NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Tossa Steam Surveyssä pitäis olla joku pelikohtainen tilastointi myös. Näkis paljon paremmin minkälaisilla korteilla ja kokoonpanoilla jengi pelailee.
Noi prosentuaaliset osuudet ei sinällään kerro oikein mitään, kun todella monet pelaa jotain Football Manageria tai indieitä tms. siellä pelkästään, joihin ei toki kummoista näyttistäkään tarvita.
 
Juu toki ja suuri syy miksi itsellekin RTX kortti tulee :) Mutta suora vertailu kortteihin, missä ei rautapuolen tukea noille ominaisuuksille ole on vähän meh IMO. Varsinkin jos puhutaan ray tracingista. Tietenkään ne ei pärjää mihinkään noissa.

Itseäni tuossa videossa kiinnosti enemmänkin 2080:n ja 2080 Ti:n välinen suorituskykyero, ja framerate 2560x1440 (DLSS) resoluutiolla. Toivo elää edelleenkin, että perus-2080 jaksaisi vääntää säteenseurantaa peleissä myös 1080p:tä isommilla resoilla, kunhan koodi saadaan optimoitua.
 
Nvidian kannattas laittaa kortteihinsa joku "mahtava super turbo hämmästyttävä" ominaisuus ja diili isojen pelien tekijöitten kanssa että tukevat sitä "hämmästyttävää" ominaisuutta jonka saa käyttöön vain kun ostaa heidän korttinsa . Helppoa kun ei oo kilpailijoita ja voi hinnoitella vaikka kuinka kalliiksi ja ihmiset ostaa vaikka pankkilainalla tai jättää ruoka ostokset väliin jotta saa kortin ;D.
 
Itseäni tuossa videossa kiinnosti enemmänkin 2080:n ja 2080 Ti:n välinen suorituskykyero, ja framerate 2560x1440 (DLSS) resoluutiolla. Toivo elää edelleenkin, että perus-2080 jaksaisi vääntää säteenseurantaa peleissä myös 1080p:tä isommilla resoilla, kunhan koodi saadaan optimoitua.

Jees, sama juttu! Ja toivo elää itselläkin RT juttujen suhteen, ettei se olisikaan IHAN niin raskasta tällä genillä kun on maalailtu.
 
Tuossa Wolfenstein-benchmarkissa ei käsittääkseni ole käytössä mitään NVidia-spesifistä tekniikkaa tai Turing-optimointia? Pikemminkin päinvastoin:

Tuosta huolimatta suorituskyky on hurjan hyvä.
Rapid Packed Math on AMD:n nimi (tuplanoupeudella toimivalle) FP16-tuelle, Turing tuo vihdoin tuplanopeuden FP16-tuen myös NVIDIAn kuluttajanäytönohjaimiin mikä selittänee ainakin osan tuosta
 
Mielestäni Linus Tech Tipsin video näistä on ihan asian ytimessä. Nvidia myy tai vähintäänkin koittaa myydä kortteja DLSS:n ja RT:n avulla mutta kumpaakaan ei pysty vielä hyödyntämään käytännössä missään. Kuluttaja saa silti kuitenkin maksaa noista ominaisuuksista ryöstöhintoja ja toivoa, että niistä on joskus hyötyä (ja mielellään ennen seuraavaa 3000-sukupolvea). RT ja DLSS (+Vulkan) vertailuissa nämä tietysti pyyhkivät lattiaa Pascaleilla mutta niin kauan kuin noita käyttäviä pelejä ei (juurikaan) ole niin vertailua on ihan asiallista tehdä perinteisemmissä pelitehoissa. Niissäpä taas tilanne ei olekaan niin suotuisa RTX-korteille vaan 1080Ti tarjoaa huomattavasti parempaa vastinetta rahoille. Eiköhän nuo RT:t, DLSS:t sun muut ominaisuudet johda aikoinaan siihen, että RTX-kortit tekevät nykyisistä GTX-korteista uusissa peleissä lähes hyödyttömiä mutta kuinka kauan tähän sitten menee? Vaikea usko, että vielä ensivuonnakaan nähtäisiin noita Wolfenstein 2:n tyyppisiä fps-eroja 1080Ti ja 2080 välillä valtaosassa pelejä.
 
Jees, sama juttu! Ja toivo elää itselläkin RT juttujen suhteen, ettei se olisikaan IHAN niin raskasta tällä genillä kun on maalailtu.

Joo onhan noi nyt demotut implementaatiot olleet aika nopeasti kyhättyjä "päälle liimauksia". Suurin parannus olisi ehdtottomasti se, että RT "efektit" voitaisiin ajaa alemmalla tarkkuudella vs rasterisaatio, mikä ei ole tällä hetkellä mahdollista. Jossain siitä oli juttua, että tuo voitasiin saada ajurimuutoksilla toteutettua.

Toinen juttu on se, että nyt tuo RT vaihe ajetaan viimeisenä päälle liimattuna kerroksena, kun rasterisaatio on saatu tehtyä, ja tuon RT:n laskemiselle jäävä aika on hyvin lyhyt. Tähän on käsittääkseni mahdollista vaikuttaa enginen muutoksilla ja ehkä saadaan jossain vaiheessa päivitetyt enginet, joissa RT:a voidaan ajaa samaan aikaan rasterisaation rinnalla, jolloin ei ole ihan niin pieni se ikkuna niiden RT:efektien laskemiseen.
 
Tässä omia ajatuksia kommenttien perusteella..

Ilmeisesti suuri osa lukijoista odottaa että saataisiin aina jatkossakin sukupolvien välillä se +80% suorituskykyparannus joka nähtiin 980 Ti (Maxwell) -> 1080 Ti (Pascal) välillä, mutta ei taideta hoksata/muistaa/tietää että tuossa suorituskykyparannus perustui lähes yksinomaan valmistusprosessin huimaan kehitykseen kellotaajuuden osalta, itse arkkitehtuurillisten parannusten jäädessä hyvin pieniksi, tuskin ihan heti nähdään samanlaista hyppyä kellotaajuuksissa. Edellä mainitusta syystä tarkasteluun kannattaakin ottaa esimerkiksi GTX 780 Ti -> GTX 980 Ti, jossa suorituskykyparannus oli about samaa luokkaa kuin nyt, samoin hintakehitys ($390 -> $650 (+66%, 980 Ti:n julkaisun aikaiset MSRP:t) vs 699€ -> 1169€ (+67%, Saksan hinnat), tosin tuolloin ei tullut mitään merkittäviä uusia ominaisuuksia, unohtamatta sitä että vielä tulloin oli tiukka kilpailutilanne AMD:n kanssa. Toki itseäkin sylettää tämä nykyinen hintakehitys, mutta nyt aletaan ola siinä tilanteessa ettei kilpailua ole, joten lopputulos tämä, ja kun suorituskyvylle on tarvetta.:tdown:

perfrel_3840.gif
relative-performance_3840-2160.png
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä kannattaako hirveästi vetää vielä johtopäätöksiä monen pelin keskiarvolla lasketuista nopeuksista kun puhutaan day0 ajureista, aiemmilla sukupolvilla (900- ja 1000-sarjat) pitkän ajan ajurietu on kuitenkin ollut keskimäärin 5 prosentin luokkaa alkupään ajureihin verrattuna.

Ja jottei syntyisi kakkamyrskyä niin ei, en ole ennakkotilannut mitään, enkä ole aivan heti tilaamassakaan :beye:
 
Tässä omia ajatuksia kommenttien perusteella..

Ilmeisesti suuri osa lukijoista odottaa että saataisiin aina jatkossakin sukupolvien välillä se +80% suorituskykyparannus joka nähtiin 980 Ti (Maxwell) -> 1080 Ti (Pascal) välillä, mutta ei taideta hoksata/muistaa/tietää että tuossa suorituskykyparannus perustui lähes yksinomaan valmistusprosessin huimaan kehitykseen kellotaajuuden osalta, josta tuo suorituskykyparannus lähes yksinomaan johtui, tuskin ihan heti nähdään samanlaista hyppyä kellotaajuuksissa. Edellä mainitusta syystä tarkasteluun kannattaakin ottaa esimerkiksi GTX 780 Ti -> GTX 980 Ti, jossa suorituskykyparannus oli about samaa luokkaa kuin nyt, samoin hintakehitys ($390 -> $650 (+66%, silloinen MSRP) vs 699€ -> 1169€ (+67%, Saksan hinnat), tosin tuolloin ei tullut mitään merkittäviä uusia ominaisuuksia, unohtamatta sitä että vielä tulloin oli tiukka kilpailutilanne AMD:n kanssa. Toki itseäkin sylettää tämä nykyinen hintakehitys, mutta nyt aletaan ola siinä tilanteessa ettei kilpailua ole, joten lopputulos tämä, ja kun suorituskyvylle on tarvetta.:tdown:

Anandtechin mukaan kyllä 780TI:n julkaisuhinta oli Yhdysvalloissa 699$ ja 980TI 649$? Ei ihan vastaavaa hintakehitystä mitä nyt tuli.
 
Anandtechin mukaan kyllä 780TI:n julkaisuhinta oli Yhdysvalloissa 699$ ja 980TI 649$? Ei ihan vastaavaa hintakehitystä mitä nyt tuli.
Hups, tarkoitus oli mainita uudemman mallin julkaisun hetkinen hintaero joka oli tuo mainitsemani $390 vs $650, ei ko. tuotteen julkaisun aikainen MSRP. Korjasin viestiäni sen verran että nyt ymmärtää.
 
Kohdassa ~1:46 on still-kuvien vertailua DLSS vs TAA. DLSS on aikasta suttuinen verrattuna oikeaan 4k.
 
Tässä omia ajatuksia kommenttien perusteella..

Ilmeisesti suuri osa lukijoista odottaa että saataisiin aina jatkossakin sukupolvien välillä se +80% suorituskykyparannus joka nähtiin 980 Ti (Maxwell) -> 1080 Ti (Pascal) välillä, mutta ei taideta hoksata/muistaa/tietää että tuossa suorituskykyparannus perustui lähes yksinomaan valmistusprosessin huimaan kehitykseen kellotaajuuden osalta, josta tuo suorituskykyparannus lähes yksinomaan johtui, tuskin ihan heti nähdään samanlaista hyppyä kellotaajuuksissa. Edellä mainitusta syystä tarkasteluun kannattaakin ottaa esimerkiksi GTX 780 Ti -> GTX 980 Ti, jossa suorituskykyparannus oli about samaa luokkaa kuin nyt, samoin hintakehitys ($390 -> $650 (+66%, 980 Ti:n julkaisun aikaiset MSRP:t) vs 699€ -> 1169€ (+67%, Saksan hinnat), tosin tuolloin ei tullut mitään merkittäviä uusia ominaisuuksia, unohtamatta sitä että vielä tulloin oli tiukka kilpailutilanne AMD:n kanssa. Toki itseäkin sylettää tämä nykyinen hintakehitys, mutta nyt aletaan ola siinä tilanteessa ettei kilpailua ole, joten lopputulos tämä, ja kun suorituskyvylle on tarvetta.:tdown:

perfrel_3840.gif
relative-performance_3840-2160.png

Ei kukaan varmaan joka sukupolvenvaihdokselta tuolloista 80% suorituskykyhyppyä oletusarvoisesti oleta, kun tommosia aika harvoin näkee kuinenkaan. Tässä nyt tosiaan vaan hintahyppy lähes tuplaantui ja suorituskykyhyppy puolittui --> tuntuu sille, että NVIDIA työntää kuivana kakkoseen... :beye:

Toki kilpailun puutteestahan tämä suoraan johtuu ja kuivana joutuu kakkoseen ottamaan, jos on pakko/kova halu saada uusinta ja nopeinta.

Uudet ominaisuudet ei vielä hirveesti lämmitä. Varsinkin RT:n osalta voi aika varmasti jo sanoa, että ei ihan heti tule olemaan mikään kovin laajalle leviävä ja merkittävä juttu. Enginet pitää päivittää tukemaan tuota kunnolla ja nyt kehityksessä olevat pelit tuskin tulee tuota ihan enginetasolla kunnolla tukemaan. Kun saadaan enginet tukemaan kunnolla, niin istten seuraavat peliprojektit alkaa olla jo siinä vaiheessa, että tukevat kunnolla RT:a ja siinä viaheessa on jo todennäköisesti 3000 sarjalaiset myynnissä.

DLSS nyt on potentiaalisesti nopeammin hyödyksi oleva tekniikka, mutta vaatii vielä lisätestejä oikeilla peleillä, ennen kun sen pohjalta itse lähtisin näyttistä ostamaan.

Kyllä itseänikin tuo 2080 Ti kiinnostaa tehojensa puolesta, kun nytkin on jo pelejä, jotka ei UW resolla meinaa hyvillä kuvanlaatuasetuksilla ihan sulavasti pyörähtää tuolla 1080 Ti:llä... Mutta on tossa hinnassa 200-300 sataa liikaa, että ainakaan tältä istumalta lähtis päivittämään.
 
Viimeksi muokattu:
Kohdassa ~1:46 on still-kuvien vertailua DLSS vs TAA. DLSS on aikasta suttuinen verrattuna oikeaan 4k.
Itsekin huomasin, mutta sitten taas joissain kohdissa DLSS on paljon terävämpi, kuten esim. 9:37 kohdassa nuotiota katsoessa.:confused:
 
Itsekin huomasin, mutta sitten taas joissain kohdissa DLSS on paljon terävämpi, kuten esim. 9:37 kohdassa nuotiota katsoessa.:confused:

Juups, samoja huomioita täällä. Kokonaisuutena vaikuttaa kuitenkin oikeinkin hyvältä suorituskykyhyödyt huomioiden :tup:
 
Itsekin huomasin, mutta sitten taas joissain kohdissa DLSS on paljon terävämpi, kuten esim. 9:37 kohdassa nuotiota katsoessa.:confused:

Jep, kuvia tarkemmin tutkiessa eroja kyllä löytyy suuntaan ja toiseen. Videolla kuitenkin mainittiin, että liikkuvassa kuvassa eroa DLSS:n ja natiiviresoluution välillä on erittäin vaikea huomata, mikä lienee se tärkein juttu.
 
Kohdassa ~1:46 on still-kuvien vertailua DLSS vs TAA. DLSS on aikasta suttuinen verrattuna oikeaan 4k.
Sanovat tuossa että "right after a frame change". Eli kun scene vaihtuu, ensimmäiseen freimiin ei DLSS vaikuta, vaan vasta sitä seuraaviin.

Tästä syystä tuon kohdan DLSS stilli on koskematon 1440p. Ja TAA kuva anti-aliasoimaton.
 
Miltähän ne suorituskykyerot näyttäisivät jos nVidialla olisi vieläkin käytössä 980ti:n aikainen räpellys jäähynä? Aiemmin pärjättiin huonollakin jäähyllä varustetulla 400€:n kortilla vanhaa lippulaivaa vastaan, nyt hävitään paikoin uudella jykevämmällä jäähyllä varustetulla ja hintalappuna 800€.

1080ti Strix vs 1080ti? FE 5% hitaampi.
980ti Strix vs 980ti? Vakiojäähyllä 16%:a hitaampi.
perfrel_3840_2160.png

perfrel_3840.gif

Vaatiiko tuo dlss lukitun kameraputken vai toimiiko ihan peleissäkin?
 
Itsekin huomasin, mutta sitten taas joissain kohdissa DLSS on paljon terävämpi, kuten esim. 9:37 kohdassa nuotiota katsoessa.:confused:
En vielä ehtinyt katsomaan videota, mutta jo ekasta scenestä FFXV:ssä tiedetään että DLSS on liian terävä (se on DoF-efekti ja ne kalliot ja puskat ovat pehmeitä myös ilman AA:ta testin julkisessa versiossa), mikä tarkoittaa että sama saattaa toistua myöhemmin testissä
 
Vaatiiko tuo dlss lukitun kameraputken vai toimiiko ihan peleissäkin?
Toimii peleissä, niitä vartenhan tuo nimenomaan kehitetty ja markkinoitu. DF tuossa videossaan pohti samaa, kun tällä hetkellä pelkkiä demoja joissa kameraan ei voi vaikuttaa, mutta tuossa FFXV demossa on taistelukohtaus joka on joka kerta erilainen. Nvidia ei tuossa demossa siis ainakaan mitään ihan järkyttävää kusetusta ole voinut järjestää.
 
En vielä ehtinyt katsomaan videota, mutta jo ekasta scenestä FFXV:ssä tiedetään että DLSS on liian terävä (se on DoF-efekti ja ne kalliot ja puskat ovat pehmeitä myös ilman AA:ta testin julkisessa versiossa), mikä tarkoittaa että sama saattaa toistua myöhemmin testissä
Tuossa 9:37 kohdassa ennemminkin TAA on liian sumea, eli eipä tuokaan ole noin yksiselitteistä.

Edit: Kohdassa 17:18 näkyy selvästi DLSS ja TAA erot liikkumattomassa kuvassa ja heti hieman sen jälkeen näkyvässä liikkuvassa kusassa keskellä kuvaa näkyvässä "tunnelissa" pientä bugia DLSS:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Kaunkos muuten meni että saatiin ekat pelit jotka tukivat tesselaatiota kun ko. ominaisuus esiteltiin? @Kaotik
Määrittele tesselaatio ja tesselaation esittelypäivä :P
Jos tarkoitat DirectX 11:n "virallista tesselaatiotukea" niin kunnia taitaa mennä BattleForgelle, joka julkaistiin maaliskuussa 2009 ja sai DX11-päivityksen (sis. tesselaation) saman vuoden syyskuussa käytännössä yhdessä ekojen DX11-näyttisten eli HD 5870/5850 julkasun kanssa.
ATI/AMD:lla oli kuitenkin tesselaatioyksiköitä grafiikkapiireissään jo ennen tätä ja muistaakseni niitäkin käytettiin joissain peleissä. Sitä ennen oli myös TruForm eli N-Patches jo Radeon 8500:ssa (ja NVIDIAn RT-patches mutta sen tuki loppui ihan NVIDIAn puolelta lyhyeen) jota myös käytettiin joissain peleissä.
 
Tuossa 9:37 kohdassa ennemminkin TAA on liian sumea, eli eipä tuokaan ole noin yksiselitteistä.

Edit: Kohdassa 17:18 näkyy selvästi DLSS ja TAA erot liikkumattomassa kuvassa ja heti hieman sen jälkeen näkyvässä liikkuvassa kusassa keskellä kuvaa näkyvässä "tunnelissa" pientä bugia DLSS:n kanssa.
Niin siis mun pointti oli että jos TAA näyttää "liian pehmeältä" vrt DLSS ensin pitäisi katsoa sama kohta demosta ilman AA:ta että nähdään onko kyse rikkinäisestä/väärin arvotusta DoF:sta DLSS:n kanssa vai TAA:n liiasta pehmeydestä, koska se tiedetään että ainakin osassa demoa DLSS kusee DoF:n
 
Niin siis mun pointti oli että jos TAA näyttää "liian pehmeältä" vrt DLSS ensin pitäisi katsoa sama kohta demosta ilman AA:ta että nähdään onko kyse rikkinäisestä/väärin arvotusta DoF:sta DLSS:n kanssa vai TAA:n liiasta pehmeydestä, koska se tiedetään että ainakin osassa demoa DLSS kusee DoF:n
Mielenkiintoista antia tuossa videolla myös tuo DLSS + RT suorituskyky kohdassa 22:11, joka mahdollistaa Starwars-demossa siedettävän fps:n 1440p resoluutiolla, tuossa demossa RT lienee vielä raskaampaa kuin tulevissa peleissä.
 
Jos sortuu tälläsen 2080 ti:n ostamaan, niin mikähän malli noista olis fiksuin ostaa? kun hinnatkin on casekingillä esim 1229-1399 välillä
 
Jos sortuu tälläsen 2080 ti:n ostamaan, niin mikähän malli noista olis fiksuin ostaa? kun hinnatkin on casekingillä esim 1229-1399 välillä
Jos haluaa päästä "halvalla" niin ei tuo MSI Duke ainakaan kovin hirveästi häviä kalliimmille versioille.

MSI GeForce RTX 2080 Ti Duke 11 GB Review

Edit: Näemmä Casekingissä hintaero Duke vs Trio vain 30€, joten tuolla erolla toki Trio..
 
Onko missään listaa missä kaikissa korteissa on reference pcb? Ton asuksen turbon saisi 1166€ Cyberportista, ei tosin ole varastossa.
 
Mielenkiintoista antia tuossa videolla myös tuo DLSS + RT suorituskyky kohdassa 22:11, joka mahdollistaa Starwars-demossa siedettävän fps:n 1440p resoluutiolla, tuossa demossa RT lienee vielä raskaampaa kuin tulevissa peleissä.
Kuten totesin, en ole vielä videota katsonut läpi niin en osaa niistä kommentoida.

Sivuhuomiona yksi asia mikä ei ole tullut esille huomatakseni: DLSS on ilmeisesti opetettava paitsi joka pelille erikseen, myös joka resoluutiolle erikseen. Tämän vuoksi esimerkiksi FFXV:ssä DLSS on ilmeisesti tuettu vain 4K-resoluutiolla (ja DLSS:n kanssa renderöidään todellisuudessa 1440p:nä) ja 1440p-resoluutiolla Star Wars -demossa (ei tietoa oikeasta resosta) ((4K 2080 Ti:llä erikseen))
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista antia tuossa videolla myös tuo DLSS + RT suorituskyky kohdassa 22:11, joka mahdollistaa Starwars-demossa siedettävän fps:n 1440p resoluutiolla, tuossa demossa RT lienee vielä raskaampaa kuin tulevissa peleissä.
Optimisti pettyy ;)

Yksi jännä havainto Infiltrator DLSS demossa (videon kohdassa ~19:00) oli tuo, että kun 100% resoluutiolla rendatussa kuvassa (TAA) muistikaista loppuu kesken, fps romahtaa. DLSS:llä tätä ei tapahtunut, koska rendataan alemmalla resoluutiolla, jolloin muistikaistavaatimus pienempi.

Nyt tuo tapahtui jopa 2080Ti:llä, mutta enitenhän tästä hyödytään heikommilla 20-sarjalaisilla.

DLSS on ilmeisesti opetettava paitsi joka pelille erikseen, myös joka resoluutiolle erikseen.
Harmillista jos tosiaan näin :itku:

Dynaamisuus olisi ollut mahtava ominaisuus tälle, esim. jonkinlaisen dynaamisen resoluutio skaalauksen rinnalla, jolloin voidaan pakottaa fps halutun rajan ylle.
 
Ei kyllä näytä olevan mitään iloa tuosta MSI:n 2080 Ti Trion ylimääräisestä lisävirtaliittimestä Guru3D:n arvosteluiden perusteella, onneksi en tilannut sitä. FE kellottui paremmin ja pärjäsi kellotettuna paremmin 3/4 peleistä :confused:
 
Kahden 8pin kanssa kortti saa 375W. Luulis sen riittävän jo aika moneen käyttöön, joten ei ihme että ylimääräisillä liittimillä ei saada enää etua.
 
Osui Anandtechin testistä mielenkiintoinen poikkeus silmiin:

2080 ottaa Wolfenstein II:ssa 1080 Ti:n verrattuna kaulaa 1080p- ja 1440p- resoluutioilla 38-45%. Tämä ei tietenkään muuta miksikään sitä tosiasiaa, että 2080/Ti ovat juuri nyt vähän hankalasti perusteltavia hankintoja (vaikka itsellenikin on yksi 2080 tulossa), mutta vihjaisee kuitenkin siihen suuntaan, että Turingin potentiaalia ei ole vielä nähty.

Wolfenstein 2 suorituskyky oli tullut esiin usealla sivustolla ja vaikuttaa hyvin lupaavalta.

Sama havaittavissa uudessa Shadow of the Tomb Raiderissa (dx12). Liekkö kyse FP16 tuesta vai hyvästä DX12 toteutuksesta.
shadow_of_the_tomb_raider_2080_Ti_2.png



upload_2018-9-20_16-41-43.png


Harmillisen harva sivusto testannut tuon pelin.. Johtunee siitä, että ilmestyi pari päivää ennen testejä.
 
Viimeksi muokattu:
jos nää ois nimetty 2080-->2070 ja 2080 ti ---> 2080 niin porukka valittais enään vaan hinnasta...
 
Kompletin 2080 Duket viivästyy ainakin viikolla.. Onkohan noita rantautunut mihinkään kauppaan? Eikös Gigantilla viivästynyt myös?
upload_2018-9-20_16-46-3.png
 
Kompletin 2080 Duket viivästyy ainakin viikolla.. Onkohan noita rantautunut mihinkään kauppaan? Eikös Gigantilla viivästynyt myös?
upload_2018-9-20_16-46-3.png
Dukeista en osaa sanoa, mutta itse juuri tänään siirsin Gaming X Trion tilauksen Gigantista Jimmssiin, kun vieläkin uhkasivat Gigantista toimittaa vasta lokakuun puolella ja Jimmsillä oli heti tarjolla.
 
Kyllä toi DF:n DLSS video oli aika mielenkiintoinen. Positiivisen kuvan antaa kyllä ko. tekniikasta ja hyvin selventävät, että tässä ei tosiaan käytetä edellisen ruudun informaatiota tuon upskaalatun kuvan tuottamiseen, toisin kun perinteisissä upskaalausmenetelmissä. Tämä parantaa kuvanlaatua varsinkin nopeammissa liikkeissä, kun haamukuvia ym. ei ilmene.

Nyt kun tulis vielä tuki johonkin oikeaan peliin.
 
Huomenna pitäisi tulla MSI 2080 trio jimssiltä. Pitääkö olla huolissaan powerin riittävyydestä? 550W Seasonic Gold pyörittää tällä hetkellä Intelin 6600k(kellotettu 4.4Ghz), Asuksen 970, pari SSD ja 1 normikovoa....
 
Kompletin 2080 Duket viivästyy ainakin viikolla.. Onkohan noita rantautunut mihinkään kauppaan? Eikös Gigantilla viivästynyt myös?
upload_2018-9-20_16-46-3.png
Samaa tässä masistelin. :(

Komplettillahan oli ihan ylioptimistiset arviot, kun vielä tänään puolelta päivin arvioivat valtaosan kaikista 20-sarjalaisista saapuvan varastoon syyskuun 20. Osasin ennakoida etteivät saavu kun kaikilla muilla kaupoilla paljon pessimistisemmät (realistisemmat) arviot. Silti pieni toivon kipinä eli, koska Komplettilla oli parhaiten kortteja saatavilla nyt julkaisupäivänä ja pari korttia jo eilenkin.

Vasta lokakuun puolella saamme siis korttimme näillä näkymin. Norjasta kun kestää jopa viikko lähetyksissä. :itku:

Ylipäätään saatavuus nyt julkaisupäivänä todella heikko. Proshopissa oli Ti korteista yhtä blower-mallia mutta ei ole enää. Muuten vain jotain perusmalleja siellä sun täällä.
 
Tässä kun näitä revikoita on päivä jo makusteltu, niin vahvistuu se käsitys, että tuhnuhan tästä tuli. Kannattaa skipata nämä ja odotella seuraavan polven kortteja.

Steve tuossa videon lopussa summaa omatkin ajatukset tästä julkaisusta aika hyvin:
 
Kyllä toi DF:n DLSS video oli aika mielenkiintoinen. Positiivisen kuvan antaa kyllä ko. tekniikasta ja hyvin selventävät, että tässä ei tosiaan käytetä edellisen ruudun informaatiota tuon upskaalatun kuvan tuottamiseen, toisin kun perinteisissä upskaalausmenetelmissä. Tämä parantaa kuvanlaatua varsinkin nopeammissa liikkeissä, kun haamukuvia ym. ei ilmene.

Nyt kun tulis vielä tuki johonkin oikeaan peliin.
En muista tuollaista kuulleeni ja jos sanoivat niin niin puhuivat pötyä. DLSS käyttää TAA:n tapaan edellisiä frameja, mutta samalla kun se skaalaa kuvaa isommaksi ja arpoo sinne yksityiskohtia se siivoaa niitä haamukuvia
 
Huomenna pitäisi tulla MSI 2080 trio jimssiltä. Pitääkö olla huolissaan powerin riittävyydestä? 550W Seasonic Gold pyörittää tällä hetkellä Intelin 6600k(kellotettu 4.4Ghz), Asuksen 970, pari SSD ja 1 normikovoa....

Voi vetää tiukille, jos on ylikellotukset käytössä ja paljon lisälaitteita. Seasonicin powerit on kyllä tosi laadukkaita ja JohnnyGurun testissä tuo Focus 550W Gold poweri antoi luvatut 550W käyttöön, jota ei voi sanoa monenkaan valmistajan powereista.
Seasonic Focus Plus 550W Gold Review

Sittenpähän sen näet, jos virrat häviää ykskaks, niin ei riittänyt..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 386
Viestejä
4 511 009
Jäsenet
74 359
Uusin jäsen
Sigma gooner

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom