NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Tänään kotiutui jimmsiltä 22.12 tilattu 3080 suprim x. Jonossa sijalla 20 olisi kuitenkin vielä 3080 strix oc tuloillaan. Kumman suosittelisitte pitämään pelikoneessa? Saako strixistä enemmän tehoja irti?
Ainakin testeissä Suprim on pärjännyt todella hyvin, peittoaa joidenkin pelien kohdalla jopa 3090 testeissä. Huippukomponentit ja Strixiä kovempi jäähdytys, FPS:ssä tuskin kovin suurta eroa.
Suprim on isompi kooltaan ja se voi olla ratkaisevaa jos kotelossa ei ole tilaa, mutta jos et lyö vedelle niin MSI käy selvästi viileämpänä normaali pelikäytössä.

Täällä käsitelty samaa asiaa : Question - RTX 3080 suprim X vs Asus Strix OC
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Olenko ainoa vai miksi tuntuu että osa kaupoista postittaa aivan missä sattuu järjestyksessä, ehkä jopa priorisoi sillee että lähetetään ensin nämä kalliimmalla myöhemmin tilatut jottei otettais niin pahasti takkiin tjsp?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Olenko ainoa vai miksi tuntuu että osa kaupoista postittaa aivan missä sattuu järjestyksessä, ehkä jopa priorisoi sillee että lähetetään ensin nämä kalliimmalla myöhemmin tilatut jottei otettais niin pahasti takkiin tjsp?
No tässähän on käynyt juurikin niin, jos @thuttu77 on tilannut minun jälkeen kalliimmalla hinnalla ja saa tuotteen välittömästi...

Miksi niitä edes laitetaan myyntiin ennen kuin edelliset jonot on postitettu?
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
9
Eipä ole kaupat varmaan tajunneet ajatella asiakkaiden keskustelevan toimituksista ja tilauksista näin aktiivisesti.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Onhan täälläkin niitä selityksiä jostain firmasta saatu että "tuotteet on tulleet eri tukkurilta" ja myöhemmin tilannut saanut sen takia ennemmin kortin. Mikä kyllä on perseestä, kun tilatessa ei tukkuria voi valita.
 
Liittynyt
17.12.2020
Viestejä
14
Verkkokauppa.com ei näköjään ota enää vastaan uusia tilauksia RTX30 sarjan korteista. Liekkö tilattu sen verran paljon kortteja että alkaa hirvittää?
 
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
26
Posti toi viimeinkin Asus Strix 3080 OC:n ja vielä Asuksen pakkauslaatikossa!! Nyt sitten jäikin mietityttämään, että pitäskö tuo sittenkin myydä pois ja jatkaa 1070:lla. Sen verran hinnat noussu, että alkaa tuntumaan vähän liian kalliilta kortilta itselle. En olisi uskonut, että 3kk odotuksen jälkeen alkaa miettimään myymistä.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Joo mulla 569e hintaan 15.1.2021 klo 14:XX.

Tuotehan on siis: ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G Black. Onko sinulla sama?
Niin se on eri kortti jos siitä tuo O kirjain puuttuu. Se selittäisi, koska luulisin että tuon kokoinen jälleenmyyjä ei pelleilisi jonoilla kun Telia. Mä en myöskään tajua sitä logiikkaa, että jonossa olisi merkitystä tuolla tukkurilogiikalla. Syynä ihan se, että joo jos tilataan normaalisti joku yksittäinen tilaustuote niin voidaan valita väärä tukkuri jollekin spesiaalille tilaukselle ja toisaalta olisi saanut nopeammin, mutta eihän näissä nyt tilanne ole se. Kaikkea on tilattu joka paikasta niin saakutisti, että jos kaikki meille tulisi voitaisiin toimittaa varmaan kaikille kaikki kortit moneen kertaan :D Noita tilauksia sitten aletaan ajamaan alas kun kortteja alkaa jäämään hyllyyn. Tosin nyt on jo merkkejä siitä, eli hinnat on nyt niin korkeat ja ehkä se on juuri se mitä Asus tässä haki... Ei noita enää viedä käsistä vaan meidän pitää alkaa rakentamaan lisää hyllymetrejä :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 224
Posti toi viimeinkin Asus Strix 3080 OC:n ja vielä Asuksen pakkauslaatikossa!! Nyt sitten jäikin mietityttämään, että pitäskö tuo sittenkin myydä pois ja jatkaa 1070:lla. Sen verran hinnat noussu, että alkaa tuntumaan vähän liian kalliilta kortilta itselle. En olisi uskonut, että 3kk odotuksen jälkeen alkaa miettimään myymistä.
Rupesiko tienaaminen olemaan mielessä, vai maksoitko kortista enemmän kuin alunperin ajattelit maksavasi? Ei kait se hinta pitäisi jälkikäteen tuntua isolta, varsinkaan jos sitä nykyistä hintaa ei ole tarvinnut maksaa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Niin se on eri kortti jos siitä tuo O kirjain puuttuu. Se selittäisi, koska luulisin että tuon kokoinen jälleenmyyjä ei pelleilisi jonoilla kun Telia. Mä en myöskään tajua sitä logiikkaa, että jonossa olisi merkitystä tuolla tukkurilogiikalla. Syynä ihan se, että joo jos tilataan normaalisti joku yksittäinen tilaustuote niin voidaan valita väärä tukkuri jollekin spesiaalille tilaukselle ja toisaalta olisi saanut nopeammin, mutta eihän näissä nyt tilanne ole se. Kaikkea on tilattu joka paikasta niin saakutisti, että jos kaikki meille tulisi voitaisiin toimittaa varmaan kaikille kaikki kortit moneen kertaan :D Noita tilauksia sitten aletaan ajamaan alas kun kortteja alkaa jäämään hyllyyn. Tosin nyt on jo merkkejä siitä, eli hinnat on nyt niin korkeat ja ehkä se on juuri se mitä Asus tässä haki... Ei noita enää viedä käsistä vaan meidän pitää alkaa rakentamaan lisää hyllymetrejä :D
Toi tukkuriselitys oli siis täällä jonkun postaama firman X vastaus siihen, kun oli peruttu jonkun tilaus (ja poistettu tuote sivuilta) ja samantien laitettu takaisin korotetulla hinnalla. Mikä johti kuluttajaneuvonnan pariin...

Joo ikävä tilanne tuo toki kaupoille, jos kysyntä joskus saturoituu ja kortteja lopulta tulee niin paljon niin kovaan hintaan että ei mene enää sillä kaupaksi. Kortit kuitenkin happanee siinä hyllyllä suht nopeasti, eikä ole mukava tappiollakaan alkaa myymään...

Ainoita voittajia tässä on ne jotka alunperin halvoilla hinnoilla tilas kortteja joita on pystytty toimittaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Niin se on eri kortti jos siitä tuo O kirjain puuttuu. Se selittäisi, koska luulisin että tuon kokoinen jälleenmyyjä ei pelleilisi jonoilla kun Telia. Mä en myöskään tajua sitä logiikkaa, että jonossa olisi merkitystä tuolla tukkurilogiikalla. Syynä ihan se, että joo jos tilataan normaalisti joku yksittäinen tilaustuote niin voidaan valita väärä tukkuri jollekin spesiaalille tilaukselle ja toisaalta olisi saanut nopeammin, mutta eihän näissä nyt tilanne ole se. Kaikkea on tilattu joka paikasta niin saakutisti, että jos kaikki meille tulisi voitaisiin toimittaa varmaan kaikille kaikki kortit moneen kertaan :D Noita tilauksia sitten aletaan ajamaan alas kun kortteja alkaa jäämään hyllyyn. Tosin nyt on jo merkkejä siitä, eli hinnat on nyt niin korkeat ja ehkä se on juuri se mitä Asus tässä haki... Ei noita enää viedä käsistä vaan meidän pitää alkaa rakentamaan lisää hyllymetrejä :D
Asus RTX 3060 Ti dualia nyt telialla.

No tämähän on just se kortti mikä mulla odottaa toimitusta...

EDIT:

Ja minuutin päästä napsahtaa tekstiviesti toimituksesta. Tässä on vaan itse näköjään käynyt liian kärsimättömäksi näiden kanssa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Mitä hittoa täällä tapahtuu, oon muutaman päivän lomalla iotekiltä ja 3070 hinnat pomppii tonnissa ja 3090 2,5:ssa. Verkkiksessäki kaikki 3090 vähintään kaks tonttua... Hyvä sijoitus tuo 1700e tuf Oc siis :)
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
No tämähän on just se kortti mikä mulla odottaa toimitusta...

EDIT:

Ja minuutin päästä napsahtaa tekstiviesti toimituksesta. Tässä on vaan itse näköjään käynyt liian kärsimättömäksi näiden kanssa...
Mulle kans lähti tulemaa pari päivää sit tilattuna
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
269
Onkohan kukaan saanut jonotettua EVGA:n omasta kaupasta tavaraa?


Sielläkin on hintoja nostettu, mutta edelleen jonossa (Auto Notify) tuohon halvimpaankin edellisellä 359€+VAT hinnalla.. 7.1. tuli laitettua kaikki 3060/3080 kortit notifyyn..

edit: EVGA:n foorumilta löytyykin kaikenlaista infoa.. eipä ole hirveästi tavaraa liikkunut..

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2021
Viestejä
25
Tietokonekauppa kertoo että 12.2. ja 15.2. tulisi MSI:n 3070 ja 3080 Gaming X Trio varastoon:


Tilattiin tietokonekaupasta tuollaiset 3070:t kaverin kanssa 18.1. ja kaveri sai omansa eilen. Hintakin oli tilaushetkellä 661e Itse peruin oman tilauksen 20.1. kun päätin että pärjään ihan hyvin vähän huonommallakin
 
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
26
Rupesiko tienaaminen olemaan mielessä, vai maksoitko kortista enemmän kuin alunperin ajattelit maksavasi? Ei kait se hinta pitäisi jälkikäteen tuntua isolta, varsinkaan jos sitä nykyistä hintaa ei ole tarvinnut maksaa.
Tarvetta on tuolle kortille, mutta kun kattoo noita jimmsin pyyntöhintoja, niin en olisi koskaan ostanut tätä korttia moisella hinnalla. En tiedä onko se sitten kortin arvo vai ei. Lähinnä mietin, että kannattaako tämä myydä vähän kalliimmalla ja odotella kesään/syksyyn/talveen, että saa kaupan hyllyltä uuden. Tosin kukaanhan ei tiedä mitä näille hinnoille tapahtuu tulevaisuudessa. Näyttävät vaan nousevan ja kaupat kuten verkkokauppa on sulkenut myynnin kokonaan.

Mutta joo olen aika varma, että menee omaan koneeseen tämä. Ei se +100€ ole sen arvoista, että pitää odotella tämän vuoden syksyyn. Silloinkin hinta voi olla paljon kalliimpi mitä tästä saa nyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 255
Jimmssille näköjään maanantaina tulossa 5 non oc tuffia, jokohan eka puoli tuntia alkais olemaan toimitettu?
 
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
91
Tilattiin tietokonekaupasta tuollaiset 3070:t kaverin kanssa 18.1. ja kaveri sai omansa eilen. Hintakin oli tilaushetkellä 661e Itse peruin oman tilauksen 20.1. kun päätin että pärjään ihan hyvin vähän huonommallakin
Pitääkö tuo maksaa tuotetta tilatessa vai pystyykö siinä vaiheessa, kun toimitus varmistuu?
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
253
Jimmssille näköjään maanantaina tulossa 5 non oc tuffia, jokohan eka puoli tuntia alkais olemaan toimitettu?
Ei lähellekkään. Hyvä jos eka vartti. 16.18 ajalla sijalla 70-80 jonossa tällä hetkellä. Tohon 16.00-16.15 mahtuu huomattavasti enemmän tilauksia kuin 16.15-16.30 välille. Muistaakseni täällä joku sanoi aiemmin että oli jossain kahdensadan hujakoilla ja oli tilannut myöhään silloin 17.9.
 
Liittynyt
20.01.2021
Viestejä
25
Pitääkö tuo maksaa tuotetta tilatessa vai pystyykö siinä vaiheessa, kun toimitus varmistuu?
Muistaakseni ei ollut vaihtoehtoa jossa tuotteen olisi voinut maksaa kun tilaus toimitetaan. Jos haluaa kokeilla, niin varmaan pystyy laittamaan tuotteen koriin ja etenemään maksuvaiheeseen josta voi vielä peruutella takaisin päin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
29.12 tilattu ventusx3 oc 3070 odottaa noutamista. Täytyy huomenna hakea töitten jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
450
Voi vittu kun ei sitä innostuksissaan osaa edes vastata 3080 tää on! 829€ makso.
Uskomatonta. Mulla on tuolla hupitilaus samasta mallista kolme päivää myöhemmin. En odottanut, että olisi oikeasti koskaan tulossa.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Minusta tämä määrä ei ole tippunut yhtään, vaikka tuossa sanotaan että olisi myyty...
1611861679864.png


Eli kyllä se niin on, että nyt alkaa jäämään hyllyyn. Tämäkin kuitenkin verkkokaupan ainoita tuotteita tästä sarjasta ja silti ei liiku eli hinta on jo liian kova.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Tulipa asioitua muissa asioissa tänään Datatronicissa, hyllyssä näky olevan yksi 3070 korttikin ainakin sillä hetkellä kun siellä olin pyöreesti 15:00 kieppeillä.
Jos etusivulta löytyvään informaatioon on luottaminen, niin tulossakin olisi 3070 ja 3090 kortteja, mikäli niitä joku etsiskelee.

kuva_2021-01-28_213642.png
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
720
Uskomatonta. Mulla on tuolla hupitilaus samasta mallista kolme päivää myöhemmin. En odottanut, että olisi oikeasti koskaan tulossa.
Sama homma. Sen mitä joulukuun toinen päivä tiesi tilatessa niin viimesenä odotin että non-oc tuf olisi kaikkein todennäköisin näyttis ekana saapumassa.

Toivottavasti vaan sitä tavaraa vielä tulisi eikä jäisi tähän
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Joo esim casekingillä on 3090 ftw ultra 1880 euroa. Taitaa olla kyseisen mallin julkaisuhinnoissa.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Siis eikös saksa ole Eu maa ja sieltä tilatuissa tuotteissa on yleensä alvi mukana, ja kiitos Eun ei sitä alvia tarvitse maksaa kahteen kertaan.
 
  • Tykkää
Reactions: rzz
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Ei lähellekkään. Hyvä jos eka vartti. 16.18 ajalla sijalla 70-80 jonossa tällä hetkellä. Tohon 16.00-16.15 mahtuu huomattavasti enemmän tilauksia kuin 16.15-16.30 välille. Muistaakseni täällä joku sanoi aiemmin että oli jossain kahdensadan hujakoilla ja oli tilannut myöhään silloin 17.9.
Mulla on 16.16 tilaus ja olen sijalla 30-40. Jos ennen vappua tulee, niin olen positiivisesti yllätynyt. Mutta joskus aivan vitsinä heitetty juhannus 2021 alkaa myös olla yhtä realistinen vaihtoehto omalla kohdalla. Ekan tunnin osalta tuo juhannus 2021 alkaa olla jopa ihan todennäköinen vaihtoehto, ellei peräti jopa hieman ylioptimistinen.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Mulla on 16.16 tilaus ja olen sijalla 30-40. Jos ennen vappua tulee, niin olen positiivisesti yllätynyt. Mutta joskus aivan vitsinä heitetty juhannus 2021 alkaa myös olla yhtä realistinen vaihtoehto omalla kohdalla. Ekan tunnin osalta tuo juhannus 2021 alkaa olla jopa ihan todennäköinen vaihtoehto, ellei peräti jopa hieman ylioptimistinen.
Pitää toivoa että valmistajat huomaisi kohta, että osa tavarasta ei oikeasti enää mene kaupaksi uusiin hintoihin ja sitä kautta hinnat alkaisi vähän laskemaan -> jälleenmyyjät uskoltaa taas myydä tiukalla katteella kun kilpailu siihen pakottaakin ja silloin hinnat olisi lähempänä viime vuotta jolloin valtaosa tori.fi kaupasta kuihtuisi -> peruutuksia jonoihin.
Osa näistä tilauksista on kyllä tosi vaikeita toimittaa.. tuossa just katsoin yhtä jossa on erityisen vaikeasti saatava edullinen 3080, 5950x prossu ja muitakin vaativia komponentteja kuten corsairin 1000w yms :D
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
566
Tuntuu myyntipalstat nyt olevan täynnä 3000-sarjalaisia. Kukaan ei laita uusia tilauksia sisään näillä hinnoilla, mutta jälleenmyyjien korkeille hinnoille se antaa perustetta.
Salaa toivon, että osa skalppaajista ottaisi ahneuksissaan paljonkin takkiin
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 683
Viestejä
4 208 511
Jäsenet
70 936
Uusin jäsen
HMV69

Hinta.fi

Ylös Bottom