NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
115
Tai olisi ostanut pari KK sitten 2080ti 1300e ja nyt 3070 tarjoaa saman paljon halvemmalla joten voi säästää pienellä järkevällä odotuksellakin monta saturaista.


Ei o
Tai olisi ostanut pari KK sitten 2080ti 1300e ja nyt 3070 tarjoaa saman paljon halvemmalla joten voi säästää pienellä järkevällä odotuksellakin monta saturaista.


Ei ole mitään tekemistä millään 1995 vuoden pentiumilla

2080Ti oli saatavilla ennekuin 3080 ilmestyi/julkaistiin jotka tekivät 2080Ti järjettömän ohjaimen ostaa.
Sitä ennen porukka oli tämän saman 2020 vuoden aikana ostellut tuota 2080Ti kovaan hintaan vain huomatakseen että 3070 tarjoaa samaa suorituskykyä jopa puolet halvemmalla 3080 puhumattakaan.
2080Ti on ollut myynnissä 2020 eli täysin samana vuonna kuin nyt ilmestyneet 3080/3070
Eli 1995 vuoden pentium vertaus ontuu pahasti.

2080Ti ostamatta jättäminen ja hetken odotus tarkoitti parempaa diiliä ja säästöjä monelle.
Tai vastaavasti 2080Ti myynti hyvissä ajoin ~900e
ti parempaa diiliä ja säästöjä monelle.
Tai vastaavasti 2080Ti myynti hyvissä ajoin +900e
Ruw
Tai olisi ostanut pari KK sitten 2080ti 1300e ja nyt 3070 tarjoaa saman paljon halvemmalla joten voi säästää pienellä järkevällä odotuksellakin monta saturaista.


Ei ole mitään tekemistä millään 1995 vuoden pentiumilla

2080Ti oli saatavilla ennekuin 3080 ilmestyi/julkaistiin jotka tekivät 2080Ti järjettömän ohjaimen ostaa.
Sitä ennen porukka oli tämän saman 2020 vuoden aikana ostellut tuota 2080Ti kovaan hintaan vain huomatakseen että 3070 tarjoaa samaa suorituskykyä jopa puolet halvemmalla 3080 puhumattakaan.
2080Ti on ollut myynnissä 2020 eli täysin samana vuonna kuin nyt ilmestyneet 3080/3070
Eli 1995 vuoden pentium vertaus ontuu pahasti.

2080Ti ostamatta jättäminen ja hetken odotus tarkoitti parempaa diiliä ja säästöjä monelle.
Tai vastaavasti 2080Ti myynti hyvissä ajoin ~900e
Kommentoit sitten offtopicia offtopicin offtopicilla ymmärtämättä koko pointtia. Menee niin syville vesille, että poistun keskustelusta ja annan rauhan oikealle sisällölle.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Ei oo mulla vieläkään katiskoja vedessä kun FE:tä on melko mahdotonta saada ja totesin, että alan odottamaan RX6800XT todennäköisesti jos en tuota 3080FE:tä siihen mennessä saa tilattua. Molemmat mahtuu koteloon, se tiettynä kriteerinä. Luen kuitenkin päivittäin tätä ketjua ja haluan vaan sanoa:

TSEMPPIÄ KAIKILLE TEILLE ODOTTAJILLE! :giggle:

Ja älkää ostako trokareilta, niillä tulee kohta kiire päästä tuotteesta eroon jos hinnat alkaa laskea tai saatavuus parantua. Täysin oikein heille olisi se!
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Sama fiilis minullakin. Viimeksi piti hankkia aivan kaikki mahdolliset osat, kun oli ainoastaan hiiri valmiina. Silloin paloi sellaiset n. 1500 euroa ja näytönohjain maksoi 377 euroa Saksasta tilattuna. Tämä siis 2014 keväällä. Nyt ei ole uudessa sukupolvessa (ainakaan vielä, epäilen onko missään vaiheessa) noin halpaa ja silti hyvää näytönohjainta. Mikäpä se siinä valmistajilla pistää näytönohjainten hinnaksi +600 euroa, kun ihmiset silti ostavat. Tai yli 1000 euroa, kun kauppa käy ja enemmän tulee valitusta saatavuudesta kuin hinnasta. Itse aluksi katsoin 2070 Superia näytönohjaimeksi, mutta lopulta piti todeta että ei ole kauheasti järkeä maksaa siitä pyydettyjä hintoja, kun laitat satkun pari enemmän niin saat 3070-mallisen. Noissa 2070 malleissa ei hinnat kauheasti 500 eurosta tippuneet alemmaksi.

Toivottavasti nyt tulisi ihan kunnon kilpailua alalle. Minä olen osani jo saanut, mutta hyvä se silti on että harrastus olisi paremmin saatavilla kaikille ja kilpailua olisi.
Kannattaa nyt myös muistaa, että nykypäivän kovin rauta ei ole kallista vain siksi, että korkeillakin hinnoilla myy, vaan pääasiassa siksi, että sen tuottaminen on selvästi aiempaa kalliimpaa. Teknologia on niin kehittynyttä, että vaikka tuotantopuolellakin on toki menty valtavasti eteenpäin, niin näiden näyttisten tuottaminen ei ole halpaa touhua. Tuotannon vaikeus näkyy myös näissä toimitusvaikeuksissa, vaikka se ei toki ainoa syy siihen olekaan.

Toisaalta taas nykypäivänä pystyy pelaamaan kaikkia nykypelejä myös vuosia vanhoilla ja käytettynä halvalla saatavilla koneilla tai komponenteilla. PC-pelaamiseen ei ole pakko hankkia sitä uusinta ja kauneinta, jos ei välttämättä halua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
12
RTX 3080 tuf gaming OC tilattu jimms 19.9 klo 3 yöllä, aspan mukaan jonoa olisi ollut parisen sataa kun kyselin joku noin kuukausi sitten :cry:
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
20
RTX 3080 tuf gaming OC tilattu jimms 19.9 klo 3 yöllä, aspan mukaan jonoa olisi ollut parisen sataa kun kyselin joku noin kuukausi sitten :cry:
Ai että kun pitäisikin paikkansa.
Itse tilasin 19.9. n. klo 22 aikaan saman ja olen arvioinut että sijoitus voisi olla jossain 400-500 paikkeilla, mutta olisin ehkä hieman korkeammalla jos tuo aspan arvio osuu kohdalleen.

Ainoa jonotieto minkä itse sain oli "tilauksesi perusteella näyttäisi ettet ihan tuolla ns kärkipäässä ole" mikä ei ollut mitenkään auttavaista.
 
Liittynyt
13.10.2018
Viestejä
23
Itse muistaakseni 25.9 tilasin Jimssiltä 3080 TUFin, aka. eiköhä tässä Tammikuuhun ainakin odotella. Toisaalta alla vielä 1070 joten se 144fps tavote täyttyy melko hyvin joskin 1440p:n ja silmäkarkit saa unohtaa.
 
Liittynyt
25.07.2019
Viestejä
105
On kyl kortin odottelu hype myrkkyä. Pariin viikkoon en edes ajatellut asiaa, mutta nyt ku tietää olevansa aika kärjessä niin kyttää joka päivä et saisko Jimms tällä viikolla tota STRIX 3080 OC:ta
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
128
On kyl kortin odottelu hype myrkkyä. Pariin viikkoon en edes ajatellut asiaa, mutta nyt ku tietää olevansa aika kärjessä niin kyttää joka päivä et saisko Jimms tällä viikolla tota STRIX 3080 OC:ta
Toivottavasti tulis samassa lähetyksessä kun noita 3070 dualeja asukselta mitä ei vissiin eilen vielä ainakaan postitettu eteenpäin. Samaa täs varmaan kattelen siihen asti et tuoee pettymys kun ei riittänytkää strixiä mulle asti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
599
Miten ei Multitroniciin tunnu kortteja (3080) tulevan? Ihan kohtuullisella jonotusnumerolla ollut siellä, mutta Proshop arpa taitaa voittaa. Luultavasti sieltä seuraavasta erästä saan, mutta veikkaan että menee pari viikkoa siinä että erä saapuu ja viikko päälle Suomeen postituksen kanssa.
Kyse TUF OC:sta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Hinnat vaan menee ylöspäin. Kesällä jos olisi tippunut takaisin lähtöhintaan? Vai tippuiko 2000-sarjan hinnat ollenkaan
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Onkos kortteja täl viikol tullu kauppoihin?
Zotacin Trinity Oc:ta on tullut Jimmsille hyvin. 6.11 tulee lisää ja taas perään 11.11, omani saan varmaan tuosta 11.11 erästä ja sen tilasin eilen aamusta. :smoke: On niitä varmaan muitakin tullut.

Zotacista taisi tulla se epätodennäköinen sankari, ehkä osittain myös Gigantin Evgoista.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
145
Toivottavasti tuota normi Zotaccia tulee myös lisää pian. Ei vain antanut luonne periksi maksaa 50e lisää tuosta OC-mallista kun muutenkin hinnat jo niin korkealla.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
91
Hiphei, Zotacin 3080 (non-OC) saapui tännekin eilen! Samalla lähti liuta muita tilauksia peruutukseen, mutta omat jonosijoitukset oli niissä niin surkeat jo muutenkin että tuskin auttavat ketään ihan lähiaikoina.

Yksi nyt perumistani tilauksista oli mm. Jimssiltä tilattu 3080 TUF OC, jossa olin 21.9 päivätyllä tiedolla jonossa sijoituksella 708, ja itse tilaus tapahtui 20.9 - tämän nyt mainitsen erikseen taas, kun tuolle luvulle kaipailtiin varmistusta muutama sivu taaksepäin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 925
Ei kuulu tänne, mutta moni varmaan ottanut yhteyttä giganttiin sähköpostilla. Mikä mahtaa olla aspan sähköpostiosoite jossa voi perua tilauksia? Chatti tilttaa jatkuvasti ja heittää jonosta.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
64
Ei kuulu tänne, mutta moni varmaan ottanut yhteyttä giganttiin sähköpostilla. Mikä mahtaa olla aspan sähköpostiosoite jossa voi perua tilauksia? Chatti tilttaa jatkuvasti ja heittää jonosta.
asiakaspalvelu@gigantti.fi

Edit: kannattaa varautua sitten siihen että vastauksessa voi mennä parikin viikkoa. Taisi sen jälkeen joku soittaa perään että ihanko oikeasti haluat perua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Verkkokauppaan tuli minulle 3080 gaming x trio noudattavaksi. Pitäisi töiden jälkeen mittaa mahtuuko kortti koteloon. Ajattelin että 6800xt arvostelut ehtisi tulla ulos ennen kun korttini saapuu.
 
Liittynyt
04.12.2019
Viestejä
58
Jokohan porukalle on järki kasvanu päähän ku nuo proshopin 3090:t jäi hyllyyn. 1790e :D
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
425
Yksi nyt perumistani tilauksista oli mm. Jimssiltä tilattu 3080 TUF OC, jossa olin 21.9 päivätyllä tiedolla jonossa sijoituksella 708, ja itse tilaus tapahtui 20.9 - tämän nyt mainitsen erikseen taas, kun tuolle luvulle kaipailtiin varmistusta muutama sivu taaksepäin...
Kiitokset tuosta ja etenkin jonosijatiedosta (21.9. sija 708).

Itse tilasin Jimm'stä vasta sitten kun Gigantin viivästymisilmoitukset alkoivat vaikuttaa oudoilta tai entistä oudommilta... Joten Jimm's:n jonossa on varmasti edelläni reilusti yli 1000. Minulla on vain kaksi tilausta enkä aio tilata kalliimpaa korttia vaikka jonkun aina välillä saisi nopeammin, kun ei ole kovin suurta kiirettä. Tietysti kortti pitäisi saada nopeasti... mutta siis pärjäillään...

Kuinkahan kauan vielä menee siinä, että Jimm's:ssä pääsevät toimituksissa myynnin aloittamista seuraavan päivän tilauksiin?

Jimms's:n chattiä kokeilin kysyäkseni pelibundlesta, kun luulin, että se vihreä merkki asiakaspalvelijoiden kohdalla tarkoitti, että ovat vapaita. Mutta siellä oli pitkä jono. Jos olisin tiennyt jonosta, en olisi viitsinyt kysellä, koska Watchdogs-pelibundle oli varmaankin jo loppunut tilaushetkelläni enkä toisaalta ehtisi saada korttia niin ajoissa, että saisin sen Watchdogsin enää aktivoitua... (eikä sitä peliä tullut tilaukseeni).
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 580
Tarkoittiko Proshopin vihreä käsitellään ja checkmark, että tuote olisi varattu tilaukselle ja oikeasti lähdössä?
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
34
Asus GeForce RTX 3090 TUF OC Gaming 24 Gt
multitronic tilattu 6.10 tänään mennyt postiin
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
596
O
Hiphei, Zotacin 3080 saapui tännekin eilen! Samalla lähti liuta muita tilauksia peruutukseen, mutta omat jonosijoitukset oli niissä niin surkeat jo muutenkin että tuskin auttavat ketään ihan lähiaikoina.

Yksi nyt perumistani tilauksista oli mm. Jimssiltä tilattu 3080 TUF OC, jossa olin 21.9 päivätyllä tiedolla jonossa sijoituksella 708, ja itse tilaus tapahtui 20.9 - tämän nyt mainitsen erikseen taas, kun tuolle luvulle kaipailtiin varmistusta muutama sivu taaksepäin...
Oc vai non-oc?
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
28
Miten ei Multitroniciin tunnu kortteja (3080) tulevan? Ihan kohtuullisella jonotusnumerolla ollut siellä, mutta Proshop arpa taitaa voittaa. Luultavasti sieltä seuraavasta erästä saan, mutta veikkaan että menee pari viikkoa siinä että erä saapuu ja viikko päälle Suomeen postituksen kanssa.
Kyse TUF OC:sta.
Vähän hikoiluttaa koska ainut arpa 3080 non-OC TUF sieltä. Ei taida ihan heti tulla
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
805
Mitkäs oli viimeiset jonotustiedot Jimmsin 3080 Trio X:lle?
Jostain syystä 27.10 semmoisen pistänyt tilaukseen... Muistelin että olisi ollut vähemmän kuin -25 myyty silloin, mutta aloin kyllä epäilemään tuota. Luulisi että tämä on yksi myydyimmistä malleista.
Oliko peräti halvimpia 3x8pin kortteja.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Mitkäs oli viimeiset jonotustiedot Jimmsin 3080 Trio X:lle?
Jostain syystä 27.10 semmoisen pistänyt tilaukseen... Muistelin että olisi ollut vähemmän kuin -25 myyty silloin, mutta aloin kyllä epäilemään tuota. Luulisi että tämä on yksi myydyimmistä malleista.
Oliko peräti halvimpia 3x8pin kortteja.
Taisit katsoa saatavuuskohtaa, jossa lukee "yli -25kpl" silloin, kun tilauksia on yli 25kpl. Tuo malli on omien havaintojen mukaan ehkäpä eniten myyty heti Asuksen TUFfien jälkeen.

Noin myöhään tilanneena voi mennä jopa ensi vuodelle toimitus, näin karkeasti arvioituna.

EDIT: Tai siis jos tilaushetkellä katsoit että oli joku muu lukema kuin tuo "yli -25kpl", niin ehkäpä vilkaisit tulossa olevaa lukemaa, joka on voinut olla alle 25kpl silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
MSI 3080 trio kohdalla itse jonossa sijalla 91 nyt ilmeisesti, tilattu 12min julkaisun jälkeen. Kaveri tilasi 25min jälkeen julkaisun ja jonossa oli 400+ edellä. Ei taida hetkeen tulla ikävä kyllä.
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
8
Mulle tuli postissa ylimääräsenä tuo EVGAn FTW Ultra gigantista ku ei saanu asiakaspalveluun yhteyttä tarpeeks nopeesti.
Jos joku sen haluaa niin 933,90 (Ostohinta + gigantin postimaksu) voi tulla Vantaalta Martinlaaksosta hakemaan pois vaikka tänään viim huomenna, maksut vaan mobile payllä. muuten kiikutan sen asap taksin giganttiin ni saa sitte seuraava jonosta sen.
avaamaton ja sineteissä vielä.
 

D3M

Liittynyt
27.04.2020
Viestejä
20
Mulle tuli postissa ylimääräsenä tuo EVGAn FTW Ultra gigantista ku ei saanu asiakaspalveluun yhteyttä tarpeeks nopeesti.
Jos joku sen haluaa niin 933,90 (Ostohinta + gigantin postimaksu) voi tulla Vantaalta Martinlaaksosta hakemaan pois vaikka tänään viim huomenna, maksut vaan mobile payllä. muuten kiikutan sen asap taksin giganttiin ni saa sitte seuraava jonosta sen.
avaamaton ja sineteissä vielä.
Voin tulla hakemaan.
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
8
Mulle tuli postissa ylimääräsenä tuo EVGAn FTW Ultra gigantista ku ei saanu asiakaspalveluun yhteyttä tarpeeks nopeesti.
Jos joku sen haluaa niin 933,90 (Ostohinta + gigantin postimaksu) voi tulla Vantaalta Martinlaaksosta hakemaan pois vaikka tänään viim huomenna, maksut vaan mobile payllä. muuten kiikutan sen asap taksin giganttiin ni saa sitte seuraava jonosta sen.
avaamaton ja sineteissä vielä.
Tais mennä jo
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 925
Mulle tuli postissa ylimääräsenä tuo EVGAn FTW Ultra gigantista ku ei saanu asiakaspalveluun yhteyttä tarpeeks nopeesti.
Jos joku sen haluaa niin 933,90 (Ostohinta + gigantin postimaksu) voi tulla Vantaalta Martinlaaksosta hakemaan pois vaikka tänään viim huomenna, maksut vaan mobile payllä. muuten kiikutan sen asap taksin giganttiin ni saa sitte seuraava jonosta sen.
avaamaton ja sineteissä vielä.
Jono nouto koska vaan
 
Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
123
Onkohan David.asus ilmoitellut mitään uutta Asuksen tuotantoon liittyen? Notta jokohan he siellä Asuksella vähän höllentäisivät noiden OC korttien tuotantoa. Epätoivon kyyneleet poskilla toivon, että meitä tavan non-oc tilaajiakin muistettaisiin.:itku::rofl: Aina yhtä mukavaa tsiigata Proshopin ja Jimmssin toimitusmääriä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
On kyl kortin odottelu hype myrkkyä. Pariin viikkoon en edes ajatellut asiaa, mutta nyt ku tietää olevansa aika kärjessä niin kyttää joka päivä et saisko Jimms tällä viikolla tota STRIX 3080 OC:ta
Itellä kun paine nousee niin voin aina todeta, että enhän mä oikeastaan pelaa nyt mitään, missä lisää vääntöä olisi tarpeen ;)

Tarve saada hypekama on aina kova mutta usein itelläni käy niin, että jää avaamattomana viikoksikin eteiseen paketti...

Hinnat vaan menee ylöspäin. Kesällä jos olisi tippunut takaisin lähtöhintaan? Vai tippuiko 2000-sarjan hinnat ollenkaan
Onko tämä hinnannousu valmistajalta alkavaa vai pelkkää mahdollisuuden rahastusta kauppiailta? Mietin vaan, että meneekö nuo 739€ myydyt, joita toimitellaan vielä kuukausia mahdollisesti persneton puolelle vai millaiset katteet näissä liikkuu? Vai onkohan kauppiallakin hinta kiinnitetty kun aluksi on varastoon tilattu?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
383
Onkohan David.asus ilmoitellut mitään uutta Asuksen tuotantoon liittyen? Notta jokohan he siellä Asuksella vähän höllentäisivät noiden OC korttien tuotantoa. Epätoivon kyyneleet poskilla toivon, että meitä tavan non-oc tilaajiakin muistettaisiin.:itku::rofl: Aina yhtä mukavaa tsiigata Proshopin ja Jimmssin toimitusmääriä.
Viime perjantaina 30.10. kirjoitteli että toimittaisivat jatkuvalla syötöllä non-oc TUFfia Pohjoismaihin mutta että kaikilla liikkeillä on eri jonot ja eri jyvitykset joka mallille. Antavat kuulemma liikkeille päivityksiä 2-3 kertaa viikossa tulevista toimituksista.

Eri asia sitten minkä verran tuosta on pelkkää lätinää firman edustajan ominaisuudessa ja että mitä tuo jatkuva syöttö käytännössä tarkoittaa, jääkö se siihen kymmeneen kappaleeseen viikossa.

 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
123
Viime perjantaina 30.10. kirjoitteli että toimittaisivat jatkuvalla syötöllä non-oc TUFfia Pohjoismaihin mutta että kaikilla liikkeillä on eri jonot ja eri jyvitykset joka mallille. Antavat kuulemma liikkeille päivityksiä 2-3 kertaa viikossa tulevista toimituksista.

Eri asia sitten minkä verran tuosta on pelkkää lätinää firman edustajan ominaisuudessa ja että mitä tuo jatkuva syöttö käytännössä tarkoittaa, jääkö se siihen kymmeneen kappaleeseen viikossa.

Toissapäivävä laittelin verkkikselle viestiä noista pelibundleista kun en silloin tilatessani hoksannut erikseen sitä valita ostoskoriin, samassa viestissä tiedustelin et onko heillä tietoa noista non-oc strixien seuraavista eristä. Vastauksena tuli eilen ettei heillä ole tietoa, tuotteen toimitus on viivästynyt joten minimissään parisen viikkoa menee. Noh, olishan se nyt ollutkin liian hyvää ollakseen totta tilata tollanen listaamaton kortti ja saada se aikaisemmin :D Pääseepähän parin viikon päästä koettamaan sit onneaan radeonin kanssa josko sellaisen sais napattua nopeemmin, sillä jos tuo 3080 ei siihen mennessä tule niin ihan mielenkiinnosta vois vaihtaa leiriä
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 310
Mitä hintoihin tulee 1080GTX maksoi 800€ 4v sitten ja nyt korvaava RTX 3070 620€. Tehot tuplaantui, ja molemmissa kyseessä leikkaamaton keskikoon siru.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
987
Mitä hintoihin tulee 1080GTX maksoi 800€ 4v sitten ja nyt korvaava RTX 3070 620€. Tehot tuplaantui, ja molemmissa kyseessä leikkaamaton keskikoon siru.
Tämän takia en näe mitään järkeä maksaa 1500€+ 3090/Titan tms. näyttiksestä. Kirjaimellisesti 2-4 vuoden päästä saat tupla-tehot tai vähintään samat tehot puoleen hintaan. Varsinkin nyt kun AMD on kilpailukykyinen taas ja painetta nVidialle.

Ps. Tämä on oma henkilökohtainen mielipiteeni. "Kyllä autonkin arvo laskee" jne.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Tämän takia en näe mitään järkeä maksaa 1500€+ 3090/Titan tms. näyttiksestä. Kirjaimellisesti 2-4 vuoden päästä saat tupla-tehot tai vähintään samat tehot puoleen hintaan. Varsinkin nyt kun AMD on kilpailukykyinen taas ja painetta nVidialle.

Ps. Tämä on oma henkilökohtainen mielipiteeni. "Kyllä autonkin arvo laskee" jne.
Eipä noita 1500+€ näyttiksiä ostakaan sellaiset ihmiset joille hinnalla on merkitystä. Niitä ostetaan sillon kun halutaan parasta mahdollista hinnasta välittämättä. Kyllä jokainen tietää, että hinta-tehosuhde ei niissä ole erityisen hyvä, mutta ei sitä niistä haetakaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
987
Eipä noita 1500+€ näyttiksiä ostakaan sellaiset ihmiset joille hinnalla on merkitystä. Niitä ostetaan sillon kun halutaan parasta mahdollista hinnasta välittämättä. Kyllä jokainen tietää, että hinta-tehosuhde ei niissä ole erityisen hyvä, mutta ei sitä niistä haetakaan.
Ainakin OCUK-foorumia kun olen seurannut niin yllättävän moni (ja myös täällä muutama) on ilmoittanut että pitävät/tilaavat 3090 kortin alkuperäisen 3080 suunniteltun kortin sijaan, koska saa nopeammin.

Itse pidän tätä älyttömänä ja voin vaikka sen 3-4kk odottaa että säästän sen n. 1000€ näytönohjaimesta.
Mutta ehkä olen vain pihi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
860
Mulle tuli postissa ylimääräsenä tuo EVGAn FTW Ultra gigantista ku ei saanu asiakaspalveluun yhteyttä tarpeeks nopeesti.
Jos joku sen haluaa niin 933,90 (Ostohinta + gigantin postimaksu) voi tulla Vantaalta Martinlaaksosta hakemaan pois vaikka tänään viim huomenna, maksut vaan mobile payllä. muuten kiikutan sen asap taksin giganttiin ni saa sitte seuraava jonosta sen.
avaamaton ja sineteissä vielä.
Hetkinen, 3070 vai 3080? Onko tässä ensimmäinen gigantista saatu 3080? Vai onko niitä muutkin jo saaneet?
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273
Ainakin OCUK-foorumia kun olen seurannut niin yllättävän moni (ja myös täällä muutama) on ilmoittanut että pitävät/tilaavat 3090 kortin alkuperäisen 3080 suunniteltun kortin sijaan, koska saa nopeammin.

Itse pidän tätä älyttömänä ja voin vaikka sen 3-4kk odottaa että säästän sen n. 1000€ näytönohjaimesta.
Mutta ehkä olen vain pihi.
Mulle oli/on aivan se ja sama onko oma kortti 3080,3090 tai amd:n vastaavan tehoinen. Budjettia oli 3090 ja sen sain melkein heti julkaisussa ja sillä on tullut hyvin pelailtua jo yli kuukauden päivät. Tehoissa 3080 olis riittänyt, mutta 3090 ei haittaa kun varaa oli. Itseä ei vaan kiinnostanut jäädä vemailemaan korttia ehkä jouluna? Ehkä ensi vuonna? Lasken sille enemmän arvoa, että hyvä kortti on jo nyt, kun että kituutellaan vanhalla rahansäästömielessä vielä monta kuukautta.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 355
Ainakin OCUK-foorumia kun olen seurannut niin yllättävän moni (ja myös täällä muutama) on ilmoittanut että pitävät/tilaavat 3090 kortin alkuperäisen 3080 suunniteltun kortin sijaan, koska saa nopeammin.

Itse pidän tätä älyttömänä ja voin vaikka sen 3-4kk odottaa että säästän sen n. 1000€ näytönohjaimesta.
Mutta ehkä olen vain pihi.
Ja niille kavereille sillä hinnalla ei ilmeisesti ole suurta merkitystä, kun eniten merkitsee se, että saa kortin nopeammin. Tuskin niistäkään kukaan väittää, että 3090:n hinta-laatusuhde on erityisen hyvä.

Kaikille raha ei ole kaikki kaikessa, vaan joku muu seikka merkitsee enemmän.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 821
Viestejä
4 293 904
Jäsenet
71 725
Uusin jäsen
UraTukko

Hinta.fi

Ylös Bottom