Öljyn valinta

Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Yli hintaista, enkä muutenkaan oikein ole välittänyt Mobilista.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 554
Mitäs 0w-30 öljyä suosittelette 1.6 CRDI öljyksi talven varalle? Ei ole siis lämmitystolppaa joten mielummin 0w kuin 5w öljy.
Kerro nyt kuitenkin auton tarkka malli ja vm. crdi koneita on aika monessa eri mallissa ja eri vuotisia.
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
93
Ei sen tarvitse olla 0W.

Mobil 1 ESP 5W-30 4l | Motonet Oy

Pour Point, °C (ASTM D97) -48

Kuumapääkin ilmeisesti kunnossa:

HTHS Viscosity, mPa•s @ 150°C (ASTM D4683) 3.5
Tuo M1 ESP 5W-30 ei kuitenkaan ole 0W luokkaa. Se on hieman raskaampaa pumpattavaa pakkasilla kuin aito 0W-30, sillä 0W-standardi vaatii sekä alemman Cold Cranking Simulation -viskositeetin että jähmepisteen. Mikäli haluaa maksimaalisen öljyn virtauksen pakkasissa ja sitämyötä myös helpomman kylmästartin, niin 0W-öljyä tulisi ensisijassa käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
5 litran kannu olis myös hyvä
Luokitus A3/B4 mutta tuota on vaikea löytää 0w luokassa. C3 löytyy kyllä.
Yksi 5L 0W-30 ainakin löytyi.
40€ Comma Voltech 0W-30 A5/B5 5l | Motonet Oy

Mutta ei ole sopivaa.
A5/B5: Alhaisen viskositeetin ja kitkan öljy, tarkoitettu pidennetyille vaihtoväleille suorituskykyisiin bensiinimoottoreihin sekä kevyeen dieselkalustoon, voidaan käyttää myös A1/B1-luokituksen tilalla.
Tuossa myös 5L C3 öljy.
30€ Motox-Synergy Longlife C3 5W-30 5L | Motonet Oy
C3: Korkean suorituskyvyn bensiinimoottoreihin ja kevyeen dieselkalustoon, öljyllä alhainen viskositeetti ja kitka, HTHS-viskositeetti vähintään 3,5 cP.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
Ei taida halvalla löytyä Dexos 2 0w30 moottoriöljyä..? Talvipakkasille pätkä ajoon koneeseen jossa ei lohko- tai vataavaa lämmitintä.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Tuo M1 ESP 5W-30 ei kuitenkaan ole 0W luokkaa. Se on hieman raskaampaa pumpattavaa pakkasilla kuin aito 0W-30, sillä 0W-standardi vaatii sekä alemman Cold Cranking Simulation -viskositeetin että jähmepisteen. Mikäli haluaa maksimaalisen öljyn virtauksen pakkasissa ja sitämyötä myös helpomman kylmästartin, niin 0W-öljyä tulisi ensisijassa käyttää.
Juurikin näin. Vaikea on löytää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
116
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
119
Tuon olen itsekin löytänyt. Moni vaan on haukkunut noitten Shell öljyjen talviominaisuuksia. Tiedä sitten onko hölynpölyä.
Missä on haukuttu ja millä perusteella?
Olisi mielenkiintoista tietää, miten Shell saa tälle öljylle laatu- ja viskositeettiluokitukset, jos se ei niitä täytä. Vai perustuuko haukut johonkin tiukempaan testivaatimukseen, jossa muut moottoriöljyvalmistajat saavat Shellin tuotteet näyttämään huonoilta?
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 288
Tuo M1 ESP 5W-30 ei kuitenkaan ole 0W luokkaa. Se on hieman raskaampaa pumpattavaa pakkasilla kuin aito 0W-30, sillä 0W-standardi vaatii sekä alemman Cold Cranking Simulation -viskositeetin että jähmepisteen. Mikäli haluaa maksimaalisen öljyn virtauksen pakkasissa ja sitämyötä myös helpomman kylmästartin, niin 0W-öljyä tulisi ensisijassa käyttää.
Mutta todellisuus on niinkin ihmeellistä, että useat 5W-öljyt juoksevat pakkasilla paremmin kuin toiset 0W-öljyt.

Koska 5W-öljy saa ja voi täyttää myös 0W vaatimuksen.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 288
Tuon olen itsekin löytänyt. Moni vaan on haukkunut noitten Shell öljyjen talviominaisuuksia. Tiedä sitten onko hölynpölyä.
Missä on haukuttu ja millä perusteella?
Olisi mielenkiintoista tietää, miten Shell saa tälle öljylle laatu- ja viskositeettiluokitukset, jos se ei niitä täytä. Vai perustuuko haukut johonkin tiukempaan testivaatimukseen,
jossa muut moottoriöljyvalmistajat saavat Shellin tuotteet näyttämään huonoilta?
sm81 vaan trollaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
62
Eikö se Total ole Huyndain yhteistyökumppani? On aika pirun vaikeaa vaan löytää, ainakaan hyllystä. Jos oikein ymmärsin, niin Örumilta saa ja paikallinen pajakin on sielä asiakkaana. 20l kannua kysyin, mutta se oli karvan alle 200€ ni jäi ostamatta. Jälkikäteen hoksasin, että 5l kannussa ois saanu kans ja mahdollisesti halvemmalla. AD:lta sitä sais kait myös, mutta liikkeitä on vähän harvassa, eikä ole osunu kulun varrelle. Joku vois tietty ystävällisesti käydä kysäsemässä :) Kyseessä siis tämä nimihirviö: total quartz ineo long life 5w-30

Ite olen käyttäny diesel-koneessa tuota mobilin 5w-30 ESP:tä, mutta kyrsii 4 litran kannukoko koneen imiessä 5 litraa.

Aiempaan Dexos 2 kysymykseenkin löytyy helposti vastaus ku vaivautuu: "This specification is built on the ACEA C3 standard but also contains elements from the ILSAC GF-4 deposit formation test and low-temperature sludge build-up test." Eli leiman saaminen on pikkusen vaativampi pelkkään C3:een verrattuna. Paremmankin (teknisemmän) selvityksen joskus luin, mutta en löydä sitä tähän hätään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Ite olen käyttäny diesel-koneessa tuota mobilin 5w-30 ESP:tä, mutta kyrsii 4 litran kannukoko koneen imiessä 5 litraa.
30€ kannu. Jos ostaa pari, niin riittää sitten neljään seuraavaan öljynvaihtoon. Pösön 1.6 hdi lähti hyvin käyntiin tuolla öljyllä ilman lämmitystä. En ainakaan itse tarvitse 0W-30 öljyä.
Mobil 1 moottoriöljy ESP 5W-30 4L

Nykyiseen vanhempaan tdi:in menisi ainakin tuo.
Mobil 1 FS New Life™ 0W-40 4l | Motonet Oy
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Se on hieman raskaampaa pumpattavaa pakkasilla kuin aito 0W-30, sillä 0W-standardi vaatii sekä alemman Cold Cranking Simulation -viskositeetin että jähmepisteen. Mikäli haluaa maksimaalisen öljyn virtauksen pakkasissa ja sitämyötä myös helpomman kylmästartin, niin 0W-öljyä tulisi ensisijassa käyttää.
Kyllö 0W vaikuttaa muutenkin kuin pakkasilla. Se on aina vastaavaa 5W-öljyä notkeampaa lämpötilasta riippumatta ja tällä on vaikutusta moottorin kulutukseen kylmänä.

Toisaalta tolkku on syytä pitää mukana 0W-öljyn metsästyksessä. Ero 0W ja 5W-öljyn välillä on nimellisesti jotain viiden asteen luokkaa (eikä 10W-öljykään ole kuin "kymmenen astetta" jäykempää). 0 asteessa 0w öljy on siis suunnilleen yhtä notkeaa kuin 5W-öljy +5 asteessa ja 10W-öljy +10 asteessa. Polttoaineenkulutuksen kannalta kannattaa käyttää niin ohutta öljyä kuin kohtuudella löytää, mutta etenkään Etelä-Suomen pakkasilla ei asialla kannata liikaa stressata.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
V8:iin noi 4L kannut on hyviä, menee pari kannua just hyvin. Vähän väljähtäneeseen V6:een myös, kun se huohottaa jo sen verran että öljyä palaa pari litraa vaihtovälillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
867
Eikö se Total ole Huyndain yhteistyökumppani? On aika pirun vaikeaa vaan löytää, ainakaan hyllystä. Jos oikein ymmärsin, niin Örumilta saa ja paikallinen pajakin on sielä asiakkaana. 20l kannua kysyin, mutta se oli karvan alle 200€ ni jäi ostamatta. Jälkikäteen hoksasin, että 5l kannussa ois saanu kans ja mahdollisesti halvemmalla. AD:lta sitä sais kait myös, mutta liikkeitä on vähän harvassa, eikä ole osunu kulun varrelle. Joku vois tietty ystävällisesti käydä kysäsemässä :) Kyseessä siis tämä nimihirviö: total quartz ineo long life 5w-30
Total QUARTZ INEO LONGLIFE 5W-30 - rengas-online.com
Total QUARTZ INEO LONGLIFE 5W-30 - rengas-online.com

Tuolta löytyy muitakin öljyjä kilpailu kykyiseen hintaan, jos haluaa. Tuo kyseinen öljy 37, 77€ 5 litraa tai 121,76€ 20 litraa kotiin kannettuna.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Vaihdoin öljyt ja 5w-30(mitä lie kuraa huollossa laittoivat) vaihtui 0w-30 (Teboil diamond carat) laatuun. Onko mahdollista että uudet öljyt ja notkeampi laatu olisi tehnyt koneesta hiljaisemman? Vanhoilla öljyillä ajettu n.10tkm. Vai onko vain omia harhoja? :D Moottori 2.0 diesel (PSA 130Hv HDI (Volvo 2.0d) ).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 607
Signature Series 0W-30 – Roadmachine.fi

Tosta laatuöljyä koneeseen. Tollanen esteri/pao öljy on reippaasti parempaa kuin mitkään 3-ryhmän raaka-aineista tehdyt "synteettiset" kurat, jossa toi viskositeetti saadaan aikaan jollain notkistimilla. Samalla tolla voi ajaa aika reippaatkin kilsat, kunhan vaan vaihtaa suodattimen välissä kerran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Vaihdoin öljyt ja 5w-30(mitä lie kuraa huollossa laittoivat) vaihtui 0w-30 (Teboil diamond carat) laatuun. Onko mahdollista että uudet öljyt ja notkeampi laatu olisi tehnyt koneesta hiljaisemman? Vanhoilla öljyillä ajettu n.10tkm. Vai onko vain omia harhoja? :D Moottori 2.0 diesel (PSA 130Hv HDI (Volvo 2.0d) ).
Voihan se olla että uusi öljymerkki ja tuo 0W-30 jotain vaikutti ääneen. Ja vanha öljy ja suodatinhan oli jo likaisia, kun 10tkm ajettu. Jos vain dieselin raksuttavan äänen alta huomaa jotain eroa moottorin äänessä :) Ehkä siis uudella öljyllä voitelee jotain osia vähän paremmin ja ääni olisi vähän hiljaisempi.

Tuossa lukee että pienentää moottorin kitkaa. Ja riippuu varmaan myös moottorista muuttuuko äänikin?
Korkealaatuinen täyssynteettinen energiansäästö-öljy vaativaan ympärivuotiseen käyttöön. Se pienentää moottorin kitkaa ja takaa huippuluokan suojan moottorille. Tämän tyyppinen ACEA A5/B5 -luokiteltu moottoriöljy on vaatimuksena monissa Volvon, Hondan, Renaultin ja Mazdan valmistamissa moottoreissa. Soveltuvuus on varmistettava auton käyttöohjekirjasta. Täyttää vaatimukset API SL/CF, ACEA A5/B5.
40€ Teboil Diamond Carat 0W-30 LL-A5/B5 4L | Motonet Oy

Itsellä Mobil esp 5W-30 ei vaikuttanut ääneen 1.6 hdi:ssä.
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
93
Kyllö 0W vaikuttaa muutenkin kuin pakkasilla. Se on aina vastaavaa 5W-öljyä notkeampaa lämpötilasta riippumatta ja tällä on vaikutusta moottorin kulutukseen kylmänä.

Toisaalta tolkku on syytä pitää mukana 0W-öljyn metsästyksessä. Ero 0W ja 5W-öljyn välillä on nimellisesti jotain viiden asteen luokkaa (eikä 10W-öljykään ole kuin "kymmenen astetta" jäykempää). 0 asteessa 0w öljy on siis suunnilleen yhtä notkeaa kuin 5W-öljy +5 asteessa ja 10W-öljy +10 asteessa. Polttoaineenkulutuksen kannalta kannattaa käyttää niin ohutta öljyä kuin kohtuudella löytää, mutta etenkään Etelä-Suomen pakkasilla ei asialla kannata liikaa stressata.
Tällainen tapaus tuli YouTubessa vastaan niin täytyy linkata: Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 (0W, ACEA C2/C3, jähmepiste -51C) vs. Mobil 1 ESP 5W-30 (5W, ACEA C2/C3, jähmepiste -48 C). Testilämpötila videossa on -18 C.

Shell 0W-30 on silminnähden notkeampi (vasen). Tämä video antaa hieman käytännön käsitystä millainen ero on 0W/5W välillä. Mutta sikäli olen samaa mieltä valuraudan kanssa, että ei tämä maailmaa mullista mutta pykälän parempi se on. Moottorille on kuitenkin ykkösasia että öljy kykenee ensinnäkin virtaamaan.

 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Shell 0W-30 on silminnähden notkeampi (vasen). Tämä video antaa hieman käytännön käsitystä millainen ero on 0W/5W välillä. Mutta sikäli olen samaa mieltä valuraudan kanssa, että ei tämä maailmaa mullista mutta pykälän parempi se on. Moottorille on kuitenkin ykkösasia että öljy kykenee ensinnäkin virtaamaan.
Onhan se pykälän parempi mutta ainakin Etelä-Suomen pakkasilla lienee aika harvinaista, että erolla olisi ratkaisevaa merkitystä. Moottorissa on kuitenkin painevoitelujärjestelmä, joten pumpattavissa oleva öljy pusketaan paineella voitelukohteisiin. Kriittiseksi tilanne muuttuu, jos öljy on niin paksua, että se ei virtaa edes öljypumpulle , öljynpaine ei nouse ja öljynpainevalo jää palamaan.

0W-öljy tarvitsee varmaankin enemmän kuumaviskositeettia nostavaa lisäaineistusta kuin 5W-öljy. Onko 0W-öljy herkempää ohentumaan käytössä liiaksi? Öljyn ehkä tärkein ominaisuus kuitenkin on, että sen viskositeetti kuumana on sopiva.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 607
Onhan se pykälän parempi mutta ainakin Etelä-Suomen pakkasilla lienee aika harvinaista, että erolla olisi ratkaisevaa merkitystä. Moottorissa on kuitenkin painevoitelujärjestelmä, joten pumpattavissa oleva öljy pusketaan paineella voitelukohteisiin. Kriittiseksi tilanne muuttuu, jos öljy on niin paksua, että se ei virtaa edes öljypumpulle , öljynpaine ei nouse ja öljynpainevalo jää palamaan.

0W-öljy tarvitsee varmaankin enemmän kuumaviskositeettia nostavaa lisäaineistusta kuin 5W-öljy. Onko 0W-öljy herkempää ohentumaan käytössä liiaksi? Öljyn ehkä tärkein ominaisuus kuitenkin on, että sen viskositeetti kuumana on sopiva.
Sakeuttimet jotka nostavat viskositeettia kuumana, leikkautuvat josta syystä jollain perusmerkin "täyssynteettisellä" mootttoriöljyllä öljynvaihtoväli on se 10tkm. Täyssynteettinen lainausmerkeissä sillä nämä perus synteettiset ovat III-ryhmän raaka-aineista tehtyjä eli käytännössä vetykrakattua mineraaliöljyä, siis mineraaliöljyä, jonka hiilivetyketjujen pituutta on muokattu vetykrakkaamalla, jolloin öljystä saadaan homogeenisempaa.

Tämä kuluttajien harhaanjohtaminen on peräisin jenkeistä, muistaakseni mobilin ja shellin välisestä kiistasta kun toinen alkoi mainostaa tuota vetykrakattua mineraaliöljyä täyssynteettisenä ja oikeus siunasi nimeämiakäytännön. Aiemmin täyssynteettiaet olivat vain IV- ja V-ryhmien raaka-aineista koostuvia eli käytännössä polyalfaolefiinien ja esteriöljyjen sekoituksia.

Perus muuttoriöljy siis muuttuu liruksi kun sakeuttimet leikkaantuvat käytössä. Nuo sakeuttimet tekevät perus öljystä moniasteöljyä. Jos öljy on aidosti täyasynteettistä eli PAO/Esteriöljyä niin tällöin öljy on yksiasteöljyä, eli sakeuttimia ei käytetä, mutta noiden raaka-aineiden ominaisuudet mahdollistavat öljyn viskositeetin käyttäytymisen moniasteöljyn tavoin, jolloin joku esteriöljy voi olla vaikkapa 5w-40 vaikka olisikin yksiasteöljyä.

Täyssynteettisen öljyn hyöty tulee siitä, että öljyn käyttöikää ei rajoita öljyn laadun heikkeneminen vaankäytännössä lisäaineiden tehon loppuminen, esim pesevät lisäaineet täynnä karstaa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
94
Perus muuttoriöljy siis muuttuu liruksi kun sakeuttimet leikkaantuvat käytössä. Nuo sakeuttimet tekevät perus öljystä moniasteöljyä. Jos öljy on aidosti täyasynteettistä eli PAO/Esteriöljyä niin tällöin öljy on yksiasteöljyä, eli sakeuttimia ei käytetä, mutta noiden raaka-aineiden ominaisuudet mahdollistavat öljyn viskositeetin käyttäytymisen moniasteöljyn tavoin, jolloin joku esteriöljy voi olla vaikkapa 5w-40 vaikka olisikin yksiasteöljyä.
Harvemmin tuota leikkautumista enää merkittävästi nykyään tapahtuu, ellei kyse ole jostain halpis "API SG/CD" tapaisesta mineraalimoniasteöljystä. Esimerkiksi API määrittelee Group III -ryhmän perusöljyjen viskositeetti-indeksiksi vähintään 120. Esimerkiksi Group I ja group II -luokkien mineraaliperusöljyllä indeksi saa olla 80-119. Jos perusöljyn VI on esim alle 100, niin tottakai vaaditaan aika paljon muovipolymeerisia sakeuttimia halutun kuumaviskositeetin aikaansaamiseksi. Suuri määrä sakeuttimia on sitten altis leikkautumiselle ja siten viskositeetin alenemalle sekä sakkautumiselle.

Onneksi leikkautuminen ei nykyään ole enää samanlainen ongelma, kuin joskus ennen. Esim. kaikki ACEA A3/B3/B4 läpäisevät öljyt ovat ns. "stay in grade" öljyjä ja samalla varsin vastustuskykyisiä leikkautumiselle säilyttäen viskositeettisensa koko öljynvaihtovälin. Myöskin SAE J300 rajat HTHS:n suhteen ovat nykyään aika korkeat. Esimerkiksi HTHS:n osalta 0w40, 5w40 ja 10w40 on oltava vähintään 3,5, kun joku aika sitten sallittiin 2,9.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Tällainen tapaus tuli YouTubessa vastaan niin täytyy linkata: Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 (0W, ACEA C2/C3, jähmepiste -51C) vs. Mobil 1 ESP 5W-30 (5W, ACEA C2/C3, jähmepiste -48 C). Testilämpötila videossa on -18 C.

Shell 0W-30 on silminnähden notkeampi (vasen). Tämä video antaa hieman käytännön käsitystä millainen ero on 0W/5W välillä. Mutta sikäli olen samaa mieltä valuraudan kanssa, että ei tämä maailmaa mullista mutta pykälän parempi se on. Moottorille on kuitenkin ykkösasia että öljy kykenee ensinnäkin virtaamaan.

Onhan tuossa selkeä ero...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819
0W20 Motor Oil

Tollasta tuli toiseen autoon laitettua. Pour point -60c ja silti matalampi haihtuvuus (NOACK) kuin useammissa markettiöljyissä. Lienee talvella (ja muutenkin) varmaan sieltä parhaasta päästä öljyjä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
62
Total QUARTZ INEO LONGLIFE 5W-30 - rengas-online.com
Total QUARTZ INEO LONGLIFE 5W-30 - rengas-online.com

Tuolta löytyy muitakin öljyjä kilpailu kykyiseen hintaan, jos haluaa. Tuo kyseinen öljy 37, 77€ 5 litraa tai 121,76€ 20 litraa kotiin kannettuna.
Tuota monesti kattonut, mutta kun kotimaisiinkin kauppoihin tuli väärennettyä öljyä, niin vähän arveluttaa lähteä tuommosesta paikasta tilaamaan.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Shell Helix Ultra 0W-30 (Acea A3/B4 tai C3)
Total Quartz Ineo Effiency 0W-30 (Acea A3/B4 tai C3)
Total Quartz Ineo Long Life 0W-30 (Acea A3/B4 tai C3)
Fuchs TITAN SUPERSYN LL PLUS 0W-30 Fully Synthetic Long Life (Acea A3/B4 vai C3)

Minkä näistä valitsisitte 1.6 crdi moottoriin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
Eikö se Total ole Huyndain yhteistyökumppani? On aika pirun vaikeaa vaan löytää, ainakaan hyllystä. Jos oikein ymmärsin, niin Örumilta saa ja paikallinen pajakin on sielä asiakkaana. 20l kannua kysyin, mutta se oli karvan alle 200€ ni jäi ostamatta. Jälkikäteen hoksasin, että 5l kannussa ois saanu kans ja mahdollisesti halvemmalla. AD:lta sitä sais kait myös, mutta liikkeitä on vähän harvassa, eikä ole osunu kulun varrelle. Joku vois tietty ystävällisesti käydä kysäsemässä :) Kyseessä siis tämä nimihirviö: total quartz ineo long life 5w-30

Ite olen käyttäny diesel-koneessa tuota mobilin 5w-30 ESP:tä, mutta kyrsii 4 litran kannukoko koneen imiessä 5 litraa.

Aiempaan Dexos 2 kysymykseenkin löytyy helposti vastaus ku vaivautuu: "This specification is built on the ACEA C3 standard but also contains elements from the ILSAC GF-4 deposit formation test and low-temperature sludge build-up test." Eli leiman saaminen on pikkusen vaativampi pelkkään C3:een verrattuna. Paremmankin (teknisemmän) selvityksen joskus luin, mutta en löydä sitä tähän hätään.
Total Quartz Ineo Long Life 0W-30 (Acea A3/B4 tai C3)
Tuota laittaisin.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 288
Shell Helix Ultra 0W-30 (Acea A3/B4 tai C3)
Total Quartz Ineo Effiency 0W-30 (Acea A3/B4 tai C3)
Total Quartz Ineo Long Life 0W-30 (Acea A3/B4 tai C3)
Fuchs TITAN SUPERSYN LL PLUS 0W-30 Fully Synthetic Long Life (Acea A3/B4 vai C3)

Minkä näistä valitsisitte 1.6 crdi moottoriin?
Helixiä, koska löytynee lähi kaupan hyllyltä. Käytännössä ihan sama mitä noista laitat.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Ostin sitten Shell Helix ECT C2/C3 Ultra 0W-30 kun halvalla (36€ 5 litraa) sain. Katsotaan mitä 1.6 crdi tykkää tuosta. Arvot ainakin kohdallaan kun pour point -51 ja viskositeetti indeksi 201.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
762
E90 330i bensa. Mikähän olisi "paras" öljy tälle. Nyt Mobil 1 esp 5w30 ollut koneessa ja tuota tuntuu kyllä vähän syövän. Olisi mielenkiintoista kokeilla jotain toista merkkiä jos vaikutusta kulutukseen. Tuo mobil kun ilmeisesti on aika kuluvaa tavaraa? Talvi kohta pukkaa ja tulee kyllä sellaista pätkäajoa vaan, töihin ja takaisin niin kaupunkiajoa 70% matkasta joka on noin 12km. Ei ole mitään lämppäreitä yms.

Helix ultraa?
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 554
E90 330i bensa. Mikähän olisi "paras" öljy tälle. Nyt Mobil 1 esp 5w30 ollut koneessa ja tuota tuntuu kyllä vähän syövän. Olisi mielenkiintoista kokeilla jotain toista merkkiä jos vaikutusta kulutukseen. Tuo mobil kun ilmeisesti on aika kuluvaa tavaraa? Talvi kohta pukkaa ja tulee kyllä sellaista pätkäajoa vaan, töihin ja takaisin niin kaupunkiajoa 70% matkasta joka on noin 12km. Ei ole mitään lämppäreitä yms.

Helix ultraa?
Castrol edge 5w30.. useampikin tuttu e90 kuski käyttää tuota, samaten eräs bemareiden huoltoon erikoistunut paja käyttää tota lähes kaikissa heillä huollettavana olevissa autoissa.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 175
E90 330i bensa. Mikähän olisi "paras" öljy tälle. Nyt Mobil 1 esp 5w30 ollut koneessa ja tuota tuntuu kyllä vähän syövän. Olisi mielenkiintoista kokeilla jotain toista merkkiä jos vaikutusta kulutukseen. Tuo mobil kun ilmeisesti on aika kuluvaa tavaraa? Talvi kohta pukkaa ja tulee kyllä sellaista pätkäajoa vaan, töihin ja takaisin niin kaupunkiajoa 70% matkasta joka on noin 12km. Ei ole mitään lämppäreitä yms.

Helix ultraa?
Tuo vois olla kokeilemisen arvoista, hintakaan ei ole paha.
DEL-RON 5w40 R - shop.motest.fi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
819


Ei liene mitää virallisia hyväksyntöjä kun esim vw 504/507 on aina 5w30 ja noi on kuitenkin sae40 viskositeetiltaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 610
E90 330i bensa. Mikähän olisi "paras" öljy tälle. Nyt Mobil 1 esp 5w30 ollut koneessa ja tuota tuntuu kyllä vähän syövän. Olisi mielenkiintoista kokeilla jotain toista merkkiä jos vaikutusta kulutukseen. Tuo mobil kun ilmeisesti on aika kuluvaa tavaraa? Talvi kohta pukkaa ja tulee kyllä sellaista pätkäajoa vaan, töihin ja takaisin niin kaupunkiajoa 70% matkasta joka on noin 12km. Ei ole mitään lämppäreitä yms.

Helix ultraa?
Shell voisi tosiaan kokeilla.
37€ Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 4l | Motonet Oy
36€ Teboil Carat-III 5W-30 4l ACEA-C2/C3 VW 504.00/507.00 | Motonet Oy
40€ Castrol Edge FST-Ti 5W-30 LL 4l VAG 504.00/507.00 | Motonet Oy

Tuota Mobilia joutui vähän lisäämään, mutta autokin on 13v vanha. En kyllä muita öljyjä ehtinyt testaamaankaan.
33€ Mobil 1 ESP 5W-30 4l | Motonet Oy
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 174
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom