NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Juu aattelin kun oma tilaus 1.12 jimiltä et piru vie ollaanko sitä kiritty jonossa ohi Mut ei kyllä tilausnumerotkaan täsmänny lähimainkaan.
 
Onko kellään gigabyten kortteja (3080) jimmssiltä tilanneille tapahtunut muutoksia tänään ? Tänään piti eagle oc korttia tulla se 10kpl mälli. Itse odottelen kuumeisesti notta saako tästä erästä vaiko vasta seuraavasta
 
Onko kellään gigabyten kortteja (3080) jimmssiltä tilanneille tapahtunut muutoksia tänään ? Tänään piti eagle oc korttia tulla se 10kpl mälli. Itse odottelen kuumeisesti notta saako tästä erästä vaiko vasta seuraavasta
Ei muutoksia, itsekin tuossa erässä olen. Johan tuo kerran siirtyi jo eli luulisi että suhteellisen kohdallaan. Tai sitten ei :cautious:
 

Aaah! Uskomatonta! Ilmeisesti ovat sitten ihan just saaneet tuon kortin toimituserän. Itse tilasin Multitronicilta tuon kyseisen kortin 28.11. ja peruin sen eilen kun Jimmsiin tuli 3070 kortti hyllyyn ja Multitronicilta ei ollut tullut mitään infoa tuon kortin saatavuudesta. Kerran maililla kyselin noin viikko takaperin ja sillon heittivät että menee varmaan suosiolla ens vuoden puolelle. :D

Tämän perusteella olisin sit tuon saanu varmaan myös tänään! :D

Voi itku.. noh. Näin meni nämä arvonnat tällä kertaa. Koitetaan kärkitason näyttistä uudestaan seuraavassa generaatiossa. :)

Onnittelut osumasta korttiruletissa!

Edit: vähän on olo kuin olis lyöty ilmat pihalle. Mutta tästä selvitään vielä! :D
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään gigabyten kortteja (3080) jimmssiltä tilanneille tapahtunut muutoksia tänään ? Tänään piti eagle oc korttia tulla se 10kpl mälli. Itse odottelen kuumeisesti notta saako tästä erästä vaiko vasta seuraavasta

Samaa tässä itsekin odottelen. Viimeksi lykkäsivät arviota kymmenellä päivällä, joten jos taas lykkäävät, niin menee pikkuhiljaa Gigantin tasoiseksi pelleilyksi.
 
Onko kellään gigabyten kortteja (3080) jimmssiltä tilanneille tapahtunut muutoksia tänään ? Tänään piti eagle oc korttia tulla se 10kpl mälli. Itse odottelen kuumeisesti notta saako tästä erästä vaiko vasta seuraavasta
Ei ole, tosin oma tilaus marraskuun loppupuolella joten ei pitkään aikaan varmaan korttia tarvitse odotella.
 
Samaa tässä itsekin odottelen. Viimeksi lykkäsivät arviota kymmenellä päivällä, joten jos taas lykkäävät, niin menee pikkuhiljaa Gigantin tasoiseksi pelleilyksi.
Korjatkaa ihmeessä, jos on olen väärässä - en ole työskennellyt tuotepäällikkönä tai ollut ostopäivillä tai muutenkaan tilannut yrityksen nimissä varastoon muuta kuin painotuotteita - mutta ollaanko tässä tosissaan syyttämässä jälleenmyyjiä? Gigantista voi varmasti olla montaa mieltä, Jimm'sistä myöskin, mutta jos vetäisee pari kertaa henkeä niin varmaan voi jokainen ymmärtää, että ketjussa on enemmän kuin kaksi lenkkiä, loppuasiakas ja jälleenmyyjä. Lähempänä "todellista syyllistä" on se hemuli joka kiskoi kahden tonnin näyttiksiä leivinuunista, mutta eipä se syy kyllä sitten hänenkään loppujen lopuksi ole, osien summa. Joku perkeleen pandemiakin jyllää ja ihmiset tilaa varmaan jo leivinjauhoakin netistä kotiin.

Kyseessä on edelleen vain rautaa, ja teitä (meitä...) odottajia on ihan tolkuton pino muuallakin kuin täällä foorumilla, joten ei sitä varmaan kannata Postille tai Gigantille tai Jimm'sille tai Ärrälle, varsinkaan sille yhdelle asiakaspalvelijalle, ruveta räyhäämään.
 
Ite peruutin gigantista evga ftw3 ultra-tilauksen, koska aspassa sanottiin ettei heillä ole asiasta muuta tietoa kuin että valmistaja on luvannut tämän huhtikuussa:btooth: ei ole varaa makuuttaa tonnia Gigantin tilillä puolta vuotta. juhannuksesta täällä on aiemmin vitsailtu, mutta ehkä juhannuksena joudutaankin vielä tekemään juhannustaikoja tyyliin "jos laittaa rtx 2080 ti:n tyynyn alle juhannusyönä, saattaa unessa nähdä mitä näytönohjainta on kaikkein nopeimmin saatavilla".
 
Korjatkaa ihmeessä, jos on olen väärässä - en ole työskennellyt tuotepäällikkönä tai ollut ostopäivillä tai muutenkaan tilannut yrityksen nimissä varastoon muuta kuin painotuotteita - mutta ollaanko tässä tosissaan syyttämässä jälleenmyyjiä? Gigantista voi varmasti olla montaa mieltä, Jimm'sistä myöskin, mutta jos vetäisee pari kertaa henkeä niin varmaan voi jokainen ymmärtää, että ketjussa on enemmän kuin kaksi lenkkiä, loppuasiakas ja jälleenmyyjä. Lähempänä "todellista syyllistä" on se hemuli joka kiskoi kahden tonnin näyttiksiä leivinuunista, mutta eipä se syy kyllä sitten hänenkään loppujen lopuksi ole, osien summa. Joku perkeleen pandemiakin jyllää ja ihmiset tilaa varmaan jo leivinjauhoakin netistä kotiin.

Kyseessä on edelleen vain rautaa, ja teitä (meitä...) odottajia on ihan tolkuton pino muuallakin kuin täällä foorumilla, joten ei sitä varmaan kannata Postille tai Gigantille tai Jimm'sille tai Ärrälle, varsinkaan sille yhdelle asiakaspalvelijalle, ruveta räyhäämään.
Ei kai tässä kukaan saatavuus ongelmista olekkaan jälleenmyyjiä käsittääkseni syyttänyt, vaan siitä että salaillaan ja valehdellaan. :) Jos ihmisille uskotellaan että varastossa on tavaraa ja annetaan täysin hatusta vedettyjä päivämääriä niin ei se kovin hyvää kaupankäyntiä ole...
 
Jimmsillä 3060ti:tä hyllyssä. Tilasin. :)

Edit: 7kpl oli ja nyt näyttää jo nollaa.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan kukaan saanut noita Aoruksen Master / Extreme kortteja täällä? Itseä kiinnostais 3080 tai jopa 3090 Master mutta tuo 3090 Master tila on ollu aina samana ja näyttäis siltä että niitä ei ole koskaan Jimmsille edes saatu. 3080 Aoruksien jonojen oletan olevan reilusti yli tuon -25 joten jonoon ei viitsi edes lähteä.
 
Aika nopeeta toimintaa Multitronicilla, 13:56 tilaus sisään 3090 Suprimista ja nyt 14:45 tilauksen tilaks vaihtu lähetetty. :sclap:
 
1608123250527.png


Kiitos kaikille tästä kolmesta kuukaudesta. Nyt vain toivomaan, että kusti polkee.
 
Onkohan kukaan saanut noita Aoruksen Master / Extreme kortteja täällä? Itseä kiinnostais 3080 tai jopa 3090 Master mutta tuo 3090 Master tila on ollu aina samana ja näyttäis siltä että niitä ei ole koskaan Jimmsille edes saatu. 3080 Aoruksien jonojen oletan olevan reilusti yli tuon -25 joten jonoon ei viitsi edes lähteä.
3070 Master lähtenyt maanantaina Proshopista. Kauankos tuolta Tanskasta muuten kestää rantautuminen Postin käsiin?
 
Multitronic teki ihmeen ja MSI 3080 Suprim matkalla myymälään! Olin jo valmistautunu Gigabyte 3070 Masteriin. Ei Asus saa noita Strixejä asiakkaille asti nii menettävät nyt yhden asiakkaan tässäkin!
 
Korjatkaa ihmeessä, jos on olen väärässä - en ole työskennellyt tuotepäällikkönä tai ollut ostopäivillä tai muutenkaan tilannut yrityksen nimissä varastoon muuta kuin painotuotteita - mutta ollaanko tässä tosissaan syyttämässä jälleenmyyjiä? Gigantista voi varmasti olla montaa mieltä, Jimm'sistä myöskin, mutta jos vetäisee pari kertaa henkeä niin varmaan voi jokainen ymmärtää, että ketjussa on enemmän kuin kaksi lenkkiä, loppuasiakas ja jälleenmyyjä. Lähempänä "todellista syyllistä" on se hemuli joka kiskoi kahden tonnin näyttiksiä leivinuunista, mutta eipä se syy kyllä sitten hänenkään loppujen lopuksi ole, osien summa. Joku perkeleen pandemiakin jyllää ja ihmiset tilaa varmaan jo leivinjauhoakin netistä kotiin.

Kyseessä on edelleen vain rautaa, ja teitä (meitä...) odottajia on ihan tolkuton pino muuallakin kuin täällä foorumilla, joten ei sitä varmaan kannata Postille tai Gigantille tai Jimm'sille tai Ärrälle, varsinkaan sille yhdelle asiakaspalvelijalle, ruveta räyhäämään.

Juu, ihan samalla linjoilla ollaan. Vastuu tämän lanseerauksen epäonnistumisesta menee nahkatakkimiehen lafkalle. Mutta samalla näen, että jälleemyyjien myyntijärjestelmissä ja viestinnässä on aika monellakin toimijalla Suomessa kehitettävää.
Itse olen poikkeuksetta aina erittäin asiallinen etenkin asiakaspalvelijoita kohtaan, koska heillä ei osaa eikä arpaa tässä. Paikallisia toimijoita pitää kuitenkin joskus haastaa ja olla vaativa, jotta palvelu kehittyy.
Konkreettinen esimerkki myyntijärjestelmän kehittämisestä: Jos sivuilla lukee "Tulevat erät 10 kpl / 7.12", niin asiakasta ei hirvittävästi lohduta lukea tätä virheelliseksi osoittautunutta tietoa enää 9.12.

Mutta todettakoon, että nyt 3kk iGPU:lla ajeltuani ja 820 euroa köyhempänä – ilman mitään näyttöä siitä... kyllähän tämä syö miestä enemmän kuin keskiverto ostokokemus. :rofl:
 
Oliko mikä malli kyseessä?

1608125783193.png


Jännittävästi muuten poistui koko tuote Jimm'siltä heti kun saldo meni nollaan.

7kpl tosiaan oli hyllyssä parhaimmillaan. Klo 14.05 tilasin oman.

Taktiikkana aamusta saakka kirjautuneena ja muut haluamani romut ostoskorissa, heti kun vilahti saldoa niin klik ja maksuun. :)
 
1608125783193.png


Jännittävästi muuten poistui koko tuote Jimm'siltä heti kun saldo meni nollaan.

7kpl tosiaan oli hyllyssä parhaimmillaan. Klo 14.05 tilasin oman.

Taktiikkana aamusta saakka kirjautuneena ja muut haluamani romut ostoskorissa, heti kun vilahti saldoa niin klik ja maksuun. :)

Mielenkiintoista. Oon tuon saman mallin tilannu jo 4 päivää sitten, mutta ei oo tullu mitään muutoksia tai päivityksiä tänään tilaukseen
 
"Toimitusaika 1-2 arkipäivää"
Paskapuhetta sanon minä. Toimittaisivat ensin niitä tuffeja ja strixejä
Tässähän ei myydä pelkkää näyttistä vaan tullut koko paketti Lenovolta. Itellä ei käyttöä olis kuin näyttikselle niin jää kokeilematta
 
Juu, ihan samalla linjoilla ollaan. Vastuu tämän lanseerauksen epäonnistumisesta menee nahkatakkimiehen lafkalle. Mutta samalla näen, että jälleemyyjien myyntijärjestelmissä ja viestinnässä on aika monellakin toimijalla Suomessa kehitettävää.
Itse olen poikkeuksetta aina erittäin asiallinen etenkin asiakaspalvelijoita kohtaan, koska heillä ei osaa eikä arpaa tässä. Paikallisia toimijoita pitää kuitenkin joskus haastaa ja olla vaativa, jotta palvelu kehittyy.
Konkreettinen esimerkki myyntijärjestelmän kehittämisestä: Jos sivuilla lukee "Tulevat erät 10 kpl / 7.12", niin asiakasta ei hirvittävästi lohduta lukea tätä virheelliseksi osoittautunutta tietoa enää 9.12.

Mutta todettakoon, että nyt 3kk iGPU:lla ajeltuani ja 820 euroa köyhempänä – ilman mitään näyttöä siitä... kyllähän tämä syö miestä enemmän kuin keskiverto ostokokemus. :rofl:
Mitäpä mielestäsi pitäisi tehdä?
Ilmoittaa, että yhtään korttia ei toimiteta enää kellekään, ennen kuin niitä on tehty hyllyyn niinpaljon, että kaikille jonossa olijoille riittää? Vai lunastaa kaikki markkinoille tulleet pois ja sitten uudestaan, kun niitä on nykyisen arvion mukaan tarpeeksi?

Ongelmana kun nyt on se, että tässä maapallolla ei nyt vain ole tarpeeksi olemassa valmistuskapasiteettiä noille, jotta nykyinen kysyntä olisi mahdollista tyydyttää mitenkään, ilman jonotusta.

Kamat on loppu /jonossa muiltakin, AMD:n näyttikset, prossut, PS5.
 
Kyselin Jimmssiltä klo 17:01 eli tunti launchista tehdystä 3080 non-OC TUF tilauksesta ja vastaus oli, ettei ole vielä tietoa erästä josta riittäisi näitä minulle. Eli varmaan tuo joskus helmikuussa olisi tulossa.
 
Oma arvio ongelmista johtuu intelistä. Jos he olisivat saaneet 10nm massatuotantoon ajallaan Applet ja perus käyttäjät ostais niiden fabbien silikonia jättäen TSMC:lle (ja samsungille) vähemmän tehtävää. Nvidia käyttää nykytilanteessa samsungia missä on ongelmia, huonot yieldit, 3080/90 ei voi valmistaa paljon yhtään koska tulee virheitä.
AMD käyttää tsmc 7nm ja kaikki tietenkin lentää käsistä kun ainut kilpailija cpu tilassa tuhnaa 14nm ja 2x wattien kanssa, ja koska tsmc on niin suosittu se nostaa hintoja ja lisää kysyntää kaikille eri silikonin tuotannon alueille vähentäen saatavuutta desktop pc käyttäjien tarpeisiin.
 
Korjataan sen verran että oma versio olikin OCV1 eikä vain OC. Mikähän lie noiden ero?

Heh, OCV1:ssä on Boost Clock 1695MHz ja OC:ssa 1665MHz. Kyllä nyt varmasti ällistyttävä ero suorituskyvyssä. :D

Saman hintaiset näköjään kyllä, että toki olisi tuo 30MHz kelvannut "samaan rahaan". :)
 
Mitäpä mielestäsi pitäisi tehdä?
Ilmoittaa, että yhtään korttia ei toimiteta enää kellekään, ennen kuin niitä on tehty hyllyyn niinpaljon, että kaikille jonossa olijoille riittää? Vai lunastaa kaikki markkinoille tulleet pois ja sitten uudestaan, kun niitä on nykyisen arvion mukaan tarpeeksi?

Jos jollekkin on kortti myyty 3kk sitten, niin kyllä mielestäni se pitäisi toimittaa ennen kuin spraypullolla maalataan jo valmiiksi myyty kortti valkoiseksi ja myydään jollekkin toiselle lisähintaan. Tätähän nämä kaikki firmat nyt harrastavat. Tuovat uusia mallistoja kalliimmalla hinnalla, jotta voivat myydä niitä jonojen ohi.
 
Jos jollekkin on kortti myyty 3kk sitten, niin kyllä mielestäni se pitäisi toimittaa ennen kuin spraypullolla maalataan jo valmiiksi myyty kortti valkoiseksi ja myydään jollekkin toiselle lisähintaan. Tätähän nämä kaikki firmat nyt harrastavat. Tuovat uusia mallistoja kalliimmalla hinnalla, jotta voivat myydä niitä jonojen ohi.
Kyllähän tämä homma haisee pahasti vain keinolta kiertää eri maiden "Bait and Switch"-lakeja tekemällä pieniä eriä "halpaa" tuotetta ensin ja sitten tuoda jatkuvalla tahdilla uusia kalliimpia samoja tuotteita myyntiin.
 
Jos jollekkin on kortti myyty 3kk sitten, niin kyllä mielestäni se pitäisi toimittaa ennen kuin spraypullolla maalataan jo valmiiksi myyty kortti valkoiseksi ja myydään jollekkin toiselle lisähintaan. Tätähän nämä kaikki firmat nyt harrastavat. Tuovat uusia mallistoja kalliimmalla hinnalla, jotta voivat myydä niitä jonojen ohi.
Huomioi se, että Nvidia ei päätä, mihin kortteihin esim ASUS, MSI tai muu valmistaja ne Nvidialta ostamansa osat laittaa. Jos joku valmistaja päättää pistää piirit kalliimpiin malleihin ja halppismalleja ei valmisteta, niin kitinä kannattaa kohdistaa ko valmistajaan, sillä ko asia on sen päätös, ei AMD:n, Nvidian tai Intelin.

Ainoastaan jos niissä Nvidian omissa korteissa on sama ongelma, niin sitten kannattaa kitistä Nvidialle, mutta eikös ne ole pois myynnistä, kun niitä ei ole?
 
Mitäpä mielestäsi pitäisi tehdä?
Ilmoittaa, että yhtään korttia ei toimiteta enää kellekään, ennen kuin niitä on tehty hyllyyn niinpaljon, että kaikille jonossa olijoille riittää? Vai lunastaa kaikki markkinoille tulleet pois ja sitten uudestaan, kun niitä on nykyisen arvion mukaan tarpeeksi?

Ongelmana kun nyt on se, että tässä maapallolla ei nyt vain ole tarpeeksi olemassa valmistuskapasiteettiä noille, jotta nykyinen kysyntä olisi mahdollista tyydyttää mitenkään, ilman jonotusta.

Kamat on loppu /jonossa muiltakin, AMD:n näyttikset, prossut, PS5.

Valmistusongelmia Suomesta käsin ei korjata, mutta esim. tiedottamiseen, myynti- ja jonotusjärjestelmiin voi vaikuttaa. Katso edellinen viesti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 123
Viestejä
4 861 396
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Elsa M

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom