NVIDIA GeForce RTX 4090 & 4080 -ketju (Ada Lovelace)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan näyttökaapelit kunnollisia? Riittääkö ne noille taajuuksille edes? Jos on näyttöjen mukana tulleita, niin ei välttämättä ole kelvollisia.

Ihan tunnettu ominaisuus tuntunut olevan kaikissa oled (ja va-paneeleissa), että VRR aiheuttaa flickeröintiä. Itse en siedä tuollaista kuvan vapinaa vaikka olisi harvoin ja pääasiassa menuissa. Helpompi ottaa kokonaan pois. 240Hz+ minkäänsortin kuvan repeilyn huomaaminen on muutenkin vähäistä - tai ainakin vähäisempää kuin tuon ilmiön näkeminen itselleni.

Ihan tunnettu ominaisuus tuntunut olevan kaikissa oled (ja va-paneeleissa), että VRR aiheuttaa flickeröintiä. Itse en siedä tuollaista kuvan vapinaa vaikka olisi harvoin ja pääasiassa menuissa. Helpompi ottaa kokonaan pois. 240Hz+ minkäänsortin kuvan repeilyn huomaaminen on muutenkin vähäistä - tai ainakin vähäisempää kuin tuon ilmiön näkeminen itselleni.

Tämä!
En tosiaan ole huomannut mitään repeilyä vaikka en käytä NVIDIA omaa G-Sync control paneelista. Näytöstä on oma sync kyllä käytössä, että sillä mennään ja toimii loistavasti!

Tämä!
En tosiaan ole huomannut mitään repeilyä vaikka en käytä NVIDIA omaa G-Sync control paneelista. Näytöstä on oma sync kyllä käytössä, että sillä mennään ja toimii loistavasti!

Ei se näytön valikon G-sync tee yhtään mitään, jos ei laita NVIDIA:n appista/control paneelista myös G-syncciä päälle. Omalla oledilla ainoastaan Indiana Jonesin valikossa olen havainnut tuta flickeriä. Missään muussa pelissä/tilanteessa en ole ongelmaan törmännyt.

Juuri näin. VRR flickeristä on varmasti kyse tässä. Omassa 480hz oledissä ei tulis mieleenkään laittaa VRR:ää päälle, kun vilkkuu sen verran reilusti. Ei mulla kyllä tuota ominaisuutta mitenkään ikävä olekaan. Ihan yhtä paskalta se freimien vaihtelu tuntuu imo, oli VRR päällä tai ei. 240hz+ näytöissä tuota kuvan repeilyäkään ei enää huomaa. Olkkarista löytyy LG:n C3, jossa 120hz paneeli ja siinä tuo VRR on ihan käyttökelpoinen ja flickeriä on hankala havaita. Heti ku enempi hertsejä paneelissa, nii tuntuu loppuvan VRR:stä puhti niinsanotusti.

Muita 4080S FE:n omistajia paikalla? Onko teillä coilwhineä kortissa minkä verran?

Oma yksilö on kyllä todella paha surisija jo reilusti ennen 200fps. Ääni on aikalailla kokoonpanon äänekkäin ja se kuuluu selvästi ja usealla eri taajuudella FPS:n mukaan muuttuen. Aikaisemmat 4080 Suprim X ja MSI Ventus olivat huomattavasti hiljaisempia, mutta eivät toki äänettömiä.

Onko kukaan lähetellyt näitä takaisin Proshopille tämän vuoksi ja jos on niin miten prosessi meni ja auttoiko vaihtaminen mitään?

Muita 4080S FE:n omistajia paikalla? Onko teillä coilwhineä kortissa minkä verran?

Oma yksilö on kyllä todella paha surisija jo reilusti ennen 200fps. Ääni on aikalailla kokoonpanon äänekkäin ja se kuuluu selvästi ja usealla eri taajuudella FPS:n mukaan muuttuen. Aikaisemmat 4080 Suprim X ja MSI Ventus olivat huomattavasti hiljaisempia, mutta eivät toki äänettömiä.

Onko kukaan lähetellyt näitä takaisin Proshopille tämän vuoksi ja jos on niin miten prosessi meni ja auttoiko vaihtaminen mitään?
Itse omistan Asus ProArt 4080 Super mallin ja pakko kyllä todeta että ei kuulu mitään ääntä. Mulla vielä kaikessa tuuletin profiilit niin hiljaiseksi säädettynä että kuulisin heti, mulla taitaa olla kotelossa "äänekkäin" osa niin Arctic P12 tuulettimet.. Kumminkin mullakin pyörii FPS 150+ koko ajan ja välillä reilusti yli 200, mutta ei mitään ääntä.

En osaa vastata kyllä siihen et lähteekö noita kuinka monta % takaisin lähtökohtaisesti ja tekeekö niille kukaan mitään. Purkaa itse kortin ja vaihtaa uudet kunnon tyynyt joka paikkaan ja tahnat samalla. Niin eiköhän se hiljene jonkin verran, mutta ongelmana on vaan että Takuu raukeaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 918
Jäsenet
75 331
Uusin jäsen
kolmio_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom