NVIDIA GeForce GTX 1070 / 1080 -thread (Pascal GP104)

Hain uuden powerin eikä se nyt ihan putkeen mennyt tämä asennus. Nyt ei käynnisty enää millään näyttiksellä.

Näyttiksessä on valot ja kotelon taakse tulee merkkivalo. Virtanappulasta painaessa pyöräyttää kerran tuulettimet ja näyttiksen päävalot vilahtavat. Kuuluu "tsup" kerran ja se on siinä. Mitään ei tapahdu jos painaa virtanappulaa uudelleen mutta tuon saa toistettua kunhan käyttää virrat pois kytkimestä. Emo ei vilauta mitään valoja.

Sinäänsä ei liity enää topicin aiheeseen mutta ihmetyttää että mikä mättää. Irrotin powerin kolmeen kertaan. Samoin liittimet. 24 pinninen ja cpu johto ovat kiinni varmasti kiinni.
Kai oot tarkistanut myös kortin olevan pohjassa, entäs näyttiksen virtaliittimet? Kokeille resetoida fyysisesti bios emolta?

Emolta patteri pois hetkeksi sitten takaisin sekä uusi yritys.

Komponenttien testaus mahd toisessa koneessa jotta niiden toimivuus voidaan todeta aukottomasti.
Jäljelle jää lopulta emolevy, eikä ole uutta että emolevyn takia homma kusee.

Emolta patteri pois hetkeksi sitten takaisin sekä uusi yritys.

Komponenttien testaus mahd toisessa koneessa jotta niiden toimivuus voidaan todeta aukottomasti.
Jäljelle jää lopulta emolevy, eikä ole uutta että emolevyn takia homma kusee.
Patteri irrotettu mutta ei mitään vaikutusta. Virta ei vain kulje perille saakka jostain syystä. Tämä powerin vaihtohan sen on täytynyt aiheuttaa koska toimi vielä vanhalla virtalähteellä pois lukien tämä gtx 1080.

Edellinen poweri ei ollut täys modulaarinen. Siinä siis emon ja prossun johdot olivat kiinteät. Tässä rm750x 24 pinninen emon liitin tulee emolta kahdessa osassa ja 8 pinninen cpu johto on samassa liitinpakassa pci-e liitinten kera.

Minulla on kytkettynä ne molemmat 24pin johdon liittimet. Näin sen ainakin oletan olevan oikein eikä tuo cpi johtokaan kait väärään paikkaan voi edes laittaa.

Ei kait se biossiin käynnistyäkseen muuta pitäisi edes tarvita?

Patteri irrotettu mutta ei mitään vaikutusta. Virta ei vain kulje perille saakka jostain syystä. Tämä powerin vaihtohan sen on täytynyt aiheuttaa koska toimi vielä vanhalla virtalähteellä pois lukien tämä gtx 1080.

Edellinen poweri ei ollut täys modulaarinen. Siinä siis emon ja prossun johdot olivat kiinteät. Tässä rm750x 24 pinninen emon liitin tulee emolta kahdessa osassa ja 8 pinninen cpu johto on samassa liitinpakassa pci-e liitinten kera.

Minulla on kytkettynä ne molemmat 24pin johdon liittimet. Näin sen ainakin oletan olevan oikein eikä tuo cpi johtokaan kait väärään paikkaan voi edes laittaa.

Ei kait se biossiin käynnistyäkseen muuta pitäisi edes tarvita?
Ethän käyttänyt uudelle powerille mitään vanhan powerin johtoa? Kerran itsellä meni kahden powerin piuhat sekaisin ja kone ei inahtanutkaan, jos oli toisen powerin johto kiinni. Liittimet oli fyysisesti samanlaisia.

Ethän käyttänyt uudelle powerille mitään vanhan powerin johtoa? Kerran itsellä meni kahden powerin piuhat sekaisin ja kone ei inahtanutkaan, jos oli toisen powerin johto kiinni. Liittimet oli fyysisesti samanlaisia.
Vanhasta ei ole jäljellä kuin yksi satapiuha.

Vanhasta ei ole jäljellä kuin yksi satapiuha.
Ja tästä tuli näköjään oppirahat maksettua. Se siitä ssd-asemasta.

Diagnoosia saatu pidemmälle. Poweri toimii. Uusi sekä vanha. Emossa jotain häikkää. Asus antaa 99 erroria ja väliin virta kulkee ja välillä ei.

Heitin fyysisesti pienemmän näyttiksen toiseen pcie väylistä johon ei 1080 mahdu prosessorikuulerin takia ja siinä se tuntuu toimivan. Toisin kuin ylemmässä josta se herää tai kuten yleensä: ei herää lainkaan.

Väylässä on siis todnäk jotain vikaa. Pääsisi helpolla jos tuosta toimivasta slotista saisi vaikka jollain adapterilla paikan näyttikselle mutta tällaisia ratkaisuja ei taida olla olemassa :)

Ja tästä tuli näköjään oppirahat maksettua. Se siitä ssd-asemasta.

Diagnoosia saatu pidemmälle. Poweri toimii. Uusi sekä vanha. Emossa jotain häikkää. Asus antaa 99 erroria ja väliin virta kulkee ja välillä ei.

Heitin fyysisesti pienemmän näyttiksen toiseen pcie väylistä johon ei 1080 mahdu prosessorikuulerin takia ja siinä se tuntuu toimivan. Toisin kuin ylemmässä josta se herää tai kuten yleensä: ei herää lainkaan.

Väylässä on siis todnäk jotain vikaa. Pääsisi helpolla jos tuosta toimivasta slotista saisi vaikka jollain adapterilla paikan näyttikselle mutta tällaisia ratkaisuja ei taida olla olemassa :)
Jos on vain tuosta kiinni ettei ohjain mahdu niin onnistuisko riser kaapelilla?
SilverStone RC03, PCIe x16 Riser -kaapeli, 220mm, musta - 29,90€

Missä hinnoissa pyörii 1080ti FE?
Voisin kuvitella, että siinä 500e kantturoissa tai pikkisen alle. Siihen hintaan tuntuu noita vähän "huonompia" customeita saada, niin aika samaa tasoa taitaavat olla. Itsekin moista kyttäilen sivusilmällä.

Perhana. Kaveri lupas myydä minulle moisen hintaan 200.. Onhan se sitten haettava pois kunhan lomarahat napsahtaa.

En tiiä miks myy halvalla. Myynny muitakin hyviä osia halvalla. Kaipa se on kaveri alennus. Kortti tulee kyllä tarpeeseen 1060 3gb tilalle :)

Onko tämmöinen käyrä etäisesti edes ok? Kortti gtx 1080. Tuossa on korotettu muistin kelloja +300.

Afterburner_1.jpg

Sehän taitaa olla aika paljo kortista kiinni ja testaamallaha tuo selviää. Ite laitan heaven benchmarki pyörimää, valitsen halutun kellotaajuuden ja alan laskemaan voltteja asteittan kunnes heaven kippaa. Siitä sitte kattelee vierestä sitä tarkempaa volttia millä pysyy vakaana.

Unigine heavenilla olen nyt ajellut eri asetuksilla. Vakaana tuntuu pysyvän asetuksilla (afterburner) core clock 1961mhz ja memory clock 6003mhz (+1000mhz) virralla 950mv. Enempää ei anna muistin kelloja korottaa. Teenköhän nyt jotain väärin vai miten tuo antaa noin paljon korottaa muistin kelloja mutta ytimen kellojen nosto kaataa aika herkästi Heavenin?

Unigine heavenilla olen nyt ajellut eri asetuksilla. Vakaana tuntuu pysyvän asetuksilla (afterburner) core clock 1961mhz ja memory clock 6003mhz (+1000mhz) virralla 950mv. Enempää ei anna muistin kelloja korottaa. Teenköhän nyt jotain väärin vai miten tuo antaa noin paljon korottaa muistin kelloja mutta ytimen kellojen nosto kaataa aika herkästi Heavenin?
Aika paljo kyllä tosiaan antaa muisteja nostella, mutta tuo muistien kellottuvuus ja core clockin kellottuvuus ei ole millään tapaa sidottuna toisiinsa. Aikalailla silikoonilotosta kyseä kuin hyvin core kellottuu/alikellottuu.

hei mulla on gtx 1070 armor oc tuulettimet huutaa 80% noin onko normaalia lämmöt siinä 80 noin pintaan onko normaali lämmöt?

hei mulla on gtx 1070 armor oc tuulettimet huutaa 80% noin onko normaalia lämmöt siinä 80 noin pintaan onko normaali lämmöt?
Armorit on vähän heikompia kortteja jäähdytyksen suhteen. Saako kortti ilmaa hyvin/onko kuinka pölyssä? Esim. Msi Afterburnerilla pystyy tekemään omanlaisen tuuletinkäyrän, mutta vaikuttaa vain siltä että jäähdytysteho ei riitä lämpöjen kanssa ja sen takia huutaa.

Kuinkas porukka on näytönohjaimen lämpötahnoja vaihdellu? Itellä tuo 1080 strix vakio kelloilla ja välillä lämmöt pomppaa tuonne 75 asteeseen. Onko tuo ihan normaalia vai pitääkö vaihella tahnoja. Oon sen välillä putsaillu pölystä mutta ei tunnu auttavan hirveesti

Kuinkas porukka on näytönohjaimen lämpötahnoja vaihdellu? Itellä tuo 1080 strix vakio kelloilla ja välillä lämmöt pomppaa tuonne 75 asteeseen. Onko tuo ihan normaalia vai pitääkö vaihella tahnoja. Oon sen välillä putsaillu pölystä mutta ei tunnu auttavan hirveesti
Onko se aina ollu sen 75c, vai onko ajan myötä hivunnu ylöspäin? Tietämättä millanen ilmanvaihto sulla on kopassa niin hankala sanoa onko korkea. Yleensä tuo tahnan vaihto auttaa vähän, mutta tyyliin 2-5c,ellei ny ihan ole kuivahtanut. Eipä tuo varmaan haittaa kokeilla. 10min operaatio

Onko se aina ollu sen 75c, vai onko ajan myötä hivunnu ylöspäin? Tietämättä millanen ilmanvaihto sulla on kopassa niin hankala sanoa onko korkea. Yleensä tuo tahnan vaihto auttaa vähän, mutta tyyliin 2-5c,ellei ny ihan ole kuivahtanut. Eipä tuo varmaan haittaa kokeilla. 10min operaatio
Pitääkös siinä sitte ne tyynyt vaihtaa samalla?. Kyllä lämmöt pikkuhiljaa kipuilee ylöspäin ja tuota koppa mulla on fractal r5 jossa ilmankierto pitäis olla hyvällä tasolla.

Pitääkös siinä sitte ne tyynyt vaihtaa samalla?. Kyllä lämmöt pikkuhiljaa kipuilee ylöspäin ja tuota koppa mulla on fractal r5 jossa ilmankierto pitäis olla hyvällä tasolla.
Pelaile hetki ilman kylkipaneelia jos lämmöt laskee niin kotelolla vaikutusta silloin asiaan.

Onhan myös putsattu paineilmalla tms.?

Ei tarvitse vaihtaa samalla jos ne on kunnossa ja paikallaan. En ole tainut kertaakaan joutua niitä vaihteleen tahnojen vaihton yhteydessä

Manager2k

Tukijäsen
Team Ryzen
Ootteko tehnyt custom fan curveja GTX1080 kortteja varten? Mulla toi kortti pelatessa menee sinne 79-80C niin mietin kannattaisko nostaa fan arvoja.

Ootteko tehnyt custom fan curveja GTX1080 kortteja varten? Mulla toi kortti pelatessa menee sinne 79-80C niin mietin kannattaisko nostaa fan arvoja.
Ei ne lämmöt custom ohjaimissa mene vakiona noin korkealle.
Sulla referenssi? siinä lämmöt menee 80c ja kellot laskee.
Voit kyllä nostaa tuulettimen nopeutta omalla tuuletin profiililla.

Jos lämmöt vetelee 80c hujakoilla ni vaihelkaa tahnat. Ette tuu katumaan.

Mikähän minulla on tässä 1070ti Cerberuksessa...

Asuksen emolevyllä hienosti kyllä tuolla GPU tweakkill ohjelmalla kellottu, kun painoi vaan OC mode nappia. 1608 mhz -> 1746 mhz.

Nyt kun on MSI Z390 emo, niin ei millään. Ohjelmassa kun painaa tuota OFF/OSD nappia, se käskee asentamaan DirectX:n. Siinä asennuksessa tulee vaan erroria. Dxdiag kyllä näyttää, että minun DirectX:n versio on 12.

Tuossa vielä screenshotti ohjelmassa ja grafiikasta...

Asensin kyllä ensin näytönohjaimen ajurit, ennenkuin asensin tuon GPUtweakkill ohjelman...

Sieppaa.PNG

Mikähän minulla on tässä 1070ti Cerberuksessa...

Asuksen emolevyllä hienosti kyllä tuolla GPU tweakkill ohjelmalla kellottu, kun painoi vaan OC mode nappia. 1608 mhz -> 1746 mhz.

Nyt kun on MSI Z390 emo, niin ei millään. Ohjelmassa kun painaa tuota OFF/OSD nappia, se käskee asentamaan DirectX:n. Siinä asennuksessa tulee vaan erroria. Dxdiag kyllä näyttää, että minun DirectX:n versio on 12.

Tuossa vielä screenshotti ohjelmassa ja grafiikasta...

Asensin kyllä ensin näytönohjaimen ajurit, ennenkuin asensin tuon GPUtweakkill ohjelman...

Kannattaa pysyä kaukana Asuksen softista jos vain suinkin mahdollista.:)

Lataa MSI afterburner ja käyttää sitä ennemmin.

hik

Afterburnerin auto OC toimi 1070ti Cerberuksella hyvin kun sitä kokeilin. Ei ole kaatuillut. Muisteja se ei osaa kellottaa. Käytännön core-taajuudet pyörii vähän 2 GHz päällä.

Jännä juttu että automaattinen softapohjainen kellotus alkaa pikkuhiljaa toimimaan. Muutama vuosi sitten ei olisi osannut tuommoista edes kuvitella.

Afterburnerin auto OC toimi 1070ti Cerberuksella hyvin kun sitä kokeilin. Ei ole kaatuillut. Muisteja se ei osaa kellottaa. Käytännön core-taajuudet pyörii vähän 2 GHz päällä.

Jännä juttu että automaattinen softapohjainen kellotus alkaa pikkuhiljaa toimimaan. Muutama vuosi sitten ei olisi osannut tuommoista edes kuvitella.
Tuoki vähän arpapeliä. Yhtä evga 1080 korttia ei suostunut kellottamaan ollenkaan vaan kaatu samantien softavaikka käsin kellottu hyvin ja nyt vesillä olevan 1080ti "kellotti" 100mhz alle sen vakion ja käytännössä 250mhz alle mitä kulkee käsin kellotettuna. Monen kortin kanssa tosin kyllä aika lähelle päässy mitä manuaalisti saanu kulkemaan max.

• Tykkää
Reactions: hik
GTX 1080 ja 3kpl näyttöjä: 3840x2160@60, 2560x1600@60 ja 2560x1440@165. GPU kellot eivät laske työpöydällä ja tämä on tunnettu ongelma. Ennen 4K näyttöä pidin 120Hz ja kellot laskivat, kuten pitääkin. Nyt 4K näytön jälkeen kellot ovat yli 1000MHz ja lämmöt nousevat, vaikka kaikki pudottaa 60Hz. Ainoa ratkaisua oli laittaa 25x16 näyttö iGPU:n perään ja sen jälkeen 60 + 120Hz pudottaa taas kellot 139MHz.

Tästä ei sinällään ole mitään haittaa, kun en tuolla iGPU näytöllä pelaa, mutta ei varmaan ole muuta ratkaisua?

Pistin omaan GTX 1080 kiinni kaksi Noctuan NF-A9x14 öljylaakeroitua tuuletinta niin johan tuli hiljainen ja viileä kortti.

Ei välttämättä niin kaunis, mutta ei väliä :D

IMG_5045.jpg

Tällä hetkellä tuulettimet on kiinni emon kotelotuulettimen paikassa ja sopiva nopeus säädetty. Haluaisin kuitenkin nuo tuulettimet korttiin kiinni jotta GPU ohjaisi föönejä ja sais afterburnerin kautta säädettyä nopeutta. Mikä se adapaterin nimi on mikä käy tuohon näytönohjaimen pienempään 4 pinniseen paikkaan kiinni ja jonka saa sitten normaalikokoiseen y-kaapeliin kiinni?

Eli tämä pitäisi saada siihen näytönohjaimessa olevaan pienempää urokseen kiini.
ykaapeli.PNG

Tai sitten onko suoraan vastaavaa y-kaapelia pienemmällä naaraalla, mutta normaalikokoisella jaolla?

Heezy

Köyhä
Pistin omaan GTX 1080 kiinni kaksi Noctuan NF-A9x14 öljylaakeroitua tuuletinta niin johan tuli hiljainen ja viileä kortti.

Ei välttämättä niin kaunis, mutta ei väliä :D

Tällä hetkellä tuulettimet on kiinni emon kotelotuulettimen paikassa ja sopiva nopeus säädetty. Haluaisin kuitenkin nuo tuulettimet korttiin kiinni jotta GPU ohjaisi föönejä ja sais afterburnerin kautta säädettyä nopeutta. Mikä se adapaterin nimi on mikä käy tuohon näytönohjaimen pienempään 4 pinniseen paikkaan kiinni ja jonka saa sitten normaalikokoiseen y-kaapeliin kiinni?

Eli tämä pitäisi saada siihen näytönohjaimessa olevaan pienempää urokseen kiini.

Tai sitten onko suoraan vastaavaa y-kaapelia pienemmällä naaraalla, mutta normaalikokoisella jaolla?
Ei tosin saldolla. Ulkomailta saa ehkä nopeammin ://www.jimms.fi/fi/Product/Show/74303/at81122/gelid-solutions-vga-pwm-4-pin-virta-adapteri-naytonohjaimeen

Ei taida vieläkään olla ratkaisua kahden näytön setissä korkeisiin idle kelloihin ?

Nvinspectorilla on ollut jo vuosia mahdollista pakottaa idle p-state vaikka olisi useampi näyttö kiinni. Kokeile toimiiko.

Enable Power-Saving Mode on NVIDIA GPUs with Multiple Monitors | PC Games Beat
Tämä tuli nyt itsellekin ajankohtaiseksi kun ostin 1440p 144Hz näytön ja on tuo 4k lg oled tässä näyttiksessä myös kiinni. Huomasin että työpöytä kellot ei laske siihen normaaliin 139MHz vaan pitää kokoaikaa yli 600MHz kellot. Sinänsä ei haittaa tällä asuksen cerberus gtx1070ti näyttiksellä kun lämmöt ei silti nouse tarpeeksi että tuulettimet lähtisivät pyörimään.

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Nvinspector on kyllä edelleen jumalan keksintö näin nykyisessä vihreässä maailmassa. Aivan loistava härpäke.

Itsellä ollut 144hz näytön virkistystaajuus laskettu 120hz ja laskee idlessä kellot. Pitääpä tutkailla tuota Kekettimen linkkiä .

MSI Afterburneria olen käyttänyt säätöön jo gtx570 asti, mutta nyt korpeaa miten tuo voltti/taajuuskäyrän tallennus arpoo aina jonkun suunnilleen sen mitä sille olin asettanut. Toimiiko joku muu vastaava paremmin, että saisi lukita edes pari avainarvoa? Tekee nimittäin sen sweetspotin hakemisesta hankalaa, kun välillä heittää randomisti väärille volteille tai isoille taajuuksille ja ajurit kaatuu. Ja loppupeleissä ei ole edes tarkoitus hakea maksimia, vaan tarkka taajuus jolla coilwhine olisi vähäisin ja suorituskyky silti muuten hyvä. Pari kertaa sen melkein löytänyt, mutta tuo ohjelma koettelee hermoja.

Joskus se sotkee käyrän vaikka siihen ei koskisikaan, vaan yrittää tallentaa esim muistikelloja tai powerlimittiä.

Viimeksi muokattu:
MSI Afterburneria olen käyttänyt säätöön jo gtx570 asti, mutta nyt korpeaa miten tuo voltti/taajuuskäyrän tallennus arpoo aina jonkun suunnilleen sen mitä sille olin asettanut. Toimiiko joku muu vastaava paremmin, että saisi lukita edes pari avainarvoa? Tekee nimittäin sen sweetspotin hakemisesta hankalaa, kun välillä heittää randomisti väärille volteille tai isoille taajuuksille ja ajurit kaatuu. Ja loppupeleissä ei ole edes tarkoitus hakea maksimia, vaan tarkka taajuus jolla coilwhine olisi vähäisin ja suorituskyky silti muuten hyvä. Pari kertaa sen melkein löytänyt, mutta tuo ohjelma koettelee hermoja.

Joskus se sotkee käyrän vaikka siihen ei koskisikaan, vaan yrittää tallentaa esim muistikelloja tai powerlimittiä.
Joku bitti varmaan jossain vinossa. Ootko millon viimeks vetäny DDU:lla puhtaat ajurit sisään? Afterburnerinkin voisi kokeilla esim Revo Uninstallerilla poistaa ja asentaa uusiksi.

Ei ole varmaan kuin kuukausi kun asensin uuden ssd:n ja kaikki uudestaan. Tuskin on kuin yksi versio kustakin itse asennetusta ajurista ja ohjelmasta. Se on aina ollut tuollainen.

Periaatteessa kun otat pari pistettä oikealta ja siirrät ne alas vastaamaan pienimmän halutun volttimäärän taajuutta, se vetää vaakaviivan siihen kohti. Vaan ei aina + se muuttaa kaikkia sen alapuolella olevia pisteitä melko mielivaltaisesti. Toisinaan se periaatteessa tekee tuon ensin mainitun, mutta vetää vaakaviivan noin +50hz ylemmäksi. Varsinkin jos säätää kun jokin Unigine on pyörimässä taustalla, tuo arvaamaton nosto aiheuttaa kaatumisen.

Teethän käyrän jännitteelle itse.
Lasket ensin koko käyrää crtl pohjassa alas ja sen jälkeen otat matalimman jännitteen täpän mitä haluat käyttää ja nostat sen siihen kellotaajuuteen millä kortti oletettavasti voisi vielä toimia. Haluttu kohta pitää olla käyrän korkein piste. Sen jälkeen painaa V - nappia niin ohjelma vetää suoran viivan sille jännitteelle ja kelloille. Näin kortti pitää aina saman jännitteen ja ei nosta kelloja haluttua ylemmäksi.

näin:

GTX1080TI_AORUS_2.jpg

Viimeksi muokattu:
Nytkin esimerkiksi ylempi on tallentamani käyrä ja Apply heittää alemman käyrän käyttöön. Vertaa esim 2000 rajaviivaa: pitäisi olla alla mutta hyppää yläpuolelle.
käyrät.jpg
Ja noiden loppupään parin pisteen korjaus samalle tasalle ei auta.

Viimeksi muokattu:
Teethän käyrän jännitteelle itse.
Lasket ensin koko käyrää crtl pohjassa alas ja sen jälkeen otat matalimman jännitteen täpän mitä haluat käyttää ja nostat sen siihen kellotaajuuteen millä kortti oletettavasti voisi vielä toimia. Haluttu kohta pitää olla käyrän korkein piste. Sen jälkeen painaa V - nappia niin ohjelma vetää suoran viivan sille jännitteelle ja kelloille. Näin kortti pitää aina saman jännitteen ja ei nosta kelloja haluttua ylemmäksi.

näin:

Jos jyrkentää tuota käyrää ennen valittua volttimäärää, kortin suorituskyky laskee jostain syystä hieman. Jos käyrän muodon pitää ennallaan, on suorituskyky normaali. Tästä oli juttua Redditissä ja piti omassa testissä paikkansa 1080 ti:llä. Suorituskykyero oli noin 5% muuttumaton käyrä vs jyrkennetty.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 409
Jäsenet
38 991
Uusin jäsen
Aqeel

Hinta.fi

Ylös Bottom