Korjatkaa ihmeessä, jos on olen väärässä - en ole työskennellyt tuotepäällikkönä tai ollut ostopäivillä tai muutenkaan tilannut yrityksen nimissä varastoon muuta kuin painotuotteita - mutta ollaanko tässä tosissaan syyttämässä jälleenmyyjiä? Gigantista voi varmasti olla montaa mieltä, Jimm'sistä myöskin, mutta jos vetäisee pari kertaa henkeä niin varmaan voi jokainen ymmärtää, että ketjussa on enemmän kuin kaksi lenkkiä, loppuasiakas ja jälleenmyyjä. Lähempänä "todellista syyllistä" on se hemuli joka kiskoi kahden tonnin näyttiksiä leivinuunista, mutta eipä se syy kyllä sitten hänenkään loppujen lopuksi ole, osien summa. Joku perkeleen pandemiakin jyllää ja ihmiset tilaa varmaan jo leivinjauhoakin netistä kotiin.
Kyseessä on edelleen vain rautaa, ja teitä (meitä...) odottajia on ihan tolkuton pino muuallakin kuin täällä foorumilla, joten ei sitä varmaan kannata Postille tai Gigantille tai Jimm'sille tai Ärrälle, varsinkaan sille yhdelle asiakaspalvelijalle, ruveta räyhäämään.
Juu, ihan samalla linjoilla ollaan. Vastuu tämän lanseerauksen epäonnistumisesta menee nahkatakkimiehen lafkalle. Mutta samalla näen, että jälleemyyjien myyntijärjestelmissä ja viestinnässä on aika monellakin toimijalla Suomessa kehitettävää.
Itse olen poikkeuksetta aina erittäin asiallinen etenkin asiakaspalvelijoita kohtaan, koska heillä ei osaa eikä arpaa tässä. Paikallisia toimijoita pitää kuitenkin joskus haastaa ja olla vaativa, jotta palvelu kehittyy.
Konkreettinen esimerkki myyntijärjestelmän kehittämisestä: Jos sivuilla lukee "Tulevat erät 10 kpl / 7.12", niin asiakasta ei hirvittävästi lohduta lukea tätä virheelliseksi osoittautunutta tietoa enää 9.12.
Mutta todettakoon, että nyt 3kk iGPU:lla ajeltuani ja 820 euroa köyhempänä – ilman mitään näyttöä siitä... kyllähän tämä syö miestä enemmän kuin keskiverto ostokokemus.