Pakko hieman avautua tänne tuosta Gigantin toiminnasta. Kyseessä tuo Ventus.
Julkaisua edeltävänä päivänä napsahti mieleen, että mitä jos jätän sen Jimmssin F5-rämpytyksen muille, ja meen paikalliseen Giganttiin paikanpäälle tilaamaan, kun niillähän on keskusvarastossa niitä, tuskin niillä on koneet niin jumissa kun mulla ois kotona?
Astuin ovista sisään kymmentä vaille julkaisuaika, selitin myyjälle tilanteen ja hän kirjasi tiedot ylös ja valmistautui hakkaamaan F5 puolestani. Siinä sitten ooteltiin, päiviteltiin ja ihmeteltiin miten ne ei nyt tasalta tulleetkaan myyntiin. Siinä sit lähes tunnin kävelin ympyrää ja kysäsin välissä et joko? Ei.
" No hei, mitäs jos tehdään sillee, et sä voit jatkaa matkaas ja me näillä sun tiedoilla se tilataan heti ku mahdollista?"
- Toki toki, mites teillä toi maksusysteemi toimii ku en sitä kumminkaa heti käsiini saa?
" Joo, tehdään niin et maksat 10% ja loput ku tuote saapuu. Nyt ei pystytä sua vielä laskuttamaan ku ei saada tilattua, että tuut sit maksaa varausmaksun ku tilaus sisällä. "
- Selkee, no soitelkaa ku on tapahtunut jotain.
En nyt muista kauan siinä meni, mut samana iltana puhelin kumminki soi.
" Noni moikkelismoi, saatiin tilattua sulle toi. Sellanen juttu vaan et se tulee sulle suoraan kotiin, kun ei pystytä (syytä en muista, mallia et tilaavat muualta tjsp) sitä tänne tilaamaan, että tohon tulee toi toimitusmaksu 4,50e, ok ?"
- Noni loistavaa, ja ei haittaa.
" Hyvä homma. Tuutkos maksamaan lähipäivinä ton varausmaksun? "
- Tottakai, mä tuun huomenna.
" Jees kiitti moi! "
Seuraavana päivänä astelin sit taas ovista sisään ja myyjä jo tunnistikin.
" Sitä näyttisjuttua? "
- Juu, hyvä homma et saitte tilattua, pelotti jo ku oli muuallakin sivut jumissa.
" Ei mitää. Täs on kyl nyt sellane juttu ton maksun kaa ku se tulee sulle suoraa et et.." Ja pitkää pohdintaa et miten asian muotoilis.
- Nii, eli maksankos sitku olen hakenut sen postista? Vai heti ku paketti saapunut postiin?
" No ku ne eivät lähetä sitä ennenku oot maksanu. "
- Jaaha, et sitte eile viittinyt asiasta mainita puhelimessa?
" Mmh.. "
Noh, tuli sit maksettua koko lappu pois pienen ihmettelyn jälkeen. Lupailivat tottakai ensviikolle pakettia jnejne. Kiitos, kuitti ja ulos ovesta.
Odottelua, foorumin lukemista ja tilauksen päivittelyä. Eka lykkäysviesti tuli samana iltana (17.9 -> 1.10). Pari päivää lueskelin foorumia, jonka jälkeen soitin aspaan (22.9), et mikähän tilanne tässä oikein on.
" Gigantin asiakaspalvelu, kuinka voisin auttaa? "
- Morjesta, X tässä. Olisin tota näyttisasiaa kyselly et oonko missä kohtaa jonoa, et milloin saan sen?
" Joo hetkinen.. tarkistelen noit tilaustietojas.. "
" Nonni! Onnittelut, saat kortin ensviikolla sovittuna päivänä (eli 1.10). "
- Ai että miten loistavaa.
" Joo, itekki tilasin tuon saman kortin, saan itekki silloin. "
- Nonni, kiitos sulle kovasti.
Tätä tekstiä kirjotellessa mietin, et lähtisköhä sitä huomenna liikkeeseen kyselemään, jos voisivat soittaa jonnekin korkeammalle ku aspaan ja kysästä, et mitä oikeesti on tapahtumassa. Ois kiva tietää et oonko ton maksutemppuilin takia nyt jonon hännillä, enkä alussa.. Sori jos teksti epäselvää, pieni purkaus pahemmin tekstiä tarkistelematta.