Nimenomaan, jopa turvallisuudessa. Saman toimittajan käyttäminen kertoo että ei vieläkään kiinnosta enempää kuin sen verran että nyt tuli tuhoa ja joudutaan vähän paikkaamaan. Ehkä toisella kertaa ei tulekaan ja säästetään pitkä penni!
Tai sitten ensi kuussa palaa jossain talo.
Edelleen, pointti on enemmän luottamuksessa laatuun ja sen valvontaan sekä firman yleiseen toimintakulttuuriin kuin reiät ja kuparipinnat itseisarvona.
Jos se piirikortin johde on muutettu siellä kortin sisällä, niin mitään ei pala missään ko ongelman takia nyt, ensikuussa tai ikinä myöhemminkään.
Se, että valmistaja ei vaihdu ei tarkoita, että piirikortin ongelmaa ei olisi korjattu.
Ja sitäpaitsi.
Joku suunnittelija saattaa vaikka ko valmistajalla oppia tapauksesta jotain, jolloin ko valmistaja voikin olla siinä suhteessa parempi ja turvallisempi vaihtoehto.
Se, että siinä on kuparointi ei todellakaan takaa, että vastaavaa ongelmaa ei esiinny!
Nuo levyt olisi pitänyt kuvata rötvenillä, jotta johteet olisivat näkyneet, jos tuo turvallisuusnäkökohta olisi haluttu selvittää.
Nyt tuo vain vaahtosi tuossa videossa, eikä tutkinut sitä oleellista asiaa kunnolla, ainoastaan ruuvaili siihen muutaman kerran ruuvin ja otti kuvan reiästä (Eikä siellä näkynyt välikerroksen kuparia (Mutta se ei takaa, etteikö se ole turhan lähellä..) Olisi nyt edes kunnolla isontanut reikää (Molemmasta riseristä)
On tullut nähtyä niin monella tavalla mielenkiintoisesti tuhoutuneita piirikortteja..
- Johde tuollaisen metallipinnoitetun ruuvinreijän alla, nystyröillä varustettu / lukkorikalla ruuvi siihen vähän tiukemmalle ja parin vuoden sisään oikari (Ei siis aina heti).
- Johde levyn reunassa (Siellä näkymättömässä välikerroksessa) ja levy alumiinirivan hahlossa -> ottaa sinne ripaan ja PUM
- Liian ohut johde siellä välikerroksessa ->Kuumentuma ja oikosulku ja tuho.
- Välikerroksen eritys pettänyt -> vuotovirtaa, kuumentuminen ja tuhoutuminen
- Välikerroksen johde poikki läpiviennin juuresta.
Mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen noita..