• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

NVIDIA GeForce RTX 4090 & 4080 -ketju (Ada Lovelace)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan näyttökaapelit kunnollisia? Riittääkö ne noille taajuuksille edes? Jos on näyttöjen mukana tulleita, niin ei välttämättä ole kelvollisia.

Ihan tunnettu ominaisuus tuntunut olevan kaikissa oled (ja va-paneeleissa), että VRR aiheuttaa flickeröintiä. Itse en siedä tuollaista kuvan vapinaa vaikka olisi harvoin ja pääasiassa menuissa. Helpompi ottaa kokonaan pois. 240Hz+ minkäänsortin kuvan repeilyn huomaaminen on muutenkin vähäistä - tai ainakin vähäisempää kuin tuon ilmiön näkeminen itselleni.

Ihan tunnettu ominaisuus tuntunut olevan kaikissa oled (ja va-paneeleissa), että VRR aiheuttaa flickeröintiä. Itse en siedä tuollaista kuvan vapinaa vaikka olisi harvoin ja pääasiassa menuissa. Helpompi ottaa kokonaan pois. 240Hz+ minkäänsortin kuvan repeilyn huomaaminen on muutenkin vähäistä - tai ainakin vähäisempää kuin tuon ilmiön näkeminen itselleni.

Tämä!
En tosiaan ole huomannut mitään repeilyä vaikka en käytä NVIDIA omaa G-Sync control paneelista. Näytöstä on oma sync kyllä käytössä, että sillä mennään ja toimii loistavasti!

Tämä!
En tosiaan ole huomannut mitään repeilyä vaikka en käytä NVIDIA omaa G-Sync control paneelista. Näytöstä on oma sync kyllä käytössä, että sillä mennään ja toimii loistavasti!

Ei se näytön valikon G-sync tee yhtään mitään, jos ei laita NVIDIA:n appista/control paneelista myös G-syncciä päälle. Omalla oledilla ainoastaan Indiana Jonesin valikossa olen havainnut tuta flickeriä. Missään muussa pelissä/tilanteessa en ole ongelmaan törmännyt.

Juuri näin. VRR flickeristä on varmasti kyse tässä. Omassa 480hz oledissä ei tulis mieleenkään laittaa VRR:ää päälle, kun vilkkuu sen verran reilusti. Ei mulla kyllä tuota ominaisuutta mitenkään ikävä olekaan. Ihan yhtä paskalta se freimien vaihtelu tuntuu imo, oli VRR päällä tai ei. 240hz+ näytöissä tuota kuvan repeilyäkään ei enää huomaa. Olkkarista löytyy LG:n C3, jossa 120hz paneeli ja siinä tuo VRR on ihan käyttökelpoinen ja flickeriä on hankala havaita. Heti ku enempi hertsejä paneelissa, nii tuntuu loppuvan VRR:stä puhti niinsanotusti.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 759
Jäsenet
75 248
Uusin jäsen
mikromilli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom