toisessa ketjussa postattiin Brittien tutkimuksen tulokset, jotka vahvistivat tämän.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Niin ja toisekseen, jos on vaikeuksia päättää tuollaisia asioita, niin kannattaa varmaan kääntyä oman lääkärin puoleen konsultointia varten eikä foorumin?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Miten muut vanhemmat, meinaatteko ottaa 12-15v lapselle rokotteen? Teettekö itse päätöksen vai annatteko lapsen tehdä päätöksen?

Poika tuossa lyhyen keskustelun aikana sanoi, että haluaisi ottaa rokotteen. Itse taas olen hieman skeptinen asian suhteen. Enemmän mietin sitä, että onko niitä nyt tarpeeksi testattu sekä rokotteesta saatavaa hyötyä nuorille, jotka ei taida olla mitään vakavia muotoja olla saanut.
Aika oleellinen etu on, että päässee eroon siitä karanteenisirkuksesta. Ja toisaalta pienentää omaakin riskiäsi saada teinin kotiin kantama tartunta. En nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta luulisi sen läpimurtotartunnan tapahtuvan herkemmin kun sitä sulle tarjoaa jatkuvasti seuranasi kotona jumittava teini verrattuna satunnaiseen tuntiin tai puolikkaaseen naapuripöydän äijän lähellä baarissa. Ainakin oma karanteeni lienee taattu rokotteista huolimatta jos tartuttaja on samassa taloudessa aktiivisena.
 

Uranus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
374
Miten muut vanhemmat, meinaatteko ottaa 12-15v lapselle rokotteen? Teettekö itse päätöksen vai annatteko lapsen tehdä päätöksen?

Poika tuossa lyhyen keskustelun aikana sanoi, että haluaisi ottaa rokotteen. Itse taas olen hieman skeptinen asian suhteen. Enemmän mietin sitä, että onko niitä nyt tarpeeksi testattu sekä rokotteesta saatavaa hyötyä nuorille, jotka ei taida olla mitään vakavia muotoja olla saanut.
Lisää infoa THL
Jos lapsesi on sairaaloisen ylipainoinen, niin lapsellakin saattaa olla riski vakavampaan muotoon. Erittäin harvinaista TJL mukaan.
  • sairaalloinen ylipaino (BMI eli Body Mass Index yli 40, alle 16-vuotiailla ISO-BMI 35 tai yli)
  • päivittäinen tupakointi, myös sähkötupakointi.
BMI-laskuri (Terveyskirjasto)

ISO-BMI-laskuri (Terveyskirjasto)

Lapsilla vakava koronavirustauti on erittäin harvinainen.

 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 458
Aika oleellinen etu on, että päässee eroon siitä karanteenisirkuksesta. Ja toisaalta pienentää omaakin riskiäsi saada teinin kotiin kantama tartunta. En nyt ole asiantuntija tämän suhteen mutta luulisi sen läpimurtotartunnan tapahtuvan herkemmin kun sitä sulle tarjoaa jatkuvasti seuranasi kotona jumittava teini verrattuna satunnaiseen tuntiin tai puolikkaaseen naapuripöydän äijän lähellä baarissa. Ainakin oma karanteeni lienee taattu rokotteista huolimatta jos tartuttaja on samassa taloudessa aktiivisena.
Jos olet tuplarokotettu tai sairastanut, niin normaalisti altistuksesta ei määrätä karanteenia. En tiedä onko tästä toista ohjeistusta, jos kantaja on oma perheenjäsen vaikka nuo edellä mainitut täyttyvät rokotteiden tai sairastettu taudin puolesta.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Miten muut vanhemmat, meinaatteko ottaa 12-15v lapselle rokotteen? Teettekö itse päätöksen vai annatteko lapsen tehdä päätöksen?

Poika tuossa lyhyen keskustelun aikana sanoi, että haluaisi ottaa rokotteen. Itse taas olen hieman skeptinen asian suhteen. Enemmän mietin sitä, että onko niitä nyt tarpeeksi testattu sekä rokotteesta saatavaa hyötyä nuorille, jotka ei taida olla mitään vakavia muotoja olla saanut.
Kyllähän se vähentää tartunnan todennäköisyyttä ja pitkäaikaista koronaa, ja lisäksi vähentää taudin leviämistä yhteiskunnassa.
Harvoinhan se akuutti vaihe ainakaan on nuorille vaarallinen, mutta toki voi käydä huonokin tuuri, ja tosiaan huonolla tsägällä saa jotain pitkäkestoisia oireita.
Rokotteen haittavaikutuksia nuorilla ei myöskään ole havaittu erityisesti, eli tuskin se kovin iso riski on, mutta aika tuore hommahan tuo on, joten vaikea sanoa.
Loppujen lopuksi päätös on pojan itsensä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos olet tuplarokotettu tai sairastanut, niin normaalisti altistuksesta ei määrätä karanteenia. En tiedä onko tästä toista ohjeistusta, jos kantaja on oma perheenjäsen vaikka nuo edellä mainitut täyttyvät rokotteiden tai sairastettu taudin puolesta.
Joo, tää oli mun omaa spekulointia, että kun asiaa ei täysin yksiselitteisesti ilmaista niin olisi ns. satunnaisempia altistumisia, joista ei karanteenia ja sitten jatkuvia altistuksia, jotka mahdollisesti silti siihen johtaisi. Selvempiä sääntöjä odotellessa. Vilkun nyt voi ainakin poistaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Eiliseen kommenttiini jatkona, jos joku siis pelkää, että tehohoidon kapasiteetti loppuu niin kumma jos se ei pelota, että alalle ei haluta ja sieltä poistutaan jatkuvana virtana koska palkka on työn kuormituksen huomioiden kurja ja sitä ei voi korottaa työtaistelutoimin:


Jännä juttu, että teho-osastolääkärille toisaalta voidaan maksaa erittäin hyvää palkkaa.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Eiliseen kommenttiini jatkona, jos joku siis pelkää, että tehohoidon kapasiteetti loppuu niin kumma jos se ei pelota, että alalle ei haluta ja sieltä poistutaan jatkuvana virtana koska palkka on työn kuormituksen huomioiden kurja ja sitä ei voi korottaa työtaistelutoimin:


Jännä juttu, että teho-osastolääkärille toisaalta voidaan maksaa erittäin hyvää palkkaa.
Päättäjien ratkaisu, tuodaan halpatyövoimaa Aasiasta. On kyllä niin absurdi meininki.

 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 349
Miten muut vanhemmat, meinaatteko ottaa 12-15v lapselle rokotteen? Teettekö itse päätöksen vai annatteko lapsen tehdä päätöksen?

Poika tuossa lyhyen keskustelun aikana sanoi, että haluaisi ottaa rokotteen. Itse taas olen hieman skeptinen asian suhteen. Enemmän mietin sitä, että onko niitä nyt tarpeeksi testattu sekä rokotteesta saatavaa hyötyä nuorille, jotka ei taida olla mitään vakavia muotoja olla saanut.
En kyllä näe mitään syytä estää rokotteen ottamista, kun on itsekin halukas ottamaan. Ihan käytännön hyötynä tästä on sille lapselle, että tuplarokotetulle ei napsahda karanteeni heti altistumisesta. Mitä suurempi osuus lapsista ottaa sen rokotteen sen helpompi ensitalven koulunkäynnistä tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 059
Miten muut vanhemmat, meinaatteko ottaa 12-15v lapselle rokotteen? Teettekö itse päätöksen vai annatteko lapsen tehdä päätöksen?

Poika tuossa lyhyen keskustelun aikana sanoi, että haluaisi ottaa rokotteen. Itse taas olen hieman skeptinen asian suhteen. Enemmän mietin sitä, että onko niitä nyt tarpeeksi testattu sekä rokotteesta saatavaa hyötyä nuorille, jotka ei taida olla mitään vakavia muotoja olla saanut.
14-vuotias poika ilmoitti heti, että ottaa rokotteen. Kohta 12-vuotias tytär joutunee odottamaan siihen että täyttää sen 12. Mutta on myös ottamassa kun saa.

Meillä, vaimolla ja minulla molemmat rokotteet otettu.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Päättäjien ratkaisu, tuodaan halpatyövoimaa Aasiasta. On kyllä niin absurdi meininki.

Se on ihan hyvä ratkaisu jos se toimii. Mutta hoitsujen pitäisi kyllä päästä lakkoilemaan, joukkoirtisanoutumaan jne. ja siten testaamaan se oman työnsä todellinen arvo. Ei voi olla että on töitä, jotka nimettyjen henkilöiden pitää tehdä ja sillä palkalla, jonka tilaaja sopivaksi on katsonut.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Hesarissa oli mielenkiintoinen juttu Tokion korona "sulusta":


tldr; ei se ongelma taidakaan olla delta, se on japanilaiset. Nuoret aikuiset ovat täysin evvk-tilassa ja bilettävät menemään. Poliitikoilta puuttuu tahto epäsuosittuihin rajoituksiin mutta samalla kun he sanailevat että ei saisi ja ei pitäisi niin antavat kuitenkin tehdä mutta samalla syyllistävät nuoria aikuisia, jotka eivät juuri äänestä. Testeissä ei käydä vaan ollaan vaan ja parhaassa tapauksessa testataan kotona ja ollaan hiljaa tuloksista, voi olla, että Japanin luvut eivät missään välissä ole heijastelleet totuutta kovin hyvin. Rokotukset ei etene. Olympialaisia pelättiin kunnes alkoi menestystä tulemaan ihan uuteen malliin, jonka jälkeen niitä rakastettiin. Silti osa syyttää niitä koronatilanteesta vaikka kuplan tartunnat oli yksi kärpäsen paska verrattuna ympäröivään yhteiskuntaan.

En tiedä, saako nyt nauraa vai onko vahingonilo out jos sen kohde ei ole Suomi?
 
Viimeksi muokattu:

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Hesarissa oli mielenkiintoinen juttu Tokion korona "sulusta":


tldr; ei se ongelma taidakaan olla delta, se on japanilaiset. Poliitikoilta puuttuu tahto epäsuosittuihin rajoituksiin mutta samalla kun he sanailevat että ei saisi ja ei pitäisi niin antavat kuitenkin tehdä mutta samalla syyllistävät nuoria aikuisia, jotka eivät juuri äänestä. Testeissä ei käydä vaan ollaan vaan ja parhaassa tapauksessa testataan kotona ja ollaan hiljaa tuloksista, voi olla, että Japanin luvut eivät missään välissä ole heijastelleet totuutta kovin hyvin. Rokotukset ei etene.
Tuohan kuulostaa aika samalta kuin Suomessa. Siis päättäjien toiminta.
 

Uranus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
374
Ai että meillä ei käydä testeissä ja rokotukset ei etene? Ja epäsuosittuja rajoituksia ei ole ollut ja juuri taas laitettu lisää, peruttu festareita jne?
Jurppi hengähdä välillä. Olemme hävinneet koronasodan! Islannissa ollaan jo sitä mieltä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 856
Noh siellä on pääasiassa vedetty Janssenilla, joten sen teho voi vaikuttaa myös.
Ja paljon muuta. Pfizerin ja Modernan osuus noin 57% kaikista piikeistä. Seuraava on 30.7.2021 tilanne:

Moderna: Received by 19,974 Icelanders, of whom 25 became infected, for a total of 0.12%.
Pfizer: Received by 126,176 Icelanders, of whom 168 became infected, for a total of 0.13%.
AstraZeneca, or AstraZeneca with another vaccine: Received by 55,040 Icelanders, of whom 102 became infected, for a total of 0.18%
Janssen: Received by 53,150 Icelanders, of whom 345 became infected, for a total of 0.64%.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ai että Islannissa ovat tajunneet, ettei epidemiaa voi tukahduttaa? :D

Piti oikeasti hieraista silmiä, että uutinen tosiaan oli tuore...
 

Uranus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
374
Eli sinulla ei ole mitään oikeaa syytä olla ottamatta sitä rokotetta.

Rokotteet ovat erittäin turvallisia! Kukaan ei ole esim Suomessa kuollut tällä hetkellä käytettyihin rokotteisiin ja sen sijaan koronaan on kuollut mustaakseni 0,9% tai jotain sairastuneista.

Känkäränkkä ja luulotauti ei ole hyväksyttävä syy olla ottamatta rokotusta!
Niin todista tuo onko suht perusterveellä 32v ollut syynä. Viranomaiset sen kieltää viimeiseen asti ja osa foorumilaisista käskee heittää foliohatun menemään. Jep jep.
32-vuotiaalla espoolaisella Sami Naukkarisella piti olla vielä elämä edessä. Toisin kuitenkin kävi. Hän kuoli kesäkuun alussa – kuukausi koronarokotteen ottamisen jälkeen.

Kuolemantapauksesta kertovat Länsiväylälle Naukkarisen äiti Maria Heiskanen ja hänen sukulaisensa Jouko Piho.

Heidän mukaansa Naukkarinen otti lääkärin kehotuksesta 3.5.2021 Pfizerin koronarokotteen. Hän kuoli äkillisesti 4.6.2021.

 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niin todista tuo onko suht perusterveellä 32v ollut syynä. Viranomaiset sen kieltää viimeiseen asti ja osa foorumilaisista käskee heittää foliohatun menemään. Jep jep.

Eikö pitäis todistaa, että rokote aiheutti kuoleman? Ei sitä, että kuolleet ihmiset eivät ole kuolleet nimenomaan rokotteisiin. Suomessa kuolee kuitenkin 150 ihmistä päivässä jolloin vuonna, jolloin lähes kaikki ottavat rokotteen kuolee valtava määrä ihmisiä kuukauden sisällä siitä.

edit: "Kertoo Jouko Piho". Älä nyt sano, että se Jouko Piho? :D

edit2: Kyllä, kaikesta päätellen pihoilla ollaan taas:


Älkää nyt ihan kaikkea nielkö... :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 340
Niin todista tuo onko suht perusterveellä 32v ollut syynä. Viranomaiset sen kieltää viimeiseen asti ja osa foorumilaisista käskee heittää foliohatun menemään. Jep jep.
32-vuotiaalla espoolaisella Sami Naukkarisella piti olla vielä elämä edessä. Toisin kuitenkin kävi. Hän kuoli kesäkuun alussa – kuukausi koronarokotteen ottamisen jälkeen.
Ruusutulehduksesta toipuva sairaalloisen(?) lihava mies kuolee kuukausi koronapiikin jälkeen, ja sun mielestä kuolema johtuu nimenomaan rokotteesta?

Ei tuota kukaan ulkopuolinen pysty todistamaan suuntaan eikä toiseen, eikä ole millään tavalla mielekästä takertuakaan epäselviin yksittäistapauksiin. MRNA-piikkejä on pistetty Suomessa jotain 6 miljoonaa annosta. Varmaan saajista on moni ennättänyt jo kuolla syyhyn jos toiseenkin, mutta mitään näyttöä siitä ei ole, että rokote olisi mitenkään merkittävästi aiheuttanut pahoja sivuvaikutuksia, eikä sellaista näyttöä ole muualtakaan maailmasta.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Ruusutulehduksesta toipuva sairaalloisen(?) lihava mies kuolee kuukausi koronapiikin jälkeen, ja sun mielestä kuolema johtuu nimenomaan rokotteesta?
Entäs jos olisikin ollut näin päin?
"Ruusutulehduksesta toipuva sairaalloisen(?) lihava mies kuolee kuukausi koronaan sairastumisen jälkeen, ja sun mielestä kuolema johtuu nimenomaan koronasta?"

Itse kävin juuri hakemassa toisen rokotteen etuajassa. Ensimmäisen sain tasan kahdeksan viikkoa sitten, Pfizeriä oli se. Nyt oli piti olla tyrkyllä ylijäämä Modernaa, mutta ne olikin päässyt loppumaan ja toinenkin piikki Pfizeriä. Nyt vaadin koronapassia ja rokottamattomat tulee eristää Ahvenanmaalle!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 340
Entäs jos olisikin ollut näin päin?
"Ruusutulehduksesta toipuva sairaalloisen(?) lihava mies kuolee kuukausi koronaan sairastumisen jälkeen, ja sun mielestä kuolema johtuu nimenomaan koronasta?"
Kuukauden ajan sairastettu korona on huomattavasti vaarallisempi juttu kuin kuukausi sitten saatu koronarokote, kertoimella miljoona ehkä, joten kyllä, kuolema johtuisi pääasiassa siitä koronasta sitten. Toki riskitekijät myötävaikuttaisi asiaan.

Jos olisi ehtinyt jo toipua koronasta siinä välissä ja kuolisi pari viikkoa sen jälkeen, niin mistä näitä sitten kukaan tietää. Se on patologin tehtävä arvuutella-parvuutella asiaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 185
Niin todista tuo onko suht perusterveellä 32v ollut syynä. Viranomaiset sen kieltää viimeiseen asti ja osa foorumilaisista käskee heittää foliohatun menemään. Jep jep.
32-vuotiaalla espoolaisella Sami Naukkarisella piti olla vielä elämä edessä. Toisin kuitenkin kävi. Hän kuoli kesäkuun alussa – kuukausi koronarokotteen ottamisen jälkeen.

Kuolemantapauksesta kertovat Länsiväylälle Naukkarisen äiti Maria Heiskanen ja hänen sukulaisensa Jouko Piho.

Heidän mukaansa Naukkarinen otti lääkärin kehotuksesta 3.5.2021 Pfizerin koronarokotteen. Hän kuoli äkillisesti 4.6.2021.

Tämä tapaus on täällä käsitelty jo aikoja sitten. Sen verran voin avata että "suht perusterve" ei kerro mitään. Reilusti ylipainoinen oli kylläkin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 475
Viestejä
4 238 262
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
Erkki Liikainen

Hinta.fi

Ylös Bottom