NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Niin minullekin, vaan kun kortteja ei ole. Itse tilasin 10.1. Hienoa toki jos kortin saat.
Nyt ymmärsin. Olen muistaakseni joskus aikaisemmin koittanut tilata jotain Gigantista siten, että toimituksen pystyi valitsemaan vain siihen myymälään, missä tuote oli saldolla. Tämä siis valitessa netistä oston eikä noudon. Ymmärsin ensin, että sinulle kävi näin. Tuote tulee joskus tai ei, onneksi ei ole mikään pakko sitä saada :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Itse nyt varasin tuon PNY:n noutoon tuonne Forumiin kun olen siellä suunnalla huomenna työreissulla. Muuten ei ehken olisi tarve päivittää nykyisestä GTX 1070 kun pelaan 1080p tykillä, mutta VR:llä meinaa tuo välillä venyä ja paukkua. Ihan ok hinta tuo 599€ kuitenkin tuosta kortista on kun 2070S on samoissa hinnoissa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Tuli hankittua evga rtx 2080 ti black, se on vissiin yhteensopiva kraken g12 kanssa ja morpheus coren... onko muut menneet vaihtamaan tuota orkkis jäähyä? On meinaa täysin onneton... löytyis valmiiksi kraken x62 jonka tohon vois heittää, mut morpheuksen mukana tulis noit vrm siilejä joten oisko kuitenki fiksumpi ratkaisu..?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
308
Tuli hankittua evga rtx 2080 ti black, se on vissiin yhteensopiva kraken g12 kanssa ja morpheus coren... onko muut menneet vaihtamaan tuota orkkis jäähyä? On meinaa täysin onneton... löytyis valmiiksi kraken x62 jonka tohon vois heittää, mut morpheuksen mukana tulis noit vrm siilejä joten oisko kuitenki fiksumpi ratkaisu..?
Mulla on Kraken G12 + X72 refu pcb:llä ja ei valittamista, mutta varuilta laitoin myös 2 x ML120 tuulettimet puhaltamaan alapuolelta ja jätin G12 oman tuulettimen pois. En jaksanut alkaa virittämään mitään siilejä muisteille tai vrm:lle ja tuolla tuuletin virityksellä sain jopa nostettua hiukan muistin kelloja aiemmasta ylikellotuksesta.
IMG_20190803_192040.jpg
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Mulla on Kraken G12 + X72 refu pcb:llä ja ei valittamista, mutta varuilta laitoin myös 2 x ML120 tuulettimet puhaltamaan alapuolelta ja jätin G12 oman tuulettimen pois. En jaksanut alkaa virittämään mitään siilejä muisteille tai vrm:lle ja tuolla tuuletin virityksellä sain jopa nostettua hiukan muistin kelloja aiemmasta ylikellotuksesta.
Mimmoset lämmöt näyttiksellä?
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Vieläkö nää RTX kortit hajoaa muistien osalta (2080ti), vai mistä se nyt oikein johtuikaan?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Itse nyt varasin tuon PNY:n noutoon tuonne Forumiin kun olen siellä suunnalla huomenna työreissulla. Muuten ei ehken olisi tarve päivittää nykyisestä GTX 1070 kun pelaan 1080p tykillä, mutta VR:llä meinaa tuo välillä venyä ja paukkua. Ihan ok hinta tuo 599€ kuitenkin tuosta kortista on kun 2070S on samoissa hinnoissa.
Nyt tuli juuri ilmoitus Gigantista, että paketti lähtee Forumista Matkahuollolla. Eli tulossa on.
 
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
151
Hitto ku pitää nää idänihmeet brändätä uudelleen, en oisi itse löytänyt tätäkään revikkaa. Kiitos.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 107
Mulla kanssa ihan alkupään näytönohjain micronin muisteilla eikä mitään probleemaa.
Oli niitä space invaders kortteja ihan samsunginkin muisteilla.
 
Liittynyt
01.05.2017
Viestejä
24
Korttina iha karvalakki Gigabyte 2070 Super WINDFORCE OC 3X. Yllättävän hyvä tuo gigabyte jäähy tuossa vaikkei näytä kummoselta. Kortti pysyy alivoltittamattakin melko viileänä ja hiljaisena.
Tekis mieli laittaa vesille ja kokeilla paljonko saa puristettua irti.
Tuo 3X malli ei ole refu kortti joten itsellä lähti ainakin palautukseen kortti sekä ekwb:n blokki.
Ja kaiken kukkuraksi alkoi myös rasituksessa ilmenemään coil whinea.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Hei kaikille.

