Yeenoghu
Neighbour of the beast
- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 1 354
Kuluttaja tekee diilin vain jälleenmyyjän kanssa. Ei maahantuojan, valmistajan, komponenttivalmistajan, komponenttivalmistajan alihankkijan, komponenttivalmistajan alihankkijan kaivosyrityksen, kaivosyrityksen työntekijän, jnejne. kanssa. Joten kuluttajan ei tarvitse kiinnostua vähääkään siitä missä ongelman juurisyy piilee. Sopimusten osapuolten - eli jämyn ja kuluttajan - pitää noudattaa sopimusta ja lakipykäliä.Jos tilanne olisi se, että tukkurit myisi noita kaupoille 800e:llä eivätkä koskaan toimittaisi heille, niin ehkäpä se olisi enemmän tukkureiden vika? Tai jos valmistajat myisivät tukkureille 700e:lla eivätkä koskaan toimittaisi heille, niin ehkäpä se olisi enemmän valmistajien vika?
Tahallista tuo kauppiaiden viivyttely ei varmastikaan valtaosassa tapauksista ole ja tuotteita myytiin ihan hyvällä perusteella. Hyvä peruste on se, miten asiat ovat aina ennen menneet, eli tuotetta on kyllä tullut vaikka sitten kuuakuden parin viiveellä. Tämä tilannehan on täysin poikkeuksellinen.
Jos oikeudessa kaupat olisi se taho, joka joutuisi tästä kokonaisuudesta tuomiolle, niin ei tuo nyt ihan täysin oikeudenmukaisesti silloin menisi minun mielestäni. Multitronicin perseily ja muu tahallinen asiakkaan huono palvelu on asia erikseen.
Jos jälleenmyyjä tuntee ettei heidän alihankintaketju toimi, niin vääntäköön jämy kättä alihankkijoidensa kanssa. Kuluttajan velvollisuus se ei ole eikä kuluttajan pidä siitä joutua kärsimään.