NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
45
Moni 3070 saaja näyttäisi olevan Jimms:n tilaajia, meninkö tekemään ison virheen kun tilasin MSI 3x ventuksen Verkkokaupasta? Olen kysellyt chatista mutta heiltä ei saa edes jononumeroa tietoon.
Onko verkkokaupassa tunnetusti jotain eroja Jimmsiin toimitusten suhteen?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Älä nyt perkele anna ideoita jälleenmyyjille, näen jo kuinka Jimms laittaa kunnon arpajaiset pystyyn ensi kerralla :D
Joku Australialainen firma ainakin oli arponut ensimmäisen päivän tilauksille varastossa olleet kortit. Mielestäni kohtuullista, nyt jäi ihan vähän harmittamaan kun ei jimssin sivuja saanut auki kuin vasta 16:15 ja sitten aloin empimään kannattaako enää tilata kun kaikki varmasti menneet

Oishan tässä tietty mahis hoitaa myös isommalla mittakaavalla arpajaisia, mutta alkaa mennä jo työlääksi
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
7
Moni 3070 saaja näyttäisi olevan Jimms:n tilaajia, meninkö tekemään ison virheen kun tilasin MSI 3x ventuksen Verkkokaupasta? Olen kysellyt chatista mutta heiltä ei saa edes jononumeroa tietoon.
Onko verkkokaupassa tunnetusti jotain eroja Jimmsiin toimitusten suhteen?
Mulla sama tuote tilattuna verkkiksestä, 15:00 tilattu ja vahvistus sähköpostiin 15:01, vieläkin "odottaa tuotteita". Näköjään eilen tullut 5 kpl lisää mutta ei niistäkään mulle riittäny.
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
45
Mulla sama tuote tilattuna verkkiksestä, 15:00 tilattu ja vahvistus sähköpostiin 15:01, vieläkin "odottaa tuotteita". Näköjään eilen tullut 5 kpl lisää mutta ei niistäkään mulle riittäny.
Mulla sähköpostissa vahvistu 15.04 ja tilattu 15.02 eli mahdat olla jonossa pitkällä edellä :D Ikävä kyllä juuri tätä mallia näyttäisi tulevan hitaasti varastoon verrattuna esim tuohon x2 versioon.
Toivottavasti onni meitä suosii.

Muuten, minkälaisen powerin ja prossun kanssa meinaat tämän käyttöön ottaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 954
Jonotilanteen kommunikointi on siitä vähän erikoinen asia, että jonokyselyt ovat työllistäneet monian jälleenmyyjien asiakaspalvelua todella paljon, eikä jonotilanteita yleensä kysellä oikeastaan minkään laitteiden kohdalla. Varsin erityislaatuinen tilanne siis asiakaspalvelulle, että tällaista asiaa ylipäätään kysellään, jonka vuoksi saatetaan myös käytäntöä muuttaa, kun huomataan miten suurta kuormaa jonokyselyt ovat tuottaneet.

Vaikka kuluttajan näkökulmasta asiaa katsonkin, niin mielestäni olisi parempi, jos jonopaikkoja ei kerrottaisi ollenkaan. Vaikka asia voi joidenkin mielestä olla tärkeä, niin lopulta se tuottaa varsin turhaa kuormaa jälleenmyyjille. Sen sijaan näissä tapauksissa voitaisiin julkaista jonkinlaisia kokonaistilanteita sen suhteen miten paljon eri tuotteilla on tilauksia sisällä ja miten niitä odotetaan saapuvan jälleenmyyjälle. Tällainen yleisempi tieto auttaisi varmasti jollain tasolla jokaista, joka tuotteita itselleen odottelee.
Tai sitten myyjäliike esim. kerran viikossa laittaisi viestin tilaajalle millä sijalla jonossa ollaan.Jäisi enemmän aikaa muiden asioiden hoitoon.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
128
En kyllä ymmärrä yhtään miksi jengi tilaa tota EVGAN FTW3 Ultraa. Jos vertaa Strix OC:hen nii on kalliimpi, kellottuu huonommin, asuksellakaan ei mene takuu kortin avatessa ja EVGA on vielä rumempi :D
Mä oon samaa mieltä. Yleensä EvGan kortit on ollu hienoja ulkonäöltään mut kun näin tän uuden mallin niin en voinu uskoo silmiäni et mitä ne on hädässä siel suunnitellu! Onhan se varmaan parhaimmistoa kortin valmistajista mut tällä kertaa Asus vei voiton ja niin varmaan kävi myös 2080ti:n kohdalla jos oikein muistan?
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
7
Mulla sähköpostissa vahvistu 15.04 ja tilattu 15.02 eli mahdat olla jonossa pitkällä edellä :D Ikävä kyllä juuri tätä mallia näyttäisi tulevan hitaasti varastoon verrattuna esim tuohon x2 versioon.
Toivottavasti onni meitä suosii.

Muuten, minkälaisen powerin ja prossun kanssa meinaat tämän käyttöön ottaa?
Lähinnä päivitystä hankin ton vanhan näyttiksen (GTX 1060 6GB) tilalle joka ei oikee jaksa enää ku näyttö tuli päivitetty 1440p 165Hz. Gsync näyttö kyseessä niin joudun täs nvidia veneessä olemaan jonkun tovin.
Prossuna pyörii i7-6700K ja powerina löytyy Corsair VS650.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
16
Minä se aattelin ootta rauhassa ja tilailin omani vasta Jimmsiltä 19.09 klo 21:21. Aattelin että vitut siellä suomalaiset paljoa niitä kuitenkaan tilaile (3080 tuf oc) Nyt sitten ootellaan varmaan sinne ens vuoden loppupuolellle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 066
Näköjään Verkkokaupassa on muutama päivä sitten ollut 2kpl non-OC 3080 Strixejä. No ainakin vihdoin tietää että niitä on edes olemassa :hmm:
Joo, tais olla ensimmäisiä kauppoja maailmassa joka noita sai. Muutama päivä myöhemmin tuli raporttia muualtakin euroopasta. Luulen että toi toinen onnekas ei oo tosin vissiin vieläkään korttiaan hakenut. kun noita myytyjä seurannut. :p
 

Wizand

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
364
Muistaakseni joku tilannu 20.9 ja sai jono numeroksi johonkin 700+ eli voisin lotota me 21.9 tilanneet oltiin siellä jossain 800 paikkeilla, 180 korttia saapunu + peruutukset että varmaan siellä 600 tienoilla ollaan nyt. Ei tarvitse ainakaan seuraavaan pariin erään(kuukauteen) odottaa saavansa korttia.
Multa on kyllä mennyt moinen viesti ohi vaikka olen tätä threadia aika näätänä selannut, en muista että kukaan olisi noin isoja jononumeroita saanut ylipäätään varmistettua. Hitsi kun näitä on niin vaikea ettiä haulla. Muistelisin että joku on kuun vaihteessa tilannut ja saanut tietoa olevansa jonon puolivälinssä. Proshopin lukemista jos vetää jotain arviota niin jonossa voisi olla sen tuhannen korttia -> olisin ehkä lähtökohtaisesti 500 -tienoilla? Mutta eipä se toisaalta juur mitään muuta, tää on taas tämmöstä ajanvietespekulointia.


Tieto tuotteesta ja jonotilanteesta on olemassa ja se voidaan yhdistää asiakastietoihin ja siten näyttää asiakkaalle hänen tiedoissaan haluttaessa. Teknisesti kyselylauseeseen vain yksi muuttuja lisää ja kenttä kotisivulle. Pari minuuttia osaavalta. Jos sitä ei haluta tehdä niin ei siis ole oikeasti tuosta kysymys. Enemmänkin varmaan on kysymys Jimmsin ja muiden osalta siitä että sitä kautta annettuun tietoon ei voi mitenkään luottaa (kavereille välistävedot, maksetun hinnan ja/tai asiakkuuden arvon perusteella priorisoinnit, takuucaset ja muut sekoilut). Jos luvut annetaan niin niihin pitää jollain tasolla sitoutua ja asiakkaat alkavat vaatimaan että jonosta ei poimita ohi tai että arvioidut toimitusajat yms. pitävät edes jollain tasolla.

Eli kysymys ei ole kyvystä vaan halusta. Kysymys olisi asiakaspalvelusta jota ei haluat asiakkaille tuottaa. Hassua että halutaan kuormittaa chattia/asiakaspalvelua joka maksaa jatkuvasti paljon (palkat+hskt/tunti). Muutoksen tekeminen kotisivulle maksaa kerran ja vähän ja on asiakassuuntautuneisuutta. Mutta kuten sanottu; kyllä kaverit laskea osaa, joten kysymys on ihan muusta kun kyvystä.

(Itse en ole missään jonossa mihinkään, joten ihan taustalla naureskelen tätä hässäkkää)
Näinhän se on. Teknisesti aivan triviaali temppu ja siksi onkin jotenkin tympäännyttävää kuunnella firmojen kitinää siitä kuinka aspa kuormittuu kyselyistä. Ja jos tämä jonosijoitus on niin kova liikesalaisuus tai ei pysy hyvävelisysteemien mukana niin antaisivat vaikka 50 -tarkkuudella. Tai 100:n. Tai vaikka 50:n tarkkuudella 200 asti.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
En kyllä ymmärrä yhtään miksi jengi tilaa tota EVGAN FTW3 Ultraa. Jos vertaa Strix OC:hen nii on kalliimpi, kellottuu huonommin, asuksellakaan ei mene takuu kortin avatessa, käy lämpimämpänä, äänekkäämpi ja EVGA on vielä rumempi :D
Asuksen takuuehdoissa taitaa kylläkin lukea, ettei saa irrottaa jäähyä. Jonkin satunnaisen aspan lupaan en itse halua tyytyä, joten tilasin Evgan. Muuten aika tasoissa kortit. Jos ilmalla ajaa, niin olisin näistä kahdesta ehdottomasti ottanut Strixin.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
108
Kyllähän se Gigantti nyt jytkyn heitti:jd: Tosiaan Posti toi, mitä oli luvattu. Ja näemmä muutamalle muullekin onnekkaalle:tup:
Odottelijat voivat sitten lohduttautua sillä tiedolla, että eivät nämä kortit olekaan mitään satuolentoja:alien:
Elkää huoliko, kyllä teillekin vielä kortti käsiin napsahtaa!:giggle:
IMG_20201103_174236.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Muilla on ongelmia näytönohjaimen saannissa, minulla taasen virtalähteen. En uskaltanut tilata virtalähdettä etukäteen, kun ei ollut tietoa saako julkaisussa 3070:aa, mutta onnistuin saamaan haluamani ASUS TUF 3070 OC:n ja toimitus tuli vielä alle 24 tunnissa toiselle puolen Suomea. Tilasin sitten perään virtalähteen, jota ei varastossa ollut ja tulossa piti olla tällä viikolla, mutta tänään selvisi että olen sen verran syvällä sen jonossa että saisin sen vasta joskus joulukuussa - jos silloinkaan. Eli eikun maksamaan vähän lisää välistä ja kalliimpi virtalähde tilaukseen, jonka saan varmaan tämän viikon loppupuolella kotiin. Kasaamaan sitten joskus ensi viikolla.

Älytön kyllä tämä menekki näillä. Olin jo itse päättänyt, että jos en julkaisussa heti saa 3070:aa tilattua, niin voin hankkia AMD:n näyttiksen myös. Olisi ainakin tullut uusi näyttö halvemmaksi, kun näiden 1400p 144hz 27" G-Syncien hintoja katsoo..
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
45
Muilla on ongelmia näytönohjaimen saannissa, minulla taasen virtalähteen. En uskaltanut tilata virtalähdettä etukäteen, kun ei ollut tietoa saako julkaisussa 3070:aa, mutta onnistuin saamaan haluamani ASUS TUF 3070 OC:n ja toimitus tuli vielä alle 24 tunnissa toiselle puolen Suomea. Tilasin sitten perään virtalähteen, jota ei varastossa ollut ja tulossa piti olla tällä viikolla, mutta tänään selvisi että olen sen verran syvällä sen jonossa että saisin sen vasta joskus joulukuussa - jos silloinkaan. Eli eikun maksamaan vähän lisää välistä ja kalliimpi virtalähde tilaukseen, jonka saan varmaan tämän viikon loppupuolella kotiin. Kasaamaan sitten joskus ensi viikolla.

Älytön kyllä tämä menekki näillä. Olin jo itse päättänyt, että jos en julkaisussa heti saa 3070:aa tilattua, niin voin hankkia AMD:n näyttiksen myös. Olisi ainakin tullut uusi näyttö halvemmaksi, kun näiden 1400p 144hz 27" G-Syncien hintoja katsoo..
Minkälaisen powerin ostin minkä tilalle? Minulla olisi tarkoitus 550w powerilla koittaa 3070 + amd 3600 mutta en tiedä riittääkö siinä potku.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
311
Zotaccia tulossa taas Jimssille lisää ensi viikolla. Kaksi varmaa paikkaa vapaana atm.
Jees, eli jos tämänhetkiset aikataulut pitävät paikkaansa, saan pari tuntia sitten tilaamani kortin tuolloin. Aiemmin mulla oli tilaus ainoastaan Gaming X Trio-näyttikseen, mutta kun aikani kiroilin MSI:n eioota, päätin kokeilla myös Zotacia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Minkälaisen powerin ostin minkä tilalle? Minulla olisi tarkoitus 550w powerilla koittaa 3070 + amd 3600 mutta en tiedä riittääkö siinä potku.
Corsairin 850 wattisen RM850X-mallin hankin. Nykyinen on jokin 650 wattinen, jolla on jo ikää kuusi vuotta. Hyvin on palvellut ja Sapphiren R9 290X:ää pyörittänyt, mutta oma periaate on että en ala leikkimään virtalähteiden kanssa. Kerran olen sen nähnyt, kun virtalähde sanoo kaputt ja pistää muitakin osia rikki, niin noudatetaan sitten sitä suositusta. Pistin jopa oman ohjaimen suositusta isomman virtalähteen, jotta riittää käyttövaraa.

Jos virtalähteen haluaa, etenkin näitä hyvämaineisempia, niin melkoista metsästystä saa harjoittaa. Huomaa kyllä 30-sarjan menekin ja ihmisten yleisesti päivittävän koneita, kun alunperin tilaamani Corsairin virtalähde oli jo tilatessa Jimmsilla yli -25 kappaletta ja nyt uuden erän tultu yhä samassa tilassa. Menekki on ainakin Corsairien kohdalla mahdoton, tiedä sitten muista.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Eli saan Trinity OC:n ensi viikolla jos rekka ei kaadu. Hieno!

Hypätty pois Eagle OC:n jonosta, Palit Gamerock vielä jätetty varuilta ensi viikkoon asti. Ei enää ikinä Gigabyteä.
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
45
Corsairin 850 wattisen RM850X-mallin hankin. Nykyinen on jokin 650 wattinen, jolla on jo ikää kuusi vuotta. Hyvin on palvellut ja Sapphiren R9 290X:ää pyörittänyt, mutta oma periaate on että en ala leikkimään virtalähteiden kanssa. Kerran olen sen nähnyt, kun virtalähde sanoo kaputt ja pistää muitakin osia rikki, niin noudatetaan sitten sitä suositusta. Pistin jopa oman ohjaimen suositusta isomman virtalähteen, jotta riittää käyttövaraa.

Jos virtalähteen haluaa, etenkin näitä hyvämaineisempia, niin melkoista metsästystä saa harjoittaa. Huomaa kyllä 30-sarjan menekin ja ihmisten yleisesti päivittävän koneita, kun alunperin tilaamani Corsairin virtalähde oli jo tilatessa Jimmsilla yli -25 kappaletta ja nyt uuden erän tultu yhä samassa tilassa. Menekki on ainakin Corsairien kohdalla mahdoton, tiedä sitten muista.
Auts, no sitten taitaa olla itselläkin powerin päivitys edessä. Toivottavasti ei ole vain rippeitä kaupoissa silloin jäljellä :D Ehkäpä tori tai foorumin myyntipalsta pelastaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
238
Multa on kyllä mennyt moinen viesti ohi vaikka olen tätä threadia aika näätänä selannut, en muista että kukaan olisi noin isoja jononumeroita saanut ylipäätään varmistettua. Hitsi kun näitä on niin vaikea ettiä haulla. Muistelisin että joku on kuun vaihteessa tilannut ja saanut tietoa olevansa jonon puolivälinssä. Proshopin lukemista jos vetää jotain arviota niin jonossa voisi olla sen tuhannen korttia -> olisin ehkä lähtökohtaisesti 500 -tienoilla? Mutta eipä se toisaalta juur mitään muuta, tää on taas tämmöstä ajanvietespekulointia.
Itse tilasin saman kortin viime sunnuntaina (20.9.) ja päädyin jonossa sijalle 708... Siitä osviittaa milloin postiluukku kolahtaa :)
Ei muuta mitään ei mutta saapahan purkaa tunteitaan ja itkeä hiljaa muitten kohtalotovereitten kanssa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
805
Miten Jimms suhtautuu jos pistää vain useita kortteja tilaukseen? Vai koskiko rajoitus vain ensimmäistä päivää?
Hieman ehkä hävettäisi laittaa tyyliin viisi eri arpaa sinne.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 925
En kyllä ymmärrä yhtään miksi jengi tilaa tota EVGAN FTW3 Ultraa. Jos vertaa Strix OC:hen nii on kalliimpi, kellottuu huonommin, asuksellakaan ei mene takuu kortin avatessa, käy lämpimämpänä, äänekkäämpi ja EVGA on vielä rumempi :D
Eipä nämä asiat olleet etukäteen tiedosaa tuossa F5 kilpailussa.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
252
En kyllä ymmärrä yhtään miksi jengi tilaa tota EVGAN FTW3 Ultraa. Jos vertaa Strix OC:hen nii on kalliimpi, kellottuu huonommin, asuksellakaan ei mene takuu kortin avatessa, käy lämpimämpänä, äänekkäämpi ja EVGA on vielä rumempi :D
oiskohan vesille laitto yks syy. Ainut merkki, mikä ei evää takuuta jäähyn irrottaessa. ASUS:lla takuulle voit sanoo hei hei, jos jäähyn irrotat.
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
Toisaalta tuon EVGA:n sai, Strixiä odotellaan ainakin täällä edelleen vaikka launchissa tilattu...
 
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
80
Matkahuolto toi siis lähikauppaan tosiaan. Vapautin Strix oc:n varauksen Jimmssistä. Oisin mieluummin ottanu tommosen mut mennään nyt tällä EVGA:lla. 90 Päivän stepupilla sit 3080ti :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Auts, no sitten taitaa olla itselläkin powerin päivitys edessä. Toivottavasti ei ole vain rippeitä kaupoissa silloin jäljellä :D Ehkäpä tori tai foorumin myyntipalsta pelastaa.
Kyllä niitä löytyy. Jimmsillä oli ihan Asuksen virtalähteitä myynnissä, mutta nuo Corsairit on vaikeampia. Lähinnä nämä arvostetut merkit (Corsair ja Seasonic) ovat kovassa vedossa tällä hetkellä.
 
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
58
Mulla ei mene ihan jakeluun, että mitä väliä näytönohjaimen ulkonäöllä on? Se on mulle vähän kuin maksa, niin kauan ku se toimii ja mun kaljat käsittelee, sen ulkonäöllä ei oo mitäääää väliä. Mua häiritsis hirveästi jos koneen sisältä killottais valoja, mun kone onki visusti pöydän alla piilossa.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
127
Onko kellään lähtenyt telian 3080 rtx strix oc liikkeelle?
Ei varmaankaan. Eilen tais joku 29.pv amusella tilannut mainita ettei oo vielä lähetetty. Ja muutenkin toimituksethan piti alkaa vasta tuossa loppukuusta. Oiskohan jokunen tuf oc ollut kuitenkin jo varastossa kun niitä tais muutama saada.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
847
Miten Jimms suhtautuu jos pistää vain useita kortteja tilaukseen? Vai koskiko rajoitus vain ensimmäistä päivää?
Hieman ehkä hävettäisi laittaa tyyliin viisi eri arpaa sinne.
Itse kysyin ihan suoraan tätä aspasta, kun eivät paljastaneet jononumeroa yhteen korttiin, eivätkä muutenkaan tilausmääriä suosituimpien korttien kohdalla. Ei tuntunut olevan ongelma tilata vaikka koko valikoimaa ja odotella minkä ensimäisenä saa postiin kirjautumaan.

Edit: itsellä tosiaan jimssillä 5 arpaa, joista zotac oc on voittamassa.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Yhden olen laittanut takuuseen ja ei ongelmaa. Ilmeisesti kuhan ei riko mitään korttia aukastaessa nii ei pitäs mennä takuu.
Joo kyllä ne taitavat takuun antaa jos sitä ei itse ole fyysisesti rikkonut. Silti itse tykkään Evgan säännöistä ja kun vesille olen laittamassa, niin itse päädyin Evgaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 849
Viestejä
4 294 546
Jäsenet
71 725
Uusin jäsen
UraTukko

Hinta.fi

Ylös Bottom