Olen taas hypännyt tietokoneiden pariin 20v tauon jälkeen ja hankin jimms:iltä pelikoneen.

Näytönohjaimena koneessa on 2080super ja pitää aivan jäätävää rätinää rasituksessa jonka jimms asiakaspalvelu tuomitsee aivan normaaliksi coil whineksi. Minua kuitenkin vähän epäilyttää joten annanpa saman ääninäytteen tännekkin arvioitavaksi.

En osannut muuttaa äänen tiedostomuotoa tänne sopivaksi joten pakkasin sen. Toivottavasti joku viitsisi kuunnella tuon.
 

Liitteet

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 376
Onko näytönohjain kahdella erillisellä 8-pin PCI-E johdolla vai yhdellä jossa on 2x 8pin? Itselläni surisi näytönohjain yhdellä haaroitetulla, mutta loppui kahdella erillisellä.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Tuo 3X malli ei ole refu kortti joten itsellä lähti ainakin palautukseen kortti sekä ekwb:n blokki.
Ja kaiken kukkuraksi alkoi myös rasituksessa ilmenemään coil whinea.
Joo tuosta tullu ilmeisesti uusi pcb, itse tilasin tuossa aliexpresistä blockin joka näyttäis oleva info perusteella sopiva. Tuli tosi iteki aluks ostettua eiswolf setti tolle oletuksena että refu pcb... Eihä se passannu.
Kortti kyllä muute pelannu hyvin ja edellee kulkee kovaa ja hiljaa!
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Onko näytönohjain kahdella erillisellä 8-pin PCI-E johdolla vai yhdellä jossa on 2x 8pin? Itselläni surisi näytönohjain yhdellä haaroitetulla, mutta loppui kahdella erillisellä.
Kiitos vastauksesta. En näistä niin hirveästi ymmärrä, mutta minun silmään näyttäisi siltä että tulee yhdellä johdolla. Eli tuoko nyt sitten kannattaisi vaihtaa toisenlaiseen ratkaisuun? Eli millaisen johdon hankin tilalle, olisiko ihan linkkiä antaa?

Laitan Vielä kuvan tähän tuosta liitännästä.
IMG_20200116_160618.jpg
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Koneen tarkat speksit auttaisi kovasti :)
Olisiko jotain vinkkiä jolla tuo selviää? Ei ole enään ko. Konetta kaupan jimssillä joten kaikkea en muista, mutta tässä jotain:
Amd ryzen 7 3700X 8-corr
Msi GeForce RTX 2080 super ventus oc
Emon manuaalissa lukee asus tuf gaming x570-plus.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541
Onko näytönohjain kahdella erillisellä 8-pin PCI-E johdolla vai yhdellä jossa on 2x 8pin? Itselläni surisi näytönohjain yhdellä haaroitetulla, mutta loppui kahdella erillisellä.
Ei tuolla pitäisi olla mitään merkitystä (olettaen että kaapelit eivät ole mitään siimaa) koska powerin sisällä samasta paikasta ne kaikki tulevat.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Olisiko jotain vinkkiä jolla tuo selviää? Ei ole enään ko. Konetta kaupan jimssillä joten kaikkea en muista, mutta tässä jotain:
Amd ryzen 7 3700X 8-corr
Msi GeForce RTX 2080 super ventus oc
Emon manuaalissa lukee asus tuf gaming x570-plus.
Tilausvahvistuksessa varmaan lukisi jos Jimm'siltä tilattu :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Hei kaikille.

Olen taas hypännyt tietokoneiden pariin 20v tauon jälkeen ja hankin jimms:iltä pelikoneen.

Näytönohjaimena koneessa on 2080super ja pitää aivan jäätävää rätinää rasituksessa jonka jimms asiakaspalvelu tuomitsee aivan normaaliksi coil whineksi. Minua kuitenkin vähän epäilyttää joten annanpa saman ääninäytteen tännekkin arvioitavaksi.

En osannut muuttaa äänen tiedostomuotoa tänne sopivaksi joten pakkasin sen. Toivottavasti joku viitsisi kuunnella tuon.
Alkaako tuo ääni ihan vaan kun rasitat korttia vai tuleeko se vasta kun fps lukemat on korkeat? Omaan korvaan kuulosti normaalilta coil whinelta kun fps huitelee sadoissa.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Aika monta ongelmaa on itsellä ja tuttavapiirissä saanut ratkaistua vaihtamalla yhdestä haaroitetusta kahteen erilliseen piuhaan (1080 Ti ja 2080 Ti -korteilla). Vaikka ei tosiaan pitäisi olla ongelmaa, mutta niin vain oli...
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Olisiko jotain vinkkiä jolla tuo selviää? Ei ole enään ko. Konetta kaupan jimssillä joten kaikkea en muista, mutta tässä jotain:
Amd ryzen 7 3700X 8-corr
Msi GeForce RTX 2080 super ventus oc
Emon manuaalissa lukee asus tuf gaming x570-plus.
Å
Ihmettelin tuota poweria nytkun tässä ollut siitö jo puhetta niin se on mallia
kolink 700w enclave 80 plus gold
Mulla kyllä meni peukalo keskelle kämmentä jos tota johdotusta pitäs lähteä muuttamaan. Lähinnä että nyt saa oikeanlaiset johdot oikeaan paikkaan... Ikinä en ole koneen komponentteja asennellut.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Särinä alkaa kun rasitan korttia ja joidenkin pelien main menut ovat myös korttia erityisesti särisyttäviä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Å
Ihmettelin tuota poweria nytkun tässä ollut siitö jo puhetta niin se on mallia
kolink 700w enclave 80 plus gold
Mulla kyllä meni peukalo keskelle kämmentä jos tota johdotusta pitäs lähteä muuttamaan. Lähinnä että nyt saa oikeanlaiset johdot oikeaan paikkaan... Ikinä en ole koneen komponentteja asennellut.
Näyttäisi olevan modulaarinen virtalähde eli koneen mukana olisi pitänyt tulla kasa kaapeleita jotka voit kiinnittää virtalähteeseen.
Otat tuon vasemmalla olevan 6-pin liittimen irti näytönohjaimesta ja vedät sille oman johdon.

KOLINK ENCLAVE 80 PLUS GOLD PSU MODULAR - 700 Watt
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Näyttäisi olevan modulaarinen virtalähde eli koneen mukana olisi pitänyt tulla kasa kaapeleita jotka voit kiinnittää virtalähteeseen.
Otat tuon vasemmalla olevan 6-pin liittimen irti näytönohjaimesta ja vedät sille oman johdon.

KOLINK ENCLAVE 80 PLUS GOLD PSU MODULAR - 700 Watt
Kiitos neuvosta, enköhän tuohon kykene :D semmoinen vielä että tuo johtonippu joka tuli mukana, niin siinä nuo ainoat 6 pinniset ovat sellaisia joissa on yksi pinni ns. Tyhjä. Onko se ok? 15791930682836430548284371885237.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Särinä alkaa kun rasitan korttia ja joidenkin pelien main menut ovat myös korttia erityisesti särisyttäviä.
Coil whineä tuo tosiaan on ja juurikin pelien valikoissa tai latausruuduissa se korostuu, jos peli ei rajoita niissä ruudunpäivitystä, jolloin saatetaan (turhaan) pyöriä jossain 200-300fps luokassa.
Tuota voi rajoittaa jonkin verran ohjelmallisesti nykyisistä Nvidian ajureista asettamalla Max Frame Rate sopivaksi esim. monitorin virkistystaajuudelle:

nv_max_fps.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Kiitos. Tilaamiseksi menee. Mukana ei noita ole ylimääräisenä.
Tilasit koneen siis Jimmsiltä? valmiiksi kasattuna? Kyllä koneen mukana olisi pitänyt tulla kaikki "ylimääräinen" mitä kasauksessa ei tarvinnut mutta pakettien mukana kuuluisi tulla.
Virtalähteen mukana pitäisi olla 4kpl pci-e virtajohtoja.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Tilasit koneen siis Jimmsiltä? valmiiksi kasattuna? Kyllä koneen mukana olisi pitänyt tulla kaikki "ylimääräinen" mitä kasauksessa ei tarvinnut mutta pakettien mukana kuuluisi tulla.
Virtalähteen mukana pitäisi olla 4kpl pci-e virtajohtoja.
Kyllä, mutta tässä kaikki mukana tulleet piuhat

15791976141476360115050586544547.jpg
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
133
Coil whineä tuo tosiaan on ja juurikin pelien valikoissa tai latausruuduissa se korostuu, jos peli ei rajoita niissä ruudunpäivitystä, jolloin saatetaan (turhaan) pyöriä jossain 200-300fps luokassa.
Tuota voi rajoittaa jonkin verran ohjelmallisesti nykyisistä Nvidian ajureista asettamalla Max Frame Rate sopivaksi esim. monitorin virkistystaajuudelle:

Joo oon tätä harkinnut. 144Hz näyttö mulla on ja 2k reso.. Kumpikohan on parempi tapa rajoittaa, itse pelistä laittaa rajoitin päälle vaiko sitten näyttiksen ajureista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Joo oon tätä harkinnut. 144Hz näyttö mulla on ja 2k reso.. Kumpikohan on parempi tapa rajoittaa, itse pelistä laittaa rajoitin päälle vaiko sitten näyttiksen ajureista?
Pelin sisäinen rajoitin ei välttämättä vaikuta valikoihin tai latausruutuihin, mutta jos vaikuttaa, niin lienee tällöin suositeltavin vaihtoehto.

Nvidian toteutuksesta videoarviokin löytyy:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
136
Nyt tuli juuri ilmoitus Gigantista, että paketti lähtee Forumista Matkahuollolla. Eli tulossa on.
Kävin myös hakemassa omani mikä tuli Forumista matkiksella. Muuten hyvä mutta tuli dual fan -versio, ei triple fan. Tuotekoodikin että EAN on eri ja aspa ihmeissään kun ei pitäis semmosta tuotetta edes olla heillä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
689
Kävin myös hakemassa omani mikä tuli Forumista matkiksella. Muuten hyvä mutta tuli dual fan -versio, ei triple fan. Tuotekoodikin että EAN on eri ja aspa ihmeissään kun ei pitäis semmosta tuotetta edes olla heillä.
Minullekin tuli saapumisilmoitus tänään. Saa nähdä, mitä Matkahuollossa odottaa. Jos on dual, niin sitä todennäköisemmin menee takaisin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
136
Minullekin tuli saapumisilmoitus tänään. Saa nähdä, mitä Matkahuollossa odottaa. Jos on dual, niin sitä todennäköisemmin menee takaisin.
Joo jännä kuulla mitä sinne ilmestyy. Meni hirveeks puljaamiseks ja just kävin myymälässä ihmettelemässä asiaa kun aspa ei pystynyt mitään tekemään asialle. Palautin tuon kortin ja laittoivat tilaukseen uudestaan jos tulis oikea kortti :D Tosin myyjä sano että yks iso mysteeri tuleeko mitään koska järjestelmän mukaan niitä ei ole missään eikä tulekaan, mutta laitto silti tulemaan koska järjestelmä antoi tilata. Viikon päästä näkee saanko näyttiksen :|
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Itse kun noudin, niin malli oli triple fan. Pitää tänään asennella paikoilleen ja sitten rallaamaan VR:llä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
202
Kävin myös noutamassa tänään matkahuollosta ja ihan oikea triple fan malli oli paketissa. Jostain sain mielikuvan että pakettiin olisi kuulunut myös joku rauta millä näyttiksen saa tuettua, mutta ei sellaista ainakaan itsellä ollut. Muistelenko väärin ja oli kyse jostain toisesta näyttiksestä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Kävin myös noutamassa tänään matkahuollosta ja ihan oikea triple fan malli oli paketissa. Jostain sain mielikuvan että pakettiin olisi kuulunut myös joku rauta millä näyttiksen saa tuettua, mutta ei sellaista ainakaan itsellä ollut. Muistelenko väärin ja oli kyse jostain toisesta näyttiksestä?
MSI taitaa olla ainut missä yhden mallin mukana tulee se tuki.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
136
Eli itelle vaan sattunu joku käpy tuohon. No ehkä ensviikolla saapuu itellekin oikea kortti. Aspassa vaan sanovat että toivottavasti ei ole tullut isompaa erää vääriä kortteja, koska tosiaan tuo dual fan -malli ei kuulu heillä ees valikoimaan.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Ei oo ihan putkeen menny Asuksella toi kokeilu näytönohjaimen sisäänrakennetusta "AIO":sta, on ihan hapettunut/syöpynyt toi kupari noista sauman kohdista eli ei pelkkää "väriä". Mitähän litkua on kiertoon laitettu..


IMG_0378.JPG IMG_0383.JPG
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
GeForce Hotfix display driver version 442.01 is based on our latest Game Ready Driver 441.87.
This Hotfix driver resolves the following issues:

[Call of Duty Modern Warfare] Streaming of gameplay using StreamLabs OBS will randomly stop

[The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine] Game may crash when a user reaches a specific cut scene

[SLI+G-SYNC Stutter] User may experience minor stuttering when using NVIDIA SLI in combination with G-SYNC.

GeForce Hotfix Driver version 442.01 | NVIDIA
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 526
Viestejä
4 165 499
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom