NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Selailin Ruotsin ja Tanskan tech-foorumeita ja löytyy tuoreita kommentteja Proshopin edustajalta (pätkiä alla). Antaa vähän osviittaa saatavuustilanteesta. En laita suoraa linkkiä siltä varalta että on säännöissä kiellettyä, löydätte kyllä itsekin.

Vedin google translaten läpi kun ei tuo Tanska oikein luonnistu.

RTX 3090 launchista:
What does Proshop do with the launch of RTX 3090 tomorrow? Proshop has shops in Denmark, Sweden, Norway, Finland, Germany, Austria and Poland. As already described, we were honestly totally put off by the interest and we try to avoid it this time so you (hopefully) do not experience the same l ... as at the RTX 3080 launch. So what we have implemented is the following: - 5.1: Only offers RTX 3090 to Nordic customers - ie. cards are for sale in Denmark, Sweden, Norway and Finland. - 5.2: We put more time on the shopping basket, so you get more time to complete the purchase and (hopefully) not lose your place in the queue. I say hopefully, because of course it should not happen as it unfortunately did at the RTX 3080 launch. - 5.3: We only show 1 piece in stock on 4 models we physically have in stock right now. We have collected 25 cards in stock, as well as another 57 which have been confirmed by ASUS, Gigabyte and MSI for us. Not all cards have been shipped from the factory yet, but allocated to us so they arrive as soon as possible. A total of 82 cards at Proshop for launch and subsequent delivery, is that enough? No, I do not think it is, therefore I have also ordered over 1400 extra RTX 3090 cards, but how many and when they will come, I have no confirmation of that. -> Why only show 1 so when we have 25 cards physically in stock? We really, REALLY, do not want the same situation to arise as the RTX 3080 launch. I think it's naive to think that believing the 25 cards we have in stock is enough to cover the massive demand given the hype that is on the entire RTX 3000 series. Therefore, last Friday after our RTX 3080 evaluation meeting, we chose to show smaller stock than what we actually have, so not all x number of hundreds / thousands of customers who want to buy an RTX 3090 card expected to get one. We are aware that this is not the ideal solution but we will disappoint as FEW customers as possible after the RTX 3080 launch. I hope it answers some of the questions and theories I have read on this and other threads over the last few days.
Muuta kommenttia:
Proshop Michael:

There are some things I would like to state: 1: Proshop * had * RTX 3080 for launch. At the time of launch, we had 64 cards on 5 models from ASUS, Gigabyte and MSI. In addition, we received 25 ASUS TUF on Friday afternoon - ie. a total of 89 pcs. In the 20 years I have been in the industry, starting all the way back from the shg.dk era, I have never seen so much interest in a new product. It was also something so clearly proven when we in the few minutes that went from 15 o'clock. 00 to Proshop pages went down, we received more than 3800 orders on various RTX 3080 cards (as well as other non RTX orders). Many of you had probably seen that we had selected cards in stock and placed an order in the belief that you received one of those cards. Our system failed big time, sorry!
Delivery times, why can we not disclose them when unofficial partners can? - I think most of you since the launch have read and seen a lot about NVIDIA's delivery situation. I talk several times a week with NVIDIA and daily with our board manufacturers about when to expect more cards inside. According to NVIDIA, production looks better in mid-October - but does not announce a specific number that is expected to be delivered to the board partners (eg ASUS, Gigabyte, MSI, EVGA, etc.). We have more than 3000 open customer orders, so I dare not even guess how many cards all the just official NVIDIA partners have in order. Can all be delivered during mid-October? Probably not. At the moment, we have collected 138 pieces confirmed from ASUS, Gigabyte and MSI during / allocated in the production to Proshop. Some of them have been shipped and others are awaiting final production. Inno3d reports they are awaiting chips from NVIDIA and EVGA has announced that they are sending out thousands, despite this they have not confirmed some of the more than 500 cards I have ordered last week. I sincerely wish I could say that we will receive all 3000 cards to cover all orders by the end of October, the fact is unfortunately just that we do not get very useful information from our board partners regarding the final delivery of these graphics cards
I do not say November ... The challenge is that NVIDIA announces that it looks better from mid-October (or in queens english "Production is ramping up mid-October" - but the definition of "better" versus how many orders lying, it is difficult :(
To make a long story and thus answer (relatively) short, the prehistory was, that Friday morning I had another talk with NVIDIA. Here I was advised to correct our delivery time to the month of November, but at the same time they could not promise their production was large enough for our initial 3800 orders to be covered before the end of October. At the time, I had directed ALL of our delivery times to "unknown delivery". On Monday afternoon, NVIDIA then recommended that we go back to "Receive notification" / "Notify Me" and thereby not take any more orders. The reason was simply that they have seen * significantly * more orders than their wildest forecast. Personally, I think it is wrong of us if we closed for orders - it could lead to even more confusion and frustration for you who have orders. The goods have just been put up for sale, and several of our competitors are open for orders. Personally, I would be sorry that you delete orders at Proshop to place an order with a competitor who has not placed purchases several weeks before launch as Proshop has. My recommendation is that you stick to your order with us and are guaranteed your place in the queue - and if you find the item somewhere else, of course you just cancel (although it will hurt the devil on me) :) - What Komplett has done of considerations, and why they as the only Nordic retailer have chosen to stop for orders, only they can give an answer to. PS. We are down to around 3100 customer orders right now, understandably many have deleted their orders with us due to our problems at launch.
That's how it is that NVIDIA distributes RTX chips according to how many cards the manufacturers have sold of the RTX 2000 series and / or other cards in total (the true distribution is probably only known to the management of NVIDIA). ASUS is one of the largest in the world and should get a percentage more chips than e.g. Inno3d / Zotac which is under the same company. When it comes to ASUS, we have received over 1500 ASUS TUF 3080 orders - reviews are good on the cards! I wish I could predict, and say ASUS has enough cards on 01.11 while MSI has cards available before ASUS ... It gives off much of the manufacturers' distribution to the whole world and again internally in the EU. However, I will say it so that Inno3d right now seems to be the ones where I first see available cards if you order right now as we do not have many orders on their cards vs. how many I (hopefully get) in mid-October. EVGA I have not chosen to be online yet as I do not know how many cards we possibly. gets from RTX 3080 and not at all, not at all from the 3090 series :( -> Sorry, this is not the world's best and most in-depth answer but hope it works :)

gojirra

Tukijäsen
Vakuutteli eilen gigantin aspan poika että toi 2.10 ei oo arvaus vaan toimittajalta tullut viesti. Että kuulemma jos ei toimittajan rekka ole kyljellään niin pitäisi pitää paikkaansa. I still call bullshit.

Taitaa Gaming X Trio olla ainoa 3090 julkaisussa saatavilla oleva kortti, jolla voi edes teoriassa vetää yli 370W-375W rajan (vaikka MSI saattaakin sen biosista rajoittaa kuten 3080)? Kaikki muut kortit mitä löytyy minkään kaupan varastoista ovat 2x 8-pin ja FE myös kahdella piuhalla adapterin kautta.

night_crawler

Tukijäsen
Gigantista peruuteltu TUF OC, mikä tilattu about heti kun pysty. Aspassa osasivat antaa vinkkiä et viikon sisään on turha ainakaan odotella korttia, eli tuskinpa pitää noi 1.10 arviotkaan paikkaansa. Yllättyneet nostaa käden ylös, mutta veikkaan et aika hiljaista on.
Malttia, malttia. ;) Oma tilaus myös sisässä heti, kun tuli saldot saataville.

Vakuutteli eilen gigantin aspan poika että toi 2.10 ei oo arvaus vaan toimittajalta tullut viesti. Että kuulemma jos ei toimittajan rekka ole kyljellään niin pitäisi pitää paikkaansa. I still call bullshit.
Aspan soitto myös varmisteli täällä, että tavaraa on tulossa kyllä ensi viikolle. :think: Ja _nyt_ jos tilaisi, niin menisi joulukuulle suuren kysynnän vuoksi.

Myöskin lahjakortti lyötiin pöytään, joten rauhallisin mielin odotellaan.:kahvi:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Kyselin huvikseen JIMMS:n chatissa kuinka pitkä jono on Strix OC versiolla. On kuulemma "Maltillinen". Sen tarkempaa tietoa ei tullut. :p Snaoi myös, että ensi- ja marraskuussa pitäisi alkaa tulla enemänkin kortteja sisään. Taidan laittaa Jimms:n Strix OC 3080:n tilaukseen, jos nyt ei onnista tän 3090:n kanssa.

• Tykkää
Reactions: J.P

D3M

Kauankos teillä on Gigantista tilausta peruuttaessa mennyt puhelusta siihen, että se tilaus on oikeasti hävinnyt sieltä? Soitin eilen aspaan ja peruin Gaming X Trion, mutta vieläkin tuo näkyy tuolla samassa tilassa. Ei kiinnostais alkaa toista kertaa soittamaan sinne.

Kyselin huvikseen JIMMS:n chatissa kuinka pitkä jono on Strix OC versiolla. On kuulemma "Maltillinen". Sen tarkempaa tietoa ei tullut. :p Snaoi myös, että ensi- ja marraskuussa pitäisi alkaa tulla enemänkin kortteja sisään. Taidan laittaa Jimms:n Strix OC 3080:n tilaukseen, jos nyt ei onnista tän 3090:n kanssa.
Mikähän on Jimmssin käsitys maltillisesta :hmm: onhan tuo Strix OC kuitenkin Jimmssin 4. eniten tilattu 3080 kaikista malleista.

Kauankos teillä on Gigantista tilausta peruuttaessa mennyt puhelusta siihen, että se tilaus on oikeasti hävinnyt sieltä? Soitin eilen aspaan ja peruin Gaming X Trion, mutta vieläkin tuo näkyy tuolla samassa tilassa. Ei kiinnostais alkaa toista kertaa soittamaan sinne.
No toi on muutenkin ihan vitusta koko prosessi. Tilausta peruessa sain kuulla myös et rahojen palautumisessa kestää korkeintaan kaks viikkoa. Haluaisin kuulla et miten helvetissä se edes on mahdollista, kirjepostillako ne niitä palautuksia hoitaa ja käy ihan pankissa asti henkilökohtaisesti siirtämässä ne rahat mun tilille, vai miten ihmeessä siinä menee kaks viikkoa rahojen palautumiseen, kun kerta sanon etten halua tilaamaani tuotetta ja ne painais napista tilisiirron takaspäin?

Onha täällä se yks kaveri kelle oli Gigantista soiteltu ilman mitään kyselyjä ja luvattu kortti ensi viikon tiistaina. Lahjakortinkin oli muistaakseni saanut vielä...:D

Prosopista tilattu joskus about 16:30 anus tuf oc ja jonotus numero 250-300. Tämän kanssa eletään.

Vision

Make ATK Great Again
Tilaukset tehty Jimmsille sekä Proshopille Tuffista, katsotaan miten käy :)

Proshopista vahvistus 16.00 ja Jimmsiltä 16.01

JImmsillä sain MSI:n Gaming X trio:n ostoskoriin mutta se saldot nollaantui kassalle kerrityäni. Voi morjes.

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Jimms vähän nytkähti mutta verkkis polki tilauksen loppuun heti. Kattoo ny kui kerkes. 1000M 1ms viiveellä että lycka till!

Sain Jimmsin tilauksen MSI RTX 3090 Gaming X Triosta läpi klo 16.01, jonka jälkeen tuli heti tilausvahvistus sähköpostiin; saatavuus Turku näytti sen jälkeen -23 kpl, tulossa 5 kpl. Toivoakseni pääsin hyville sijoille :think:

Nyt jumalauta jos ei kerinny ekojen joukossa nii on se kumma :rofl: 16.02 oli kello ku olin puhelimella tilannu Verkkokaupasta, Multitronicista ja Jimms:ltä Asuksen TUF:n:D
Piti kai sitä itekkin vielä koittaa metsästää 3090:stä ja tilasin vieläkin aikasemmin Proshopista tuffia :rofl:

10 korttia JImmsillä edelleen saldoilla.
Ei valitettavasti kiinnosta noista yksikään.

P c L A Y E R

Team Ryzen
16:02 tilaus Asus 3090 TUF:sta sisään Jimms:n... Lopputulos "Odottaa tuotetta" :cigarbeye: Ei jostain syystä antanut klarna laskulla tilata, niin piti ottaa yks steppi taakse ja vaihtaa maksutapa...

ihan vitsillä katselin jimmsin asus non oc tuffia niin kello oli minutin yli ja varasto -25 :D

Klo 16:00 tilaus läpi proshopista, jos tätäkään korttia en saa niin harmittaa :confused2:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Kovasti tuntuu nämäkin "rendaus OC" kortit kiinnostavan :hmm:

Taisi olla 16:01 kun tilasin Asus 3090 TUF OC version Jimmssiltä. En ole ihan varma kellonajasta, sähköpostikuittaus tuli 16:02.

Vision

Make ATK Great Again
Pakko olla joku botti tässä kyseessä, ihan jo tilaustietojen täyttämisenkin takia tuo aika tuntuu ihan mahdottomalta.
Ei välttämättä botista ole kyse, tein tilauksen kahdesta kaupasta ja kummassakin tilaukset meni läpi 10-20 sekunnissa.

Ei välttämättä botista ole kyse, tein tilauksen kahdesta kaupasta ja kummassakin tilaukset meni läpi 10-20 sekunnissa.
Käytännössä näin, mutta toisaalta eipä näyttänyt paljon koriin varaavan mitään. Paska systeemi :D

16:01 tuli tilausvahvistus 3090 Ventuksesta. Saas nähdä ehdinkö noiden joukkoon joille riitti varastokamaa.

Itsellä tilausvahvistus tuli tuosta gaming x triosta 16.06 sähköpostiin. Olisiko käynyt niin hyvä tuuri, että tuosta erästä saisin? Olivat kuitenkin niin piilossa.:love:
Itelle tuli tilausvahvistus ganminga x triosta 16.01 ja siinä lukee ei vahvistettu? Miten tämä on mahdollista että te saitte?

VVS

No nyt osu kohdalle. Gigabyte Gaming OC RTX 3090. Tilausvahvistus postissa 16.01 Jimmsiltä.

EDIT: 16.20 viesti: Olemme lähettäneet tilaamanne tuotteet teille postitse.

Viimeksi muokattu:
Kumman moni täälläkin haluaa tuon tuhnun saada :/. 10% tehoa lisää 100% isommalla hinnalla. Vaikka ei olisi rahasta kiinni niin kyllä itse keksisin aika monta komponenttia koneesta mitkä päivittäisin ensin. Toki jos kaikki muukin on jo tikissä niin voi ymmärtää.

Pakko olla joku botti tässä kyseessä, ihan jo tilaustietojen täyttämisenkin takia tuo aika tuntuu ihan mahdottomalta.
Itellä nopein vahvistus jimmsiltä 16.01 ja ei mulla tohon montaa sekuntia postiennakolla tilaamalla menny pari minaa niin olin saanu kaikki jimmssin eri mallit tilattua. Jos muut myös nopeita niin meneehän nuo....

Vision

Make ATK Great Again
OT kysymys mutta Proshopista Klarna-laskulla tilanneille, itse ihmettelen 21.78€ laskutus lisää ?

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 452
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom