Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vieläkää näy Evgan malleja 3080 tai 3090 missään. Hienosäätöä vai varastojen täyttöä?
No ei missään nimessä pitäisi olla, toivottavasti olisi virtalähteestä kiinni, ei varmaan ihan heti RMA-prosessi mene läpi uuden näyttiksen kanssa, sitäpaitsi sulta on asiakkaana jo rahat pois joten prio on niissä, kenelle voidaan myydä ohjain varaston sen salliessa...
Kippas kappas juukato näitä 3080 siellä onkin jo, hinnatkin taitaa olla linjassa. 3090 mallien hinnat kiinnostelee myös. Tovoittavasti ei sikailua.Jimmsissä on 3080:t. 3090 hinnat kiinnostaa.
EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING -näytönohjain, 10GB GDDR6X - 1 499,00€
Saapuneet erät: 4 kpl / 26.11 8 kpl / 3.12 8 kpl / 16.3 2 kpl / 17.3 6 kpl / 23.4 28 kpl / 7.6 17 kpl / 22.7 16 kpl / 27.7 Tulevat erät: yli 25 kpl / Ei vahvistettu GeForce RTX 30 -sarja - Twww.jimms.fi
Tarkoitat varmaan saatavuuksien puolesta? Maailmalla XC3-malleja ainakin jo joitain toimitettu. FTW3 ei ainakaan vielä ole saapunut laajaan levitykseen. Evga Jacob twitterissään usein päivittelee tilannetta. Eiköhän viimeistään parin viikon sisään rupea valumaan enemmän tietoa mahdollisesta saatavuudesta varsinkin FTW3-mallien osalta.Vieläkää näy Evgan malleja 3080 tai 3090 missään. Hienosäätöä vai varastojen täyttöä?
Tarkoitat varmaan saatavuuksien puolesta? Maailmalla XC3-malleja ainakin jo joitain toimitettu. FTW3 ei ainakaan vielä ole saapunut laajaan levitykseen. Evga Jacob twitterissään usein päivittelee tilannetta. Eiköhän viimeistään parin viikon sisään rupea valumaan enemmän tietoa mahdollisesta saatavuudesta varsinkin FTW3-mallien osalta.
En ole huomannut että ois ollut mitään mallia arvosteltavanakaan. Noh, kyllä niitä kerkee lukea monet kerrat ennenkuin itte korttia saa
Arvostelujakaan ei ole pahemmin näkynyt. FTW3:n osalta johtuukin varmaan siitä, ettei kortteja ole oikeastaan edes Evgalla vielä. Ehkä revikatkin kohta puoleen tulee. Asus Strixillä myös vähän samoja ongelmia. Samalla tavalla tuntuu menevän kuin 2000-sarjassa. Silloinkin lippulaivat tulivat myöhässä.En ole huomannut että ois ollut mitään mallia arvosteltavanakaan. Noh, kyllä niitä kerkee lukea monet kerrat ennenkuin itte korttia saa
Kokeilitko virtalähteen muita pci-e liityntää ? Itsellä sama virtalähte, tosin ei vielä 3080...Itse sain tänään Gaming X Trion. Pelkkää tappelua ollut koko iltapäivä ja ilta. Flight Simulatorissa välittömästi, kun peli on ladannut ja olet pääsemässä itse peliin -> kone sammuu, eikä lähde takaisin päälle, ennen kuin virtalähteeltä katkaisee päävirrat ja laittaa takaisin. DDU:lla vedin ajurit vielä sileeksi ja uusiksi ja vaihdoin virtalähteeltä kortille tulevat kaapelit, mutta ainut mikä auttoi, oli pieni kellojen pudotus afterburnerilla. Tällä pääsin jo peliin ja hieman pelaamaankin. Kortissa vikaa? Lämmöt ok. Virtalähde on Seasonicin Platinum XP2 660W... Voe voe
Kokeilitko virtalähteen muita pci-e liityntää ? Itsellä sama virtalähte, tosin ei vielä 3080...
En ymmärrä miten voi saada 100€ halvemmalla parempaa, ilman että tietää mitä sisältä on syöny. Tossa msi:ssä on paremmat komponentit kun esim. Zotakki. Jos virranhallinta on tehty hyvin ja laatu komponenteistä, mä ihan mielelläni maksaisin 100€ enemmä. Asuksen korttia ei vielä näkyny paljaana ja näin ei voi arvioida, onko se parempi. Helppoahan se on säästää sieltä, mistä kuluttaja ei näe.
OT: Anandtech ei ole vieläkään julkistanut RTX 3080 -revikkaansa.
Ovatkohan jossakin välissä polttaneet välinsä nVidiaan, kun eivät ilmeisesti ole edes saaneet testikappaleita?
Ovat kuitenkin sen verran merkittävä sivusto tällä alalla, että luulisi heidänkin olevan ilman suurempia välirikkoja ensimmäisten testikappaleiden saajien joukossa.
Itse sain tänään Gaming X Trion. Pelkkää tappelua ollut koko iltapäivä ja ilta. Flight Simulatorissa välittömästi, kun peli on ladannut ja olet pääsemässä itse peliin -> kone sammuu, eikä lähde takaisin päälle, ennen kuin virtalähteeltä katkaisee päävirrat ja laittaa takaisin. DDU:lla vedin ajurit vielä sileeksi ja uusiksi ja vaihdoin virtalähteeltä kortille tulevat kaapelit, mutta ainut mikä auttoi, oli pieni kellojen pudotus afterburnerilla. Tällä pääsin jo peliin ja hieman pelaamaankin. Kortissa vikaa? Lämmöt ok. Virtalähde on Seasonicin Platinum XP2 660W... Voe voe
Paljonko lopulta jouduit alikellottamaan? Redditissä on ollut tapauksia, joissa kortteja pitää alikellottaa -50 tai -100 Corelle, jotta ne eivät kaatuile. Ainakin MSI:n ja Zotacin korteissa on ollut tuota. EVGA:n korteissa saattoi olla myös. Tosin oireet olivat enemmänkin ohjelman kaatumista, eli koko kone ei ole sammunut.
Toivotaan, että kyseessä on ajuriongelma, vaikka vaikeapa tuosta on sanoa.
Minäkin arvelisin powerin mehujen loppumista. Mitä muu kokoonpano käsittää ja onko rankkoja kellotuksia?Helppo sanoa, powerista loppuu jerkku. Kävi itselle sama pari vuotta sitten kun liitin 2080ti:n 550w corsairiin. muuten toimi moitteetta mutta yhdessä raskaassa pelissä sammu kokolaitos ja piti nolllata poweri. ostin 750W powerin ja ongelma katosi.
Minäkin arvelisin powerin mehujen loppumista. Mitä muu kokoonpano käsittää ja onko rankkoja kellotuksia?
Olisiko syy ja seuraus, porukat ostaa 3080 jotka loppuu, sitten seuraavaksi huomaavat että powerista loppuu jerkku =)Juu, kyllähän tuo oire poweriin viittaa. No, uusi tilattu, Seasonic TX-850, pitäisi Jimssille tulla lisää perjantaina. Huono on saatavuus näissäkin näköjään.
Kyllä tuon 660 Platinumin luulisi tällä kokoonpanolla kestävän.3700X, PBO päällä, 32GB 3600CL16 trident z rgb, 2x m2, 1x sata ssd, kraken x62, niin ja x570 taichi.
Kyllä tuon 660 Platinumin luulisi tällä kokoonpanolla kestävän.
Onko powerissa 12V linjoille jotakin single/multirail -asetusta, joka saataisi rajoittaa virran kulkua yhdelle PCIe-virtajohdolle?
Ja onhan näyttikseen kytketty PCIe-virtajohdot kahdesta eri liittimsetä (eikä yhdestä haaroittimella, kuvassa nuo kolme vasemmanpuoleista siis)?
Kerkeekö kortti edes renderöidä 3D:tä ennenkuin kippaa? Haiskahtaa samalta kun @BatteringRam ongelmat, mutta toivottavasti ei :/'
EDIT: eikö muutenkin virtalähteet yleensä kippaa vasta hetken kuluttua, eikä noin suoraan?
Oi voi voi. Eihän toi nyt statistiikoiltansa hyvältä näytä kun jo kaks MSI:n Trioa ongelmissa tälläkin foorumilla, ottaen huomioon ettei täällä oo kuin muutama käynyt kokemuksistansa kirjottelemassa. @frez keissi kyllä onneks vaikuttais olevan virtalähteestä kiinni, kerta kippaa vasta pelin ladattua päävalikon jälkeen, millon se kortti rupeaa sitä virtaakin vaatimaan eniten. Melkeen toi et pitää napsauttaa powerin virtakytkintä et ees lähtee ATK takas päälle kertoo et joku siinä virtalähteessä ois. Paha toki varmaks sanoa.
Kyllä mä tosin tässä kohdin olisin jo käytettyjä virtiksiä kattomassa ettei tartteis ihmetellä päivää pidempään, toki sit jos kortissa onkin se vika niin sit on kaks virtalähdettä, mutta kyllä mä sen 20€ mielenrauhasta olisin valmis ottamaan takkiin kun sen käytettynä ostetun laittais halvemmalla takas kiertoon.
Mulla ei ainakaan kone ole kipannut. Vain peli lakannut toimimasta.Eikös seasonicilla ollut aiemminkin joku poweri jossa wattien mukaan ois jerkkua pitänyt riittää mutta ne näyttiksen peak tehonkulutukset aiheutti juuri tuollaista koneen sammuilua. Oli vissiin liian herkkä ocp. Ei nyt muistu mikä poweri oli kyseessä mutta jos joku muistaa niin kertokoon.
Joo, no jos sulla -30 corella on ja boostailee silti 1965mhz niin kyllähän toi kovempaa näyttäis puskevan kun useimmissa revikoissa kortit täysin vakioasetuksillaSamaan ongelmaan olen törmännyt itsekin tuon pelien kaatuilun suhteen Gaming X Triolla (muistaakseni 3dmark ei kaatunut kertaakaan). Itsellä "vika" korjaantunut asettamalla-30 corelle, jolloin kellot on tasaista 1965mhz luokkaa. 750W PSU itsellä, joten suositusten mukainen. MSI ja zotac kortteja ainakin liikenteessä millä oikkuja esiintyy. Joku LTT foorumilla oli vian korjannut asentamalla studioajurit game readyjen sijaan. Tätä en ole vielä kerennyt koittaa.
Samaan ongelmaan olen törmännyt itsekin tuon pelien kaatuilun suhteen Gaming X Triolla (muistaakseni 3dmark ei kaatunut kertaakaan). Itsellä "vika" korjaantunut asettamalla-30 corelle, jolloin kellot on tasaista 1965mhz luokkaa. 750W PSU itsellä, joten suositusten mukainen. MSI ja zotac kortteja ainakin liikenteessä millä oikkuja esiintyy. Joku LTT foorumilla oli vian korjannut asentamalla studioajurit game readyjen sijaan. Tätä en ole vielä kerennyt koittaa.
Ei mullakaan kyllä sen suurempaa tietoa asiasta ole. vbios kuulostais kyllä siltä et sillä olis se valta tohon boostaamiseen, eikä niinkään ajureilla. Mietin vaan siltä kantilta et jos toi on laajempi ongelma et 3080 laput yrittää boostailla liian korkealle ja kaatuilee sen takia, niin siinähän on hyvä jollekkin Pekka Peruskäyttäjälle neuvoa miten se vbios päivitetäänVielä tuohon @Raxama viestiin. Voiko nvidian ajurit vaikuttaa kellotaajuuksiin? Luulin, että jokaisen kortin oma sisäinen vbios hoitaa nämä asiat. Voin olla täysin väärässäkin.
Jep. Eli peli jäätyy ja pitää sulkea pakottamalla. Jos en ihan väärin muista niin tämä tapahtui, kun boostit piikkasi jossain 2100 huitteillaPuhut nyt kaatumisesta, minä koneen välittömästä sammumimesta. Tarkoitat kuitenkin varmaan, että käynnissä oleva ohjelma kaatuu? Se viittaisikin helposti liian koviin kelloihin. En vielä ole törmännyt näytönohjaimeen, joka sammuttaa koko koneen, jos kelloja on hieman liikaa. Yleensä kai tulee artifakteja/muuta häröilyä, ei täyttä koneen sammumista.
Vielä tuohon @Raxama viestiin. Voiko nvidian ajurit vaikuttaa kellotaajuuksiin? Luulin, että jokaisen kortin oma sisäinen vbios hoitaa nämä asiat. Voin olla täysin väärässäkin.
Tulip-piuhotuksella, kortti vinossa slotissa - voihan nää ihan pitää kutinsa.On tämä turhauttavaa kun jengi postailee jostain kiinasta random-tuloksia ja tekee niistä johtopäätöksiä
VideoCardz.com - "RTX 3090 undervolts quite well, sub-300W with virtually no performance impact. (according to one reviewer who wishes to remain anonymous)."
Kiva juttu jos totta.
Itse sain tänään Gaming X Trion. Pelkkää tappelua ollut koko iltapäivä ja ilta. Flight Simulatorissa välittömästi, kun peli on ladannut ja olet pääsemässä itse peliin -> kone sammuu, eikä lähde takaisin päälle, ennen kuin virtalähteeltä katkaisee päävirrat ja laittaa takaisin. DDU:lla vedin ajurit vielä sileeksi ja uusiksi ja vaihdoin virtalähteeltä kortille tulevat kaapelit, mutta ainut mikä auttoi, oli pieni kellojen pudotus afterburnerilla. Tällä pääsin jo peliin ja hieman pelaamaankin. Kortissa vikaa? Lämmöt ok. Virtalähde on Seasonicin Platinum XP2 660W... Voe voe
Virtalähteeltä kuulostaa, kannattaa kokeilla järeämmällä powerilla. Onhan PCIe-lisävirtaliittimet kahdesta eri kaapelista eikä yksi kaapeli kaksi liitintä?Itse sain tänään Gaming X Trion. Pelkkää tappelua ollut koko iltapäivä ja ilta. Flight Simulatorissa välittömästi, kun peli on ladannut ja olet pääsemässä itse peliin -> kone sammuu, eikä lähde takaisin päälle, ennen kuin virtalähteeltä katkaisee päävirrat ja laittaa takaisin. DDU:lla vedin ajurit vielä sileeksi ja uusiksi ja vaihdoin virtalähteeltä kortille tulevat kaapelit, mutta ainut mikä auttoi, oli pieni kellojen pudotus afterburnerilla. Tällä pääsin jo peliin ja hieman pelaamaankin. Kortissa vikaa? Lämmöt ok. Virtalähde on Seasonicin Platinum XP2 660W... Voe voe
Eikös tuossa ole käytössä 3 liitintä?Virtalähteeltä kuulostaa, kannattaa kokeilla järeämmällä powerilla. Onhan PCIe-lisävirtaliittimet kahdesta eri kaapelista eikä yksi kaapeli kaksi liitintä?
Melkonen jumalsiru kyllä jos tosiaan stabiili tollasella +230MHz yli vakiocurven tuolla alhaisella jänöllä. Hieman skeptinen olen mutta pitääpä kyllä itekkin testata tuota kunhan kortti saapuu.tuossahan sitä juuri kokeillaan, 220W ja joku 3% vähemmän suorituskykyä. Tosin kaverilla oleva TUF on yksi parhaiten tähän mennessä ylikellottavia kortteja, niin alikellottuu sen takia noin hyvin alaspäin.
Helppo sanoa, powerista loppuu jerkku. Kävi itselle sama pari vuotta sitten kun liitin 2080ti:n 550w corsairiin. muuten toimi moitteetta mutta yhdessä raskaassa pelissä sammu kokolaitos ja piti nolllata poweri. ostin 750W powerin ja ongelma katosi.
Eikä ole edes vaikeaa, jos ei katso virtalähteen manuaalista paljonko mikäkin linja voi syöttää.Ihan selvä virtalähteen suoja, kuten moni jo sanonut. Oon saanu kellottamalla kilowatin powerinkin ylivirtasuojan laukeamaan ajamalla taustalla prime95 small-fft:llä ja sitten käynnistänyt esim. furmarkin.
Eikös seasonicilla ollut aiemminkin joku poweri jossa wattien mukaan ois jerkkua pitänyt riittää mutta ne näyttiksen peak tehonkulutukset aiheutti juuri tuollaista koneen sammuilua. Oli vissiin liian herkkä ocp. Ei nyt muistu mikä poweri oli kyseessä mutta jos joku muistaa niin kertokoon.
Edit. Jotain tämän kaltaista oli muistissa.
r/Amd - Seasonic updated statement after the investigation of the Focus Plus Compatibility Issue