NVIDIA Titan Xp & GTX 1080 Ti (Pascal)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilfa
  • Aloitettu Aloitettu
3440x1440 menee kyllä grafiikat tapissa 60fps pelissä kuin pelissä 1080TI:llä, jos ei rupea leikkimään jollain aivan turhilla raskailla AA asetuksilla esimerkiksi MSAA:lla (itse en ole koskaan kokenyt AA asetuksia "max asetuksiksi" anyway), SMAA nykyään vie mitään tehoja ja näyttää tyyliin samalta oikein asetettuna.

4klla ei kyllä huomaa mitään eroa onko aa päällä vai ei. Itsellä menee bf1 4k kaikki ultralla aa pois yli 90fps kokoajan joten sanoisin että menee melkeen pelissä kuin pelissä tuon 60fps tinkimättä kuvanlaadusta
 
3440x1440 menee kyllä grafiikat tapissa 60fps pelissä kuin pelissä 1080TI:llä, jos ei rupea leikkimään jollain aivan turhilla raskailla AA asetuksilla esimerkiksi MSAA:lla (itse en ole koskaan kokenyt AA asetuksia "max asetuksiksi" anyway), SMAA nykyään vie mitään tehoja ja näyttää tyyliin samalta oikein asetettuna.
Juurihan totesin että pyörii pyörii, kunhan laskee detaileja, jota AA:kin mielestäni on.:tup:

Edit: Juuri testasin Ghost Recon: Wildlandsia 3440x1440 resoluutiolla pelin omalla benchmarkilla.

Ultra-asetuksilla (Temporal AA): 45,36 52,90 58,94 (min, avg, max)
Ultra-asetuksilla (AA pois): 48,13 55,03 62,62 (min, avg, max)
 
Viimeksi muokattu:
4klla ei kyllä huomaa mitään eroa onko aa päällä vai ei. Itsellä menee bf1 4k kaikki ultralla aa pois yli 90fps kokoajan joten sanoisin että menee melkeen pelissä kuin pelissä tuon 60fps tinkimättä kuvanlaadusta
Miksei muka huomaa? Mun 4k monitori/telkkari on 40" eli samalla dpi:llä ku 1440p 27", kyllä siitä näkee ihan hyvin onko AA päällä vai ei. Ei ne kaikki 4k monitorit ole postimerkkiluokkaa isolla dpi:llä.
 
Kyseessä ei ole avain vaan 4mm kuusiokolohylsy jonka ainakin itse tarvitsin FE-kortin vakiojäähyn irrottamiseen. Kun on termi oikein niin ainakin Motonetistä löytyi ihan googlella: MTX Tools Kuusiokolohylsy 4 mm 1/2 | Motonet Oy
Oman tilasin EK:lta samalla kun blokinkin: Hex Socket 4mm – Type 1/4" – 188/2 6p – EK Webshop

Kiitos tiedosta. Irrotin Ikean nojatuolista ruuvin jossa oli 4mm kuusiokolokanta ja käytin ruuvia ruuvimeisselinä. Onnistuu, koska nuo eivät ole hirveän kireään kiristetty.
 
Miksei muka huomaa? Mun 4k monitori/telkkari on 40" eli samalla dpi:llä ku 1440p 27", kyllä siitä näkee ihan hyvin onko AA päällä vai ei. Ei ne kaikki 4k monitorit ole postimerkkiluokkaa isolla dpi:llä.

Totta tuokin. Mutta silti alkuperäiseen kysymykseen niin riittää yksi kortti@60fps. Eipähän nuo teeveet pelaamiseen nyt muutenkaan ideaaleja ole kun ottaa huomioon virkistystaajuden ja ei saa edes g/freesynciä noihin
 
Totta tuokin. Mutta silti alkuperäiseen kysymykseen niin riittää yksi kortti@60fps. Eipähän nuo teeveet pelaamiseen nyt muutenkaan ideaaleja ole kun ottaa huomioon virkistystaajuden ja ei saa edes g/freesynciä noihin
Riittää, mutta joutuu karsimaan asetuksia, kuten päivitin edellistä viestiäni.
Juuri testasin Ghost Recon: Wildlandsia 3440x1440 resoluutiolla pelin omalla benchmarkilla.

Ultra-asetuksilla (Temporal AA): 45,36 52,90 58,94 (min, avg, max)
Ultra-asetuksilla (AA pois): 48,13 55,03 62,62 (min, avg, max)
 
Onneksi tuota pahamaineista engineä (Anvil), ei kukaan muu käytä kuin Ubisoft, jossa ultra asetukset tyyliin puolittavat FPS:ssän.
 
Mikä vikana? Asentelin ohjeiden mukaan alphacoolin AIO vesijäähyn 1080ti:hin. Pelailin puoli tuntia bäfää kaikki ok. Lämmöt 45C. Yhtäkkiä näyttö pimeäksi.

Kaikki heatpadit on tarkastettu. Avattu kaksi kertaa ja katsottu lämpötahnan levittäytyminen. Kaikki paikallaan. Ei vuoda vettä. Vesi kiertää.

Näyttö menee pimeäksi 5 sek. sisällä kun pääsee windowsiin. No signal. Näyttis paskana? Miten voi olla mahdollista?
 
Kumminkin kuvaa tulee ennen winukkaan menoa? Toimiiko ok jos menet vaikka biosiin hillumaan vai pimeneekö silloinkin? oletko kokeillut winukkaa vikasietotilassa? Onko kelloja?
 
Kumminkin kuvaa tulee ennen winukkaan menoa? Toimiiko ok jos menet vaikka biosiin hillumaan vai pimeneekö silloinkin? oletko kokeillut winukkaa vikasietotilassa? Onko kelloja?

Toimii biossissa. Ottaa kellojakin. Mutta kaatuu winukassa minuutin sisään. Kokeillaan wikasietotilaa, että auttaako.
 
Kannattaa myös kaapeli (ainakin varmuuden vuoksi, jos ei muuten) kokeilla vaihtaa. Tai jos ei ole toista niin edes kuva eri outputista. Mulla joku halpis DisplayPort-kaapeli sai myös tuota "No signal" aikaiseksi jos vähänkin koppaa huomaamattaan hipaisi. Toinen kaapeli kehiin ja ei mitään ongelmia.

Edit: Jaa no jos BIOS kerran näkyy niin tuskin vika tuossa...
 
Toimii biossissa. Ottaa kellojakin. Mutta kaatuu winukassa minuutin sisään. Kokeillaan wikasietotilaa, että auttaako.

Meinasin että ootko kellottanut, ja jos olet niin millä softalla? Ja kannattaa tosiaan tsekata kaapeli ja liitokset, ja mahdollisesti kokeilla eri portissa.
 
Meinasin että ootko kellottanut, ja jos olet niin millä softalla? Ja kannattaa tosiaan tsekata kaapeli ja liitokset, ja mahdollisesti kokeilla eri portissa.

On kellotettu. Evga precision X. Eri portissa ei voi, koska ITX emo. Kellot pudotettu vakioille, ei auta.
 
Vikasietotilakaan ei auttanut? Vaihda DP-kaapeli eri liittimeen kokeeksi, ja toista kaapeliakin kannattaa kokeilla jos mahdollista.
 
Onko kaikki lämpötyynyt varmasti oikein asetettu, ettei se paljas blokki ota kontaktia johonkin ja aiheuta oikaria?. Liian tiukkaan kiristetty?, jotai lämpötahnaa mikä johtaa sähköä ja core ui siellä?.
 
Onko kaikki lämpötyynyt varmasti oikein asetettu, ettei se paljas blokki ota kontaktia johonkin ja aiheuta oikaria?. Liian tiukkaan kiristetty?, jotai lämpötahnaa mikä johtaa sähköä ja core ui siellä?.

MX4 ei johda sähköä. Ei ole liikaa kiristetty. Kaikki tyynyt paikallaan.
 
Nyt kaatuu jo ennen kun pääsee windowsiin. Tulee bad system config info ja blue screen. Eri liittimeen laitettu dp-kaapeli.

Onkohan Jimmsin takuu voimassa jos cooleri on vaihdettu?
 
Viimeksi muokattu:
Evga 1080 FTW hajosi vuoden käytön jälkeen ja viime viikolla lähti RMA-palautuksena Jimmsille. Tilalle otan nyt Asus 1080 Ti Strix OC:n. Tämän ko. näytönohjaimen omistajilta olisi mukava kuulla, että ovatko olleet tyytyväisiä vai ei.
 
Nyt kaatuu jo ennen kun pääsee windowsiin. Tulee bad system config info ja blue screen. Eri liittimeen laitettu dp-kaapeli.

Onkohan Jimmsin takuu voimassa jos cooleri on vaihdettu?


Tuleeko vikasietotilaankin bootatessa tuo sama? Tuo BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO ei oikein kyllä suorilta passaa näyttiksen ongelmaksi. Tuo meinaa yleensä sitä että Windows on hajalla. Kokeile toisessa koneessa sitä sun näyttistä, jos signaalin katoamisongelma seuraa niin se on sitten kokolailla case closed, mutta jos toisessa koneessa sattuukin toimimaan niin sitten sopii epäillä HDD/SSD osastoa.
 
Mikä vikana? Asentelin ohjeiden mukaan alphacoolin AIO vesijäähyn 1080ti:hin. Pelailin puoli tuntia bäfää kaikki ok. Lämmöt 45C. Yhtäkkiä näyttö pimeäksi.

Kaikki heatpadit on tarkastettu. Avattu kaksi kertaa ja katsottu lämpötahnan levittäytyminen. Kaikki paikallaan. Ei vuoda vettä. Vesi kiertää.

Näyttö menee pimeäksi 5 sek. sisällä kun pääsee windowsiin. No signal. Näyttis paskana? Miten voi olla mahdollista?

Oliko millainen VRM jäähdytys? Laita vakiojäähy takas ja koita sitten uudestaan?
 
Muistahan vastailla miten kävi. Itellä on nyt reilu 6kk ollu refu 1080ti vesillä EK:n 1080 blokilla mitä vähän dremelillä muokkasin, huomenna räjäytän auki ja vaihdan corelle liquid prot.

Millaset lämmöt? Kannattaako sotkea liquif prota tonne....
 
Ite en uskaltas laittaa ku tietääkseni voi syövyttää jäähyn pinnan ja gpu:n? Lämpöjen takia kyllä kiinnostas ja tuota on 3 ylimäärästä pakettia käyttämättömänä hyllyssä.
 
Millaset lämmöt? Kannattaako sotkea liquif prota tonne....

On mulla ollu aika monessa blokin kanssa. Custom biossilla PUBGissa max 57c ~40c vedenlämmöillä. Esim heavenin ku täräyttää päälle ni lämmöt pomppaa sekunnissa 30->45c joten kontakti ei varmaan paras ole. Vissii jotai vanhaa ek:n tahnaa laitoin ku piti vaan koittaa kontakti ja toimiiko kortti enää lainkaan tolla tee se itse räpellys blokilla, osa lämpötyynyistä on FE ja osa blokin jne :D
 
On mulla ollu aika monessa blokin kanssa. Custom biossilla PUBGissa max 57c ~40c vedenlämmöillä. Esim heavenin ku täräyttää päälle ni lämmöt pomppaa sekunnissa 30->45c joten kontakti ei varmaan paras ole. Vissii jotai vanhaa ek:n tahnaa laitoin ku piti vaan koittaa kontakti ja toimiiko kortti enää lainkaan tolla tee se itse räpellys blokilla, osa lämpötyynyistä on FE ja osa blokin jne :D
Kokeilin omaan nestemetallia, enkä saanut kontaktia ilmeisesti lämpötyynyjen paksuuden takia. Käytössä siis oli EKn Titan blokki... Eli varaudu siihen että lämpötyynyt tarvitsee vaihtaa ohuempiin, jotta blokki yltää corelle.
 
Kokeilin omaan nestemetallia, enkä saanut kontaktia ilmeisesti lämpötyynyjen paksuuden takia. Käytössä siis oli EKn Titan blokki... Eli varaudu siihen että lämpötyynyt tarvitsee vaihtaa ohuempiin, jotta blokki yltää corelle.

Toimi ihan ok 1070 ja 1080 FE kanssa itellä.
 
MSI:ltä tulossa Ti Trio Gaming X. Kokoa näyttää olevan. :eek:

New Model MSI GeForce GTX 1080 Ti TRIO Gaming X with Triple Fans Spotted

index.php
 
Noniin n. 8C tippu lämmöt ku vaihto liquid prot corelle. 37-38C vedenlämmöillä kortti pyörii BF1 40-42C, kun ennen pyöri n.40C vedenlämmöillä 50-52C (nyt hieman viileempi kämppä + muutenkin putsattu kennot ym)

Laitan vähän kuvia spoileriin:

Avattuna + tästä näkyy miten blokkia modattu:

amWnzXt.jpg


Vähän outohan se kontakti on ollu:

KAYYF5p.jpg


Blokista löyty tahnan alta vanhat liquid pro jäljet:

DcmzEiM.jpg


Coren ympärille EK blokin mukana tulleet ruuvit ja muualle FE omat ni voi käyttää FE backplatea:

MG6iv4x.jpg


84L3MLz.jpg


Valmis:

zHAFwJN.jpg
 
Aasian markkinoillahan noita järjettömiä mörköjä on nähty aiemminkin. Ilmeisesti siellä riittää kysyntää älyttömyyksille.

Kyllä mulle kelpaisi jos kierrokset vaan saadaan pieniksi pinta-alaa nostamalla. Kotelossani on kaikki tuulettimet max 500rpm ja nykyinen Strix on äänekkäin käytännössä heti kun tuulettimet alkavat pyörimään, puhumattakaan jostain 1500rpm kun oikein lämpenee.
 
Siihen hinnanlisään mitä tuollaisesta sais todennäköisimmin maksaa (ainakin täällä veroparatiisissa), harkitsisin vesijäähyä.
 
Trio Gaming X:lle vastapainoa :D

33fa283ea72b69f67fcf23151eb382cf.png

Computexissa julkistettu 1080Ti ArcticStorm Mini tulossa Saksan edustajan mukaan 2.11. myyntiin.
Molemmat Minit (ilma- ja vesijäähyversiot) piti julkaista Q3 aikana, mutta ilmajäähyllinen ollut jo ~kuukauden myynnissä ja vesiblokillinen vähän lykkääntynyt :sori: Kyseessä siis 211mm pitkä näyttis. ITX-himot vaan kasvaa kasvamistaan.... :drool::drool:
 
Laitoin Asus Strix 1080 Ti OC korttiin EK:n vesiblokin, mutta kortti ei nouse boostikelloille enää? Vedenlämpö 35C, GPU 39C max. Firestrike ei jaksa pyöriä kuin 25fps ja GPU Tweak II ja HWinfo näyttää corelle max 544Mhz.

Edit: näköjään GPU tweakilla Asuksen valmiita kellotusprofiileja edestakas ränkkäämällä boostit löyty.. Minkähän shokin se vesiblokista sai? No kaikki tuntus pelaavan joten sitten kelloja lisää ja puhallin profiilien säätöön->
 
Viimeksi muokattu:
No jopas, toinen Strix 1080 TI laukesi omasta kokoonpanosta. Windowsissa häröjä ja vähän vaikuttaisi muistivialta. Aika kuumanahan tuo kävi kun SLI:ssä ovat olleet, ylempi kortti veteli helposti sellaisia 80-84c lukemia ilman kellotuksia tuulettimen vakioprofiililla. Mutta eihän nuo pitäisi olla varsinaisesti ongelma ellei sitten mm. kortin virransyöttö oltu suunniteltu siten että se kävisi tavanomaisessa kokoonpanossa paljon viileämpänä. Edellinen kortti mikä itsellä hajosi käytössä oli varmaan GTX280 ja tässä välissä ollut "aika monta". Blowerit eivät ikinä hajonneet vaikka kävivät tuota kuumempina. :)

Pitäisiköhän kysyä josko suostuisivat Verkkokaupassa vaihtamaan Poseidon-malliin, niin olisi helppo laittaa vesille jos joskus jaksaa. Kattelin vähän tänä vuonna läpi pelattuja pelejä ja yhessäkään ei ole SLI toiminut kunnolla tai siitä ei ole ollut mitään hyötyä, jos ei karkkimarkkeja lasketa. :D
 
No jopas, toinen Strix 1080 TI laukesi omasta kokoonpanosta. Windowsissa häröjä ja vähän vaikuttaisi muistivialta. Aika kuumanahan tuo kävi kun SLI:ssä ovat olleet, ylempi kortti veteli helposti sellaisia 80-84c lukemia ilman kellotuksia tuulettimen vakioprofiililla. Mutta eihän nuo pitäisi olla varsinaisesti ongelma ellei sitten mm. kortin virransyöttö oltu suunniteltu siten että se kävisi tavanomaisessa kokoonpanossa paljon viileämpänä. Edellinen kortti mikä itsellä hajosi käytössä oli varmaan GTX280 ja tässä välissä ollut "aika monta". Blowerit eivät ikinä hajonneet vaikka kävivät tuota kuumempina. :)

Pitäisiköhän kysyä josko suostuisivat Verkkokaupassa vaihtamaan Poseidon-malliin, niin olisi helppo laittaa vesille jos joskus jaksaa. Kattelin vähän tänä vuonna läpi pelattuja pelejä ja yhessäkään ei ole SLI toiminut kunnolla tai siitä ei ole ollut mitään hyötyä, jos ei karkkimarkkeja lasketa. :D

Aika turhakkeitahan nuo SLI ja CF leikit nykyään tosiaan on. BF1 taitaa olla uudemmista peleistä melkein ainoita, joka skaalaa hyvin usemmalla näyttiksellä.
 
Nyt on jo uusi näyttis himassa. Hieman yli tunnin kesti Verkkokaupalla testata risaksi, en tosin heti jaksanut kääntyä takaisin. Toista se ois kun kortti olisi hajonnut vesillä. :tup:
 
Nyt on jo uusi näyttis himassa. Hieman yli tunnin kesti Verkkokaupalla testata risaksi, en tosin heti jaksanut kääntyä takaisin. Toista se ois kun kortti olisi hajonnut vesillä. :tup:

Saako kysyä miten meni paskaksi? Menikö takuuseen? Mikä näyttis?

Itsellä 1080 Ti FE todennäköisesti paskana. Asentelin Alphacoolin AIO vedet ja kaikki toimi sen jälkeen noin puoli tuntia. Kunnes paukahti näyttö pimeäksi. Pääsee wintoosaan ja sen jälkeen aina minuutin sisään näyttö pimeäksi. Jimm’s huolto lupasi selvittää 25 eurolla mikä vikana, joten ei kannata enää itse yrittää.
 
Saako kysyä miten meni paskaksi? Menikö takuuseen? Mikä näyttis?

Itsellä 1080 Ti FE todennäköisesti paskana. Asentelin Alphacoolin AIO vedet ja kaikki toimi sen jälkeen noin puoli tuntia. Kunnes paukahti näyttö pimeäksi. Pääsee wintoosaan ja sen jälkeen aina minuutin sisään näyttö pimeäksi. Jimm’s huolto lupasi selvittää 25 eurolla mikä vikana, joten ei kannata enää itse yrittää.

Tossa 5 viestiä ylempänä tarkempi kuvaus. Takuuseen meni että heilahti. Kaatui heti missä tahansa 3d-rasituksessa joko ajureihin tai bluescreeniin.
 
Muistahan vastailla miten kävi. Itellä on nyt reilu 6kk ollu refu 1080ti vesillä EK:n 1080 blokilla mitä vähän dremelillä muokkasin, huomenna räjäytän auki ja vaihdan corelle liquid prot.

Eli lopputulema 1080Ti FE suhteen oli se, että vakiojäähyn kanssa ei mitään vikaa. Alphacoolin AIO-vesijäähyn kanssa ei yksinkertaisesti suostunut millään toimimaan, näyttö aina pimeäksi 5 min sisään. Ei oltu ensimmäistä kertaa asentelemassa vesijäähyä, joten todennäköisesti joku outo yhteensopivuusongelma. Todennäköisin diagnoosi mielestäni mahdollinen komponentin paikan vaihto tai sitten liian suuret toleranssit koneistuksessa. Core oli rasituksessa 45C, joten kontakti ytimeen toimi. Jostain kohtaa blokki ei ilmeisesti saanut vain kontaktia johonkin. Asennusta ja poisottoa yritettiin neljä kertaa, eri ruuvien kireyksillä. Aina sama ongelma. Kaikki lämpötyynyt olivat oikein sijoitettu ja sijoitus tarkastettiin neljä kertaa. Lämpötyynyihin tuli komponenteista painaumat eli kontakti toimi.

Ongelma on ratkennut nyt lopullisesti, kun myin kortin vakiojäähyllä eteenpäin. Kiitos neuvojille! Tilalle ostettu 1080 Ti Aorus Waterforce AIO on täyttänyt odotukset mitä parhaiten. Tunnin pelin jälkeen BF1 Core freq. 2012 MHz power target 130% ja lämpö 65 astetta. 8+8 Pinniset virtaliittimet ovat yksinkertaisesti rautaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 745
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom