NVIDIA-spekulaatioketju (Lovelace ja tulevat sukupolvet)

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Microsoftin hässäkkä, eli AMD:lle ehkä 2019?
Jos Nvidia tarvitsee 754 mm2 piirin, jossa on omat säteenseuranta- ja tensoriyksikkönsä, AMD ei todellakaan kykene vastaamaan siihen vuoden 2019 aikana. Navista on huhuiltu keskiluokan piirinä. AMD tarvitsee kokonaan uuden arkkitehtuurin ja ison, kilpailukykyisen high end -piirin, jollaiseen se ei ole kyennyt pariin sukupolveen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Erittäin varovaisesti optimistinen nyt graafin myötä. Toki nVidian oma käppyrä, joten pientä lapinlisää saattaa olla mukana. Mutta jos sattuu olemaan edes lähellä totuutta niin 1080ti lähtee koneesta kyllä samointien helvettiin, alkaa ultrawidellä pelitkin pyörimään sit.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Erittäin varovaisesti optimistinen nyt graafin myötä. Toki nVidian oma käppyrä, joten pientä lapinlisää saattaa olla mukana. Mutta jos sattuu olemaan edes lähellä totuutta niin 1080ti lähtee koneesta kyllä samointien helvettiin, alkaa ultrawidellä pelitkin pyörimään sit.
Sama, jos nvidian lukemat pitävät kutinsa ja tuo DLSS näyttää sen verran hyvältä kuin mitä nyt muutamilta kolmansilta saatu kuulla niin en peru tilaustani.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Tuon perusteella 2080 olisi kenties hieman tehokkaampi kuin 1080 Ti, joten jos 2080 Ti on paperilla +40% (+50% clock vs clock) nopeampi kuin 2080, voi olla aikamoinen jytky tulossa.:joy:
Nojaa, tuota. 4k ja gtx1080, taitaapi revetä se ero rtx2080:een jo pelkän muistikaistan takia. Oispa tuo graafi 1440p:stä...
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Odotellaan rauhassa virallisia tuloksia. AMD miehet taitaa vieläkin odotella jumal ajuria Vegalle. :cigar2:
En rehellisesti usko, että kukaan Vegan ostanut odottaa AMD:ltä enää yhtään mitään. Se ei tosin estä AMD:tä mainostamassa Vegaa täällä IO-techissä ominaisuuksilla, joita ei ole olemassa tai joilla ei ole mitään käytännön merkitystä.
 
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
113
Tuo DLSS taas on minusta aika kiinnostavaa verrattuna nykyiseen raytracinkiin. Itellä löytyy PS4 pro ja checkboard rendering on kyllä ihan hyvä kompromissi verrattuna aitoon 4k kuvaan, mitä nyt BF1 kokeillu sekä PC:llä että pleikalla. Mikäli tämä kykenee parempaan tulokseen niin ihan jees lisäys.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Enlistedin devi twiittasi että heillä oli 3 päivää aikaa räpeltää tuo RT peliinsä. Pyörii tosiaan 4k 90fps+ mutta aika suljetut paikat ovat valinneet demoonsa. Screeneistä päätellen olisi löytnyt avoimia maisemiakin.

Jännä muuten että fps ei muutu kun togglettavat tuossa Global illuminationia päälle ja pois 3min kohdalla
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Sain tästä käsityksen, että 4k DLSS ei ole natiivi 4k, vaan upscaling tekniikka. Konsoleilla on käytössä useasti dynaaminen resoluutio tai checkerboard rendering, jotta 4k pyörii sulavasti.
Tämä on ilmeisesti Nvidian vastine siihen. Ei nuo pelit muutoin muutoin hyötyisi noin paljon.
Mistä tämä käsitys upscaling tekniikasta lie lähtöisin. Deep Learning Super Sampling on Anti-Aliasing tekniikka. Kunnon AA kyykyttää perinteiset GPU:t, RTX käyttää shadereiden sijaan tensoreita ja hittiä ei juuri tule.
"However, with DLSS enabled and Turing's Tensor cores doing the work with machine learning to clean things up,frame rates can sail back up..."
Eri asia sitten tarvitsenko 4k resoluutiolla AA:ta ollenkaan. Mutta miksei jos toimii eikä hidasta.
Apuna DLSS käyttää Nvidian supertietokoneen ennalta prosessoimaa dataa.
"We should note that NVIDIA will enable DLSS in games for developers for free, if a dev just sends them their code for processing on an NVIDIA DGX supercomputer. NVIDIA will hand back that code, which is reportedly just megabytes in incremental size, and enable the feature in their driver for that game."
NVIDIA GeForce RTX 2080 Performance Unveiled, DLSS AI-Powered Anti-Aliasing Spikes FPS At High IQ
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Olis myös ihan maukas paikka (lähitulevaisuudessa) nvidialla tuoda ihan puhtaasti näyttiksen rinnalla toimiva rtx-kiihdytinkortti markkinoille. Varsinkin siinä vaiheessa kun peleissä olis jo mahdollisuus laajentaa rt ominaisuuksien käyttöä, ja raudassa vääntöä sitä suorittaa.
Nvlinkillä pakottaisivat vielä kuitenkin oman kioskin kortin rinnalle.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
"So you are all asking, why there are no performance leaks. The reason is simple: the very few who already have the cards simply can’t test them — there are no drivers. The worst part is that samples won’t ship to the rest of the reviewers until early September (!). Don’t expect performance leaks by that date, even if there are any, they may not represent the full potential of new cards.

NVIDIA has set the date for the full reviews to September 14th."

Exclusive: NVIDIA GeForce RTX 2080 (Ti) Editors' Day leaks | VideoCardz.com
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Eli NDA loppuu karvan alle viikko ennenkuin kortit julkaistaan? Tiedon panttaaminen ns. viimetinkaan ei kyllä koskaan ole ollut hyvä merkki lopputuotteen laadun kannalta, toki tuostahan varmaan vuotoja alkaa tippumaan heti kun ajurit julkaistaan, mutta veikkaanpa ettei nVidia niitäkään anna enää tämän kuukauden puolella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Olis myös ihan maukas paikka (lähitulevaisuudessa) nvidialla tuoda ihan puhtaasti näyttiksen rinnalla toimiva rtx-kiihdytinkortti markkinoille. Varsinkin siinä vaiheessa kun peleissä olis jo mahdollisuus laajentaa rt ominaisuuksien käyttöä, ja raudassa vääntöä sitä suorittaa.
Nvlinkillä pakottaisivat vielä kuitenkin oman kioskin kortin rinnalle.
Menestyisi varmasti yhtä hyvin, kuin dedi-Physx -kortitkin.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
255
Videocardzilla on myös slide tuosta Jensenin mainitsemasta 50 % nopeuslisästä SM:iin verrattuna Pascaliin. Eli myös nykyisiin peleihin on tulossa merkittävästi nopeutta lisää kiitos uuden SM-arkkitehtuurin. Pääfokus toki on säteenseurannassa.

 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Videocardzilla on myös slide tuosta Jensenin mainitsemasta 50 % nopeuslisästä SM:iin verrattuna Pascaliin. Eli myös nykyisiin peleihin on tulossa merkittävästi nopeutta lisää kiitos uuden SM-arkkitehtuurin. Pääfokus toki on säteenseurannassa.

Hei, huomasitko että nämä on Nvidian omia slaideja? Uskotko myös kaiken mitä kuulet ostos-TV:ssä? Ei kannata hirveästi hypettää ennen kuin saadaan ne puolueettomat testit pöytään.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Jimms saa MSI 2080 Gaming X Trioa 12 kpl heti julkaisussa, joten omakin kappale pitäisi tulla heti julkaisuun. Hype on kova. Jännityksellä odottamaan mitä sieltä tulee! :D
Katselin kanssa itse mielenkiinnolla noita uusia custom kortteja ja kyllä tuo MSIn Gaming X Trio näyttää todella vahvalta ehdokkaalta - Asusin Strixiä unohtamatta. Näillä alkaa olla ihan kohtuulliset vaatimukset virransyötön osalta: 2 x 8-pin, 1 x 6-pin. Ei ole tuollaisia vaatimuksia ollut "peruskorteissa" ihan vähään aikaan.

Kyllä tässä itselläkin on sormi käynyt jo lähellä osto-nappulaa kun lukee näitä "50% Faster Per Core Performance" uutisia, mutta pitää vielä yrittää odottaa pari viikkoa kunnon testejä :) Olisi kyllä kova suoritus, jos yhdellä 2080 Ti kortilla saisi taas korvattua tämän nykyisen 1080 Ti SLI-setin.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Videocardzilla on myös slide tuosta Jensenin mainitsemasta 50 % nopeuslisästä SM:iin verrattuna Pascaliin. Eli myös nykyisiin peleihin on tulossa merkittävästi nopeutta lisää kiitos uuden SM-arkkitehtuurin. Pääfokus toki on säteenseurannassa.

Ja kuinkas hyvin tämä "shading performance" vertautuu oikeaan pelinopeuteen?
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Jimms saa MSI 2080 Gaming X Trioa 12 kpl heti julkaisussa, joten omakin kappale pitäisi tulla heti julkaisuun. Hype on kova. Jännityksellä odottamaan mitä sieltä tulee! :D
Samassa jonossa ollaan! Jännitän kanssa että miten pian tulee vesiblokkeja saataville tuohon. Nykyinen MSI 1080ti gaming X lähti lentoon liukuhihnalta kun sain sen vesille, ilmalla core Max 1050Mhz ja lämmöt jossain 80'C. Vesillä core 2139Mhz ja lämmöt 46'C. Luulen että tämä tulevakin hyötyy vesijäähystä paljon jos samanlainen automaattinen kellotaajuuden hyppyyttäminen on käytössä mitä Paskalissa.

Erittäin jännittäviä aikoja :sparty::scelebrate:

*Edit*

Oho eri jonossa ollaankin, mulle tulossa toi tiitti-malli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
156
Jimms saa MSI 2080 Gaming X Trioa 12 kpl heti julkaisussa, joten omakin kappale pitäisi tulla heti julkaisuun. Hype on kova. Jännityksellä odottamaan mitä sieltä tulee! :D
Kyselin eile tota ti:tä vastaavasta mallista ja oli kuulema nelisekymmentä jo tilattu, no minähä otin sinne jonoon kanssa oman... Kyl sitä vähä aikaa joutaa oottelee vaikkei 20. päivä sitä heti saakaa, tiiä vaikka menis samoille aikahoodeille ku 9900k niin sais upgradettuu kerralla koko myllyn 8).
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
MSI:n Duke -mallia nyt Gigantissa 820e/1200e! ;)
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
796
MSI:n Duke -mallia nyt Gigantissa 820e/1200e! ;)
Toimitukset alkavat näköjään vasta 11.10. Kummallinen ratkaisu muuten peittää jäähyn takareunassa PCB:n yli roikkuva osuus backplatella. Ilmeisesti sen saa tuosta kuitenkin helposti irti:

 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Onkohan Dukessa X Trioon mitään muuta eroa kuin jäähy. Hinnassa satanen eroa.

Alkoi jo himottamaan tuo TI-malli, mutta yli tonni näyttiksestä köhhhh. :D
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Onkohan Dukessa X Trioon mitään muuta eroa kuin jäähy. Hinnassa satanen eroa.

Alkoi jo himottamaan tuo TI-malli, mutta yli tonni näyttiksestä köhhhh. :D
Mitat, paino ja 6+8pin vs 2x8pin

GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

GeForce RTX 2080 DUKE 8G OC | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

Itsellä Duke tilauksessa, 314mm pituutta ja tähän Define C koppaan mahtuu max 315mm kortti 25mm paksuisen kotelotuulettimen kanssa. 27mm paksuinen tuuletin asennettuna :hammer:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
676
Mitat, paino ja 6+8pin vs 2x8pin

GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

GeForce RTX 2080 DUKE 8G OC | Graphics card - The world leader in display performance | MSI Global

Itsellä Duke tilauksessa, 314mm pituutta ja tähän Define C koppaan mahtuu max 315mm kortti 25mm paksuisen kotelotuulettimen kanssa. 27mm paksuinen tuuletin asennettuna :hammer:
Millin rappaat duken jäähystä pois nii mahtuu :D
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Se on mielenkiintosta että ketä täällä saa ensimmäisenä oman korttinsa. Itelle tulee siis gb wf oc 2080 ti :)

Eikai sitä korttia kannata rälläköidä, ostaa ohuemman flektin vaan =)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
46
Itselle tulossa Nvidialta suoraan Founders Edition RTX 2080. Saapi nähdä kauan ottaa saapuminen.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
255
Ja kuinkas hyvin tämä "shading performance" vertautuu oikeaan pelinopeuteen?
Riippuu varmasti siitä missä se pelin pullonkaula suorituskyvylle on. Lisäksi tuossa ei avata sen paremmin miten nuo suorituskykymittaukset on tehty. Jos kyseessä on pelin aikana tapahtuva varjostusten laskenta, niin sitten se testaa hyvin koko SM-liukuhihnan tehokkuutta (L2/L1/L0 I/warp scheduler/math dispatch/FP32&INT..). Tällöin esim. AoS:ssa, joka on vaativa juuri varjostusten laskennan suhteen, siirtynee nopeutus hyvin lineaarisesti koko pelin nopeuteen.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Riippuu varmasti siitä missä se pelin pullonkaula suorituskyvylle on. Lisäksi tuossa ei avata sen paremmin miten nuo suorituskykymittaukset on tehty. Jos kyseessä on pelin aikana tapahtuva varjostusten laskenta, niin sitten se testaa hyvin koko SM-liukuhihnan tehokkuutta (L2/L1/L0 I/warp scheduler/math dispatch/FP32&INT..). Tällöin esim. AoS:ssa, joka on vaativa juuri varjostusten laskennan suhteen, siirtynee nopeutus hyvin lineaarisesti koko pelin nopeuteen.
Lähinnä pointti ettei tuota graafia nyt kannata lukea niin kuin osa sen lukee: suoraan kuinka paljon nopeampi uusi kortti on pelissä x,y,z.
Katsotaan kuinka paha pullonkaula tuo sitten tulee olemaan.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Resident Evil 2 Remake 4K60:

 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Ja kuinkas hyvin tämä "shading performance" vertautuu oikeaan pelinopeuteen?
Tarkoittanee vain sitä että fp32 flopsejen vertailu turingin ja pascalin välillä ei ole enää yks yhteen pelitehojen suhteen. Vähän samaan malliin kuin kepleristä maxwelliin siirryttäessä.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
tai täällä:
upload_2018-8-23_17-33-36.png

Vakavasti ottaen: ei tämä Resident Evil 2 Remake mielestäni kovin poikennut nykyisestä konsolilaadusta, vai missasinko jotakin?
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Vakavasti ottaen: ei tämä Resident Evil 2 Remake mielestäni kovin poikennut nykyisestä konsolilaadusta, vai missasinko jotakin?
Pointti ei ole pääosin grafiikoissa vaan että pyörii tasaisesti 60 fps. Ei taida konsoleilla onnistua (natiivina 4K:na).
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
348
Ei riitä vielä tehot näissä kytkeä samanaikaisesti kaikkia uusia temppuja. Kaikissa demoissa ollut vain joko varjot, heijastukset taikka GI päällä. Menee varmaan vielä kaksi sukupolvea eteenpäin enenkuin nuo kaikki kolme voidaan ottaa yhtäaikaa käyttöön. Edistystä se on tämäkin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Testejä asynkronisten shadereiden vaikutuksesta löytyy AMD:n korteilta, hyöty joissain DX12-peleissä korkeintaan 5%.
Miten tämä liittyy yhtään mihinkään?

Ei täällä puhuttu mitään asynkroonisista shadereista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 612
Viestejä
4 206 395
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom