NVIDIA Titan Xp & GTX 1080 Ti (Pascal)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 147
Joo tuolla aiemmassa viestissä ruodin tuota kun huomasin että tuo nesteen anturi kusee nähtävästi ainakin sen 1.5 tai pari astetta. Vaikea sanoa miten tuo käyttäytyy eri lämpötiloissa, kasvaako vai pieneneekö virhe. Täytynee koittaa löytää jostain tarkempi anturi ja vaihtaa tuo pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
972
Itellä Aquasuite näyttää idlenä 34.9c veden lämmöksi ja Msi AB GPU lämmöksi 33c. Hw64info näyttää saman 33c GPU lämmöksi. Pirun hyvä jäähy on kyllä, kun pystyy alle veden lämpöjen pitään GPU:n :D

Kuormalla (furmark) saadaan 37c veden lämmöllä GPU lämmöiksi 50c, joka on jotenkin uskottavaa.

Ei jaksa yksi 360/45mm Alphacoolin radi pitää enää viileenä tätä settiä. 1080ti on kyllä jumalaton kiuas. Vaan 330W max tehon kulutus :|
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
820
Vesi mulla pyörii 39-40C rasituksessa. BF1 mulla lämpee about 50-51C, asentelin kuitenkin tänään PUBG ja sillä vähä reilummat lämmöt ja watit. Bios modattu FE kyseessä. Tahnat on blokin mukana tulleet ja tuntuu et lämmöt on hiljalleen alkanu nousta.

 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
5
Mulla on 1080Ti founders edition ja minusta kulkee ilmalla hyvin. Minulla on CPU boost clock 2150Mhz vakaana pysyy, 1075Mv nousee ja pysyy, memory clock pysyy 11800Mhz, oculuksella raskasta pelaamistä niin lämmöt kävi 79 asteessa max, Fan speed 23-46%. Minusta ei ole huonosti 1080Ti FE mallilla. ei custom biossia eikä mitään muutakaan tehty.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 054
Mulla on 1080Ti founders edition ja minusta kulkee ilmalla hyvin. Minulla on CPU boost clock 2150Mhz vakaana pysyy, 1075Mv nousee ja pysyy, memory clock pysyy 11800Mhz, oculuksella raskasta pelaamistä niin lämmöt kävi 79 asteessa max, Fan speed 23-46%. Minusta ei ole huonosti 1080Ti FE mallilla. ei custom biossia eikä mitään muutakaan tehty.
No onpas huippu yksilö kulkemaan. Parhaiten kulkevat ovatkin perus FE -malleja, joten ihmetyttää kuinka surkea yksilö Supadogilla on?

FE, vesijäähdytteinen ja custom bioksella imaissut ~380W ja silti maksimissaan vain 2025Mhz.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
820
No onpas huippu yksilö kulkemaan. Parhaiten kulkevat ovatkin perus FE -malleja, joten ihmetyttää kuinka surkea yksilö Supadogilla on?

FE, vesijäähdytteinen ja custom bioksella imaissut ~380W ja silti maksimissaan vain 2025Mhz.
Joo no tämä ei kyllä ilmalla mene lähellekään 2000Mhz ellei huudata täysillä tuuletinta, jos sittenkään. Vakiobiossilla menee myös ton 2025Mhz mut tippuu välillä 1987Mhz. Toi ~380W lienee vain jokin piikki eikä jatkuvaa kulutusta. Kuulostaa kyllä vähintään uskomattomalta toi @janne666 kortti joten laitas vaikka msiafterburnerin käyriä esille missä näkyy lämmöt kellot jne?
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 054
Raskaat (Ultra settings) pelit 4K:na (DSR 4K) niin eiköhän tipu kellot 10min sisällä. Siis ilman mitään Sync:iä eli syncit disabled että kortti piirtää minkä kerkiää.

Jos joku 60Hz capped niin kestäähän nämä vaikka mitä kelloja kun kortti ei käy lähelläkään 100% käyttöastetta saati TDP limittejä...
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
824
https://www.mindfactory.de/product_...-AMP-Aktiv-PCIe-3-0-x16--Retail-_1159721.html

Onko tämä Zotac hyvä kortti? Vai ennemmin MSI/STRIX :iä 100e kalliimmalla?
Itse ottaisin kalliimman, koska niissä tapauksissa useimmiten tietää mitä saa. Lähtisin siitä mikä on omien etujen mukainen kortti ja sen mukaan valinta. Kaverilla toisena korttina kyseinen Zotac ja siitä hajosi toinen propelli. Pitää pahaa ääntä ja ei herätä mitään luottamusta. Hinta se yleensä määrittelee, mutta noiden MSI/Asus lisäksi katsoisin Aoruksen jos irtoaa samaan rahaan? Itse ottaisin tällä hetkellä Aoruksen jos valintaa tekisin, mutta jokainen tyylillään. Jos Mindfactorystä pitää tilata niin noista kolmesta ei ole saatavilla kuin Asus.

11GB MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X 11G Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

11GB Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti AORUS Xtreme Edition Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

11GB Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 289
Itse ottaisin kalliimman, koska niissä tapauksissa useimmiten tietää mitä saa. Lähtisin siitä mikä on omien etujen mukainen kortti ja sen mukaan valinta. Kaverilla toisena korttina kyseinen Zotac ja siitä hajosi toinen propelli. Pitää pahaa ääntä ja ei herätä mitään luottamusta. Hinta se yleensä määrittelee, mutta noiden MSI/Asus lisäksi katsoisin Aoruksen jos irtoaa samaan rahaan? Itse ottaisin tällä hetkellä Aoruksen jos valintaa tekisin, mutta jokainen tyylillään. Jos Mindfactorystä pitää tilata niin noista kolmesta ei ole saatavilla kuin Asus.

11GB MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X 11G Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

11GB Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti AORUS Xtreme Edition Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

11GB Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
En tiedä minkä takia Zotacit eivät herätä luottamusta mutta kannattaa muistaa, että heidän korteissaan on viiden vuoden takuu. GTX 1080 -sarjassa Zotac Amp Extreme oli se jumalkortti ja arvostelujen voittaja. Pienempi karvalakki-Amp oli myös hyvää vastinetta rahoille. Tuskin nuo heidän näyttiksensä ovat erityisesti huonontuneet GTX 1080 Ti -mallistossa.

Aorus on myös minun ykkösvalintani, mutta tuohon hintaan katsoisin myös tuota karvalakki-Zotacia.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 392
https://www.mindfactory.de/product_...-AMP-Aktiv-PCIe-3-0-x16--Retail-_1159721.html

Onko tämä Zotac hyvä kortti? Vai ennemmin MSI/STRIX :iä 100e kalliimmalla?
Eipä tuo tunnu oikein vakuuttavan arvostelijoita, mutta 100€ halvemmaksi on kai tuo ihan ok kapistus. Itse ottaisin ennemmin 100€ kalliimman Asus Strixin.:tup:
Performance aside, the higher load temperatures could be a concern for gamers and users. Although Zotac’s Ice Storm and Freeze Tech did an adequate job, I feel that ZOTAC should have added a better cooler to help with the cooling.
Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP Edition (11GB GDDR5X) Review - Page 7 of 7 - FunkyKit
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 273
Eipä tuo tunnu oikein vakuuttavan arvostelijoita, mutta 100€ halvemmaksi on kai tuo ihan ok kapistus. Itse ottaisin ennemmin 100€ kalliimman Asus Strixin.:tup:


Asia kunnossa. Pistetään semmonen sit yöllä tulemaan. Mites, säästäisittekö 40e ja ottaisitte kortin pienemmillä vakiokelloilla?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 392
Onko yksikään? Minun tietääkseni ei.
En usko että yksikään muu valmistaja noita binnaa, kuin EVGA omassa Kingpin-mallissaan. Muissa mennään puhtaasti lotolla, keskimääräisen ylikellottuvuuden vaihdellessa 2000-2100 välillä, jolla ei ole hirveästi merkitystä.
 

Joulukalja

Nope t: Sysop
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Onko jollain FTW 3 kokemuksia, säästääkö asetetut led valot kun koneen sammuttaa? Sama kysymys myös Strixille, vaihtuuko valojen värit miten sattuu kun koneen sammuttaa vai muistaako kumpikin laitetut asetukset? Kumpaakohan sitä ostasi, FTW 3 vai Strixin?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Onko jollain FTW 3 kokemuksia, säästääkö asetetut led valot kun koneen sammuttaa? Sama kysymys myös Strixille, vaihtuuko valojen värit miten sattuu kun koneen sammuttaa vai muistaako kumpikin laitetut asetukset? Kumpaakohan sitä ostasi, FTW 3 vai Strixin?
Omassa vanhassa Strix (1070:ssä) oli punaiset valot käynnistäessä, mutta tais jo Windowsiin päästessä muistaa oikean värin (vai pitiköhän Aura käynnistyä Windowsin mukana että muistaa...)
Mutta tuskin uudemmassa mallissa sen huonommin ;)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
374
Onko jollain FTW 3 kokemuksia, säästääkö asetetut led valot kun koneen sammuttaa? Sama kysymys myös Strixille, vaihtuuko valojen värit miten sattuu kun koneen sammuttaa vai muistaako kumpikin laitetut asetukset? Kumpaakohan sitä ostasi, FTW 3 vai Strixin?
Eikös FTW3 ole kahden korttipaikan kokoinen, jolloin ei se varmastikkaan lämmössä tai hiljaisuudessa kilpailekkaan isojen korttien kuten Strixien kanssa.
 

Joulukalja

Nope t: Sysop
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Eikös FTW3 ole kahden korttipaikan kokoinen, jolloin ei se varmastikkaan lämmössä tai hiljaisuudessa kilpailekkaan isojen korttien kuten Strixien kanssa.
Juuri eilen luin jonkun arvostelun, jossa oli msi ja strix ja siinä se oli mainittu kaikista viileimmäksi. Kovin vähän on muutenkin tuosta mitään euroopan kokemuksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
482
Olen kahden vaiheilla, MSI 1080 Gaming X+ (629e) vaiko MSI 1080 TI Armor OC (749e). Armorissa taitaa olla täysi susi tuo jäähdytys, mutta kai sillä alkuun pääsee vaikka alivoltittamalla. Kun meluun kyllästyy niin virittää vaikka Krakenin. Mutta onko järkeä vai ei?


Tuote: MSI GEFORCE GTX 1080 TI ARMOR 11G
Hinta: 749€ (849€)
Kauppa: Veikonkone.fi
Voimassa: 3.9 saakka
Linkki: MSI GEFORCE GTX 1080 TI ARMOR 11G OC GDDR5X NÄYTÖNOHJAIN - Veikon Kone verkkokauppa
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
No onhan se 1080ti joku 20-30% tehokkaampi eli kait se wörtt on tolla hintaerotuksella. Lähinnä siksi että tuo 1080 on suhteellisen kallis. Ranskan ja Saksan Amazoneista irtoaa paremmilla jäähyillä varustettuja kortteja tohon 750 euroon.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 699
Olen kahden vaiheilla, MSI 1080 Gaming X+ (629e) vaiko MSI 1080 TI Armor OC (749e). Armorissa taitaa olla täysi susi tuo jäähdytys, mutta kai sillä alkuun pääsee vaikka alivoltittamalla. Kun meluun kyllästyy niin virittää vaikka Krakenin. Mutta onko järkeä vai ei?
Venytä vaan suosiolla budjettia. Armorin jäähy on vanha twin frozerin malli ja ei millään riitä TI mallille. Onko mille resolle tulossa käyttöön? Itsellä MSI Gaming X 1080ti ja ei se hiljainen tai viileä ole jos kopassa on yhtään huonompi virtaus kun nostaa kelloja yhtään. Armorin jäähy on mm Jayz2centsin toimesta haukuttu käyttökelvottomaksi ja kortin ainoa järkevä käyttö on saada MSI:n PCB vesijäähyprojektiin koska MSI ei evää takuuta jos vaihdat jäähyn. MSI 1080 Gaming X taas oli mukavan hiljainen kelloillakin. Ja mitä tehoeroon tulee niin jos resona 1440p tai isompi niin Ti on ainoa vaihtoehto, jos taas 1080p niin 1080 on enemmän kuin riittävä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
482
No onhan se 1080ti joku 20-30% tehokkaampi eli kait se wörtt on tolla hintaerotuksella. Lähinnä siksi että tuo 1080 on suhteellisen kallis. Ranskan ja Saksan Amazoneista irtoaa paremmilla jäähyillä varustettuja kortteja tohon 750 euroon.
Eipäs muistunut Amazon, siellä tosiaan paremmalla hinnalla tarjontaa. Kiitos vinkistä :tup:
Näyttö ultrawide 1080p tällä hetkellä, mutta uusi on hakusessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 810
Tulipa hätiköiden tilattua tuo (Niin, olihan se MSI ja selvästi halvin sekä saannut jossain verkkiksessä erinomaisen palautteen). :beye:

Onneksi on tuo 60 päivän palautus.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 911
Nykyinen setti: Asus gtx680 ek: fullblockilla X 2. Ei uudet pelit enää pelitä joten Gigabyten geforse gtx 1080 Ti Turbo 11G GIGABYTE GeForce® GTX 1080 Ti Turbo 11G | Graphics Card | GIGABYTE tilaukseen, josta muutama kysymys:
Kun jäähdytys on mallia lehtipuhallin,niin vesille menee tämäkin kortti.Jos oikein ymmärsin tämäkin ns.Founders edition piirilevyllä?
Onko suosituksia blokiksi?Aliexpressissä näytti Byski merkkistä blokia löytyvän onko kokemuksia?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Kun jäähdytys on mallia lehtipuhallin,niin vesille menee tämäkin kortti.Jos oikein ymmärsin tämäkin ns.Founders edition piirilevyllä?
Ei EK:n database/configurator nyt mikään raamattu ole, mutta siellä ei ainakaan ollut merkintää, että olisi FE-piirilevyllinen. Ei kyllä kiistettykään, että voisi olla...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
128
Tapahtuuko kellään muulla tätä, että MSI Aftterburnerin voltti/kello -käyrää kun on säädetty ja painettu apply, käppyrä pomppaa täysin eri asetuksiin? Voiko tuota estää jotenkin?

Edit: Tuolta löytyikin keskustelua tästä jo hieman, kahta kertaa se ei anna painaa apply.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Tapahtuuko kellään muulla tätä, että MSI Aftterburnerin voltti/kello -käyrää kun on säädetty ja painettu apply, käppyrä pomppaa täysin eri asetuksiin? Voiko tuota estää jotenkin?

Edit: Tuolta löytyikin keskustelua tästä jo hieman, kahta kertaa se ei anna painaa apply.
Joo, et ole yksin. Välillä lopputulos on vielä aivan järjetön mutka kurviin, mutta aikansa renkkaamalla käyrä kyllä asettuu. Aavistuksen turhauttava ominaisuus kieltämättä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
54
Onko kenelläkään tuosta Gigabyten 1080 TI Gaming versiosta kokemuksia? Vai kannattaneeko vain katsoa Aorusta suoraan saksan/ranskanmaalta.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Oliko jollakin kokemusta Phanteksin Glacier blokeista?
Tarkoitus olisi laittaa Asus Strix 1080Ti vesille ja mietin että pitäisikö laittaa EKWB vai Phanteks. Phanteks on ainakin paljon uudempi tulokas, mutta hinnassa noiden kahden välillä ei ole merkittävää eroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 147
Ja sattumanvaraisesti sieltä joko luvataan tai kielletään, ja eriävistä päätöksistä "syytetään" paikallisia takuukäytäntöjä. Luulen että se on vähän siitä kiinni kuka sieltä sattuu vastaamaan, kun mitään selkeää linjaa ei ole firman puolesta määrätty.

Mulle on siis tullut myöntesiä ja kielteisiä vastauksia kun olen asiaa muutaman kerran MSI:ltä udellut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 244
Jos tuo jäähyn vaihto olisi sallittu olisi se sanottu niissä takuuehdoissa. Ei se muuten ole sallittua.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
79
Suositelkaas ulkomaalaisia kauppoja joista löytyis 1080 ti (merkillä ei väliä, kunhan 2 tai mielellään 3 tuulettimen jäähy) + Destiny 2 promotion ?
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 054
Suositelkaas ulkomaalaisia kauppoja joista löytyis 1080 ti (merkillä ei väliä, kunhan 2 tai mielellään 3 tuulettimen jäähy) + Destiny 2 promotion ?
Et maininnut mitään muita specsejä, mutta Suomesta reilu viikko sitten hommasin 785e (sis.pk) hintaan. Uutena korttina siis mulla PALIT SUPER JETSTREAM, jossa on varmasti kulkuja aivan eri lailla kuin mun "1" kortissani joka ollut julkkarista asti, MSI 1080TI Gaming X tämän reilun viikon tutustumisen jälkeen.

Noi siis nyt SLI:ssä ja samoille kelloille Palit tarttee JOPA 0.05V vähemmän! Kuulostaa vähältä mutta kun vertaa että Palit kulkee SLI:ssä 1.000V 1987Mhz niin samoilla kelloilla MSI Gaming X imee 1.050V.

Yksinään en ole Palitin kulkuja testaillut, mutta tuli jo mieleen jos MSI:n heittäisi vesille ja alemmaksi jäisi toi "tehokkaampi" Palit niin voisin saada SLI:ssä 2000Mhz+ kellot peleihin!

Sama kun ajellut kymmeniä kertoja kuluneen viikon ajan eri asetuksilla SuperPositionia sekä 3dMarkin testejä niin samoilla automaattisilla jännitteillä on PALIT 50Mhz isommilla kelloilla, tai siis vaihtoehtoisesti samat kellot ja 0.05V pienemmät jänöt.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 911
Nykyinen setti: Asus gtx680 ek: fullblockilla X 2. Ei uudet pelit enää pelitä joten Gigabyten geforse gtx 1080 Ti Turbo 11G GIGABYTE GeForce® GTX 1080 Ti Turbo 11G | Graphics Card | GIGABYTE tilaukseen, josta muutama kysymys:
Kun jäähdytys on mallia lehtipuhallin,niin vesille menee tämäkin kortti.Jos oikein ymmärsin tämäkin ns.Founders edition piirilevyllä?
Onko suosituksia blokiksi?Aliexpressissä näytti Byski merkkistä blokia löytyvän onko kokemuksia?
Gigabyten turbo vaihtui MSI:n gtx 1080 Ti Aeroon.On referenssi pcb.
Nuista byski,barrows blokeista kaipailisin vielä tietoa?Vai mennäkkö vesille ek:lla,joka huikan kalliimmaksi tulee?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 849
Mulla on 1080Ti founders edition ja minusta kulkee ilmalla hyvin. Minulla on CPU boost clock 2150Mhz vakaana pysyy, 1075Mv nousee ja pysyy, memory clock pysyy 11800Mhz, oculuksella raskasta pelaamistä niin lämmöt kävi 79 asteessa max, Fan speed 23-46%. Minusta ei ole huonosti 1080Ti FE mallilla. ei custom biossia eikä mitään muutakaan tehty.
Kuulostaa kyllä vähintään uskomattomalta toi @janne666 kortti joten laitas vaikka msiafterburnerin käyriä esille missä näkyy lämmöt kellot jne?
Näitä ei oo vielä nähty...? :vihellys: @janne666
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 335
Viestejä
4 314 289
Jäsenet
72 004
Uusin jäsen
Scorpionikastike

Hinta.fi

Ylös Bottom