NVIDIA Titan Xp & GTX 1080 Ti (Pascal)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilfa
  • Aloitettu Aloitettu
Ei taida olla missään saannilla MSI 1080Ti Gaming X, Assemblyssä olis ollut Jimmsin tarjous mutta meni jo ohi.

Laitoin mainaamaan omat romut, toinen näyttis olis omiaan ja jollei muuten niin Far Cry 5 kaipaa varmasti tehoja.

Ei pistänyt silmään että oliko jossain louhinnasta omaa ketjuaan?
Jimmsille tulossa arviolta 6.2 18kpl erä, jostai 15kpl on jo mennyt. Sieltä saa siis suht nopeasti ellei nyt kauhea tulipalokiire ole asialle. Toki hintaa sen 879€
 
Jimmsille tulossa arviolta 6.2 18kpl erä, jostai 15kpl on jo mennyt. Sieltä saa siis suht nopeasti ellei nyt kauhea tulipalokiire ole asialle. Toki hintaa sen 879€

Näköjään jo noin nopsaan tulossa, laitojn tilaukseen, kiitokset vinkistä :)
 
Onko kokemuksia 1080Ti alivoltittamisesta pelikäytössä? Saan ajettua omaa Zotac 1080 Ti Minia 0.975V 1900MHz ilman throtlaamista, lämmöt 84C-->81C. Tuuletin profiili 80%, ja huomattava melun vähentyminen kun koppana node 304.
 
MSI Gaming X:llä viimeisen puolivuotta ollut käytössä 2050mhz@1.012v. Lämmöt pelatessa 42c-45c. Vesijäähy.
 
EVGA vesiblokilla, ja ollut jo pitkään 2025Mhz @1v ja muisteille +495Mhz. Lämmöt alle 46c ja hienosti on futannut.
 
Onko kokemuksia 1080Ti alivoltittamisesta pelikäytössä? Saan ajettua omaa Zotac 1080 Ti Minia 0.975V 1900MHz ilman throtlaamista, lämmöt 84C-->81C. Tuuletin profiili 80%, ja huomattava melun vähentyminen kun koppana node 304.
Mulla aika samat kokemukset ja asetukset msi armorin kanssa. Olisikohan kellot 1911mhz ja 80c käynyt kuumimmillaan.
 
Tein tässä TXP:lle shunt modin ja oon kyllä tuloksiin tyytyväinen. Aiemmin oman kortin ehdoton maksimikulku oli 2050Mhz johon kortti käytti voltteja 1,034V. Omassa custom loopissa rasituslämmöt kävivät maksimissaan 41 asteessa.

Nyt shunt modin jälkeen monta päivää testatut vakaat asetukset 2075Mhz @ 1.013V ja rasituslämmöt 39 astetta.

Suht iso efekti sillä että ohittaa power limitin GPU boost 3:lla kun kortti käy kovemmilla kelloilla pienemmillä volteilla kun pakotettu power limittiin hakkaaminen ei kaada korttia enää.

Voin suositella toimenpidettä jos kanttia löytyy :tup:
 
Pi
Tein tässä TXP:lle shunt modin ja oon kyllä tuloksiin tyytyväinen. Aiemmin oman kortin ehdoton maksimikulku oli 2050Mhz johon kortti käytti voltteja 1,034V. Omassa custom loopissa rasituslämmöt kävivät maksimissaan 41 asteessa.

Nyt shunt modin jälkeen monta päivää testatut vakaat asetukset 2075Mhz @ 1.013V ja rasituslämmöt 39 astetta.

Suht iso efekti sillä että ohittaa power limitin GPU boost 3:lla kun kortti käy kovemmilla kelloilla pienemmillä volteilla kun pakotettu power limittiin hakkaaminen ei kaada korttia enää.

Voin suositella toimenpidettä jos kanttia löytyy :tup:
Pitää harkita. Omat kulkee 2088/11000+ vesillä. Kolmas tulossa oleva kulkee 2100, ilman shunttimodia.
 
Pi

Pitää harkita. Omat kulkee 2088/11000+ vesillä. Kolmas tulossa oleva kulkee 2100, ilman shunttimodia.
Lueskelin ettei tosta välttämättä oo paljoa hyötyä jos kulut on muutenkin ok. Eihän toi perus 2050 oo huono sekään mitä mulla kulki. Tein ton huvikseni ja sinänsä ihan kiva että nyt käy pienemmillä volteillakin. Jos teet shunt modin noilla kelloilla niin rajaa silti itse virrankulutusta ettei ne vedä yli 350W jos haluat että ne kestää.
 
Näkeekö tuollaista 25 MHz korkeampaa kellotaajuutta oikeasti missään jos ei ajele jotain markkeja työkseen. Puhutaan kuitenkin 1,2 % kellotaajuuden nostosta ja 2 astetta matalammista lämmöistä. En itse lähtisi tekemään kun nestemetallien kanssa on aina riskinsä jos ei saa tuota tiivistettyä kunnolla vaikka jollain silikonilla tms. Ja raportteja ollut että Gallium-pitoisten nestemetallien kanssa nestemetalli syö sen komponentin juotoksen irti piirilevyltä?
 
Näkeekö tuollaista 25 MHz korkeampaa kellotaajuutta oikeasti missään jos ei ajele jotain markkeja työkseen. Puhutaan kuitenkin 1,2 % kellotaajuuden nostosta ja 2 astetta matalammista lämmöistä. En itse lähtisi tekemään kun nestemetallien kanssa on aina riskinsä jos ei saa tuota tiivistettyä kunnolla vaikka jollain silikonilla tms. Ja raportteja ollut että Gallium-pitoisten nestemetallien kanssa nestemetalli syö sen komponentin juotoksen irti piirilevyltä?
Tuohan onkin hifistelyä, eikä olekkaan tarkoitettu että jokainen arkajalka noihin ryhtyisi. :) Vähän sama kuin jotkut tahtoo prosessorista sen 5GHz irti vaikka väkisin korkkaamalla prossun, mutta toiselle riittää se 4.9GHz vaikka vaikutusta ei huomaa kuin testeissä.
 
Lueskelin ettei tosta välttämättä oo paljoa hyötyä jos kulut on muutenkin ok. Eihän toi perus 2050 oo huono sekään mitä mulla kulki. Tein ton huvikseni ja sinänsä ihan kiva että nyt käy pienemmillä volteillakin. Jos teet shunt modin noilla kelloilla niin rajaa silti itse virrankulutusta ettei ne vedä yli 350W jos haluat että ne kestää.
Juu powerlimitiä pitää rajottaa sillon johonkin 105% maksimissaan. Olen mä tötä tutkistellut mutta koska kortit kulkee niin en oo ryhtynyt.
 
Näkeekö tuollaista 25 MHz korkeampaa kellotaajuutta oikeasti missään jos ei ajele jotain markkeja työkseen. Puhutaan kuitenkin 1,2 % kellotaajuuden nostosta ja 2 astetta matalammista lämmöistä. En itse lähtisi tekemään kun nestemetallien kanssa on aina riskinsä jos ei saa tuota tiivistettyä kunnolla vaikka jollain silikonilla tms. Ja raportteja ollut että Gallium-pitoisten nestemetallien kanssa nestemetalli syö sen komponentin juotoksen irti piirilevyltä?

Tuo syöpymisongelma on oikeasti todellinen mahdollisuus. Jos tuontyyppisen modin tekee (joka ei ole järkevä, sillä se sallii VRM:lle suuremmat virrat, mitä se on suunniteltu kestämään), niin edes tuo modi kannattaa tehdä kunnolla ja tinaa siihen toisen samanlaisen vastuksen esim päälle. Noita saanee esim partcolta tilattua, jonkinlaisella toimitusajalla. Ilmoittaa vain halutun vastuksen arvon ja ulkomitat..
 
Näkeekö tuollaista 25 MHz korkeampaa kellotaajuutta oikeasti missään jos ei ajele jotain markkeja työkseen. Puhutaan kuitenkin 1,2 % kellotaajuuden nostosta ja 2 astetta matalammista lämmöistä. En itse lähtisi tekemään kun nestemetallien kanssa on aina riskinsä jos ei saa tuota tiivistettyä kunnolla vaikka jollain silikonilla tms. Ja raportteja ollut että Gallium-pitoisten nestemetallien kanssa nestemetalli syö sen komponentin juotoksen irti piirilevyltä?

Tuohan onkin hifistelyä, eikä olekkaan tarkoitettu että jokainen arkajalka noihin ryhtyisi. :) Vähän sama kuin jotkut tahtoo prosessorista sen 5GHz irti vaikka väkisin korkkaamalla prossun, mutta toiselle riittää se 4.9GHz vaikka vaikutusta ei huomaa kuin testeissä.

Joo siis sillähän mä totesin että voin suositella toimenpidettä jos on kanttia. Jos ei halua riskeerata niin ei tossa mitään merkittävää tappiota ota niskaansa. Itsellä suurin hyöty oli se että powerlimitin ohittaminen mahdollisti samat/hiukan paremmat kellot pienemmillä volteilla ja olen jo pelkästään tuohon tyytyväinen. Ja se meni siinä sivussa kun purin muutenkin loopin blokkeineen putsaamista varten. Sähköteippiä molempien shunttien ympärille, nestemetallit päälle, sähköteipit pois ja sen jälkeen kuljetusta ainoastaan vaakatasossa, ei tossa merkittäviä riskejä tolleen ole.

Edit: sen verran lämmöistä että kuten kaikki tietää niin GPU boost 3 laskee kelloja myös lämpöjen mukaan. Huomasin tässä testatessa että jos mulla nousee yli sen 40 asteen niin eka tiputus tulee jo siinä ja kellot putoaa 2075 -> 2063Mhz. Mulla toi lämpö ei mene millään muulla rasituksella kun furmarkilla joten pelatessa pysyy 2075.
 
Tuo syöpymisongelma on oikeasti todellinen mahdollisuus. Jos tuontyyppisen modin tekee (joka ei ole järkevä, sillä se sallii VRM:lle suuremmat virrat, mitä se on suunniteltu kestämään), niin edes tuo modi kannattaa tehdä kunnolla ja tinaa siihen toisen samanlaisen vastuksen esim päälle. Noita saanee esim partcolta tilattua, jonkinlaisella toimitusajalla. Ilmoittaa vain halutun vastuksen arvon ja ulkomitat..
Mä tuun sit kertomaan kun toi kortti poksahtaa :tup:

Mullahan se syö nyt pienempien volttien myötä VÄHEMMÄN sähköä kuin aiemmin, HWinfo näytti aiemmin noin 350W pelatessa ja nyt näyttää noin 300W enimmillään. Lisäksi kun noi shuntit on kortin ollessa normaaliasennossa ylösalaisin niin jos se nestemetalli siitä mihinkään menee niin alaspäin vesiblokkiin jossa ei tuolla alueella ole korttiin kontaktia ollenkaan. Ei siinä mikään megalomaaninen riski ole mutta toki riskiä on. Eikä tämmösiin pidä muutenkaan ryhtyä tietämättä mitä siitä mahtaa seurata. Itsehän ajelen tämän kortin loppuun asti koska jälleenmyyntiarvo vuoden-parin päästä on joku pari saturaista jos sitäkään niin en varsinaisesti häviä tässä mitään ja onpahan tehty tekemisen ilosta :tup:
 
Jos nykyinen hintakehitys pysyy samana mainauksen johdosta gtx 1080 Ti:n jälleenmyyntiarvo on kahden vuoden päästä 500-600 €.
Sitä lähes puoli vuotta vanhemman Titan X Pascalin arvo ei ole lähelläkään tuota. Eikä sillä ole väliäkään, pointtihan oli että tein shunt modin omaksi ilokseni tietäen riskit ja jos kortti siitä ottaa itseensä niin en meinaa itkeä sen puolesta.

Edit:
ja olen tosiaan lopputulokseen oikeinkin tyytyväinen :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä tuun sit kertomaan kun toi kortti poksahtaa :tup:

Mullahan se syö nyt pienempien volttien myötä VÄHEMMÄN sähköä kuin aiemmin, HWinfo näytti aiemmin noin 350W pelatessa ja nyt näyttää noin 300W enimmillään. Lisäksi kun noi shuntit on kortin ollessa normaaliasennossa ylösalaisin niin jos se nestemetalli siitä mihinkään menee niin alaspäin vesiblokkiin jossa ei tuolla alueella ole korttiin kontaktia ollenkaan. Ei siinä mikään megalomaaninen riski ole mutta toki riskiä on. Eikä tämmösiin pidä muutenkaan ryhtyä tietämättä mitä siitä mahtaa seurata. Itsehän ajelen tämän kortin loppuun asti koska jälleenmyyntiarvo vuoden-parin päästä on joku pari saturaista jos sitäkään niin en varsinaisesti häviä tässä mitään ja onpahan tehty tekemisen ilosta :tup:

Jos sulla näyttää nyt hwinfo 300W, niin se on enemmän kuin aiempi 350W. Lisäksi 350W ei pitäisi olla mahdollinen Titan XP:llä vakiona, kun se on rajattu max 300W:n.

Jos raportoitu teho on 300W modattuna, niin todellisuudessa se on jo lähemmäs 400W. (kerroin kaksi vastusta töhrittynä on ~1,3x raportoituun)

Vastaavasti afterburnerin power limit kohtaa tarkasteltuna "vanha 100%" on "uusi ~70%" :vihellys:
 
Jos sulla näyttää nyt hwinfo 300W, niin se on enemmän kuin aiempi 350W. Lisäksi 350W ei pitäisi olla mahdollinen Titan XP:llä vakiona, kun se on rajattu max 300W:n.

Jos raportoitu teho on 300W modattuna, niin todellisuudessa se on jo lähemmäs 400W. (kerroin kaksi vastusta töhrittynä on ~1,3x raportoituun)

Vastaavasti afterburnerin power limit kohtaa tarkasteltuna "vanha 100%" on "uusi ~70%" :vihellys:
6841.original-3187.jpg


Katotaas vielä mitä karvarinkula näyttää ajellessaan
 
Älä huoli, olen kuitenkin jo aika kauan ajanut tuota korttia modattuna. Ainoa mikä jaksaa aina hirvittää on tuo time spy testi, kun se rallattaa edelleen yli tuon uuden 120% rajankin. :geek:
Juu huolissani en ole kyllä yhtään, johan mä totesin että ajan tän kortin loppuun :joy: Kyllä se pikasella furmarkillakin käy tossa 300W tuntumassa (eli siis ~390W) joten ei muuta kun kovaa ajoa. Näillä asetuksilla tuun kyllä ajamaan siihen asti että toimintosavut tulee ulos. Ja @Griffin saa tietää heti ensimmäisenä :tup:
 
Mä tuun sit kertomaan kun toi kortti poksahtaa :tup:

Mullahan se syö nyt pienempien volttien myötä VÄHEMMÄN sähköä kuin aiemmin, HWinfo näytti aiemmin noin 350W pelatessa ja nyt näyttää noin 300W enimmillään. Lisäksi kun noi shuntit on kortin ollessa normaaliasennossa ylösalaisin niin jos se nestemetalli siitä mihinkään menee niin alaspäin vesiblokkiin jossa ei tuolla alueella ole korttiin kontaktia ollenkaan. Ei siinä mikään megalomaaninen riski ole mutta toki riskiä on. Eikä tämmösiin pidä muutenkaan ryhtyä tietämättä mitä siitä mahtaa seurata. Itsehän ajelen tämän kortin loppuun asti koska jälleenmyyntiarvo vuoden-parin päästä on joku pari saturaista jos sitäkään niin en varsinaisesti häviä tässä mitään ja onpahan tehty tekemisen ilosta :tup:

Entä jos se ottaakin enemmän virtaa pienempien volttien johdosta?
 
Jos sulla näyttää nyt hwinfo 300W, niin se on enemmän kuin aiempi 350W. Lisäksi 350W ei pitäisi olla mahdollinen Titan XP:llä vakiona, kun se on rajattu max 300W:n.

Jos raportoitu teho on 300W modattuna, niin todellisuudessa se on jo lähemmäs 400W. (kerroin kaksi vastusta töhrittynä on ~1,3x raportoituun)

Vastaavasti afterburnerin power limit kohtaa tarkasteltuna "vanha 100%" on "uusi ~70%" :vihellys:
Onko tuolle töhrimiselle vaihtoehtoa?Kukaan mitannut vastuksen arvoa ennen ja jälkeen,kylmä/lämmin jne?
Msi oc aerohan jää pikkuisen nuista normi volteista niin ehkä jossain vaiheessa jotain hyppylanka patenttia voisi kokeilla.
 
Meinasin, että tilaan MSI GTX 1080 ti Gaming X TRIO:n, mutta eihän tuo ryökäle mahdu Define C:hen, jos ei ota toista etutuuletinta irti. Sehän ei passaa.
 
Onko tuolle töhrimiselle vaihtoehtoa?Kukaan mitannut vastuksen arvoa ennen ja jälkeen,kylmä/lämmin jne?
Msi oc aerohan jää pikkuisen nuista normi volteista niin ehkä jossain vaiheessa jotain hyppylanka patenttia voisi kokeilla.

Tuollainmen shuttivastus on yleensä arvoltaan MAX 0,1 ohmia, joten ei sitä mittarilla näe, kun ne ei näytä sitä aluetta tarkasti.
 
Onko kokemuksia 1080Ti alivoltittamisesta pelikäytössä? Saan ajettua omaa Zotac 1080 Ti Minia 0.975V 1900MHz ilman throtlaamista, lämmöt 84C-->81C. Tuuletin profiili 80%, ja huomattava melun vähentyminen kun koppana node 304.

Itellä pyörii tämä Aorus 1080 Ti Xtreme 0.931V 1900MHz normaalisti tai jos vielä haluaa kiristää virrankulutusta ja lämpöjä, niin 0.850V 1800MHz. Tämä yksilö on aika huono kulkemaan ainakin tuolla ylärajoilla, 1999MHz on aikalailla maksimi vaikka laittaa jännitettä reilustikki.
 
Onko kokemuksia 1080Ti alivoltittamisesta pelikäytössä? Saan ajettua omaa Zotac 1080 Ti Minia 0.975V 1900MHz ilman throtlaamista, lämmöt 84C-->81C. Tuuletin profiili 80%, ja huomattava melun vähentyminen kun koppana node 304.

0.800V ~1750MHz :vihellys:
 
Itellä pyörii tämä Aorus 1080 Ti Xtreme 0.931V 1900MHz normaalisti tai jos vielä haluaa kiristää virrankulutusta ja lämpöjä, niin 0.850V 1800MHz. Tämä yksilö on aika huono kulkemaan ainakin tuolla ylärajoilla, 1999MHz on aikalailla maksimi vaikka laittaa jännitettä reilustikki.
Samoilla asetuksilla ajelen itsekin Jetstreamia, 1900mhz kellot ja lämmöt pelistä riippuen 70-78c.
 
Onko tuolle töhrimiselle vaihtoehtoa?Kukaan mitannut vastuksen arvoa ennen ja jälkeen,kylmä/lämmin jne?
Msi oc aerohan jää pikkuisen nuista normi volteista niin ehkä jossain vaiheessa jotain hyppylanka patenttia voisi kokeilla.

On mutta joudut kolvailemaan pintaliitosvastuksia ja takuu menee varmasti. Tosin niin sen kyllä pitäisi mennä tuolla shunttimodillakin.

xDevs.com | Extreme OC modifications for EVGA GeForce GTX 1080Ti FE
xDevs.com | Extreme OC modifications for EVGA GeForce GTX 1080/1070 FE
 
Onko tuolle töhrimiselle vaihtoehtoa?Kukaan mitannut vastuksen arvoa ennen ja jälkeen,kylmä/lämmin jne?
Msi oc aerohan jää pikkuisen nuista normi volteista niin ehkä jossain vaiheessa jotain hyppylanka patenttia voisi kokeilla.
Alla tulikin jo pari muuta vaihtoehtoa.

Tuollainmen shuttivastus on yleensä arvoltaan MAX 0,1 ohmia, joten ei sitä mittarilla näe, kun ne ei näytä sitä aluetta tarkasti.

Näin. Ja tosiaan, vastus on kuitenkin jäätävä, koska muuten kortti lukitsee itsensä johonkin safe-modeen eikä nosta enää kelloja työpöytäkelloista. (ei voi siis käyttää suoraan hyppylankaa)

On mutta joudut kolvailemaan pintaliitosvastuksia ja takuu menee varmasti. Tosin niin sen kyllä pitäisi mennä tuolla shunttimodillakin.

xDevs.com | Extreme OC modifications for EVGA GeForce GTX 1080Ti FE
xDevs.com | Extreme OC modifications for EVGA GeForce GTX 1080/1070 FE

Kyllähän se teoriassa meneekin tuo takuu. Nestemetalli on toki aina pyyhittävissä pois, eikä siitä jää mitään käytännön jälkiä. Jokainen sitten punnitsee omassa vaakakupissaan moraalin ja lompakon väliltä mahdollisen vikatilanteen sattuessa eteen.
 
Itellä pyörii tämä Aorus 1080 Ti Xtreme 0.931V 1900MHz normaalisti tai jos vielä haluaa kiristää virrankulutusta ja lämpöjä, niin 0.850V 1800MHz. Tämä yksilö on aika huono kulkemaan ainakin tuolla ylärajoilla, 1999MHz on aikalailla maksimi vaikka laittaa jännitettä reilustikki.
Täällä myös heikosti kulkeva Aorus, tosin non-xtreme. Esim BF1 --> 1974MHz / 1,013V / temp 71C max / fan 56% max. En usko pääseväni hirveästi yli 2000MHz mitä pikaisesti olen testaillut.
 
MSI Gaming X saatavuus pompsahti perinteisesti 10päivää eteenpäin kun ETA tuli umpeen.

Aikamoinen louhintabuumi käynnissä, omalla viikon näyttislouhinnan kokemuksella Nemosminerilla tulee 4€ - 5€ /vkr yhdellä 1080Ti:llä näillä kursseilla, ettei sentään kannata päivätyötä jättää :D

Riittääkö muuten 1200W SuperFlower (80 plus Platinum) kahdelle 1080Ti:lle ja 8700K:lle jos nuo sekä muistitkin ovat ylikelloilla?

On noin 3,5v vanha poweri, takuuta on ja laatuvehje, mutta jos mainauspelleilyä meinaa jatkossa niin varmaan powerikin aika rasituksessa.
 
Riittääkö muuten 1200W SuperFlower (80 plus Platinum) kahdelle 1080Ti:lle ja 8700K:lle jos nuo sekä muistitkin ovat ylikelloilla?
Helposti. Itsellä HX1200i 2x TXP 2050+ MHz ja 7900X 5GHz. Kolmas TXP tulee 15 päivä jälkeen ja hyvin riittää puhti.
 
Juu kiitti varmennuksista, alunperinkin oli kahdelle entiselle 980Tille tuo virtis suunnattu mutta nyt kun myös prossu että muistit vaihtui niin parempi varmistella :)

Pitääkin katella mihin slottiin se kannattaa tunkea Asus Apexiin, äänikortti sotkemassa pakkaa välissä. Reuninmaisin olis paras.
 
Viimeksi muokattu:
MSI gaming x 1.0v ja buustaa 1924-1936mhz. Tuuletin manuaalisesti 60% jolloin käy hiljaisena. Lämmöt siinä 70-75c.

Oikein tappiin kellottamalla ja fanit täysillä kortin saa juuri kulkemaan sen 2ghz.

Mutta en näe oikein järkeä.. eroa peleissä 1-3fps. Muutenkin fps rajoitettu 118(g-sync). 120hz uwnäyttö 3440x1440 resolla.
 
Tai sitten ei : ) tässä nykysen setin ennätys arkikelloilla I scored 36 039 in Fire Strike


Minkäslaiseen käyttöön tarviit 3kpl TXP? :geek: :drool:
For games and stuff. Mainausta tulee harrasteltua ja saan kortin vaihtamalla sen 1080ti:hin, jonka hankkisin joka tapauksessa mainausta varten (niitä useita jo löytyykin). Koska ko. Titan on vesillä, se napsahtaa nätisti tonne kiertoon kahden muun seuraksi, joten käytännössä vain voitan tässä tilanteessa. (Eli joka tapauksessa mulla olisi X+1 1080ti mainaamassa ja 2x TXP pääkoneessa, nyt mulla tuleekin olemaan X 1080ti mainaamassa ja 3 TXP pääkoneessa).

Teen myös toisinaan oikeita rahanarvoisia juttuja jotka hyödyntää GPU-kiihdytystä, joten kolmas identtinen kortti on tervetullut koska nopeuttaa hommaa suorilta sen 50%.
 
1080Ti:llä pikkulinnut ovat laulaneet että järkevin mainaus-softa olisi Nemosminer joka etsii aina (määritellyn ajan mukaan päivittää tilannetta, esim 60sek tms) kannattavimman kolikon, muuttaa BTC ja lähettää autom. lompakkoon kun 0.01 kasassa.

Onko tälle kortille parempaa ohjelmaa? Vai onko louhinnalle jokin oma lankansa.
 
Louhinnalle on jokunen lankansa, mutta mainittakoon että itse käytän kaikilla rigelläni Awesomemineria joka (itsellä) haistelee Nicehashista ja Mining pool hubista parhaat algoritmit.
 
Louhinnalle on jokunen lankansa, mutta mainittakoon että itse käytän kaikilla rigelläni Awesomemineria joka (itsellä) haistelee Nicehashista ja Mining pool hubista parhaat algoritmit.

Pitääpä kurkata Awesomeminer. Tosi tuo Nicehash näytti olevan melkoisen kökkö tuottamaan. 1080Ti pitöis nyt kuitenkin olla aikalailla parhaimmistoa näissä(kin) puuhissa.
 
Harmi, että 1080 Ti on parhaimmistoa mainaajille. Surullinen tämä saatavuustilanne. Pelikoneeseen pitäis saada parempaa.
 
EVGA GTX 1080 TI FC2 Hybrid pyörii tällä hetkellä 2050 mhz core / Memory 6000mhz. (power & temp target täysillä)

Lämmöt idlenä 28-30 ja rasituksessa max 40. Foorumeilta ostin kortin ja erittäin tyytyväinen ollut.
 
EVGA GTX 1080 TI FC2 Hybrid pyörii tällä hetkellä 2050 mhz core / Memory 6000mhz. (power & temp target täysillä)

Lämmöt idlenä 28-30 ja rasituksessa max 40. Foorumeilta ostin kortin ja erittäin tyytyväinen ollut.
Saanko udella että millä helvetillä pidät hybridin noin viileänä, kun ei fullcover blokillakaan pysty samaan, ellei ole omaa kiertoa näyttikselle? o_O
 
Saanko udella että millä helvetillä pidät hybridin noin viileänä, kun ei fullcover blokillakaan pysty samaan, ellei ole omaa kiertoa näyttikselle? o_O

Push/pull konffis tossa radiaattorissa silleen että vetää ulkopuolelta tuoretta ilmaa sisällepäin. Sen lisäks sit vielä neljä kotelotuuletinta suht järkevästi aseteltuna.. Ja varmaan vielä se että tykkään majailla suht viileässä lämpötilassa, huonelämpötilahan ratkaisee nestejäähyissä aika paljon (?) Mun huonelämpötila on yleensä 19-22
 
Saanko udella että millä helvetillä pidät hybridin noin viileänä, kun ei fullcover blokillakaan pysty samaan, ellei ole omaa kiertoa näyttikselle? o_O

AIO:lla on viileämmät core-lämpötilat koska siinä vedellä ei jäähdytetä VRM:ää. Käytännössä fullcover blokilla vaihdat 5-10'C coretemppiä siihen että saat VRM:n ~50'C viileämmäksi.

Mulla on alphacoolin Eiswolf GPX-N 1080 Pro M16 jäähdyttämässä MSI Gaming 1080 Ti:tä. Tässähän ei vesi virtaa muuta kun coren päällä olevalle pumppu&blokki kompolle, mutta coldplate jäähdyttää myös muistit ja osin VRM:ää. Samalla tässä on kuitenkin todella massiivinen koko kortin kattava jäähdytysrivasto, sekä rivotettu backplate joka on lämpötyynyillä kiinni komponenteissa (ja lämpenee, eli toimii!). Coldplate on siis yhdistetty toho 'rivaston pohjaan', eli käytännössä tää on hybridi vesi-ilma-jäähy, jossa vedellä jäähtyy pääasiassa core ja ilmalla pääasiassa VRM, ja muistit holahtaa siihen väliin fifty-fifty kumpaakin :D

Korttiin itseensä ajelin ton XOC-watercoolin biossin, jolla sain voltit auki 1.2v asti. Kortti hörppii jotain 420w afterburnerin mukaan.

Lämmöt on mulla siinä 38-41 pelatessa, riippuen tietty huoneenlämmöstä. Yleensä taitaa olla n. 22'C sisällä lämmintä.

Core-only blokit, tai tämmöset pseudo-AIO't, joissa VRM/muistit jäähtyy myös ilmalla lämmittää vetehistä vähemmän jollonka "kortti käy viileämpänä", mutta vain coren osalta. Ei tartte kauheasti miettiä että kummalla VRM-lämmöt on paremmat; fullcoverilla vai aio:lla :)
 
AIO:lla on viileämmät core-lämpötilat koska siinä vedellä ei jäähdytetä VRM:ää. Käytännössä fullcover blokilla vaihdat 5-10'C coretemppiä siihen että saat VRM:n ~50'C viileämmäksi.

Mulla on alphacoolin Eiswolf GPX-N 1080 Pro M16 jäähdyttämässä MSI Gaming 1080 Ti:tä. Tässähän ei vesi virtaa muuta kun coren päällä olevalle pumppu&blokki kompolle, mutta coldplate jäähdyttää myös muistit ja osin VRM:ää. Samalla tässä on kuitenkin todella massiivinen koko kortin kattava jäähdytysrivasto, sekä rivotettu backplate joka on lämpötyynyillä kiinni komponenteissa (ja lämpenee, eli toimii!). Coldplate on siis yhdistetty toho 'rivaston pohjaan', eli käytännössä tää on hybridi vesi-ilma-jäähy, jossa vedellä jäähtyy pääasiassa core ja ilmalla pääasiassa VRM, ja muistit holahtaa siihen väliin fifty-fifty kumpaakin :D

Korttiin itseensä ajelin ton XOC-watercoolin biossin, jolla sain voltit auki 1.2v asti. Kortti hörppii jotain 420w afterburnerin mukaan.

Lämmöt on mulla siinä 38-41 pelatessa, riippuen tietty huoneenlämmöstä. Yleensä taitaa olla n. 22'C sisällä lämmintä.

Core-only blokit, tai tämmöset pseudo-AIO't, joissa VRM/muistit jäähtyy myös ilmalla lämmittää vetehistä vähemmän jollonka "kortti käy viileämpänä", mutta vain coren osalta. Ei tartte kauheasti miettiä että kummalla VRM-lämmöt on paremmat; fullcoverilla vai aio:lla :)
No tuo selvitti asian, kiitos. Vaikea vaan uskoa että pysyy noin viileänä noin onnettoman kokoisella radilla, mutta niin se kai kuitenkin on.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 652
Viestejä
4 494 994
Jäsenet
74 266
Uusin jäsen
ufozz112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom