NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Jimmsiltä julkaisupäivänä 15.06 tilattu 3070 Ventus 3X OC lähti tänään matkaan.
Mulla kans samaan aikaan tilaus sisällä ja just äsken vaihtui Varattu tilaukselle -tilaan. Uskoisin että tänään tullut yllärikortteja kun olin kuitenkin 26. jonossa julkaisun jälkeen.
 
Eikö sinne Jimmsille taaskaan tullu yhtäkään 3080 gaming x trioa MSIn kamelikaravaanin mukana? :mad:
 
Mitäs jos, mitäs jos? Tilaisitte vain yhdestä paikasta yhden kortin ja odottelette kun se saapuu kun saapuu.
Ja ette myisi sitä vanhaa korttia vaan pelaatte sillä kunnes uusi näytönohjain on oikeasti koneessa kiinni ja toimii.

Mielestäni on hyvien kauppatapojen vastaista ostella jostain jotain, ja ilman hyvää syytä sitten palautella niitä edestakaisin.
Kyllä tuollaisessa useamman sadan euron ostoksessa pitää olla niin varma että sitten kun sen saa, sen pitää.
Tuollainen on myös epäekologista, niitä romuja kuskaillaan ympäri maailmaa ja aikaa, rahaa, vaivaa, ja energiaa kuluu turhaan.

Vaikka kyseessä onkin selvä lelutuote, ja välillä vähän lapsettaakin. Niin tässä kohtaa silti voitaisiin harjoittaa sellaista,
pientä kärsivällisyyttä. Tosin taitaa nämä pumpum-pelit olla sellaisia adhd juttuja että, taitaa olla väärä yleisö nyt minulla.

Tosin, itsellänikin oli tilauksessa RTX 3080, mutta peruin sen. Pääsyy oli se kondensaattorisekoilu, joka korjattiin ajureilla.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että Näytönohjain hajoaa ensimmäisen vuoden aikana jos on hajotakseen.
Jäin siis odottelemaan piirilevy versiota 2,0 kaikista näistä näytönohjaimista.
 
16:10 tilattu trio 3080 ja ei ole lähtenyt postiin..

Toivottavasti nyt vielä saisi tästä erästä. Muuten saa luultavasti taas pari viikkoa odotella....

Olisi hauska tietää kuinka iso erä noita nyt tuli. Sivuilla lukee edelleen 45kpl ja toimitusaika tuntematon. Itse jonossa ennen noita sijalla 32. Eli jos koko erä on tullut niin pitäisi periaatteessa saada.
 
Alkaa noita putoamaan siihen tahtiin että näitähän saattaa olla hyllynlämmikkeeksi asti viikon-parin sisään, varsinkin jos jonkinlainen porukka ryntää jonottelemaan AMD-kortteja kohta.
 
Ehdin jo innostua, kun Jimmsiltä tuli tekstiviesti että tilaamasi tuote on lähetetty. No, sieltä on lähetetty ~3kk sitten tilattu näytönohjaimen kannatin. :rofl:

Itelle kävi ihan vastaava homma kuukausi sitten. Hirveä innostus lähetetystä löhetyksestä, kunnes tajusin että se olikin vanhempi tuuletintilaus... :D
 
16:10 tilattu trio 3080 ja ei ole lähtenyt postiin..

Toivottavasti nyt vielä saisi tästä erästä. Muuten saa luultavasti taas pari viikkoa odotella....

Olisi hauska tietää kuinka iso erä noita nyt tuli. Sivuilla lukee edelleen 45kpl ja toimitusaika tuntematon. Itse jonossa ennen noita sijalla 32. Eli jos koko erä on tullut niin pitäisi periaatteessa saada.
Täällä ollaan 16.12 vahvistuksella ja ylempänä kortin saanu 17.08 vahvarin saanu :hmm: Mikähän mahtaa oma jonopaikka olla kerran ei tästä kuormasta lähteny matkaan. Noh, ei vissiin auta kun olla kärsivällinen. Parin viikon välein näitä ainakin Verkkokauppaan näyttäis tulevan hajanainen satsi. Kai siitä Jimmssi muutaman saa samasta kuormasta.
 
Täällä ollaan 16.12 vahvistuksella ja ylempänä kortin saanu 17.08 vahvarin saanu :hmm: Mikähän mahtaa oma jonopaikka olla kerran ei tästä kuormasta lähteny matkaan. Noh, ei vissiin auta kun olla kärsivällinen. Parin viikon välein näitä ainakin Verkkokauppaan näyttäis tulevan hajanainen satsi. Kai siitä Jimmssi muutaman saa samasta kuormasta.

Meni kellonajat väärin tässä toimistolla tuuletellessa. Oikea kellonaika 16:08.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan 16.12 vahvistuksella ja ylempänä kortin saanu 17.08 vahvarin saanu :hmm: Mikähän mahtaa oma jonopaikka olla kerran ei tästä kuormasta lähteny matkaan. Noh, ei vissiin auta kun olla kärsivällinen. Parin viikon välein näitä ainakin Verkkokauppaan näyttäis tulevan hajanainen satsi. Kai siitä Jimmssi muutaman saa samasta kuormasta.

Voihan se olla että noita vielä lähitunteina tuolta lähtee kun saavat pakattua. Täytyy vaan odotella
 
Täällä ollaan 16.12 vahvistuksella ja ylempänä kortin saanu 17.08 vahvarin saanu :hmm: Mikähän mahtaa oma jonopaikka olla kerran ei tästä kuormasta lähteny matkaan. Noh, ei vissiin auta kun olla kärsivällinen. Parin viikon välein näitä ainakin Verkkokauppaan näyttäis tulevan hajanainen satsi. Kai siitä Jimmssi muutaman saa samasta kuormasta.

Tällä 16.11 ja hieman yli 100 ensimmäisen joukossa jonossa.
 
Mitäs jos, mitäs jos? Tilaisitte vain yhdestä paikasta yhden kortin ja odottelette kun se saapuu kun saapuu.
Ja ette myisi sitä vanhaa korttia vaan pelaatte sillä kunnes uusi näytönohjain on oikeasti koneessa kiinni ja toimii.

Mielestäni on hyvien kauppatapojen vastaista ostella jostain jotain, ja ilman hyvää syytä sitten palautella niitä edestakaisin.
Kyllä tuollaisessa useamman sadan euron ostoksessa pitää olla niin varma että sitten kun sen saa, sen pitää.
Tuollainen on myös epäekologista, niitä romuja kuskaillaan ympäri maailmaa ja aikaa, rahaa, vaivaa, ja energiaa kuluu turhaan.

Aika harvat noita joutuu palauttamaan, kun kortteja tulee niin harvakseltaan. Ne muut tilaukset ehtii yleensä hyvin perua, kun saa jostain paikasta toimitusvahvistuksen. Itse ainakin aion laittaa seuraaviin arpajaisiin useampia tilauksia. Nyt harmittaa kun tilasin vain non-OC TUFfin, jota ei varmaan saa vielä kuukausiin.
 
Aika harvat noita joutuu palauttamaan, kun kortteja tulee niin harvakseltaan. Ne muut tilaukset ehtii yleensä hyvin perua, kun saa jostain paikasta toimitusvahvistuksen. Itse ainakin aion laittaa seuraaviin arpajaisiin useampia tilauksia. Nyt harmittaa kun tilasin vain non-OC TUFfin, jota ei varmaan saa vielä kuukausiin.

Ei varmasti olisi tarvetta laittaa useampaa jos olisi tavaraa. Nyt kun sitä ei ole niin ehdottomasti tilaan niin monesta paikasta niin monta erilaista kun mahdollista.
 
Tuollainen on myös epäekologista, niitä romuja kuskaillaan ympäri maailmaa ja aikaa, rahaa, vaivaa, ja energiaa kuluu turhaan.
Ylimääräiset tilaukset perutaan siinä vaiheessa, kun ensimmäinen arpa osuu kohdalle. Silloin ne ylimääräiset eivät kulje kaupasta turhaan. Eli ei ole epäekologista.

Edit: kahlekuningas ehtikin ensin.
 
Onnea uusien korttien omistajille!
EVGA ei vieläkään toimita tänne mitään. En voi käsittää tilannetta. Vesileikit puoliksi pakottaa tähän, kun en viitti riskeeraa takuuta uuden kortin kanssa, jossa saattaa olla lasten tauteja.
 
Onnea uusien korttien omistajille!
EVGA ei vieläkään toimita tänne mitään. En voi käsittää tilannetta. Vesileikit puoliksi pakottaa tähän, kun en viitti riskeeraa takuuta uuden kortin kanssa, jossa saattaa olla lasten tauteja.
Toimittaahan se Gigantin kautta kaikista paikoista. Mutta joo käytännössä ei.
 
Mitäs jos, mitäs jos? Tilaisitte vain yhdestä paikasta yhden kortin ja odottelette kun se saapuu kun saapuu.
Ja ette myisi sitä vanhaa korttia vaan pelaatte sillä kunnes uusi näytönohjain on oikeasti koneessa kiinni ja toimii.

Mielestäni on hyvien kauppatapojen vastaista ostella jostain jotain, ja ilman hyvää syytä sitten palautella niitä edestakaisin.
Kyllä tuollaisessa useamman sadan euron ostoksessa pitää olla niin varma että sitten kun sen saa, sen pitää.
Tuollainen on myös epäekologista, niitä romuja kuskaillaan ympäri maailmaa ja aikaa, rahaa, vaivaa, ja energiaa kuluu turhaan.

Vaikka kyseessä onkin selvä lelutuote, ja välillä vähän lapsettaakin. Niin tässä kohtaa silti voitaisiin harjoittaa sellaista,
pientä kärsivällisyyttä. Tosin taitaa nämä pumpum-pelit olla sellaisia adhd juttuja että, taitaa olla väärä yleisö nyt minulla.

Tosin, itsellänikin oli tilauksessa RTX 3080, mutta peruin sen. Pääsyy oli se kondensaattorisekoilu, joka korjattiin ajureilla.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että Näytönohjain hajoaa ensimmäisen vuoden aikana jos on hajotakseen.
Jäin siis odottelemaan piirilevy versiota 2,0 kaikista näistä näytönohjaimista.

Höpö höpö. Ne tilaukset perutaan ennen kuin niitä ehditään lähettää. Täällä on todella moni joka on tilannut vain yhden, ja se on onkin todella lystiä kun se ainoa arpa on jostain Gigantista tai jostain sellaisesta kortista jota on valmistettu 3 kappaletta maailmanlaajuisesti. Aivan turha moralisoida ja syytellä meitä asiakkaita tilanteesta jonka Nvidia ja partnerinsa ovat kusseet.

Ainoa valtti mikä meillä kuluttajilla on on oikeus perua tilauksia ja tarpeen mukaessa palauttaakin. Kaikilla meillä on siihen oikeus. Ihan turha tulla tähän ketjuun lässyttämään jostain hyvästä kauppatavasta meille ASIAKKAILLE.
 
gigantista ei saa tällä hetkellä tilattua edes 3080 evga kortteja
Ne kikkailee sen kauppansa kanssa. Mutta huomasitko muuan Postin kuljetuksessa olevan Ultra-mallin jossain päin edellisiä sivuja? Mainitsin tuon vain huumoriarvon takia. Ei niitä sinänsä "toimiteta" muiden valmistajien rinnalla vaikka Gigantista pari tuurikappaletta tulisikin.
 
Ne kikkailee sen kauppansa kanssa. Mutta huomasitko muuan Postin kuljetuksessa olevan Ultra-mallin jossain päin edellisiä sivuja? Mainitsin tuon vain huumoriarvon takia. Ei niitä sinänsä "toimiteta" muiden valmistajien rinnalla vaikka Gigantista pari tuurikappaletta tulisikin.
Toivotaan että kaikki halukkaat sais kortit ennen joulua tai ennen juhannusta
 
  • Tykkää
Reactions: oez
Kysyin Jimmssin chatissä ja ei riittänyt tästä erästä 3080 trioa minulle. Mutta ensimmäinen jonossa,joten harmittavan lähellä... Tilattu siis 17.9 klo 16.10

Montakohan näitä mahto tulla, saitko selville? :hmm: Tällä menolla taidan osallistua AMD:n arpajaisiin myös
 
Höpö höpö. Ne tilaukset perutaan ennen kuin niitä ehditään lähettää. Täällä on todella moni joka on tilannut vain yhden, ja se on onkin todella lystiä kun se ainoa arpa on jostain Gigantista tai jostain sellaisesta kortista jota on valmistettu 3 kappaletta maailmanlaajuisesti. Aivan turha moralisoida ja syytellä meitä asiakkaita tilanteesta jonka Nvidia ja partnerinsa ovat kusseet.

Ainoa valtti mikä meillä kuluttajilla on on oikeus perua tilauksia ja tarpeen mukaessa palauttaakin. Kaikilla meillä on siihen oikeus. Ihan turha tulla tähän ketjuun lässyttämään jostain hyvästä kauppatavasta meille ASIAKKAILLE.

Pitäsköhän itse kunkin olla turhaan provosoitumatta.

Molemmissa viesteissä oli pointti, jonka voi halutessaan nähdä. Hetken voi taas miettiä niitä Jimm'sin yms roolia tässä kun asiakkaiden ja kuluttajien oikeuksia rummutetaan. Noi jälleenmyyjät on aika ikävässä välikädessä myös, eikä toi "tilaan tän, käytän-testailen, palautan" ole mitenkään asiallisempaa kuin se ennekään on ollut.

Musta ei ole mitään järkeä poteroitua ja ottaa linjaa, että koska NVIDIA mokasi, niin omaan postilaatikkoon asti koko ketju on yhtälailla syyllinen.

Ihan mahdollinen on sellainenkin skenaario, että jos noi palautus-ylitilausvolyymit iskee paljon viivan alle noille jälleenmyyjille, niin ne kategorisesti toteaa, että vastaisuudessa priorisoidaan yritysten tilaukset kuluttajia ennen, koska yrityksillä ei ole 0e palautusoikeutta. Sitä on sitten kanssa turha kuluttajan itkeä.

EDIT: Tarkoitin siis, että teidän molempien viesteissä oli musta hyvä pointti, ja vähän ylilyöntiä myös kummallakin. Tälleen sivusta seuranneena.
 
Pitäsköhän itse kunkin olla turhaan provosoitumatta.

Molemmissa viesteissä oli pointti, jonka voi halutessaan nähdä. Hetken voi taas miettiä niitä Jimm'sin yms roolia tässä kun asiakkaiden ja kuluttajien oikeuksia rummutetaan. Noi jälleenmyyjät on aika ikävässä välikädessä myös, eikä toi "tilaan tän, käytän-testailen, palautan" ole mitenkään asiallisempaa kuin se ennekään on ollut.

Musta ei ole mitään järkeä poteroitua ja ottaa linjaa, että koska NVIDIA mokasi, niin omaan postilaatikkoon asti koko ketju on yhtälailla syyllinen.

Ihan mahdollinen on sellainenkin skenaario, että jos noi palautus-ylitilausvolyymit iskee paljon viivan alle noille jälleenmyyjille, niin ne kategorisesti toteaa, että vastaisuudessa priorisoidaan yritysten tilaukset kuluttajia ennen, koska yrityksillä ei ole 0e palautusoikeutta. Sitä on sitten kanssa turha kuluttajan itkeä.

EDIT: Tarkoitin siis, että teidän molempien viesteissä oli musta hyvä pointti, ja vähän ylilyöntiä myös kummallakin. Tälleen sivusta seuranneena.

Miten ne jälleenmyyjät tässä häviävät, jos tilaukset perutaan ennen kuin kortteja on lähetetty? Ei niitä kortteja mihinkään jälleenmyyjälle jää hyllyihin lojumaan tässä tilanteessa.
 
Miten ne jälleenmyyjät tässä häviävät, jos tilaukset perutaan ennen kuin kortteja on lähetetty? Ei niitä kortteja mihinkään jälleenmyyjälle jää hyllyihin lojumaan tässä tilanteessa.

Niin, se oli se asiallinen pointti mihin viittasinkin.

Taas tossa ekassa viestissä, mihin tolla viitattiin, tarkoitettiin varmaan myös niitä käyttötapauksia: "Tilaan nyt tän 3070:n, pelailen sillä, palautan sit 30 päivän sisään ja odottelen 3080:n sitten jos ehtisi tulla" - käyttötapauksia.

Voidaan koittaa ymmärtää toistemme pointteja tai poteroitua.
 
Pitäsköhän itse kunkin olla turhaan provosoitumatta.

Molemmissa viesteissä oli pointti, jonka voi halutessaan nähdä. Hetken voi taas miettiä niitä Jimm'sin yms roolia tässä kun asiakkaiden ja kuluttajien oikeuksia rummutetaan. Noi jälleenmyyjät on aika ikävässä välikädessä myös, eikä toi "tilaan tän, käytän-testailen, palautan" ole mitenkään asiallisempaa kuin se ennekään on ollut.

Musta ei ole mitään järkeä poteroitua ja ottaa linjaa, että koska NVIDIA mokasi, niin omaan postilaatikkoon asti koko ketju on yhtälailla syyllinen.

Ihan mahdollinen on sellainenkin skenaario, että jos noi palautus-ylitilausvolyymit iskee paljon viivan alle noille jälleenmyyjille, niin ne kategorisesti toteaa, että vastaisuudessa priorisoidaan yritysten tilaukset kuluttajia ennen, koska yrityksillä ei ole 0e palautusoikeutta. Sitä on sitten kanssa turha kuluttajan itkeä.

EDIT: Tarkoitin siis, että teidän molempien viesteissä oli musta hyvä pointti, ja vähän ylilyöntiä myös kummallakin. Tälleen sivusta seuranneena.

Juu ei pitäis provosoitua. Pahoittelen hyökkäävää sävyä omassa viestissäni. En itsekään harrasta "tilaan, käytän, palautan"-tyyppistä toimintaa, enkä toivo että kukaan muukaan sellaista huvikseen tekee. Mutta nyt on nähdäkseni hieman eri asiasta kyse.

Ne kaupat on ikävässä välikädessä, mutta tuskin ne pahakseen silti pistää että saivat yhtenä päivänä miljoonilla euroilla myyntiä, vaikka osa noista tilauksista peruuntuisikin. Tuskin ne nyt tilatut kortit tulee jäämään kellään varastoon homehtumaan.
 
Vielä näkyy Jimmsillä olevan MSI 3070 ventus 3x oc:ta olevan 3kpl hyllyssä. On kyllä jo lähellä että laittaisin tulemaan, vaan mahdan vielä odottaa AMD kortteja....
 
Vielä näkyy Jimmsillä olevan MSI 3070 ventus 3x oc:ta olevan 3kpl hyllyssä. On kyllä jo lähellä että laittaisin tulemaan, vaan mahdan vielä odottaa AMD kortteja....
Ollut monta tuntia näkyvissä 3kpl, mutta varastot jo kovasti miinuksen puolella, kun aukasee tuotteen sivun.
 
3080 TUF OC, tilattu 18.9. Jimmsiltä kyselin vasta että minkälainen jono on edellä, ympäripyöreitä vastauksia: "Tilauskannan paremmalla puolella" ja "muutama sata edellä" kertaakaan en ole tarkkaa sijoitusta saanut tietoon. Miten muilla TUF OC:n tilanneilla on sijat jakautuneet?
 
Olisihan se pitänyt arvata että vaikka kortin sai torstaina tilattua niin Posti onnistuu vielä sössimään kuljetuksen. Omaposti näyttää edelleen arvioiduksi toimitusajaksi viime viikon perjantaita ja aspa pyytää vaan odottelemaan saapumisilmoitusta :D

1604393563461.png
Nyt on siis se kuuluisa rekka kaatunut!
 
On se tässä jo nähty, että ne paras mahdollisuus saada kortti edes joskus oli joko ehtiä tilaamaan parin ensimmäisen minuutin aikana tai sitten kokeilemalla onnea tilaamalla mahdollisimman monesta paikasta.
 
Nyt tuli stoppi palautusrallille – iso nettikauppa ei suostunut enää toimittamaan Riikan tilausta, koska hän oli palauttanut liikaa tuotteita

Verkkokaupalla on tietysti täysi oikeus olla myymättä asiakkaalle, josta tulee vain kuluja. Ei koske sinällään yhtä yksittäistä näytönohjainostosta, mutta hyviä pointteja. Lukaiskaapa tuosta, millaisen rallin kerran lähetetty ja palautettu tuote tekee ennen kuin se palaa myyntiin. Jos palaa. Itse en koskaan palauta mitään enkä tilaa kuin tarpeeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Näyttäisi olevan tässä myyjän markkinat, Ja mitä enemmän kauppiaalle tulee näistä henkilöstöresurssikuluja.
Sitä enemmän heillä on perusteita nostaa tuotteiden hintoja. Kaikki tämä sekoilu siirtyy maksettavaksi suoraan tuotteen hinnan sisälle.
Ja he jotka tykkäävät palvelusta, siittä että kauppias kumartelee ja kiittelee asiakasta, he myöskin ovat varmaan valmiita maksamaan siittä.

Tässä sopassa näyttää lähinnä olevan kaksi ja puoli sekoilevaa osapuolta, nvidia ja loppupään kuluttaja-asiakkaat.
("kuluttaja-asiakkaita" on myös ne uudestaan korttinsa voitolla myyvät.)

Esimerkiksi Jimmsille siittä kiitokset kun, viimeksi näytönohjain hajosi vuosia sitten viikonloppuna.
Maanantaina postiin, ja saman viikon perjantaina oli uusi toimiva koneessa kiinni.

Sitä saa hermannit täällä miettiä että mistä kannattaa tilata ja onko se että sen saa mahdollisimman nopeasti ostettua se pääasia.
 
Niin, se oli se asiallinen pointti mihin viittasinkin.

Taas tossa ekassa viestissä, mihin tolla viitattiin, tarkoitettiin varmaan myös niitä käyttötapauksia: "Tilaan nyt tän 3070:n, pelailen sillä, palautan sit 30 päivän sisään ja odottelen 3080:n sitten jos ehtisi tulla" - käyttötapauksia.

Voidaan koittaa ymmärtää toistemme pointteja tai poteroitua.

Et varmaan edes viitannut minuun, mutta varmuuden vuoksi selvennän, että yhdesaä aikaisemmassa viestissäni tarkoitin nimenomaan sitä, että pidän tilaamani 3070:n (se odottaa itse asiassa tällä hetkellä postissa noutoa), MUTTA jos Gigantti joskus kuukausien päästä (?) oikeasti toimittaa 17.9. tilaamani Tuf 3080:n 739 eurolla, niin siinä tapauksessa hyvin todennäköisesti myyn 3070:n käytettynä eteenpäin. Kyse ei ole siis käytetyn tuotteen palauttamisesta liikkeeseen. :-)
 
Et varmaan edes viitannut minuun, mutta varmuuden vuoksi selvennän, että yhdesaä aikaisemmassa viestissäni tarkoitin nimenomaan sitä, että pidän tilaamani 3070:n (se odottaa itse asiassa tällä hetkellä postissa noutoa), MUTTA jos Gigantti joskus kuukausien päästä (?) oikeasti toimittaa 17.9. tilaamani Tuf 3080:n 739 eurolla, niin siinä tapauksessa hyvin todennäköisesti myyn 3070:n käytettynä eteenpäin. Kyse ei ole siis käytetyn tuotteen palauttamisesta liikkeeseen. :)

Joo ei ollut minunkaan tarkoitus osoitella tiettyjä esimerkkejä, vaan peilata vähän sitä asiakkaan oikeuden ääripäätä. Muistelin ketjussa, että noista "palauttelen sitten määräajan kuluessa" oli esimerkkejäkin, mutta ei siinä ollut tarpeen sormella osoittaen nostaa ketään esiin.

Tuossa pari viestiä aiemmin oli tosi hyvä viite verkkokaupan palautuspolitiikkaan ja ostojäähyihin. Siinä se oleellisin pihvi on ne piilokustannukset ja toisaalta se, että kaupat voivatkin asiakkaita ton osalta arvottaa (tää oli mullekin uutinen).
 
Tässä sopassa näyttää lähinnä olevan kaksi ja puoli sekoilevaa osapuolta, nvidia ja loppupään kuluttaja-asiakkaat.
("kuluttaja-asiakkaita" on myös ne uudestaan korttinsa voitolla myyvät.)
Tuosta yhtälöstä puuttuu se kenties suurin piru, eli AIBit, jotka lähtivät myymään malleja, joita heillä ei ole ollut mitään aikomusta valmistaa moneen kuukauteen.
 
Haluan näyttiksen järkevässä ajassa, nyt ilmeisesti tuf non-oc mallin kohdalla tulee olemaan about 4kk. Tämä ei todellakaan ole järkevä aika lepuutella rahoja kaupan tilillä. En halunnut osallistua mihinkään helvetin arpajaisiin mitä korttia saa mistä, milloinkin ja mihin hintaan. Kauppojen ei pitäisi laittaa tuotteita tilattaviksi jos niitä ei valmisteta, AIBien ei pitäisi niitä listata. Kyllä syyttävä sormi tästä sekoilusta osoittaa johonkin muuhun kuin kuluttajaan.
 
Haluan näyttiksen järkevässä ajassa, nyt ilmeisesti tuf non-oc mallin kohdalla tulee olemaan about 4kk. Tämä ei todellakaan ole järkevä aika lepuutella rahoja kaupan tilillä. En halunnut osallistua mihinkään helvetin arpajaisiin mitä korttia saa mistä, milloinkin ja mihin hintaan. Kauppojen ei pitäisi laittaa tuotteita tilattaviksi jos niitä ei valmisteta, AIBien ei pitäisi niitä listata. Kyllä syyttävä sormi tästä sekoilusta osoittaa johonkin muuhun kuin kuluttajaan.
Kauppojakin tästä on aika turha syyttää, kun käytännössä heille on valehdeltu ihan yhtä paljon kuin kuluttajillekin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 664
Viestejä
4 885 375
Jäsenet
78 867
Uusin jäsen
Tuomasra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom