Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kellot ei käy idlessä?Pystyykö GPU-Z:n tehonkulutuslukemiin luottamaan? Sen mukaan mun RTX 3080 näyttäs syövän idlenä melkein 100 W. Ei kai tuo voi olla mahdollista?
Jos siinä on 100w joulukuusivalotPystyykö GPU-Z:n tehonkulutuslukemiin luottamaan? Sen mukaan mun RTX 3080 näyttäs syövän idlenä melkein 100 W. Ei kai tuo voi olla mahdollista?
Eipä sulla kellot oo idlessä. Selaimia tai jotain muuta ryönää taustalla auki jossa hardware accelerationit?Pystyykö GPU-Z:n tehonkulutuslukemiin luottamaan? Sen mukaan mun RTX 3080 näyttäs syövän idlenä melkein 100 W. Ei kai tuo voi olla mahdollista?
On se TUF vaan kova (Sampsan videosta lainattu):
Ei tuossa ole idle-kellotkaan, jokin rasittaa.Pystyykö GPU-Z:n tehonkulutuslukemiin luottamaan? Sen mukaan mun RTX 3080 näyttäs syövän idlenä melkein 100 W. Ei kai tuo voi olla mahdollista?
Eipä sulla kellot oo idlessä. Selaimia tai jotain muuta ryönää taustalla auki jossa hardware accelerationit?
Kellot ei käy idlessä?
Kai näissäkin työpöydällä kellot on alhaalla?
Aukase task manager ja kato mitä toi 3D Engine sanoo, se näyttää jos joku ohjelma käyttää GPU:taKellot ei näytä tippuvan missään vaiheessa, vaikka sulkee kaikki ikkunat. Boottasin myös koneen enkä avannut muuta kuin GPU-Z:n ja kellot edelleen 1755 MHz.
Kellot ei näytä tippuvan missään vaiheessa, vaikka sulkee kaikki ikkunat. Boottasin myös koneen enkä avannut muuta kuin GPU-Z:n ja kellot edelleen 1755 MHz.
Power management mode: Prefer maximum performance -> Optimal power ja bootti koneelleVoiskohan olla joku asetus Nvidia ohjauspaneelissa päällä, joka estää kellojen tippumisen? Tietysti voi kokeilla Ajureita puhdasta asennusta jos sillä korjaantuis.
Tämähän se oli, tippui kellot ja tehonkulutus noin 20 wattiin. Kiitos kaikille.Power management mode: Prefer maximum performance -> Optimal power ja bootti koneelle
Perus-TUFfin BIOS-kytkin, eli sen perättömän tornihuhun voi ampua alasKerrohan sit tuolla oikeessa ketjussa et mihin boostailee vakiona ja löytyykö tostakin se bios-kytkin. Eli käytännössä et mitä eroa on siihen OC malliin.
Tuskin. 1080ti voi lyödä kiinni 3440x1440@120Hz, 1080p@60Hz ja 4k TV:n vielä perään 60Hz tilassa ja hyvin idlailee.Onko näissä 3080:ssä vielä se ongelma, että jos on useampi näyttö tarpeaksi isolla resoluutiolla niin ei koskaan kortti pääse idletilaan?
Onko näissä 3080:ssä vielä se ongelma, että jos on useampi näyttö tarpeaksi isolla resoluutiolla niin ei koskaan kortti pääse idletilaan?
Guru3D ja TPU antoi 3090:lle suositukset (TPU listasi enemmän plussia kuin miinuksia). Siellä on selkeästi laitettu hinta sivuseikaksi ja arvioitu näyttistä sellaisenaan.
ASUS GeForce RTX 3090 STRIX OC Review
The ASUS GeForce RTX 3090 STRIX OC is the fastest RTX 3090 we have tested today by quite the big margin. It also has a huge power limit adjustment range that maxes out at 480 W! We hance added a whole test run at 480 W to our review to see how much extra headroom RTX 3090 Ampere has left and...www.techpowerup.com
Eihän kortissa mitään vikaa ole, hinta vain täysin järjetön.Guru3D ja TPU antoi 3090:lle suositukset (TPU listasi enemmän plussia kuin miinuksia). Siellä on selkeästi laitettu hinta sivuseikaksi ja arvioitu näyttistä sellaisenaan.
ASUS GeForce RTX 3090 STRIX OC Review
The ASUS GeForce RTX 3090 STRIX OC is the fastest RTX 3090 we have tested today by quite the big margin. It also has a huge power limit adjustment range that maxes out at 480 W! We hance added a whole test run at 480 W to our review to see how much extra headroom RTX 3090 Ampere has left and...www.techpowerup.com
Hinta ei huononna tuotetta. Jos sinä et saa rahalle vastinetta niin älä osta.
Siellä on selkeästi tehty niin kuin GN:n Stevelle ja laitettu setelitukku taskuun
En usko, että tulee alle 1000. Ehkä jopa 1200-1300 välissä20gb muistilla 3080 ois kyllä hiton hyvä jos hinta alle 1000€
No ei se noin paljon ylikään voi olla. Noilla hinnoilla se 3090 olis aika hyväkin diili melkeen. 999-1100 on oma veikkaus 20gb mallin hinnotelulle.En usko, että tulee alle 1000. Ehkä jopa 1200-1300 välissä
Onnittelut, itse peruin juuri äsken tilauksen. Jonossa oli yli 30 ennen minua enkä ajatellut maksaa tilausta joka tulee kotiin ehkä tammikuussa. Pakko ilmeisesti jäädä taas odottelemaan että tapahtuisi joku ihme ja varastoihin tulisi joko 3080 tai 3090 pistää sitten tilaukseen jompi kumpi.Hän on täällä
Älä huoli, se on Nvidia ja minä en osta heidän tuotettaan, ennen kuin se on ainoa vaihtoehto.Hinta ei huononna tuotetta. Jos sinä et saa rahalle vastinetta niin älä osta.
Tuskin. En usko et PCB:llä on muita muutoksia kun lisätyt muistisirut vrt. 3080 ja 3090, jäähyt on tismalleen samat. Ei itteäkään noi MSIn räpellykset hotsita kun näki sen 3080 Trion PCB:n jossa kamoja oltiin siirrelty miten huvitti ihan vaan sen takia et saadaan se jäähy mahutettua siihen. Revikoissahan se sit näky et ois kannattanu ennemmin sitä jäähyä suunnitella uusiks kun sitä PCB:täpelottaisi ostaa MSI tekeleet noista 3090 korteista, kun on nähnyt 3080 ratkaisun muistien jäähdytyksestä, onko noissa jotenkin erilainen?
Kuparinen lämpöputki näyttää olevan takalevyssä.pelottaisi ostaa MSI tekeleet noista 3090 korteista, kun on nähnyt 3080 ratkaisun muistien jäähdytyksestä, onko noissa jotenkin erilainen?
Et ole hiekkalaatikkoiässä mutta korttia hyväksi tai parhaaksi kehuneet reviewit on maksettuja? No eipä se juuri enempää hiekkalaatikkohommiksi voisi mennä.Älä huoli, se on Nvidia ja minä en osta heidän tuotettaan, ennen kuin se on ainoa vaihtoehto.
Mutta koska en ole enää hiekkalaatikkoiässä, ylläolevalla ei ole merkitystä. Sanon oman mielipiteeni ja vielä ilman mitään "konesotahöpöjä".
3080 on MSRP:llä jopa oikeinkin hyvä ostos.
Tämä ei taas ole mitenkään puolusteltavissa.
Tai no, jos rendaa tms. joissa noilla ominaisuuksilla voisi olla jotain hyötyäkin.
Pelaajalle?
No, jokainen saa tehdä omat johtopäätöksensä
Näköjään Triossa on muuten sama jäähdytys paitsi että PCB:n toisella puolella olevia muisteja jäähdytetään sillä backplatella ja kahdella ohuella heatpipellä, ei kovin lupaavalta vaikuta.Tuskin. En usko et PCB:llä on muita muutoksia kun lisätyt muistisirut vrt. 3080 ja 3090, jäähyt on tismalleen samat. Ei itteäkään noi MSIn räpellykset hotsita kun näki sen 3080 Trion PCB:n jossa kamoja oltiin siirrelty miten huvitti ihan vaan sen takia et saadaan se jäähy mahutettua siihen. Revikoissahan se sit näky et ois kannattanu ennemmin sitä jäähyä suunnitella uusiks kun sitä PCB:tä
Pystyykö GPU-Z:n tehonkulutuslukemiin luottamaan? Sen mukaan mun RTX 3080 näyttäs syövän idlenä melkein 100 W. Ei kai tuo voi olla mahdollista?
Eiköhän se ole ihan selvää, että mahdolliset Super-mallit on suunniteltu korvaamaan nuo markkinoilta, eli riittää että jokainen on vaikka 5% nopeampi kuin "perusversio" samaan hintaan eikä tarvitse miettiä onko 3080 ja 3090 välissä tilaa.Aika vahvasti kyllä näyttää siltä ettei tuohon väliin voi tulla kuin yksi kortti ja sekin luultavasti vain isommalla muistilla oleva 3080.
Aika turvallisin mielin voi tuon 10gb 3080 ostaa jos ei muistin määrä huoleta.
Saatavuus tietty on aika suuri kysymysmerkki, esim. Gigantti näyttää tuf oc:lle tammikuuta...
Tehojen puolesta ei voi kyllä uutta gtx1080->gtx1080ti tyylistä harmitusta tapahtua.
Näköjään Triossa on muuten sama jäähdytys paitsi että PCB:n toisella puolella olevia muisteja jäähdytetään sillä backplatella ja kahdella ohuella heatpipellä, ei kovin lupaavalta vaikuta.
Ikinä kuullukkaan tämmösestä bugista eikä oo mun näyttiksissä ikinä ollut.Onko näissä 3080:ssä vielä se ongelma, että jos on useampi näyttö tarpeaksi isolla resoluutiolla niin ei koskaan kortti pääse idletilaan?
Ei ole 3080 triossa noita heatpipejä backplatessa, hiljainen on, mutta muistien jäähdytys on silti erittäin vajaavainen vaikka olisi tuulettimet täysillä.Samat backplate heatpipet on myös 3080:ssa MSI:n julkaisua edeltävän esittelyvideon perusteella. Eli taitaa olla aika identtiset jäähyt 3080 & 3090.
Muistakaa nyt että 3080 MSI on markkinoiden hiljaisin ja tuulettimet pyörii defaulttina aika hitaasti.
Ikinä kuullukkaan tämmösestä bugista eikä oo mun näyttiksissä ikinä ollut.
Itsellä 2080ti x trio kortilla 2 x 2560x1440 ja 1 x 3440x1440 näyttöä kaikki 144hz ja kortti windowsissa 1140/1050MHz. Olettaisin että nämä ovat "idletilan" kellot.
Ikinä kuullukkaan tämmösestä bugista eikä oo mun näyttiksissä ikinä ollut.
Itsellä 2080ti x trio kortilla 2 x 2560x1440 ja 1 x 3440x1440 näyttöä kaikki 144hz ja kortti windowsissa 1140/1050MHz. Olettaisin että nämä ovat "idletilan" kellot.
Köyhälle kaikki on kallista.Eihän kortissa mitään vikaa ole, hinta vain täysin järjetön.
Jep, sanoin että se on minun mielipiteeni.Et ole hiekkalaatikkoiässä mutta korttia hyväksi tai parhaaksi kehuneet reviewit on maksettuja? No eipä se juuri enempää hiekkalaatikkohommiksi voisi mennä.
Oikeassa olet. Ei ollutkaan 3080 heatpipejä.Ei ole 3080 triossa noita heatpipejä backplatessa, hiljainen on, mutta muistien jäähdytys on silti erittäin vajaavainen vaikka olisi tuulettimet täysillä.
Otan osaa, mutta jätetään tällainen offtopic pois. Kiitos.Köyhälle kaikki on kallista.