Jonotilanteen kommunikointi on siitä vähän erikoinen asia, että jonokyselyt ovat työllistäneet monian jälleenmyyjien asiakaspalvelua todella paljon, eikä jonotilanteita yleensä kysellä oikeastaan minkään laitteiden kohdalla. Varsin erityislaatuinen tilanne siis asiakaspalvelulle, että tällaista asiaa ylipäätään kysellään, jonka vuoksi saatetaan myös käytäntöä muuttaa, kun huomataan miten suurta kuormaa jonokyselyt ovat tuottaneet.
Vaikka kuluttajan näkökulmasta asiaa katsonkin, niin mielestäni olisi parempi, jos jonopaikkoja ei kerrottaisi ollenkaan. Vaikka asia voi joidenkin mielestä olla tärkeä, niin lopulta se tuottaa varsin turhaa kuormaa jälleenmyyjille. Sen sijaan näissä tapauksissa voitaisiin julkaista jonkinlaisia kokonaistilanteita sen suhteen miten paljon eri tuotteilla on tilauksia sisällä ja miten niitä odotetaan saapuvan jälleenmyyjälle. Tällainen yleisempi tieto auttaisi varmasti jollain tasolla jokaista, joka tuotteita itselleen odottelee.