Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Jos, mutta se nyt oli vaan esimerkkinä tässä. Kyllä minua ainakin tökkii maksun periminen tuollaisista. Toinen vastaava on ennen vanhenemista uusittava kortti, josta siitäkin perivät maksun. Kortit tuppaavat menemään elinkaarensa aikana lompakossa pahimmillaan aika hurjaan kuntoon ja luulisi olevan molempien osapuolten etu että kortti toimii.Eipä sitä tunnuslukua onneksi vaihdeta kovin usein
Useimmiten näkyy seuraavana päivänä. Mobiilimaksut näkyvät toki saman tien.Osaako joku kommentoida tätä?
Jos, mutta se nyt oli vaan esimerkkinä tässä. Kyllä minua ainakin tökkii maksun periminen tuollaisista. Toinen vastaava on ennen vanhenemista uusittava kortti, josta siitäkin perivät maksun. Kortit tuppaavat menemään elinkaarensa aikana lompakossa pahimmillaan aika hurjaan kuntoon ja luulisi olevan molempien osapuolten etu että kortti toimii.
Jos on niin paljon rahaa että pankin järjestelmä ei tue niin suuria lukuja.Hmm, mikä ihmeen idea on pitää 3 pankissa tilejä?
No mutta jos ihan tosissaan ollaan niin itse pidän useammassa pankissa siksi että pystyn maksamaan (myös sähköisissä kanavissa) erilaisista järjestelmähäiriöistä riippumatta.
Marginaalista, mutta ihan mahdollista. Minulle mm. on käynyt parikin kertaa niin, että pankkikortti ei ole toiminut illalla ravintolareissulla. Onneksi on sitten ollut myös toisen firman kortti lompakossa.Aika marginaalista on hyöty. Katkot mitataan yleensä tunneissa, jonka jälkeen laskut menevät maksuun ja voi tilata ne rojut netistä jos saattuu niin kova mäihä että luottokortti ei toimi - harvoin niin käy. Itselleni ei ole noin käynyt koskaan.
Täytynee varmaan ottaa Nordeaan yhteyttä ja kysyä miten omat pankkiasiat muuttuvat, velkaa on kumminkin yli tuo 80k€ vielä tämän vuoden ja itsehän en ala maksamaan korteista ja muista palveluista 0€ enempää, siirrytään vaikkaa sitten johonkin toiseen pankkiin.
Eikös asuntolaina-asiakkaalle kaikki pysy maksuttomina kunhan tunnusukusovellus ja mobiilipankki otettu käyttöön? Ilman asuntolainaa mobiilipankkia käyttävälle perussetti 4e/kk sis ainakin 1 luottokortti?
Ei ole ilman mukinoita onnistunut ainakaan omalla kohdalla koskaan OP:n kanssa. Ensin pitää vähintään uhkailla pankin vaihtamisella ennen kuin alkaa onnistumaan.Offtopic
Osuuspankki on kiltisti lähettänyt ilmaiseksi uuden kortin, jos sanoo että kortti meni rikki. Jos hukkaat kortin, niin taitaa olla eri asia.
Samat kokemukset. Toki olin eri alueen osuuspankissa missä haluttiin periä vitonen kun kuukauden vanhasta uudesta kortista putoili jo numerot irti (valmistusvika). Olin nostamassa tiliä tyhjäksi ihan vain periaatteen vuoksi kun sitten kummasti langan päähän löytyi se "oma" paikallinen OP josta kiltisti laittoivat uutta korttia ilman vitosen maksua. Lähellä oli ettei minun asiakassuhde osuuspankkiin katkennut viiden euron tähdenEi ole ilman mukinoita onnistunut ainakaan omalla kohdalla koskaan OP:n kanssa. Ensin pitää vähintään uhkailla pankin vaihtamisella ennen kuin alkaa onnistumaan.
Riippuu ihan käyttömäärästä ja lompakosta (ja varmaan myös vähän siitäkin minkä firman tuottama se kortti sattuu olemaan). Minulla magneettijuovien kulta-aikaan kortit eivät kestäneet koskaan siihen expire-päivään saakka, eli vähintään 6kk aiemmin käyttö meni vähitellen sellaiseksi että juovaa piti puhdistaa ja seisoa päällään, jotta kortti toimi edes joskus. Eikä käyttö ollut edes mitään huoletonta, eikä kortissa ollut päällepäin mitään muuta näkyvää vikaa, että olisi voinut käyttäjää syyttää.Vanhat magneettijuovat alkoi loppuvaiheessa tonnia huonommin, mutta yhtään korttia en ole saanut rikki. Ei tunnu kovin yleiseltä korttien hajoaminen. Sirukortit on tosin useasti vaihtuneet nopeammin kuin voimassaoloaika.
Taitaa S-pankki siis kutsua. Viimeisin naula oli tuo tunnuslukulapun lopettaminen ja korvaaminen tuolla tunnuslukulaitteella (ilmainen).
Kirjautuessa oma tunnari ja laitteeseen pitää näpytellä PIN-koodi ja sitten näpytellään koneelle se yhdeksän numeroa, jotta pääsee verkkopankkiin.
Vahvistuksessa pitää muistaakseni näpytellä laitteeseen 9 numeroa jotta se antaa 9 numeroisen koodin tjs. PIN-koodi pitää tuollekin erikseen näppäillä.
Lapussa riitti tunnari + neljä numeroa kirjautumiseen ja neljä vahvistukseen. Onneksi tuo vanha lappu vielä toimii.
Tunnuslukusovellus on kai nopeampi, mutta vituttaa näprätä puhelinta.
Miten paska lienee S-pankin kirjautuminen...
Vähän on ylimääräistä tuossa.
PC-verkkopankissa kirjautumiseen tarvitaan 8-merkkinen käyttäjätunnus selaimeen ja 4 merkkiä tunnusluku-appsiin. Maksun/maksujen vahvistamiseen tarvitaan hiiren napsaus - 4 merkkiä tunnusluku-appsiin - hiiren napsaus.
Mobiilipankissa kirjautumiseen tarvitaan 4 merkkiä tunnusluku-appsiin, kun käyttäjä muistetaan. Maksun/maksujen vahvistamiseen tarvitaan 8-merkkinen käyttäjätunnus pankkiappsiin ja 4 merkkiä tunnusluku-appsiin.
Toi ei ole edes vänkäämistä vaan tosiasia eli tietyt kännykät saa avattua helposti ja että kiinalaisissa halpapuhelimissa ja ilmeisesti vähän kalliimmissakin on jo tehtaalta lähtiessä mukana epäilyttäviä softia.Juuh okei. Sama lopettaa vänkääminen tähän.
Toimii pelkällä wifillä. Itsellä käytössä kaksi puhelinta ja toisessa ei simiä ole.hmmm.. toimisikohan tuo android sovellus pelkällä wifillä jos ostaisi älytabletin vain tuohon käyttöön.
Mites se menee nykyään jos vaihtaa puhelinta, kun aikaisemmin se puhelin piti aktivoida nettipankin kautta käyttäen tunnuslukulistaa, jotta codes-sovellus saatiin toimimaan. Eli jos on tilanne että vanha puhelin codes-sovelluksineen menee rikki taikka katoaa.
Voisiko tunnistauminen erilaisiin palveluihin, esim. Kanta jne. johon vaaditaan ns. vahva tunnistauminen, olla syynä. Ehkä joku haluaa pitää kännyssä vain tätä tunnistautumista varten, eikä pankkia. Ihan sunnuntai-aamun, hups, mietteitä.En oikein ymmärrä miksi tunnuslukusovellus pitää olla erillinen appsi. Eikö muka olisi saanut tungettua samaan mobiilipankkiin?
Vai oliko se ympyrä vai oliko siinä ikonia ollenkaan? Ei se nyt vain ole niin helppoa ei diginatiiveille hyppiä sujuvasti sovellusten välillä. Vielä pitäisi kans ymmärtää että mobiilipankki on eri softa kuin tunnuslukusovellus. Kaiken säheltämisen aikana myös sessio vanhenee nettikaupasta ja joutuu aloittamaan alusta jne... Eri kätevää siisTuosta keskimmäisestä neliö-napista pääsee työpöydälle ja voi avata tunnusluvut sovelluksen. Ei kovin vaikeaa siis.
Muutenhan tuo tunnusluvut sovellus avautuu ja sulkeutuu automaattisesti, eli tosi helppo.
Ei ole. Saat laittaa PIN-koodiksi jotain muuta kuin 1234. Mobiilipankkia ei käytetä selaimessa, vaan ainakin Nordealla on oma sovellus. Ei tarvitse (tai edes voi?) tallettaa kirjautumistietoja sinne. Esim. jos voro haluaa tehdä jotain jäynää, tämän pitää:
Tämä kaikki pitäisi tehdä ennen kuin estän tuon kaiken omalta tietokoneeltani tai soittamalla aspaan. Taidat olla ihan hiukkasen vainoharhainen Myös siinä postissa lähetettävässä tunnuslukukortissa on kaikenlaisia hyökkäysvektoreita. Se kulkee monien käsien kautta ennen kuin se tupsahtaa postilaatikkoosi. Jos joku saa sen haltuusi, riittää yllä olevasta listasta kohta 4 ja tieto, milloin vanha listasi lakkaa toimimasta.
- varastaa kännykkäni
- ohittaa sormenjälkitunnistus (katkaista sormeni?)
- (Tässä kohdassa voi tarkastella tilitietoja, mutta ei tehdä mitään, kuten lukea viestejä tai siirtää rahaa)
- urkkia jotain muuta kautta 8-numeroinen käyttäjätunnukseni
- urkkia taas jotain muuta kautta 4-numeroinen PIN-koodini (joka voi olla joku muukin kuin 1234).
Olen tyytyväinen, että tuo tunnuslukusovellus on tullut käyttöön.
Mjahas nordean android sovelluskin VAATII PUHELINNUMERON johon aktivointi lähetetään. Saatana.
Jep jep, (android) mobiilipankin päivityksen jälkeen maksunsaajat hävis (mobiilista), on kuulemma nykyään erillisiä "sovelluksia"....
Sitten taas joku oli saanut toimimaan poistamalla beta ja asentamalla appi uudestaan mutta eipä auta itellä. Jaa.
Kätevästi taitaa toimia, jos ulkomailla puhelin häviää ?)Miten otan sovelluksen käyttöön ilman tunnuslukukorttia?
Vastaus:
Soita Nordea 24/7 -palveluun 0200 3000. Saat ensin tekstiviestillä aktivointikoodin sovelluksen käyttöönottoa varten, varmennettuun puhelinnumeroosi. Sen jälkeen lähetämme sinulle postitse (4 pankkipäivää) väliaikaisen PIN-koodin. Kun olet saanut PIN-koodin käyttöösi, voit jatkaa tunnuslukusovelluksen käyttöönottoa tekstiviestitse saamasi aktivointikoodin kanssa.
Konttorista saat väliaikaisen PIN -koodin heti. Sinulla tulee olla mukanasi voimassa oleva henkilöllisyystodistus, josta voimme tarkistaa henkilöllisyytesi ja tehdä asianmukaisen tunnistamisen.
Tarviiko sun välttämättä päästä maksamaan laskuja ulkomailla?Kätevästi taitaa toimia, jos ulkomailla puhelin häviää ?)
Tarviiko sun välttämättä päästä maksamaan laskuja ulkomailla?
Useat ihmiset esim kuukauden mittaisilla työreissuilla ulkomailla, joten saattaa olla ihan tarpeellista.Tarviiko sun välttämättä päästä maksamaan laskuja ulkomailla?
Sitten kannattaisi pitää parempaa huolta omaisuudestaan ja/tai käyttää e-laskuja. Et sä sitä tunnuslukukorttiakaan saa yhtään sen helpommin ulkomaille.Useat ihmiset esim kuukauden mittaisilla työreissuilla ulkomailla, joten saattaa olla ihan tarpeellista.
Sen voi vaikka skannata jonnekkin talteen jos haluaa varmistua.Sitten kannattaisi pitää parempaa huolta omaisuudestaan ja/tai käyttää e-laskuja. Et sä sitä tunnuslukukorttiakaan saa yhtään sen helpommin ulkomaille.
Voi myös toimia niin, että asentaa tunnuslukusovelluksen ja mobiilipankki sovelluksen. Sen jälkeen poistaa molemmat. Tuskin Nordea tietää, että on poistettu. Sitten voikin käyttää verkkopankkia ja tunnuslukulaitetta. Tämä ilmaiseksi niin kauan kun on lainaa pankissa. Nyt siten pitäisi olla taas turvallista.
Twitterissä vastas joskus mulle että ei pitäisi olla vaatimuksena käytön aktiivisuusEi onnistukkaan. Mobiilipankin käyttö pitääkin olla "aktiivista", jotta voidaan katsoa sen olevan käytössä. Laitoin kysymyksen miten aktiivisuus määritellään. Nordea on perssssseeeesstä.
Mobiili Plus ja Peruspaketti tuolla sivulla on kirjotettu näinEi onnistukkaan. Mobiilipankin käyttö pitääkin olla "aktiivista", jotta voidaan katsoa sen olevan käytössä. Laitoin kysymyksen miten aktiivisuus määritellään. Nordea on perssssseeeesstä.
Mitä tarkoittaa Mobiilipankin aktiivinen käyttö?
Mobiili Plus -paketin edellytyksenä on, että asiakas käyttää Mobiilipankkia. Yhdelle asiakkaalle tämä voi tarkoittaa, että tarkastaa tilin saldon päivittäin ja toiselle asiakkaalle, että maksaa laskun kerran kuukaudessa. Pelkkä Mobiilipankin lataaminen puhelimeen ei siis riitä.