No ei kai ole mikä sekin on vähän outoa.Onko tähän faktatietoa vielä missään ?
Mutta luulisi että jos uudet kortit olisivat edes sen 30% nopeampia, meille olisi tarjoiltu "palkkeja".
No ei kai ole mikä sekin on vähän outoa.Onko tähän faktatietoa vielä missään ?
Nyt on Duken hinta 900€Täällä ainakin meni tilaus läpi. Varmaan vartin verran jahkailin tuossa kassalla.
Mua ei tuo kusinen raytracing edes kiinnosta tällä hetkellä. Ehkä olisi justiinsa sen arvoista mikäli noi efektit eivät syö yhtään fps mutta sekin menee jo naurettavuuksiin hinnan takia.Jeesus ristus, en kyllä näillä hinnoilla osta vaikka kovasti mieli tekisi. Pitäköön tunkkinsa.
No ei kai ole mikä sekin on vähän outoa.
Mutta luulisi että jos uudet kortit olisivat edes sen 30% nopeampia, meille olisi tarjoiltu "palkkeja".
Ei putoa koska nämä on paljon kalliimpia ei tarvi myydä alella varastoja tyhjäksiEipä tuo säväyttänyt. Mutta joskohan tonnisarjalaisten hinnat vähän tippuis
Oli siellä yhdessä slidessä muistaakseni vertailu suoraan Pascaliin. 1080 Ti renderöi Star Wars -demoa yhden framen per 300 millisekuntia (n. 3 fps), kun taas Turingilta homma sujui n. 50 millisekunnissa (20 fps). Eli siitä tuo väite 6x speedupista.Mitta tarkoittaako vain jotain varjon piirtoa.
Eikä muutosta edes verrata pascaliin vaan ikivanhaan tekniikkaan.
Miten tuonkin ottaa kertoo että kehitystä ei ole tapahtunut.
Ens vuonna siirtymä 7nm:iin ja uudet kortit? Eipä näistä ikinä varmasti tiedä.Millonkas nvidialta on seuraavat kortit tulossa alustavien tietojen mukaan? Siis ei Turing vaan seuraava
Itseasiassa ne on alessa, en ota kantaa onko oikea alennus.Ei putoa koska nämä on paljon kalliimpia ei tarvi myydä alella varastoja tyhjäksi
Ei varmasti tule ensivuonna. Refresh tulee ensivuonna. Tietenki jos tulee hintakilpaa AMD kanssa voi pienempi tekniikka tulla ennemmin, mutta ei 7nm.Ens vuonna siirtymä 7nm:iin ja uudet kortit? Eipä näistä ikinä varmasti tiedä.
No voi ny saatana. Totta helvetissä peligraffat tulee menemään tuon demon kaltaiseksi! Se että onko ne sitä huomenna vai 20v päästä se on sitten asia erikseen.Ei kukaan luule, että peligrafiikat muuttuvat pian demon kaltaiseksi, paitsi ilmeisesti sinä.
Shadow of the Tomb Raider. Julkaistaan 6. päivää ennen kuin uudet Geforcet tulee myyntiin.Onko mitään peliä markkinoilla tai edes testattavissa silloin kun kortit saapuu ostajille että ois jotain luotettavaa tietoa miten tuo RT edes toimii peleissä _nyt_ kun se oli tämän esityksen avain kuitenkin.
Juu hienoja efektejä nähtiin, mutta sitten tullaan siihen PC pelaamisen paradoksiin että varsinkin FPS peleissä käännetään kaikki sellainen pois päältä mikä ei vaikuta view distanceen. Mahdollisimman yksinkertaisella saadaan etua niihin jotka ajelee kaikki karkit päällä. Otetaan nyt esimerkiksi tarkasteluun se huonedemo. Joka ikinen pelaaja haluaa kääntää sen RTX:n pois päältä jos kyseessä on FPS peli jossa olisi mahdollisesti samanlaisia huoneita.Pelin kehittäjän näkökulmasta ray tracingin avulla toteutettu valaistus ja varjot kyllä varmasti todella mielenkiintoisia, kun ei tarvii kikkailla kaikennäkösten kikka 3 kanssa, että saa heijastukset ym. näyttämään oikeilta.
Sekoitat asioita ja vedät johtopäätöksiäsi aivan hatusta. Kyse oli alunperin siitä, että peligrafiikat eivät mene vuosiin demon kaltaisiksi. Sen totesit aiemmin jo itsekin. Pidit kuitenkin säteenseurantaa huonona, koska sinun arvelujesi mukaan peleistä saattaa tulla 24fps. Sellainen pelko on kaiken järjen mukaan vainoharhaista. Mitä tulee Nvidian tämänpäiväiseen esitykseen, Jensen totesi 2080 Ti:n pyörittävän demoa 78 fps ja 1080 Ti pyörittää sitä 30 fps. Tietyissä tilanteissa nopeusero on Jensenin mukaan 6x. Ilmeisesti on vaikeuksia ymmärtää, että demot ovat eri asia kuin lopulliset pelattavat pelit. Uskon, että valtaosa mieltää yhtäältä, ettei peleistä tule 24fps hirviöitä ja toisaalta, että säteenseuranta on positiivista kehitystä.No voi ny saatana. Totta helvetissä peligraffat tulee menemään tuon demon kaltaiseksi! Se että onko ne sitä huomenna vai 20v päästä se on sitten asia erikseen.
En tiedä että katsoitko edes tuota tilaisuuden streamiä mutta aika tuhnuksi se jäi. Lähes kaikissa RTX demoissa kuva paikallaan ja sitten hypetetään toki ihan hienoja efektejä ja sitten kun kerran sattui jäämään RTX päälle ja kameraa liikutettiin niin näki SELVÄSTI että ei pyörinyt edes 24FPS kun jökki niin perkeleesti. Eli kysymys kuuluukin että mihin tätä hössötystä yleensä tarvitaan kun sellaiset efektit jotka jotenkin huomaa kyykyttää ilmeisesti kortin niin ettei se ole enää pelattavaa matskua?
Toki aina voidaan vähentää efectejä joihin tuota käytetään mutta sen merkitys laskee sitä mukaa mitä vähemmän sitä käytetään. Eli WAU elämyksestä tulee MEH elämys.
Ja nyt mitä itse olen nähnyt niin ensin oli WAU ja nyt se on vaihtunut MEH.
Lisäksi demot keskittyi täysin säteisiin, ei hiiskuttu yhtään mitään että kuinka nämä kortit vertautuu ei säteitä tukevissa peleissä nykyisiin kortteihin. Eli jos joku haluaa hypätä tähän hype junaan niin terve menoa.
Tuo Infiltrator demo oli käsittääkseni ajettu DL SuperSamplingin (DLSS) kanssa, joka hyödyntää Tensoreita.Puolet esityksestä meni kuuntelemalla kun joutui kokkailemaan samalla mutta eikös jotain suorituskyvystä puhuttu liittyen epicin infiltrator demoon? Tosiaan suurin osa mitä katselin oli tuota raytracing demoa ja siitä nyt hieman vaikea vetää johtopäätöksiä millainen suorituskyky nykyisiin kortteihin verrattuna 2080ti lähti varaukseen siitä huolimatta koska uusi tekniikka kiinnostaa aina
Monessa pelissä juu, jotka yhtään totisemmin pelaa niin näin. Mutta tämä koskee lähinnä näitä battle royale -julkaisuja. Esim CS:GO tai R6 siege ei ole koskaan view distance ongelmana. Kääntöpuolena oli kuitenkin rtx:n tuoma etu mm. kuvan ulkopuolelta tulevan datan implementointi kuvaan heijastusten kautta, tuosta taas voisin hyvinkin kuvitella olevan hyötyä monissa fps peleissä. Kuvitellaan vaikka ikkunalasista heijastuva nurkan takana kykkivä vihu. Samoin esim aseisiin laitetusta valaistuksesta ja sen näkymisestä vihuille tulisi pykälää realistisempaa. Minä vakuutuin kyllä tuosta tekniikasta, enkä usko sen tulemiseen menevän edes kauan aikaa. BFV mm. jo sitä käyttää, eikä sen ajaminen näillä uusilla näytönohjaimilla puheiden perusteella hidasta fps:ää tarpeettoman paljon, koska tuohon ray tracingiin on omat corensa, jotka huolehtivat sen laskemisesta keynoten mukaan "vastaavalla teholla kuin 10x 1080ti"Juu hienoja efektejä nähtiin, mutta sitten tullaan siihen PC pelaamisen paradoksiin että varsinkin FPS peleissä käännetään kaikki sellainen pois päältä mikä ei vaikuta view distanceen. Mahdollisimman yksinkertaisella saadaan etua niihin jotka ajelee kaikki karkit päällä. Otetaan nyt esimerkiksi tarkasteluun se huonedemo. Joka ikinen pelaaja haluaa kääntää sen RTX:n pois päältä jos kyseessä on FPS peli jossa olisi mahdollisesti samanlaisia huoneita.
Tekniikka on varmaan erinomainen johonkin yksinpelattavaan peliin jossa haluaa hakea jännitystä.
No kuinka niin? Kyllähän toi laittanee aika monta asiaa uusiksi. Ei välttisti tänä syksynä mut ajan kanssa.Odotan kyllä ihan jännityksellä suorituskykylukemia vs. Pascal-kortit noin niinku normitilanteissa ilman RTX-hippaleita. Tästä RTX:stä tuli nyt lähinnä mieleen pelaamiselle käytännössä yhtä merkitykselliset ominaisuudet, kuten hairworksit ja Nvidia gameworksit.
Lisää vielä PC Gameria 21 games will support Nvidia's real-time ray tracing, here are demos of Tomb Raider and Control | PC GamerTässä on mielenkiintonen artikkeli asiaan liittyen
Nvidia's GeForce RTX 2080 and RTX 2080 Ti are loaded with boundary-pushing graphics tech
Sinulle tuntuu olevan hyvin hakalaa ymmärtää yhtään mitään. Starwars demoa pyöritettiin 24fps ja sanottiin että on real time kun Volta julkaistiin ja vaati 4 GPU:ta saavuttaakseen sen. Nyt oli sitten ennän tätä päivää demottu samaa demoa yhdellä quatrolla saavuttaen sama mitä 4 voltaa sai aikaiseksi ja samassa yhdeydessä hehkutettiin että on 6x paskalia nopeampi eli ilmeisesti sama olisi saatu 6:lla paskal teslalla tehtyä.Sekoitat asioita ja vedät johtopäätöksiäsi aivan hatusta. Kyse oli alunperin siitä, että peligrafiikat eivät mene vuosiin demon kaltaisiksi. Sen totesit aiemmin jo itsekin. Pidit kuitenkin säteenseurantaa huonona, koska sinun arvelujesi mukaan peleistä saattaa tulla 24fps. Sellainen pelko on kaiken järjen mukaan vainoharhaista. Mitä tulee Nvidian tämänpäiväiseen esitykseen, Jensen totesi 2080 Ti:n pyörittävän demoa 78 fps ja 1080 Ti pyörittää sitä 30 fps. Tietyissä tilanteissa nopeusero on Jensenin mukaan 6x. Ilmeisesti on vaikeuksia ymmärtää, että demot ovat eri asia kuin lopulliset pelattavat pelit. Uskon, että valtaosa mieltää yhtäältä, ettei peleistä tule 24fps hirviöitä ja toisaalta, että säteenseuranta on positiivista kehitystä.
Pidät tätä positiivista kehitystä täysin turhana hössötyksenä, vaikka yhtäkään kyseistä ominaisuutta omaavaa peliä tai muutakaan järkevää sovellusta ei ole ulkona etkä ole niitä käyttänyt. Kaikki tuntuu olevan kauhean pelottavaa ja turhaa hössötystä. Siitä esitit todisteeksi sen, että wau-efekti on nyt mielestäsi mennyttä. Edelleenkään en ymmärrä johtopäätöksiäsi ja muutenkin viestien sisältö on jollain tapaa erikoista. Yritä sinäkin tutkailla avaralla mielellä, että mistä tässä kaikessa kehityksessä on kyse, ilman kiveen hakattuja perättömiä johtopäätelmiä.
Eli toisin sanoen olet edelleen sitä mieltä, että säteenseuranta on huonoa ja pelottavaa kehitystä. Annat nyt uuden perusteen sille: fps-peleissä monet kääntävät grafiikat minimiin. Tästä seuraa sinun mielestäsi ilmeisesti se, että koko säteenseuranta tai vastaavat kehitysloikat ovat vain turhakkeita. Käsittämätön ajatuskulku. Totesit, että demot ovat demoja ja pelit sitten eri asia. Aiemmin pelkäsit peleistä tulevan 24fps, koska demo oli pyörinyt sillä nopeudella. Tai oikeammin alle 24fps, koska demo pyöri sillä nopeudella ja mielestäsi todellisuus ei välttämättä ole niin ruusuinen. Jos jonkun wau-fiilis laski, on se ilmeisesti järkiperuste sille, että säteenseuranta on hölynpölyä. Jos joku kääntää fps-pelissä grafiikat minimiin, niin se on ilmeisesti lopullinen niitti säteenseurannan mahdollisuuden järkevyydelle. Demossa fps oli 24, joten ilmeisesti peleistä tulee mielestäsi 24fps tai alle. Mutta kuitenkin mielestäsi demot ovat vain demoja.Sinulle tuntuu olevan hyvin hakalaa ymmärtää yhtään mitään. Starwars demoa pyöritettiin 24fps ja sanottiin että on real time kun Volta julkaistiin ja vaati 4 GPU:ta saavuttaakseen sen. Nyt oli sitten ennän tätä päivää demottu samaa demoa yhdellä quatrolla saavuttaen sama mitä 4 voltaa sai aikaiseksi ja samassa yhdeydessä hehkutettiin että on 6x paskalia nopeampi eli ilmeisesti sama olisi saatu 6:lla paskal teslalla tehtyä.
Tuosta voi päätellä että on edelleen todella raskasta kuormaa.
Mitä tulee tuohon 78fps 4k pätkään niin taisi esitellä siinä älykästä ylösskaalausta eli matsku ei tainnut olla oikeaa 4k:ta vaan alhaisempi reso josta sitten tehtiin 4k tekoälyn keksiessä puuttuvia pikseleitä. Onko se sitten millainen saavutus, sen jokainen päättäköön itse.
Ilmeisesti on vaikea ymmärtää että demoissa esitellään aina sitä best case skenaariota ja todellisuus ei sitten välttämättä olekkaan niin ruusuinen kuin annetaan ymmärtää.
Kyllä, pidän tätä aika turhana vouhotuksena kun otetaan huomioon että moninpeleissä varsin FPS peleissä tuollaiset kaikki turhakkeet käännetään varmasti pois päältä koska sillä saadaan etua niihin piruparkoihin jotka vetää kaikki karkit tapissa.
Tekniikka on toki mielenkiintoista mutta nyt on hypeä nostettu aivan liikaa siihen verrattuna mitä anti sitten oli.
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla joku forum psykologin titteli vai mikä ihmeen vimma sinulla on jatkuvasti jankuttaa minun jostain peloista sun muusta hölynpölystä?
Jos hiukan laskisit yhteen tämän päivän esitystä ennen olevien viestien antia ja esityksen jälkeisten viestien antia niin saattaisit ehkä huomata että ensin oli paljon ilmassa WAU! hypeä ja esityksen jälkeen se WAU-kerroin on laskenut. Joillain jopa tuhnu tasolle joka omassa asteikossani on vielä MEH astetta alhaisempi.
Monella odotukset oli hiukan liian korkealla, mutta niinhän näiden julkaisuiden kanssa tahtoo monesti olla.
Iha nyt vakava kysymys: Oletko hullu vai trolli?Eli toisin sanoen olet edelleen sitä mieltä, että säteenseuranta on huonoa ja pelottavaa kehitystä.
Hyvin mahdollista kyllä. Oletettavasti DX11 suorituskykyvyssä vain pientä nousua Pascaliin verrattuna ja DX12 enemmän. Tällaista oli havaittavissa Titan V:ssä.Mutuiluahan tämä vain on, mutta specsejäkin katellessa herää vahva epäilys siitä, että todellisuudessa 2080 tulee sijoittumaan "normipeleissä" siihen 1080 ja 1080 Ti:n väliin.
Tältäpä se vaikuttaa, valitettavasti. Jokseenkin antaa tosiaan aika vahvat Early adopter-vibat koko RTX-mallisto, mutta tosiaan bencheistä sitten näkee mihin suuntaan kuppi sitten kääntyykään. Kuten jo aikasemmin totesin, niin alle 20% tehonlisäyksellä jää tämä julkaisu välistä, ja tolla 20% pitää kyllä käydä pohdintaa investoinnin kannattavuudesta.Hyvin mahdollista kyllä. Oletettavasti DX11 suorituskykyvyssä vain pientä nousua Pascaliin verrattuna ja DX12 enemmän. Tällaista oli havaittavissa Titan V:ssä.
Uusissa karkeissa turing tietysti pesee vanhat kortit mennen tullen, mutta ensimmäisen 1-2 vuoden aikana siitä ei välttämättä ihan kamalasti pääse iloitsemaan. Pelinkehittäjät joutuvat kuitenkin tekemään pelit suurille massoille eikä pelkälle enthusiast-eliitille.
Benchejä odotellessa...
Ilmeisesti viesteihini ei ole muuta annettavaa, kuin henkilökohtaisuuksiin menevää herjaamista.Iha nyt vakava kysymys: Oletko hullu vai trolli?
Iha nyt vakava kysymys: Oletko hullu vai trolli?
Lopetetaas sitten tai pistetään jäähylle.Ilmeisesti viesteihini ei ole muuta annettavaa, kuin henkilökohtaisuuksiin menevää herjaamista.