NVIDIA Titan Xp & GTX 1080 Ti (Pascal)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilfa
  • Aloitettu Aloitettu
Se nyt ei vaan taida olla mahdollista tehdä sellaista profiilia tuulettimille mikä olisi edes likimain hyvä kaikille mahdollisille komponentti/asetus -yhdistelmille mitä markkinoilta löytyy, saatikka sitten sellainen profiili mikä vielä miellyttäisi kaikkia käyttäjiä.

Olen ollut siinä käsityksessä, että suurin osa ihmisistä haluaisi mahdollisimman hiljaisen kortin ainakin näissä malleissa missä käytännössä myyntivaltti on hiljaisuus. Tässäkin kortissa ei olisi ollut mitään ongelmaa jos olisi lämpötilan mukaan säätyvä tuuletin nopeus kun nyt se menee niin, että jos pelaa lämmöt nousevat 79 jolloin kortti lyö 71% nopeuden päälle ja pitää siinä kunnes lopettaa pelaamisen vaikka tuolla nopeudella lämpötila on paljon alhaisempi. Usein jossain 60 asteen luokassa pelatessa.
 
kCpIGSo.png


zHeW0zt.png


Tollaset Asuksen GTX 1080 Ti Turbolle, boostaa korkeemmalle, lämmöt alhaisemmat ja tuuletin ei rääky jatkuvasti 80% tienoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo lienee tarkoitettu pitkäikäiseksi ja tehty raskaaksi tän hetken kovimmalle raudalle joten "toimii" rauta jää jalkoihin hurjasti.
 
Onkohan näiden piirien lahoaminen miten yleistä?
Näyttäs, että toinen kortti on kuolemassa kun ei oo enään vakaa edes vakiokelloilla.
Edit. Siis vaikka lämmöt alle 40 astetta.
 
Ok.
150% limitillä Super position kaatuu n.2s jäkeen. GPU kellot = ?
110% limitillä menee n.6s GPU kellot 2000MHz.
90% limitillä menee läpi kellot ~1800MHz.
Max. gpu temp oli 39°C.
Ennen ku ohjelma kaatu 110% limitillä niin kuvassa kerkes näkyä pari valkosta palikkaa.
 
Ok.
150% limitillä Super position kaatuu n.2s jäkeen. GPU kellot = ?
110% limitillä menee n.6s GPU kellot 2000MHz.
90% limitillä menee läpi kellot ~1800MHz.
Max. gpu temp oli 39°C.
Ennen ku ohjelma kaatu 110% limitillä niin kuvassa kerkes näkyä pari valkosta palikkaa.

Mikä power management mode Nvidian control panelissa? Mikä jännite korteilla ~2000MHz?
 
Mikä power management mode Nvidian control panelissa? Mikä jännite korteilla ~2000MHz?
Ei ole nyt kuin tuo toinen koneessa kiinni. Jännite @2GHz on tällä kortilla 1.063V toisella joka toimii on 1.050V.
Power managemment on paras suorituskyky.
Ilmeisesti ongelma on virransyötössä.
Kokeilin laittaa PL 150% ja gpu clock -400MHz eli n.1600MHz ja on silti epävakaa kun kulutus menee yli 250W.
 
Ei ole nyt kuin tuo toinen koneessa kiinni. Jännite @2GHz on tällä kortilla 1.063V toisella joka toimii on 1.050V.
Power managemment on paras suorituskyky.
Ilmeisesti ongelma on virransyötössä.
Kokeilin laittaa PL 150% ja gpu clock -400MHz eli n.1600MHz ja on silti epävakaa kun kulutus menee yli 250W.

Taitaa olla tosiaankin ongelma virransyötössä. Olet varmaan varmistanu että thermalpadit varmasti kunnolla VRM:n osalta vaikka ilmeisestikkin olleet jo jonkin aikaa vesillä?
 
Taitaa olla tosiaankin ongelma virransyötössä. Olet varmaan varmistanu että thermalpadit varmasti kunnolla VRM:n osalta vaikka ilmeisestikkin olleet jo jonkin aikaa vesillä?
En ole blokkia käyttänyt irti, mutta infrapuna mittarilla mittailin kortteja heti blokkien asennuksen jälkeen ja sillon ei hot spotteja löytynyt.
Nyt 200W kuormalla sain 42°C mitattua virransyötöltä. GPU:n takaa 63°C vaikka AB näyttää GPU 31°C. :rolleyes:
 
En ole blokkia käyttänyt irti, mutta infrapuna mittarilla mittailin kortteja heti blokkien asennuksen jälkeen ja sillon ei hot spotteja löytynyt.
Nyt 200W kuormalla sain 42°C mitattua virransyötöltä. GPU:n takaa 63°C vaikka AB näyttää GPU 31°C. :rolleyes:

Noi infrapunamittarit on ehkä vähän huonoja tollaseen mittaamiseen kun ovat "piste" mittareita ja toisekseen kun pitäisi saada mitattua sen pcb:n ja komponenttien lämpöjä, ei sen blokin lämpöjä. Tarkoitatko GPU:n takaa suoraan sirun kohdalta vai VRM:n kohdalta? Afterburnerhan lukee sirun lämpötilan mutta toisaalta siirtyyhän lämpöä vrm:stä suoraan siruunkin ja vastaavasti toiseen suuntaan koska ovat keskenään fyysisesti "yhteydessä".
 
Noi infrapunamittarit on ehkä vähän huonoja tollaseen mittaamiseen kun ovat "piste" mittareita ja toisekseen kun pitäisi saada mitattua sen pcb:n ja komponenttien lämpöjä, ei sen blokin lämpöjä. Tarkoitatko GPU:n takaa suoraan sirun kohdalta vai VRM:n kohdalta? Afterburnerhan lukee sirun lämpötilan mutta toisaalta siirtyyhän lämpöä vrm:stä suoraan siruunkin ja vastaavasti toiseen suuntaan koska ovat keskenään fyysisesti "yhteydessä".
Eipä ole käynyt mielessä mitata blokin lämpöjä, mutta tuskin se hirveesti nesteitä kuumempana käy. Kuumin piste oli GPU:n kohdalla. Eikö ne palikat siinä takana ole konkkia tai jotain muuta mitkä ei niin hirveesti pitäis lämmetä?
Onhan ne vakionakin eristetty sillä 2mm paksulla tyynyllä ettei ne pääsis jäähtyyn. :D
Pitää tarkistaa se VRM kunhan jaksaa muutaman tunnin siihen uhrata.
 
Eipä ole käynyt mielessä mitata blokin lämpöjä, mutta tuskin se hirveesti nesteitä kuumempana käy. Kuumin piste oli GPU:n kohdalla. Eikö ne palikat siinä takana ole konkkia tai jotain muuta mitkä ei niin hirveesti pitäis lämmetä?
Onhan ne vakionakin eristetty sillä 2mm paksulla tyynyllä ettei ne pääsis jäähtyyn. :D
Pitää tarkistaa se VRM kunhan jaksaa muutaman tunnin siihen uhrata.


Kyllähän ne palikat siellä sirun toisella puolella piirikorttia on juurikin konkkia eikä ne itsessään juurikaan lämpene kuten sanoit, siruhan se suurimmaksi osaksi lämmittää sitä piirikortin toistakin puolta siksi siellä takana thermalpadi jos on taustalevyllä varustettu kortti. Se että onko tosta mitään apua/haittaa on sitten asia erikseen.

GPU:n takaa 63°C vaikka AB näyttää GPU 31°C.

Toi on kyllä hämmentävän iso ero, olis kyllä mielenkiintosta kuvata toi lämpökameralla..
 
Tuli päivitettyä 1080 -> 1080 Ti:ksi ja tulin tänne utelemaan et millä kentällä tää yleisesti ottaen liikkuu.
Kortti on Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS

Perus vakaaksi laittelin tän 1999MHz katolle, käy synteettisissä 1987-1961MHz ja ei synteettisissä (pelit) aika latu vakaa 1974MHz, voltit 1.049V kaikella yllä olevalla paitsi tuo 1999MHz boost3.0 huiputukseen on 1.061V.
Lämpöjä tää kerää custom fan curvella synteettisissä pitkällä ajolla 64°C ja muissa maksimina joskus vilauttaa 62°C.
Muistit juoksee 6088MHz (efekt. 12176MHz)
Pientä nostovaraa olis molemmissa, muistin osalta toi tuntui olevan aika sweetspotti tällä, jänöjä nostelemalla varmaan sais pyörii vakaan 2GHz gpulla, mutta mitkä lämmöt tälläiselle kortille ois "hyvät" maksimit?

Testit antaa graffu scorea:
TimeSpy 107xx
FireStrike 312xx-316xx
3DMark 425xx

Mielipiteitä voltit vs. MHz, onko kyseessä peruskuraa vai jompaan kumpaan suuntaan siitä?
 
Tuli päivitettyä 1080 -> 1080 Ti:ksi ja tulin tänne utelemaan et millä kentällä tää yleisesti ottaen liikkuu.
Kortti on Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS

Perus vakaaksi laittelin tän 1999MHz katolle, käy synteettisissä 1987-1961MHz ja ei synteettisissä (pelit) aika latu vakaa 1974MHz, voltit 1.049V kaikella yllä olevalla paitsi tuo 1999MHz boost3.0 huiputukseen on 1.061V.
Lämpöjä tää kerää custom fan curvella synteettisissä pitkällä ajolla 64°C ja muissa maksimina joskus vilauttaa 62°C.
Muistit juoksee 6088MHz (efekt. 12176MHz)
Pientä nostovaraa olis molemmissa, muistin osalta toi tuntui olevan aika sweetspotti tällä, jänöjä nostelemalla varmaan sais pyörii vakaan 2GHz gpulla, mutta mitkä lämmöt tälläiselle kortille ois "hyvät" maksimit?

Testit antaa graffu scorea:
TimeSpy 107xx
FireStrike 312xx-316xx
3DMark 425xx

Mielipiteitä voltit vs. MHz, onko kyseessä peruskuraa vai jompaan kumpaan suuntaan siitä?

Mitä viileämpi sen parempi (yksinkertaistettuna) ja esim. 50MHz lisäys kellotaajuuteen ei esim. peleissä tuo kyllä yhtään mitään etua mutta voi nostaa näytönohjaimen lämpöjä 10C tai jopa enemmänkin. Lähtökohtaisesti 60C max lämmöt 24/7 käytössä on "hyvä" jos sen pystyy toteamaan koko kortin osalta, ei ainoastaan sirun. Muistien ylikellottamisen hyöty 24/7 (mikä useimmiten pelit?) käytössä on varmaan enemmän kuin kyseenalaista, jotkut ohjelmat/pelit siitä voi hyötyä mutta ehkä tuokin kannattaa todentaa sillä että onko siitä todella hyötyä/apuja käytössä. Se että ylikellottaa jotain vain siksi että esim näytönohjain siihen kykenee ilman että siitä on todettavasti jotain hyötyä on kyllä mielestäni turhaa ensinnäkin siksi että se aina nostaa lämpöjä ja tehonkulutus kasvaa.
 
Mitä viileämpi sen parempi (yksinkertaistettuna) ja esim. 50MHz lisäys kellotaajuuteen ei esim. peleissä tuo kyllä yhtään mitään etua mutta voi nostaa näytönohjaimen lämpöjä 10C tai jopa enemmänkin. Lähtökohtaisesti 60C max lämmöt 24/7 käytössä on "hyvä" jos sen pystyy toteamaan koko kortin osalta, ei ainoastaan sirun. Muistien ylikellottamisen hyöty 24/7 (mikä useimmiten pelit?) käytössä on varmaan enemmän kuin kyseenalaista, jotkut ohjelmat/pelit siitä voi hyötyä mutta ehkä tuokin kannattaa todentaa sillä että onko siitä todella hyötyä/apuja käytössä. Se että ylikellottaa jotain vain siksi että esim näytönohjain siihen kykenee ilman että siitä on todettavasti jotain hyötyä on kyllä mielestäni turhaa ensinnäkin siksi että se aina nostaa lämpöjä ja tehonkulutus kasvaa.

Hyviä pointteja, muistin kellottamisessa itse olen pyrkinyt siihen että saan maksimi fpsn smoothina, jos kellottaa vain ydintä niin tuppaa ilmetä microstutteria ja default core+mem combo aiheuttaa aavistuksellista stutteria, vakiona toi kortti ryntäili 2050MHz corelle ja nytkytteli microja. Coren vakauttamisen jälkeen hieroin muistin kellon sellaiseksi ettei stutterointia ilmene, reserviä jäi ihan huomattavasti, toisaalta kun vakaat taajuus alueet on tasaisin välein, niin valitsin toiseksi tiukimmat kellot sisältävän alueen.
Tällä hetkellä normikäytössä toi ottaa 57°C peleissä yms, vain penkittäessä synteettisillä saa lämmöt testeristä riippuen 61-64°C, eli rupee olee tuollaiseksi ilmajäähyiseksi perus kortiksi ihan siinä haarukassa mihin saa jäädä.

Pitänee joskus koittaa ir-mittarilla pointtaa muut lämmöt.
 
Onkohan näiden piirien lahoaminen miten yleistä?
Näyttäs, että toinen kortti on kuolemassa kun ei oo enään vakaa edes vakiokelloilla.
Edit. Siis vaikka lämmöt alle 40 astetta.

Jaahas, ilmeisesti on... olin tulossa just kyselemään kun Strix 1080Ti OC kaatuilee ja antaa artifakteja vakiokelloilla, piti laskea -100MHz corella että toimii normaalisti.
Tosi huono kortti muutenkin kellottumaan, tehtaalla laitettu jo tappiin kun jo tyyliin +20MHZ vetää jumiin peleissä, kellottamista siis kokeilin pari vuotta sitten kun kortin ostin, aina muuten ollut vakiokelloilla.

Kai nyt nyt takuun pitäs toimia tässäkin tilanteessa?
 
Purin blokin pois ja tarkastelin korttia. Mitään fyysistä vikaa ei näkynyt. Ainut mikä pisti silmään oli huonohko GPU kontakti (tämä oli se kuumempana käyvä kortti).
Pistin vakiojäähyn kiinni ja testatessa kortti toimi normaalisti.
Blokki takasi ja toimii edelleen.
Edelleen käy kuumempana kuin GPU1, mutta ero on tippunut 10°C -> 6°C. Tuo ero oli aluksi 4°C, mutta se on kohonnut, eli kantaako se blokki jostain joka johtaa kontaktin heikkenemiseen?
Muutama asia minkä olen huomannut.
Kortit kyllä toimii 150% PL. Superposiotionissa PL ei lyö päälle vielä 145%.
OC scanner ei välitä tuosta PL asetuksesta vaan se limit on aina 130%.
GPU2 tekee aina jonku resetin kun stage4 scannerissa alkaa ja se käyttäytyy sen jälkeen omituisesti. Esim. Power pysyy n.70% tuntumassa 1.05V 2170MHz.
Ilmeisesti voltage limit asetus ei toimi scannerissa myöskään, koska testissä jännite ei koskaan käy yli 1.05V. Mutta toisaalta tuo 130% PL tulee jo vastaan 0.93V ja reilu 2GHz kelloilla.
Täytyy seurailla korttien lämpö eroja ja viilata vaikka niitä kiinnitystappeja lyhyemmäksi jos se vielä kasvaa.
Niissä on kyllä kohdistus olake kuten alkuperäsessä backplaten tapeissa, mutta ne ei mahdu kortin reikiin.
 
Purin blokin pois ja tarkastelin korttia. Mitään fyysistä vikaa ei näkynyt. Ainut mikä pisti silmään oli huonohko GPU kontakti (tämä oli se kuumempana käyvä kortti).
Pistin vakiojäähyn kiinni ja testatessa kortti toimi normaalisti.
Blokki takasi ja toimii edelleen.
Edelleen käy kuumempana kuin GPU1, mutta ero on tippunut 10°C -> 6°C. Tuo ero oli aluksi 4°C, mutta se on kohonnut, eli kantaako se blokki jostain joka johtaa kontaktin heikkenemiseen?
Muutama asia minkä olen huomannut.
Kortit kyllä toimii 150% PL. Superposiotionissa PL ei lyö päälle vielä 145%.
OC scanner ei välitä tuosta PL asetuksesta vaan se limit on aina 130%.
GPU2 tekee aina jonku resetin kun stage4 scannerissa alkaa ja se käyttäytyy sen jälkeen omituisesti. Esim. Power pysyy n.70% tuntumassa 1.05V 2170MHz.
Ilmeisesti voltage limit asetus ei toimi scannerissa myöskään, koska testissä jännite ei koskaan käy yli 1.05V. Mutta toisaalta tuo 130% PL tulee jo vastaan 0.93V ja reilu 2GHz kelloilla.
Täytyy seurailla korttien lämpö eroja ja viilata vaikka niitä kiinnitystappeja lyhyemmäksi jos se vielä kasvaa.
Niissä on kyllä kohdistus olake kuten alkuperäsessä backplaten tapeissa, mutta ne ei mahdu kortin reikiin.

1-4C asteen ero korttien välillä tulee varmaan aina olemaan, toinen korteista kuluttaa aina enemmän ja lisäksi kun korteissa aina eroa keskenään + kaikki muut pienet muuttujat. Eipä kokemuksia eikä tietoakaan tosta OC scannerista mutta epäilen että toimii/käyttää samoja laskentamalleja kuin esim. MSI Kombustor ja Furmark eli on tavallaan "viruksia" epärealistislla kuormituksilla = ajurit tunnistaa tollaset kuormitukset ja suojaa näytönohjainta.
 
Ero on nyt kasvanut @10°C.
Pitäiskö vaan kokeilla heittää nuo "backplate" ruuvit pois, että se jäis kiinni 7:llä ruuvilla kuten alkuperänen jäähy?
 
Ero on nyt kasvanut @10°C.
Pitäiskö vaan kokeilla heittää nuo "backplate" ruuvit pois, että se jäis kiinni 7:llä ruuvilla kuten alkuperänen jäähy?

Oliko sulla noi molemmat blokit saman valmistajan ja samat mallit eli siis myös näytönohjaimen pcb:t samanlaiset? Jos on niin mitä jos kokeilis vaihtaa blokit päittäin toisesta toiseen?

Edit: Jos on EK:n blokki niin pussillinen erimittaisia ruuveja, ja lähestulkoon kaikki väärän mittaisia = varmista ettei ruuvi(t) pohjaa
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa Asuksen takuupolitiikasta jos jäähy on irroitettu mutta tuskin itse olen mitenkään voinut aiheuttaa siihen fyysistä vikaa että ei pysyisi vakiona pelit kaatuilematta ja -100 MHz kun laittaa niin toimii ok, tahnat siis vaihdettu aikoja sitten mutta ongelma alkoi vasta äskettäin yllättäen.
Vai pistääkö verkkokauppa.com ensin hanttiin eli kannattaa kysyä suoraan Asuksen tuesta ensin?
 
Onko tietoa Asuksen takuupolitiikasta jos jäähy on irroitettu mutta tuskin itse olen mitenkään voinut aiheuttaa siihen fyysistä vikaa että ei pysyisi vakiona pelit kaatuilematta ja -100 MHz kun laittaa niin toimii ok, tahnat siis vaihdettu aikoja sitten mutta ongelma alkoi vasta äskettäin yllättäen.
Vai pistääkö verkkokauppa.com ensin hanttiin eli kannattaa kysyä suoraan Asuksen tuesta ensin?

Asuksen virallinen kanta on, että jäähdyttimen irroittaminen evää takuun, mutta Suomessa tämä ei ollut pätevä. Omassa jäähyssäni oli tamper tarra, eli sen rikkomalla tietävät, että jäähdytintä on räplätty.
 
Oliko sulla noi molemmat blokit saman valmistajan ja samat mallit eli siis myös näytönohjaimen pcb:t samanlaiset? Jos on niin mitä jos kokeilis vaihtaa blokit päittäin toisesta toiseen?

Edit: Jos on EK:n blokki niin pussillinen erimittaisia ruuveja, ja lähestulkoon kaikki väärän mittaisia = varmista ettei ruuvi(t) pohjaa
Molemmat on Aorus kortteja ja Bykskin blokit. Otin ne "backplate" ruuvit pois ja ero korttien välillä tippu takasi 5-6°C, eli jotain vikaa tuossa blokissa on.
 
Miten ero on "työpöydällä" eli käytännössä ilman kuormitusta?
0°C.
Pitää vielä kokeilla lämmittää nesteitä ja katsoa miten se nyt vaikuttaa.
Ennen ruuvien poistoa ero kasvoi korttien välillä mitä kuumempana ne kävi.
Nyt GPU1 näyttää 28°C ja GPU2 32-33°C. Kellot GPU1 2063@1.05V ja GPU2 2038@1.05V.
GPU1 usage/power 73/77%
GPU2 usage/power 79/82%
Eli 5% korkeemmalla powerilla tuo lämpötila ero nyt selittyy.
 
0°C.
Pitää vielä kokeilla lämmittää nesteitä ja katsoa miten se nyt vaikuttaa.
Ennen ruuvien poistoa ero kasvoi korttien välillä mitä kuumempana ne kävi.
Nyt GPU1 näyttää 28°C ja GPU2 32-33°C. Kellot GPU1 2063@1.05V ja GPU2 2038@1.05V.
GPU1 usage/power 73/77%
GPU2 usage/power 79/82%
Eli 5% korkeemmalla powerilla tuo lämpötila ero nyt selittyy.

Toi ero käyttöasteessa ja kulutuksessa johtuu siitä että sulla näyttö kytkettynä tohon enemmän kuluttavaan korttiin. Toi "taustalevyn ruuvi case" on kyllä outo, siis jos poistamalla taustalevyn ruuveja tulee parempi kontakti.. :confused2:

Edit: Ja siis toi että sulla "työpöydällä" eli ilman kuormaa niin korttien välillä ero on 0 astetta on kyllä hyvä. Itellä väkisinkin ~2 astetta ja looppi on kuitenkin pumppu/säiliö kombo -> 2080ti -> 420mm GTR (3x140mm ~1500rpm) -> 2080ti -> 420mm GTR (3x140mm ~1500rpm) -> alkuun ja kortit vakiona :dead:

Edit2: Yllämainittu ero johtui Gigabyte + MSI kombosta.
 
Viimeksi muokattu:
Minkäslaisia kelloja porukka pidellyt fullcover blockilla. Lämmöt näyttäisi olevan 40asteen pinnassa ja vrm 48astetta. Jos hwibfoon luottaminen. Vai kannattaako 1080ti (asus strix) kellotella ollenkaan.
 
Minkäslaisia kelloja porukka pidellyt fullcover blockilla. Lämmöt näyttäisi olevan 40asteen pinnassa ja vrm 48astetta. Jos hwibfoon luottaminen. Vai kannattaako 1080ti (asus strix) kellotella ollenkaan.
Itsellä SLI:ssä molemmat kortit boostailee 1950mhz, ei kumpikaan kulje yksinäänkään vakaasti 2ghz...
 
Asuksen virallinen kanta on, että jäähdyttimen irroittaminen evää takuun, mutta Suomessa tämä ei ollut pätevä. Omassa jäähyssäni oli tamper tarra, eli sen rikkomalla tietävät, että jäähdytintä on räplätty.

Jees elikkäs käytin korttia huollossa ja irroittaminen on ok kunhan palauttaa sen orkkisjäähyn kanssa huoltoon, sain tilalle MSI:n 2080 Gaming X Trion.
 
Oletteko saaneet lämpöjä laskemaan pelkällä tahnojen vaihdolla minkä verran vai onko turhaa touhua? Asus 1080 TI Turbo blower jäähdytyksellä lämpenee sen verran liikaa ettei volttien nosto hyödytä kellottuvuuteen vaikka tuuletin huutaa 100%. Siinä 60C jälkeen nähtävästi alkaa jo kellot notkahtelemaan alaspäin ja täydellä kuormalla jää siihen 1987Mhz tienoille rasituksessa (Superposition 4K) +170Mhz kelloilla.
 
No sulla on niin ripuli jäähykin tossa et tuskinpa tahnalla kummosempaa vaikutusta saat aikaseks. Toki voihan sitä kokeilla, mut ennemmin suosittelisin jäähyä vaihtamaan kokonaan
 
Lähtökohtaisesti biosia ei tarvitse/kannata päivittää ellei kortissa ole jotain ongelmaa
Minä olen päivittänyt aina kun uusi versio ollut saatavilla. Toki on mahdollisuus että aiheuttaa ongelmia mutta itse ainakin säästynyt niiltä. Päinvastoin ollut hyötyä ja tietoturvan puolestakin hyvä.
 
No sulla on niin ripuli jäähykin tossa et tuskinpa tahnalla kummosempaa vaikutusta saat aikaseks. Toki voihan sitä kokeilla, mut ennemmin suosittelisin jäähyä vaihtamaan kokonaan
No, mun mielestä toi blower jäähy on oikeastaan ihan hyvä kun ei levitä kuumaa ilmaa koppaan. Meluhaittakin on olematon kun pelaan kuulokkeilla. Nähtävästi pelisessioissa ei kellot laske niin paljon kuin Superposition testissä. Tuossa muutama esimerkki.
Assassin's Creed: Odyssey 68C 2025Mhz
Shadow of the Tomb Raider 72C 2012Mhz
Grand Theft Auto V 68C 2025Mhz
Kingdom Come: Deliverance 70C 2012 Mhz
Kysymys kuuluikin että paljonko on saatu parannusta lämpöihin pelkän tahnan vaihdolla ja mitä tahnaa kannattaisi käyttää. Itseltä löytyy vuosia vanhaa Promilatech PK-1 ja Super Thermal Grease ZM-STG2 tahnaa. Liekö noilla päivämääriä?
 
Viimeksi muokattu:
No, mun mielestä toi blower jäähy on oikeastaan ihan hyvä kun ei levitä kuumaa ilmaa koppaan. Meluhaittakin on olematon kun pelaan kuulokkeilla. Nähtävästi pelisessioissa ei kellot laske niin paljon kuin Superposition testissä. Tuossa muutama esimerkki.
Assassin's Creed: Odyssey 68C 2025Mhz
Shadow of the Tomb Raider 72C 2012Mhz
Grand Theft Auto V 68C 2025Mhz
Kingdom Come: Deliverance 70C 2012 Mhz
Kysymys kuuluikin että paljonko on saatu parannusta lämpöihin pelkän tahnan vaihdolla ja mitä tahnaa kannattaisi käyttää. Itseltä löytyy vuosia vanhaa Promilatech PK-1 ja Super Thermal Grease ZM-STG2 tahnaa. Liekö noilla päivämääriä?
4-5 astetta voit saada pois jos nestemetallia pistät.

 
Ok, kiitos asiallisesta vastauksesta. Tämä vaihtoehto täytyy laittaa korvan taakse.
 
Melkein ostais Morpheus tai jonku muun vastaavan aftermarket jäähyn jos hiljasuutta ja tehokkuutta haluaa.
 
Oletteko saaneet lämpöjä laskemaan pelkällä tahnojen vaihdolla minkä verran vai onko turhaa touhua? Asus 1080 TI Turbo blower jäähdytyksellä lämpenee sen verran liikaa ettei volttien nosto hyödytä kellottuvuuteen vaikka tuuletin huutaa 100%. Siinä 60C jälkeen nähtävästi alkaa jo kellot notkahtelemaan alaspäin ja täydellä kuormalla jää siihen 1987Mhz tienoille rasituksessa (Superposition 4K) +170Mhz kelloilla.

Kohtuu helppohan tuo on kokeilla mikä omasta mielestä kannattaa aina, tuskin kukaan voi sanoa yhtä ja ainoaa totuutta kun yksilöitä lähes aina nämä tapaukset. Luonnollisesti pientä hyötyä on siitäkin että varmistaa että kortti saa mahdollisimman viileää ilmaa tuulettimelle. Kellot alkaa tippua jo siellä +40C hujakoilla, kun nostat jännitettä niin tehonkulutus kasvaa ja mistä johtuen taasen lämmöt nousee..
 
Jep, tässä kohta 20v kellittäneenä ei enää jaksa muuta kuin kysellä aikansa kuluksi. Mahtavaa kun nuoret osaa ja pätee..
 
Jep, tässä kohta 20v kellittäneenä ei enää jaksa muuta kuin kysellä aikansa kuluksi. Mahtavaa kun nuoret osaa ja pätee..
No jos ei vastausta halua kysymykseensä niin mitäs sitten kyselet :confused: Totuus kuitenki on se et eniten sua hidastaa toi blower-jäähy, ei niinkään ne tahnat siellä välissä. Kuten sanottu, voit toki kokeilla tahnojen vaihtoa mut jos oikeasti näkyvän eron haluat niin vaihda jäähyä.
 
No jos ei vastausta halua kysymykseensä niin mitäs sitten kyselet :confused: Totuus kuitenki on se et eniten sua hidastaa toi blower-jäähy, ei niinkään ne tahnat siellä välissä. Kuten sanottu, voit toki kokeilla tahnojen vaihtoa mut jos oikeasti näkyvän eron haluat niin vaihda jäähyä.
jep ja kiitos
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 637
Viestejä
4 494 334
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom