Kyllähän tätä muutamat ovat raportoineet onnistuneesti tehneensä. Ehdottomasti ehdottamisen arvoinen. Toinen mihin aiemmin viittasin oli vahingonkorvaus, jolla tätä kateostovaihtoehtoa voisi puskea sen tukemana.
KKV varmistaa, että markkinat toimivat mahdollisimman tehokkaasti ja reilusti kansantalouden ja kuluttajien eduksi.
www.kkv.fi
Välilliset vahingot ja tulonmenetys olisivat sellainen mihin itse puuttuisin, varsinkin koska tarkoitushan olisi vain mainata.
Mutta eihän tämä kovin helposti maaliin mene eli yksittäiselle kuluttajalle on aivan tarpeettoman hankalaa mennä asian tiimoilta oikeuteen. Siksi näkisin, koska tapauksia on kuitenkin satoja, että tämä olisi hyvä ennakkoharjoittelu Kilpailu- ja kuluttajavirastolle edetä tässä asiassa ryhmäkanteella. Näin yksittäisen kuluttajan ei tarvitsisi tapella isoja kauppoja vastaan, koska nythän tämä on mennyt tällaiseksi odotteluksi ja ei kohta vuotta lähestyvät toimitusajat voi olla hyväksyttävää millään tasolla.
Kuten KKVkin tästä on sanonut, niin kauppojen pitää myydä mitä heillä on... nyt on myyty jotain mitä heillä ei ole ollut. Toivottavasti edes opitaan jotain.
PS.
@Yeenoghu kirjoitti kyllä ihan samanlaisen viestin, mitä itsekin voisin kirjoittaa tuossa aiemmin siitä, kuka kuluttajan suuntaan on vastuussa.