NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
87
En huomannut, että tätä ois linkattu muuallekaan, niin tällainen uutinen tuli Tom's Hardwaressa vastaan:

Proshop siis julkistanut saaneensa vain 4% tilatuista RTX 3000-sarjan näytönohjaimista valmistajilta ja samalla on ilmoittanut tilatut määrät eri malleille. TUF 3080 siellä eniten tilattujen kärjessä myös.
Että kyllä saatavuusongelmia on paljon tuon perusteella. Tiedossa heilläkin, että vain muutamia kymmeniä on tulossa valmistajilta kerralla. Yhteensä hyvä, että n. 100 kpl saanut joitain 3080 malleja, kuten Gigabyten Gaming Oc:ta tai Msi Ventus 3X:ää.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 045
Multitronicilta tilattu 3080 TUF OC ollut viikon koneessa.
Oliko tämä muuten ihan se 759eur hintanen?

Siellähän taisi muistaakseni olla jotain tuotteita listattuna kahteen kertaan ja vähän eri hinnoin, niin rupesin tässä miettimään että oliskohan siellä ollut tuplalistattuna toi tuote ja lähettelevät vain kalliimpaa vaihtoehtoa... En oikein keksi mitään järkevää syytä miksi skippasivat mun tilaukseni. Eikä kahteen mailiin asiasta ole mitään vastattukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 988
Kysyin vielä lopuksi suoraan et kummasta saisi nopeammin kortin kotiin; Casekingin omistamasta Jimmistä vaiko norjalaisen elektroniikkajätin Gigantista. Sano, että samoissa mennään. Jimmssi tosin tilaa ainakin asuksen kortit suoraan asukselta. Gigantista ei tietoa.

Päädyin lopulta kuitenkin tilaamaan Gigantin kautta. Moni on varmasti mua edellä, mut täytyy vaan malttaa odotella.
Tässä on Jimmsin työntekijällä kyllä tainnut olla liikaa uskoa Giganttiin jos tän ketjun raportointeja luetaan. Ei sieltä oo tainnut vieläkään kukaan saada mitään, Jimms kuitenkin noita toimitellut.


Laittaako proshop tulemaan kortit tilausjärjestyksessä maasta riippumatta?
Jep, samassa jonossa asiakkaat kaikista maista mihin näitä myyvät. Sen olivat tehneet etteivät laittaneet edes myyntiin pohjoismaiden ulkopuolella näitä vielä vaikka myyvätkin muuten mm. Puolaan myös.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
930
Ihmetyttää kyllä tuo Gigantin ankeus. Kuitenkin listattu Nvidian sivuillakin viralliseksi jälleenmyyjäksi. Miksei ne saa kortteja lainkaan..
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
131
Tietolähteiden mukaan proshoppi on saamassa 53 tuf oc:ta ja ite olen aspan mukaan sijalla n.25-35, eli nyt voisi olla tsäänssi saada korttia itellekin...mutta ei tipahdeta ennen kuin on nuolaistu :hmm:
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
61
Verkkokauppa.com saanut näköjään tänään uskomattomat 5 kpl MSI 3090 Ventuksia. Oma tilaus 16:07 julkaisupäivänä siihen, joten ei liene mahdollisuuksia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
158
PostNordin appiin kilahti ilmoitus Gigantilta tulevasta toimituksesta. Ainoat tilaukset Giganttiin julkaisupäivänä tilattu Gigabyte RTX3080 Eagle ja eilen illalla tilattu Edge-konepaketti.
Kumpakohan sieltä on tulossa? :think:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
747
PostNordin appiin kilahti ilmoitus Gigantilta tulevasta toimituksesta. Ainoat tilaukset Giganttiin julkaisupäivänä tilattu Gigabyte RTX3080 Eagle ja eilen illalla tilattu Edge-konepaketti.
Kumpakohan sieltä on tulossa? :think:
Veikkaan jälkimmäistä :)
Oliko paketin kokoa mainittu?
 
Liittynyt
01.10.2020
Viestejä
26
Ainakin minä pidän kohtuu "läpinäkyvänä" sitä, että soittaessani he sanoo suoraan jonotilanteen ja arvion seuraavan lähetyksen tulemisesta. Ja yhteyttä saa aina nopeasti parilla eri tapaa. Myös ovat moneen kertaan sanoneet että kortit menee ostajille tilausjärjestyksessä. Kait tätä voi hyväksi kommunikoinniksi sanoa.

