Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pystytkö sanomaan tarkemmin mihin aikaan tuo näkyy tilattuna verkkokaupan järjestelmässä? Itsekkin aika nopeasti tilasin kun ilmetyi tilattavaksi, mutta mitään ei ole tuosta strixistä kuulunut. 17:04 oli sähköpostiin tullut tilausvahvistus.Perjantaina 20:13 tuli viesti puhelimeen että RTX 3080 Strix OC voisi noutaa Verkkokaupasta.
Äkkiä housut jalkaan ja noutamaan. 45 minuuttia myöhemmin (2min ennen sulkemisaikaa) oli kortti kädessä
Tilasin kortin julkaisupäivänä noin 20min päästä kun se tuli Verkkokauppa.comiin myyntiin.
Gigantti on toimittajien mustalla listallaTuli udeltua toimitusta Gigantilta: "Valmistajalta on tullut nyt suora linjaus, että ensimmäisetkin tilaajat saavat tuotteensa joulukuun paikkeilla."
E: Kyseessä 3080 OC TUF
Tuli udeltua toimitusta Gigantilta: "Valmistajalta on tullut nyt suora linjaus, että ensimmäisetkin tilaajat saavat tuotteensa joulukuun paikkeilla."
E: Kyseessä 3080 OC TUF
Voihan se myös olla, että tilaavat kustannustehokkaasti ison määrän kortteja, jotka sitten laivaavat merikontilla (ruotsin?) päävarastolle, josta lähettävät ne eteenpäin..Gigantti on toimittajien mustalla listalla![]()
Voihan se myös olla, että tilaavat kustannustehokkaasti ison määrän kortteja, jotka sitten laivaavat merikontilla (ruotsin?) päävarastolle, josta lähettävät ne eteenpäin..
Ongelmana noissa vaan on se, että ensin saa odotella, että on riittävästi tavaraa konttiin, että kannattaa lähettää ja sitten vielä kestää yleensä 1-4kk saada kontti perille.
Joskus entisessä elämässä tuli noidenkin ongelmien kanssa puljattua ja vaa'assa painaa aika paljon yritysjohdon halu säästää suhteessa tuotteen alkuajan haluttavuuteen ja aika usein luottavat siihen, että harva asiakas jättää jo maksettua tuotetta ostamatta ja tyhjillä toimitusaika-arviolupauksilla sitten jarrutellaan porukan perumishaluja siihen asti, että tuotteet lopulta saadaan. Tämän puolesta myös puhuisi se, että kaikki muut kaupat ovat hintojaan nostelleet (johon voi hyvinkin vaikuttaa nykytilanteen lentorahtien hinnat), kun taas Gigantti on pitänyt hinnat vissiin samana alusta saakka.
Ei tällaista elektroniikkaa KOSKAAN rahdata merirahtina.Voihan se myös olla, että tilaavat kustannustehokkaasti ison määrän kortteja, jotka sitten laivaavat merikontilla (ruotsin?) päävarastolle, josta lähettävät ne eteenpäin..
Ongelmana noissa vaan on se, että ensin saa odotella, että on riittävästi tavaraa konttiin, että kannattaa lähettää ja sitten vielä kestää yleensä 1-4kk saada kontti perille.
Joskus entisessä elämässä tuli noidenkin ongelmien kanssa puljattua ja vaa'assa painaa aika paljon yritysjohdon halu säästää suhteessa tuotteen alkuajan haluttavuuteen ja aika usein luottavat siihen, että harva asiakas jättää jo maksettua tuotetta ostamatta ja tyhjillä toimitusaika-arviolupauksilla sitten jarrutellaan porukan perumishaluja siihen asti, että tuotteet lopulta saadaan. Tämän puolesta myös puhuisi se, että kaikki muut kaupat ovat hintojaan nostelleet (johon voi hyvinkin vaikuttaa nykytilanteen lentorahtien hinnat), kun taas Gigantti on pitänyt hinnat vissiin samana alusta saakka.
Peilaantuukohan tämä myös jimmsin saatavuuteen...Tuli udeltua toimitusta Gigantilta: "Valmistajalta on tullut nyt suora linjaus, että ensimmäisetkin tilaajat saavat tuotteensa joulukuun paikkeilla."
E: Kyseessä 3080 OC TUF
Tänään taulukko päivittynyt, mutta en siinä mitään merkittäviä muutoksia huomaa.Proshopin tilanne ei ainakaan ole muuttunut mihinkään ASUS TUF näytönohjaimien kohdalla tai sitten eivät päivitä noita taulukkojaan.
No ei niitä Strixejäkään oo näkynyt sen enempää vaan pikemminkin vähemmän. Strixiä alunperinkin lupailtiin vasta TUF-mallien jälkeen ja tämä toteutui. Ekat Strix OC:t tais tulla viime/sitä edellisellä viikolla ja perus-Strixiä ei vieläkään oo kenelläkään.Eipä noita TUF sarjan kortteja ole muuallekaan paljoa tullut. Jimms sai yhden pienen TUF OC erän 30.9 ja uudesta erästä ei mitään tietoa vielä. Lätkiikö ASUS nyt kaikki piirit Strix kortteihin, kun niistä saa enemmän voittoa ja varmasti kaikki nekin myydään?
Näinhän se on, mutta tilaus (ja rahat) pysyy sisällä ja johto tyytyväisenä. Aspa sitten saakin sen kaiken kuran niskaan asiakkaitten suunnalta.Tässä on vaan se, että olen julkaisupäivänä tilannut ja sitten marraskuussa tilaava Jonne saa samasta kontista vuoden 2021 alussa - niin ärsyttäähän tämä ja aika paljon. Koko matka on sitten puolitotuuksia syötelty ja melkein valehdeltu, niin tästä ei kovin hyvä maku jää suuhun.
Juuh, okei.Ei tällaista elektroniikkaa KOSKAAN rahdata merirahtina.
Ei tällaista elektroniikkaa KOSKAAN rahdata merirahtina.
edit. Riski sille, että merirahtina kuljetettavan elektroniikan markkinahinta putoaa enemmän kuin merirahdin hinnassa säästetään on varsin suuri.
Kyllä ne jarrut on tainnu koko ajan olla jossain ihan muualla, kuin korttivalmistajien tuotantokapasiteetissa - sen verran hitaasti näyttää kaikilta valuvan tavaraa ulos, että joko piirit tai muistimoduulit ei riitä.Eikö Asuksen pitäisi olla kuitenkin kohtalaisen iso valmistaja. Jotenkin käsittämätöntä että näitä TUF/TUF OC näytlönohjaimia ei saada sieltä liikkeelle kunnon määriä.
Huvittavaa RTX3090 kohdalla on, että kallista Strix OC:ta on tilattu suurinpiirtein yhtä paljon kuin kaikkia muita malleja yhteensä. Rahamiesten kortti, kun kalleinta mallia halutaan eniten.![]()
Eli voi näin maanantaina jo vuodattaa perjantain valitukset kuinka gigabyteä ei saapunut jimssille tälläkään viikolla.Gigabyten Gaming OC:stä Jimm'sistä odottaville tiedoksi, etteivät odota tällä viikolla laite-erää. Näin aspasta kerrottiin.![]()
Eli voi näin maanantaina jo vuodattaa perjantain valitukset kuinka gigabyteä ei saapunut jimssille tälläkään viikolla.
Taidampa perua tilauksenGigabyten Gaming OC:stä Jimm'sistä odottaville tiedoksi, etteivät odota tällä viikolla laite-erää. Näin aspasta kerrottiin.![]()
Suuremmat mahdollisuudet että lykästää kuitenkin kuin jos ihan jonon hännillä on. Onko toi mitä jonotat sellanen kortti että sitä ylipäänsä ois alettu tänne päin toimitella jo?Eipä sitä tarkemmin tiedä oli se sija sitten 20, 40 tai 100. Kortteja tulee niin sattumanvaraisesti. T. Top5 sijalla 17.9 lähtien eikä korttia näy eikä kuulu.
Saanko kysyä mikä on tilausvahvistuksen aikasi?Eipä sitä tarkemmin tiedä oli se sija sitten 20, 40 tai 100. Kortteja tulee niin sattumanvaraisesti. T. Top5 sijalla 17.9 lähtien eikä korttia näy eikä kuulu.
Suuremmat mahdollisuudet että lykästää kuitenkin kuin jos ihan jonon hännillä on. Onko toi mitä jonotat sellanen kortti että sitä ylipäänsä ois alettu tänne päin toimitella jo?
Saanko kysyä mikä on tilausvahvistuksen aikasi?
Joo, täytyy toivoa että niistä tuhansista eurooppaan tulossa olevista korteista joita EVGA mainitsi lähteneen kuuluisi jotain täälläkin päin tällä viikolla.Ei ole evgan kortteja jota siis itse odotan tullut yhtäkään vielä tietääkseni suomeen.
Joo, täytyy toivoa että niistä tuhansista eurooppaan tulossa olevista korteista joita EVGA mainitsi lähteneen kuuluisi jotain täälläkin päin tällä viikolla.
Auts. Ois varmaan usko ruvennu loppumaan jo koko touhuun tässä kohdin kun se 15.10 arvio ei oiskaan pitäny paikkaansa. Mikähän helvetti sillä jimmsillä on ongelmana saada noita Gigabytejä, samalla kun Proshopille tuntuu tulevan niitä kaikista eniten? Proshopilla ja Gigabytellä jotain diiliä, tai Proshopin tukkurilla?Gigabyten Gaming OC:stä Jimm'sistä odottaville tiedoksi, etteivät odota tällä viikolla laite-erää. Näin aspasta kerrottiin.![]()
Jos tänään tulisi mieleen että haluan 3080n niin todennäköisesti pistäisin scatter-tilauksen eri malleja verkkokauppaan ja jimssiin noutoon odottamaan mikä arpa osuu ja varautuisin noin kuukauden venaukseen (ja peruisin sitten muut kun ensimmäinen tärppää). Mutta suoraan sanoen taidan vain venata rauhassa kunnes niitä on hyllyssä asti koska tässä on selvä ketsuppipulloklöntti tilauksia joista puolet häviää savuna ilmaan heti kun vähän tavaraa saapuu koska kaikilla on monta tilausta sisässä, ja koska ei ole ihan niin kiirus saada noita firmaan lisää kun on jo pari NVIDIAlta saatua ja oma kone hyrräilee RTX 3090 tyytyväisenä.
Muistakaa tosiaan tää. Gigantin toiminta on perseestä yms, ja siitä pitää sitä palautetta antaa, mut muistakaa et sillä aspan työntekijällä ei oo oikeastaan osaa eikä arpaa koko hommaan, sitäkin vituttaa ihan varmasti tää RTX 30-sarja, jopa enemmän kun ketään täällä kun kuukauteen ei varmaan muita hommia oo ollukkaan kun vastailla niihin.Muutoin ihan kiva asiakaspalvelija ja pyrin kyllä olemaan selvä siitä että negailuni koskee yrityksen toimintaa ja toivottelin että pistää palautteen eteenpäin.
Aiemmissa aspahommissa en nimittäin osaa oikeen nimetä mitään niin vittumaista kun se, että sulle tullaan raivoomaan asiasta millä ei oo mitään tekemistä sun kanssa.
Joo, vähän jännä kun proshopille noita gigabytejä on tullut se reilu sata jo. Ehkä proshopilla on sitten parempi diili näiden suhteen. Jimss on kyllä listannut nyt gigabyten 3070 kortitkin, eli kai sinne jotain on joskus tulossa. Odottavan aika on pitkä. Tässä on hyvin aikaa miettiä miksi halusi maksaa verkkopankissa ja menettää rahat sekä aikaa sen sijaan että olisi valinnut maksun noudettaessa...Auts. Ois varmaan usko ruvennu loppumaan jo koko touhuun tässä kohdin kun se 15.10 arvio ei oiskaan pitäny paikkaansa. Mikähän helvetti sillä jimmsillä on ongelmana saada noita Gigabytejä, samalla kun Proshopille tuntuu tulevan niitä kaikista eniten? Proshopilla ja Gigabytellä jotain diiliä, tai Proshopin tukkurilla?
Asiakaspalvelussa se asiakaspalveluhenkilö on asiakkaan kontaktipinta yritykseen ja edustaa kyseistä yritystä, eli välillisesti se asiakaspalvelija on asiasta vastuussa ja ihan oikea kohde raivoamiselle. Ei sillä että se välttämättä järkevää olisi tai mitään auttaisi, ainahan sitä pitäisi muistaa olla kohtelias.
Tosin Gigantista ilmeisesti randomilla jotkut ovat saaneet 50€ lahjakortteja myöhästymisten vuoksi. Mikäköhän olisi oikea tapa valittaa sinne, jotta saisi tuollaisen..
Ei ole tilannetta jossa raivoaminen asiakaspalvelijalle olisi oikein.
Asiakaspalvelussa se asiakaspalveluhenkilö on asiakkaan kontaktipinta yritykseen ja edustaa kyseistä yritystä, eli välillisesti se asiakaspalvelija on asiasta vastuussa ja ihan oikea kohde raivoamiselle.
Pystytkö sanomaan tarkemmin mihin aikaan tuo näkyy tilattuna verkkokaupan järjestelmässä? Itsekkin aika nopeasti tilasin kun ilmetyi tilattavaksi, mutta mitään ei ole tuosta strixistä kuulunut. 17:04 oli sähköpostiin tullut tilausvahvistus.
No ei todellakaan ole oikea kohde raivoamiselle. Toimitusjohtaja on oikea kohde raivota randomeita. Jos ei pokka riitä laittaa sille tasolle palautetta, niin sitten pitää oikeasti osata suhteuttaa se raivo vastaanottajan osuuteen siihen omaan tapaukseen.
Jos sulle on myyjä mennyt myymään ei-oota, niin toki sille myyjälle voit avautua.
Asiakaspalvelu on asiakkaiden yhteydenottoja varten. Jos asiakaspalvelu saa negatiivista palautetta, heidän tehtävä on olla ottamatta asiaa henkilökohtaisesti ja välittää palaute ylöspäin.
Toimitusjohtaja ei ole oikea kohde, johon asiakkaat ottaa yhteyttä..
Sinä puhuit kirjaimellisesti raivoamisesta. Nyt puhut jostain ihan muusta. Negatiivinen palaute on ihan eri asia kuin raivoaminen.
Kurkkaappa onko siinä seurantakoodia. Olisi hauska nähdä, missä päin nuo ovat liikkuneet.Sain muuten tuon 3080 Strix OC:n Verkkokaupasta niin että se oli vielä alkuperäisessä Kiina/DHL-postipaketissa.
Lähetetty 30.9.2020 Kiinasta, minulle saapumisilmoitus 9.10.2020.
Kuva napattu talteen lapuista![]()
No ei se kyllä todellakaan raivoamiselle se oikea kohde ole. Ei se aspa sitä verkkosivua oo koodannu, laittanu vääriä varastosaldoja, tai oo sitäkään aiheuttanu et Gigantti pitää asiakkaita lyhyessä siimassa siirtämällä toimitusta viikolla tai kahdella eteenpäin kerrallaan. Tai myyny sitä korttia sulle.Asiakaspalvelussa se asiakaspalveluhenkilö on asiakkaan kontaktipinta yritykseen ja edustaa kyseistä yritystä, eli välillisesti se asiakaspalvelija on asiasta vastuussa ja ihan oikea kohde raivoamiselle. Ei sillä että se välttämättä järkevää olisi tai mitään auttaisi, ainahan sitä pitäisi muistaa olla kohtelias.
Tosin Gigantista ilmeisesti randomilla jotkut ovat saaneet 50€ lahjakortteja myöhästymisten vuoksi. Mikäköhän olisi oikea tapa valittaa sinne, jotta saisi tuollaisen..
Tässä nyt vaikka esimerkki negatiivisesta palautteesta, joka on annettu asiallisesti ja osoitettu oikealle taholle. Näitä oli ihan mukava jopa ottaa vastaan.Negapalautetta voi antaa myös hyvin asiallisesti. Itse asiassa itse pyrin olemaan suorastaan kuivakkaan asiallinen. Tällä kertaa meni tyyliin "Olen hyvin pettynyt että yrityksenne näkee että on OK valehdella webisivulla varastosaldotietoja ja lähettää tilausvahvistuksia joissa annetaan yksiselitteisesti ymmärtää että tavaraa on varastossa ja se toimitetaan 1-4 päivässä. Lisäksi olen pettynyt että sähköpostitse tehty peruutus kesti 11 päivää käsitellä. Niin kauan kun tämä toimintatapa jatkuu, en valitettavasti voi käydä Gigantin kanssa enää kauppaa vaan olen yrityksen laittanut ns. shitlistalle ja joudun turvautumaan muihin tarjoajiin. Toivottavasti välität palautteen eteenpäin ja tämän tilauksen osalta asia on OK kunhan tehty luottokorttimaksu perutaan. Jos ei viikon sisällä näy niin peruutan sen täältä päin Chargebackilla ja asia on sillä selvä."
No, vastasin viestiin jossa puhuttiin raivoamisesta. Kutsutaan sitä miksi tahansa, asiakaspalvelun tehtävä on toimia puskurina asiakkaiden palautteille, jotta esimerkiksi toimitusjohtaja ei joudu toimimaan asiakkaiden yhteydenottopisteenä. Sen takia asiakaspalvelussa varmasti ei aina ole kivaa, mutta se on asennekysymys..
Millonhan jimms saa noita 3080 oc (asus) malleja kun tullut vasta 40kpl ja ei mitään tietoa asiasta ollut kun viime viikolla yritin asiasta kysellä. Ja tosiaan ei ne kyllä mullekaan kertonut sijoitusta jonossa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.