Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hetkinen puhutaanko me nyt TI:stä vai normi 2080? Itse puhuin TI
Tarkoitin tuossa aiemmassa kumpaakin. 20mhz ero kellottuvuudessa on aika mitätön puolin ja toisin.
Jaa itse missasin että tuossa graafissa myös OC lämmöt. Melkoinen ero korttien välillä tosiaan. Siis OC load 66c vs 75c Strixin voitoksi ja sillä vielä korkeammat nuo OC kellot.https://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_RTX_2080_Ti_Strix_OC/images/temp.png
en nyt noita sanoisi huonoiksi lämmöiksi vs Gaming Trio
Niin siis pienempi reso vs skidisti vähemmän karkkia. Spekulointia toki vielä, mutta aika näyttää kuinka hyvin dlss toimii. Toivottavasti hyvin sillä olisihan se helpoin tapa saada lisätehoja lappuihin.Miten se on paremman näköinen jos asetuksia tipauttaa
Yhtäläin DLSS päällä voi kytkeä grafiikka-asetuksia pienemmälle ja näin saada ison boostin fps-lukemaan. Vai tarkoitatko, että DLSS pitää kytkeä pois päältä ja sen sijaan laittaa grafiikka-asetuksia pienemmälle? Mitä järkeä siinä on? Kuvanlaadun heikkeneminen on nykytiedon valossa käytännöllisesti katsoen täysin mitätön. Jokainen täysijärkinen ottaa DLSS-boostin käyttöön, jos peli sitä suinkin tukee. Ja kun kerran boostia tulee kymmeniä-fps:ä, on selvää että jatkossa DLSS:ää tukevia pelejä tulee markkinoille solkenaan.Lähes ilmaisia, koska kuvanlaatu heikkenee vaikkei ero ehkä suuri olekaan. Kun saadaan kunnolla vertailumateriaalia voi tehdä lopulliseen tuomion mutta väittäisin että esim detailien laskulla pykälää alemmas maksimeista saa niin ikään aika tavalla lisää frameja ilman että kuvanlaatu laskee senkään vertaa (tyypillisesti ero korkeimman ja toiseksi korkeimman asetustason välillä on merkittävä suorituskyvyn osalta mutta näkyvät muutokset ovat väliltä "olematon" ja "pieni")
Automaagisesti tekee mitä tekeeJos käyttää DLSS reunojenpehmennykseen, niin muuttaako se resot samalla alaspäin josta skaalailee menemään mitä sitten tekeekin, vai pitääkö myös resoa laskea asetuksista? Eikai sentääs.
NVIDIAn promomateriaalista https://www.io-tech.fi/wp-content/uploads/2018/09/nvidia-turing-dlss-comparison-full-20180915.jpgOnko jollain linkata joku DLSS vs natiivireso vertailu?
FE:ssä on referenssiä korkeammat kellot, eli sekin on "OC-malli" (niillä on myös referenssiä korkeampi TDP)P.P.S. Ei muuten häviä tuo FE-malli paljoa kustomeille, muutaman fps:n ero - mitäs hittoa?
FE:ssä on referenssiä korkeammat kellot, eli sekin on "OC-malli" (niillä on myös referenssiä korkeampi TDP)
Automaagisesti tekee mitä tekee
NVIDIAn promomateriaalista https://www.io-tech.fi/wp-content/uploads/2018/09/nvidia-turing-dlss-comparison-full-20180915.jpg
ComputerBasen videovertailua FF:stä (tarvitset toki 4K-näytön vertailun tekemiseksi ja valitettavasti youtuben pakkaus voi vaikuttaa kuvanlaatuun, mutta ihan alussa etenkin autossa olevissa teksteissä ero on todella selvä)
Tykkäisin, jos DLSS toimisi liukuvasti millä tahansa (tai ainakin joidenkin rajojen sisässä) resolution scalella.Ok, hyvä niin, automagia on aina paikallaan laiskemmalle säätäjällä.
Ainakin kun itse katsoo tuota 1440p ultra wide resolla, niin kyllä tuo DLSS on paljon tarkempi alussa puiden ja kallion tekstuureissa. TAA päällä ois sama kuin ois elmukelmu päällä. Toki nuita kukaan oikeasti kerkeä seurata missään FPS pelissä..
Onko jollain ko. testiä ladattuna ja mahdollisuus ottaa samasta kohtaa kuvaa ilman AA:ta 4K-resolla? Näkisi onko tuo TAA:n aiheuttamaa suttua vai tarkoituksellinen DoF-suttu jolla asetetaan focus autoonAinakin kun itse katsoo tuota 1440p ultra wide resolla, niin kyllä tuo DLSS on paljon tarkempi alussa puiden ja kallion tekstuureissa. TAA päällä ois sama kuin ois elmukelmu päällä. Toki nuita kukaan oikeasti kerkeä seurata missään FPS pelissä..
Onko jollain linkata joku DLSS vs natiivireso vertailu?
Yksinpeleissä varmasti ihan kova ratkaisu. Pubgissa tuskin haluaisin käyttää.Techpowerupin revikasta lainattua: "Under the hood, DLSS renders the scene at lower resolution (typically 50%, so for 4K that's 2880x1620), and the feeds the frame to the tensor cores, which use a predefined deep neural network to enhance that image"
Ei mikään kuvavertailu, mutta itselle ainakin selkeytti, että kuinka paljon alemman reson kuvaa oikein skaalataan ylös.
Ainakin kun itse katsoo tuota 1440p ultra wide resolla, niin kyllä tuo DLSS on paljon tarkempi alussa puiden ja kallion tekstuureissa. TAA päällä ois sama kuin ois elmukelmu päällä. Toki nuita kukaan oikeasti kerkeä seurata missään FPS pelissä..
Onko jollain ko. testiä ladattuna ja mahdollisuus ottaa samasta kohtaa kuvaa ilman AA:ta 4K-resolla? Näkisi onko tuo TAA:n aiheuttamaa suttua vai tarkoituksellinen DoF-suttu jolla asetetaan focus autoon
edit: lataan ja testaan varmaan itse jossain välissä tänään
Noniin, tulipahan haettua testi ja katsottua ihan itse miltä se näyttää. Näyttäisi meinaan siltä että DLSS hukkaa täysin ihan tarkoituksenmukaisen syvyysblurrin, ne on meinaan pehmeitä myös ilman mitään AA:ta.
Ne asetukset ei ole samat kun se DLSS renderöi matalammalla resoluutiolla
NVIDIAn promomateriaalista https://www.io-tech.fi/wp-content/uploads/2018/09/nvidia-turing-dlss-comparison-full-20180915.jpg
ComputerBasen videovertailua FF:stä (tarvitset toki 4K-näytön vertailun tekemiseksi ja valitettavasti youtuben pakkaus voi vaikuttaa kuvanlaatuun, mutta ihan alussa etenkin autossa olevissa teksteissä ero on todella selvä)
Noniin, tulipahan haettua testi ja katsottua ihan itse miltä se näyttää. Näyttäisi meinaan siltä että DLSS hukkaa täysin ihan tarkoituksenmukaisen syvyysblurrin, ne on meinaan pehmeitä myös ilman mitään AA:ta.
Kysymys kuuluukin, jos haetaan samanlainen kuvanlaatu TAA:lla nouseeko framet samalla tahdilla vai onko DLSS täysin turhake?
7nm korteista pitäisi päästä nauttimaan ensi vuonna (TMSC:llä tunkua, kun AMD myös asiakkaana). Nvidia pahemmin niistä hiiskunut, mutta AMD:n pitäisi ilmoitella näistä loppuvuodesta.Kieltämättä erikoinen julkaisu, kun kortit puskettiin ulos ilman pelitukea uusille ominaisuuksille.
Onkohan siellä jo 7nm kortit tulossa lähitulevaisuudessa vai miksi oli näin kova kiire?
Erittäin vähän DLSS kuvamateriaalia nähty tähän mennessä ja kaikki Nvidian valikoimaa.Toihan on parempi kuin osasin edes kuvitella.
Lisää Fps + parempilaatuinen kuva tuon videon perusteella.
7nm korteista pitäisi päästä nauttimaan ensi vuonna (TMSC:llä tunkua, kun AMD myös asiakkaana). Nvidia pahemmin niistä hiiskunut, mutta AMD:n pitäisi ilmoitella näistä loppuvuodesta.
Tuo kertoo enemmänkin siitä kuinka huono FFXV:n TAA toteutus on jos alhaisemmalla resoluutiolla rendatussa kuvassa on jäljellä enemmän yksityiskohtia.DLSS on paljon tarkempi esim heti alussa taustalla olevissa puissa jne.
Toihan on parempi kuin osasin edes kuvitella.
Lisää Fps + parempilaatuinen kuva tuon videon perusteella.
Jos nyt olisit edes ne edelliset viestit lukenut. Sen taustan kuuluu olla pehmeä, se on pehmeä myös ilman mitään AA:ta koska kyse on DoF-efektistä.DLSS on paljon tarkempi esim heti alussa taustalla olevissa puissa jne.
Toihan on parempi kuin osasin edes kuvitella.
Lisää Fps + parempilaatuinen kuva tuon videon perusteella.
kts ylläTuo kertoo enemmänkin siitä kuinka huono FFXV:n TAA toteutus on jos alhaisemmalla resoluutiolla rendatussa kuvassa on jäljellä enemmän yksityiskohtia.
Tuon Tompan revikan perusteella vaikuttaisi siltä, että 4K harrastajille oikein hyvä ostos, hinnasta huolimatta. Nostaa jo nykyisten pelin FPS:ää monasti juuri tarpeeksi, ilman mitään virityksiäkään. Jos taas käyttää FHD tai siitä seuraavaa resoa, niin ei vielä tarpeellinen, mutta jos säteenseuranta ja muut uudet ominaisuudet tulevat käyttöön jossain vaiheessa, niin soveltuu toki sitten siihenkin sekmenttiin.IO-techin sivuilla on 2080 revikat, Tom's Hardwarelle on puolestaan 2080 ti ulkona:
Aika hurjaa että 2080 ti on ainoa kortti joka jaksaa pyörittää yli 60 fps 4k:lla 1,5 vuotta vanhaa peliä
Results: Tom Clancy’s Ghost Recon, The Witcher 3, and WoW - Nvidia GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition Review: A Titan V Killer
Kyllähän tuo 2080 Ti on 3440x1440-resolla pelaavan unelmakortti! Kohta pyörii taas kaikki pelit nupit kaakossa ja lähempänä sataa fps:ää kuin 60:ä
P.S. Ei näy vielä Gigabyten 2080 Ti Gaming OC:n :n arvostelua missään
P.P.S. Ei muuten häviä tuo FE-malli paljoa kustomeille, muutaman fps:n ero - mitäs hittoa?
Ei vielä mutta näyttäisi "kaikki" tuskastelleen aikataulujen kanssa ja noita päivitellään varmasti joka revikkaan ellei tehdä kokonaan omia artikkeleita noilleOnko jossain testattu DLSS2x eli renderöidään 4k resolla ja DLSS käyttää taikaa ja saa kuvan näyttämään 8k renderiltä. Tuo minun mielestä se oikea käyttötarkoitus eikä mikään palikkareson suttaaminen muka-4k:ksi.
Voi mennä taas benchmarkin piikkiin, kun tossa on monta muutakin asiaa rikki, jotka taas toimii itse pelissä. Päivitystä odotellessa, niin pääsee joskus kokeilemaan..
Kieltämättä erikoinen julkaisu, kun kortit puskettiin ulos ilman pelitukea uusille ominaisuuksille.
Onkohan siellä jo 7nm kortit tulossa lähitulevaisuudessa vai miksi oli näin kova kiire?
Joo, tasan samat ajatukset täällä. QHD-näytön kanssa ei ole mitään kiirusta, 1080Ti piisaa paremmin kuin hyvin. Laadukkaan 4K-näytön kaveriksi taas 2080Ti olisi hyvin potentiaalinen hankinta.Tuon Tompan revikan perusteella vaikuttaisi siltä, että 4K harrastajille oikein hyvä ostos, hinnasta huolimatta. Nostaa jo nykyisten pelin FPS:ää monasti juuri tarpeeksi, ilman mitään virityksiäkään. Jos taas käyttää FHD tai siitä seuraavaa resoa, niin ei vielä tarpeellinen, mutta jos säteenseuranta ja muut uudet ominaisuudet tulevat käyttöön jossain vaiheessa, niin soveltuu toki sitten siihenkin sekmenttiin.
Ei se siitä nopeutumaan pääse ja toki kuvanparannusmetodit skaalauksessa ja arvauslogiikat voi parantua mutta siinäpä seJokohan joku on laskemassa ruohonkorsien kulmaa aa-analyysin tueksi
Itsehän tulen käyttämään DLSS 2X:ää, mutta en silti vetäisi kovin suuria johtopäätöksiä pelkästään yhden mittakaavaltaan pienen DLSS-testin perusteella. Ja voisin kuvitella, että tuo DLSS päivittyy ajan myötä - ja koska se hoidetaan tensor coreilla, niin tulevaisuudessa sen avulla 2080 tulee kiskomaan kunnon kaulaa 1080 Ti:hin verrattuna.
Uusien teknologioiden ongelma ei ole pelkästään huono teho. Miksi edes kehittää raytracingia hyödyntäviä pelejä jos ne teknologiat ei sisälly tuleviin konsoleihin? Tämä saattaa kuolla välittömästi, sillä eihän 2080-sarjan omistajille kannata pelejä tehdä. DLSS voi yleistyä enemmän kun se on vain pienitöinen lisä.
8k-näyttöjä ei vielä paljoa ole näkynyt. Sen sijaan skaalaus DSLL:llä hakkaa varmasti 100-0 nykyiset telkkareissä käytettävät skaalaukset kuvanlaadun puolesta, joten tuo on erittäin hyvä laite 4k-telkkarin/näytön kaveriksi.Onko jossain testattu DLSS2x eli renderöidään 4k resolla ja DLSS käyttää taikaa ja saa kuvan näyttämään 8k renderiltä. Tuo minun mielestä se oikea käyttötarkoitus eikä mikään palikkareson suttaaminen muka-4k:ksi.
Uusia konsoleita on tulossa 2020, ja siihen mennessä hitaampikin GPU-suunnittelija saattaa jotain saada aikaiseksi. AMD:lla on omien sanojensa mukaan kehitteillä "secret saucet" sekä Sonyn että MS:n kanssa, joten suattaapi olla, että sieltä myös löytyy vastineet RT- ja Tensor-virityksille.Miksi edes kehittää raytracingia hyödyntäviä pelejä jos ne teknologiat ei sisälly tuleviin konsoleihin? Tämä saattaa kuolla välittömästi, sillä eihän 2080-sarjan omistajille kannata pelejä tehdä. DLSS voi yleistyä enemmän kun se on vain pienitöinen lisä.
Ei ole, piirit ovat paitsi pirusti isompia kuin edeltäjänsä, myös valmistettu pienemmällä prosessilla (vaikka se 12nm toki perustuu 16nm:ään se on ihan oikeastikin pienempi kuulemma)Lisäksi valmistustekniikan kehitys on hidastunut ratkaisevasti. Nyt julkaistujen näyttisten suorituskykyhyppäys on tämä huomioonottaen suorastaan ihme.
Ennemmin piirien koko ei kasvanut, vaikka suhteellinen trankkumäärä kasvoi huomattavasti. Lisäksi saatiin korkeammat kellot ym kivaa. Ei enää, ei ainankaan läheskään yhtä usein ja homma hyytyy kokoajan lisää. Eli kyllä se on todella hyvä saavutus, kun ottaa huomioon, mitä kaikkea GPU:hun on myös ympätty lisää.Ei ole, piirit ovat paitsi pirusti isompia kuin edeltäjänsä, myös valmistettu pienemmällä prosessilla (vaikka se 12nm toki perustuu 16nm:ään se on ihan oikeastikin pienempi kuulemma)