NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Vielä näkyy Jimmsillä olevan MSI 3070 ventus 3x oc:ta olevan 3kpl hyllyssä. On kyllä jo lähellä että laittaisin tulemaan, vaan mahdan vielä odottaa AMD kortteja....
Ollut monta tuntia näkyvissä 3kpl, mutta varastot jo kovasti miinuksen puolella, kun aukasee tuotteen sivun.
 
3080 TUF OC, tilattu 18.9. Jimmsiltä kyselin vasta että minkälainen jono on edellä, ympäripyöreitä vastauksia: "Tilauskannan paremmalla puolella" ja "muutama sata edellä" kertaakaan en ole tarkkaa sijoitusta saanut tietoon. Miten muilla TUF OC:n tilanneilla on sijat jakautuneet?
 
Olisihan se pitänyt arvata että vaikka kortin sai torstaina tilattua niin Posti onnistuu vielä sössimään kuljetuksen. Omaposti näyttää edelleen arvioiduksi toimitusajaksi viime viikon perjantaita ja aspa pyytää vaan odottelemaan saapumisilmoitusta :D

1604393563461.png
Nyt on siis se kuuluisa rekka kaatunut!
 
On se tässä jo nähty, että ne paras mahdollisuus saada kortti edes joskus oli joko ehtiä tilaamaan parin ensimmäisen minuutin aikana tai sitten kokeilemalla onnea tilaamalla mahdollisimman monesta paikasta.
 
Nyt tuli stoppi palautusrallille – iso nettikauppa ei suostunut enää toimittamaan Riikan tilausta, koska hän oli palauttanut liikaa tuotteita

Verkkokaupalla on tietysti täysi oikeus olla myymättä asiakkaalle, josta tulee vain kuluja. Ei koske sinällään yhtä yksittäistä näytönohjainostosta, mutta hyviä pointteja. Lukaiskaapa tuosta, millaisen rallin kerran lähetetty ja palautettu tuote tekee ennen kuin se palaa myyntiin. Jos palaa. Itse en koskaan palauta mitään enkä tilaa kuin tarpeeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Näyttäisi olevan tässä myyjän markkinat, Ja mitä enemmän kauppiaalle tulee näistä henkilöstöresurssikuluja.
Sitä enemmän heillä on perusteita nostaa tuotteiden hintoja. Kaikki tämä sekoilu siirtyy maksettavaksi suoraan tuotteen hinnan sisälle.
Ja he jotka tykkäävät palvelusta, siittä että kauppias kumartelee ja kiittelee asiakasta, he myöskin ovat varmaan valmiita maksamaan siittä.

Tässä sopassa näyttää lähinnä olevan kaksi ja puoli sekoilevaa osapuolta, nvidia ja loppupään kuluttaja-asiakkaat.
("kuluttaja-asiakkaita" on myös ne uudestaan korttinsa voitolla myyvät.)

Esimerkiksi Jimmsille siittä kiitokset kun, viimeksi näytönohjain hajosi vuosia sitten viikonloppuna.
Maanantaina postiin, ja saman viikon perjantaina oli uusi toimiva koneessa kiinni.

Sitä saa hermannit täällä miettiä että mistä kannattaa tilata ja onko se että sen saa mahdollisimman nopeasti ostettua se pääasia.
 
Niin, se oli se asiallinen pointti mihin viittasinkin.

Taas tossa ekassa viestissä, mihin tolla viitattiin, tarkoitettiin varmaan myös niitä käyttötapauksia: "Tilaan nyt tän 3070:n, pelailen sillä, palautan sit 30 päivän sisään ja odottelen 3080:n sitten jos ehtisi tulla" - käyttötapauksia.

Voidaan koittaa ymmärtää toistemme pointteja tai poteroitua.

Et varmaan edes viitannut minuun, mutta varmuuden vuoksi selvennän, että yhdesaä aikaisemmassa viestissäni tarkoitin nimenomaan sitä, että pidän tilaamani 3070:n (se odottaa itse asiassa tällä hetkellä postissa noutoa), MUTTA jos Gigantti joskus kuukausien päästä (?) oikeasti toimittaa 17.9. tilaamani Tuf 3080:n 739 eurolla, niin siinä tapauksessa hyvin todennäköisesti myyn 3070:n käytettynä eteenpäin. Kyse ei ole siis käytetyn tuotteen palauttamisesta liikkeeseen. :-)
 
Et varmaan edes viitannut minuun, mutta varmuuden vuoksi selvennän, että yhdesaä aikaisemmassa viestissäni tarkoitin nimenomaan sitä, että pidän tilaamani 3070:n (se odottaa itse asiassa tällä hetkellä postissa noutoa), MUTTA jos Gigantti joskus kuukausien päästä (?) oikeasti toimittaa 17.9. tilaamani Tuf 3080:n 739 eurolla, niin siinä tapauksessa hyvin todennäköisesti myyn 3070:n käytettynä eteenpäin. Kyse ei ole siis käytetyn tuotteen palauttamisesta liikkeeseen. :)

Joo ei ollut minunkaan tarkoitus osoitella tiettyjä esimerkkejä, vaan peilata vähän sitä asiakkaan oikeuden ääripäätä. Muistelin ketjussa, että noista "palauttelen sitten määräajan kuluessa" oli esimerkkejäkin, mutta ei siinä ollut tarpeen sormella osoittaen nostaa ketään esiin.

Tuossa pari viestiä aiemmin oli tosi hyvä viite verkkokaupan palautuspolitiikkaan ja ostojäähyihin. Siinä se oleellisin pihvi on ne piilokustannukset ja toisaalta se, että kaupat voivatkin asiakkaita ton osalta arvottaa (tää oli mullekin uutinen).
 
Tässä sopassa näyttää lähinnä olevan kaksi ja puoli sekoilevaa osapuolta, nvidia ja loppupään kuluttaja-asiakkaat.
("kuluttaja-asiakkaita" on myös ne uudestaan korttinsa voitolla myyvät.)
Tuosta yhtälöstä puuttuu se kenties suurin piru, eli AIBit, jotka lähtivät myymään malleja, joita heillä ei ole ollut mitään aikomusta valmistaa moneen kuukauteen.
 
Haluan näyttiksen järkevässä ajassa, nyt ilmeisesti tuf non-oc mallin kohdalla tulee olemaan about 4kk. Tämä ei todellakaan ole järkevä aika lepuutella rahoja kaupan tilillä. En halunnut osallistua mihinkään helvetin arpajaisiin mitä korttia saa mistä, milloinkin ja mihin hintaan. Kauppojen ei pitäisi laittaa tuotteita tilattaviksi jos niitä ei valmisteta, AIBien ei pitäisi niitä listata. Kyllä syyttävä sormi tästä sekoilusta osoittaa johonkin muuhun kuin kuluttajaan.
 
Haluan näyttiksen järkevässä ajassa, nyt ilmeisesti tuf non-oc mallin kohdalla tulee olemaan about 4kk. Tämä ei todellakaan ole järkevä aika lepuutella rahoja kaupan tilillä. En halunnut osallistua mihinkään helvetin arpajaisiin mitä korttia saa mistä, milloinkin ja mihin hintaan. Kauppojen ei pitäisi laittaa tuotteita tilattaviksi jos niitä ei valmisteta, AIBien ei pitäisi niitä listata. Kyllä syyttävä sormi tästä sekoilusta osoittaa johonkin muuhun kuin kuluttajaan.
Kauppojakin tästä on aika turha syyttää, kun käytännössä heille on valehdeltu ihan yhtä paljon kuin kuluttajillekin.
 
Eihän tämä tilanne jälleenmyyjien vika ole, vaikka eivät nekään täysin puhtaita papereita saa mm. jonotilanteen kommunikoinnin suhteen. Mutta minusta on ihan ymmärrettävää että asiakkaalle tulee kusetettu olo ja jälleenmyyjä on yleensä se taho joka edustaa kuluttajalle valmistajaa.

Ihmettelen kyllä edelleen onko kommunikointi valmistajan ja/tai tukkurin kanssa todella niin huonoa, että suurimmalla osalla jälleenmyyjistä ei ole mitään tietoa mitä on tulossa, paljonko ja milloin. Aika erikoista jos näin on.
 
Näköjään Verkkokaupassa on muutama päivä sitten ollut 2kpl non-OC 3080 Strixejä. No ainakin vihdoin tietää että niitä on edes olemassa :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen kyllä edelleen onko kommunikointi valmistajan ja/tai tukkurin kanssa todella niin huonoa, että suurimmalla osalla jälleenmyyjistä ei ole mitään tietoa mitä on tulossa, paljonko ja milloin. Aika erikoista jos näin on.
Tässä näen eniten itsensä auttamisen varaa kaupoilla. Ja kyllähän heillä siihen oikeus on. Ei ole tosiaan vaikka Jimmsin vika, jos EVGA ei suostu tänne muutamaa Ultraa enempää lähettämään. Viime kädessä ottavat sitten pois myynnistä hankalat mallit, jos rahojen tai postiennakkotilausten vastaanottaminen ennakkoon ei ole levottomien asiakkaiden palvelemisen arvoista. Ehkä Gigantti teki just näin. Toki heidän tapauksessa tiedän toisenkin tavan rauhoittaa asiakkaita. :)

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että ei päästetä muita tilauksia palautukseen saakka. Jos niitä nyt jollain ihmeellä lähtee useampi samaan aikaan ennenku ehtii perumaan kaikki varatilaukset niin autetaan kaveria. Käsiin saatu kortti kelpaa varmasti jollekin paikalliselle noudettuna samaan hintaan. Ei rasiteta jälleenmyyjiä näiden tapausten kanssa.
 
Eihän tämä tilanne jälleenmyyjien vika ole, vaikka eivät nekään täysin puhtaita papereita saa mm. jonotilanteen kommunikoinnin suhteen. Mutta minusta on ihan ymmärrettävää että asiakkaalle tulee kusetettu olo ja jälleenmyyjä on yleensä se taho joka edustaa kuluttajalle valmistajaa.
Jonotilanteen kommunikointi on siitä vähän erikoinen asia, että jonokyselyt ovat työllistäneet monian jälleenmyyjien asiakaspalvelua todella paljon, eikä jonotilanteita yleensä kysellä oikeastaan minkään laitteiden kohdalla. Varsin erityislaatuinen tilanne siis asiakaspalvelulle, että tällaista asiaa ylipäätään kysellään, jonka vuoksi saatetaan myös käytäntöä muuttaa, kun huomataan miten suurta kuormaa jonokyselyt ovat tuottaneet.

Vaikka kuluttajan näkökulmasta asiaa katsonkin, niin mielestäni olisi parempi, jos jonopaikkoja ei kerrottaisi ollenkaan. Vaikka asia voi joidenkin mielestä olla tärkeä, niin lopulta se tuottaa varsin turhaa kuormaa jälleenmyyjille. Sen sijaan näissä tapauksissa voitaisiin julkaista jonkinlaisia kokonaistilanteita sen suhteen miten paljon eri tuotteilla on tilauksia sisällä ja miten niitä odotetaan saapuvan jälleenmyyjälle. Tällainen yleisempi tieto auttaisi varmasti jollain tasolla jokaista, joka tuotteita itselleen odottelee.
 
Jimssiltä tuli tekstiviesti, JIMSSILTÄ TULI TEKSTIVIESTI!!

"Hyvä Jimssin verkkokaupan asiakas. Kehitämme palveluitamme ja pyydämme sinua vastaamaan lyhyeen kyselyyn. ..."

Voi perseen perse. No tästä kiihtyneenä päätin vihdoin kysellä vähän jonosijoitusta vaikkei varsinaisesti ollut edes haaveissa että olisin vielä näissä seuraavissa satseissa mukana, eli sikäli vastaus ei yllätys. Mutta tulipahan varmistettua:

21.9 aamupäivällä tilattu TUF OC 3080 ei mahdu seuraavaan 170 kpl toimitukseen. Siitä pidemmälle aspa ei suostunut ilman väkivaltaa spekuloimaan. Noh, ehkä tässä pääsee vielä tosissaan puntaroimaan sitä 6900xt:ä aikataulun puitteissa. Tai ehkä joulupukki toimittaa.

Mutta se että täällä joku korkealta hevoseltaan rutisee huonosta kauppatavasta tai syyttelee kuluttajia useiden lottotilausten tekemisestä, on naurettavaa näissä olosuhteissa. Jälleenmyyjistä oikeastaan ainoana vähiten paskoilla papereilla selviää ainoastaan proshop julkisella tilannestatuksellaan. Ei tällaisseessa ihmeen salamyhkäisyyden jonoverhossa, jossa revikat julkistetaan samalla hetkellä kun myynti alkaa, ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin pistää arpoja sisään jos haluaa maksamansa tuotteen järkevässä ajassa ulos. Jos kauppojen järjestelmät ovat niin askeettisia että toimittamattoman tuotteen tilauksen peruuttaminen aiheuttaa sen suurempaa päänvaivaa niin ovat ansainneet vaivansa, etenkin kun kysyntä on käytännössä loputon ja vuosi 2020.
 
Vaikka kuluttajan näkökulmasta asiaa katsonkin, niin mielestäni olisi parempi, jos jonopaikkoja ei kerrottaisi ollenkaan. Vaikka asia voi joidenkin mielestä olla tärkeä, niin lopulta se tuottaa varsin turhaa kuormaa jälleenmyyjille. Sen sijaan näissä tapauksissa voitaisiin julkaista jonkinlaisia kokonaistilanteita sen suhteen miten paljon eri tuotteilla on tilauksia sisällä ja miten niitä odotetaan saapuvan jälleenmyyjälle. Tällainen yleisempi tieto auttaisi varmasti jollain tasolla jokaista, joka tuotteita itselleen odottelee.
Täysin samaa mieltä. Olisi suotavaa että kaikki asiakkaat olisivat samalla viivalla, eli joko kerrotaan jonopaikka kaikille (vaikkapa tilaussivulla) tai sitten ei kenellekään. Nyt on helvetin epäreilua, että osalle on kerrottu ja osalle ei.

Ihan paras ratkaisu joka tosiaan palvelisi isompaa yleisöä olisi julkaista noita tilaus- ja toimitustietoja ProShopin tapaan, mutta ymmärrettävää tietysti että osa jälleenmyyjistä ei halua tähän lähteä liikesalaisuuksien tms. tähden. Osalla varmaan myös sopimukset tukun ja/tai valmistajan kanssa estävät.
 
Jonotilanteen kommunikointi on siitä vähän erikoinen asia, että jonokyselyt ovat työllistäneet monian jälleenmyyjien asiakaspalvelua todella paljon, eikä jonotilanteita yleensä kysellä oikeastaan minkään laitteiden kohdalla.
Tosi ymmärrettävää, että aspat ovat ihan pulassa näiden kanssa. Jos vain mahdollista toteuttaa verkkokaupan kehityksessä niin tilauksen sivulle olisi kiva saada arvioitu tieto toimitusjärjestyksestä näiden tunnetusti hankalien tuotteiden ennakkotilausten osalta. Jos taas tämä ei käy, koska jonon perällä vedetään tilauksia pois niin sitten voi arvioida millainen arvo on kestävällä aspatyömäärällä.
 
Sweclockersin foorumilla oli joku ihan oikeasti saanut EVGA FTW3 3080:n Ruotsigigantista.
 
Tosi ymmärrettävää, että aspat ovat ihan pulassa näiden kanssa. Jos vain mahdollista toteuttaa verkkokaupan kehityksessä niin tilauksen sivulle olisi kiva saada arvioitu tieto toimitusjärjestyksestä näiden tunnetusti hankalien tuotteiden ennakkotilausten osalta. Jos taas tämä ei käy, koska jonon perällä vedetään tilauksia pois niin sitten voi arvioida millainen arvo on kestävällä aspatyömäärällä.
Lopulta kuitenkin parhaiten usein toimii se, että palvellaan asiakkaita mahdollisimman hyvin ja kivuttomasti. Esimerkiksi Jimmsin tilauksia voi peruuttaa itse suoraan oman tilaushistorian kautta, joka tekee peruuttamisesta helpompaa, mutta toisaalta saa aikaiseksi tyytyväisempiä asiakkaita.

Useissa tilanteissa parasta palvelua on se, että asiakkaan ei tarvitse ottaa yhteyttä aspaan, vaan asiakas saa tarvitsemansa tiedot suoraan omilta asiakassivuilta, sekä mahdollisesti pystyy myös muokkaamaan ja/tai perumaan tilauksia sieltä suoraan.

Tyytyväinen asiakas on yleensä pysyvä asiakas.
 
Täysin samaa mieltä. Olisi suotavaa että kaikki asiakkaat olisivat samalla viivalla, eli joko kerrotaan jonopaikka kaikille (vaikkapa tilaussivulla) tai sitten ei kenellekään. Nyt on helvetin epäreilua, että osalle on
Ite mietin että vaikuttaakohan asiaan se oletko maksanut jo kortin vaiko et.
 
Menikö 779€ maksavat 3070 Strixit nopeasti?
Taisi mennä noin 24h, että 30kpl oli myyty. Itse ostin vain siksi, että mitään muuta ei ollut saatavilla (ja oletettavasti moni muukin). Tuon voi tulevaisuudessa myydä eteenpäin ja ostaa vaikka 3080 kun kaupoilla alkaa olla varastoja. Onpahan jotain millä pelata odotellessa!
 
Ite mietin että vaikuttaakohan asiaan se oletko maksanut jo kortin vaiko et.

Ainakaan Jimms kohdalla tuo ei ole tekijä. Viimisimmän tiedustelun yhteydessä aspan kaveri totes, että voi antaa jonotiedon koska olen niin kärkipääs.

nimim. postiennako tilaaja
 
Periaatteessahan voisi kuvitella asiakaspalveluhenkisen nettikaupan voivan tehdä tuollaisen jononumerotoiminnallisuuden asiakkaiden tilaussivuillekin, koska oletettavasti tilausnumerot syntyvät tilausjärjestyksessä, tai ainakaan mitään estettä tuollaiselle logiikalle tilauksissa ei ole, niin ei luulisi olevan erityisen vaikeaa tsekata tilausnumeroa vastaava järjestys tuotteen X jonossa ja pistää tuota tietoa tilaussivulle. Se on sitten eri asia, halutaanko noin toimia.

Ite mietin että vaikuttaakohan asiaan se oletko maksanut jo kortin vaiko et.
Miksi tuon pitäisi vaikuttaa? Edelleen on suhteellisen turhaa miettiä kunkin tilaajan maksutapaa, sillä käytännön vaikutusta tuolla ei firmalle ole. Vain pieni osa tekee ohareita esimerkiksi postiennakon osalta, jolloin tuote palautuu takaisin myyntiin ja olettaisin, että muut maksutavat, kuten klarna lasku tai luottokortin katevaraus ovat sitten kaupan syntymisen ja tilauksen toimittamisen jälkeen myyjäosapuolelle sellaisia, että myyjä saa rahat ja mahdolliset perintäongelmat menevät sitten luottokorttifirman tai klarnan vastuulle. Jollekin puljulle on siis melkolailla yhdentekevää, jättääkö joku noutamatta sen näyttiksen postista, jos kaikki mitä on revitään käsistä muutenkin.
 
Taisi mennä noin 24h, että 30kpl oli myyty. Itse ostin vain siksi, että mitään muuta ei ollut saatavilla (ja oletettavasti moni muukin). Tuon voi tulevaisuudessa myydä eteenpäin ja ostaa vaikka 3080 kun kaupoilla alkaa olla varastoja. Onpahan jotain millä pelata odotellessa!
muuten hyvä aika pelata noitaa :-)
 
Taisi mennä noin 24h, että 30kpl oli myyty. Itse ostin vain siksi, että mitään muuta ei ollut saatavilla (ja oletettavasti moni muukin). Tuon voi tulevaisuudessa myydä eteenpäin ja ostaa vaikka 3080 kun kaupoilla alkaa olla varastoja. Onpahan jotain millä pelata odotellessa!
Tuntuu aivan järjettömältä hinnalta kun 3080 kortteja tuf malleina sai alle tuon hinnan :D
 
Sweclockersin foorumilla oli joku ihan oikeasti saanut EVGA FTW3 3080:n Ruotsigigantista.

Onhan niitä jo täälläkin lähetelty useammalle. Syitä voi sitten vain arvailla, että miten Gigantti on saanut juuri noita kortteja, mutta ei mitään muita. Itse annan Gigantille nyt kaksi viikkoa aikaa tehdä jotain, ja jos mitään ei tapahdu niin sitten tilaan AMD:n.
 
21.9 aamupäivällä tilattu TUF OC 3080 ei mahdu seuraavaan 170 kpl toimitukseen. Siitä pidemmälle aspa ei suostunut ilman väkivaltaa spekuloimaan. Noh, ehkä tässä pääsee vielä tosissaan puntaroimaan sitä 6900xt:ä aikataulun puitteissa. Tai ehkä joulupukki toimittaa.
Muistaakseni joku tilannu 20.9 ja sai jono numeroksi johonkin 700+ eli voisin lotota me 21.9 tilanneet oltiin siellä jossain 800 paikkeilla, 180 korttia saapunu + peruutukset että varmaan siellä 600 tienoilla ollaan nyt. Ei tarvitse ainakaan seuraavaan pariin erään(kuukauteen) odottaa saavansa korttia.
 
Tuntuu aivan järjettömältä hinnalta kun 3080 kortteja tuf malleina sai alle tuon hinnan :D
Onhan se toki järjetön noin ajatellen mutta ihmisillä on erilaisia prioriteetteja. Minulle ole tärkeää se, että saan kortin parin päivän sisällä sen sijaan, että odottelisin 3080 Tuffia pari kuukautta. Kuten mainittu, tarpeen vaatiessa voin päivittää kortin myöhemminkin. :)

Pelailen 1440p resoluutiolla muutenkin 4K sijaan niin ei siitä 3080 lisäsuorityskyvystä niin hirveästi etua ole.
 
Multronicista torstaina 29.10 klo 15 tilattu rtx 3090 noudettu lauantai iltana, jos siis posti olisi kulkenut pyhäinpäivänä. :coffee:
 
Jonotilanteen kommunikointi on siitä vähän erikoinen asia, että jonokyselyt ovat työllistäneet monian jälleenmyyjien asiakaspalvelua todella paljon, eikä jonotilanteita yleensä kysellä oikeastaan minkään laitteiden kohdalla. Varsin erityislaatuinen tilanne siis asiakaspalvelulle, että tällaista asiaa ylipäätään kysellään, jonka vuoksi saatetaan myös käytäntöä muuttaa, kun huomataan miten suurta kuormaa jonokyselyt ovat tuottaneet.

Vaikka kuluttajan näkökulmasta asiaa katsonkin, niin mielestäni olisi parempi, jos jonopaikkoja ei kerrottaisi ollenkaan. Vaikka asia voi joidenkin mielestä olla tärkeä, niin lopulta se tuottaa varsin turhaa kuormaa jälleenmyyjille. Sen sijaan näissä tapauksissa voitaisiin julkaista jonkinlaisia kokonaistilanteita sen suhteen miten paljon eri tuotteilla on tilauksia sisällä ja miten niitä odotetaan saapuvan jälleenmyyjälle. Tällainen yleisempi tieto auttaisi varmasti jollain tasolla jokaista, joka tuotteita itselleen odottelee.

Tieto tuotteesta ja jonotilanteesta on olemassa ja se voidaan yhdistää asiakastietoihin ja siten näyttää asiakkaalle hänen tiedoissaan haluttaessa. Teknisesti kyselylauseeseen vain yksi muuttuja lisää ja kenttä kotisivulle. Pari minuuttia osaavalta. Jos sitä ei haluta tehdä niin ei siis ole oikeasti tuosta kysymys. Enemmänkin varmaan on kysymys Jimmsin ja muiden osalta siitä että sitä kautta annettuun tietoon ei voi mitenkään luottaa (kavereille välistävedot, maksetun hinnan ja/tai asiakkuuden arvon perusteella priorisoinnit, takuucaset ja muut sekoilut). Jos luvut annetaan niin niihin pitää jollain tasolla sitoutua ja asiakkaat alkavat vaatimaan että jonosta ei poimita ohi tai että arvioidut toimitusajat yms. pitävät edes jollain tasolla.

Eli kysymys ei ole kyvystä vaan halusta. Kysymys olisi asiakaspalvelusta jota ei haluat asiakkaille tuottaa. Hassua että halutaan kuormittaa chattia/asiakaspalvelua joka maksaa jatkuvasti paljon (palkat+hskt/tunti). Muutoksen tekeminen kotisivulle maksaa kerran ja vähän ja on asiakassuuntautuneisuutta. Mutta kuten sanottu; kyllä kaverit laskea osaa, joten kysymys on ihan muusta kun kyvystä.

(Itse en ole missään jonossa mihinkään, joten ihan taustalla naureskelen tätä hässäkkää)
 
Onhan niitä jo täälläkin lähetelty useammalle. Syitä voi sitten vain arvailla, että miten Gigantti on saanut juuri noita kortteja, mutta ei mitään muita. Itse annan Gigantille nyt kaksi viikkoa aikaa tehdä jotain, ja jos mitään ei tapahdu niin sitten tilaan AMD:n.
Käsittääkseni kaksi tyyppiä on saanut Gigantilta viestin, että tuote on lähetetty, ja kyseessä pitäisi siis olla se EVGA. Toiselle tullut kaiketi Postin ennakkoilmoitus ja toiselle Matkahuollon. Mä tilasin ton EVGAn noudolla liikkeestä, eli en oo saanut mitään tietoa. Jää nähtäväksi ovatko nuo pari lähetysilmoitusta jotain tyhjiä laatikoita vai mitä. Mä en ainakaan oikein enää usko mihinkään ilmoitukseen mitä Gigantilta tulee.
 
Käsittääkseni kaksi tyyppiä on saanut Gigantilta viestin, että tuote on lähetetty, ja kyseessä pitäisi siis olla se EVGA. Toiselle tullut kaiketi Postin ennakkoilmoitus ja toiselle Matkahuollon. Mä tilasin ton EVGAn noudolla liikkeestä, eli en oo saanut mitään tietoa. Jää nähtäväksi ovatko nuo pari lähetysilmoitusta jotain tyhjiä laatikoita vai mitä. Mä en ainakaan oikein enää usko mihinkään ilmoitukseen mitä Gigantilta tulee.
Ei ollut onneksi tyhjä laatikko.
 

Liitteet

  • 16044143881245714021565836971481.jpg
    16044143881245714021565836971481.jpg
    2,8 MB · Luettu: 273
Tieto tuotteesta ja jonotilanteesta on olemassa ja se voidaan yhdistää asiakastietoihin ja siten näyttää asiakkaalle hänen tiedoissaan haluttaessa. Teknisesti kyselylauseeseen vain yksi muuttuja lisää ja kenttä kotisivulle. Pari minuuttia osaavalta. Jos sitä ei haluta tehdä niin ei siis ole oikeasti tuosta kysymys. Enemmänkin varmaan on kysymys Jimmsin ja muiden osalta siitä että sitä kautta annettuun tietoon ei voi mitenkään luottaa (kavereille välistävedot, maksetun hinnan ja/tai asiakkuuden arvon perusteella priorisoinnit, takuucaset ja muut sekoilut). Jos luvut annetaan niin niihin pitää jollain tasolla sitoutua ja asiakkaat alkavat vaatimaan että jonosta ei poimita ohi tai että arvioidut toimitusajat yms. pitävät edes jollain tasolla.

Eli kysymys ei ole kyvystä vaan halusta. Kysymys olisi asiakaspalvelusta jota ei haluat asiakkaille tuottaa. Hassua että halutaan kuormittaa chattia/asiakaspalvelua joka maksaa jatkuvasti paljon (palkat+hskt/tunti). Muutoksen tekeminen kotisivulle maksaa kerran ja vähän ja on asiakassuuntautuneisuutta. Mutta kuten sanottu; kyllä kaverit laskea osaa, joten kysymys on ihan muusta kun kyvystä.

(Itse en ole missään jonossa mihinkään, joten ihan taustalla naureskelen tätä hässäkkää)
Tiedän että jonopaikka voitaisiin helposti näyttää asiakassivuilla, mutta ymmärrän myös miksi näin ei välttämättä haluta tehdä. Ymmärrän myös, että kuorma halutaan asiakaspalvelusta pois, joten tiukka linja olisi tässä kohtaa paras - ei kerrota jonopaikkoja koskaan.
 
Mitäs jos, mitäs jos? Tilaisitte vain yhdestä paikasta yhden kortin ja odottelette kun se saapuu kun saapuu.
Ja ette myisi sitä vanhaa korttia vaan pelaatte sillä kunnes uusi näytönohjain on oikeasti koneessa kiinni ja toimii.

Mielestäni on hyvien kauppatapojen vastaista ostella jostain jotain, ja ilman hyvää syytä sitten palautella niitä edestakaisin.
Kyllä tuollaisessa useamman sadan euron ostoksessa pitää olla niin varma että sitten kun sen saa, sen pitää.
Tuollainen on myös epäekologista, niitä romuja kuskaillaan ympäri maailmaa ja aikaa, rahaa, vaivaa, ja energiaa kuluu turhaan.

Vaikka kyseessä onkin selvä lelutuote, ja välillä vähän lapsettaakin. Niin tässä kohtaa silti voitaisiin harjoittaa sellaista,
pientä kärsivällisyyttä. Tosin taitaa nämä pumpum-pelit olla sellaisia adhd juttuja että, taitaa olla väärä yleisö nyt minulla.

Tosin, itsellänikin oli tilauksessa RTX 3080, mutta peruin sen. Pääsyy oli se kondensaattorisekoilu, joka korjattiin ajureilla.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että Näytönohjain hajoaa ensimmäisen vuoden aikana jos on hajotakseen.
Jäin siis odottelemaan piirilevy versiota 2,0 kaikista näistä näytönohjaimista.
Tai sitten valmistaja vois hoitaa tuotteitaan kauppoihin tai odottaa julkaisun kanssa kunnes tuotetta on myytäväksi saakka ja vastaavasti kauppojen hoitaa myyminen läpinäkyvämmin ja niin että kuluttajalla on mahdollisuus arvioida minkä tuotteen saa nopeiten.
Itsekin tilailin naiivina alkuun vain *rumpujen pärinää* tuf non-oc, jäi ns luu käteen ja sittemmin arpoja lähti maailmalle enemmän, jonka jälkeen ne peruttiin.
 
Täysin samaa mieltä. Olisi suotavaa että kaikki asiakkaat olisivat samalla viivalla, eli joko kerrotaan jonopaikka kaikille (vaikkapa tilaussivulla) tai sitten ei kenellekään. Nyt on helvetin epäreilua, että osalle on kerrottu ja osalle ei.

Ihan paras ratkaisu joka tosiaan palvelisi isompaa yleisöä olisi julkaista noita tilaus- ja toimitustietoja ProShopin tapaan, mutta ymmärrettävää tietysti että osa jälleenmyyjistä ei halua tähän lähteä liikesalaisuuksien tms. tähden. Osalla varmaan myös sopimukset tukun ja/tai valmistajan kanssa estävät.
Parashan olisi ollut jos tällaisten tilausarpajaisten sijaan olisikin oikeasti arvottu kenelle seuraavat tilaukset lähtee :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom