Sanoit, että säteenseuranta on hölynpölyä, mutta ilmeisesti hölynpöly on sinusta yhtä kuin hyvä kehityssuunta. Näkemyksesi ja mielipiteesi vaihtelevat viestistä toiseen. Väität oikein tapahtuneita referaatioita sekavista viesteistäsi virheellisiksi tulkinnoiksi ja fiksaatioksi. Joku kommentoi aiemmin, että viestisi vaikuttavat vainoharhaisilta.
Tällähetkellä se on tuhnu. Kuten sinulle tuolla alempana jo yksi henkilö joka grafiikka tuottaa totesi niin ei tällä ole juurikaan merkitystä kunnes laitteet eli näytönohjaimet ja konsolit on sillä tasolla että se on kaikkien ulottuvissa. Nyt se on vasta muutamassa huippuluokan kortissa joten menee paljon aikaa että tästä tulee ns. normi. Nää kortit tuleekin todennäköisesti palvelemaan paremmin pelintekijöitä kuin kuluttajia. Joten nyt ne on turhake kuluttajille. 10v päästä tilanne voi olla jo ihan toinen.
Tekniikka on mielenkiintoinen mutta tunnelman latistaa se että nvidia leuhkii 10v työstäneen tätä ja sitten anti on tuhnu.
Joku on voinut kommentoi niin ja mitä ilmeisimmin sinä jaat tämän näkemyksen. Aika mielenkiintoista että itket tuolla alempana kuinka minä olen ollut paha ihminen kun olen kysynyt sinulta että oletko hullu vaiko trolli ja nyt syyllistys itse ihan samaan.
Vainoharhainen on kansankielellä yhtä kuin hullu.
Onko joku väittänyt, ettei moni laskisi efektit minimiin? Kyse oli siitä, että onko säteenseuranta hölynpölyä, koska jotkut kääntävät grafiikat minimiin. Nostit asian todisteeksi siitä, että kyseinen tekniikka on hölynpölyä.
Esim. Hairworksin on moni todennut täysin turhaksi koska sillä gimppaat oman pelinautintosi. Eli ei tämä ole ensimmäinen turha ominaisuus jota on esitelty.
Hairworks voi myös joskus tulevaisuudessa olla varsin kiva juttu, nyt se ei sitä vielä ole. Sama juttu tämän sateenseuranna kanssa.
Edelleen hölynpöly ja turhake on siis hienoa tekniikkaa ja kivoja efektejä, ja aiot ilmeisesti itsekin käyttää hölynpölyä ja turhaketta. Tämä on mielestäsi yksinkertaista.
Joskus saatan kyllä käyttää tät turhaketta, sitten kun se on kypsynyt sellaiseksi ettei se gimppaa suorituskykyä liikaa.
Jossittelet. On täysin selvää, että peleihin tehdään sellaiset efektit, että ne pyörivät järkevällä raudalla ainakin 60fps. Edelleen demot ovat demoja ja pelit pelejä. Hyvä muistaa, että optimointeja saatetaan tehdä.
Mitään jossittele. Saksalainen sivusto oli pistänyt videota jossa RTX2080Ti ei jaksa säteet päällä uutta Tomb Raideria pyörittää 1080p lähellekkään 60fps, välillä dippaili lähelle 30fps.
r/nvidia - German PC magazin test Tomb Raider with RTX 2080 Ti at Full HD with Raytracing on 30-60FPS
Tuolta löytyy linkki videoon ja keskustelua aiheesta ja sävy on aika pettynyttä ettenkö sanoisi jopa vihaista.
Ei demon välttämättä haluta pyörivän sulavasti, vaan voidaan laittaa efektit tappiin, jolloin fps on 24, kuten tässä tapauksessa. Peleissä voidaan käyttää erilaista harkintaa. Säteenseurannan mahdollisuudet eivät tule kattavasti esille yhdessä presentaatiossa.
Kyllä niitä demoja oli enemmän kuin yksi. ja tuo nyt on jo naurettava väite että ei olisi muka haluttu pyörivän sulavasti.
Se nykyinen rauta ei yksinkertaisesti pystynyt pyörittämään sulavasti ja tätä peiteltiin sillä että lähes kaikki kameran siirrot tehtiin RTX off tilassa jossa se pyöri ihan sulavasti.
Edelleen sotket demot ja pelit. Ei ulkona ole yhtäkään peliä, joka tuota käyttäisi ja mitään varsinaisia optimointeja ei varmasti ole pystytty tekemään. Tätä tarkoitin sanomalla, että teet hätiköityjä johtopäätöksiä vailla mitään järkevää käytännön sovellusta ja kokemusta.
Kato se Tomb Raider video se on siis ihan jo pelattava peli. Optimointeja toki voidaan tehdä mutta tuossa on niin paljon kiinni kurottavaa että RTX2070 kortilla se saataisiin edes jotenkin sulavaksi että se optimointi tulee olemaan vähemmän säteitä ja se taas laskee heti WAU! kerrointa. Ja tarpeeksi kun vähennetään niin se on yksi turha ominaisuus muiden joukossa jolla ei ole visuaalisesti juurikaan merkitystä onko se päällä vai pois, päällä ollessaan vain fps kärsii.
Kun demoissa näkyy hyytyminen ja pelissä näkyy hyytyminen niin eikän kokonaiskuva kovin hyvältä näytä.
Olen pyrkinyt tuomaan esille sen, että epäilyksesi eivät perustu mihinkään järkiperusteeseen ja että johtopäätelmäsi vaikuttavat olevan hätiköityjä ja varsin perusteettomia.
Johtopäätöksilleni on ihan riittävästi perusteita mitä on nähty. Ei paska muutu kulluksi vaikka minlälaisia loitsuja lukisi.
Lisään vielä sen, että jos täällä keskustelee asiallisesti, on se mielestäsi kilareitten saamista. Mutta kun itse menet henkilökohtaisuuksiin syyttämällä hulluksi tai trolliksi, ei se ilmeisesti ole kilareitten saamista.
Kun sinun keskustelusi on ollut lähinnä vain ja ainoastaan minun näkemysteni kyseenalaistamista tuomatta mitään näkökantaa mikä osottaisi että näkemykseni on täysin vääriä. Eli tuntuu siltä että sinulla on enempi joku henkilökohtainen agenda koittaa vain mustamaalata minun näkemyksiä.