NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
29.10.2020
Viestejä
1
Kyllä hyvä että alkaa jo hieman paremmin rullaamaan toimitukset. Siisti nähä että porukka saa korttejansa. Itse tein suuren virheen ja tilasin 18.9 Strix non-oc 3080 Gigantista, sitä ei kyllä tule näkymään koskaan kun kerran Asus ei valmista sitä ollenkaan vaan pistää suoraan OC nimen alle kaikki. EVGA korttejakin suomessa about 0 niin niitäkään ei saa tilattua..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 261
Päädyin vasta 16.10. tekemään proshoppiin 3080 tilauksen, kun päätin ettei 3070 ole riittävän hyvää vastinetta rahalle. Tolla tilauspäivällä en varmaankaan saa korttia koskaan ja jonossa on tuf oc korttiin vajaa 1000 ihmistä, joista olen todennäköisesti jonon hännillä. Ompahan aikaa tsekkailla amd launchi ja todennäköisesti mun jonotilanteella tossa kortissa, alkaa joitain 3080 kortteja saamaan hyllykamana nopeimmin jonoista suoriutuvista liikkeistä. Jos jollain on jonot useampaan 3080 korttiin ja jonopaikkoja osuu sen ekan kortin jälkeen lisää, niin mulle voi pistää ihan vapaasti pm niin voin ostella sitten omakustannehinnalla. Asun pk-seudulla, eli noutohommatkin natsaa täällä alueella auton kanssa.
Siis 900€ korttiin laitoit tilauksen? Niitä sai mm. Jimmsistä ja Gigantista 759€.. Aika todennäköisesti saat 900 eurolla tuon TUF:in joltain, kun pistät Ostetaan-alueelle ilmoituksen.

--

Itsellähän on jonopaikka Jimm's TUF non-OC ja Giganttiin , joista toista ei enää tehdä ja toinen on.. Gigantti. En kyllä saa mitään nopeasti. Tämä arpa ei voittoa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 132
Hyvä sulle. Mulle ei ole tullut vielä mitään. Tilaus sisässä 17.9 klo 17:07.. Pistetäämpä kyselyä Verkkikseen
Tilasitko mihin myymälään? Noi vissiin menee kaikki ensin Helsinkiin, jossa ne lajitellaan tilausjärjestyksessä tilauksille ja Helsingistä noutavat saavat ne käsiinsä päivää ennen muita. Näin ainakin olen ymmärtänyt tätä ketjua seuratessa.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
305
Prkl 3080 gaming x triot kun ei liiku jimmsille sitten millään. Kärkikahinoissa ollaan, mutta kun ei vaan noita tunnu tulevan
Samaa MSI-vajetta olen kiroillut, tosin en ole edes kärkikahinoissa julkaisupäivän klo 16:17 tilauksellani.

Nooh, jos ei ohjainta ala kuulumaan ennen joulukuuta, niin saavat kenties nämä Nvidian perunanäyttikset olla ja laitan tilauksen vetämään AMD:n supernäyttiksestä. Jos arvostelut menevät samaa rataa promomatskun kanssa. ;)
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
930
Oulussa myynnissä torin kautta TUF OC hintaan 1100e.. Vieläköhän epätoivoiset syö käsistä, vaikka toimitukset alkaneet rullaamaan paremmin.
Kyllä varmaan jos nyt laittaa TUF OC tilauksen sisään, sitä joutuu hetken odottelemaan. Julkaisupäivänä tilanneille näyttäisi vihdoin alkavan tulemaan näyttiksiä paremmin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 628
Siis 900€ korttiin laitoit tilauksen? Niitä sai mm. Jimmsistä ja Gigantista 759€.. Aika todennäköisesti saat 900 eurolla tuon TUF:in joltain, kun pistät Ostetaan-alueelle ilmoituksen.

--

Itsellähän on jonopaikka Jimm's TUF non-OC ja Giganttiin , joista toista ei enää tehdä ja toinen on.. Gigantti. En kyllä saa mitään nopeasti. Tämä arpa ei voittoa.
Itseasiassa tilaushetkellä kortti maksoi proshopissa 790€, eli ei nyt niin hirveästi enempää, kuin mitä tuo tuffi oc halvimmillaan oli. Voin kyllä kalliimmistakin malleista maksaa omakustannehinnan, jos foorumilaisille osuu enemmän jonoarpoja kohdalleen.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
18
Tilasitko mihin myymälään? Noi vissiin menee kaikki ensin Helsinkiin, jossa ne lajitellaan tilausjärjestyksessä tilauksille ja Helsingistä noutavat saavat ne käsiinsä päivää ennen muita. Näin ainakin olen ymmärtänyt tätä ketjua seuratessa.
Pirkkalaan. Luulisi kyllä että olisi varattuna tilauksille samaan aikaan? Voin tietenkin olla väärässä ja varaus näkyy vasta Pirkkalaan saapuessa.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
16
Perukaa ihmiset toki tilauksianne! Hophop...
Ei vaiskaan.

Ei sen puoleen että Jimmsin normi TUF tai Verkkiksen EVGA XC3 Bläkkis jonotukseni nyt liikahtaisi...

Positiivisena asiana Jimmsin PNY saatavuudet tänään hieman muuttuneet.
Oli pitkään -15tilattu//15 saapuu, tänään muuttunut että vain -13varattu//20 saapuu.
Mitäsmitäs??? Päivämääriä ei tosin vielä(kään) näkyvissä mutta todennäköisintä että PNY saapuu tähän talouteen koska AMDn settejä ei pysty ottamaan.
Onko tietoa mikä PNY:n saatavuus on yleisesti, ei ole varmaan paljoa (yhtään) eurooppaan tullut? Kauanko tuo on jimmsillä sanonut tuota "15 tulossa?"
Laitoin kuitenkin veikkauksen vetämään sijalle 13 kun tuo "15 tulossa" kuulostaa paremmalta kuin TUF non-oc juuri nyt.
E: Siis RTX 3080
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Pirkkalaan. Luulisi kyllä että olisi varattuna tilauksille samaan aikaan? Voin tietenkin olla väärässä ja varaus näkyy vasta Pirkkalaan saapuessa.
Joo tästä oli jo aiemmin puhetta ketjussa Pirkkalaan tilanneen toimesta. Varaus näkyy vasta Pirkkalaan saapuessa. Mutta voithan varmistaa, käsittääkseni edellisellekin annettiin aspasta tieto, että matkalla on Pirkkalaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 261
Itseasiassa tilaushetkellä kortti maksoi proshopissa 790€, eli ei nyt niin hirveästi enempää, kuin mitä tuo tuffi oc halvimmillaan oli. Voin kyllä kalliimmistakin malleista maksaa omakustannehinnan, jos foorumilaisille osuu enemmän jonoarpoja kohdalleen.
Siis jonotilanteen vuoksi hinnat on nousseet:
1603958770909.png



En itse ostaisi tuohon hintaan. Verkkokaupan 799€ tuntui kanssa kovalta aluksi.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Laitoin Visionin peruutukseen Dustinilta, kun ei se "kauneus" tee siitä yli 900€ korttia. Gamerock, Pny ja Eagle Oc vielä sisässä.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
18
Joo tästä oli jo aiemmin puhetta ketjussa Pirkkalaan tilanneen toimesta. Varaus näkyy vasta Pirkkalaan saapuessa. Mutta voithan varmistaa, käsittääkseni edellisellekin annettiin aspasta tieto, että matkalla on Pirkkalaan.
Riipuu Verkkokaupassa näköjään selkeästi asiakaspalveliasta antaako tiedon vai ei.. Mielestäni todella turhauttavaa tämän yhden nimeltä mainitsemattoman kanssa. Ei kerro siis mitään tietoja tilauksen kulusta. Vastaus oli vaan lainaten: "Emme ilmoita jonotietoja" "Saat ilmoituksen kun tilauksesi tulee noudettavaksi".
Eilen taas kerrottiin että on hyvät mahdollisuudet saada. Eilen kyseessä oli siis toinen asiakaspalvelia.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
376
Riipuu Verkkokaupassa näköjään selkeästi asiakaspalveliasta antaako tiedon vai ei.. Mielestäni todella turhauttavaa tämän yhden nimeltä mainitsemattoman kanssa. Ei kerro siis mitään tietoja tilauksen kulusta. Vastaus oli vaan lainaten: "Emme ilmoita jonotietoja" "Saat ilmoituksen kun tilauksesi tulee noudettavaksi".
Eilen taas kerrottiin että on hyvät mahdollisuudet saada. Eilen kyseessä oli siis toinen asiakaspalvelia.
Tämä. Alkaako nimi A:lla?

Tulee joka kerta suoraan copypaste vastaus vaikka en edes kysynyt jonotietoa..
Oli pakko laittaa palautetta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Asus.david sweclockersissa eilen
Kappalemääristä ei vain ollut mitään puhetta, Jimmsille ei näköjään vielä saapunut tuo ruhtinaallinen neljän kappaleen erä ei-OC TUFfia niin olisiko se sitten tässä ensi viikon toimituksessa. Sitten voidaan sanoa että kortteja on ihan oikeasti toimitettu.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
18
Tämä. Alkaako nimi A:lla?

Tulee joka kerta suoraan copypaste vastaus vaikka en edes kysynyt jonotietoa..
Oli pakko laittaa palautetta.
Ehkä ;) Kyllä mielestäni kanssa aina tulee robotin lailla copypaste vastauksia. Ei paljon asiakaspalveluhenkisyyttä näy.
Pistin kanssa palautetta.
 
Liittynyt
10.10.2020
Viestejä
4
24.09 klo 16:01 tilausvahvistuksella oleva 3090 TUF non-oc peruutettu. Koomista, että minuutin yli tehty tilaus ja eipä ole yli kuukauteen vieläkään kuulunut mitään.

3090:sen oli määrä olla väliaikainen kortti 3080:ä odotellessa, mutta nyt näyttää siltä, että ehkä sen myyminen eteenpäin ei välttämättä olekaan niin itsestään selvää.
 
Liittynyt
29.10.2020
Viestejä
9
Minua vähän ihmetyttää tuo Verkkokaupan jonotussysteemi.. Mutta tästä kuitenkin joku voi saada omaan jonotilanteeseensa vihiä: Tein tilauksen, jossa mukana TUF 3080 OC, 12.10. Aspasta sanottiin maanantaina 26.10. että olen sijalla 358. Tämä siis siinä mielessä outoa että täällä foorumilla joku sanoi tilanneensa omansa vain muutamia päiviä sitten ja hän oli sijalla 325 (tai joku sinnepäin). Kuitenkin mennyt minun edelleni. Eli joko nuo jonotustiedot ei ole ihan täysin oikein tai sitten jollain perusteella minun tilaukseni on siirtynyt jonossa taaksepäin. Minä en muuten hae omaani mistään myymälästä, vaan se tulee postissa. Mutta en jotenkin usko että senkään pitäisi vaikuttaa jonottamiseen.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Minua vähän ihmetyttää tuo Verkkokaupan jonotussysteemi.. Mutta tästä kuitenkin joku voi saada omaan jonotilanteeseensa vihiä: Tein tilauksen, jossa mukana TUF 3080 OC, 12.10. Aspasta sanottiin maanantaina 26.10. että olen sijalla 358. Tämä siis siinä mielessä outoa että täällä foorumilla joku sanoi tilanneensa omansa vain muutamia päiviä sitten ja hän oli sijalla 325 (tai joku sinnepäin). Kuitenkin mennyt minun edelleni. Eli joko nuo jonotustiedot ei ole ihan täysin oikein tai sitten jollain perusteella minun tilaukseni on siirtynyt jonossa taaksepäin. Minä en muuten hae omaani mistään myymälästä, vaan se tulee postissa. Mutta en jotenkin usko että senkään pitäisi vaikuttaa jonottamiseen.
Jos muistan oikein, niin ton myöhemmin tilanneen kaverin jonotilanne ei ollut tilaushetkellä kysytty, vaan yhden "massaerän" saapumisen jälkeen.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
18
Rasha sanoi:
Minua vähän ihmetyttää tuo Verkkokaupan jonotussysteemi.. Mutta tästä kuitenkin joku voi saada omaan jonotilanteeseensa vihiä: Tein tilauksen, jossa mukana TUF 3080 OC, 12.10. Aspasta sanottiin maanantaina 26.10. että olen sijalla 358. Tämä siis siinä mielessä outoa että täällä foorumilla joku sanoi tilanneensa omansa vain muutamia päiviä sitten ja hän oli sijalla 325 (tai joku sinnepäin). Kuitenkin mennyt minun edelleni. Eli joko nuo jonotustiedot ei ole ihan täysin oikein tai sitten jollain perusteella minun tilaukseni on siirtynyt jonossa taaksepäin. Minä en muuten hae omaani mistään myymälästä, vaan se tulee postissa. Mutta en jotenkin usko että senkään pitäisi vaikuttaa jonottamiseen.

Rasha sanoi:
Minäkin kysyin aspasta tämän "massaerän" saapumisen jälkeen :)
Minulle ei ole koskaan Verkkokaupasta edes kerrottu "sija numeroa". He eivät saa sitä kuulema edes kertoa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 598
No en nyt tiijä, aika paljon muuttuvia tekijöitä että voisi näin yleistää. Esimerkiksi itellä on vaan gsyncciä tukeva lähes tonnin näyttö, ja videotyöskentelyssä noi CUDA-hommat on vailla vertaansa. DLSS? Amd:n RT performanssi?
Sitten vielä nvenc ja rtx voice.
 
Liittynyt
29.10.2020
Viestejä
9
Minulle ei ole koskaan Verkkokaupasta edes kerrottu "sija numeroa". He eivät saa sitä kuulema edes kertoa.
Minusta tuntuu että tämä riippuu ihan siitä kuka sattuu aspassa vastaamaan, minulle kyllä kerrottiin heti kun kysyin. Toki perustelin tiedonjanoani sillä että minun pitäisi pystyä arvioimaan saanko korttia tämän vuoden puolella, kun se tulee työkoneeseen ja minun pitäisi laittaa se tilikauden kirjanpitoon. Mutta olisivatkohan nyt tehneet jonkun linjavedon että näitä ei enää kerrota, jos porukka kuormittaa aspaa kyselyillä?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 326
Sitten vielä nvenc ja rtx voice.
FPS heeboilla vielä kylkeen Reflex.
Lisäksi itse arvostan myös aika paljon Shadowplay:tä, ja odotan mielenkiinnolla kun ne Nvidian performance overlay:t tulee stable puolelle. Toki Shadowplay vastaavat ja overlay:t saa muilla kilkkeillä, mutta nyt "tulee mukana" ja on helppoa.

Jottei mene OT, odotan kyllä mielenkiinnolla koska tulee eka raportti että Gigantin paketti olisi lähtenyt toimitukseen. Tuntuu aivan absurdilta ettei vielä ilmeisesti ainuttakaan korttia ole liikkeellä.
 

Jani Kilpinen

Rautamajuri
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
495
...Mutta missä viipyy Jimm'sin 3080 zotac trinity oc:t :hmm:
Edit, siirtyi päivämäärälle 3.11
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Joo kohta kannattais jonku Gigantin markkinointijaoston heebon laittaa se oma Jimssistä tilattu 3080 eteenpäin, että saatais edes 1 gigantinkin toimittama kortti suomeen.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Joo kohta kannattais jonku Gigantin markkinointijaoston heebon laittaa se oma Jimssistä tilattu 3080 eteenpäin, että saatais edes 1 gigantinkin toimittama kortti suomeen.
Se oliskin hauska, kun myymälästä kävis kyselemässä, että onko noi RTX 3080 kortit hyviä. Ja myyjä pokkana vastais, että "joo on kyl hyvä, mulla on itelläki sellanen koneessa".
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
421
Se oliskin hauska, kun myymälästä kävis kyselemässä, että onko noi RTX 3080 kortit hyviä. Ja myyjä pokkana vastais, että "joo on kyl hyvä, mulla on itelläki sellanen koneessa".
Minulle soitti Gigantista joku (yllättäen), kun olin sähköpostitse ihmetellyt Gigantin verkkokaupan saldoja ja tuotteiden häviämistä ym. ym. Kertoi mm. että kysyntä yllättänyt valmistajan, paljon tilauksia, pitkät jonot jne... en joutanut siinä tilanteessa tarkemmin kysymään, että miksi saldo silti 100+ ja että onko toimitettu edes yhtä korttia Suomeen.
Sanoi vielä, että hänelläkin oli ollut 3080 tilauksessa Gigantista, mutta oli perunut sen pari viikkoa sitten. En kysynyt, että oliko sitten tilannut jostain muualta. Ehkä oli.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
459
Nyt lähti oma TUF OC 3080 Jimmssiltä Postille. Jononumero 177, tilauvahvistus klo 16.17.
16.16 tilausvahvistus. Jononumero 150+
Just tuli viesti, että on lähtenyt kortti postin "hellään" huomaan
Asus 3080 TUF OC Jimmsiltä, tilausvahvistus 17.9.2020 kello 16:15 ja vielä odottaa tuotetta.
TUF OC Jimmsiltä, tilausvahvistus 16:15, status: 'varattu tilaukselle'. Olisiko tässä käynyt niin, että priorisoivat heidän aspaa vaivanneita? :D Itse en kysellyt heiltä mitään koko 1,5kk aikana. Voi toki olla, että vielä tänään lähtee, mutta jos ei niin PRKL.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 132
Näiden korttien osalta ei varsinaisesti Multitronickia tiedotuksen puolesta voi kehua, mutta peruminen onnistui kyllä pikaisesti. :D
Noin 7 minsaa sähköpostin lähettämisestä tuli vastaus, että on peruttu.

Onnea niille, jotka oli meikäläisen perässä MSI:n Ventusta, tai Asuksen OC TUFfia jonottelemassa, olette nyt pykälän lähempänä maalia. :D
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
128
Meikäläinenki peru Multitronicin MSI TRIO 3080 tilauksen et sieltä lähti jonopaikka pois, myös verkkokaupan 3080 tuf oc lähti pois kun oli tilattu vasta 27.9 ja jimssin aorus extreme sija 12 vapautu seuraavalle! Kertokaas jos alkupään strixi oc 3080 tilauksia ootte perunu :D Jimssistä siis
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
31
Noni lähti EKWB:ltä TUF Blokki tulemaan. Sitten kun vielä saisi kortin, mutta tuli sen verran kauan vatkailtua kun odottelin että mitä blokkeja tekevät että menee varmaan joulukuulle itse kortin saanti. Voin kuitenkin ihailla blokkia siihen asti. :cautious:
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 326
Aika pitkään jaksoin ajatella että turhaan lähden itse kyselemään Gigantilta 3080 toimituksista.
Noh, pakko se oli yrittää...... tunnin chat jonotuksen jälkeen vihdoin ihminen linjan päässä.
Lopputulos, ei mitään uutta. Joka ei varmaan myöskään ole yllättävä käänne.

Ensimmäiset toimitukset 2kk myynin alkamisesta, ja jos on myöhemmin tilannut niin tammikuussa. Eli ihan samaa kuten jo voinut sivuilta lukea.
Se että miksi muista poiketen ei vielä ainuttakaan korttia ole toimitettu, niin ei voi kommentoida muiden toimintatavoista. Gigantilla on vain "tieto RTX:ltä" ( :lol: ) että 2kk toimitusaika ja sillä mennään.
Ei murustakaan uutta tietoa, toisaalta voi olla sisäinen politiikka ja varmaan onkin.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
224
Mielenkiintoista. Itellä tilaus 18:55, eikä kortista tietoakaan.
Onko sullakin noutoon Helsingistä?

Muissa toimitusmuodoissa ilmeisesti saattaa kestää statuksen päivittyminen, vaikka olisikin varattu jo tilaukseen. Ainakin Pirkkalaan kestää sen aikaa, että se Helsingistä sinne siirtyy.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
618
Aika pitkään jaksoin ajatella että turhaan lähden itse kyselemään Gigantilta 3080 toimituksista.
Noh, pakko se oli yrittää...... tunnin chat jonotuksen jälkeen vihdoin ihminen linjan päässä.
Lopputulos, ei mitään uutta. Joka ei varmaan myöskään ole yllättävä käänne.

Ensimmäiset toimitukset 2kk myynin alkamisesta, ja jos on myöhemmin tilannut niin tammikuussa. Eli ihan samaa kuten jo voinut sivuilta lukea.
Se että miksi muista poiketen ei vielä ainuttakaan korttia ole toimitettu, niin ei voi kommentoida muiden toimintatavoista. Gigantilla on vain "tieto RTX:ltä" ( :lol: ) että 2kk toimitusaika ja sillä mennään.
Ei murustakaan uutta tietoa, toisaalta voi olla sisäinen politiikka ja varmaan onkin.
Jonkun pitäisi kysyä että onko gigantti aina näin paskassa asemassa tuotteiden kanssa kun muut liikkeet syytää kortteja kuitenkin harva se päivä.
Myöntäisivätköhän olevansa paska lafka :)
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
193
Jonkun pitäisi kysyä että onko gigantti aina näin paskassa asemassa tuotteiden kanssa kun muut liikkeet syytää kortteja kuitenkin harva se päivä.
Myöntäisivätköhän olevansa paska lafka :)
Jotain kertoo tuolla ylempänä sanottu, että oma työntekijäkin perui tilauksensa (vaikka varmaan saavat henkilökunta-alennusta). ;)
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 352
Jonkun pitäisi kysyä että onko gigantti aina näin paskassa asemassa tuotteiden kanssa kun muut liikkeet syytää kortteja kuitenkin harva se päivä.
Myöntäisivätköhän olevansa paska lafka :)
Gigantin kohdalla voi myös olla, että Suomen Gigantti on Ruotsia ja Norjaa huonommassa asemassa, jolloin keskusvarastolta (sijaitsee Ruotsissa) toimitetaan ensisijaisesti tuotteita Ruotsin ja Norjan Giganttien asiakkaille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 362
Viestejä
4 230 862
Jäsenet
71 208
Uusin jäsen
Hmph

Hinta.fi

Ylös Bottom