Kuvissa väitetty 4090 jäähy. Design lähes sama kuin 3090, mutta selvä ero tuossa kontaktipinnassa.
Alleged photos of the upcoming NVIDIA RTX 40 GPU leak online NVIDIA could keep the design similar to RTX 30 series for its next-gen Ada graphics cards. New photos allegedly showing RTX 4090-class GPU have been shared on Chiphell forums (via Wccftech). Those pictures show the nearly identical...
videocardz.com
Alkaa huhumylly yltyä, ehkäpä kesä julkaisu vois tosiaan pitää paikkansa.
Näyttää kovin heppoiselta.. Toisista huhuista olen katsonut, että 400-500W kulutustakin on veikkailtu ja ei tuommoinen rimpula riitä. Tai sitten siellä on uusi Vapor Champer ja siitä puskee läpi teollisuustason turbiinituuletin (siis äänen ja RPM:n puolesta).
--
Tulin vaan tänne spekuloimaan, kun tuleminen on selvästi lähellä.
Itse ennustan, että sieltä tulee 2-3 mallia, sinne tonnin tai kalliimpien hintaluokkaan. Ne vanhentavat samalla kaikki 3080 Ti:stä ylöspäin, ainakin MSRP:llään. 3080 alkaa myydä MSRP:llä ja jos se on luokkaa $699/750€, niin se on vieläkin ihan fiksu ostos. (Tai sitten saatavuus on täysin olematon ohjehinnalla, mutta miksi sitten julkaista??)
Lisäksi Nvidia on huomannut, että ihmiset ostaa kaikkea, niin sieltä tulee se 400-500W TDP kortti ja se on kiuas. Mutta niinkuin i9-12900KS:n kanssa -> jätetään tämä vaan kuluttajan ongelmaksi ja tehdään kortti, joka on hyvin suunnitellussa ympäristössä absoluuttisen paras. Onko se iso piiri vai jopa kahden GPU:n yhdistelmä - en osaa veikata, mutta sen kellot on ainakin tapissa ja mitään kevyttä peruskäyttöä ei haeta , vaan parhautta testeissä. Kaikki mallit on OC Premium -malleja.
Sitten ne muutkin mallit tulevat kunnon jäähyillä ja tällä perustellaan sitä, että hintaluokka on $999+. Voi olla, että Asus Dualeja ja MSI Ventuksia ei nähdä tuossa hintaluokassa enää tulevaisuudessa. Ne on siihen midrangeen, joka julkaistaan myöhemmin. Ja se on aikaisintaan 11/2022 kaupoissa.
Ihan puhtaasti omia ennustuksia, jotka nyt on kirjallisena tässä. Insight on siinä, että en usko, että jos nyt ostaa RTX 3000-sarjaa ohjehintaan, niin tekee mitenkään huonot kaupat ja niiden arvo laskee. Todennäköisesti niiden arvo pysyy täysin ennallaan vuodenvaihteeseen saakka. Lisäksi ennustan, että Nvidia kyllä osaa rahastaa ja kallein Lovelace-malli on kallein kuluttaja-Geforce ikinä.
Voin tietenkin olla väärässä, mutta nyt olen viime vuosina osunut yhä paremmin maaliin ennustuksillani. Ja minua kiinnostaa keskustelu hintatasosta ennen ja jälkeen julkaisun.. Itsehän veikkaan, että se on alle tonnin hintaluokassa sama kuin nykyään..