Missä lie kaikki 1080 Ti Sea Hawk revikat? Niin paska, etteivät ole testattavaks antaneet? Korttia kuitenkin on jo perus kuluttajilla käytössä.
Eikö tuo periaatteessa refu ole? Samoja paskeita kaikki.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Missä lie kaikki 1080 Ti Sea Hawk revikat? Niin paska, etteivät ole testattavaks antaneet? Korttia kuitenkin on jo perus kuluttajilla käytössä.
Mitä helvettiä, nyt kyllä oli paskin "testivideo" mitä olen ikinä nähnyt mistään.
Mää kattelemassa jotain 8 minuuttia kun jotkut täysin summittaiset fps palkit hitaasti slaidaa ruudulle yksi kerrallaan, samalla kun jotain liittymätöntä varastettua musaa pyörii taustalla.
Saman infon saisi yhellä staattisella graafilla 8 sekuntin vilkaisulla.
Air 540.Sieltä putkahti MF:ltä pelikoodi, oma Gaming X käy vähän lämpöisenä kyllä, asiaan vaikuttaa varmasti toi mun edessä oleva Kraken x62 radi, mutta kun sitä ei kattoon saa tässä mun kopassa... (Phanteks p400)
Sivupelti auki lämmöt on semmosta 70-72 luokkaa kun pelaa full blast, mutta kun sivupelti kiinni niin lämmöt 78 astetta ja tuulettimet näyttiksessä hyppää sinne 75-80% alueelle mikä on jo hieman mukavuusaluen ulkopuolella...
Sanokaapa joku hyvä koppa ikkunalla mielellään, jossa tilaa ylhäällä 280mm radille, mielellään valkoisena jos saisi... toki tahnojen vaihtoakin voisi harkita, toisikohan MX-4 parannusta, sitä löytyisi...
Undervoltaamalla eli nostamalla volttikäppyrää ja rajoittamalla virrankuutusta saisit tuosta pirun hiljaisen ja tehokkaan vehkeen. Pascaleille annetaan defaulttina ihan turhan paljon jänöä. Oman 1080 strixin jännitettä sai tiputtaa 0.1v ja tehonkulutus rajoitettu 75%. Pirun hiljainen ja yhtä nopea kuin tehdasasetuksilla.Kuulokkeet päässä ei häiritse.
Kannattaa alivoltittaa korttia, mulla sama kraken puhaltaa edestä näyttikselle ja lämmöt nousi 78. Nyt 1850mhz @ 0.925v ja lämmöt pysyy 70 astees fan @ 60%Sieltä putkahti MF:ltä pelikoodi, oma Gaming X käy vähän lämpöisenä kyllä, asiaan vaikuttaa varmasti toi mun edessä oleva Kraken x62 radi, mutta kun sitä ei kattoon saa tässä mun kopassa... (Phanteks p400)
Sivupelti auki lämmöt on semmosta 70-72 luokkaa kun pelaa full blast, mutta kun sivupelti kiinni niin lämmöt 78 astetta ja tuulettimet näyttiksessä hyppää sinne 75-80% alueelle mikä on jo hieman mukavuusaluen ulkopuolella...
Sanokaapa joku hyvä koppa ikkunalla mielellään, jossa tilaa ylhäällä 280mm radille, mielellään valkoisena jos saisi... toki tahnojen vaihtoakin voisi harkita, toisikohan MX-4 parannusta, sitä löytyisi...
Joo pitääpä kokeilla, loppujen lopuksi se ja sama tämmösellä kortilla kulkeeko se sen 2Ghz vai 1850 ja korvat säästyyKannattaa alivoltittaa korttia, mulla sama kraken puhaltaa edestä näyttikselle ja lämmöt nousi 78. Nyt 1850mhz @ 0.925v ja lämmöt pysyy 70 astees fan @ 60%
Kannattaa alivoltittaa korttia, mulla sama kraken puhaltaa edestä näyttikselle ja lämmöt nousi 78. Nyt 1850mhz @ 0.925v ja lämmöt pysyy 70 astees fan @ 60%
Pakko myöntää, petyin vähän arvosteluita lukeneena kuinka äänekäs kortti on pakasta vedettynä. Mutta toi nzxt:n s340 ei ole mikään paras mahdollinen koppa ilmankierron kannalta varsinkaan jos edessä kraken. Pelilämmöt 6700k on 50 asteessa korkattuna ettei toi edes lämmitä juuri kiertoa mut ei voe mitään.Aika kovat lämmöt yhdellä kortilla, itsellä pysyy kahden kanssa lämmöt samoissa.
4h Heaven rääkillä sai nousemaan 83c(fan 70% max) ylemmän kortin, alempi pysyi alle 72c(fan 45% max).
Myös tehtaan fan curve oli ihan liian meluisa ainakin omassa asus strixissä. Toki jos kortin pitää alle 66C se toimii 13Mhz nopeammin
Alivoltittajat on oma porukkansa, toki jos hiljaisuus tärkeää suorituskyvyn kustannuksella niin siitä vain, itse pyrin ottamaan kaiken tehon koneesta irti mitä saa.Undervoltaamalla eli nostamalla volttikäppyrää ja rajoittamalla virrankuutusta saisit tuosta pirun hiljaisen ja tehokkaan vehkeen. Pascaleille annetaan defaulttina ihan turhan paljon jänöä. Oman 1080 strixin jännitettä sai tiputtaa 0.1v ja tehonkulutus rajoitettu 75%. Pirun hiljainen ja yhtä nopea kuin tehdasasetuksilla.
Sehän on aivan itsestä kiinni pitääkö suorituskykyä vai hiljaisuutta tärkeämpänä. Voisihan sitä laskea prossunkin kelloja sen 200MHz, jolloin saisi sen lämpöjä alas ja tuulettimia mahdollisesti hiljaisemmaksi, mutta kaikki suorituskyky on tervetullutta, etenkin kun tuo 1080 Ti yskii muutenkin tällä 3440x1440 @ 100Hz näytöllä, eikä kuullokkeet päässä melut haittaa.Myös tehtaan fan curve oli ihan liian meluisa ainakin omassa asus strixissä. Toki jos kortin pitää alle 66C se toimii 13Mhz nopeammin
Alivoltittajat on oma porukkansa, toki jos hiljaisuus tärkeää suorituskyvyn kustannuksella niin siitä vain, itse pyrin ottamaan kaiken tehon koneesta irti mitä saa.
Sehän on aivan itsestä kiinni pitääkö suorituskykyä vai hiljaisuutta tärkeämpänä. Voisihan sitä laskea prossunkin kelloja sen 200MHz, jolloin saisi sen lämpöjä alas ja tuulettimia mahdollisesti hiljaisemmaksi, mutta kaikki suorituskyky on tervetullutta, etenkin kun tuo 1080 Ti yskii muutenkin tällä 3440x1440 @ 100Hz näytöllä, eikä kuullokkeet päässä melut haittaa.
Just on wildlands latautumassa... Pääsee rääkkäämään tätä 1080 Ti:tä oikein kunnolla...
Suht raskas joo. Muutaman asteen raskaampi ku bf1, mut division vie kyllä potin. Lämmittää vielä melkein 10 astetta enemmän kuin wildlandsi.
Saa nähä millanen kapistus sea hawk x on. Msi ukkeli sanoi 3 viikkoa toimitusajaksi. Jos ei kuulus koneen käyntiä ollenkaan pöydän alta niin hyvä.
Ei voi kyllä Division olla raskaampi. Eihän tuo pyöriv edes 2560*1080 resolla ultralla. Benchamrkin sain rullaamaan 60fps 3440*1440 resolla pudottamalla mutaman asetuksen, mutta itse peli on samoilla asetuksilla täysin pelikelvoton. Jollain 45 tasolla pyörii FPS sitten itse pelissä.
Mikset laita vesille koko roskaa jos melu on ykkös kriteeri?
Koska ilmajäähdytetty kone on hiljaisempi. Omasta ei edes kuule onko päällä vai ei. Pelatessa hentoa huminaa. Lisäksi ei tarvitse jännittää milloin joku paskalaatuinen vesipumppu hajoaa.Mikset laita vesille koko roskaa jos melu on ykkös kriteeri?
Koska ilmajäähdytetty kone on hiljaisempi. Omasta ei edes kuule onko päällä vai ei. Pelatessa hentoa huminaa. Lisäksi ei tarvitse jännittää milloin joku paskalaatuinen vesipumppu hajoaa.
Koska ilmajäähdytetty kone on hiljaisempi. Omasta ei edes kuule onko päällä vai ei. Pelatessa hentoa huminaa. Lisäksi ei tarvitse jännittää milloin joku paskalaatuinen vesipumppu hajoaa.
Taitaa oma sweet spot olla 2025MHz corelle. Sen se pitää luotisuorana kaikilla testaamilla ohjelmilla ja peleillä. Siitä kun yrittää ylöspäin niin hetkellisesti virransyötössä käy jotain, koska jännite putoaa 1.093 > 1.081V ja samalla putoaa kellot. Toki voi olla että säädöissä sanomista, mutta tämä riittää itselleni. 2025MHz @ 1.081V, tuuletin manuaalisesti 70% @ 1840rpm ja lämmöt huitelee siinä 60'c molemmin puolin. Ihan kiva parannus perus 1080:sta.
Jos myöhemmin jaksaa, niin voisi alkaa hieromaan jännitettä ja tuuletinprofiilia? Ei tuo puhallus paha ole vaikka 70% jauhaakin. Yllättävän pehmeä ääni, jota tältä kortilta odotinkin.
Pari sataa Mhz?! Onnea vaan yritykselle. Ei se kulku yleensä kovin paljoa muutu, vaikka kuinka olisi viileänä. Nämä kellottaa itse itsensä melko hyvin, mutta ilmoita ihmeessä miten kävi!Jimmssiltä muuten löytyy hyllystä yksi fe blokki jos jotakin vesileikit kiinnostaa. Oman tilauksen peruin viimeviikolla niin ei kaikki kolme mennytkään suoraan asiakkaille. Arvellutti jimssin arvio saapumispäivästä joten tilasin watercoolilta suoraan blokin, mutta eihän ne saaneet sitä lähetetyksi kuin vasta tänään ja ensviikolla vasta minulla. Noh saapahan vähän erilaisen ilmeen korttiin kun aikaisemmin ollut aina ekn blokki. Jospa sitten ensiviikolla saisi nuo puuttuvat parisataa MHz irti mitkä jäävät tuon fe kortin saavuttamattomiin.
Lähtökohta kun on siinä 1600-1800 joten eiköhän se siitä.Pari sataa Mhz?! Onnea vaan yritykselle. Ei se kulku yleensä kovin paljoa muutu, vaikka kuinka olisi viileänä. Nämä kellottaa itse itsensä melko hyvin, mutta ilmoita ihmeessä miten kävi!
Tulee mieleen ettei ois ollut borderless window tms. päällä? En ole tosin ko. peliä kokeillut, niin vaikea sanoa.
Eikös tuo Aorus ole vaihtoehdoista huonoin? Ainakin itselle jäänyt sellainen mielikuva.Aika tuskallista on viime ajat ollut lukea tätä ketjua, kun te muut esittelette omien 1080 Ti -korttienne ylikellotuksia ja minä olen yhä ilman korttia sattuneista syistä. Kyllästyin sitten lopulta odottamaan Strixiä (ja muutamat lukemani käyttäjien arviot kyseisestä kortista saivat kiinnostukseni lopahtamaan) ja Zotac AMP! Extremeä teki kovasti mieli myös, mutta en voinut perustella sitä hintaa itselleni ja edelleenkään mitään oikeaa tietoa sen saatavuudesta ei ole tullut.
Päädyin sitten lopulta hankkimaan Gigabyte Aorus 1080 Ti Xtreme Editionin ja sen saapumista nyt odotellaan. Vasta vapun jälkeen oma korttini saapuu tänne, laittelen tänne sitten aikanaan kokemuksia.
Eikös tuo Aorus ole vaihtoehdoista huonoin? Ainakin itselle jäänyt sellainen mielikuva.
Nvidia julkaisi eilen uuden ajurin 381.89 joka tuntuisi toimivan ok, myös idle-kellot pelaa, joten ainakin toistaiseksi voi suositella näitä.Tiedä näistä, kaipa sellainenkin mahdollisuus on olemassa.
Mielikuvillahan näitä taidetaan myydä, kun käytännön erot kaikkien välillä (paitsi FE) ovat loppupeleissä niin pienet. Omat vahvuutensa ja heikkoutensa näyttäisi olevan kaikissa customeissa. Tuon TPU:n artikkelin tästä kortista luin jo joskus aiemmin ja kyseinen artikkeli jätti kokonaisuutena ainakin itselleni tästä suht positiivisen mielikuvan, vaikka ei ehkä saata ollakaan syystä tai toisesta FPS:llä mitattuna se kaikista nopein 1080 Ti -kortti. Joka tapauksessa kaikki tärkeät osa-alueet näyttäisivät olevan kutakuinkin kunnossa jäähdytintä ja virransyöttöä myöten, panostettu on tähän korttiin Gigabytellä.
Kellottuvuus taas on oma juttunsa, se on lähinnä sitä kuuluisaa silikonilottoa, koskaan ei voi etukäteen tietää, mitä saa, osti näistä sitten minkä tahansa. Harvoin sitä ns. golden samplea on omalle kohdalle sattunut, eikä ole nytkään odotukset sen suhten katossa. IMO näille 1080Ti -korteille kaikki yli 2GHz corelle on plussaa, harva näistä on tainnut olla niin huono, ettei edes saisi sitä 2GHz rikottua. Ei jaksa tästäkään etukäteen stressata.
Overclock.netissä näkyy olevan pyhitetty Aorus -malleille oma ketjunsa ja siellä näyttäisi jonkin verran epäonnisia olevan, kun edes tehdaskellot eivät ole jostain syystä olleet vakaat (eikä kovin montaa ns. golden sample -yksilöäkään siellä näyttänyt olevan). Liekö päässeet sitten myyntiin hieman keskeneräisenä vai onko muuten laadunvalvonta pettänyt. Ilmeisesti Gigabyte on jo julkaissut uusia BIOS -päivityksiä näihin Aorus -malleihin (pitänee perehtyä asiaan paremmin, kunhan kortti on kotiutunut). Hyvä tietää, että valmistaja tekee tällä tavoin töitä mahdollisten epäkohtien korjaamiseksi.
Itselleni tämä tarttui mukaan lähinnä siksi, kun sattui olemaan suoraan varastossa (ei huvita enää odotella yhtään) sellaisessa luotettavassa paikassa, jossa usein teen ostoksia muulloinkin ja vielä ihan siedettävään hintaan. Ja halusin antaa muutenkin Gigabytelle mahdollisuuden, kun ei ihan vähään aikaan ole tullut ostettua heidän tekemiä näytönohjaimia. Rumahan kuin rullatuoli tuo Aorus on mielestäni, mutta ei sitä olla ennenkään ostettu näitä ulkonäön perusteella.
Ehkä saatoin iskeä käteni paskaan tässä tapauksessa, mutta otan sen riskin. Eipä näytä täälläkään kovin monella vielä olevan Aorus -mallia (ainakaan Extreme Edition -versiona). Kirjoittelen fiiliksiäni tänne sitten, kun kortti tulee. Sittenpähän näkee, tekeekö tällä mitään. Ei enää jaksa stressata, mikä näistä 1080Ti customeista on se oikea itselle, onpahan nyt oma valintani lopultakin tehty.
@Asmola suositteletko edelleenkin 378.92 ajuriversiota vai onko sama laittaa uusinta sisään, mitä NVIDIAlta löytyy?
Nvidia julkaisi eilen uuden ajurin 381.89 joka tuntuisi toimivan ok, myös idle-kellot pelaa, joten ainakin toistaiseksi voi suositella näitä.
Eikös tuo Aorus ole vaihtoehdoista huonoin? Ainakin itselle jäänyt sellainen mielikuva.
Kuuluuko melu Sennheiser HD800:n läpi? Itse en ainakaan kuule Strixin pöhinää @ 2500rpm Logitech G930 kuulokkeiden läpi, joten suorituskykylisä tulee ilman häiriötekijöitä.Tulin nyt siihen tulokseen että parhaimman pelinautinnon saa kyllä Gaming X:stä kun ajelee korttia ihan vakiokelloilla. Menettää sen pari FPS: ää mutta cooleri käy kyllä ihan huomattavasti hiljaisempana. Pitää vielä ehkä kokeilla tuota jännitteen alentamista että jos saisi vielä enemmänkin alennettua lämpöjä/melua.