NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Asiakaspalvelussa se asiakaspalveluhenkilö on asiakkaan kontaktipinta yritykseen ja edustaa kyseistä yritystä, eli välillisesti se asiakaspalvelija on asiasta vastuussa ja ihan oikea kohde raivoamiselle.

No ei todellakaan ole oikea kohde raivoamiselle. Toimitusjohtaja on oikea kohde raivota randomeita. Jos ei pokka riitä laittaa sille tasolle palautetta, niin sitten pitää oikeasti osata suhteuttaa se raivo vastaanottajan osuuteen siihen omaan tapaukseen.

Jos sulle on myyjä mennyt myymään ei-oota, niin toki sille myyjälle voit avautua.
 
Pystytkö sanomaan tarkemmin mihin aikaan tuo näkyy tilattuna verkkokaupan järjestelmässä? Itsekkin aika nopeasti tilasin kun ilmetyi tilattavaksi, mutta mitään ei ole tuosta strixistä kuulunut. 17:04 oli sähköpostiin tullut tilausvahvistus.

Ei ole tilauksessa kellonaikaa. Tuo 20min on oma arvioni F5-painalluksien välistä. Eli voi olla tietysti pienempikin aika.
 
No ei todellakaan ole oikea kohde raivoamiselle. Toimitusjohtaja on oikea kohde raivota randomeita. Jos ei pokka riitä laittaa sille tasolle palautetta, niin sitten pitää oikeasti osata suhteuttaa se raivo vastaanottajan osuuteen siihen omaan tapaukseen.

Jos sulle on myyjä mennyt myymään ei-oota, niin toki sille myyjälle voit avautua.

Asiakaspalvelu on asiakkaiden yhteydenottoja varten. Jos asiakaspalvelu saa negatiivista palautetta, heidän tehtävä on olla ottamatta asiaa henkilökohtaisesti ja välittää palaute ylöspäin.

Toimitusjohtaja ei ole oikea kohde, johon asiakkaat ottaa yhteyttä..
 
Asiakaspalvelu on asiakkaiden yhteydenottoja varten. Jos asiakaspalvelu saa negatiivista palautetta, heidän tehtävä on olla ottamatta asiaa henkilökohtaisesti ja välittää palaute ylöspäin.

Toimitusjohtaja ei ole oikea kohde, johon asiakkaat ottaa yhteyttä..

Sinä puhuit kirjaimellisesti raivoamisesta. Nyt puhut jostain ihan muusta. Negatiivinen palaute on ihan eri asia kuin raivoaminen.
 
Negapalautetta voi antaa myös hyvin asiallisesti. Itse asiassa itse pyrin olemaan suorastaan kuivakkaan asiallinen. Tällä kertaa meni tyyliin "Olen hyvin pettynyt että yrityksenne näkee että on OK valehdella webisivulla varastosaldotietoja ja lähettää tilausvahvistuksia joissa annetaan yksiselitteisesti ymmärtää että tavaraa on varastossa ja se toimitetaan 1-4 päivässä. Lisäksi olen pettynyt että sähköpostitse tehty peruutus kesti 11 päivää käsitellä. Niin kauan kun tämä toimintatapa jatkuu, en valitettavasti voi käydä Gigantin kanssa enää kauppaa vaan olen yrityksen laittanut ns. shitlistalle ja joudun turvautumaan muihin tarjoajiin. Toivottavasti välität palautteen eteenpäin ja tämän tilauksen osalta asia on OK kunhan tehty luottokorttimaksu perutaan. Jos ei viikon sisällä näy niin peruutan sen täältä päin Chargebackilla ja asia on sillä selvä."
 
Sinä puhuit kirjaimellisesti raivoamisesta. Nyt puhut jostain ihan muusta. Negatiivinen palaute on ihan eri asia kuin raivoaminen.

No, vastasin viestiin jossa puhuttiin raivoamisesta. Kutsutaan sitä miksi tahansa, asiakaspalvelun tehtävä on toimia puskurina asiakkaiden palautteille, jotta esimerkiksi toimitusjohtaja ei joudu toimimaan asiakkaiden yhteydenottopisteenä. Sen takia asiakaspalvelussa varmasti ei aina ole kivaa, mutta se on asennekysymys..
 
Millonhan jimms saa noita 3080 oc (asus) malleja kun tullut vasta 40kpl ja ei mitään tietoa asiasta ollut kun viime viikolla yritin asiasta kysellä. Ja tosiaan ei ne kyllä mullekaan kertonut sijoitusta jonossa.
 
Sain muuten tuon 3080 Strix OC:n Verkkokaupasta niin että se oli vielä alkuperäisessä Kiina/DHL-postipaketissa.
Lähetetty 30.9.2020 Kiinasta, minulle saapumisilmoitus 9.10.2020.

Kuva napattu talteen lapuista :)
 
Sain muuten tuon 3080 Strix OC:n Verkkokaupasta niin että se oli vielä alkuperäisessä Kiina/DHL-postipaketissa.
Lähetetty 30.9.2020 Kiinasta, minulle saapumisilmoitus 9.10.2020.

Kuva napattu talteen lapuista :)
Kurkkaappa onko siinä seurantakoodia. Olisi hauska nähdä, missä päin nuo ovat liikkuneet.
 
Asiakaspalvelussa se asiakaspalveluhenkilö on asiakkaan kontaktipinta yritykseen ja edustaa kyseistä yritystä, eli välillisesti se asiakaspalvelija on asiasta vastuussa ja ihan oikea kohde raivoamiselle. Ei sillä että se välttämättä järkevää olisi tai mitään auttaisi, ainahan sitä pitäisi muistaa olla kohtelias.

Tosin Gigantista ilmeisesti randomilla jotkut ovat saaneet 50€ lahjakortteja myöhästymisten vuoksi. Mikäköhän olisi oikea tapa valittaa sinne, jotta saisi tuollaisen..
No ei se kyllä todellakaan raivoamiselle se oikea kohde ole. Ei se aspa sitä verkkosivua oo koodannu, laittanu vääriä varastosaldoja, tai oo sitäkään aiheuttanu et Gigantti pitää asiakkaita lyhyessä siimassa siirtämällä toimitusta viikolla tai kahdella eteenpäin kerrallaan. Tai myyny sitä korttia sulle.

Kyllähän se palautteelle se oikea osoite on, mutta siinä on ihan helvetin iso väli negatiivisen palautteen ja raivoamisen välillä. Mua ei ainakaan vittuakaan kiinnostanu pistää mitään eteenpäin tai tehdä asialle mitään jos asiat ilmaistiin pää punasena huutamalla ilman minkäänlaista logiikkaa, mutta jos palaute oli aiheellista ja asiallisesti annettu, niin tottakai mä pistin asian eteenpäin ja tein omien valtuuksien rajoissa kaiken mitä pystyin.
Negapalautetta voi antaa myös hyvin asiallisesti. Itse asiassa itse pyrin olemaan suorastaan kuivakkaan asiallinen. Tällä kertaa meni tyyliin "Olen hyvin pettynyt että yrityksenne näkee että on OK valehdella webisivulla varastosaldotietoja ja lähettää tilausvahvistuksia joissa annetaan yksiselitteisesti ymmärtää että tavaraa on varastossa ja se toimitetaan 1-4 päivässä. Lisäksi olen pettynyt että sähköpostitse tehty peruutus kesti 11 päivää käsitellä. Niin kauan kun tämä toimintatapa jatkuu, en valitettavasti voi käydä Gigantin kanssa enää kauppaa vaan olen yrityksen laittanut ns. shitlistalle ja joudun turvautumaan muihin tarjoajiin. Toivottavasti välität palautteen eteenpäin ja tämän tilauksen osalta asia on OK kunhan tehty luottokorttimaksu perutaan. Jos ei viikon sisällä näy niin peruutan sen täältä päin Chargebackilla ja asia on sillä selvä."
Tässä nyt vaikka esimerkki negatiivisesta palautteesta, joka on annettu asiallisesti ja osoitettu oikealle taholle. Näitä oli ihan mukava jopa ottaa vastaan.
 
No, vastasin viestiin jossa puhuttiin raivoamisesta. Kutsutaan sitä miksi tahansa, asiakaspalvelun tehtävä on toimia puskurina asiakkaiden palautteille, jotta esimerkiksi toimitusjohtaja ei joudu toimimaan asiakkaiden yhteydenottopisteenä. Sen takia asiakaspalvelussa varmasti ei aina ole kivaa, mutta se on asennekysymys..

No samasta asiasta sikäli rakentavammin - oman palautteen saa varmemmin tiedoksi, kun sen laittaa toimitusjohtajalle suoraan. Harvempi enää siinä vaiheessa raivoaa. Toimitusjohtajaa aidosti vielä kiinnostaa asiakkaiden ongelmat; ja on oikea taho sanomaan myös, jos "meidän yritystä ei valitettavasti kiinnosta juuri sun ongelmat".
 
Millonhan jimms saa noita 3080 oc (asus) malleja kun tullut vasta 40kpl ja ei mitään tietoa asiasta ollut kun viime viikolla yritin asiasta kysellä. Ja tosiaan ei ne kyllä mullekaan kertonut sijoitusta jonossa.

Jimms ainakin tilaa asuksen kortit suoraan heiltä, tai näin ainakin minulle tiskillä kertoivat. Oisko sit tosiaan tehtailla jostakin komponenteista pulaa atm.
 
Joo miepä pistän tässä peruutuksen tuon tuf OC 3080 jimms tilaan uudelleen kun saatavuus paranee. Jimms varmaan chatin kautta onnistuu peruutus- ja tilinumero varmaan ilmoittaa (maksettu Visalla)
Jononumeroa noin joku 400-500 niin tuskin tänä vuonna muutenkaan saa. Ostan rahoilla ryzen 5000 joku ja ehkä uutta näyttöä valmiiksi.
 
Joo miepä pistän tässä peruutuksen tuon tuf OC 3080 jimms tilaan uudelleen kun saatavuus paranee. Jimms varmaan chatin kautta onnistuu peruutus- ja tilinumero varmaan ilmoittaa (maksettu Visalla)
Jononumeroa noin joku 400-500 niin tuskin tänä vuonna muutenkaan saa. Ostan rahoilla ryzen 5000 joku ja ehkä uutta näyttöä valmiiksi.
Eikös ton saa ihan käyttäjätiedoista peruutettua? Korttimaksut palautuu muutenkin suoraan siihen maksukorttiin liitetylle tilille. Kokeile kirjautua sisään ja kato näkyyks siinä tilauksessa se peruuta tilaus-nappi. Jos ei niin sit aspalle viestiä tilausnumeron kera.
 
Kurkkaappa onko siinä seurantakoodia. Olisi hauska nähdä, missä päin nuo ovat liikkuneet.

Toimituksessa ollut 10 kollia, 7 kollia toimitettu jo 5.10., ja 3 puuttuvaa kollia torstaina 8.10.
Tässä minun kollini logi:

keskiviikko, syyskuu 30, 2020
1 Lähetys noudettu SUZHOU & SURROUNDING AREA - CHINA MAINLAND 19:18
2 Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä SUZHOU & SURROUNDING AREA - CHINA MAINLAND SUZHOU & SURROUNDING AREA - CHINA MAINLAND 20:12

torstai, lokakuu 01, 2020
3 Lähtenyt DHL:n toimipisteestä SUZHOU & SURROUNDING AREA - CHINA MAINLAND SUZHOU & SURROUNDING AREA - CHINA MAINLAND 01:08
4 Saapunut DHL:n toimipisteeseen <service area> EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 02:16
5 Tullauskäsittely käynnissä EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 05:00
6 Tullauskäsittely valmis EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 15:20

perjantai, lokakuu 02, 2020
9 Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 19:48

lauantai, lokakuu 03, 2020
11 Kuljetusviive EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 08:24

16 Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 21:26

sunnuntai, lokakuu 04, 2020
17 Kuljetusviive EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 01:57

tiistai, lokakuu 06, 2020
26 Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 09:31
27 Lähtenyt DHL:n toimipisteestä EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND EAST CHINA AREA - CHINA MAINLAND 10:38

keskiviikko, lokakuu 07, 2020
28 Saapunut DHL:n toimipisteeseen <service area> LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 10:00
29 Käsittelyssä DHL:n toimipisteessä LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 21:53

torstai, lokakuu 08, 2020
30 Lähtenyt DHL:n toimipisteestä LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:53
31 Tullistatus päivitetty HELSINKI - FINLAND 06:06
32 Saapunut DHL:n toimipisteeseen <service area> HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 08:11
33 Tullauskäsittely valmis HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 08:32
34 Lähetys on kuriirin kyydissä, toimitus käynnissä HELSINKI - FINLAND 10:14
35 Lähetys on toimitettu. Vastaanottanut <signature>: HELSINKI 12:09

edit: poistettu taulukko
 
Viimeksi muokattu:
Joo miepä pistän tässä peruutuksen tuon tuf OC 3080 jimms tilaan uudelleen kun saatavuus paranee. Jimms varmaan chatin kautta onnistuu peruutus- ja tilinumero varmaan ilmoittaa (maksettu Visalla)
Jononumeroa noin joku 400-500 niin tuskin tänä vuonna muutenkaan saa. Ostan rahoilla ryzen 5000 joku ja ehkä uutta näyttöä valmiiksi.
Tätä vaihtoehtoa alan miettimään itsekin....
 
Ei se aspa sitä verkkosivua oo koodannu, laittanu vääriä varastosaldoja, tai oo sitäkään aiheuttanu et Gigantti pitää asiakkaita lyhyessä siimassa siirtämällä toimitusta viikolla tai kahdella eteenpäin kerrallaan. Tai myyny sitä korttia sulle.

Ei niin, mutta Gigantti on vastuussa noista kaikista ja Giganttiin asiakas on yhteydessä, ei siihen yksittäiseen aspahenkilöön. Eli palaute tulee sinne, mihin se voidaan antaa - ei ole asiakkaan vastuulla selvittää, kuka on koodannut Gigantin verkkosivut tai laittanut väärät varastosaldot. Gigantti maksaa asiakaspalveluhenkilön palkan joten kyseinen henkilö edustaa Giganttia.

Mua ei ainakaan vittuakaan kiinnostanu pistää mitään eteenpäin tai tehdä asialle mitään jos asiat ilmaistiin pää punasena huutamalla ilman minkäänlaista logiikkaa, mutta jos palaute oli aiheellista ja asiallisesti annettu, niin tottakai mä pistin asian eteenpäin ja tein omien valtuuksien rajoissa kaiken mitä pystyin.

Asiakaspalvelun työntekijällä ei oikeastaan pitäisi olla valtaa päättää tuollaisista asioista. Jos raivoava henkilö ei saa apuja, hän menee seuraavaksi itkemään someen, tekniikkafoorumeille, kavereille jne. Eli on yritykselle ongelma, jos aspa ei käsittele epäkohteliaiden asiakkaiden palautteita tai raivoamisia.

No samasta asiasta sikäli rakentavammin - oman palautteen saa varmemmin tiedoksi, kun sen laittaa toimitusjohtajalle suoraan. Harvempi enää siinä vaiheessa raivoaa. Toimitusjohtajaa aidosti vielä kiinnostaa asiakkaiden ongelmat; ja on oikea taho sanomaan myös, jos "meidän yritystä ei valitettavasti kiinnosta juuri sun ongelmat".

Jos asiakkaiden suoria yhteydenottoja ja negatiivisia palautteita alkaa enemmänkin tulemaan toimitusjohtajalle suoraan koska ne ovat aspan mielestä liian ikäviä hoidettavaksi, toimitusjohtaja laittaa hyvin pian aspan vaihtoon. Aspa on siellä sen takia yrityksen kulueränä, että toimitusjohtajalla olisi aikaa johtaa yritystä.
 
Aina voi olla kohtelias, on asia mikä tahansa. Epäkohteliaaksi ryhtyisin vasta vastineena asiattomaan tekstiin firman puolelta (ja yksikään ammattitaitoinen asiakaspalvelija ei sellaista laita tai ei ole kovin kauaa ko. hommissa)
 
Jos asiakkaiden suoria yhteydenottoja ja negatiivisia palautteita alkaa enemmänkin tulemaan toimitusjohtajalle suoraan koska ne ovat aspan mielestä liian ikäviä hoidettavaksi, toimitusjohtaja laittaa hyvin pian aspan vaihtoon. Aspa on siellä sen takia yrityksen kulueränä, että toimitusjohtajalla olisi aikaa johtaa yritystä.

Siis, eihän aspa niitä toimitusjohtajalle ohjaa tietenkään. Tässä oli kyse siitä, mille taholle ja tasolle yrityksessä ASIAKKAAN kannattaa minkäkinlaista palautetta antaa.

Mutta näkyyhän toki tossa sun vikassa lausessa se yleinen arvostus sitä aspaa kohtaan ja kunnioitus asiakkaana sitä palvelevan yrityksen toimitusjohtajaa kohtaan. Mä varmaan sitten itse oman pienyritykseni toimitusjohtajana katson tätä asiaa vähän eri vinkkelistä. Ja suhtaudun meidän yritystä palveleviin yrityksiin sitten omalla tavallani.
 
Eikös ton saa ihan käyttäjätiedoista peruutettua? Korttimaksut palautuu muutenkin suoraan siihen maksukorttiin liitetylle tilille. Kokeile kirjautua sisään ja kato näkyyks siinä tilauksessa se peruuta tilaus-nappi. Jos ei niin sit aspalle viestiä tilausnumeron kera.
ööh? en osaa ei taida onnistua, kyseessä norwegian visa, ei pankkien oma. tossa joku kyseli jo YV:llä että voisin odottaa silti emt. joka tapauksessa 2-3kk rahojen sisällä pitäminen tilaukseen alkaa olla liikaa, vaikka kuin haluttu tuote, eri asia toki jos jotain käsintehtyä ferraria ostelee :)
 
3DMark tulossearchin (Time Spy, Leaderboard mode eli vain yks tulos per käyttäjä) kertoo että noin 500 kortin päivätahtiin näitä tuloksia pukkaa edelleen. 25 päivää on kulunut 3080 launchista ja

12.10 tilanne:

RTX 3080 - 9133 uniikkia käyttäjää joilla Time Spy tulos
RTX 3090 - 3196 uniikkia käyttäjää joilla Time Spy tulos

yht. 12 329 todistettavasti kortin saanutta :D

Kaikki ei tietenkään aja 3DMarkkia mutta sen verran tästä näkee että kortteja valuu tasaiseen tahtiin. Ei ole mitään "yhtäkkiä ei tule viikkoon yhtään uutta käyttäjää jolla olisi ensimmäinen 30-sarjan tulos".

Vertailudataksi 2080-sarjalaisia tuloksia on 3DMarkista tämän verran:

RTX 2080 - 60700
RTX 2080ti - 94042
RTX 2080 SUPER - 41290

(edelleen yksi tulos per käyttäjä laskettu mukaan)
 
Ai ei KOSKAAN? Ja tämä perustuu mihin tietoon?
Väitän, että suurin osa nimenomaan kuljetetaan merirahtina, ei se nyt niiiiiiiin hidasta ole suhteessa kustannuksiin. Lentorahti on kallista.
Alalla työskentelevänä voisin sanoa, että vain kaikista kiireisimmät erät menee lentokoneeseen ja sittenkuin saatavuus on stabiloitunut niin kaikki meriteitse.
Juuh. Joskus ostanut "muutamalla" miljoonalla Kiinasta tavaraa. Laivarahdit ottaa ihan eri tavalla aikaa. Lentorahti alle viikossa. Hinta aivan eri.
 
Mutta näkyyhän toki tossa sun vikassa lausessa se yleinen arvostus sitä aspaa kohtaan ja kunnioitus asiakkaana sitä palvelevan yrityksen toimitusjohtajaa kohtaan. Mä varmaan sitten itse oman pienyritykseni toimitusjohtajana katson tätä asiaa vähän eri vinkkelistä. Ja suhtaudun meidän yritystä palveleviin yrityksiin sitten omalla tavallani.

En peilannut tätä omiin arvoihini lainkaan, vaan realiteetteihin. Asiakaspalvelu on todella tärkeä työ ja ansaitsee arvostusta, mutta parhaat asiakaspalvelijat hoitaa ikävätkin tapaukset siten, että asiakkaalle jää yrityksestä lopulta positiivinen kuva.
 
Millonhan jimms saa noita 3080 oc (asus) malleja kun tullut vasta 40kpl ja ei mitään tietoa asiasta ollut kun viime viikolla yritin asiasta kysellä. Ja tosiaan ei ne kyllä mullekaan kertonut sijoitusta jonossa.
Jotain kuvaa saat sijoituksestasi jonossa kun itsellä sama kortti tulossa, vahvistus tuli klo 16.11 ja jonossa olen 49:s
 
Viimeksi muokattu:
En peilannut tätä omiin arvoihini lainkaan, vaan realiteetteihin. Asiakaspalvelu on todella tärkeä työ ja ansaitsee arvostusta, mutta parhaat asiakaspalvelijat hoitaa ikävätkin tapaukset siten, että asiakkaalle jää yrityksestä lopulta positiivinen kuva.

Joo en usko, että ollaan tästä kauheasti eri mieltä, mutta puhutaan varmaan eri tulokulmasta. Eli jos puhe oli asiakkaan asenteesta ja palautteesta; kyllä hyvä ja kokenut aspa osaa sen punapää-raivoajan hoitaa oikein.

Mutta ei mulla omalta osaltani ole tähän aiheeseen enempää annettavaa, omia EVGA kortteja vielä odotellessa, kun saisi niitäkin tulla jo Suomeen...
 
Ei niin, mutta Gigantti on vastuussa noista kaikista ja Giganttiin asiakas on yhteydessä, ei siihen yksittäiseen aspahenkilöön. Eli palaute tulee sinne, mihin se voidaan antaa - ei ole asiakkaan vastuulla selvittää, kuka on koodannut Gigantin verkkosivut tai laittanut väärät varastosaldot. Gigantti maksaa asiakaspalveluhenkilön palkan joten kyseinen henkilö edustaa Giganttia.

Asiakaspalvelun työntekijällä ei oikeastaan pitäisi olla valtaa päättää tuollaisista asioista. Jos raivoava henkilö ei saa apuja, hän menee seuraavaksi itkemään someen, tekniikkafoorumeille, kavereille jne. Eli on yritykselle ongelma, jos aspa ei käsittele epäkohteliaiden asiakkaiden palautteita tai raivoamisia.
Puhut taas palautteesta kun eka puhuit raivoamisesta. Palaute ok, raivoaminen ei. Ei pitäs olla vaikeeta ymmärtää.

Joo, no näistä sun vastauksistas ainakin näkee sen et se aspahenkilö on hierarkiassa jossain koiranpaskan ja kenkään tarttuneen purkan välissä sun mielestäs. Se on sille aspalle lähtökohtasesti yleensä aikalailla se ja sama mitä siinä raivoomisen ohella uhkaillaan, oli se sitten boikotointia, itkua somessa tai foorumeilla, pomoon yhteydenottamista yms. Lopputulema näissäkin asioissa on yleensä se, ettei mitään oikeesti tapahdu, korkeintaan menetetään se asiakas joka ei sen aspan palkassa tai työllisyystilanteessa näy mitenkään. Ne pomotkin nimittäin usein on sen verran työntekijän puolella ettei niitäkään noi raivoavat asiakkaat kiinnosta ollenkaan, saatika se et mitä ne sanoo (johtuen siitä et värikynän käyttö on yleensä raivotessa aika rajua). Eikä multa koskaan olla vaadittu sitä et näitä ihmisiä tartteis sietää tai mitään sen suurempaa tehdä kun vaan saada ne suksimaan vittuun siitä raivoomasta, se oli oikeastaan perusoletus et ei siinä aspatyössäkään sylkykuppina olla, vaikka siltä se välillä tuntukin. Jos ei osata keskustella niinkun ihmiset, niin sit ei varmaan tarvi keskustella ollenkaan.

Mut tää on väärä ketju tälle vänkäämiselle, enkä enää jaksa sun kanssa vängätä asiasta, selkeesti ollaan eri mieltä.
 
Ehkä eniten tässä Gigantti-keississä ihmetyttää se, että miten noi Aspahenkilöt Gigantis on niin yhdessä rintamassa jopa suoranaisesti kusettamassa, että kortteja tulee.
Tuttuni oli eräässä kodinkoneliikkeessä töissä ja kertoi, että loistava myyntistrategia on juuri "mulla on samanlainen pesukone himassa, ihan loistovehje!" ja tällaisia perussloganeja ja mietoja kusetuksia monikin myyntihenkilö käyttää.
Mutta melkein tässä on joko 1. Gigantis aspassa oikeasti kuvittelevat, että se paketti tulee varmasti 20.10 kun koneella niin lukee 2. Konsernissa on käsketty kusettamaan, että saadaan pidettyä asiakkaat löyhässä hirressä.

Jos ja kun tod.näk 2. niin eipä anna kovin kummoista kuvaa aspahenkilöiden moraalista ja konsernin tulokulmasta näihin tapauksiin nähden.
 
No huh. Minulla on EVGA 3090 FTW3 arpa vetämässä Jimms:illä sekä jokerina laitoin 2.10. tilauksen myös Dustin Home:n kautta. Äsken tuli Dustinilta ilmo että FTW3 Ultra on postissa matkalla. Oli 10 euroa kalliimpi kun Jimmsiltä, mutta hinta joka tapauksessa niin järjetön ettei ehkä tämä viimeinen kymppi tunnu enää missään.
 
Puhut taas palautteesta kun eka puhuit raivoamisesta. Palaute ok, raivoaminen ei. Ei pitäs olla vaikeeta ymmärtää.

Sinä puhuit eka raivoamisesta :) ..ja varsinkin jos joku on päätynyt tilanteeseen jossa raivoaa yritykselle, olisi yrityksen intresseissä saada kyseinen henkilö rauhoittumaan.

Joo, no näistä sun vastauksistas ainakin näkee sen et se aspahenkilö on hierarkiassa jossain koiranpaskan ja kenkään tarttuneen purkan välissä sun mielestäs.

Tästä ei ole kyse - aspahenkilö on tietyissä määrin vastuussa siitä millainen kuva yrityksestä annetaan asiakkaille, jotan joillain mittareilla asiakaspalveluhenkilö on yrityksen tärkein rooli. Olen ehkä vain hieman eri mieltä siitä, kannattaako asiakaspalvelun ottaa näitä asioita henkilökohtaisesti. Oli asiakas sitten raivoava, sarkastinen tai muuten ikävä, ne pitäisi kaikki hoitaa..
 
Ehkä eniten tässä Gigantti-keississä ihmetyttää se, että miten noi Aspahenkilöt Gigantis on niin yhdessä rintamassa jopa suoranaisesti kusettamassa, että kortteja tulee.
Tuttuni oli eräässä kodinkoneliikkeessä töissä ja kertoi, että loistava myyntistrategia on juuri "mulla on samanlainen pesukone himassa, ihan loistovehje!" ja tällaisia perussloganeja ja mietoja kusetuksia monikin myyntihenkilö käyttää.
Mutta melkein tässä on joko 1. Gigantis aspassa oikeasti kuvittelevat, että se paketti tulee varmasti 20.10 kun koneella niin lukee 2. Konsernissa on käsketty kusettamaan, että saadaan pidettyä asiakkaat löyhässä hirressä.

Jos ja kun tod.näk 2. niin eipä anna kovin kummoista kuvaa aspahenkilöiden moraalista ja konsernin tulokulmasta näihin tapauksiin nähden.
Tuskinpa siellä aspaa käsketään kusettamaan, kun nykypäivänä joku sen kuitenkin johonkin vuotaa ja siitäkös sitten paskamyrsky nousee.
Todennäköisempi skenaario omasta mielestä on se, että aspalle(kin) syötetään tuota paikkaansapitämätöntä informaatiota, jota he sitten koneelta katsoessaan asiakkaalle toistelevat.
 
No huh. Minulla on EVGA 3090 FTW3 arpa vetämässä Jimms:illä sekä jokerina laitoin 2.10. tilauksen myös Dustin Home:n kautta. Äsken tuli Dustinilta ilmo että FTW3 Ultra on postissa matkalla. Oli 10 euroa kalliimpi kun Jimmsiltä, mutta hinta joka tapauksessa niin järjetön ettei ehkä tämä viimeinen kymppi tunnu enää missään.
Oiskohan dustinin pojat päässy foorumeille asti ;)
 
Ehkä eniten tässä Gigantti-keississä ihmetyttää se, että miten noi Aspahenkilöt Gigantis on niin yhdessä rintamassa jopa suoranaisesti kusettamassa, että kortteja tulee.
Tuttuni oli eräässä kodinkoneliikkeessä töissä ja kertoi, että loistava myyntistrategia on juuri "mulla on samanlainen pesukone himassa, ihan loistovehje!" ja tällaisia perussloganeja ja mietoja kusetuksia monikin myyntihenkilö käyttää.
Mutta melkein tässä on joko 1. Gigantis aspassa oikeasti kuvittelevat, että se paketti tulee varmasti 20.10 kun koneella niin lukee 2. Konsernissa on käsketty kusettamaan, että saadaan pidettyä asiakkaat löyhässä hirressä.

Jos ja kun tod.näk 2. niin eipä anna kovin kummoista kuvaa aspahenkilöiden moraalista ja konsernin tulokulmasta näihin tapauksiin nähden.
Toihan on ihan perusjuttu et Gigantin myyjillä on puolet koko liikkeen myytävistä tuotteista himassansa, ja just se tarjoustuote mitä oot yrittämässä ostaa on ihan kauhee paska, eikä siihen päin kannata kattoakkaa :smoke:

Tästä oli juttua et ne olis jonkun toisen lafkan kautta noi kortit sumplittu. Mikä sit aiheuttaa sen et Gigantilla ei oo hajuakaan mitä niiden kanssa tapahtuu, sillä ne kortit ei oo menossa niiden päävarastoon vaan jonnekkin muualle. Mistä sit aiheutuu se ettei ne nää sitä missä ne kulkee, tai et onko niitä edes tilattukkaan. Eli et aspa olis täysin pimennossa, ja ainoat jotka asiasta tietää jotain on siellä ylemmässä portaassa ne jantterit ketkä on näitä päätöksiä ollu tekemässä. Todenmukasuudesta en tiedä, sillä aspasta on saatu kaikennäkösiä vastauksia. Siitä et varmasti pitää arvio paikkaansa ellei rekka aja ojaan, siihen että aspa nauraa ja totee et palaillaan näihin korttihommiin sit tammikuussa kun jotain ois edes tulossa.
 
Jotain kuvaa saat sijoituksestasi jonossa kun itsellä sama kortti tulossa, vahvistus tuli klo 16.11 ja jonossa olen 49:s
Joo mahdollisesti siis itsekin voisin saada kortin seuraavan 40kpl erästä, jos siis toinen erä olisi yhtä iso kyseessä siis tuf gaming oc edition
 
No huh. Minulla on EVGA 3090 FTW3 arpa vetämässä Jimms:illä sekä jokerina laitoin 2.10. tilauksen myös Dustin Home:n kautta. Äsken tuli Dustinilta ilmo että FTW3 Ultra on postissa matkalla. Oli 10 euroa kalliimpi kun Jimmsiltä, mutta hinta joka tapauksessa niin järjetön ettei ehkä tämä viimeinen kymppi tunnu enää missään.

Liittynyt 30min sitten. Ettei olis yrityksen edustaja langoilla.
 
Oiskohan dustinin pojat päässy foorumeille asti ;)
Liittynyt 30min sitten. Ettei olis yrityksen edustaja langoilla.
Luulis että muut olis saanu myös jotain kortteja. Jännä kun kukaan muu suomessa ei ole saanut evgaa kätösiinsä
Jotenkin ei mene minulle läpi, että jostain Dustinilta olisi saanut korttia ennen Jimmsiä. Jimms on evgan virallinen jälleenmyyjä kun taas Dustin ei ole ainakaan kirjattu Evgan sivujen listaan. Lisäksi tosiaan noin tuore käyttäjä, että eiköhän tuossa ole Dustinin edustaja boostaamassa myyntiä.. Ei jatkoon
 
Luulis että muut olis saanu myös jotain kortteja. Jännä kun kukaan muu suomessa ei ole saanut evgaa kätösiinsä
Dustinilta varsinkaan en oo nähnyt että kukaan yhtään mitään... Paitsi Sweclockersin seurannassa joku oli täyttänyt että olisi muka saanut Strix OC:n sieltä 19.09. vaikka niitä ei tainnut Asus edes luvata vielä julkistusviikolle eikä vahvistettuja raportteja (kuvin) oo tainnut näkyä kuin vasta tän kuun puolella...
 
No huh. Minulla on EVGA 3090 FTW3 arpa vetämässä Jimms:illä sekä jokerina laitoin 2.10. tilauksen myös Dustin Home:n kautta. Äsken tuli Dustinilta ilmo että FTW3 Ultra on postissa matkalla. Oli 10 euroa kalliimpi kun Jimmsiltä, mutta hinta joka tapauksessa niin järjetön ettei ehkä tämä viimeinen kymppi tunnu enää missään.
Laitathan kuvan ja time stampia tms todisteeksi kun saat kortin käsiisi? Toki kuvatodiste myös vaikka tilauksesta ja seurannasta kelpaa. Nyt haiskahtaa sen verran etten ainakaan itse syö tätä koukkua.
 
Itse kyselin 28.9. Jimssiltä omaa jonopaikkaani ja kyseessä siis normaali RTX 3080 TUF malli. Eivät kertoneet tarkkaa paikkaa, mutta lainaten "Jonossa noin puolivälissä, valitettavasti tarkkaa lukemaa en voi kertoa. ", jolloin kyselin mahtaako tuosta 40 kortin erästä (joka saapui 30.9.) tulla minulle korttia johon vastaus oli: "Ihan tästä seuraavasta saapuvasta erästä ei tähän vielä riitä, mutta tuosta seuraavasta (kun se vaan tulee) niin pitäisi sitten jo riittää :) ". Tästä syystä elättelen toivoa näkeväni kortin seuraavien 2 viikon kuluessa, mutta kyllähän tämä hieman turhauttaa odotella..
 
Sitähän on jo sit multitronic ja Dustin molemmat käyny vähän heittämässä koukkua veteen kun kerrottu et korttia saatu sieltä, vaikka todellisuudessa kukaan muu sieltä tilannut ei oo saanu muutakun viivästymisviestejä, niitäkin vaan hyvällä tuurilla

tietääpähän mitä lafkoja vältellä :smoke:
 
Luulis että muut olis saanu myös jotain kortteja. Jännä kun kukaan muu suomessa ei ole saanut evgaa kätösiinsä
Tämän takia juuri koinkin sen arvoiseksi rekisteröityä ja laittaa tänne ilmoitusta kun näitä ei juuri ole näkynyt. Oma veikkaus on että Dustin:illa on varastot konsernitasolla ja sattui minulle lähtemään ensimmäisestä erästä. Eli uskoisin että Jimmsille ym:kin tulee kamaa lähiaikoina kunhan väliporras saa tavarat toimitettua.

Mut siis minulle on aivan sama jos foliohattufoorumilaiset uskovat tässä olevan joku salaliittoteoria takana. Yritys jonka liikevaihto on miljardiluokkaa ei luulisi tarvitsevan mitään boostausta kirjoittelemalla jollekin pienelle paikallisfoorumille jostain videopelikortista. Itse nimenomaan laitoin tämän arpana sisään kun tiesin heidän pääasiallisesti toimivan yrityspuolella ja sitä kautta ajattelin että tuolla koolla ja hieman eri asiakaskunnalla saattaisi käydä flaksi.

Jos lohduttaa. niin sen verran kuitenkin Murphy pelissä että kortti ilmoitettu saapuvan lähipostiin huomenna iltapäivällä, ja itse juuri lähdössä loppuviikoksi reissuun. Eli mahdollisesti maan eka EVGA 3090 pölyttyy postissa lauantaihin asti.
 
Tämän takia juuri koinkin sen arvoiseksi rekisteröityä ja laittaa tänne ilmoitusta kun näitä ei juuri ole näkynyt. Oma veikkaus on että Dustin:illa on varastot konsernitasolla ja sattui minulle lähtemään ensimmäisestä erästä. Eli uskoisin että Jimmsille ym:kin tulee kamaa lähiaikoina kunhan väliporras saa tavarat toimitettua.

Mut siis minulle on aivan sama jos foliohattufoorumilaiset uskovat tässä olevan joku salaliittoteoria takana. Yritys jonka liikevaihto on miljardiluokkaa ei luulisi tarvitsevan mitään boostausta kirjoittelemalla jollekin pienelle paikallisfoorumille jostain videopelikortista. Itse nimenomaan laitoin tämän arpana sisään kun tiesin heidän pääasiallisesti toimivan yrityspuolella ja sitä kautta ajattelin että tuolla koolla ja hieman eri asiakaskunnalla saattaisi käydä flaksi.

Jos lohduttaa. niin sen verran kuitenkin Murphy pelissä että kortti ilmoitettu saapuvan lähipostiin huomenna iltapäivällä, ja itse juuri lähdössä loppuviikoksi reissuun. Eli mahdollisesti maan eka EVGA 3090 pölyttyy postissa lauantaihin asti.

Jos on aivan sama, nii mikset laita sit sitä Eksuun pyytämää kuvaa todisteeksi? Sillähän hyvin niitä foliohattuja näpäyttäisit.
 
Sitähän on jo sit multitronic ja Dustin molemmat käyny vähän heittämässä koukkua veteen kun kerrottu et korttia saatu sieltä, vaikka todellisuudessa kukaan muu sieltä tilannut ei oo saanu muutakun viivästymisviestejä, niitäkin vaan hyvällä tuurilla

tietääpähän mitä lafkoja vältellä :smoke:
Kaksi käyttäjäähän sanonut saaneensa TUF OC:ta Multitronicista ja toinen 2016 rekannut:


Vähän olis mielestäni hyvä nähdä todistetta näiden kusetusteorioiden tueksi...

Itehän olen tuolta Multitronicista samaa tuotetta tilannut noita aiemmin eikä ole tullut, mutta yksi selittävä teoria, että niillä oli kaksi eri listausta eri tukkureilta tästä ja toinen tukkuri on toimittanut, toinen ei.
 
Tämän takia juuri koinkin sen arvoiseksi rekisteröityä ja laittaa tänne ilmoitusta kun näitä ei juuri ole näkynyt. Oma veikkaus on että Dustin:illa on varastot konsernitasolla ja sattui minulle lähtemään ensimmäisestä erästä. Eli uskoisin että Jimmsille ym:kin tulee kamaa lähiaikoina kunhan väliporras saa tavarat toimitettua.

Mut siis minulle on aivan sama jos foliohattufoorumilaiset uskovat tässä olevan joku salaliittoteoria takana. Yritys jonka liikevaihto on miljardiluokkaa ei luulisi tarvitsevan mitään boostausta kirjoittelemalla jollekin pienelle paikallisfoorumille jostain videopelikortista. Itse nimenomaan laitoin tämän arpana sisään kun tiesin heidän pääasiallisesti toimivan yrityspuolella ja sitä kautta ajattelin että tuolla koolla ja hieman eri asiakaskunnalla saattaisi käydä flaksi.

Jos lohduttaa. niin sen verran kuitenkin Murphy pelissä että kortti ilmoitettu saapuvan lähipostiin huomenna iltapäivällä, ja itse juuri lähdössä loppuviikoksi reissuun. Eli mahdollisesti maan eka EVGA 3090 pölyttyy postissa lauantaihin asti.
Kai sitä kuvatodistetta sitten toimitat? Niin kauan en usko. Kiitos
 
Pitäsköhän kaikkien vetää henkeä, alkaa tuntua jo että porukka menee pian psykooseihin kun jo mietitään kukahan Gigantinkin sivuja koodailee ja kollien matkaa maailmalla ihmetellään ynm :geek:
Puhut taas palautteesta kun eka puhuit raivoamisesta. Palaute ok, raivoaminen ei. Ei pitäs olla vaikeeta ymmärtää.

Joo, no näistä sun vastauksistas ainakin näkee sen et se aspahenkilö on hierarkiassa jossain koiranpaskan ja kenkään tarttuneen purkan välissä sun mielestäs. Se on sille aspalle lähtökohtasesti yleensä aikalailla se ja sama mitä siinä raivoomisen ohella uhkaillaan, oli se sitten boikotointia, itkua somessa tai foorumeilla, pomoon yhteydenottamista yms. Lopputulema näissäkin asioissa on yleensä se, ettei mitään oikeesti tapahdu, korkeintaan menetetään se asiakas joka ei sen aspan palkassa tai työllisyystilanteessa näy mitenkään. Ne pomotkin nimittäin usein on sen verran työntekijän puolella ettei niitäkään noi raivoavat asiakkaat kiinnosta ollenkaan, saatika se et mitä ne sanoo (johtuen siitä et värikynän käyttö on yleensä raivotessa aika rajua). Eikä multa koskaan olla vaadittu sitä et näitä ihmisiä tartteis sietää tai mitään sen suurempaa tehdä kun vaan saada ne suksimaan vittuun siitä raivoomasta, se oli oikeastaan perusoletus et ei siinä aspatyössäkään sylkykuppina olla, vaikka siltä se välillä tuntukin. Jos ei osata keskustella niinkun ihmiset, niin sit ei varmaan tarvi keskustella ollenkaan.

Mut tää on väärä ketju tälle vänkäämiselle, enkä enää jaksa sun kanssa vängätä asiasta, selkeesti ollaan eri mieltä.

Tilatessani z370-emon Beestingiltä, kusi heidän sivujensa toimitusaikataulut täysin vaikka saldo näyttikin vihreää. Muut koneen osat oli jo kotona ja ihmettelin missä emolevy viipyy ja soitteluksi sitten meni. Asiakaspalvelija siirsi virhettä maahantuojan suuntaan, ja itse ihmettelin että heidänhän sivuillaan se saldovirhe on. Mutta heidän mukaan maahantuoja ei saanut toimitettua tavaraa, vaikka luvattu. Pari viikkoa ja useampi soittelu, hermo olisi voinut monella mennä, muttei mennyt. Aluksi aspa oli jotenkin välinpitämättömän oloinen vastauksissaan, mutta oma tyylini on kuitenkin pitää käytökseni "riman yläpuolella", vaikka kuinka houkuttaisi mennä samalle tasolle tai jopa hermostua. Lopulta homma meni kuitenkin ihan sujuvasti kun maahantuoja sai tavaransa liikkeelle. Toki opin siinä sen, etten välttämättä tilaa yhtä innokkaasti seuraavan kerran heiltä. Uskon ja olen nähnytkin että parasta palveluakin saa silloin, kun asiallisesti ja ystävällisesti esittää asiansa. Se koskee ihan kaikenlaista kommunikointia, uskoisin myös että kun noita jonotusnumeroitakin kyselee, on sillä vaikutusta onko kysyjä ärtyneen oloinen vai rauhallisen ystävällinen. Ei siellä taida olla mitään yhteistä sääntöä, kerrotaanko jononumeroa vai ei. Sen asiakapalvelijan motivaatiokin hoitaa asioita on parempi kuin jos olisi agresssiivisesti raivoamassa langan päässä...ihmisiä hekin ovat.

Niin ja asiaan, Jos kerran Gigabyten Gamingia ei tällä(kään) viikolla tule, tuskin odottelen sitten Eageakaan vielä saapuvaksi. Odottavan aika on pitkä. Vahva usko tosin vielä että kortin saisi ennen CP 2077:aa (about 5 viikkoa siihen...).
Tilasin Eaglen pari minuuttia kortin julkistuksesta eli siinä "tulpassa" ollaan edelleen jumissa mihin jäätiin :geek:
 
Kaksi käyttäjäähän sanonut saaneensa TUF OC:ta Multitronicista ja toinen 2016 rekannut:


Vähän olis mielestäni hyvä nähdä todistetta näiden kusetusteorioiden tueksi...
Eri keissi, tää oli jo viimekuukauden puolella. Ois varmaan pitäny selventää tosin, vähän epäselvästi kirjotin.

 
Kysyin huvikseni Dustinin aspasta, että mikä on heidän tilanne näyttisten suhteen:
Valitettavasti meillä ei ole tuotteita tällä hetkellä lainkaan varastossa ja odotamme yhä tavarantoimittajan tarkempia tietoja tuotteiden saatavuudesta. Voitte siis tehdä kauttamme tilauksen tuotteesta, mutta tällä hetkellä tuotetta ei ole suoraan toimitettavaksi.

Eli ihan sama tilanne kuin muillakin. Plus tuonne ei voi tehdä helposti peruttavaa tilausta. Ehkä laskulle, mutta sen perumisen kanssa saattaakii olla omat säätönsä. Ei nyt kauheen vahva arpa ois.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 486
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom