NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 415
Perutin yhtä lukuun ottamatta kaikki RTX 3080 tilaukset.
Tilalle tulee sitten 6900XT. Tai ehkä joku 6800XT, jos tulee mielenkiintoisia malleja tarjolle.
Jätin vielä 3080 Eagle OC:n jonoon, koska sen saamisesta ei nyt ole oikein mitään toiveita (ostettu tarjoushinnalla 739€, ja voin myydä nollakatteella eteenpäin jos sattuisi jostakin syystä tulemaan marraskuun aikana).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
747
999 dollaria veroton jenkkihinta tarkoittaa vähintään 1300-1400 verollista hintaa suomessa, niin ei se nyt niin paljon halvempi ole kuin 3090 ... ja tosiaan revikoita ei vielä ole pitkään aikaan.
NohNoh, 3090 oli $1499 ja FE Suomessa sen mitä 1569€.
halvimmat AIB:t taitaa olla 1619€ Suomessa jos muistan oikein, eli ei tuosta $999 millään päästä 1400€.
Toki superhyper OC mallit vesiblokeilla saattaa olla...
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
999 dollaria veroton jenkkihinta tarkoittaa vähintään 1300-1400 verollista hintaa suomessa, niin ei se nyt niin paljon halvempi ole kuin 3090 ... ja tosiaan revikoita ei vielä ole pitkään aikaan.
Hei ihan oikeasti nyt. 999 dollarin veroton jenkkihinta vastaan 1499 dollarin veroton jenkkihinta. Sun mielestä ei ole juurikaan eroa? Toki siihen sitten tulee AIB-lisää ja suomilisää, mutta onhan tuo nyt järisyttävän iso hintaero.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Kattoo noita 850-950€ hintoja mitä noista 3080:sta pyydetään, ja mietitään että 6900XT lupaa 3090 tehoa about 1050€ suomi-hinnalla ja 6800XT 3080:n tehot 700€ hinnalla niin eipä 3080:ssa paljon järkeä ole.

NVIDIAn on pakko reagoida hinnoilla ja/tai Super/Ti malleilla.

Ja sen pitää reagoida aika nopeesti, veikkaan että tiitit tulee joulukuussa. Ja onhan niistä jo huhuja ja mallinumeroita liikkunut.

Nyt kun näitä 'normo' kasikymppejä ei edes saa mistään, niin ihan sama odotella että miten tää peli tästä pyörii eteenpäin.


Tämä on se ajatuksenjuoksu jonka kautta päädyin perumaan nykyiset tilaukseni. Ja suoraan sanottuna ois kyllä kiva pitkästä aikaa vaihtaakkin leiriä :tup:
 

2ca

Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
41
999 dollaria veroton jenkkihinta tarkoittaa vähintään 1300-1400 verollista hintaa suomessa, niin ei se nyt niin paljon halvempi ole kuin 3090 ... ja tosiaan revikoita ei vielä ole pitkään aikaan.
Veikkaanpa että nämä on meillä siinä 1200e kieppeillä. Nvidia rahastanut 3090 nyt kun on ilman kilpailua ja tarjontaa ehtinyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
747
999 dollaria veroton jenkkihinta tarkoittaa vähintään 1300-1400 verollista hintaa suomessa, niin ei se nyt niin paljon halvempi ole kuin 3090 ... ja tosiaan revikoita ei vielä ole pitkään aikaan.
NohNoh, 3090 oli $1499 ja FE Suomessa sen mitä 1569€.
halvimmat AIB:t taitaa olla 1619€ Suomessa jos muistan oikein, eli ei tuosta $999 millään päästä 1400€.
Toki superhyper OC mallit vesiblokeilla saattaa olla...
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
312
Todella hyvä, että AMD pisti kilpailun kovaksi. Itse taidan VR+RT+DLSS-tukisyistä pysytellä 3080:ssä, mutta toi 5900XT hintoineen on kyllä megaylläri.
Mulla on sama fiilis. 3080 on edelleen hyvä diili, mutta nyt tuohon kalliimpaan segmenttiinkin tuli järkevä kortti. Itse taidan tehdä niin että pidän 3080-tilaukset voimasa, mutta jos en yhtä niistä ole joulukuussa saanut, niin saatanpa tilata ton 6900 XT:n :cool:
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 128
$999->€+ALV=1,053€ ;)

Ite tossa aiemmin tänään peruin jo kaikki yli 800€ tilaukset 3080:sta, pari arpaa vielä vetämässä - tulee, jos on tullakseen.
Toisaalta, emännällä on AMD:n osakkeita, niin menis varmaan 3080:n vaihto 6900XT:hen läpi ilman pahaa hellasäröä.. :rofl2:

Edit. Emäntä tuossa just kyseli, että meinaanko nyt sitten tilata sen 6900XT:n, enkä aistinut äänessä edes sarkasmia, tai paheksuntaa. :D
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 415
Veikkaanpa että nämä on meillä siinä 1200e kieppeillä.
Taitaa AMD toimia nyt huolellisesti, ja
a) toimittaa riittävästi rautaa myyntipäivään mennessä
b) pitää huolta, että botit eivät pääse ostamaan varastoja tyhjiksi, mikä jälleen kerran johtaisi hintojen nousuun
c) Vastuuttaa jälleenmyyjät sallimaan vain 1 kpl referenttimalleja tai AIB-malleja / asiakas (en tiedä voiko tällaista vaatia, mutta voihan sitä vaikka luvata etuoikeustoimituksia sellaisille myyjille, jotka tähän suostuvat)
 
  • Tykkää
Reactions: 2ca
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
127
Multitronicilta ei varmaan hirveen nopeesti kannata odotella noita 3080:iä. Kysäisin huvikseen tilannetta maililla, niin vastasivat "näitä on valitettavasti saatu vasta muutamia paikalle, ja tilauksia on älyttömän paljon. Meillä on saatu toimitettua vasta iham muutama julkaisupäivänä tehty tilaus, ja toimitusajasta ei ole mitään järkevää arviota "
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
276
Jos jotain alko tuf tai tuf oc harmittamaan niin otan sen kyllä käytettynä samaan hintaan kuin kaupasta ostitte, eli älkää tästä nyt liikaa harmistuko :)
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
173
Rtx 2080ti oli msrp 999$ ja suomessa aib hinnat siinä 1400e molemmin puolin, tämän vuoksi jengi varmaan miettii tuota hintatasoa.

20201023_005136.jpg
 
Liittynyt
23.10.2020
Viestejä
4
Taas joku pääsi mun ohi jonossa. Tuntuu ihanalta kun Multitronic hakkaa märällä rätillä naamaani vähän väliä.
Vilpittömät pahoitteluni jos tietämättäni kiilasin ohi... En tiedä onko relevanttia mutta tänään lähteneessä lähetysvahvistuksessa luki että tilaus tehty 16:03, vaikka itse tilausvahvistus saapunut mun gmail lootaan 16:05... ehkä tuo kahden minuutin ero voi selittää pari sijaa jonossa
 
Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
350
Vilpittömät pahoitteluni jos tietämättäni kiilasin ohi... En tiedä onko relevanttia mutta tänään lähteneessä lähetysvahvistuksessa luki että tilaus tehty 16:03, vaikka itse tilausvahvistus saapunut mun gmail lootaan 16:05... ehkä tuo kahden minuutin ero voi selittää pari sijaa jonossa
Se selittääkin kaiken. Oma tilaus 16:04. Voin viedä heinähangon takaisin latoon.
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
27
Verkkokaupan aspa chat vastaili, että noita tämän päivän kaikkia tuf oc kortteja ei oo vielä kirjattu järjestelmään ja hänen sanojensa mukaan mun kohdalla "tilanne näyttää ihan hyvältä", mitä lieneekään, ei kuitenkaan luvannut että kortti olisi, mutta huomisen aikana ne loput kirjataan systeemiin ja sitä kautta pitäisi sitten selvitä osuiko kohdalle.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
18
Saas nähä mulla on 17:07 ja ei ainakaa vielä kuulunu mitään :(
Mulla kanssa vahvistus 17:07 ja sanoivat juuri Verkkisen aspassa, että hyvät on mahdollisuudet sopia tän päivä tulleisii. +25kpl tullut.
Ps. Huomenna kuulema vasta ottaa järjestelmä kortit varastolla vastaan, kun varasto on täydessä toiminnassa. Jännityksellä odotetaan.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
18
Verkkokaupan aspa chat vastaili, että noita tämän päivän kaikkia tuf oc kortteja ei oo vielä kirjattu järjestelmään ja hänen sanojensa mukaan mun kohdalla "tilanne näyttää ihan hyvältä", mitä lieneekään, ei kuitenkaan luvannut että kortti olisi, mutta huomisen aikana ne loput kirjataan systeemiin ja sitä kautta pitäisi sitten selvitä osuiko kohdalle.
Ilmoittelen vaikka huomenna jos omalle kohdalle osuu. Vahvarissa kellonaika 17.07. Jännät on paikat.
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
27
Ilmoittelen vaikka huomenna jos omalle kohdalle osuu. Vahvarissa kellonaika 17.07. Jännät on paikat.
Jep kyl mä jaksan uskoo että jos maanantaina 17.02 vahvarilla sai, niin teidän pitäis kyl saada ja oma 17.21 on kans aika huulilla.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Rtx 2080ti oli msrp 999$ ja suomessa aib hinnat siinä 1400e molemmin puolin, tämän vuoksi jengi varmaan miettii tuota hintatasoa.

Eikös tässä käynyt niin, että 2080ti msrp oli alunperin 1199$ jonka Nvidia vaihtoi lennosta 999$ eikä hinnat ikinä laskeneet tuohon jälkimmäisen tasolle?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
661
Tulihan tuolta AMD:lta ihan hyvännäköistä settiä, melkeen jopa harmittaa että 3080 on koneessa, varsinkin kun 5000sarjan ryzeni jollain aikataululla tulossa koneeseen myös.
Haluaako joku mattimyöhänen ostaa reilun viikon ajan sisäänajetun kfa2 rtx3080:n alkup ostohintaan? :D En jaksanut vielä ruveta myyntipalstoille postailemaan.
Kylläpä toiki voi jäädä tonne koppaan huristeleen, varsinkin kun reilun viikon sisäänajolla kulku ja melutasokin laskenut kivasti.

Voihan se olla että revikat sanoo vielä ihan muuta kuin launchin data, mutta kun en itse raytracing-kutkutuksia tarvi (uskon että näissä amd edelleen häviää) niin tuollainen 6800xt vois olla aivan käypä kampe itselle :)

EDIT: Kfalle löydetty uusi rakastava koti yhtään skalppaamatta :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Itse olen tyytyväinen tuohon omaan 3080 FE:hen 745€ hinnalla, harmi kaikille jotka 850+€ lappusia maksavat 3000-sarjasta, joskin amd:n saatavuus on 3 viikon päässä eikä määrästä tietoa. Nvidia korteissa mukana tulee hyviä ominaisuuksia, kuten NVENC G-Sync etc. mitä kilpailijalta ei lyödy, niin tiettyyn pisteeseen asti itse olen nvidiasta valmis maksamaan enemmän. Hyvää aikaa tämä kyllä on:tup:
 
Liittynyt
19.10.2020
Viestejä
13
Tulihan tuolta AMD:lta ihan hyvännäköistä settiä, melkeen jopa harmittaa että 3080 on koneessa, varsinkin kun 5000sarjan ryzeni jollain aikataululla tulossa koneeseen myös.
Haluaako joku mattimyöhänen ostaa reilun viikon ajan sisäänajetun kfa2 rtx3080:n alkup ostohintaan? :D En jaksanut vielä ruveta myyntipalstoille postailemaan.
Kylläpä toiki voi jäädä tonne koppaan huristeleen, varsinkin kun reilun viikon sisäänajolla kulku ja melutasokin laskenut kivasti.

Voihan se olla että revikat sanoo vielä ihan muuta kuin launchin data, mutta kun en itse raytracing-kutkutuksia tarvi (uskon että näissä amd edelleen häviää) niin tuollainen 6800xt vois olla aivan käypä kampe itselle :)
Minä
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
27
Kyl tää vähä sekotti itelläki tunteita, kun uuteen buildiin tähtäimessä 5900x prossuks mutta ois kiva nähdä kunnon benchmark vertailut uudet ryzenit vs intelit ja radeonit ja geforcet ja kaikki kombinaatiot että millä se cs nyt pyörii parhaiten :D
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
368
No nyt viimeistään selvisi miksi nahkatakkimiehellä oli kiire saada 3000-sarja ulos. Siinä mielessä suunnitelma meni puihin, että korttien saatavuus jäi surkeaksi.

Itselläni on tuffin lisäksi Strix tilauksessa, ja se olisi ollut mieluisampi mutta kieltämättä nyt alkaa arveluttaa kun Big Big Navin hinta tuskin jää enää kovin kauas.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Kyllä se siinä launch eventissä oli ainaki 999

(kohta 1:39:21)
Muistin väärin. FE oli 1199$ ja muut 999$ mutta AIB:t eivät myyneet tietääkseni jälkimmäisellä hinnalla.

"The NVIDIA GeForce GTX 2080 Ti launches today in reference variants first for $1199 US founders edition while the normal variants would start for $999 US. "

Löytyy googlaamalla. Se siitä offtopic:ista.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
173
Lähinnä sitä vain herättelin ihmisten mieleen, että ei ylläty jos suomihinta onki satasia enemmän, ku msrp.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Lähinnä sitä vain herättelin ihmisten mieleen, että ei ylläty jos suomihinta onki satasia enemmän, ku msrp.
Varmasti onkin ja siksi on järkevä vain vertailla eri mallien msrp:tä. Eli 6900XT (999$) n. 500e keskimäärin edullisempi kuin 3090 (1499$).
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
270
Onko jengi tilannut näitä 3080 ja 3090 laskulla vai miten, kun saatavuus ollut epävarmaa ja osa myös peruillut tilauksiaan tai vaihtanut tilauksen toiseen malliin/kauppaan ensimmäisen tilauksen jälkeen?
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
263
Onko jengi tilannut näitä 3080 ja 3090 laskulla vai miten, kun saatavuus ollut epävarmaa ja osa myös peruillut tilauksiaan tai vaihtanut tilauksen toiseen malliin/kauppaan ensimmäisen tilauksen jälkeen?
Ihan vinkkinä että näin kalliit hommat tehdään aina luottokortilla ja velalla kuten tämäkin 3080 tilaus.
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
27
Onko jengi tilannut näitä 3080 ja 3090 laskulla vai miten, kun saatavuus ollut epävarmaa ja osa myös peruillut tilauksiaan tai vaihtanut tilauksen toiseen malliin/kauppaan ensimmäisen tilauksen jälkeen?
Ite ainaki Klarnalla todennu että on helpoin hoitaa tämmöset sekavat päivitysoperaatiot niin ei jää ns. löysiä kiinni johonki, nuo ei klarnasta siirry maksuun ennen ku tuotteita on saanu, ja nyt on mahdollista tilata 4-5 kaupasta useita eri tuotteita joiden saatavuus on on huono niin että lähemmäs 10k on tota saldoa varattuna, mutta lopulta sitte jää se 3k kun kaikki on tullu, sitte voi myydä vanhat ja lyhentää loput ja jos haluu erämaksuttaa niin se optio on ns. itellä sitte suoraan. Klarnaan myös päivittyy esim jimmsissä suoraan kaikki muutokset että jos muokkaa tilausta että tiputtaa jonku tuotteen pois tai vastaavaa niin ei tarvi kokonaan alottaa alusta. Toki ainoa miinus on että ei oo se "luottoraja" missään näkyvissä ja välillä se saattaa köhiä vähän.

Mutta joo en ala maksaa kyllä etupeltoon tämmösiä mistä ei tiedä milloin saa, meni tietokonekauppa.fi ja niiden op-erämaksu canceliin koska OP:n mielestä oli ihan ok ruveta lähettää laskuja heti ja että lyhennykset alkaa rullaa ennen ku on edes saanu tuotetta. Kysyin aspasta ja peruutin kaikki heti.
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
27
Ite ainaki Klarnalla todennu että on helpoin hoitaa tämmöset sekavat päivitysoperaatiot niin ei jää ns. löysiä kiinni johonki, nuo ei klarnasta siirry maksuun ennen ku tuotteita on saanu, ja nyt on mahdollista tilata 4-5 kaupasta useita eri tuotteita joiden saatavuus on on huono niin että lähemmäs 10k on tota saldoa varattuna, mutta lopulta sitte jää se 3k kun kaikki on tullu, sitte voi myydä vanhat ja lyhentää loput ja jos haluu erämaksuttaa niin se optio on ns. itellä sitte suoraan. Klarnaan myös päivittyy esim jimmsissä suoraan kaikki muutokset että jos muokkaa tilausta että tiputtaa jonku tuotteen pois tai vastaavaa niin ei tarvi kokonaan alottaa alusta. Toki ainoa miinus on että ei oo se "luottoraja" missään näkyvissä ja välillä se saattaa köhiä vähän.

Mutta joo en ala maksaa kyllä etupeltoon tämmösiä mistä ei tiedä milloin saa, meni tietokonekauppa.fi ja niiden op-erämaksu canceliin koska OP:n mielestä oli ihan ok ruveta lähettää laskuja heti ja että lyhennykset alkaa rullaa ennen ku on edes saanu tuotetta. Kysyin aspasta ja peruutin kaikki heti.
Toki myös verkkokaupan tai vastaavan maksa noudettaessa tai lasku toimii kans, mutta itellä tuo klarna on ollut paras kun on niin joustava.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
276
Luottokortti on turvallinen, jos menee kauppa nurin niin ei jää mustapekka käteen.
 
Liittynyt
25.07.2019
Viestejä
105
Julkaisupäivänä 16:12
Kuinkahan monta tilausta tippunut sisään samalla minuutilla niille. Itselkin tuli tilausvahvistus 16:12 julkasupäivänä, mutta ei vie tullut tästä erästä toi 3080 STRIX OC.

Kuumottelee nyt kyl vähä, joskos sitä seuraavasta... :think:
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
64
Anteeksi jos on tyhmä kysymys eikä suoraan edes liity ketjuun, mutta miksi esim. tämä ketju ei yleensä näy täällä foorumilla jos menee tuonne Näytönohjaimet-osioon. Ketjuun saattaa olla tullut viestiä minuutti sitten mutta ei näy missään. Pitää etsiä selaimen historian kautta tai nykyään laitoin jo kirjanmerkkeihin.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 039
Anteeksi jos on tyhmä kysymys eikä suoraan edes liity ketjuun, mutta miksi esim. tämä ketju ei yleensä näy täällä foorumilla jos menee tuonne Näytönohjaimet-osioon. Ketjuun saattaa olla tullut viestiä minuutti sitten mutta ei näy missään. Pitää etsiä selaimen historian kautta tai nykyään laitoin jo kirjanmerkkeihin.
Oot sössinyt tuolta ylhäältä "jätä viestiketju huomioimatta" nappia. Paina "huomioi viestiketju" tjsp.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
276
Kikantiltahan voi vielä tänäänkin tilata non-OC:n hintaan 739€, sitten tarvitsee vain odotella :rofl:
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 415
Luottokortti on hyvä ja asiansa järkevästi hoitaneilla luottorajaakin yleensä on.
Itse maksan tällaiset ostokset pääsääntöisesti luottokortilla, jonka jälkeen siirrän ostossumman toiselta tililtä luottokorttitilille.
Ei tule luottokortin kuukausittaista laskutusmaksua, ei mene luottoraja täyteen mutta saan kuitenkin kaikki luottokortin turvat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 570
Viestejä
4 219 450
Jäsenet
71 067
Uusin jäsen
Happi

Hinta.fi

Ylös Bottom