Eipä ole tarvinnu kirjautua mihinkään,että saa ajurit asennettua.Itsellä meni kuppi nurin Nvidian suhteen, kun alkoivat vaatimaan kirjautumista, että saa ajurit näytönohjaimeen.
Tämän takia on sellainen asia kuin kilpailulainsäädäntö.Kun on markkinaosuutta, voi sanella ehtoja vähän eri malliin kuin joku pieni ja mitätön GPU-paja. Niin se vaan menee.
Se ei taida ihan noin yksinkertaista olla. Se brändin rakentaminen kuitenkin imee rahaa niin vietävästi eikä muutenkaan ole pelkästään "kuhan nyt joku uusi nimi keksitään" tyylinen veto.Jotain lisäpykäliähän varmaan löytyy, nimittäin mikäs muuten estäisi tekemästä uutta nevahöörd pelibrändiä GPP:n etujen saamiseksi ja myydä tyyliin yhtä korttia sen brändin alla ja loput nvidiat sen normaalin pelibrändin alla jota on rakennettu jo vuosia.GPP ehdoista ei varmasti HardOCP ole saanut kaikkia pykäliä selville joten tätä ei tiedetä vielä. En itse jaksa uskoa että se voisi kieltää valmistajia käyttämästä muita pelibrändejä mutta vaikka ei kieltäisikään niin onhan se itsestään selvää että Asuksella ROG, MSI:llä Gaming ja vaikkapa Gigabyten AORUS ovat jo vakiintuneita brändejä ja uudet siihen viereen veisivät aikaa ja resursseja saada tunnettuutta. En oikein koe tässä pelleilyssä mitään positiivista kuluttajan näkökulmasta.
+ Lompakolla äänestäminen.Tämän takia on sellainen asia kuin kilpailulainsäädäntö.
En näe mitään estettä tälle. Ehkä joku tekeekin näin?Voikohan valmistajat perustaa uuden "gaming brändin" nvidialle ja markkinoida AMD:n kortteja vanhalla brändillä
Eniten itteäni ärsyttää toi nVidian tapa koittaa omia AIB brändejä itselleen johon noi on kuitenkin laittanu ison kasan rahaa.Sehän olisi hauskaa.
Our new, GYMN (give your money to Nvidia) brand for the next generation mastercards
Mutta eihän tuossa silti mitään järkeä ole kortteja myyvän firman osalta. Kaksinkertaiset markkinakustannukset jollei jokainen mainos ole samalla molempia...
Mietin tässä että kuinka lähelle saa AMD pelibrändin toteuttaa?No nyt on ainakin helppo katsoa miltä valmistajalta AMD korttinsa ostaa: jos ne ovat brändäämättömiä, niin valmistaja kannattaa kiertää kaukaa. Brändäämättömiin tuotteisiin ei yleensä juuri satsata, joten laatu voi olla mitä sattuu tai ainakin matalampi kuin brändikorteilla.
ASUS ja Gigabyte ovat ilmeisesti ainakin poistaneet brändäyksen. Tulevat nuo Asrockin kortit hyvään saumaan.
Ei voi olla totta, nyt kyllä repes! Ainut asia joka on "läpinäkyvää" tässä vaiheessa on kusetus. Miten tyhminä ne pitää ihmisiä?Gaming Box ohne Aorus: Premiere für Radeon in Gigabytes eGPU-Gehäuse
ComputerBase kysynyt asiaa suoraan Gigabyteltä.
Gigabyten mukaan RX 580 Gaming Box, jota kuvaillaan sen sivuilla "Turn Your Ultrabook to Gaming Platform" ja "Upgrade the Game Experience", ei ole suunnattu pelaajille ja sen takia siitä puuttuu Aorus-brändi
Median ja arvostelijoiden pitää ottaa kantaa että molemmat suoriutuu yhtä hyvin. Oli sitten Hyper Ultra Gaming tai ihan vaan brändäämätön tuote tai eri brändi. Et saa edes mitään vastinetta rahalle. Korkeintaan häviät pitkässä juoksussa kun naru tiukentuu kaulan ympärillä ostamalla Nvidian näytönohjaimia. Olet sidottuna mahdollisesti kaikkeen tulevaisuudessa mitä Nvidia nyt keksii.Niin taisi nvidian röyhkeys taas voittaa. Ensi kerralla vielä röyhkeämmin? Oi voi.
Brändi on brändi. Sillä voi olla yhteyttä suorituskyvyn kanssa tai sitten kertakaikkiaan ei. Kortin pitäisi jokatapauksessa toimia täysin ihan perusajureilla. Jos siihen on viritetty jotain, jotta ei toimi, niin kuin läppäreissä on monesti, niin ei kannata hankkia (jos ei ole pakko).Median ja arvostelijoiden pitää ottaa kantaa että molemmat suoriutuu yhtä hyvin. Oli sitten Hyper Ultra Gaming tai ihan vaan brändäämätön tuote tai eri brändi. Et saa edes mitään vastinetta rahalle. Korkeintaan häviät pitkässä juoksussa kun naru tiukentuu kaulan ympärillä ostamalla Nvidian näytönohjaimia. Olet sidottuna mahdollisesti kaikkeen tulevaisuudessa mitä Nvidia nyt keksii.
Kyllä ne on kaikki isommat pelurit täysin naimisissa nyt nVidian kanssa, mukaanlukien MSINo nyt on ainakin helppo katsoa miltä valmistajalta AMD korttinsa ostaa: jos ne ovat brändäämättömiä, niin valmistaja kannattaa kiertää kaukaa. Brändäämättömiin tuotteisiin ei yleensä juuri satsata, joten laatu voi olla mitä sattuu tai ainakin matalampi kuin brändikorteilla.
ASUS ja Gigabyte ovat ilmeisesti ainakin poistaneet brändäyksen. Tulevat nuo Asrockin kortit hyvään saumaan.
Taas kerran aliarvioit brändin tehon ja yliarvioit keskimääräisen ostajan tietotason. Nvidia myy brändin ansiosta paremmin vaikka AMD tarjoaisi joka hintaluokassa Nvidiaa nopeamman kortin halvemmalla.Ei näyttisvalmistajan tarvitse mokata, kuin yksi GPU versio, niin suosio romahtaa, jos kilpailija kiilaa edelle.
Lopeta jo se Nvidian pyllyn pussaaminen.Brändi on brändi. Sillä voi olla yhteyttä suorituskyvyn kanssa tai sitten kertakaikkiaan ei. Kortin pitäisi jokatapauksessa toimia täysin ihan perusajureilla. Jos siihen on viritetty jotain, jotta ei toimi, niin kuin läppäreissä on monesti, niin ei kannata hankkia (jos ei ole pakko).
Kortin tietty "brändi" ei myöskään estä tai pakota siihen tietynlaista jäähyä tai tietynlaista virtalähdeosaa.
Näyttiksistä kannattaa ostaa se, joka omaan käyttöön soveltuu parhaiten. Ei näyttisvalmistajan tarvitse mokata, kuin yksi GPU versio, niin suosio romahtaa, jos kilpailija kiilaa edelle.
Niin, ei kaikki kyttää io-techin uutissivua F5-näppäin valmiina pohjassa ja katso kaikkia arvosteluita mitä tulee vastaan. Taikka edes kysy io-techin asiantuntijoilta mitä kannattaa ostaa...Lopeta jo se Nvidian pyllyn pussaaminen.
Ei täällä siihen muut haksahda kuin toiset Nvidian pyllyn pussaajat.
Ei tavallinen kuluttaja useimmiten osta tuotetta vaan sitä mainosten brändiä!
Kuten esim tuota Asuksen perinteisin mainoksin ja sponsoroinnilla hypetettyä ROG:tä.
Aivan samoin Corsairkin myy brändinimensä voimin paljon täysin keskinkertaisia powereita, joita virheellisesti luullaan laadukkaiksi Corsairin brändin takia.
Eläppä viitsi röllätä siinä! Ei tuollaisessa brändiuskollisuudessa ole mitään järkeä, eikä sitä näyttiksissä kovinkaan moni harrasta.Lopeta jo se Nvidian pyllyn pussaaminen.
Ei täällä siihen muut haksahda kuin toiset Nvidian pyllyn pussaajat.
Ei tavallinen kuluttaja useimmiten osta tuotetta vaan sitä mainosten brändiä!
Kuten esim tuota Asuksen perinteisin mainoksin ja sponsoroinnilla hypetettyä ROG:tä.
Aivan samoin Corsairkin myy brändinimensä voimin paljon täysin keskinkertaisia powereita, joita virheellisesti luullaan laadukkaiksi Corsairin brändin takia.
Ei, vaan NVIDIA käyttää määräävää markkina-asemaa laittomasti varmistaakseen että valmistajien vaivalla ja miljoonilla rakennetut brändit ovat yksinoikeudella NVIDIAn jotta se saa omittua entistä suuremman osan markkinoista.Nvidia vain haluaa, että kortit on SELKEÄSTI erinimisiä valmistajan mukaan, että ne harvat, typerämmät eivät vahingossa osta jonkun brändin perusteella väärää korttia.
Vähän kuin yritys kaappaus, ilman että tarvii omistaa itse yrityksestä yhtään mitään. Riittää, että on yksinoikeus yrityksen luomaan brändiin. Entäs se sitten, että brändimainontaan tulisi mahdollisesti mukaan vielä nvidian sponssausta. "We’ll be promoting our GPP partner brands across the web, on social media, at events and more". Tähän mennessä valmistajat ovat itse maksaneet brändiensä mainostuksen ja se on hyödyttänyt molempia piirivalmistajia. Mahtaako olla miten varoja luoda uutta brändiä tyhjästä? Luulisin, ettei amd sen kummempaa sponsorisopimusta voisi luvata. Taikka haluaisiko edes, koska jos näin voi käydä, mikä estää muuttamasta sopimusta?Ei, vaan NVIDIA käyttää määräävää markkina-asemaa laittomasti varmistaakseen että valmistajien vaivalla ja miljoonilla rakennetut brändit ovat yksinoikeudella NVIDIAn jotta se saa omittua entistä suuremman osan markkinoista.
Ei kai Nvidia mitenkään pakota ROG:ia itselleen? Asus sai ihan itse valita, että luoko se uuden brändin geforceille vai radeoneille.Ei, vaan NVIDIA käyttää määräävää markkina-asemaa laittomasti varmistaakseen että valmistajien vaivalla ja miljoonilla rakennetut brändit ovat yksinoikeudella NVIDIAn jotta se saa omittua entistä suuremman osan markkinoista.
Oletko nähnyt sopimuksen? Tiedätkö asian faktaksi?Ei kai Nvidia mitenkään pakota ROG:ia itselleen? Asus sai ihan itse valita, että luoko se uuden brändin geforceille vai radeoneille.
En ole nähnyt yhtään puoltavaa todistetta sille, että nvidia olisi vaatinut keneltäkään mitään muuta kuin sitä, että kilpailijoiden GPU:lla varustettuja tuotteita ei saa myydä samalla brändillä, kuin Nvidian GPU:lla varustettuja tuotteita. Ja sekin vain siinä tapauksessa, että haluaa osallistua Nvidian kumppanuusohjelmaan.Oletko nähnyt sopimuksen? Tiedätkö asian faktaksi?
Oli miten oli, niin ”valinta” on kuula kalloon tai polvi paskaksi. Vapaan tahdon valinta hyvinkin.
[OT]Mää luomassa uuden brändin 70% markkinaosuuden firmalle [/OT]Ei kai Nvidia mitenkään pakota ROG:ia itselleen? Asus sai ihan itse valita, että luoko se uuden brändin geforceille vai radeoneille.
Eli lähde mukaan tai ota taloudelliset tappiotYmpäripyöreästi selitettynä kumppaniohjelmassa NVIDIAn ja valmistajien brändit ovat yhtenäisiä ja kumppaneiden tuotteita markkinoidaan netissä, sosiaalisessa mediassa ja tapahtumissa. Lisäksi GPP-kumppanit pääsevät aikaisemmin käsiksi uusiin innovaatioihin ja työskentelevät läheisesti NVIDIAn insinöörien kanssa.
Joo. Varmaan kannattaa sitten jättää asioiden faktana esittäminen väliin jos et tiedä.En ole nähnyt yhtään puoltavaa todistetta sille, että nvidia olisi vaatinut keneltäkään mitään muuta kuin sitä, että kilpailijoiden GPU:lla varustettuja tuotteita ei saa myydä samalla brändillä, kuin Nvidian GPU:lla varustettuja tuotteita. Ja sekin vain siinä tapauksessa, että haluaa osallistua Nvidian kumppanuusohjelmaan.
Pakkohan siihen ei ole kuulua tai edes myydä Nvidiaa ollenkaan jos ehdot ei miellytä.
Uskon, että nVidia tietää markkinatilanteen paremmin. Mikäli tilanne olisi tämä, ei tätä GPP ohjelmaa olisi tietenkään koskaan kehitetty.Eläppä viitsi röllätä siinä! Ei tuollaisessa brändiuskollisuudessa ole mitään järkeä, eikä sitä näyttiksissä kovinkaan moni harrasta.
Itse en tunne ketään, joka olisi kysynyt ikinä, onko esim ROG kortti hyvä, Kortin merkin perusteella on joku joskus kysynyt ja sitten on katsottu halutun kortin arvosteluja. Olen miltei varma, että yliarvioit tuota brändin merkitystä nyt erittäin suuresti.
Eihän tuo sopimus käsittääkseni estä Asusta myymästä esim ASUS Radeon korttia Tai ASUS FDKFD Radeon korttia, kunhan eivät myy ASUS FDKFD Geforcea.
Yllättävän moni osaa katsoa nykyään korttien arvosteluja netistä.
Nvidia vain haluaa, että kortit on SELKEÄSTI erinimisiä valmistajan mukaan, että ne harvat, typerämmät eivät vahingossa osta jonkun brändin perusteella väärää korttia.
Näin:
Ei noissa kommenteissa mitään turhan aggressiivista ole IMO. Hyviä perusteluita vastineeksi sille "ettei ole pakko tehdä, joten ei ongelmaa".Cirrus voisi hieman höllätä tahtia. Ihan vain kevyenä elämän muistutuksena. Jokainen joskus on pallohukassa tai tekee virheitä mutta nyt tunnut tarttuvan jokaseenkin epäkohtaan minkä huomat turhan agressiivisesti. Pidetään se hyvä fiilis kaikilla?
Kylen mukaan siinä oli nimenomaan että "gaming brand has to be aligned with geforce" ja aika varmasti pienellä präntillä siellä on estetty kikkailumahdollisuus esim pitää ROG AMD:llä ja julkaista GeForcet "PROG"-nimellä (People's Republic of Gamers)En ole nähnyt yhtään puoltavaa todistetta sille, että nvidia olisi vaatinut keneltäkään mitään muuta kuin sitä, että kilpailijoiden GPU:lla varustettuja tuotteita ei saa myydä samalla brändillä, kuin Nvidian GPU:lla varustettuja tuotteita. Ja sekin vain siinä tapauksessa, että haluaa osallistua Nvidian kumppanuusohjelmaan.
Pakkohan siihen ei ole kuulua tai edes myydä Nvidiaa ollenkaan jos ehdot ei miellytä.
Juu, ei.Ei, vaan NVIDIA käyttää määräävää markkina-asemaa laittomasti varmistaakseen että valmistajien vaivalla ja miljoonilla rakennetut brändit ovat yksinoikeudella NVIDIAn jotta se saa omittua entistä suuremman osan markkinoista.
iPhone.Juu, ei.
Nvidia haluaa, että selkeyden vuoksi käytetään eri brändiä. TS Nvidian ohjaimille olisi ollut täysin mahdollista kehittää uusi "brändi" ja sitten liittyä tuohon ohjelmaan ja ohjelman ehdot olisi täytetty, jos tuo jostain syystä ahdistaa.
Miljoonien törsääminen johonkin sanaan XYZ, jonka maineen voi pilata yksi huono tuote on täysin turhaa ja täysin älytöntä. Tuskin siis oikeasti tapahtunutta.
kts. edellinen viestini heti siinä oman viestisi yläpuolellaJuu, ei.
Nvidia haluaa, että selkeyden vuoksi käytetään eri brändiä. TS Nvidian ohjaimille olisi ollut täysin mahdollista kehittää uusi "brändi" ja sitten liittyä tuohon ohjelmaan ja ohjelman ehdot olisi täytetty, jos tuo jostain syystä ahdistaa.
Olet siis sitä mieltä että kaikki maailman firmat ovat ihan helvetin tyhmiä, kun käyttävät mainostamiseen miljarditolkulla rahaa. Mainosmiehet on sitten vissiin jotain neroja, kun ovat onnistuneet kusettamaan kaikkia satojen tai jopa tuhansien vuosien ajan (milloin ikinä ekat mainokset sitten tehtiinkään, paha sanoa). Ja salaliittoon kuulunevat kaikki mainostamista ikinä tutkineet tahot?Miljoonien törsääminen johonkin sanaan XYZ, jonka maineen voi pilata yksi huono tuote on täysin turhaa ja täysin älytöntä. Tuskin siis oikeasti tapahtunutta.
Kannattaa käydä tutustumassa siihen GPP blogiin, sekä katsoa mitä tässä viikon mittaan on jo tapahtunut. Enää kyse ei ole pelkistä olettamuksista, vaan kummasti alkaa blogin teksti saada ymmärrettävää muotoa kun yhdistelee näitä kahta asiaa. Eikä nyt ihan Sherlock J Holmes tarvitse olla että kaikki käy yhteen. Varmasti myös tutustuminen erilaisiin brändi tutkimuksiin voi olla avaavaa, niin kuin tuossa @Dudem heitti avainsanan iPhone niin siitä on hyvä lähteä liikkeelle.Juu, ei.
Nvidia haluaa, että selkeyden vuoksi käytetään eri brändiä. TS Nvidian ohjaimille olisi ollut täysin mahdollista kehittää uusi "brändi" ja sitten liittyä tuohon ohjelmaan ja ohjelman ehdot olisi täytetty, jos tuo jostain syystä ahdistaa.
Miljoonien törsääminen johonkin sanaan XYZ, jonka maineen voi pilata yksi huono tuote on täysin turhaa ja täysin älytöntä. Tuskin siis oikeasti tapahtunutta.
Kyle ei kuitenkaan vaivautunut julkaisemaan sitä tekstikohtaa jossa tuo lukee.Kylen mukaan siinä oli nimenomaan että "gaming brand has to be aligned with geforce"
Ja koska jokaisen valmistan sopparissa voi olla pilkut hieman eri kohdissa niin nvidia olisi heti saanut selville kuka tiedon vuoti. Se olisi kyseisen valmistajan osalta menetetty peli.Kyle ei kuitenkaan vaivautunut julkaisemaan sitä tekstikohtaa jossa tuo lukee.
Väitettä olisi helpompi pitää totena jos sen pohjalle olisi suora lainaus sopimustekstistä, koska nimenomaan tarkka sanamuoto on tärkeä tässä tapauksessa.
Koska Nvidia on taatusti tehnyt sopimuspapereista sellaiset, että voivat tunnistaa mitä kautta se on vuotanut julkisuuteen!Kyle ei kuitenkaan vaivautunut julkaisemaan sitä tekstikohtaa jossa tuo lukee.
Väitettä olisi helpompi pitää totena jos sen pohjalle olisi suora lainaus sopimustekstistä, koska nimenomaan tarkka sanamuoto on tärkeä tässä tapauksessa.