Toki emme näe jimssille tulevia eriä etuajassa, mutta se taitaa mennä sitten pelkästä kommunikoinnista laajemmalle tasolle eli ehkä Casekingilläkin on siinä oma sanansa sanottavana, mitä sen ketjun kaupat saa julkistaa.
Jimms ei kerro jonotilanteita tai sitten riippuu kuka sieltä viestiin vastaan. Minulle ei kerrottu mitään.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
3
Minulle sanoivat tänää gigantissa että ventus 3080 olis 14.10 tulossa mulle, vaikka olin saanut sen 20.10 lykkäysviestin. 19.9.20 tilattu.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Vähän menee OT-puolelle, mutta onko kukaan saanut Gigantin chatista kiinni ihmisolentoa rtx3080-julkaisun jälkeen?
Pienimuotoinen periaatekysymys että minähän en jumalauta herran vuonna 2020 ala soittelemaan maksulliseen asiakaspalveluun tilauksen perumiseksi kun yksinkertainen nappula verkkosivuille ajaisi saman asian.
Ovat kyllä saattaneet saada jonkin negatiivisen, ehkä kärkevänkin tekstimuotoisen palautteen, jospa se jollekin aiheuttaisi vähintään yhtäpaljon otsasuonen tykytystä kuin itselle lafkan chattibotti ehdottelemassa aspaan soittelua kun ei oo kollegat paikalla.

edit: OHO
Jonossa on tällä hetkellä niin monta ihmistä, että jonoon liittyminen on hetkellisesti suljettu. Voit yrittää myöhemmin uudelleen, tai kysyä nyt minulta. Muista, että ymmärrän parhaiten lyhyitä lauseita.

Tähän asti vastaukseksi saanut että täällä olen vain minä
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
64
Vähän menee OT-puolelle, mutta onko kukaan saanut Gigantin chatista kiinni ihmisolentoa rtx3080-julkaisun jälkeen?
Pienimuotoinen periaatekysymys että minähän en jumalauta herran vuonna 2020 ala soittelemaan maksulliseen asiakaspalveluun tilauksen perumiseksi kun yksinkertainen nappula verkkosivuille ajaisi saman asian.
Ovat kyllä saattaneet saada jonkin negatiivisen, ehkä kärkevänkin tekstimuotoisen palautteen, jospa se jollekin aiheuttaisi vähintään yhtäpaljon otsasuonen tykytystä kuin itselle lafkan chattibotti ehdottelemassa aspaan soittelua kun ei oo kollegat paikalla.

edit: OHO
Jonossa on tällä hetkellä niin monta ihmistä, että jonoon liittyminen on hetkellisesti suljettu. Voit yrittää myöhemmin uudelleen, tai kysyä nyt minulta. Muista, että ymmärrän parhaiten lyhyitä lauseita.

Tähän asti vastaukseksi saanut että täällä olen vain minä
Sähköpostilla sain peruutettua ilman puheluissa jonottelua. Toki kesti noin 2vko ja 2 sähköpostia että sieltä otettiin yhteyttä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
305
Eikös nyt joka puljun pitäisi perua tilaus jos asiakas on sähköpostitse tai muuta kautta sitä pyytänyt ajoissa? En ainakaan haluaisi uskoa että suomessa voisi vaatia asiakasta käyttämään jotain tiettyä tapaa ottaa yhteyttä missään asiassa.
 
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
Eikös nyt joka puljun pitäisi perua tilaus jos asiakas on sähköpostitse tai muuta kautta sitä pyytänyt ajoissa? En ainakaan haluaisi uskoa että suomessa voisi vaatia asiakasta käyttämään jotain tiettyä tapaa ottaa yhteyttä missään asiassa.
29.9 olen itse laittanut että haluan peruuttaa tilauksen niin ei minkäälaista reagointia ole ollut.. Nyt odotellut tuotetta mikä piti tulla express toimituksella niin viikon jo :)

Päättänyt että ei niin hyvää tarjousta tule että tosta vitun puljusta tilaisisin mitään.. Palautan vielä tuonki tuotteen kunhan joskus sattuu saapumaan :D
 
Liittynyt
10.12.2017
Viestejä
118
Sähköpostilla sain peruutettua ilman puheluissa jonottelua. Toki kesti noin 2vko ja 2 sähköpostia että sieltä otettiin yhteyttä.
Niin, ainakin teoriassa. Itse peruin sähköpostilla tilauksen joskus 19.9. tienoilla, pari päivää sitten soitettiin ja varmistettiin että haluan peruuttaa tilauksen... ja sitten seuraavana päivänä tuli ilmoitus että tuo samainen tilaus on lykkääntynyt. Ja siellä se tilaus tosiaan yhä Gigantin sivuilla näkyy.

Joten ei se Gigantin tilauksen peruuttaminen tunnu olevan kovinkaan helppoa :D
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
64
Niin, ainakin teoriassa. Itse peruin sähköpostilla tilauksen joskus 19.9. tienoilla, pari päivää sitten soitettiin ja varmistettiin että haluan peruuttaa tilauksen... ja sitten seuraavana päivänä tuli ilmoitus että tuo samainen tilaus on lykkääntynyt. Ja siellä se tilaus tosiaan yhä Gigantin sivuilla näkyy.

Joten ei se Gigantin tilauksen peruuttaminen tunnu olevan kovinkaan helppoa :D
Mulla tuli tosiaan heiltä soitto peruutuksen varmistuksesta ja siitä meni vielä 4-5 päivää ja tekstiviesti "tilauksesi on nyt peruutettu ja rahat tulevat x päivän kuluttua". Rahoja odotellaan vielä mutta tuo viimeisin viesti tuli vasta eilen muistaakseni.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 721
Jimms ei kerro jonotilanteita tai sitten riippuu kuka sieltä viestiin vastaan. Minulle ei kerrottu mitään.
Itse sain selkeän jononumeron ainakin, kun ekan kerran kysyin.
Toisen kerran soittaessa oli vain puhe että seuravasta erästä saan kortin, tosin soitin muiden tuotteiden takia ja sivuttiin vain näyttisten suhteen aihetta enkä sijoitustani sen tarkemmin udellut.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Niin, ainakin teoriassa. Itse peruin sähköpostilla tilauksen joskus 19.9. tienoilla, pari päivää sitten soitettiin ja varmistettiin että haluan peruuttaa tilauksen... ja sitten seuraavana päivänä tuli ilmoitus että tuo samainen tilaus on lykkääntynyt. Ja siellä se tilaus tosiaan yhä Gigantin sivuilla näkyy.

Joten ei se Gigantin tilauksen peruuttaminen tunnu olevan kovinkaan helppoa :D
Se tilaus ei ilmeisesti poistu sieltä ollenkaan, vaikka peruminen olisi tapahtunut. Itse peruin 18.9. tilauksen, joka peruuntui rahoineen parissa päivässä, ja siellä se edelleen tilaushistoriassa näkyy samanlaisena kuin muutkin tilaukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
28
tänään tullut verkkikseen 3 lisää 3080 strix OC, mutta yhtään ei ole vielä myyty :confused:
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
tänään tullut verkkikseen 3 lisää 3080 strix OC, mutta yhtään ei ole vielä myyty :confused:
Taitaa mennä myydyiksi vasta sitten, kun ne noudetaan tai muuten prosessoidaan / maksetaan jne. Kun oon noita seurannut, niin kunkin erän myynti pisaroi yksitellen.
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Onko kellään kokemusta EVGAn lisäpalveluista kuten step-upista tai takuun laajennuksesta muiden kuin heidän sivuilla listatun Jimm'sin (tai Proshopin, DK listattu) kanssa? Vähän lyhyt lista Suomen osalta. Proshop muissakin pohjoismaissa listattu, muttei Suomessa.

Verkkiksestä kysyin sekä Verkkikseltä itseltään, että EVGA:lta suoraan; kummastakaan ei ole vielä tullut vastausta.

On sikäli oleellinen tässäkin ketjussa, että (joku) voisi ostaa heiltä RTX 2xxx sarjalaisen hyväksytystä liikkeestä ja regata itsensä FTW3 Ultra step-upiin tms, mikä siellä nyt onkaan tarjolla.
Step-up jutusta ei jäänyt aikoinaan kovin positiivinen kuva. Tästä on jo kauan, että asiat ovat voineet muuttua.

Kortti pitää olla ostettu 90 päivän sisään julkaisusta. Hyvittävät vanhasta alvittoman hinnan. Posteja pitää myös maksaa. Tästä monesti seuraa se, että kortista saa vähintään saman kuin myö sen jollekkin.

Niillä oli jonotus systeemi siinä. Kaupoissa oli kortteja hyvin saatavilla, mutta tuossa jonossa oli tosi pitkä odotus. Varmaan antoivat tuohon jonoon 10 korttia päivässä. :lol:
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Step-up jutusta ei jäänyt aikoinaan kovin positiivinen kuva. Tästä on jo kauan, että asiat ovat voineet muuttua.

Kortti pitää olla ostettu 90 päivän sisään julkaisusta. Hyvittävät vanhasta alvittoman hinnan. Posteja pitää myös maksaa. Tästä monesti seuraa se, että kortista saa vähintään saman kuin myö sen jollekkin.

Niillä oli jonotus systeemi siinä. Kaupoissa oli kortteja hyvin saatavilla, mutta tuossa jonossa oli tosi pitkä odotus. Varmaan antoivat tuohon jonoon 10 korttia päivässä. :lol:
Kiitos, tää oli kyllä hyvää tietoa. Mistä kaupasta sulla oli ostettu toi, että step-upiin pääsit?
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
618
PostNordin appiin kilahti ilmoitus Gigantilta tulevasta toimituksesta. Ainoat tilaukset Giganttiin julkaisupäivänä tilattu Gigabyte RTX3080 Eagle ja eilen illalla tilattu Edge-konepaketti.
Kumpakohan sieltä on tulossa? :think:
Keep me posted. Tv aspan mukaan ensimmäisiä gigantista eaglea tilanneita ! :giggle:
 
Liittynyt
08.10.2019
Viestejä
24
Taitaa mennä myydyiksi vasta sitten, kun ne noudetaan tai muuten prosessoidaan / maksetaan jne. Kun oon noita seurannut, niin kunkin erän myynti pisaroi yksitellen.
Mietityttää että kuinka paljon tuossa jonossa on, kun samantien laitoin tilaukseen kun ilmestyivät tilattavaksi verkkokauppaan. Ilmeisesti ei ainakaan ensimmäisen 10 joukossa. 7 päivää joutuu vissiin odottamaan ennenkuin näytönohjaimet vapautuvat jos kukaan ei niitä nouda.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
76
Viitsitkö tehdä palveluksen ja katsoa saako tuosta sitä järkkyä violettia juttua pois siitä edestä ? Onko se tarra vai maalia ?
Ei ainakaan kynnellä saanut mitään irti tai jälkeä aikaseks. Vaikuttas olevan jonkinlainen paneeli, ehkä sais irrotettua jos ottaa jäähyn kokonaan irti. Se miltä näyttäis ilman tuota on taas asia erikseen. Myyntikuvista saa vähän vääristyneen kuvan, ei ole niin räikeän violetti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 628
Mikäs ois nyt kauppa ja näyttismalli jos 3080 jonoon hyppäis mikä kannattais? Asuksen tuf ois yks mikä kiinnostelisi mut oon aika sopeutuvainen. 3070 aib mallit ei ehkä tarjoo sellasta hintaa mihin itelle kiinnostelisi
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
46
Mikäs ois nyt kauppa ja näyttismalli jos 3080 jonoon hyppäis mikä kannattais? Asuksen tuf ois yks mikä kiinnostelisi mut oon aika sopeutuvainen. 3070 aib mallit ei ehkä tarjoo sellasta hintaa mihin itelle kiinnostelisi
Kannattaisin Multitronicia. Tein tilauksen 2.10. ja soitin tänään kyselläkseni tilannetta. Kuulemma jonossa 20-30 välillä ja näillä näkymin 26. päivä tulossa lisää 3080 TUF OC:ta.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Mietityttää että kuinka paljon tuossa jonossa on, kun samantien laitoin tilaukseen kun ilmestyivät tilattavaksi verkkokauppaan. Ilmeisesti ei ainakaan ensimmäisen 10 joukossa. 7 päivää joutuu vissiin odottamaan ennenkuin näytönohjaimet vapautuvat jos kukaan ei niitä nouda.
Joo 7 päivää on vahvasti muistaakseni ainakin normituotteilla/tilauksilla, jollei nouda tai peru tai muokkaa tilausta muuten (oon aika varma, että pitää varatut tuotteet kiinni, vaikka lisäisikin jotain, jota tilaus jää taas odottamaan).

Verkkis kyllä varmaan myös kattoo vähän näiden perään, ettei jää roikkumaan - sen verran kortilla toi saatavuus. Useammalla on kuitenkin useampi tilaus vetämässä "noudolla", niin varmaan sieltä perutaan sitten ne, joita ei haluta, kun useampi natsaa.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Minulle sanoivat tänää gigantissa että ventus 3080 olis 14.10 tulossa mulle, vaikka olin saanut sen 20.10 lykkäysviestin. 19.9.20 tilattu.
Ne puhuu siellä aivan mitä sattuu. Yhtään korttia eivät ole vielä toimittaneet. Siellä on luultavasti sisällä satoja tilauksia tuosta kortista ennen sinua.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
347
Uskaltaako Multitronicista tilata yhtään mitään? Tilasin sieltä ihan perus tarviketta mitä kaikkea oli varastossa tekstien mukaan ja silti kahdeksan päivää nyt odoteltu eikä tavarat vieläkään lähtenyt. Käsittelyssä ja odottaa lähetystä -tiloissa.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 418
Uskaltaako Multitronicista tilata yhtään mitään? Tilasin sieltä ihan perus tarviketta mitä kaikkea oli varastossa tekstien mukaan ja silti kahdeksan päivää nyt odoteltu eikä tavarat vieläkään lähtenyt. Käsittelyssä ja odottaa lähetystä -tiloissa.
Itse olen muutaman kerran tilannut sieltä vuosien varrella tavaraa ja aina on tullut ajallaan ja muutenkin sujunut myös palautukset hyvin.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
99
Uskaltaako Multitronicista tilata yhtään mitään? Tilasin sieltä ihan perus tarviketta mitä kaikkea oli varastossa tekstien mukaan ja silti kahdeksan päivää nyt odoteltu eikä tavarat vieläkään lähtenyt. Käsittelyssä ja odottaa lähetystä -tiloissa.
Itse tilasin tuossa viikko sitten noilta uuden virtalähteen. Nyt alkuviikosta tiedustelin mitä meinaa kun tilaus edelleen "In Progress" -tilassa (+tuotetta kun ei ole enää nyt varastossa, ehtikö loppumaan, vaikka tilaushetkellä näytti varastoa?), niin kuulemma tilaus meni läpi ja odottelevat kunhan saapuu tukkurilta heille. Saapui heille eilen ja postittivat samana päivänä, saapui tänään. :thumbsup:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
625
Kohta viikon pelaillut asus tuf oc 3080:lla (tilattu jimmsistä julkaisupäivänä). Odotelkaa vain rauhassa, kyllä niitä kortteja tulee!
 

000

Liittynyt
01.10.2020
Viestejä
30
Uskaltaako Multitronicista tilata yhtään mitään? Tilasin sieltä ihan perus tarviketta mitä kaikkea oli varastossa tekstien mukaan ja silti kahdeksan päivää nyt odoteltu eikä tavarat vieläkään lähtenyt. Käsittelyssä ja odottaa lähetystä -tiloissa.
kuullostaa oudolta.
itse olen aina saanut hyvää tai erinomaista palvelua. tilaan melko usein.
lähetä vaikka sähköposti. he yleensä vastaavat nopeasti.

Harkitsen Gigantin boikotointia. Liikkeessä ihan hyvä palvelu mutta verkkoasioinnit imee.
Ei ole ikinä ollut vastaavia ongelmia muualla ja tilaan erittäin paljon verkosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Kohta viikon pelaillut asus tuf oc 3080:lla (tilattu jimmsistä julkaisupäivänä). Odotelkaa vain rauhassa, kyllä niitä kortteja tulee!
Proshopilla 2000 Tuf-tilausta sisässä ja kolmessa viikossa saaneet/toimittaneet 55 kpl. Mutta juujuu, odotellaan vaan rauhassa. Tässä saa nimittäin odotella aika pitkään.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
341
Mitenkä tuntuu että 3080 normi Tuffit ei oikein liiku:wtf:
Sama vika 3090 TUF, OC tai ei. Eivät osanneet sanoa mitään tulevista eristä, eli mahtaako olla mitään edes matkalla missään :beye:

Noh, on tässä vielä reilu kuukausi aikaa... :kahvi:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
GIGABYTE GeForce RTX 3090 Turbo - 24GB GDDR6X RAM - Näytönohjaimet proshopissa tuota "blower"-versiota listattuna muttei voi ostaa.

Tässä tuo proshopin info-kattaus englanniksi suomi-sivulta niille jotka eivät tanskaksi jaksa tihrustaa: NVIDIA GeForce RTX | 3070 | 3080 | 3090 » Full overview here!

Tuon info-kattauksen kautta näköjään pääsee käsiksi tuotteisiin joita ei edes haulla löydä, kuten esim. juuri tuo gigabyte 3090 turbo. En tiedä onko linkkiä mihinkään muuhun piilotettuun, mutta tuosta saattaa olla hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 336
Viestejä
4 230 191
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom