NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti/5070 saatavuus- ja tilausseuranta

Mihin hintaan Jimms möi tuota Astral bundlea?
1741607952886.png

Proshopissa ois kohta näillä näkymin tuota 5090 Astral OC:tä tarjolla. 12 kappaletta näytti varasto, joten pitänee olla tuurikin taas kohdillaan jos meinaa napata.

Edit. Olinko minä yksin näissä hipoissa tällä kertaa? Puolittain taitaa haavissa olla, kun ei ainakaan tällä kertaa ole punaista ruksia niin kuin 5080 Primen kanssa.

Astraloctilaus.jpg

Viimeksi muokattu:
Miten Proshopin 12 kpl 5090 astralia meni 5 sekunnissa??:rolleyes::D
Hiukan alkaa ärsyttä kun ei onnistu nappaamaan näytönohjainta, 4090 sai kuitenkin napattua heti julkaisussa.

• Tykkää
Reactions: GFx
Proshopissa ois kohta näillä näkymin tuota 5090 Astral OC:tä tarjolla. 12 kappaletta näytti varasto, joten pitänee olla tuurikin taas kohdillaan jos meinaa napata.

Edit. Olinko minä yksin näissä hipoissa tällä kertaa? Puolittain taitaa haavissa olla, kun ei ainakaan tällä kertaa ole punaista ruksia niin kuin 5080 Primen kanssa.

Astraloctilaus.jpg
Itse näin Osta-napin ekaa kertaa joten lähellä oli :D

Käyttäkö porukka jotain botteja kun ei ehdi f5:lla saada koriin?
Päivitin sivun tasan 15.00 ja kerran painoin osta-nappia. Tämä olikin eka kerta, että siitä jopa tapahtui jotain.
Itse näin Osta-napin ekaa kertaa joten lähellä oli :D
Joo, reilun kuukauden minäkin tätä rallia jaksoin vetää ja viikko sitten "luovutin". Nyt oli joutoaikaa ja satuin olemaan tässä hollilla, niin kokeilinpa sitten vielä ja tietysti napsuu heti. :rofl:

Eiköhän se ostokrapula kohta pukkaa päälle, kun koneessa on jo kiinni 5080 ja sain itselleni jo perusteltua, että se on täysin riittävä näihin pelailuihin... :rolleyes:

En ole itse vielä seurannut tai osallistunut F5 kisoihin, mutta onko arvon kilpakumppanit havainneet aio vesijäähy versioita olleen tarjolla? Asuksen versiota ilmeisesti ei vielä, ilmeisesti kuun lopussa tulisivat? Torissa näyttää pari trokarin Msi suprim liquidia olevan myynnissä.

Alan jo epäilemään että näinköhän firman palomuuri jarruttaa noita tilauksia. Sain varmaan viisi eri kertaa painettua osta nappia ja silti joka kerta johti vain "this product is no longer available" viestiin. Täytyypä asennella yksi "ostokone" jossa puhdas käyttis ja julkiverkossa:speechless:

Päivitin sivun tasan 15.00 ja kerran painoin osta-nappia. Tämä olikin eka kerta, että siitä jopa tapahtui jotain.

Joo, reilun kuukauden minäkin tätä rallia jaksoin vetää ja viikko sitten "luovutin". Nyt oli joutoaikaa ja satuin olemaan tässä hollilla, niin kokeilinpa sitten vielä ja tietysti napsuu heti. :rofl:

Eiköhän se ostokrapula kohta pukkaa päälle, kun koneessa on jo kiinni 5080 ja sain itselleni jo perusteltua, että se on täysin riittävä näihin pelailuihin... :rolleyes:
Eipä ainakaan itellä krapulaa 5090fen kanssa tullut. Ei tuu kauheesti pelailtua ni kyllä varmaan moni ajattelis et hukkaan menee mut sillon ku pelaa ni kiva et voi pelailla miettimättä et mitä jos ois ostanu sen parhaan. Kiva kuulla, että alkaa muitaki onnistaa. Helvetin hyvä korttihan tuo on. Eipä tartte taas hetkeen miettiä päivityksiä. Varmasti löytyy ostaja 5080

Tein siis sen virheen 4070ti:n kanssa. Oispa suoraan ostanu 4090 ni ei ois tarvinu päivitellä. Noh tämmöst tää on 😂

Eipä ainakaan itellä krapulaa 5090fen kanssa tullut. Ei tuu kauheesti pelailtua ni kyllä varmaan moni ajattelis et hukkaan menee mut sillon ku pelaa ni kiva et voi pelailla miettimättä et mitä jos ois ostanu sen parhaan. Kiva kuulla, että alkaa muitaki onnistaa. Helvetin hyvä korttihan tuo on. Eipä tartte taas hetkeen miettiä päivityksiä. Varmasti löytyy ostaja 5080
No tuo on kyllä totta.
5080 menee varmaankin palautukseen. Tälläkin hetkellä tuota Aeroa saa Proshopista vielä hieman halvemmalla mitä itse maksoin.

5090 Astralia tuntuu tippuvan aika mukavasti. Onko porukalla ollut niissä paljonkin huutavia käämejä?
Vklopun tässä 5090 MSI Gaming trioo testaillut ja käämit kyyllä huutaa omaan korvaan ihan liikaa. Jos laskee näytön virkistystaajuuden ajureista 160Hz, niin ei häiritse nettisurfailussa. 240Hz esim. hiirtä skrollatessa kuuluu ikävää coil whineä.
Ei se nyt mikään paha ole verrattuna moneen aikaisempaan korttiin, mutta tuon Gigabyte 4090 gaming OC:n kanssa tottunut liian hyvään.

5090 Astralia tuntuu tippuvan aika mukavasti. Onko porukalla ollut niissä paljonkin huutavia käämejä?
Vklopun tässä 5090 MSI Gaming trioo testaillut ja käämit kyyllä huutaa omaan korvaan ihan liikaa. Jos laskee näytön virkistystaajuuden ajureista 160Hz, niin ei häiritse nettisurfailussa. 240Hz esim. hiirtä skrollatessa kuuluu ikävää coil whineä.
Ei se nyt mikään paha ole verrattuna moneen aikaisempaan korttiin, mutta tuon Gigabyte 4090 gaming OC:n kanssa tottunut liian hyvään.
Lottoa se aina on, ja voipi olla, että tilanne parantunut yleisellä tasolla, mutta ainakin meikäläisen julkaisupäivän 4090 TUF ulvoi kuin pistettävä sika. :D

Tutuissa peleissä alkoi kuulemaan esim. loading screeniin siirtymisen tai sen loppumisen taajuuden vaihtelusta, toisesta huoneesta... Oli hyvä ominaisuus kun tiesi milloin pitää juosta äkkiä takaisin kuselta koneelle. :D

Oma 4090 Gaming OC ulisi siks kovaa, kunnes tuli ympärille uusi kone ja virtis. Nyt ei inise eikä sirise ollenkaan. Todennäköisesti virtiksestä se johtui. Saa nähdä miten tuon 5090 Aourus masterin kanssa käy.

Oma 4090 Gaming OC ulisi siks kovaa, kunnes tuli ympärille uusi kone ja virtis. Nyt ei inise eikä sirise ollenkaan. Todennäköisesti virtiksestä se johtui. Saa nähdä miten tuon 5090 Aourus masterin kanssa käy.
Meikäläisellä taas ei ollut lähes minkäänlaista eroa, vaikka kokeilin EVGA 750 G3, AX860i, TX1000, AX1600i. Testipenkissä vikisee, kopassa vikisee. Backplaten jos irrottaa kokonaan niin helpottaa huomattavasti, ja esim. Optimus lupaa sirinän hiljentyvän lähes kokonaan heidän vesijäähyllään; joka kaiken lisäksi pitää paikkansa käyttäjien kokemusten perusteella.

Kortteja on jälleenmyyjillä hyllyssä ja ostettavissa niin eikö saatavuus ole jo melko hyvä?
Näköjään hyllyissä on 1650e hinnoissa. Lähempänä 1250-1300e hintaluokkaa en löytäny Proshopista enkä Verkkokaupasta. Proshopissa näytti hakutuloksissa vihreänä Zotacia mutta ei pystynyt ostamaan.

Onko mitään uutisia/huhuja että 5080 saatavuus olisi parantumassa lähiaikoina?
Saatavuushan alkaa olla jo kohtuullinen, mutta jos meinaat MSRP-hintaisia tai lähes, niin sen suhteen ei ole mitään hajuja. Reilut kolme viikkoa itsekin ollut 5080 MSRP-jonossa ja yhtään korttia ei ole tainnut saapua. Se miten kauan tuo kamppis kestää tai onko valmistajilla edes motivaatiota keskittää resursseja noihin hinnat alkaen -kortteihin, kun kalliimmatkin vielä myy hyvin on myös kysymysmerkki.

Puhtaasta mielenkiinnosta ja MSRP:stä johtuen olen antanut olla tuon Proshopin 5080:n tilauksen/arvan vielä voimassa. Parhaassa tapauksessa joku 5080:iä hamuava saisi siitä itselleen lähtöhinnalla sitten kortin ja minä hyvää karmaa/mieltä. :cool:

Edit. Eilen F5-kisoista haaviin saatu Astral näyttää myös nyt lähteneen tulemaan minulle päin. Nyt oli tehokasta toimintaa. :thumbsup:

Viimeksi muokattu:
Huonoimmat mahdolliset mallit ja järkky hinnat ni eikai nuita nyt kukaan halua
Niin no...Onhan se MSI Ventus X3 5070 TI tietty aika äänekäs kortti rasituksen alla
(40.9 Desibeliä) Ainakin, jos verrataan esim. Gaming X Trioon, joka ei ole kuin 24.3 Desibeliä, 24.9 Desibeliä perfomance BIOS:lla...

Kenties juuri tuosta äänekkyydestä johtuen alunperin päätyneetkin nuo Ventukset sinne Verkkiksen outletiin, jossa ovat edelleen...

Jimmylle oli näköjää vihdoin tullut näitä pari kpl:

Mul on Gigantille vetävä tilaus tosta satkun halvemmalla, mutta arvio toimituksesta vasta about kuukauden päähän eikä sitä tiiä pitääkö se niin sorruin tilaamaan tuolta. Gigantilla vissiin ollut muutenkin vähän sekoilua noiden suhteen niin en jaksanu lähtee arpomaan.

Tässäpä taitaa olla kohta myyntiin tulevat Proshopissa (en voi olla ihan varma, kun en ollut tilannut ilmoitusta).
Huomionarvoista, että siellä olisi tyrkyllä lähes MSRP-hintaista 5080:iä, mutta vain 6kpl.

11325myyntiin.jpg

Edit. Ne kelpasi nopeasti.

Viimeksi muokattu:
Vielä sieltä saattaa pudota osta-nappi esiin. Äsken ainakin tuo Zotacin AMP ilmestyi uudestaan.

edit. Ja taas. AMP saattaa olla otettavissa vielä.

Tässäpä taitaa olla kohta myyntiin tulevat Proshopissa (en voi olla ihan varma, kun en ollut tilannut ilmoitusta).
Huomionarvoista, että siellä olisi tyrkyllä lähes MSRP-hintaista 5080:iä, mutta vain 6kpl.

11325myyntiin.jpg

Edit. Ne kelpasi nopeasti.
ZOTAC GeForce RTX 5080 AMP Extreme Infinity tippuilee lisää myyntiin

En jaksa f5 pelleilyä, odotan kunnes tulee kunnolla kortteja myyntiin. Luulisi tulevan kesäkuuhun mennessä. Olin myös Proshopin sivuilla, näin myös osta napin, mutta ei mennyt koriin.

Ite vasta hypännyt tähän ostohuumaan mukaan niin voiko proshopissa palautua tuotteita myyntiin esim. 20min jälkeen vai oliko tämä tässä tältä päivältä?

Minun ostoskori odottaa täyttymistä.. Kävikö apinalla mäihä.
En kyllä ollut yli tonnin korttia ostamassa, eikä tuo edes mahdu mun koppaan.

No onpahan syyt selvillä kun pistän toriin myyntiin +300e:llä.

Tori juttu oli vitsi

Minun ostoskori odottaa täyttymistä.. Kävikö apinalla mäihä.
En kyllä ollut yli tonnin korttia ostamassa, eikä tuo edes mahdu mun koppaan.

No onpahan syyt selvillä kun pistän toriin myyntiin +300e:llä.

Tori juttu oli vitsi
niin siis perse, pääsin painamaan osta - nappia ja tuli sitten tuo ilmoitus.
Eli melkein sain ostettua... :lol:

Nyt sinne ilmaantui 1kpl Gigabyten Aeroakin, mutta tuo tuskin tulee tänään myyntiin.

Periaatteessa neljästä myyntiin tulleesta vielä kaksi (Astral ja AMP) on mahdollisesti saatavilla jos koriin saaneet eivät vie tilausta maaliin.

Kun pääsee painamaa osta nappia niin tulee useasti se viesti "ostoskori odottaa täyttymistä". Tarkoittaako tämä aina että ohi meni vai voiko ostoskori täyttyä kyseisellä tuotteella pitkänkin ajan päästä? Monesti lukee vielä tapahtui seuraava virhe: Product xxx is no longer available. Tuosta ostoskori odottaa täyttymistä tulee sellainen fiilis että pitäisi vaan odottaa jotain?

Oma vahtivuoro päättyy 🫡 Non-OC mallia kyttäsin, mutta katosi kuin pieru saharaan ja tämän OC:n onnistuin nappaamaan "reboundista" joskus 15.08 tienoilla

1741699269786.png

Toivottavasti sopii koteloon, kun 330mm annetaan maksimimitaksi (Torrent Compact) ja tämä on virallisesti 329.7mm

No eihän tää f5 kisa niin vaikeaa ole. Sängyssä makasin ja olin rupeemassa päiväunille ja näin täällä päivityksen et kohta MSRP hintaista 5080 tarjolla. Eikun puhelimella koriin ja sieltä on sotakki ihme tulollaan, en tiiä tekeekö tuommosella ihme merkkisellä mitään, jos ei ni myypi pois.
vähän joutuu sanoja syömään ku sanoin aiemmin etten maksa näistä yli MSRP hintaa ja nyt meni 30e yli...

Statistiikka

Viestiketjuista
270 824
Jäsenet
76 662
Uusin jäsen
benq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom