NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Ajelin tätä Boundarya eilen pariinkin otteenseen ja yritin ettiä vakaita kelloja. Aina puolen tunnin jälkeen kaatu ilman ilmotuksia. Aamulla koiran kanssa ulkona muistin tämän viestin :tup: olikohan se 0,881/1950 sittenkin vakaa. Ehkä palaan siihen ja kokeilen joku päivä sitä Controllia joka ilmeisesti oli myös hyvä testi.

Ei oo kyllä kertaakaan kaatunut pelit noilla kelloilla, mutta eipä tässä oo tullu pelattua war zonea viime päivinä.
Joo, Boundaryn loopissa on tosiaan bugi, joka saattaa hämätä jos ei ole seuraamassa ajoa. Se puoli tuntia riittää kuitenkin jo aika pitkälle kertomaan vakauden. Control on mulla ilmeisesti herkimmästä päästä, eli pykälän tai kaksi alemmas pitää laittaa kuin Boundaryssa, joka puolestaan oli kaksi binniä alempana kuin Cyberpunk. Metro Exoduksen aion testata tässä vielä, kun siinä on strukturoitu benchmark mukana ja pitäisi olla aika herkkä myöskin.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 901
Joo, Boundaryn loopissa on tosiaan bugi, joka saattaa hämätä jos ei ole seuraamassa ajoa. Se puoli tuntia riittää kuitenkin jo aika pitkälle kertomaan vakauden. Control on mulla ilmeisesti herkimmästä päästä, eli pykälän tai kaksi alemmas pitää laittaa kuin Boundaryssa, joka puolestaan oli kaksi binniä alempana kuin Cyberpunk. Metro Exoduksen aion testata tässä vielä, kun siinä on strukturoitu benchmark mukana ja pitäisi olla aika herkkä myöskin.
Kaatuko sulla silleen, että tuli joku virhe ilmotus? Nyt kaatu 2 kertaa taas samassa kohtaan puolen tunnin jälkeen, mutta tuli joku virheilmotus.

Edit. Taas kaatui samassa kohdassa virheilmoituksen kera joten pidän tota nyt vakauden mittarina :rofl2: 900mv/1950mhz. Koitetaan, jos saadaan vielä nostettua vähän. 881mv/1950mhz kaatui kesken 9 kierroksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Kaatuko sulla silleen, että tuli joku virhe ilmotus? Nyt kaatu 2 kertaa taas samassa kohtaan puolen tunnin jälkeen, mutta tuli joku virheilmotus.
Mun muistaakseni siitä tuli ilmoitusikkuna sen sovellusikkunan alle tms. ja siinä oli errorin syynä olikohan joku ajoitusvirhe. Joka tapauksessa se kaatuu yhdennentoista ja kahdennentoista kierroksen välissä ladatessaan uutta kierrosta sisään.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 901
Mun muistaakseni siitä tuli ilmoitusikkuna sen sovellusikkunan alle tms. ja siinä oli errorin syynä olikohan joku ajoitusvirhe. Joka tapauksessa se kaatuu yhdennentoista ja kahdennentoista kierroksen välissä ladatessaan uutta kierrosta sisään.
Joo joku ajotus juttu ja joitan amd. Ja aina 11 ja 12 välissä. Vaikka ei olekkaan amdtä koneessa.
 
Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
167
Onko muilla 3090 -kortin omistajilla tuollainen gpu holder käytössä? Oma 3090 strix vaikuttaisi olevan tukevasti ilman kun powerin piuhatkin ovat sen verran jäykät, että tukevat hieman. Mutta en kyllä mitään riskiä haluaisi ottaa jos on vaarana, että saattaa ajan kanssa lerpahtaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 377
Onko muilla 3090 -kortin omistajilla tuollainen gpu holder käytössä? Oma 3090 strix vaikuttaisi olevan tukevasti ilman kun powerin piuhatkin ovat sen verran jäykät, että tukevat hieman. Mutta en kyllä mitään riskiä haluaisi ottaa jos on vaarana, että saattaa ajan kanssa lerpahtaa?
Omassa 3080 ventuksessa tuli mukana. Periaatteessa kai ei tarvii tukea, mutta laitoin itse ainakin sen mukisematta paikalleen. Ei tule sitten parin vuoden päästä huomattua sen olevan kierossa, kun koneeseen katsoo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Ite kokeilin Controlia lämpöjen tasottumiseen asti

3080 FE stockina (poikkeuksellisen hyvä kotelotuuletus GPU:lle)
GPU ~70,5C
Hotspot ~83,5C
G6X 96C
Jep, eli lienee ihan linjassa. Kovat pojat kun hioo tota ydintä saadakseen siitä ne logot pois ja mahdollisimman tasaseks, niin veikkaan et tästähän se syy löytyykin jos hotspotin ja averagen välinen ero on sen 13-15c noin keskimäärin.

Vielä jos HWInfoon sais VRM lämmöt niin ois kova, sit ei jäis mietittävää enään blokkien istuvuuden kanssa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 911
Omassa 3080 ventuksessa tuli mukana. Periaatteessa kai ei tarvii tukea, mutta laitoin itse ainakin sen mukisematta paikalleen. Ei tule sitten parin vuoden päästä huomattua sen olevan kierossa, kun koneeseen katsoo.
Asus TUF ja Strix korttien rakenne on aivan eri tasolla kuin MSI Ventus ja Trio korttien rakenne. Ihan tarpeeseen tulee nuo MSI tuet. Trio alkoi ainakin roikkumaan reilussa viikossa. Strixiä ei ole vielä tullut itselle testattavaksi
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Mites Asus suhtautuu tahnojen ja lämpötyynyjen vaihtoon, lähteekö takuu?
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 901
Mites Asus suhtautuu tahnojen ja lämpötyynyjen vaihtoon, lähteekö takuu?
Tää kiinnostaa itteäki, kun laitan blokin kiinni jahka sen saan.

Ja edelliseen aiheeseen sain ton strixin nyt ainakin Boundary vakaaksi 900mv/1995mhz. Siitä korottamalla alkaa hakata powerlimittiin ja kellot alkaa huidella siellä täällä.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Mites Asus suhtautuu tahnojen ja lämpötyynyjen vaihtoon, lähteekö takuu?
Voi olla mutuilua mutta luulen että kyllä lähtee takuu. Ainoa taitaa olla evga virallisesti joka antaa heittää vesille/räpälätä korttia niikun sitä kuuluu.

Edit: Joku viisaampi vois kertoa onko noita warranty tarroja jollain mahdollista höyryttää irti tai kikkailla? muistaakseni LTT oli käyttänyt jotain tälläsiä kikkoja noissa että saatu se tarra takas siihen paikalleen.
 
Liittynyt
04.01.2020
Viestejä
124
Voi olla mutuilua mutta luulen että kyllä lähtee takuu. Ainoa taitaa olla evga virallisesti joka antaa heittää vesille/räpälätä korttia niikun sitä kuuluu.

Edit: Joku viisaampi vois kertoa onko noita warranty tarroja jollain mahdollista höyryttää irti tai kikkailla? muistaakseni LTT oli käyttänyt jotain tälläsiä kikkoja noissa että saatu se tarra takas siihen paikalleen.
Eikai EU:ssa nuo warranty void if removed -tarrat vaikuta yhtään mitenkään takuuseen? Myyjätahon tulee kyetä osoittamaan, että kortti on hajonnut esim. vesiblokin asentamisen seurauksena. Joskus yks blokillinen kortti laski toimintasavut, ruuvasin vakiojäähyn kiinni ja meni RMA läpi suht pienellä vääntämisellä vaikka tarra puuttuikin.

Itse kysymykseen: hiustenkuivaajalla lämmittämällä olen tarroja/etikettejä poistanut ehjänä, toimiskohan tuohonkin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Suprim X:ssä ledivika. Nythän tosiaan ei ole mitään järkeä viedä tätä takuuhuoltoon, pitää sitten katsoa parin vuoden päästä tarkemmin=) vaihtohaluja ei siksikään hirveästi ole, koska jonkin aikaa sitten tosiaan sain tällä ajettua Suomen 20. parhaan (jee) RTX-3080 Time Spy gpu-scoren :cigar2: (En ole katsonut onko sijoitus muuttunut)
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Mites Asus suhtautuu tahnojen ja lämpötyynyjen vaihtoon, lähteekö takuu?
Takuutarra yhen ruuvin päällä. Takuuehdoissa maininta et eväis takuun, mutta on niitä porukka silti saanu takuuseen. Kunhan kuvaa PCB:n tarkasti ennen takuuseen lähettämistä, niin on sitten jotain vastaväitteitä jos väittävät et oot tölviny jotain asennuksessa.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Eikai EU:ssa nuo warranty void if removed -tarrat vaikuta yhtään mitenkään takuuseen? Myyjätahon tulee kyetä osoittamaan, että kortti on hajonnut esim. vesiblokin asentamisen seurauksena. Joskus yks blokillinen kortti laski toimintasavut, ruuvasin vakiojäähyn kiinni ja meni RMA läpi suht pienellä vääntämisellä vaikka tarra puuttuikin.

Itse kysymykseen: hiustenkuivaajalla lämmittämällä olen tarroja/etikettejä poistanut ehjänä, toimiskohan tuohonkin?
Kyllä ne vaan tuntuu vaikuttavan. Juurikin EU:ssa. Voin tietty olla väärässä mutta näin mä olen ainakin käsittänyt.
Edit: Joo Raxama jo vastasi tohon hyvin.
Ja joo voi olla että tommonen kikka toimis. ainakin itse pelaisin varmanpäälle kun kalliit laitteet kyseessä.

Suprim X:ssä ledivika. Nythän tosiaan ei ole mitään järkeä viedä tätä takuuhuoltoon, pitää sitten katsoa parin vuoden päästä tarkemmin=) vaihtohaluja ei siksikään hirveästi ole, koska jonkin aikaa sitten tosiaan sain tällä ajettua Suomen 20. parhaan (jee) RTX-3080 Time Spy gpu-scoren :cigar2: (En ole katsonut onko sijoitus muuttunut)
Minkä sorttinen ledivika? Sori hölmö olen niin en kuvasta tajua jos siinä näkyy
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 901
Joo onneks on verkkokaupasta oma. Tiedän, että jimmsiin on ainakin ihan turha yrittää tarravikaista korttia laittaa :rofl2: suoraan mielummin asukselle, jos jimmsiltä olisi.

Edit. Ei kokemusta miten Verkkokauppa suhtautuu asiaan.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
9
Ei taho lähtä millään pois x4. Ideoita? Kuva otettu kun renderöintitesti käynnissä. Mistähän kannattas alkaa tutkailemaan? Prossu i9-9900k, mobo Asuksen maximus xi hero z390, näyttiksenä Asuksen 3090 ROG Strix OC, poweri alimitotettu(?) Corsairin 750w.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 901
Ei taho lähtä millään pois x4. Ideoita? Kuva otettu kun renderöintitesti käynnissä. Mistähän kannattas alkaa tutkailemaan? Prossu i9-9900k, mobo Asuksen maximus xi hero z390, näyttiksenä Asuksen 3090 ROG Strix OC, poweri alimitotettu(?) Corsairin 750w.
Onko riserillä? Mulla joskus oli x8, kun oli riseri lahonnut.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Ei taho lähtä millään pois x4. Ideoita? Kuva otettu kun renderöintitesti käynnissä. Mistähän kannattas alkaa tutkailemaan? Prossu i9-9900k, mobo Asuksen maximus xi hero z390, näyttiksenä Asuksen 3090 ROG Strix OC, poweri alimitotettu(?) Corsairin 750w.
Komppaan Raxamaa että biossia sitten rassailemaan. Cmos resetkin vois tehdä hyvää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Irrota kortti ja laita uudestaan, kokeile toista slottia, käy tsekkaa bios et kaikki on kunnossa, resettaa bios. Jos ei millään noista nouse niin sit on aika vähissä vaihtoehdot.

Toki jos se on sulla riserillä niin kokeile ilman.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Voi olla myös prossun socketin pinni(t) solmussa. Mulle tuli aikanaan vaihdossa 8700k + Z370 strix emo ja ihmettelin kun pci-e slotti toimi maksimissaan X4 nopeudella parillakin eri näyttiksellä. Pitkän selvittelyn ja tutkiskelun jälkeen paljastu että socketista oli edellinen omistaja rusikoinut pinnin vinoon. Sain kuitenkin tuon silloin itse fixattua.

PCI-E ohjain kun nykyrojuissa on prossussa, eikä piirisarjassa niinkun "vanhaan hyvään aikaan".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
9
Ei oo riserillä, bios on resetattu ja päivitetty, voisin tarkistaa socketin pinnit kuhan istutan näyttiksen uusiks. Pitää ettiä vaa kiikarit, että näkee niistä jotain. Näyttis on pciex16_1 slotissa, tällästä erikoista huomasin biosissa:
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Voi olla myös prossun socketin pinni(t) solmussa. Mulle tuli aikanaan vaihdossa 8700k + Z370 strix emo ja ihmettelin kun pci-e slotti toimi maksimissaan X4 nopeudella parillakin eri näyttiksellä. Pitkän selvittelyn ja tutkiskelun jälkeen paljastu että socketista oli edellinen omistaja rusikoinut pinnin vinoon. Sain kuitenkin tuon silloin itse fixattua.

PCI-E ohjain kun nykyrojuissa on prossussa, eikä piirisarjassa niinkun "vanhaan hyvään aikaan".
Ei oo riserillä, bios on resetattu ja päivitetty, voisin tarkistaa socketin pinnit kuhan istutan näyttiksen uusiks. Pitää ettiä vaa kiikarit, että näkee niistä jotain. Näyttis on pciex16_1 slotissa, tällästä erikoista huomasin biosissa:
Veikkaan samaa mitä johnnyw on ehdottanut eli tarkista suurennuslasilla onko pinnit suorassa. Kokeileppa antaako toisessa slotissa x8. Jos antaa nii johtuu noista emon pinneistä.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
9
Jostain syystä aloin itekin kallistumaan siihen. Testasin pciex16_2 slotissa, saman x4:sen antaa. Pitäskö powerilta tulla näyttikselle kolme omaa 6+2 virtaliitintä vai riittääkö, että psu:lta tulee 2 omaa kaapelia, josta toisesta käytetään 6+2 + 6+2 ja toisesta 6+2? Virtaan liittyvä ongelma toi ei voi olla?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 129
Jostain syystä aloin itekin kallistumaan siihen. Testasin pciex16_2 slotissa, saman x4:sen antaa. Pitäskö powerilta tulla näyttikselle kolme omaa 6+2 virtaliitintä vai riittääkö, että psu:lta tulee 2 omaa kaapelia, josta toisesta käytetään 6+2 + 6+2 ja toisesta 6+2? Virtaan liittyvä ongelma toi ei voi olla?
Aina paras vaihtoehto on vetää jokaselle virtaliittimelle oma piuha powerilta saakka, mutta ei sen tolla tavalla pitäis oireilla, vaikka kahdelle olisikin jaettu.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 911
Jostain syystä aloin itekin kallistumaan siihen. Testasin pciex16_2 slotissa, saman x4:sen antaa. Pitäskö powerilta tulla näyttikselle kolme omaa 6+2 virtaliitintä vai riittääkö, että psu:lta tulee 2 omaa kaapelia, josta toisesta käytetään 6+2 + 6+2 ja toisesta 6+2? Virtaan liittyvä ongelma toi ei voi olla?
Toivottavasti kortille ei ole käynyt mitään. Joskus olen nähnyt kortin pinnasta puuttuvan pienen komponentin ja se oireili noin. Helpoin olisi toki jos olisi toinen kone jossa testata
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
9
Testasin vanhalla 2080ti:llä samasta slotista, biosissa näkymät jotakuinkin samanlaiset, gpu-zlla x4:sta näyttää. Jatkan pinnien kampaamista, osa näytti ehkä hieman olevan vinossa, mutta ei mitään suurempaa. Pienessä punssissa vissii pamauttanu paketin kasaan liian hätäseen tai jotain vastaavaa :-D
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Kyllä ne vaan tuntuu vaikuttavan. Juurikin EU:ssa. Voin tietty olla väärässä mutta näin mä olen ainakin käsittänyt.
Edit: Joo Raxama jo vastasi tohon hyvin.
Ja joo voi olla että tommonen kikka toimis. ainakin itse pelaisin varmanpäälle kun kalliit laitteet kyseessä.


Minkä sorttinen ledivika? Sori hölmö olen niin en kuvasta tajua jos siinä näkyy
Siinä P:n kohdalla palaa yksi ledi punaisena vaikka sen pitäisi olla vihreä:) kyseisestä ledistä on siis hajonnut G ja B, pelkkä R on jäänyt jäljelle RBG:stä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
Omalla 3090 Aorus Masterilla oli GPU hot spot max 80c, 40 min Quake2 RTX:n setin jälkeen. Normi GPU temp max 67c, eli ihan linjassaan näyttää olevan.

Noh Memory junction olikin sitten taas sen 104c... :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 666
Omalla 3090 Aorus Masterilla oli GPU hot spot max 80c, 40 min Quake2 RTX:n setin jälkeen. Normi GPU temp max 67c, eli ihan linjassaan näyttää olevan.

Noh Memory junction olikin sitten taas sen 104c... :lol:
Joo, tosta on tullu paljon runtua Gigabytelle et on lämpötyynyt vähän niin ja näin laitettu. Porukka avannu kortit ja vaihtanu ne niin saanu kuriin sillä tavoin noi muistilämmöt. Plussaa toki siitä et ton voi tehdä aika riskittä, koska Gigabyten korteissa ei oo takuutarroja, mut aika paska nakki se silti on ku Aorukset kalliimmasta päästä kuitenki.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 594
Joo, tosta on tullu paljon runtua Gigabytelle et on lämpötyynyt vähän niin ja näin laitettu. Porukka avannu kortit ja vaihtanu ne niin saanu kuriin sillä tavoin noi muistilämmöt. Plussaa toki siitä et ton voi tehdä aika riskittä, koska Gigabyten korteissa ei oo takuutarroja, mut aika paska nakki se silti on ku Aorukset kalliimmasta päästä kuitenki.
Joo pitää katella, jos jossain vaiheessa irrottelis jäähyn ja korjailisi. Samalla sais paremmat tahnatkin laitettua.

Toisaalta toi Q2 RTX on ainoa, mikä nostaa yli 100c. Muissa pysyy alle 95c, niin ei oo niin kuumotellu. Kuitenkin viikossa tulee max 10 - 15h vaan pelattua, eikä mainaustakaan tule harrastettua.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 575
Ota "Run on startup" pois päältä, tallenna haluamasi profiili ja laita "Run on startup" takaisin päälle. Noin pitäisi muistaa asetukset, ei välttämättä tallenna muutoksia tuohon kännynnistyksessä ajettavaan profiiliin jos ei käytä sitä pois päältä.

Käynnistykseen tallennetun profiilin tiedot näkyy kun vie kursorin winukkalogon päälle oikeaan yläkulmaan.
1613585963958.png


Ei auta. Tuossa vielä näytetty käytettävä profiili, eli käsittääkseni:
+0% voltage
+117% power limit (ei toimi, GPU-Z näyttää 100%)
Curve
+0 memory
Fan speed auto
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
624
Onko joku toinen kelloihin mahdollisesti kajoava softa instattuna? Geforce Experience muistaakseni itelläni jäi jotenkin häiriköimään Afterburner asetuksia, kun olin GFE:n kellotus ym. ominaisuuksia testaillut.
Tämä tulee itsellekin mieleen. Joku siis vetää yli Afterburnerin asetukset ja oikeastaan ainoa minkä keksin on GFE.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 575
Onko joku toinen kelloihin mahdollisesti kajoava softa instattuna? Geforce Experience muistaakseni itelläni jäi jotenkin häiriköimään Afterburner asetuksia, kun olin GFE:n kellotus ym. ominaisuuksia testaillut.
Tämä auttoi, kiitos avusta. Geforce Experiencestä olen välillä käyttänyt performance overlayta, eli Alt+R:
1613586808488.png


Näköjään Geforce Experiencestä löytyy myös erillinen Performance-"välilehti" overlaysta, eli painamalla Alt+Z ja valitsemalla "Performance":
1613586921722.png

Tuolta piti käydä laittamassa Power Maximum tuohon 117%, niin se tulee päälle myös bootin jälkeen. En ole tuota välilehteä aikaisemmin käyttänyt, enkä saanut sitä pois päältäkään fiksusti (haluan silti mahdollisuuden käyttää tuota yllä olevaa performance overlayta ja ainoa mahdollisuus on laittaa koko GFE overlay pois päältä). Toisaalta, nuo kaikki tiedot saa kyllä Afterburneriin eli laitetaan koko GFE overlay pois päältä.
 
Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
9
Pahasti näyttäs siltä että ei taija tulla kalua. Satunnaisesti vaihtelee väylän nopeus näyttiksellä ja välillä tunnistuu biosiinkin oikein, välillä tunnistuu unsupported device ja no vga device kun kattelee tietoja tool => gfx infosta. Pari kertaa sain x8:na toimimaan. Eipä kai auta kun kattella toista emoa, jolla vois testata että vika on tässä lankussa. Testasin jo vanhempaa versiota biosistakin, ei vaikutusta asiaan. Onko muita ideoita? Pinnejä en taida paremmin saada kammattua kasaan. Jännä että kaikki muuten pelittää ihan mainosti.
 
Liittynyt
14.03.2017
Viestejä
182
Asus TUF 3080 OC. Kaikki stokkina. Kun ajelen rasitustestejä niin hwinfo joskus toteaa thermal protectionin trippautuneen päälle. Tjunction näyttää 84C ja GPU 70C.

Onko tuolla joku piilotettu VRM lämpötila joka tuota thermal protectionia pistää päälle?
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
36
Sain 3080 Strixin koneeseen mutta mutta.. Näyttikses virtajohtojen päällä vilkkuu punaiset ledit jatkuvasti. Powerilta tulee jokaiselle oma piuha omasta portista. Powerina Corsairin RM850. Eikö tuo jaksa enää puskea riittävästi mehua kortille?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Sain 3080 Strixin koneeseen mutta mutta.. Näyttikses virtajohtojen päällä vilkkuu punaiset ledit jatkuvasti. Powerilta tulee jokaiselle oma piuha omasta portista. Powerina Corsairin RM850. Eikö tuo jaksa enää puskea riittävästi mehua kortille?
Tuskin on siitä kiinni. Itellä strix 3090 oc, powerina hx750i ja toimii jopa täydellä 480W powerlimitillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
296
Sain 3080 Strixin koneeseen mutta mutta.. Näyttikses virtajohtojen päällä vilkkuu punaiset ledit jatkuvasti. Powerilta tulee jokaiselle oma piuha omasta portista. Powerina Corsairin RM850. Eikö tuo jaksa enää puskea riittävästi mehua kortille?
Itsekkin sain 3090 Strixissä nuo samat ledit jossain vaiheessa palamaan. Pistä kone kiinni ja odota ettei ne enää vilku ja käynnistä uudelleen. Ei ole täällä enää tuon yhden kerran jälkeen vilkkuneet kertaakaan. Jos vilkunta jatkuu niin lähtisin varmistamaan onko virtakaapelit varmasti hyvin kiinni yms.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Pahasti näyttäs siltä että ei taija tulla kalua. Satunnaisesti vaihtelee väylän nopeus näyttiksellä ja välillä tunnistuu biosiinkin oikein, välillä tunnistuu unsupported device ja no vga device kun kattelee tietoja tool => gfx infosta. Pari kertaa sain x8:na toimimaan. Eipä kai auta kun kattella toista emoa, jolla vois testata että vika on tässä lankussa. Testasin jo vanhempaa versiota biosistakin, ei vaikutusta asiaan. Onko muita ideoita? Pinnejä en taida paremmin saada kammattua kasaan. Jännä että kaikki muuten pelittää ihan mainosti.
Ihan semmonen kyssäri, että onko muissa pcie sloteissa jotakin kiinni?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 917
Viestejä
4 223 690
Jäsenet
71 137
Uusin jäsen
Stockend

Hinta.fi

Ylös Bottom