NVIDIA GeForce GTX 1070 / 1080 -thread (Pascal GP104)

Axu

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Onko joku saanut Asuksen maaliskuisesta cashbackista rahojaan vielä tai edes mitään ilmoitusta, että hakemus on mennyt läpi?
Tämä siis: ASUS │ Cashback

Toukokuun alussa laitoin hakemukseen sisään ja sain siitä kuittauksen ja id:n, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Viime viikolla jo kyselin perään, mutta ei ole mitään kuulunut.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
esim. uniginelta tuli juuri uusi stressitesti Superposition :kahvi:
FHD High Score 11,227
UHD Optimizied Score 6648

En tiedä onko hyvin vai huonosti mutta ei ainakaan kovin montaa fps droppia alle 60fps tullut 4k:lla :rofl:

Tämä siis performancella
 
Viimeksi muokattu:

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Onko joku saanut Asuksen maaliskuisesta cashbackista rahojaan vielä tai edes mitään ilmoitusta, että hakemus on mennyt läpi?
Tämä siis: ASUS │ Cashback

Toukokuun alussa laitoin hakemukseen sisään ja sain siitä kuittauksen ja id:n, mutta sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Viime viikolla jo kyselin perään, mutta ei ole mitään kuulunut.
Vastailivat mulle, että:
"We have already approved your claim." Mutta ei oo näkyny rahoja tilillä...
 

Axu

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Vastailivat mulle, että:
"We have already approved your claim." Mutta ei oo näkyny rahoja tilillä...
Ok, kestikö kauan saada vastaus? Muistaakseni siellä sivuilla mainittiin, että 90 päivän sisällä pitäisi rahat tulla tilille :D Ei Asuksella kiirettä näiden kanssa ainakaan pidetä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 043
Mitäs mieltä:

GeForce GTX 1070 Phoenix £340
vai
GeForce GTX 1070 Windforce 2x £350

Ja jos ei kumpikaan, niin miksi pitäisi maksaa enemmän ja mitä sillä rahalla saa, lähimpinä vaihtoehtoina:

Gainwarding Founders Editionista £380
tai
EVGA:n GTX 1070 SC Gaming ACX 3.0:sta £380

Pelaaminen on aika vähäistä, joten kamalan paljon rahaa ei huvittaisi korttiin työntää, mutta 4K näyttö kun tässä pöydällä nököttää, niin hirveästi hitaampaakaan korttia ei jaksaisi hommata.

Founders edition olisi luonnollinen valinta jos olisin nuorempi nestejäähdyttävä minäni joka hommaisi full-cover blokin sen kaveriksi, mutta nyt ei moisia jaksa arpoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
385
Kumpi olisi järkevämpi:

KF2A GTX 1080 EX OC vai Zotac GTX 1080 AMP Edition?

Mindfactorystä olisin tilaamassa, ja saa ehdottaa myös muita ~ samanhintaista korttia.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
132
Jäähyratkaisut. Tässä nyt on täällä sekä tuolla yhessä toisessa topikissa viimepäivinä samoista asioista puhuttu, kun on kysytty sopivaa korttia. Hyvä kortin ''hengittävyys'' sekä oikeanlainen muistien ja VRM:n jäähdytys tärkeitä. Asuksen ja MSI:n monissa korteissa tuo muisti/VRM jäähy toteutettu pellin palalla, joka ei välttämättä ole se paras ratkaisu.


Hyvä ratkaisu (Gainward):






Kyseenalainen ratkaisu (MSI ja Asus ainakin käyttää tätä systeemiä, ja joissain malleissa ei jopa ole tuota erillistä VRM-jäähyä, vaan sekin on liitetty tuohon mustaan pellinpalaseen muistien lisäksi):




Joten kun valitset korttia, ni ota nämä asiat huomioon ja googlettele kuvia niistä jäähyistä, ja toki, täältä muilta toivottavasti irtoaisi lisää infoa.
@Dimmu Itse näihin juuri perehtyneenä kannattaisin single-gpu setuppiin Palit JetStreamia jos tilaat mindfactorystä tai mielummin GameRock. Molemmissa samantyyppinen jäähdytysratkaisu kuin tuossa gainwardissa mutta kortti on 3 slottia paksu ja jäähdytystä on kehuttu etenkin GameRock mallissa. Tarkkaan en eroja osaa jetstream ja gamerock välillä sanoa mutta gamerockissa korkeampi base clock ja muutenkin käsitykseni mukaan paranneltu versio tuosta jetstreamista. JetStream 513€ ja GameRock 531€ Mindfactoryllä.

Itse vatvoin että minkä tilaan ja mietin myös mindfactorystä 1080 tilaamista sen sijaan että olisin 1070 tilannut suomesta.
Päädyin lopulta Palit GTX 1080 GameRock:n tilaamaan suomesta 600€ hintaan koska mindfactorystä ei saa laskulla joten olisin joutunut odottelemaan ja onpahan takuu suomeen :D Meni ehkä hiukan överiksi kun oli ostohousut niin korvissa mutta toivotaan että kortti on hyvä :happy:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Takuu Suomeen = Saa myyjältä linkki RMA:t hoitavaan tahoon ja hoida kaikki itse. Tai väkipakolla lähetä myyjäliikkeeseen valohoitoon ja odota maksimit.

Lopputulos: Menet joka tapauksessa samaan postikonttoriin riippumatta kohdemaasta ja lähetät paketin.

Mindfactorylla se etu ettei tarvitse edes kirjoittaa osoitetietoja tai kantaa rahaa mukanaan. Mailissa tulee Posti.fi viivakoodilappu joka tulostaen ja paketin kylkeen laittaen.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
132
Takuu Suomeen = Saa myyjältä linkki RMA:t hoitavaan tahoon ja hoida kaikki itse. Tai väkipakolla lähetä myyjäliikkeeseen valohoitoon ja odota maksimit.

Lopputulos: Menet joka tapauksessa samaan postikonttoriin riippumatta kohdemaasta ja lähetät paketin.

Mindfactorylla se etu ettei tarvitse edes kirjoittaa osoitetietoja tai kantaa rahaa mukanaan. Mailissa tulee Posti.fi viivakoodilappu joka tulostaen ja paketin kylkeen laittaen.
Totta :joy: Eikä tuo takuuasia ole estänyt ulkomailta tilaamista muistakaan puljuista :D No mutta tulee tuettua suomalaista yritystä jos ei muuta. Pitäähän se jollain itselle perustella miksei jaksanut odottaa että olisi se raha tilillä ja tilaa sitten halvemmalla muualta :vihellys:
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Onhan noi kivoja että jotkut valmistajat on panostanut ehkä vähän enemmän varsinkin tohon VRM:n jäähdytykseen mutta onko tosta mitään käytännön iloa? Itse en ole ainakaan törmännyt caseen jossa Gaming X tai Strix olisi lämmennyt liikaa tai muuten ollut noilta osin huonompi kuin muut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 314
Onhan noi kivoja että jotkut valmistajat on panostanut ehkä vähän enemmän varsinkin tohon VRM:n jäähdytykseen mutta onko tosta mitään käytännön iloa? Itse en ole ainakaan törmännyt caseen jossa Gaming X tai Strix olisi lämmennyt liikaa tai muuten ollut noilta osin huonompi kuin muut.
Eihän siitä paremmasta jäähdytyksestä koskaan haittaakaan ole. Itse olen kyllä ihan tyytyväinen tähän KFA2 1070 EX:ään, vaikka tuo onkin hintahaitarin alapäästä (397e) ja jäähdytyskään ei ole sitä raskainta customia (mutta custom silti). Vaan eipähän tämä nyt törkeän kuumana tai kovaäänisenä käy, kun saa hengitellä isossa kotelossa (R5) ja Madshrimpsin revikassakin pärjäsi ihan ok ( [M] KFA2 GeForce GTX 1070 EX OC 8GB Video Card Review ).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 611
Millähän nuo minffactory testailee näyttistä. Tuolla ylempänä kerroin kun lämmöt nousi bf4 :ssa 82 asteeseen mutta voi olla kun fps oli 150-200 välissä.

Sain kaikki liput ja laput jo mindfactorylle mutta ei kiinnostais olla parii viikkoa ilman näyttistä jos sieltä tulee sama takaisin "ilman vikoja".

Tällä hetkellä siis palitin se halvin ja varmaan pienin gtx 1080.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Jäähyratkaisut. Tässä nyt on täällä sekä tuolla yhessä toisessa topikissa viimepäivinä samoista asioista puhuttu, kun on kysytty sopivaa korttia. Hyvä kortin ''hengittävyys'' sekä oikeanlainen muistien ja VRM:n jäähdytys tärkeitä. Asuksen ja MSI:n monissa korteissa tuo muisti/VRM jäähy toteutettu pellin palalla, joka ei välttämättä ole se paras ratkaisu.


Hyvä ratkaisu (Gainward):






Kyseenalainen ratkaisu (MSI ja Asus ainakin käyttää tätä systeemiä, ja joissain malleissa ei jopa ole tuota erillistä VRM-jäähyä, vaan sekin on liitetty tuohon mustaan pellinpalaseen muistien lisäksi):




Joten kun valitset korttia, ni ota nämä asiat huomioon ja googlettele kuvia niistä jäähyistä, ja toki, täältä muilta toivottavasti irtoaisi lisää infoa.
VRM:n lämpeneminen on myös suhteessa virransyötön vaiheiden määrään. Jos vaiheita on paljon enemmän, ei se virransyöttö lämpene niin paljon.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@sbasil Joo, pointtina oli lähinnä se että itse en antaisi hirveästi painoarvoa noille kun hyöty käytännössä tuntuu olevan mitätön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 154
Toki joo. Lähinnä annoin semmoisia "varman päälle"-vinkkejä, mutta kukin itse päättää, mikä on sopiva omiin tarpeisiin. Kuiteskin, ne kaikista halvimmat ja pienimmillä jäähyillä olevat tulee välttää, kun näitä ikäviä kokemuksia on niistä kertynyt.
Gigabyte ja EVGA tekee ainakin itse niin, että halvimmat mallit on juuri karsittu jäähystä - siinä olet täysin oikeassa.

Lisäksi varmaan jokainen valmistaja lähettää testiin sen parhaan yksilön sarjasta, niin muodostuu väärä kuva, että joku merkki (esim. Gigabyte) on hyvä, vaikka niiden näytönohjaimissa on suuria eroja. Jos jatkamme Gigabyten käyttämistä esimerkkinä, niin nillä taitaa olla 6 eri GTX 1070:sta, joista ei ainakaan kannata ostaa sitä halvinta. Ongelma on, että kukaan suuri sivusto ei ole tehnyt vertailuja sillä huonoimalla mallilla, niin tiedon löytäminen on vaikeaa.
 

Axu

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
82
Ok, kestikö kauan saada vastaus? Muistaakseni siellä sivuilla mainittiin, että 90 päivän sisällä pitäisi rahat tulla tilille :D Ei Asuksella kiirettä näiden kanssa ainakaan pidetä...
Sain nyt vastauksen viime viikon tiedusteluun:

Hello,

thank you for participating in this Promotion. We already approved your claim.

You will receive the money cashback via money transfer, usually ASUS proceeds within a time period up to 90 days after the release of your application.
Eli kai ne rahat sieltä sitten joskus tulee. Kumma juttu kun eivät voineet sitten lähettää mitään kuittia hyväksymisen jälkeen...
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 611
No ei kai tuo nyt niin huono ole että pitää alkaa heti lynkkaamaan jos joku haluaa tarttua tarjoukseen. Ei posteja ja "varmempi" takuurumba kun pystyy viemään suoraan liikkeeseen ja hoitaa suomeksi asiat.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
tulevana vkl powerissa.
Itse ostin tuollaisen pari kuukautta sitten myös Powerista samaan hintaan. Silloin oli tosin voimassa 30€ cashback ja mukaan sai pelin, jonka olisi voinut vielä myydä 20 eurolla.

Ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka jäähy ei kovinkaan kummoinen ole. Ei sentään puhise häiritsevän kovaa ja lämmötkin pysyvät järkevissä rajoissa. Toki ostamalla 1070 kortin samaan hintaan Suomesta uutena kuin mitä kalleimmat GTX 1060:t maksaa ei voi kauheasti valittaa. Passeli kortti 1080p60 pelailuun.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
No ei kai tuo nyt niin huono ole että pitää alkaa heti lynkkaamaan jos joku haluaa tarttua tarjoukseen. Ei posteja ja "varmempi" takuurumba kun pystyy viemään suoraan liikkeeseen ja hoitaa suomeksi asiat.
No enhän lynkkaakaan, mutta miksi jännittää jotain viikonlopun tarjousta - joka on muualla normihinta? :D Tätä seikkaa en ole koskaan ümmartanüt. Kait me vaan ollaan sellainen ämpärikansa. :joy: Lisäksi huomioiden että 80eur-100e panostuksella saa rahalle vastinetta FPS:n muodossa. Harvemmin noin halpoja FPS on tarjolla, kuin mikä on 1070 ja 1080 ero.


Mindfactorya parempaa takuuserviisiä en tiedä.


Menikös Suomessa se laki läpi että suomifirma saa periä kuluja postitse tapahtuneesta RMA-tapauksesta, vaikka tuote olisikin ostettu postilla?
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 611
No enhän lynkkaakaan, mutta miksi jännittää jotain viikonlopun tarjousta - joka on muualla normihinta? :D Tätä seikkaa en ole koskaan ümmartanüt. Kait me vaan ollaan sellainen ämpärikansa. :joy: Lisäksi huomioiden että 80eur-100e panostuksella saa rahalle vastinetta FPS:a muodossa. Harvemmin noin halpoja FPS on tarjolla, kuin mikä on 1070 ja 1080 ero.
Jooo ei siinä ymmärrän kyllä sinäänsä pointin :). Itsekin tein sen että 100 panostin (saksassa kyllä) ja ostin 1080. Vaikka pelailen 1080p mutta 144hz niin hyppy tuntu suorituskykyyn nähden pieneltä:vihellys:
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Niin mulle on yks lysti kuka ostaa mitäkin. En ole ostamassa. Suomesta kuitenkin suht edullisesti. Ja onhan se aina niin hienoo että joku laittaa linkkii saksaan, ihan ku kukaan ei tietäis että ulkomailta saa halvemmalla.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Asiaton käytös
Niin mulle on yks lysti kuka ostaa mitäkin. En ole ostamassa. Suomesta kuitenkin suht edullisesti. Ja onhan se aina niin hienoo että joku laittaa linkkii saksaan, ihan ku kukaan ei tietäis että ulkomailta saa halvemmalla.
Totuus: Jos et välittäisi, et olisi tehnyt tätä postausta.

Välittäjät välittää. :cigar:Hääskräk ihonalla.


ps. Nautithan tästä nollapostauksesta, sillä minä nautin sinun.
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Asiaton käytös
Totuus: Jos et välittäisi, et olisi tehnyt tätä postausta.

Välittäjät välittää. :cigar:Hääskräk ihonalla.


ps. Nautithan tästä nollapostauksesta, sillä minä nautin sinun.
Älä itke ruma lapsi. Huomenna pääset naamarikauppaan. [emoji482]
Ps. En edelleenkään välitä. Mua ei sun kaltaiset nörtit jaksa kiinnostaa. Säälittää enemmänkin.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
//OT

Alkaa ketuttamaan kun tuommosta väittelyä joutuu katsomaan. :rage::rage::rage:

Ja ei ketuttaisi niin paljoa jos olisi jokin järkevä väittelynaihe mutta kun väitellään ilmeisesti jostain että kumpi näytönohjain kannattaa ostaa niin tuntuu kuin tämä olisi jokin päiväkoti.:facepalm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
178
Tuli ostettua KFA2:sen GTX 1080 EXOC ja aivan kamalan äänekäs coil whine tässä. Ei tunnu FPS:n mukana menevän, vain aina kun näyttis on kovassa rasituksessa vinkuu kuin sika pienenä. Viikon tuo nyt on ollut, mutta eipä ole hiljentynyt. Hiljentyyköhän tuo tuosta, vai pitääkö alkaa tappelemaan CDON:in kanssa takuuasioista? :beye:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 622
Tuli ostettua KFA2:sen GTX 1080 EXOC ja aivan kamalan äänekäs coil whine tässä. Ei tunnu FPS:n mukana menevän, vain aina kun näyttis on kovassa rasituksessa vinkuu kuin sika pienenä. Viikon tuo nyt on ollut, mutta eipä ole hiljentynyt. Hiljentyyköhän tuo tuosta, vai pitääkö alkaa tappelemaan CDON:in kanssa takuuasioista? :beye:
Aika monella tähän KFA alennukseen 'sortuneella' on ollut noita kelaongelmia täällä. Jotku onnistuneet pitkällä rasitustestauksella lopulta vaimentamaan ääntä, toiset ei. Varmaan mitä aikasemmin sen palautusrumban alottaa ni sitä helpompi
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Mitäs mieltä:

GeForce GTX 1070 Phoenix £340
vai
GeForce GTX 1070 Windforce 2x £350

Ja jos ei kumpikaan, niin miksi pitäisi maksaa enemmän ja mitä sillä rahalla saa, lähimpinä vaihtoehtoina:

Gainwarding Founders Editionista £380
tai
EVGA:n GTX 1070 SC Gaming ACX 3.0:sta £380

Pelaaminen on aika vähäistä, joten kamalan paljon rahaa ei huvittaisi korttiin työntää, mutta 4K näyttö kun tässä pöydällä nököttää, niin hirveästi hitaampaakaan korttia ei jaksaisi hommata.

Founders edition olisi luonnollinen valinta jos olisin nuorempi nestejäähdyttävä minäni joka hommaisi full-cover blokin sen kaveriksi, mutta nyt ei moisia jaksa arpoa.
Tähän ei nopealla vilkaisulla ollut ketään vastannut ja en valitettavasti osaa minäkään varsinaisen mallin valitsemisessa niinkään auttaa, mutta eikö tuo Phoenix oli "sama" kuin Palit Jetstream joka on hyväksi todettu. Lähinnä ihmetytti, mistä nämä hinnat oikein on... jostain brittikaupasta?? Eikö noihin tuu 24% alv. :confused::confused::confused: päälle nykyään, niin olis varmaan järkevämpää ostaa Mindfactorysta tai Saksan Amazonista (tai Geizhals Deutschland halvimman hinnan löytämiseksi)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 043
Tähän ei nopealla vilkaisulla ollut ketään vastannut ja en valitettavasti osaa minäkään varsinaisen mallin valitsemisessa niinkään auttaa, mutta eikö tuo Phoenix oli "sama" kuin Palit Jetstream joka on hyväksi todettu. Lähinnä ihmetytti, mistä nämä hinnat oikein on... jostain brittikaupasta?? Eikö noihin tuu 24% alv. :confused::confused::confused: päälle nykyään, niin olis varmaan järkevämpää ostaa Mindfactorysta tai Saksan Amazonista (tai Geizhals Deutschland halvimman hinnan löytämiseksi)
Huomasin myös, että saksassa on GTX1070:aa paljon halvemmalla. Asun briteissä ja tilaan britteihin, niin katselin paikallisia liikkeitä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
178
Aika monella tähän KFA alennukseen 'sortuneella' on ollut noita kelaongelmia täällä. Jotku onnistuneet pitkällä rasitustestauksella lopulta vaimentamaan ääntä, toiset ei. Varmaan mitä aikasemmin sen palautusrumban alottaa ni sitä helpompi
Mitä tarkoitat tuolla? Jotain raskaita testausohjelmia/pelejä tauotta pitkiä aikoja putkeen voisi auttaa?

Varmaan viikon/pari vielä odotan että hiljeneekö ja sitten aloitan takuurumban. :beye:
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Tähän ei nopealla vilkaisulla ollut ketään vastannut ja en valitettavasti osaa minäkään varsinaisen mallin valitsemisessa niinkään auttaa, mutta eikö tuo Phoenix oli "sama" kuin Palit Jetstream joka on hyväksi todettu. Lähinnä ihmetytti, mistä nämä hinnat oikein on... jostain brittikaupasta?? Eikö noihin tuu 24% alv. :confused::confused::confused: päälle nykyään, niin olis varmaan järkevämpää ostaa Mindfactorysta tai Saksan Amazonista (tai Geizhals Deutschland halvimman hinnan löytämiseksi)
Galax taitaa, myös olla sama, kun palit ja gainward.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
Päätin vaihtaa omaan Asus Dual GTX 1070:een lämpötahnat, kun eilen käväisi 78 asteessa pelatessa. Tämä oli 1720RPM tuuletinnopeudella.



Aika kokkareista ja kuivaa oli vanha tahna ja sai oikein raaputtaa pois. Laitoin tilalle hyllystä löytyvää SilentiumPC Pactum PT-1 tahnaa ja nyt 24c lämpötilassa kellotettuna Fire Strike stress testissä lämmöt nousivat 72 asteeseen tuulettimien pyöriessä 1600RPM. Ihan mukavasti putosi lämmöt.

Takuutarra ruuvin päältä kärsi operaatiossa kunnolla. Jos tuo nyt hajoaa, niin voisi yrittää ensin viedä Poweriin, jos vaikkapa eivät huomaisi puuttuvaa tarraa. Muuten sitten virhevastuuseen vedottava :D
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
Voi helvetin perse, ei pitkään auttanut tahnojen vaihto. Dying Lightissä 76 astetta ja 1650RPM. Menetinköhän nyt takuun turhaan :facepalm:
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 846
Voi helvetin perse, ei pitkään auttanut tahnojen vaihto. Dying Lightissä 76 astetta ja 1650RPM. Menetinköhän nyt takuun turhaan :facepalm:
Ouch, mites toi mainitsemasi virhevastuuseen vetoaminen toimii...? :vihellys:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
Ouch, mites toi mainitsemasi virhevastuuseen vetoaminen toimii...? :vihellys:
Valmistajan/myyjän on todistettava, että asiakas on lämpötahnojen vaihdolla itse paskonut näyttiksen. Otin nyt vielä videota, että näyttis toimii täysin normaalisti rasitukessa tahnojen vaihdon jälkeen. Tiedä sitten, miten tappeluksi menee, jos hajoaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 622
Mitä tarkoitat tuolla? Jotain raskaita testausohjelmia/pelejä tauotta pitkiä aikoja putkeen voisi auttaa?

Varmaan viikon/pari vielä odotan että hiljeneekö ja sitten aloitan takuurumban. :beye:
Kukahan se täällä oli joka luukutti jotain firestrikeä tms. yhen / pari yötä putkeen ja sano että sen jälkee hiljeni jonku verran muttei kokonaan.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Kukahan se täällä oli joka luukutti jotain firestrikeä tms. yhen / pari yötä putkeen ja sano että sen jälkee hiljeni jonku verran muttei kokonaan.
Minä. Mutta mulla kellotettu tappiin ja melkein kaikilla raskailla softilla rasittanu ja tällä uudellakin softalla en muista nimee. Tuulettimien joukosta en erouta define c:ssä mitään ääntä ja ropellit 700rpm nyt. Toki vinkuu jos fps nousee taivaisin jossain valikoissa.. Mutta tyytyväinen olen. Vaikka liian tykki mulle kyllä.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
UNIGINE Benchmarks

Tuo ainakin oli tuossa vähän aika sitten 3 päivää päällä kun unohtui niin oli näyttis kyllä kuumentunu mutta ei poksahtanut niin coil whine on kyllä siedettävää nyt. enkä jaksa korvaa iskee näyttikseen kiinni kun se ei ole edes tarkoitus
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
178
Ei sen ihan vinkumattomaksi tarvitsisi edes tulla, kunhan ei kuuluisi kotelon läpi. :beye:

En kyllä tiedä uskallanko voltteja alkaa nostelemaan jos kellotan, kun siinähän se voi oikeasti mennä paskaksi (ja takuu ei luonnolisesti korvaa).
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Ei sen ihan vinkumattomaksi tarvitsisi edes tulla, kunhan ei kuuluisi kotelon läpi. :beye:

En kyllä tiedä uskallanko voltteja alkaa nostelemaan jos kellotan, kun siinähän se voi oikeasti mennä paskaksi (ja takuu ei luonnolisesti korvaa).
Voltit on näissä korteissa lukittu. Siis itse iskenyt voltage targetin ja powerin tappiin ja hakenut maksimi kellot ja rasittanut. itseä ei enää vaivaa koko coil whine ollenkaan kun ei se kotelon läpi kuulu ja muutenkin luurit päässä. En jaksa verkkiksen kanssa edes tapella enää kun ostin kortin klarnan laskulla niin kauhee vääntö ja eivät voi suoraan antaa parempaa korttia erotuksella joten tuosta lafkasta en hae enää mitään.. aina helvetinmoinen vääntö.,
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 604
Eikö näissä Pascaleissa ole aivan sama jänniterajoitus kuin Maxwelleissa? Ne kellotusohjelmien jänniteliukusäätimet ei minun tietääkseni tee yhtikäs mitään (tai vain hyvin vähän) enkä ole koskaan kuullutkaan, että on edes mahdollista hajottaa nykypäivän GPU ylikellottamalla. 900-sarjassa ainakaan jännitteisiin ei edes pääse koskemaan normaalisti. Aivan toinen asia on sitten, jos virransyöttöä ei ole kunnolla jäähdytetty ja lähdetään karvalakkikortilla puskemaan maksimikelloja tauluun.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Eikö näissä Pascaleissa ole aivan sama jänniterajoitus kuin Maxwelleissa? Ne kellotusohjelmien jänniteliukusäätimet ei minun tietääkseni tee yhtikäs mitään (tai vain hyvin vähän) enkä ole koskaan kuullutkaan, että on edes mahdollista hajottaa nykypäivän GPU ylikellottamalla. 900-sarjassa ainakaan jännitteisiin ei edes pääse koskemaan normaalisti. Aivan toinen asia on sitten, jos virransyöttöä ei ole kunnolla jäähdytetty ja lähdetään karvalakkikortilla puskemaan maksimikelloja tauluun.
Itsellä gtx 1070 armor OC msi malli eli ei ns parhaimmasta päästä jäähy mutta eipä tuo kamalasti lämpene vaikka föönit minimissään.. siis kotelon omat..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
178
Itsellä KFA2 joten halpis karvalakkikortti. :sdarra:



Itse en tosin pääse edes tuota voltagea Afterburnerista edes nostamaan :confused:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 182
Viestejä
4 214 860
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom