Öljyn valinta

Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
149
mie en lähtis sekoittelemaan öljylaatuja keskenään,

ite oon käyttänyt valtroissa kesäisin 10-30w moottoriin talvisin vaihdan 5-40w +suodattimet
molemmissa vajaat 15000h mittarissa.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
Äkkinäisen intuition mukaan 0,15 % ei kuulosta mitenkään kamalan pieneltä yhden tietyn lisäaineen pitoisuudelta.
No API SM, SN ja SN PLUS rajoittavat määrän 0,08 prosenttiin. Siksi jotkut käyttävät tietyissä käyttökohteissa API SL -öljyä tai näin olen kuullut.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
mie en lähtis sekoittelemaan öljylaatuja keskenään,

ite oon käyttänyt valtroissa kesäisin 10-30w moottoriin talvisin vaihdan 5-40w +suodattimet
molemmissa vajaat 15000h mittarissa.
Sekoittamisessa ikinä huomannut mitään ongelmaa, mutta sitä en käsitä, miksi käytät kesällä kuuman pään ohuempaa viskositeettiä... :confused:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 459
mie en lähtis sekoittelemaan öljylaatuja keskenään,

ite oon käyttänyt valtroissa kesäisin 10-30w moottoriin talvisin vaihdan 5-40w +suodattimet
molemmissa vajaat 15000h mittarissa.
Mulla tihkuu lohkon saumasta 5-40W läpi, mutta kun laittaa sekaan n. kolmanneksen 10-30W niin vuotoa ei ole.

Tiedä sitten kumpi on pahempi, ajella sekaöljyllä vai antaa vuotaa ja lisäillä välillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
578
Mitä tuosta selostuksesta sai muka irti, mikä lisäaine on pahasta, missä öljyissä sitä käytetään ja todisteet. :D
Extreme pressure gear oils perform well over a range of temperatures, speeds and gear sizes to help prevent damage to the gears during starting and stopping of the engine. Unlike antiwear additives, extreme pressure additives are rarely used in motor oils. The sulfur or chlorine compounds contained in them can react with water and combustion byproducts, forming acids that facilitate corrosion of the engine parts and bearings.[2]

Extreme pressure additives typically contain organic sulfur, phosphorus or chlorine compounds, including sulfur-phosphorus and sulfur-phosphorus-boron compounds, which chemically react with the metal surface under high pressure conditions. Under such conditions, small irregularities on the sliding surfaces cause localized flashes of high temperature (300-1000 °C), without significant increase of the average surface temperature. The chemical reaction between the additives and the surface is confined to this area.

Tossa nyt jotain esimerkkiä jos ei muuten mene ymmärrykseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 781
Moottoriöljyn ja vaihteistoöljyn vaatimukset on oleellisesti erilaisia johtuen melko erilaisesta mekaanisesta toiminnasta. Moottorissahan on karkeasti ottaen 3 erilaista ison kuorman voitelutapahtumaa. Laakereissa on pyörivää liikettä ja laakeripintaan kohdistuvia kuormituksia esim kiertokangilta. Kampura kuitenkin voidellaan öljynpaineella eikä sielä niinkään luoteta öljykalvon lujuuteen tms vaan kampura pyörii laakeripintoja vasten öljypatjan päällä. Sylintereissä männänrengas pyyhkii sylinteriseinää pitkin edestakaisin, tuossa rajapinnassa voisi ilman erityisasiantuntemusta ajatella öljykalvon vaikuttavan ja varmaan joku lisäainekin näyttelee osaansa. Kolmas on nokka-akselit, joita on kahta tyyppiä, rullanokka ja laahaava nokka. Erityisesti laahaavissa nokka-akseleissa öljykalvon lujuus laitetaan koetukselle ja sinkki lisäaineena vähentää kitkaa siinä rajapinnassa. Katalysaattoreille raja-arvo taisi olla 800ppm mutta jollekin vanhemmalle laahaavalla nokalla olevalle moottorille 1500ppm taisi olla suositeltu arvo, mutta tällöin öljynvaihtoväliä on syytä korroosiosyistä jne tihentää.

Vaihteistoissa tuo pintapaineenkesto on äärimmäisen vaadittua, sillä liike on melko pitkälti kahden osan "vierimistä" toisiinsa nähden eikä leikkaavaa liikettä juurikaan ole.

Oleellisesti tärkeämpi tekijä erityisesti tehokkaissa autoissa, joita ajetaan paljon isolla kuormalla, esim käydään ratapäivillä on käyttää jotain muuta kuin vetykrakattua synteettistä öljyä esim esteri ja pao öljyjä, koska niiden moniaste toiminta ei perustu sakeuttimiin, jotka käytön aikana hajoavat ja öljystä tulee viskositeetiltaan ohuempaa. Perusautossa suosituilla öljynvaihtoväleillä mikä tahansa laadukas öljymerkki ajaa varmasti asiansa hyvin.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
Extreme pressure gear oils perform well over a range of temperatures, speeds and gear sizes to help prevent damage to the gears during starting and stopping of the engine. Unlike antiwear additives, extreme pressure additives are rarely used in motor oils. The sulfur or chlorine compounds contained in them can react with water and combustion byproducts, forming acids that facilitate corrosion of the engine parts and bearings.[2]

Extreme pressure additives typically contain organic sulfur, phosphorus or chlorine compounds, including sulfur-phosphorus and sulfur-phosphorus-boron compounds, which chemically react with the metal surface under high pressure conditions. Under such conditions, small irregularities on the sliding surfaces cause localized flashes of high temperature (300-1000 °C), without significant increase of the average surface temperature. The chemical reaction between the additives and the surface is confined to this area.

Tossa nyt jotain esimerkkiä jos ei muuten mene ymmärrykseen.
Kysehän oli moottoriöljystä, ei vaihteistoöljystä.
Mistä Royal Purplen öljystä oli kyse? Niitä on aika monta.
Koska testattu (Öljyanalyysi)? Koostumukset muuttuvat tuon tuosta.
Mitä lisäaineita oli käytetty, joilla on haitallisia sivuvaikutuksia ja kuinka paljon?


Et tainnut itse ymmärtää. :lol:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 781
Kysehän oli moottoriöljystä, ei vaihteistoöljystä.
Mistä Royal Purplen öljystä oli kyse? Niitä on aika monta.
Koska testattu (Öljyanalyysi)? Koostumukset muuttuvat tuon tuosta.
Mitä lisäaineita oli käytetty, joilla on haitallisia sivuvaikutuksia ja kuinka paljon?


Et tainnut itse ymmärtää. :lol:
Ainakin aiemmin royal purplen öljyt oli yksinomaan esteri / pao öljyjä ja jo siitä syystä reippaasti parempia kuin perus mobil. Tuo kamahan maksaa n. 20-40€/litra riippuen vähän öljystä eli hiukkasen kalliimpaa kuin perus mobil. Omaan urheiluautoon esim laitan Motulin esteriöljyä joka maksaa 30€/2 litraa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
578
Ainakin aiemmin royal purplen öljyt oli yksinomaan esteri / pao öljyjä ja jo siitä syystä reippaasti parempia kuin perus mobil. Tuo kamahan maksaa n. 20-40€/litra riippuen vähän öljystä eli hiukkasen kalliimpaa kuin perus mobil. Omaan urheiluautoon esim laitan Motulin esteriöljyä joka maksaa 30€/2 litraa.
Mobil taitaa olla maailman suurin PAO valmistaja. Täyttä esteriöljyä tuskin kukaan tekee, tässä esim motul V300 5w40 msds tietoja:

CAS: 72623-87-1 GHS08 L 10 <= x % < 25 EC: 276-738-4 Dgr REACH: 01-2119474889-13 Asp. Tox. 1, H304 LUBRICATING OILS (PETROLEUM), C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED

CAS: 72623-87-1 L 10 <= x % < 25 EC: 276-738-4 REACH: 01-2119474889-13 LUBRICATING OILS (PETROLEUM), C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED

CAS: 72623-87-1 viittaa nesteen group 3 öljyyn

NEXBASE™ 3080

Taas esim mobil 5w50:
1-DECENE, HOMOPOLYMER HYDROGENATED 68037-01-4 10 - < 20% H304 = PAO
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
578
Kysehän oli moottoriöljystä, ei vaihteistoöljystä.
Mistä Royal Purplen öljystä oli kyse? Niitä on aika monta.
Koska testattu (Öljyanalyysi)? Koostumukset muuttuvat tuon tuosta.
Mitä lisäaineita oli käytetty, joilla on haitallisia sivuvaikutuksia ja kuinka paljon?


Et tainnut itse ymmärtää. :lol:
The sulfur or chlorine compounds contained in them can react with water and combustion byproducts, forming acids that facilitate corrosion of the engine parts and bearings

Kyse on siitä että noi EP aineet ei sovellu polttomoottoriin, vaan vaihteistöljyyn. Noi youtuben laakeritestit on täyttä huuhaata. Todista toki toisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 273
Kyse on siitä että noi EP aineet ei sovellu polttomoottoriin, vaan vaihteistöljyyn. Noi youtuben laakeritestit on täyttä huuhaata. Todista toki toisin.
Toisin sanoen siis niissä testataan varsin umpimähkäisesti moottoriöljyn sopivuutta johonkin muuhun käyttöön kuin moottoriöljyksi. Jotain eroja saadaan, mutta jää näyttämättä ollaanko erojen ilmentyessä oikealla mittausalueella, joten testin mielekkyys ja merkitsevyys edes pienen osa-alueen puolesta jää sekin näyttämättä toteen.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
The sulfur or chlorine compounds contained in them can react with water and combustion byproducts, forming acids that facilitate corrosion of the engine parts and bearings

Kyse on siitä että noi EP aineet ei sovellu polttomoottoriin, vaan vaihteistöljyyn. Noi youtuben laakeritestit on täyttä huuhaata. Todista toki toisin.
Sinähän se annat ymmärtää, että Royal Purplen öljyt ovat vahingollisia moottorille.

Todista se. :rofl:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
578
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
Kyse oli alunperin siitä et jotkin lisäaineet ei sovellu ja näillä testeillä (timken ok load) ei voida luokitella moottoriöljyn paremmuutta.
Lisäaineistusta käytetään käyttökohteen mukaan.
Royal Purple näyttäisi käyttävän ilmaisua "Extreme Pressure" vain kilpaöljyissään, niitä ei liene tarkoitettu käytettäväksi lainkaan jokapäiväisessä käytössä.
Näillä kilpaöljyillä ei yleensä juuri ole autonvalmistajien luokituksia.

Tää nyt on 8 vuotta vanha taulukko mut rp:n rikki ampuu reilusti yli tuon ajan 5k rajasta.
http://www.pqiamerica.com/November 2011 samples/testresultsnovbatch2(10W-30)2011.html
Siinä on tosiaan raja-arvo ylittynyt, mutta onko siitä aiheutunut käytännössä haittaa, onkin vaikeampi arvioida.

Uudemmista testeissä ei ole testattu rikkia?

http://pqiamerica.com/PCMO_Sample_Summary_12_15_2016.html

Kuitenkin kaikki testatut Royal Purplet ovat saaneet maininnan "No issues".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 404
Onko juurikaan väliä mitä öljyä 4T 250cc vm 2008 mönkijään kaataa?

yamaha suosittaa korjausmanuaalissa 5w-30 ikipakkasesta 0asteeseen ja -10 - +35 väliin 10w-30 sekä +5-+45 väliin 20w-40 kamaa...

ja antaa tömmöiswt speksit:
”YAMALUBE4, SAE 5W-30 or SAE 10W-30 or SAE 20W-40
API service, SG type or higher, JASO standard MA”

tämmöstä olisi hyllyssä eli LL ölppää hiukkassuodattimella varustettuun katiskaan...
Motox-Synergy Longlife C3 5W-30 5 l | Motonet Oy

Lämpötilantaulukon perusteella pistäisin 10w-30 jos kaupasta lähtee hakemaan...

Tässä sanotaan että moottori ja vaihteisto eli eroakaa tuo öljyn laadun tarve jotenkin tommosessa prätkän koneessa autosta kun vaihteisto ui samoissa liemissä... litrahinta on ainakin ihan eri hehtaarilla...
MP Castrol Power1 10W-30 synteettinen 1L | Motonet Oy

eiks tämäkin ole käypästä speksien puolesta ja paljon halvempaa vai onks tää nyt vaihteiston kannalta jotenkin huonompaa???
Motox Marine 4T FCW 10W30 1 l | Motonet Oy
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 404
kiitoksia vastauksista, taidan pistää tätä kun oikeastaan toinen pienempi vekotin "automaatilla" tarttis kanssa vajaan litran ja sille yammu suosittaa 10w-40 ilman muita luokituksia eli 3L pitäisi joka tapauksessa hankkia niin tuosta kannusta vaihtaa aikas tasan 2x molempiin ja tuolla kuuman pään luokituksellahan ei ole muuta väliä kuin että on vähintään speksattu eli korkeampi käy oikein mainiosti:
MP-Motox 10W-40 4T-Synt 5 l | Motonet Oy

Sitten olisi vielä:
MP Motul 5000 10W-40 4T osasynteettinen 4 L | Motonet Oy
ja
MP Motul 5100 10W-40 4T synteettinen 4L | Motonet Oy
Mutta ei kait edes näihin kannata sijoittaa kun tuo motox täyttää tuon SG luokituksen eikä sen parempaa tarvita, hintaeroa tulee kuitenkin jo 1% mönkkärin hinta :). Paljon kalliimmassa autossakin vetänyt aina motoxin luokitukset täyttävillä liemillä...
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
98
Onko kukaan kuullu näistä fanfaro öljyistä :lol: Ilmeisesti samaa kun MANNOL, fanfaro tehää liettuas ja mannol saksas? Automaatti öljyi vaa kahtelen kun niin kalliita suomessa kun tarvisi isompi satsi ostaa kun meinasin huuhdella laatikon. 50€ maksaisi 20l fanfaroo
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302

20€/ 4 litraa, mielestäni hinta-laatusuhde hyvinkin kohdallaan.

API SN PLUS, joten hyvä valinta suorasuihku turboihin.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
665
Onko kukaan kuullu näistä fanfaro öljyistä :lol: Ilmeisesti samaa kun MANNOL, fanfaro tehää liettuas ja mannol saksas? Automaatti öljyi vaa kahtelen kun niin kalliita suomessa kun tarvisi isompi satsi ostaa kun meinasin huuhdella laatikon. 50€ maksaisi 20l fanfaroo
En todellakaan laittaisi mitään ihmeellisen merkkistä halpaa öljyä, voi tulla melko kalliiksi.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
En todellakaan laittaisi mitään ihmeellisen merkkistä halpaa öljyä, voi tulla melko kalliiksi.
Joo, muutaman euron säästö voi käydä kalliiksi... En tiedä, millaista öljyä kysyjä tarvitsee, mutta ei esim. tämäkään voi konkurssiin viedä:

 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
98
Joo, muutaman euron säästö voi käydä kalliiksi... En tiedä, millaista öljyä kysyjä tarvitsee, mutta ei esim. tämäkään voi konkurssiin viedä:

toyota type iv öljy. Teboil Fluid S on se eikä saa isoissa satseissa 20L sitä maksaisi noin 200€:a. Varmaa tilaan tuon mannol atf ws joka tehty toyotan laatikoihin. 100€ 20L, siitä en löytänyt kuin kehuja internetistä.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
665
toyota type iv öljy. Teboil Fluid S on se eikä saa isoissa satseissa 20L sitä maksaisi noin 200€:a. Varmaa tilaan tuon mannol atf ws joka tehty toyotan laatikoihin. 100€ 20L, siitä en löytänyt kuin kehuja internetistä.
Varmasti ajaa asiansa tavan ajossa. itellä on Toyotan lootan huuhtelu edessä, tuollainen synteettinen kohtuuhintainen öljy tuli vastaan.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
369

20€/ 4 litraa, mielestäni hinta-laatusuhde hyvinkin kohdallaan.

API SN PLUS, joten hyvä valinta suorasuihku turboihin.

Itse käyttänyt vuosia kys öljyä uudemmissa pirsseissä. Todella hyvää hinta laatusuhde
 
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
426
En todellakaan laittaisi mitään ihmeellisen merkkistä halpaa öljyä, voi tulla melko kalliiksi.
Eikait se ole öljyn vika jos suomalainen ei tiedä merkkiä.

Saksassa on läjäpain öljyjä, joita suurinosa suomalaisista ei koskaan ole kuullutkaan, mutta muualla maailmassa tuttuja myöskin raskaissa koneissa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1 601
Eikait se ole öljyn vika jos suomalainen ei tiedä merkkiä.

Saksassa on läjäpain öljyjä, joita suurinosa suomalaisista ei koskaan ole kuullutkaan, mutta muualla maailmassa tuttuja myöskin raskaissa koneissa.
Itsekin tässä tällä hetkellä ajelen Tescon 5w-40 ölpät moottorissa, täyttävät volkkarin 505.01 pumppusuutinspeksit:cigar:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
859
Saksassa on läjäpain öljyjä, joita suurinosa suomalaisista ei koskaan ole kuullutkaan, mutta muualla maailmassa tuttuja myöskin raskaissa koneissa.
Kyynikkona voisin sanoa, että jonkin merkin tunnettuuteen tahi tuntemattomuuteen Pohjolassa voi olla ihan perusteltu syy.

Jos öljy täyttää valmistajan ilmoittamat luokat yms. niin siitä vain ajamaan. Onpahan seurattavaa ja jännitettävää. Ja säästö varmasti merkittävä autoilun kokonaiskuluihin suhteutettuna.

Itse olen asian miettinyt, että moottori on jotenkin kai tärkeä komponentti autossa ja moottoriöljynä on ollut sitten Mobil 1 ESP Formula 5W30.

Niin ja suodatin sitten MannFilter.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
408
Onko kukaan oikeasti saanut konetta solmuun jos on käyttänyt valmistajan luokituksen mukaisia öljyjä oli ne sitten minkä valmistajan litkuja tahansa? Täällä hikoillaan laakerien korkkaamista samalla kun hiisataan jossain kantatiellä kahdeksaakymppiä tai seistään liikenneruuhkassa. On tullut ajettua viikossa 3000 km Puuilon halvimmalla litkulla (GM longlife) ja mitään ongelmia ei ilmennyt, ehkä pari desiä sai lisätä kun Ukrainassa alko olla se +35 lämmintä. Vaikea uskoa, että normaaliajossa oikein valitulla aineella tulisi missään olosuhteissa ongelmia, ei nyt kuitenkaan puhuta mistään mineraaliöljyistä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 251
Onko kukaan oikeasti saanut konetta solmuun jos on käyttänyt valmistajan luokituksen mukaisia öljyjä oli ne sitten minkä valmistajan litkuja tahansa? Täällä hikoillaan laakerien korkkaamista samalla kun hiisataan jossain kantatiellä kahdeksaakymppiä tai seistään liikenneruuhkassa. On tullut ajettua viikossa 3000 km Puuilon halvimmalla litkulla (GM longlife) ja mitään ongelmia ei ilmennyt, ehkä pari desiä sai lisätä kun Ukrainassa alko olla se +35 lämmintä. Vaikea uskoa, että normaaliajossa oikein valitulla aineella tulisi missään olosuhteissa ongelmia, ei nyt kuitenkaan puhuta mistään mineraaliöljyistä.
Niin pitkään kuin öljy täyttää autovalmistajan vaatimukset luokituksiltaan mitään vahinkoa ei autolle voi tapahtua. Tarkimpiahan öljyn osalta ovat nämä kaikkein uusimmat autot.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1 601
Niin pitkään kuin öljy täyttää autovalmistajan vaatimukset luokituksiltaan mitään vahinkoa ei autolle voi tapahtua. Tarkimpiahan öljyn osalta ovat nämä kaikkein uusimmat autot.

Se on toki sitten eri asia jos torista löytää halvalla "Mjobil 5v-30" öljyä ja saa sillä moottorinsa rikki. Tuoteväärennöksiäkin mahtuu maailmaan, ja saattaahan osa toimittajistakin fuskata ja vaihtaa koostumusta vaikka asiakas (esim. tässä tapauksessa Tesco) jatkaa öljyn mainostamista samoilla spekseillä kuin ennenkin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
2 251
Se on toki sitten eri asia jos torista löytää halvalla "Mjobil 5v-30" öljyä ja saa sillä moottorinsa rikki. Tuoteväärennöksiäkin mahtuu maailmaan, ja saattaahan osa toimittajistakin fuskata ja vaihtaa koostumusta vaikka asiakas (esim. tässä tapauksessa Tesco) jatkaa öljyn mainostamista samoilla spekseillä kuin ennenkin.
Väärennökset on asia erikseen. Jos motox/biltema täyttää auton luokitukset niin varmasti uskaltaa laittaa autoon. Toki jos jotain liian halvalla myydään niin silloin jo hälytyskellojen pitää soida.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1 601
Väärennökset on asia erikseen. Jos motox/biltema täyttää auton luokitukset niin varmasti uskaltaa laittaa autoon. Toki jos jotain liian halvalla myydään niin silloin jo hälytyskellojen pitää soida.
Joo, paitsi että sitä tuossa edellä yritin sanoa. Ei motonettikään valmista omaa öljyään vaan ostaa sen sokkona toimittajalta. Jotain satunnaistestejä sitten tekevät jos tekevät. Motonet painaa pullojen kylkiin edelleen kaikki samat luokitukset vaikka toimittaja voi vaihtaa koktailiansa ihan täysin.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
Mobil 1 5w-30 Espi on varmasti ihan ok öljy, jos luokitukset täsmää. Tahdoo vain ainakin uudempien autojen kohdalla olla että joutuu haalimaan muita voiteluaineita.
Ja vanhempien autojen kohdalla esim. 5W-40. Kannattaa selvittää oikea öljy. Vanhempaan ja paljon ajettuun voi laittaa kuumana pykälän paksumpaa.
Samoin jos moottori joutuu kovalle rasitukselle tai on suorasuihku, jolloin polttoainetta voi kerääntyä öljyn joukkoon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
658
Onko kukaan oikeasti saanut konetta solmuun jos on käyttänyt valmistajan luokituksen mukaisia öljyjä oli ne sitten minkä valmistajan litkuja tahansa? Täällä hikoillaan laakerien korkkaamista samalla kun hiisataan jossain kantatiellä kahdeksaakymppiä tai seistään liikenneruuhkassa. On tullut ajettua viikossa 3000 km Puuilon halvimmalla litkulla (GM longlife) ja mitään ongelmia ei ilmennyt, ehkä pari desiä sai lisätä kun Ukrainassa alko olla se +35 lämmintä. Vaikea uskoa, että normaaliajossa oikein valitulla aineella tulisi missään olosuhteissa ongelmia, ei nyt kuitenkaan puhuta mistään mineraaliöljyistä.
Vaimon Astra H 1.6:seen laittanut tätä samaa, youtuben keittotestissä ei mennyt miksikään (karstoittunut) tuo öljy, jos nyt sitten edes oli gm:n öljyä tuo. Pitäis testata itekkin joku kerta töissä tuota keittämistä muutamalla öljyllä mitä löytyy nurkista.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
1 302
Vaimon Astra H 1.6:seen laittanut tätä samaa, youtuben keittotestissä ei mennyt miksikään (karstoittunut) tuo öljy, jos nyt sitten edes oli gm:n öljyä tuo. Pitäis testata itekkin joku kerta töissä tuota keittämistä muutamalla öljyllä mitä löytyy nurkista.
Samallahan sitä voi tehdä pakastintestin.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
665
Eikait se ole öljyn vika jos suomalainen ei tiedä merkkiä.

Saksassa on läjäpain öljyjä, joita suurinosa suomalaisista ei koskaan ole kuullutkaan, mutta muualla maailmassa tuttuja myöskin raskaissa koneissa.
Saksassa kovinkaan montaa Suomessa myytävää öljyä ei kutsuttaisi täyssynteettiseksi. Hyvä öljy maksaa myös Saksassa, fanfaro on lähes ilmaista.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
665
Saksassa määritellään täyssynteettinen eri tavalla?
Saksassa group 3 öljyä ei saa myydä täyssynteettisenä.
"
BIZOL’s new and innovative motor oils meet and exceed the standards of the German automotive industry based on highest quality standards with 100% consumer transparency and protection.
Outside of Germany, partial Synthetic Motor Oils can be labelled as Fully Synthetic Motor Oils. This is not allowed in BIZOL because according to German Law we need to clearly label Fully Synthetic and Partial Synthetic motor oils. In essence, BIZOL’s Synthetic Motor Oils have the highest German quality standards with 100% consumer transparency and protection."
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
2 987
toyota type iv öljy. Teboil Fluid S on se eikä saa isoissa satseissa 20L sitä maksaisi noin 200€:a. Varmaa tilaan tuon mannol atf ws joka tehty toyotan laatikoihin. 100€ 20L, siitä en löytänyt kuin kehuja internetistä.
Täällä paikallisessa huoltoasemalla Teboil Fluid S 4L pakkauksissa 33.90€ ja 8.48€/l ja löytyisi 16l eli 135.6€ 4x4l kanisteria. Fluid E 20l kanisteri 76.90€ ja Fluid D 20l 68.90€.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
658

20€/ 4 litraa, mielestäni hinta-laatusuhde hyvinkin kohdallaan.

API SN PLUS, joten hyvä valinta suorasuihku turboihin.
En kyllä äkkiseltään löydä mitään tietoa että olis api sn plus, api sn kyllä, mutta ei plus.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
2 987
Vaihdoin yhteen autoon öljyt. Kuulemma 5 vuotta omistanut eikä koskaan hänen aikana vaihdettu. Suodatin oli pakko avaa huvikseen, suodatin vähän ruosteessa, muuten ihan normaalilta näytti öljyt. Mitään merkintää ei ollu koska olis vaihdettu. Kilsoistakaan ei tietoa.
Mites jotkut voi olla noin hälläväliä huoltojen kanssa?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
90 456
Viestejä
1 852 891
Jäsenet
39 213
Uusin jäsen
Kokkobill

Hinta.fi

Ylös Bottom