NVIDIA-spekulaatioketju (Lovelace ja tulevat sukupolvet)

Ongelma vain että jos otetaan liian vähän säteitä se kuva on huonompi kuin kokonaan ilman. varsinkin harmaat värit kohisevat hirveästi silloin.

Ehkä tuohon kehitetään jotain kikkoja denoiserin lisäksi. Aika reilusti saa kyllä raytracing pelit lisääntyä ja en usko että ennen kuin konsolit tuohon pystyy tapahtuu juuri mitään.
 
Ehkä tuohon kehitetään jotain kikkoja denoiserin lisäksi. Aika reilusti saa kyllä raytracing pelit lisääntyä ja en usko että ennen kuin konsolit tuohon pystyy tapahtuu juuri mitään.

Jas RT:tä käytetään vain alueiden valaistuksen määrittämiseen, niin ehkä se voidaan ajaa selkeästi pienemmällä resolla ja tasoitella lopputulos denoizerilla sopivasti ennen käyttämistä kuvaan, jolloin tarvittava suorituskyky on paljon pienempi.
 
Vaikka kannatankin AMD/Inteliä kilpailun takia näyttismarkkinoilla niin onhan tässä jotenkin itsekin mukana hypejunassa :D 2080 TI mallin refu-design tulee myös olemaan dual fan. Onko näyttisten historiassa aikaisemmin ATI/AMD/NVIDIA/Voodoo/Mitämuitanäitänytoli firma itse julkaissut refumuotoilulla dual fanina näytönohjainta? Itse en ainakaa näin muista olleen ikinä aikaisemmin.

NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Dual-Fan reference design leaked - VideoCardz.com

upload_2018-8-20_11-35-26.png
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti uusi founders edition jäähy
NVIDIA-GeForce-RTX-2080-Ti-reference.jpg


Jääköhän founders edition blowerit lopullisesti historiaan vai tuleekohan sitten halvempiin alemman luokan kortteihin.
 
Ei näy nuo kuvat kun Videocardz on estänyt hotlinkkaamisen.

Tällä hetkellä yhden tuulettimen näyttis käytössä joka on myöskin koneen äänekkäin komponentti. Ihan hyvä että refussakin nyt kaksi tuuletinta, mutta varmaan silti joku tuollainen kolmella propelilla varustettu customi tulee kyllä hommattua.
 
Onkohan niin että kaikki RTX -kortit ovat 3-slot? Ainakin kaikki toistaiseksi vuotaneet näyttää olevan. Jääpi sitten itseltä ostamatta kun tuohon ITX-koteloon menee vain 2-slot kortti..
 
Onkohan niin että kaikki RTX -kortit ovat 3-slot? Ainakin kaikki toistaiseksi vuotaneet näyttää olevan. Jääpi sitten itseltä ostamatta kun tuohon ITX-koteloon menee vain 2-slot kortti..
Kyllä ainakin se asuksen perus 2080ti näytti olevan perinteisellä blower-jäähyllä.

ASUS-GeForce-RTX-2080-TURBO.png
 
Onkohan niin että kaikki RTX -kortit ovat 3-slot? Ainakin kaikki toistaiseksi vuotaneet näyttää olevan. Jääpi sitten itseltä ostamatta kun tuohon ITX-koteloon menee vain 2-slot kortti..
Gigabyten windforce mallit molemmista korteista oli 2 slotin paksuisia vuotojen mukaan. Gaming oc mallit oli sitten paksumpia 2,5 slotin kortteja.

Ei vissiin toimi suoraan nuo videocardzin kuvat, mutta näissä linkeissä niitä näkyy. EVGA:n kortista en saanut selvää onko 2 vai 2.5 slotin paksuinen
GIGABYTE GeForce RTX 2080 (Ti) Gaming and WindForce series pictured - VideoCardz.com

EVGA GeForce RTX 2080 XC Ultra graphics card pictured - VideoCardz.com
 
Jas RT:tä käytetään vain alueiden valaistuksen määrittämiseen, niin ehkä se voidaan ajaa selkeästi pienemmällä resolla ja tasoitella lopputulos denoizerilla sopivasti ennen käyttämistä kuvaan, jolloin tarvittava suorituskyky on paljon pienempi.

nVidia hakenee tässä sitä defacto standardi asemaa. Saa nähdä lähtevätkö kehittäjät mukaan. nVidia saa suuren kilpailuedun kyllä jos onnistuvat sementoimaan oman tapansa tehdä... vaikka alku olisikin "vain" vähän valaistuskikkailuja.
 
nVidia hakenee tässä sitä defacto standardi asemaa. Saa nähdä lähtevätkö kehittäjät mukaan. nVidia saa suuren kilpailuedun kyllä jos onnistuvat sementoimaan oman tapansa tehdä... vaikka alku olisikin "vain" vähän valaistuskikkailuja.
Oman tapansa tehdä Microsoftin DXR:llä?
 
Mites ne pelit, optimoidaanko niitä nyt raudalle vaikka käytetäänkin standardi rajapintaa?
En nyt näe, että tilanne olisi jotenkin kauheasti erilainen, kuin esim DX10 tapauksessa jolloin nv myös toi ensimmäisenä sitä tukevan näyttiksen. Spekuloidahan toki aina voi.
 
nVidia hakenee tässä sitä defacto standardi asemaa. Saa nähdä lähtevätkö kehittäjät mukaan. nVidia saa suuren kilpailuedun kyllä jos onnistuvat sementoimaan oman tapansa tehdä... vaikka alku olisikin "vain" vähän valaistuskikkailuja.

Hyvä, että edes jollakulla on muskeleita paneutua tähän asiaan, Kehitystä ko alalla kun on kuitenkin kaipailtu jo ainakin 10 vuotta.. Sinänsä ihansama, kuka tekee, kunhan saisivat toimivan virityksen aikaan. Tällä hetkellä vaikuttaa voimakkaasti, että mennään ihan MS:n kanssa yhteistyössä, DX:n kautta. Muihin rajapintoihin sitten rakennellaan myöhemmin ja kilpailijat toteuttanevat vastaavat omiin kortteihinsa sitten joskus, jos tuo on kelvollinen systeemi.

Tämä tosin saattaa aiheuttaa AMD:lle /intelille uudestaan suunnittelua, jos eivät ole jo ottaneet huomioon.. Nvidia kun onnistui olemaan ihmeen hissukseen tuosta RT yksiköstä.
 
Mikäs järki tuossa FE:ssa nyt on, eikö sen pitänyt olla "heti mulle nyt malli" kunnes valmistajat saavat omat jäähy ratkaisut maailmalle? Nyt tulossa FE ja custom-jäähyt samaan aikaan?
 
Mikäs järki tuossa FE:ssa nyt on, eikö sen pitänyt olla "heti mulle nyt malli" kunnes valmistajat saavat omat jäähy ratkaisut maailmalle? Nyt tulossa FE ja custom-jäähyt samaan aikaan?
Julkaisuaikataulu selviää tänään klo 19 jälkeen.
 
Tämä menee jo aika reippaasti offtopicin puolella mutta itseäni on DX11 kismittänyt että siinä ei ole ollut kunnollista moniydintukea sisäänrakennettuna vaan erikseen jonkinnäköisenä kilkkeenä. Tämän takia DX11 ja sitä vanhemmilla rajapinnoilla on surkea moniydintuki.

Jos Nvidia tekee oman raytracing teknologiansa ja määräävässä markkina-asemassa pakottaa pelinkehittäjät samaan kelkkan mukaan niinkuin GPP ohjelmassa niin huh huh. Se voisi johtaa samanlaiseen tilanteeseen että olemassa olevaa rautaa ei hyödynnetä maksimaalisesti sen takia että rajapinnat rajoittavat tai hyödyttävät vain tietynlaista rautaa.
 
Mites ne pelit, optimoidaanko niitä nyt raudalle vaikka käytetäänkin standardi rajapintaa?






....
Eikö näitä featureita käytetä joko DirectX12 Ray tracing ekstension kautta tai Vulkanilla VK_NV_raytracing ekstension avulla.

E: Niin siis vastaus kysymykseen että tapaus on sama kuin missä tahansa implementaatiossa. Kaikkien käytössä on API ja nVidia hoitaa raudan kanssa keskustelun ajureilla.
 


Tulipas katsottua tämä Star Wars demo ja näyttää kyllä ihan pirun hyvältä. Saa nähdä kuinka kaukana tulevaisuudessa tämän demon kaltaiset pelit sitten ovat.


Siggraphissa oli muuten tuon demon tekijöiden esitys, miten he tuota tekivät:
 
Tämä menee jo aika reippaasti offtopicin puolella mutta itseäni on DX11 kismittänyt että siinä ei ole ollut kunnollista moniydintukea sisäänrakennettuna vaan erikseen jonkinnäköisenä kilkkeenä. Tämän takia DX11 ja sitä vanhemmilla rajapinnoilla on surkea moniydintuki.

Jos Nvidia tekee oman raytracing teknologiansa ja määräävässä markkina-asemassa pakottaa pelinkehittäjät samaan kelkkan mukaan niinkuin GPP ohjelmassa niin huh huh. Se voisi johtaa samanlaiseen tilanteeseen että olemassa olevaa rautaa ei hyödynnetä maksimaalisesti sen takia että rajapinnat rajoittavat tai hyödyttävät vain tietynlaista rautaa.
Se nyt on täysin selkiö kaikille, että Nvidia tekee ja tulee tekemään pelikehittäjien kanssa yhteistyötä. Se tosin ei ole kellekään mikään ongelma, kun mennään yleisten rajapintojen kautta (DX)
 
Mikäs järki tuossa FE:ssa nyt on, eikö sen pitänyt olla "heti mulle nyt malli" kunnes valmistajat saavat omat jäähy ratkaisut maailmalle? Nyt tulossa FE ja custom-jäähyt samaan aikaan?
Aiemminhan siinä oli paremmat Samsungin muistit, muissa Micronit.

Veikkaan että founder edition saa tilata heti Nvidialta, muita joutuu odottamaan pariviikkoa jotta ehtivät liikkeisiin.
 
Demot ovat demoja ja reaalimaailma on sitten se, joka ainakin itselleni on ratkaisevaa. Monet muut ovat puhuneet tässä ketjussa siitä, että säteenseurantaa käytettäneen aluksi vain efekteihin, mutta itse olet ajatellut, että peleistä tulee 24fps, koska säteenseuranta. Sellainen ajatuskulku on teoreettisestikin järjetön.

Ei vaan demohan on WAU! kerrointa nostattava mutta sitten kun tuota aletaan peleihin tunkea joiden pitää pyöriä vähintään se 60fps ja sitä sitten käytetään vaihtelevasti niin ettei suorituskyky kärsi niin se WAU! kerroin alkaa nopeasti laskea elämys saattaakin vaihtua MEH! elämykseksi.

Ei millään pahalla, mutta tuo sinun paasaus vaikuttaa lähinnä vainoharhasen AMD fanboyn touhulta...

AMD fanboy kortti pelattu, jatkakaa.
 
$1199 olisi sitten varmasti 1299€ täkäläisittäin, valuuttakurssin ja alvin huomioon ottaen. Tuohon hintaan täytyy kyllä tyytyä karvalakki 2080 ja jättää Ti väliin. :think:
 
On kyllä aikas hulppea hinta, jos siis pitää paikkaansa. Olisi melkoinen hinnankorotus edeltäjän julkaisuhintaan nähden.
 
$1199 olisi sitten varmasti 1299€ täkäläisittäin, valuuttakurssin ja alvin huomioon ottaen. Tuohon hintaan täytyy kyllä tyytyä karvalakki 2080 ja jättää Ti väliin. :think:
Toivottavasti edes riittää, tukkuritkin on viimeaikoina vähä tuntunu Suomea ellei koko pohjoismaita vedättävän tässä hommassa.
upload_2018-8-20_15-33-36.png
 
Kallista on, mutta miksei olisi kun kilpailua ei ole lainkaan. Ihme etteivät pyydä kahta tonnia näistä.
 
Halvin zotacin 2080 blower malli oli videocardzin kuvan mukaan 720$. Kai se joku tuommonen halvin 2080 blower on hankittava, koska on vähän turhan kovat hinnat
:sdarra:

E: Eikun 799$ olikin vissiin se myyntihinta, ei hitto saas nähdä pitääkö odotella 2070 kun näiden arvo laskee kovaa tahtia sitä mukaa ku kortti vanhenee
 
Tulee kyllä väkisinkin taas yksi hyvä lisäsyy siirtyä AMD:n pariin, että saa ihan sitä puhdasta tehoa kaikkeen käyttöön, eikä tällaisia kikkailuja.

Mikäs näyttis siellä AMD:n puolella sitten on sellainen mikä pelatessa on tehokkaampi kuin tämä tuleva RTX 2080 Ti (jonka tehoja ei vielä edes tiedetä peleissä) tai edes tämä nykyinen GTX 1080 Ti? On aika itsestään selvää että RTX 2080 Ti tulee olemaan tehokkaampi kuin edeltäjänsä kun eivät varmasti julkaisisi edes muuten.
 
Oma veikkaus ottaen huomioon 1000-sarjan tämän päivän keskihinnat:

2080 Ti 1190€
2080 890€
1080Ti ~750€
2070 690€
1080 ~550€

2080 Ti:n lähtöhinta on varmasti korkeammalla, mutta eiköhän se laske 1-2kk päästä tuohon 1100-1200 tuntumaan kun on kiireisimmiltä vuoltu eurot pois.
 
Oma veikkaus ottaen huomioon 1000-sarjan tämän päivän keskihinnat:

2080 Ti 1190€
2080 890€
1080Ti ~750€
2070 690€
1080 ~550€

2080 Ti:n lähtöhinta on varmasti korkeammalla, mutta eiköhän se laske 1-2kk päästä tuohon 1100-1200 tuntumaan kun on kiireisimmiltä vuoltu eurot pois.

2080 ja 1080Ti hintaveikkaus tais mennä väärinpäin? Sehän on asettumassa tehoiltaan 1080Ti alapuolelle tai korkeintaan tasoihin.
 
Morjens vaan noita hintoja. Noh, itsepahan olen päättänyt olla köyhä.

Mutta joo, jospa 7nm prosessin yleistyessä tämä jäisi nopeaksi välivaiheeksi. Ja noh, eipä ole oikeastaan kyllä minkäänlaista tarvetta päivitellä :P
 
2080Ti mahtaa olla tehonjensa puolesta karkeasti 90% siitä mihin 1080Ti SLI kykenee?

Siinä mielessä 1200€ - 1300€ hinta on ok jos päivittää pari vanhaa yhteen uuteen, mutta hinnat lähdössä laukalle. Taitaa jäädä tällä sukupolvella SLI (tai NV) setti tekemättä :(

Eli tuskin kannattaa ostaa mitään 4k 144Hz näyttöäkään vaikka hinnat asettuis myöhemmin. Tarvii kuitenkin 2080Ti x 2. Ellei vielä,niin tulee varmaan raskaampia pelejäkin.
 
Viimeksi muokattu:
2080Ti mahtaa olla tehonjensa puolesta karkeasti 90% siitä mihin 1080Ti SLI kykenee?

Siinä mielessä 1200€ - 1300€ hinta on ok,

Eli koska 3080Ti tulee olemaan tehokkaampi kun 2080Ti, niin se voi maksaa 1800€ ja 4080Ti on tehokkaampi kun 3080, niin siitä voi hyvin maksaa 2300€... tämä on kaikinpuolin ihan OK kehityssuunta. :facepalm: Tavoitteeseen on päästy sitten kun vain maailman rikkain eliitti voi pelata PC:llä, persaukiset pelatkoot korttia.
 
Eli koska 3080Ti tulee olemaan tehokkaampi kun 2080Ti, niin se voi maksaa 1800€ ja 4080Ti on tehokkaampi kun 3080, niin siitä voi hyvin maksaa 2300€... tämä on kaikinpuolin ihan OK kehityssuunta. :facepalm:

Siis ei tietenkään, yököttää tämä hintariisto. (lähinnä tämän hetken 1080Ti käytettyjen hinta vs. tuleva). 580 maksoi joskus noin 500€ ja oli pirun kallis, oispa pysynyt hintataso tuossa.

...Piti muokata edellistä ennekuin alkaa sikailu ja suun soitto :D
 
Haha, näitä reaktioita olen vähän odotellutkin. 1200€-1300€ pelinäytönohjaimesta juuh okei :D 2080 ti:n ostaa enää vaan rikkaat ja true nvidia-fanipojat. Sinänsä AMD:lle ihan hyvä koska näillä näkymin vegat pysyy perf/euro suhteessa vielä kilpailukykyisenä. Tosin joku 2080 ti murskaa vega 64 mutta hintaakin on tuplasti enemmän :DD

Mutta joo, jos AMD:lta ja Inteliltä tulee vuonna 2020 7nm ja 10nm näyttiksiä niin kääntäisin melkein tässä kohtaa katseet sinne, jos teho/hintasuhde kiinnostaa yhtään. Näille hinnoille voi vaan pudistaa päätänsä. Tosin muistaakseni joskus 10 vuotta sitten oli vähän vastaavanlainen markkinatilanne juuri ennen kuin AMD julkaisi HD4XXX sarjan. Sitä ennen Nvidialla oli hinnat lähteneet ihan lapasesta.
 
Kallista on, mutta miksei olisi kun kilpailua ei ole lainkaan. Ihme etteivät pyydä kahta tonnia näistä.

Ei tätä nyt täysin kilpailun puutteen piikkiinkään voi laittaa. Tottakai hintoja nostetaan niin pitkään kuin kuluttajat on valmiita maksamaan. Tehokkain tapa lopettaa tällainen riisto on olla ostamatta. Itte olen riman asettanut 500€ kantturoille, jos sillä ei näytönohjainta saa niin sitten ollaan vaikka ilman.
 
Ei tätä nyt täysin kilpailun puutteen piikkiinkään voi laittaa. Tottakai hintoja nostetaan niin pitkään kuin kuluttajat on valmiita maksamaan. Tehokkain tapa lopettaa tällainen riisto on olla ostamatta.
Meinaat että kuluttajissa tapahtunut jokin muutos entiseen?
 
Eikö näitä featureita käytetä joko DirectX12 Ray tracing ekstension kautta tai Vulkanilla VK_NV_raytracing ekstension avulla.

E: Niin siis vastaus kysymykseen että tapaus on sama kuin missä tahansa implementaatiossa. Kaikkien käytössä on API ja nVidia hoitaa raudan kanssa keskustelun ajureilla.

Niin en minä nyt ymmärrä mikä tässä on vaikeaa. Kuten nytkin dx:n tapauksessa jotkin pelit toimivat paremmin samoja temppuja tehdessä toisella raudalla kuin toisella. Koodia voi kirjoittaa monella tapaa. Eikä siinä ole mitään väärää, että nVidia hakee strategista parempaa asemaa sillä, että on etunenässä ja pyrkii saamaan koodit kirjoitetun mahdollisimman hyvin oman raudan ominaisuuksia käyttäväksi. Ihan samaahan on myös cpu puolella, eri mittakaavassa.
 
2080 ja 1080Ti hintaveikkaus tais mennä väärinpäin? Sehän on asettumassa tehoiltaan 1080Ti alapuolelle tai korkeintaan tasoihin.
Oletin että tehojen puolesta 2080 tulisi olemaan tasoissa 1080Ti:n kanssa ja siinä tilanteessa 2080 tulee varmasti maksamaan extraa.
 
Meinaat että kuluttajissa tapahtunut jokin muutos entiseen?
Itseasiassa varmaan kysyntäkentässä tapahtunut muutoksia kryptobuumin myötä, mutta varmastikin se suurin syy lienee siellä kilpailun puutteessa. Nvidia ajelee käytännössä monopoliasemassa ja toimii sen mukaisesti.
 
Nvidia ajelee käytännössä monopoliasemassa ja toimii sen mukaisesti.

Höpö höpö. Ehkä siellä aivan terävimmässä kärjessä, mutta AMD:lla on tarjota muissa segmenteissä kilpailukykyisiä kortteja. Loppuviimein kovin moni pelaaja ei investoi siihen kaikista nopeimpaan korttiin.

GTX 1060 Steamin suosituin kortti.

---

Eikä se nyt ole mikään ihmisoikeus, että myös Kelan tuilla on kyettävä ostamaan se kaikista nopein näytönohjain. Kyllä niitä saa halvemmallakin - myös jatkossa. Olisihan se kiva jos saisi vaikka ilmaiseksi tai vitosella, mutta elämä on.
 
Täh, siis onko nää RTX-mallit nyt ne mitä odoteltiin? Eikö sieltä niitä huhuttuja GTX 11xx olekaan tulossa? Ei kyllä näillä spekseillä 1080Ti vaihdu mihinkään. :tdown:
 
Oletin että tehojen puolesta 2080 tulisi olemaan tasoissa 1080Ti:n kanssa ja siinä tilanteessa 2080 tulee varmasti maksamaan extraa.

Niin, kohta se nähdään. Jossain diassa näin että se tulisi 1080 ja 1080Ti väliin hinnaltaan/tehoiltaan.
 
Niin, kohta se nähdään. Jossain diassa näin että se tulisi 1080 ja 1080Ti väliin hinnaltaan/tehoiltaan.
Tämä olisi erikoista ottaen huomioon sen faktan, että nvidia kilpailee näillä uusille nimenomaan omien vanhojen korttien kanssa. He haluavat että jokainen 1080:n omistaja päivittää uuteen 2080 korttiin ja saadaan ray tracing yleistettyä. Tuolla teholla ne ei saa kuin murto-osan asiakkaista uudelle tekniikalle. En ainakaan keksi mitä nvidia tuollaisella edes tavoittelisi.
 
Niin tässä kuitenkin lukee, tosin onhan tuo TFLOPS -performance hyvin lähellä 1080Ti:tä:
2080.PNG

Taulukko on Guru3d:n sivuilta.
 
Ei vaan demohan on WAU! kerrointa nostattava mutta sitten kun tuota aletaan peleihin tunkea joiden pitää pyöriä vähintään se 60fps ja sitä sitten käytetään vaihtelevasti niin ettei suorituskyky kärsi niin se WAU! kerroin alkaa nopeasti laskea elämys saattaakin vaihtua MEH! elämykseksi.



AMD fanboy kortti pelattu, jatkakaa.

En sanonut, että olet. Huomautin vaan, että semmosen vaikutelman alkaa saamaan, varsinkin kun ei kukaan ole tässä ketjussa ilmaissut milläön tavalla, että luulisi näiden uusien RTX korttien pyörittelevän sen SW demon tasoista grafiikkaa.

Miksi siis pitää täällä noin kärkkäästi hieroa sitä "Se on vaan demo" mantraa koko ajan kaikkien naamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 315
Viestejä
4 509 238
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom