NVIDIA-spekulaatioketju (Lovelace ja tulevat sukupolvet)

Microsoftin hässäkkä, eli AMD:lle ehkä 2019?

Jos Nvidia tarvitsee 754 mm2 piirin, jossa on omat säteenseuranta- ja tensoriyksikkönsä, AMD ei todellakaan kykene vastaamaan siihen vuoden 2019 aikana. Navista on huhuiltu keskiluokan piirinä. AMD tarvitsee kokonaan uuden arkkitehtuurin ja ison, kilpailukykyisen high end -piirin, jollaiseen se ei ole kyennyt pariin sukupolveen.
 
Erittäin varovaisesti optimistinen nyt graafin myötä. Toki nVidian oma käppyrä, joten pientä lapinlisää saattaa olla mukana. Mutta jos sattuu olemaan edes lähellä totuutta niin 1080ti lähtee koneesta kyllä samointien helvettiin, alkaa ultrawidellä pelitkin pyörimään sit.
 
Erittäin varovaisesti optimistinen nyt graafin myötä. Toki nVidian oma käppyrä, joten pientä lapinlisää saattaa olla mukana. Mutta jos sattuu olemaan edes lähellä totuutta niin 1080ti lähtee koneesta kyllä samointien helvettiin, alkaa ultrawidellä pelitkin pyörimään sit.
Sama, jos nvidian lukemat pitävät kutinsa ja tuo DLSS näyttää sen verran hyvältä kuin mitä nyt muutamilta kolmansilta saatu kuulla niin en peru tilaustani.
 
Tuon perusteella 2080 olisi kenties hieman tehokkaampi kuin 1080 Ti, joten jos 2080 Ti on paperilla +40% (+50% clock vs clock) nopeampi kuin 2080, voi olla aikamoinen jytky tulossa.:joy:

Nojaa, tuota. 4k ja gtx1080, taitaapi revetä se ero rtx2080:een jo pelkän muistikaistan takia. Oispa tuo graafi 1440p:stä...
 
Odotellaan rauhassa virallisia tuloksia. AMD miehet taitaa vieläkin odotella jumal ajuria Vegalle. :cigar2:

En rehellisesti usko, että kukaan Vegan ostanut odottaa AMD:ltä enää yhtään mitään. Se ei tosin estä AMD:tä mainostamassa Vegaa täällä IO-techissä ominaisuuksilla, joita ei ole olemassa tai joilla ei ole mitään käytännön merkitystä.
 
Tuo DLSS taas on minusta aika kiinnostavaa verrattuna nykyiseen raytracinkiin. Itellä löytyy PS4 pro ja checkboard rendering on kyllä ihan hyvä kompromissi verrattuna aitoon 4k kuvaan, mitä nyt BF1 kokeillu sekä PC:llä että pleikalla. Mikäli tämä kykenee parempaan tulokseen niin ihan jees lisäys.
 
Enlistedin devi twiittasi että heillä oli 3 päivää aikaa räpeltää tuo RT peliinsä. Pyörii tosiaan 4k 90fps+ mutta aika suljetut paikat ovat valinneet demoonsa. Screeneistä päätellen olisi löytnyt avoimia maisemiakin.

Jännä muuten että fps ei muutu kun togglettavat tuossa Global illuminationia päälle ja pois 3min kohdalla
 
Tämä on vähän niin kuin Photomode+

GeForce Experience Is Bringing New Ray Tracing And AI Tech To Gamers With Ansel RTX - NVIDIA

NVIDIA sanoi:
In Assetto Corsa Competizione, invoking Ansel RT dramatically increases the number of rays cast into a scene, increasing refractions per pixel by 10X, Ambient Occlusion samples by 12X, shadow samples by 32X, and reflection samples by 40X.

geforce-experience-ansel-rt-v3.png
 
Sain tästä käsityksen, että 4k DLSS ei ole natiivi 4k, vaan upscaling tekniikka. Konsoleilla on käytössä useasti dynaaminen resoluutio tai checkerboard rendering, jotta 4k pyörii sulavasti.
Tämä on ilmeisesti Nvidian vastine siihen. Ei nuo pelit muutoin muutoin hyötyisi noin paljon.
Mistä tämä käsitys upscaling tekniikasta lie lähtöisin. Deep Learning Super Sampling on Anti-Aliasing tekniikka. Kunnon AA kyykyttää perinteiset GPU:t, RTX käyttää shadereiden sijaan tensoreita ja hittiä ei juuri tule.
"However, with DLSS enabled and Turing's Tensor cores doing the work with machine learning to clean things up,frame rates can sail back up..."
Eri asia sitten tarvitsenko 4k resoluutiolla AA:ta ollenkaan. Mutta miksei jos toimii eikä hidasta.
Apuna DLSS käyttää Nvidian supertietokoneen ennalta prosessoimaa dataa.
"We should note that NVIDIA will enable DLSS in games for developers for free, if a dev just sends them their code for processing on an NVIDIA DGX supercomputer. NVIDIA will hand back that code, which is reportedly just megabytes in incremental size, and enable the feature in their driver for that game."
NVIDIA GeForce RTX 2080 Performance Unveiled, DLSS AI-Powered Anti-Aliasing Spikes FPS At High IQ
 
Olis myös ihan maukas paikka (lähitulevaisuudessa) nvidialla tuoda ihan puhtaasti näyttiksen rinnalla toimiva rtx-kiihdytinkortti markkinoille. Varsinkin siinä vaiheessa kun peleissä olis jo mahdollisuus laajentaa rt ominaisuuksien käyttöä, ja raudassa vääntöä sitä suorittaa.
Nvlinkillä pakottaisivat vielä kuitenkin oman kioskin kortin rinnalle.
 
"So you are all asking, why there are no performance leaks. The reason is simple: the very few who already have the cards simply can’t test them — there are no drivers. The worst part is that samples won’t ship to the rest of the reviewers until early September (!). Don’t expect performance leaks by that date, even if there are any, they may not represent the full potential of new cards.

NVIDIA has set the date for the full reviews to September 14th."

Exclusive: NVIDIA GeForce RTX 2080 (Ti) Editors' Day leaks | VideoCardz.com
 
Eli NDA loppuu karvan alle viikko ennenkuin kortit julkaistaan? Tiedon panttaaminen ns. viimetinkaan ei kyllä koskaan ole ollut hyvä merkki lopputuotteen laadun kannalta, toki tuostahan varmaan vuotoja alkaa tippumaan heti kun ajurit julkaistaan, mutta veikkaanpa ettei nVidia niitäkään anna enää tämän kuukauden puolella.
 
Olis myös ihan maukas paikka (lähitulevaisuudessa) nvidialla tuoda ihan puhtaasti näyttiksen rinnalla toimiva rtx-kiihdytinkortti markkinoille. Varsinkin siinä vaiheessa kun peleissä olis jo mahdollisuus laajentaa rt ominaisuuksien käyttöä, ja raudassa vääntöä sitä suorittaa.
Nvlinkillä pakottaisivat vielä kuitenkin oman kioskin kortin rinnalle.
Menestyisi varmasti yhtä hyvin, kuin dedi-Physx -kortitkin.
 
Videocardzilla on myös slide tuosta Jensenin mainitsemasta 50 % nopeuslisästä SM:iin verrattuna Pascaliin. Eli myös nykyisiin peleihin on tulossa merkittävästi nopeutta lisää kiitos uuden SM-arkkitehtuurin. Pääfokus toki on säteenseurannassa.

NVIDIA-Turing-vs-Pascal-Shader-Performance-1030x527.jpg
 
Videocardzilla on myös slide tuosta Jensenin mainitsemasta 50 % nopeuslisästä SM:iin verrattuna Pascaliin. Eli myös nykyisiin peleihin on tulossa merkittävästi nopeutta lisää kiitos uuden SM-arkkitehtuurin. Pääfokus toki on säteenseurannassa.

NVIDIA-Turing-vs-Pascal-Shader-Performance-1030x527.jpg

Hei, huomasitko että nämä on Nvidian omia slaideja? Uskotko myös kaiken mitä kuulet ostos-TV:ssä? Ei kannata hirveästi hypettää ennen kuin saadaan ne puolueettomat testit pöytään.
 
Jimms saa MSI 2080 Gaming X Trioa 12 kpl heti julkaisussa, joten omakin kappale pitäisi tulla heti julkaisuun. Hype on kova. Jännityksellä odottamaan mitä sieltä tulee! :D

Katselin kanssa itse mielenkiinnolla noita uusia custom kortteja ja kyllä tuo MSIn Gaming X Trio näyttää todella vahvalta ehdokkaalta - Asusin Strixiä unohtamatta. Näillä alkaa olla ihan kohtuulliset vaatimukset virransyötön osalta: 2 x 8-pin, 1 x 6-pin. Ei ole tuollaisia vaatimuksia ollut "peruskorteissa" ihan vähään aikaan.

Kyllä tässä itselläkin on sormi käynyt jo lähellä osto-nappulaa kun lukee näitä "50% Faster Per Core Performance" uutisia, mutta pitää vielä yrittää odottaa pari viikkoa kunnon testejä :) Olisi kyllä kova suoritus, jos yhdellä 2080 Ti kortilla saisi taas korvattua tämän nykyisen 1080 Ti SLI-setin.
 
Videocardzilla on myös slide tuosta Jensenin mainitsemasta 50 % nopeuslisästä SM:iin verrattuna Pascaliin. Eli myös nykyisiin peleihin on tulossa merkittävästi nopeutta lisää kiitos uuden SM-arkkitehtuurin. Pääfokus toki on säteenseurannassa.

NVIDIA-Turing-vs-Pascal-Shader-Performance-1030x527.jpg
Ja kuinkas hyvin tämä "shading performance" vertautuu oikeaan pelinopeuteen?
 
Jimms saa MSI 2080 Gaming X Trioa 12 kpl heti julkaisussa, joten omakin kappale pitäisi tulla heti julkaisuun. Hype on kova. Jännityksellä odottamaan mitä sieltä tulee! :D

Samassa jonossa ollaan! Jännitän kanssa että miten pian tulee vesiblokkeja saataville tuohon. Nykyinen MSI 1080ti gaming X lähti lentoon liukuhihnalta kun sain sen vesille, ilmalla core Max 1050Mhz ja lämmöt jossain 80'C. Vesillä core 2139Mhz ja lämmöt 46'C. Luulen että tämä tulevakin hyötyy vesijäähystä paljon jos samanlainen automaattinen kellotaajuuden hyppyyttäminen on käytössä mitä Paskalissa.

Erittäin jännittäviä aikoja :sparty::scelebrate:

*Edit*

Oho eri jonossa ollaankin, mulle tulossa toi tiitti-malli.
 
Viimeksi muokattu:
Jimms saa MSI 2080 Gaming X Trioa 12 kpl heti julkaisussa, joten omakin kappale pitäisi tulla heti julkaisuun. Hype on kova. Jännityksellä odottamaan mitä sieltä tulee! :D

Kyselin eile tota ti:tä vastaavasta mallista ja oli kuulema nelisekymmentä jo tilattu, no minähä otin sinne jonoon kanssa oman... Kyl sitä vähä aikaa joutaa oottelee vaikkei 20. päivä sitä heti saakaa, tiiä vaikka menis samoille aikahoodeille ku 9900k niin sais upgradettuu kerralla koko myllyn 8).
 
MSI:n Duke -mallia nyt Gigantissa 820e/1200e! ;)
 
MSI:n Duke -mallia nyt Gigantissa 820e/1200e! ;)

Toimitukset alkavat näköjään vasta 11.10. Kummallinen ratkaisu muuten peittää jäähyn takareunassa PCB:n yli roikkuva osuus backplatella. Ilmeisesti sen saa tuosta kuitenkin helposti irti:

1024.png
 
Onkohan Dukessa X Trioon mitään muuta eroa kuin jäähy. Hinnassa satanen eroa.

Alkoi jo himottamaan tuo TI-malli, mutta yli tonni näyttiksestä köhhhh. :D
 
Onkohan Dukessa X Trioon mitään muuta eroa kuin jäähy. Hinnassa satanen eroa.

Alkoi jo himottamaan tuo TI-malli, mutta yli tonni näyttiksestä köhhhh. :D
Mitat, paino ja 6+8pin vs 2x8pin

GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

GeForce RTX 2080 DUKE 8G OC | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

Itsellä Duke tilauksessa, 314mm pituutta ja tähän Define C koppaan mahtuu max 315mm kortti 25mm paksuisen kotelotuulettimen kanssa. 27mm paksuinen tuuletin asennettuna :hammer:
 
Mitat, paino ja 6+8pin vs 2x8pin

GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

GeForce RTX 2080 DUKE 8G OC | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

Itsellä Duke tilauksessa, 314mm pituutta ja tähän Define C koppaan mahtuu max 315mm kortti 25mm paksuisen kotelotuulettimen kanssa. 27mm paksuinen tuuletin asennettuna :hammer:
Millin rappaat duken jäähystä pois nii mahtuu :D
 
Se on mielenkiintosta että ketä täällä saa ensimmäisenä oman korttinsa. Itelle tulee siis gb wf oc 2080 ti :)

Eikai sitä korttia kannata rälläköidä, ostaa ohuemman flektin vaan =)
 
Itselle tulossa Nvidialta suoraan Founders Edition RTX 2080. Saapi nähdä kauan ottaa saapuminen.
 
Ja kuinkas hyvin tämä "shading performance" vertautuu oikeaan pelinopeuteen?

Riippuu varmasti siitä missä se pelin pullonkaula suorituskyvylle on. Lisäksi tuossa ei avata sen paremmin miten nuo suorituskykymittaukset on tehty. Jos kyseessä on pelin aikana tapahtuva varjostusten laskenta, niin sitten se testaa hyvin koko SM-liukuhihnan tehokkuutta (L2/L1/L0 I/warp scheduler/math dispatch/FP32&INT..). Tällöin esim. AoS:ssa, joka on vaativa juuri varjostusten laskennan suhteen, siirtynee nopeutus hyvin lineaarisesti koko pelin nopeuteen.
 
Riippuu varmasti siitä missä se pelin pullonkaula suorituskyvylle on. Lisäksi tuossa ei avata sen paremmin miten nuo suorituskykymittaukset on tehty. Jos kyseessä on pelin aikana tapahtuva varjostusten laskenta, niin sitten se testaa hyvin koko SM-liukuhihnan tehokkuutta (L2/L1/L0 I/warp scheduler/math dispatch/FP32&INT..). Tällöin esim. AoS:ssa, joka on vaativa juuri varjostusten laskennan suhteen, siirtynee nopeutus hyvin lineaarisesti koko pelin nopeuteen.
Lähinnä pointti ettei tuota graafia nyt kannata lukea niin kuin osa sen lukee: suoraan kuinka paljon nopeampi uusi kortti on pelissä x,y,z.
Katsotaan kuinka paha pullonkaula tuo sitten tulee olemaan.
 
Ja kuinkas hyvin tämä "shading performance" vertautuu oikeaan pelinopeuteen?

Tarkoittanee vain sitä että fp32 flopsejen vertailu turingin ja pascalin välillä ei ole enää yks yhteen pelitehojen suhteen. Vähän samaan malliin kuin kepleristä maxwelliin siirryttäessä.
 
tai täällä:
upload_2018-8-23_17-33-36.png

Vakavasti ottaen: ei tämä Resident Evil 2 Remake mielestäni kovin poikennut nykyisestä konsolilaadusta, vai missasinko jotakin?
 
Vakavasti ottaen: ei tämä Resident Evil 2 Remake mielestäni kovin poikennut nykyisestä konsolilaadusta, vai missasinko jotakin?

Pointti ei ole pääosin grafiikoissa vaan että pyörii tasaisesti 60 fps. Ei taida konsoleilla onnistua (natiivina 4K:na).
 
Ei riitä vielä tehot näissä kytkeä samanaikaisesti kaikkia uusia temppuja. Kaikissa demoissa ollut vain joko varjot, heijastukset taikka GI päällä. Menee varmaan vielä kaksi sukupolvea eteenpäin enenkuin nuo kaikki kolme voidaan ottaa yhtäaikaa käyttöön. Edistystä se on tämäkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom