Nordea mobiilipankki

Mitä oot mieltä mobiilisovelluksen käytettävyydestä ja turvallisuudesta.
 
Eipä sitä tunnuslukua onneksi vaihdeta kovin usein
Jos, mutta se nyt oli vaan esimerkkinä tässä. Kyllä minua ainakin tökkii maksun periminen tuollaisista. Toinen vastaava on ennen vanhenemista uusittava kortti, josta siitäkin perivät maksun. Kortit tuppaavat menemään elinkaarensa aikana lompakossa pahimmillaan aika hurjaan kuntoon ja luulisi olevan molempien osapuolten etu että kortti toimii.
 
Osaako joku kommentoida tätä?
Useimmiten näkyy seuraavana päivänä. Mobiilimaksut näkyvät toki saman tien.

Ihan hyvin on toiminut S-Pankin mobiilisovellus, vaikka sitä en kovin paljoa olekaan käyttänyt. Varsinkin sormenjälkikirjautuminen ja maksujen kuittaus kätevä. Hieman sekava se sovellus on paikoin kun sinne on ympätty mukaan kaikki S-ryhmän palvelut.
 
Jos, mutta se nyt oli vaan esimerkkinä tässä. Kyllä minua ainakin tökkii maksun periminen tuollaisista. Toinen vastaava on ennen vanhenemista uusittava kortti, josta siitäkin perivät maksun. Kortit tuppaavat menemään elinkaarensa aikana lompakossa pahimmillaan aika hurjaan kuntoon ja luulisi olevan molempien osapuolten etu että kortti toimii.

Kuinka paljon tuosta uusittavasta kortista perivät? Lähettävätkö ulkomaille ilman lisämaksuja?
 
Hmm, mikä ihmeen idea on pitää 3 pankissa tilejä?
Jos on niin paljon rahaa että pankin järjestelmä ei tue niin suuria lukuja.

No mutta jos ihan tosissaan ollaan niin itse pidän useammassa pankissa siksi että pystyn maksamaan (myös sähköisissä kanavissa) erilaisista järjestelmähäiriöistä riippumatta.
 
Täytynee varmaan ottaa Nordeaan yhteyttä ja kysyä miten omat pankkiasiat muuttuvat, velkaa on kumminkin yli tuo 80k€ vielä tämän vuoden ja itsehän en ala maksamaan korteista ja muista palveluista 0€ enempää, siirrytään vaikkaa sitten johonkin toiseen pankkiin.
 
No mutta jos ihan tosissaan ollaan niin itse pidän useammassa pankissa siksi että pystyn maksamaan (myös sähköisissä kanavissa) erilaisista järjestelmähäiriöistä riippumatta.

Aika marginaalista on hyöty. Katkot mitataan yleensä tunneissa, jonka jälkeen laskut menevät maksuun ja voi tilata ne rojut netistä jos saattuu niin kova mäihä että luottokortti ei toimi - harvoin niin käy. Itselleni ei ole noin käynyt koskaan.
 
Aika marginaalista on hyöty. Katkot mitataan yleensä tunneissa, jonka jälkeen laskut menevät maksuun ja voi tilata ne rojut netistä jos saattuu niin kova mäihä että luottokortti ei toimi - harvoin niin käy. Itselleni ei ole noin käynyt koskaan.
Marginaalista, mutta ihan mahdollista. Minulle mm. on käynyt parikin kertaa niin, että pankkikortti ei ole toiminut illalla ravintolareissulla. Onneksi on sitten ollut myös toisen firman kortti lompakossa.

Siinä kun on tilannut koko pöytäseurueelle juomat, niin aika noloa olisi selitellä että nyt näyttääkin siltä, että minä en voi maksaa näitä ostoksia. :D
 
Täytynee varmaan ottaa Nordeaan yhteyttä ja kysyä miten omat pankkiasiat muuttuvat, velkaa on kumminkin yli tuo 80k€ vielä tämän vuoden ja itsehän en ala maksamaan korteista ja muista palveluista 0€ enempää, siirrytään vaikkaa sitten johonkin toiseen pankkiin.

Eikös asuntolaina-asiakkaalle kaikki pysy maksuttomina kunhan tunnusukusovellus ja mobiilipankki otettu käyttöön? Ilman asuntolainaa mobiilipankkia käyttävälle perussetti 4e/kk sis ainakin 1 luottokortti?
 
Viimeksi muokattu:
Offtopic

Osuuspankki on kiltisti lähettänyt ilmaiseksi uuden kortin, jos sanoo että kortti meni rikki. Jos hukkaat kortin, niin taitaa olla eri asia.
 
Erikoinen tosiaan tämä mobiili-pakotus.
Soittelin tuonne ja kysyin hieman yksityiskohtia tuosta (sekä pankin vaihdosta).
Eli jos et hommaa 4e/kk mobiilipaskaa niin maksat 7,50e/kk, jotta saat käyttää PC:llä verkkopankkia.
Jos hommaat tuon mobiilipaskan, niin hinta sisältää normaalin verkkopankinkin.
Eli puhelimeen pakko asentaa joku sonta-apsi, jos haluaa jatkaa normaalin verkkopankin käyttämistä pöytäkoneella vanhaan hintaan. Tai itseasiassa minulla se tulee jopa 50 senttiä halvemmaksi...

Olin ymmärtävinäni, että kaikki avainasiakas ym. edut häviävät, vaikka tilillä olisi 45 miljoonaa ja asuntolainaa keskimääräinen kolme miljoonaa.

Taitaa S-pankki siis kutsua. Viimeisin naula oli tuo tunnuslukulapun lopettaminen ja korvaaminen tuolla tunnuslukulaitteella (ilmainen).
Kirjautuessa oma tunnari ja laitteeseen pitää näpytellä PIN-koodi ja sitten näpytellään koneelle se yhdeksän numeroa, jotta pääsee verkkopankkiin.
Vahvistuksessa pitää muistaakseni näpytellä laitteeseen 9 numeroa jotta se antaa 9 numeroisen koodin tjs. PIN-koodi pitää tuollekin erikseen näppäillä.
Lapussa riitti tunnari + neljä numeroa kirjautumiseen ja neljä vahvistukseen. Onneksi tuo vanha lappu vielä toimii.
Tunnuslukusovellus on kai nopeampi, mutta vituttaa näprätä puhelinta.
Miten paska lienee S-pankin kirjautuminen...
 
Viimeksi muokattu:
Offtopic

Osuuspankki on kiltisti lähettänyt ilmaiseksi uuden kortin, jos sanoo että kortti meni rikki. Jos hukkaat kortin, niin taitaa olla eri asia.
Ei ole ilman mukinoita onnistunut ainakaan omalla kohdalla koskaan OP:n kanssa. Ensin pitää vähintään uhkailla pankin vaihtamisella ennen kuin alkaa onnistumaan.
 
Ei ole ilman mukinoita onnistunut ainakaan omalla kohdalla koskaan OP:n kanssa. Ensin pitää vähintään uhkailla pankin vaihtamisella ennen kuin alkaa onnistumaan.
Samat kokemukset. Toki olin eri alueen osuuspankissa missä haluttiin periä vitonen kun kuukauden vanhasta uudesta kortista putoili jo numerot irti (valmistusvika). Olin nostamassa tiliä tyhjäksi ihan vain periaatteen vuoksi kun sitten kummasti langan päähän löytyi se "oma" paikallinen OP josta kiltisti laittoivat uutta korttia ilman vitosen maksua. Lähellä oli ettei minun asiakassuhde osuuspankkiin katkennut viiden euron tähden

Välillä pankeilta kyllä puuttuu totaalisesti pelisilmä.. Tai ehkä tässäkin sitten eri osuuspankit palvelevat vähä eri tavalla toisen alueen asiakkaita vaikka samaa pankkia ovatkin olevinaan. No tästä episodista jäi sen verran kateen että omasta korpipankista on henkiökohtainen kontakti jonka kanssa ne muutamat yhteydenottokerrat ovat toimineet moitteetta
 
Vanhat magneettijuovat alkoi loppuvaiheessa tonnia huonommin, mutta yhtään korttia en ole saanut rikki. Ei tunnu kovin yleiseltä korttien hajoaminen. Sirukortit on tosin useasti vaihtuneet nopeammin kuin voimassaoloaika.
 
Vanhat magneettijuovat alkoi loppuvaiheessa tonnia huonommin, mutta yhtään korttia en ole saanut rikki. Ei tunnu kovin yleiseltä korttien hajoaminen. Sirukortit on tosin useasti vaihtuneet nopeammin kuin voimassaoloaika.
Riippuu ihan käyttömäärästä ja lompakosta (ja varmaan myös vähän siitäkin minkä firman tuottama se kortti sattuu olemaan). Minulla magneettijuovien kulta-aikaan kortit eivät kestäneet koskaan siihen expire-päivään saakka, eli vähintään 6kk aiemmin käyttö meni vähitellen sellaiseksi että juovaa piti puhdistaa ja seisoa päällään, jotta kortti toimi edes joskus. Eikä käyttö ollut edes mitään huoletonta, eikä kortissa ollut päällepäin mitään muuta näkyvää vikaa, että olisi voinut käyttäjää syyttää.

Verkkarit repeää välittömästi jos ei pankki suostu tuollaisessa tapauksessa korttia maksutta uusimaan, mutta niin vain joka kerta piti tapella siitäkin.
 
Taitaa S-pankki siis kutsua. Viimeisin naula oli tuo tunnuslukulapun lopettaminen ja korvaaminen tuolla tunnuslukulaitteella (ilmainen).
Kirjautuessa oma tunnari ja laitteeseen pitää näpytellä PIN-koodi ja sitten näpytellään koneelle se yhdeksän numeroa, jotta pääsee verkkopankkiin.
Vahvistuksessa pitää muistaakseni näpytellä laitteeseen 9 numeroa jotta se antaa 9 numeroisen koodin tjs. PIN-koodi pitää tuollekin erikseen näppäillä.
Lapussa riitti tunnari + neljä numeroa kirjautumiseen ja neljä vahvistukseen. Onneksi tuo vanha lappu vielä toimii.
Tunnuslukusovellus on kai nopeampi, mutta vituttaa näprätä puhelinta.
Miten paska lienee S-pankin kirjautuminen...

Vähän on ylimääräistä tuossa.

PC-verkkopankissa kirjautumiseen tarvitaan 8-merkkinen käyttäjätunnus selaimeen ja 4 merkkiä tunnusluku-appsiin. Maksun/maksujen vahvistamiseen tarvitaan hiiren napsaus - 4 merkkiä tunnusluku-appsiin - hiiren napsaus.

Mobiilipankissa kirjautumiseen tarvitaan 4 merkkiä tunnusluku-appsiin, kun käyttäjä muistetaan. Maksun/maksujen vahvistamiseen tarvitaan 8-merkkinen käyttäjätunnus pankkiappsiin ja 4 merkkiä tunnusluku-appsiin.
 
Vähän on ylimääräistä tuossa.

PC-verkkopankissa kirjautumiseen tarvitaan 8-merkkinen käyttäjätunnus selaimeen ja 4 merkkiä tunnusluku-appsiin. Maksun/maksujen vahvistamiseen tarvitaan hiiren napsaus - 4 merkkiä tunnusluku-appsiin - hiiren napsaus.

Mobiilipankissa kirjautumiseen tarvitaan 4 merkkiä tunnusluku-appsiin, kun käyttäjä muistetaan. Maksun/maksujen vahvistamiseen tarvitaan 8-merkkinen käyttäjätunnus pankkiappsiin ja 4 merkkiä tunnusluku-appsiin.

Jos en ihan väärin muista tuota vahvistamista, niin 43 numeroa pitää näpytellä, jos maksat yhden tai useamman laskun. Tosi kätevä vehje. Jostain syystä käytän tuota lappua niin kauan kuin mahdollista. Tuolle ei riitä, että PIN-koodin naputtelee kerran vaan vahvistuksessa pitää naputella toistamiseen. Eli 8 painallusta pelkästä PIN-koodista.
Puhelimeen koskeminen vituttaa enemmän, kuin tuon taskulaskimen näpyttely.
tunnuslukulaite_mgl6333-2.jpg
 
Juuh okei. Sama lopettaa vänkääminen tähän.
Toi ei ole edes vänkäämistä vaan tosiasia eli tietyt kännykät saa avattua helposti ja että kiinalaisissa halpapuhelimissa ja ilmeisesti vähän kalliimmissakin on jo tehtaalta lähtiessä mukana epäilyttäviä softia.

/offtopic
Onkos joku laskenut että paljon nordea nettoaa noista kk maksuista?.
 
Viimeksi muokattu:
Nordea meni sitten päivittämään heidän mobiilipankkiaan että ilman tunnuslukusovellusta, ei edes tunnuslukulaitteella, ei pääse kirjautumaan sisälle.
 
Viimeksi muokattu:
hmmm.. toimisikohan tuo android sovellus pelkällä wifillä jos ostaisi älytabletin vain tuohon käyttöön.:think:
 
Viimeksi muokattu:
Voevoe.. Sain jo äidiltäni puhelinsoittoa että voinko tilata hänelle verkosta tuotteen x koska hän ei itse voi. Tämä sen takia ettei voinut tunnistautua tabletillaan nordean verkkopankkiin samalla kun sessio ostotapahtumaan oli auki selaimessa. Ja kyllä, varmasti osaamattomuutta, mutta vaikeaksihan tuo menee jos ei ostoksia voi itse tehdä. Pankki kuulemma lähtee vaihtoon
 
Tuosta keskimmäisestä neliö-napista pääsee työpöydälle ja voi avata tunnusluvut sovelluksen. Ei kovin vaikeaa siis.

Muutenhan tuo tunnusluvut sovellus avautuu ja sulkeutuu automaattisesti, eli tosi helppo.
 
omasta mielestä hyvintoimii noi apsit. luurilla tulee laskutkin maksettua kun voi suoraan lukasta viivakoodit , tai sit tallentaa kätevästi maksunsaajat. nyt softapäivityksen myötä voi sormenjälellä kuitata maksut tunnuslukusovelluksella.

oikeastaan muu ärsytäkun, et rahat häviävaa nopeemmi tililtä.
 
En oikein ymmärrä miksi tunnuslukusovellus pitää olla erillinen appsi. Eikö muka olisi saanut tungettua samaan mobiilipankkiin?

Ja vaikka on ihan olematon asia onkin niin ärsyttää tämä Nordean koko säätö. Ensin ruotsista muutto, kun joutuisivat maksaa veroja ja nyt itse pakottavat mobiilipankin käyttöön, kun kuulemma pelkkä asennus ei riitä ja samalla poistavat mahdollisuuden käyttää tunnuslukukorttia tai laitetta mobiilipankin kanssa. Ja maksua alkaa tulla, jos ei asenna ja käytä.
 
Mites se menee nykyään jos vaihtaa puhelinta, kun aikaisemmin se puhelin piti aktivoida nettipankin kautta käyttäen tunnuslukulistaa, jotta codes-sovellus saatiin toimimaan. Eli jos on tilanne että vanha puhelin codes-sovelluksineen menee rikki taikka katoaa.
 
Mites se menee nykyään jos vaihtaa puhelinta, kun aikaisemmin se puhelin piti aktivoida nettipankin kautta käyttäen tunnuslukulistaa, jotta codes-sovellus saatiin toimimaan. Eli jos on tilanne että vanha puhelin codes-sovelluksineen menee rikki taikka katoaa.

Miten otan sovelluksen käyttöön ilman tunnuslukukorttia?
Vastaus:

Soita Nordea 24/7 -palveluun 0200 3000. Saat ensin tekstiviestillä aktivointikoodin sovelluksen käyttöönottoa varten, varmennettuun puhelinnumeroosi. Sen jälkeen lähetämme sinulle postitse (4 pankkipäivää) väliaikaisen PIN-koodin. Kun olet saanut PIN-koodin käyttöösi, voit jatkaa tunnuslukusovelluksen käyttöönottoa tekstiviestitse saamasi aktivointikoodin kanssa.

Konttorista saat väliaikaisen PIN -koodin heti. Sinulla tulee olla mukanasi voimassa oleva henkilöllisyystodistus, josta voimme tarkistaa henkilöllisyytesi ja tehdä asianmukaisen tunnistamisen.
 
En oikein ymmärrä miksi tunnuslukusovellus pitää olla erillinen appsi. Eikö muka olisi saanut tungettua samaan mobiilipankkiin?
Voisiko tunnistauminen erilaisiin palveluihin, esim. Kanta jne. johon vaaditaan ns. vahva tunnistauminen, olla syynä. Ehkä joku haluaa pitää kännyssä vain tätä tunnistautumista varten, eikä pankkia. Ihan sunnuntai-aamun, hups, mietteitä.

Tottakai ne kaikki saisi samaan ohjelmaan, mutta ehkä on jotain syitä mitä ei tule mieleen, miksi se ei aina ole hyvä idea.
 
Tuo nordeahan osaa avata itsestään tunnusluvut sovelluksen ja myös avata nettipankki uudelleen automaattisesti. Eli ei tule mitään hidastetta, vaikka nuo on eri sovellukset.

Vähän samoin kuin vaikka Facebookista ja Messengeristä on eri sovellukset? Eli voi valita kumman asentaa tai molemmat?
 
Tuosta keskimmäisestä neliö-napista pääsee työpöydälle ja voi avata tunnusluvut sovelluksen. Ei kovin vaikeaa siis.

Muutenhan tuo tunnusluvut sovellus avautuu ja sulkeutuu automaattisesti, eli tosi helppo.
Vai oliko se ympyrä vai oliko siinä ikonia ollenkaan? Ei se nyt vain ole niin helppoa ei diginatiiveille hyppiä sujuvasti sovellusten välillä. Vielä pitäisi kans ymmärtää että mobiilipankki on eri softa kuin tunnuslukusovellus. Kaiken säheltämisen aikana myös sessio vanhenee nettikaupasta ja joutuu aloittamaan alusta jne... Eri kätevää siis
 
No tuo keskimmäinen nappi kumminkin. Tunnusluvut sovellus tosiaan korvaa sen paperisen lapun, jota joutuu aina yliviivaamaan. Paljon nopeampi tuota on käyttää, kun vaan eka opetetaan tai opitaan itse.
Omilla vanhemmilla taitaa olla op, niin ei ole ainakaan vielä ollut tuollaisia ongelmia. Kannattaa siis vaihtaa pankkia, jos tulee tuollaisia typeriä ongelmia pankin kanssa.
 
Ei ole. Saat laittaa PIN-koodiksi jotain muuta kuin 1234. Mobiilipankkia ei käytetä selaimessa, vaan ainakin Nordealla on oma sovellus. Ei tarvitse (tai edes voi?) tallettaa kirjautumistietoja sinne. Esim. jos voro haluaa tehdä jotain jäynää, tämän pitää:

  1. varastaa kännykkäni
  2. ohittaa sormenjälkitunnistus (katkaista sormeni?)
  3. (Tässä kohdassa voi tarkastella tilitietoja, mutta ei tehdä mitään, kuten lukea viestejä tai siirtää rahaa)
  4. urkkia jotain muuta kautta 8-numeroinen käyttäjätunnukseni
  5. urkkia taas jotain muuta kautta 4-numeroinen PIN-koodini (joka voi olla joku muukin kuin 1234).
Tämä kaikki pitäisi tehdä ennen kuin estän tuon kaiken omalta tietokoneeltani tai soittamalla aspaan. Taidat olla ihan hiukkasen vainoharhainen :think: Myös siinä postissa lähetettävässä tunnuslukukortissa on kaikenlaisia hyökkäysvektoreita. Se kulkee monien käsien kautta ennen kuin se tupsahtaa postilaatikkoosi. Jos joku saa sen haltuusi, riittää yllä olevasta listasta kohta 4 ja tieto, milloin vanha listasi lakkaa toimimasta.

Olen tyytyväinen, että tuo tunnuslukusovellus on tullut käyttöön.

Voi myös toimia niin, että asentaa tunnuslukusovelluksen ja mobiilipankki sovelluksen. Sen jälkeen poistaa molemmat. Tuskin Nordea tietää, että on poistettu. Sitten voikin käyttää verkkopankkia ja tunnuslukulaitetta. Tämä ilmaiseksi niin kauan kun on lainaa pankissa. Nyt siten pitäisi olla taas turvallista.;)
 
Olen käyttänyt Nordean mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta jo vuosia tyytyväisenä.
Verkkopankkiin tulee nykyään kirjauduttua todella harvoin, kun tuolla mobiililla onnistuu käytännössä kaikki päivittäiset asiat.
Tunnuslukusovellus on kaikessa yksinkertaisuudessaan toimiva, mutta itse kaipaisin mahdollisuutta myös pidemmälle pin-koodille.
 
Mjahas nordean android sovelluskin VAATII PUHELINNUMERON johon aktivointi lähetetään. Saatana.:mad:

Vahvistan, että yllä oleva puhelinnumero on minun ja haluan ottaa Nordea Tunnusluvut -sovelluksen käyttöön.
Tarkista, että puhelinnumero on oikein. Saat sovelluksen aktivointikoodin siihen tekstiviestillä. Mikäli numero on väärin, ilmoita meille uusi puhelinnumerosi soittamalla maksuttomaan automaattiseen puhelinnumeron varmennuspalveluun 0800 170 777 ma-su 24h/vrk. Huomioithan että sinun täytyy tunnistautua puhelimessa Pankkitunnuksillasi ja soittaa puhelinnumerosta, jonka haluat varmentaa.
 
Jep jep, (android) mobiilipankin päivityksen jälkeen maksunsaajat hävis (mobiilista), on kuulemma nykyään erillisiä "sovelluksia"....

Sitten taas joku oli saanut toimimaan poistamalla beta ja asentamalla appi uudestaan mutta eipä auta itellä. Jaa.
 
Jep jep, (android) mobiilipankin päivityksen jälkeen maksunsaajat hävis (mobiilista), on kuulemma nykyään erillisiä "sovelluksia"....

Sitten taas joku oli saanut toimimaan poistamalla beta ja asentamalla appi uudestaan mutta eipä auta itellä. Jaa.

Täällä näkyvät kuten ennenkin. Betoja tosin en ole koskaan asennellut.
 
Miten otan sovelluksen käyttöön ilman tunnuslukukorttia?
Vastaus:

Soita Nordea 24/7 -palveluun 0200 3000. Saat ensin tekstiviestillä aktivointikoodin sovelluksen käyttöönottoa varten, varmennettuun puhelinnumeroosi. Sen jälkeen lähetämme sinulle postitse (4 pankkipäivää) väliaikaisen PIN-koodin. Kun olet saanut PIN-koodin käyttöösi, voit jatkaa tunnuslukusovelluksen käyttöönottoa tekstiviestitse saamasi aktivointikoodin kanssa.

Konttorista saat väliaikaisen PIN -koodin heti. Sinulla tulee olla mukanasi voimassa oleva henkilöllisyystodistus, josta voimme tarkistaa henkilöllisyytesi ja tehdä asianmukaisen tunnistamisen.
Kätevästi taitaa toimia, jos ulkomailla puhelin häviää ?)
 
Useat ihmiset esim kuukauden mittaisilla työreissuilla ulkomailla, joten saattaa olla ihan tarpeellista.
Sitten kannattaisi pitää parempaa huolta omaisuudestaan ja/tai käyttää e-laskuja. Et sä sitä tunnuslukukorttiakaan saa yhtään sen helpommin ulkomaille.
 
Sitten kannattaisi pitää parempaa huolta omaisuudestaan ja/tai käyttää e-laskuja. Et sä sitä tunnuslukukorttiakaan saa yhtään sen helpommin ulkomaille.
Sen voi vaikka skannata jonnekkin talteen jos haluaa varmistua.
 
Voi myös toimia niin, että asentaa tunnuslukusovelluksen ja mobiilipankki sovelluksen. Sen jälkeen poistaa molemmat. Tuskin Nordea tietää, että on poistettu. Sitten voikin käyttää verkkopankkia ja tunnuslukulaitetta. Tämä ilmaiseksi niin kauan kun on lainaa pankissa. Nyt siten pitäisi olla taas turvallista.;)

Ei onnistukkaan. Mobiilipankin käyttö pitääkin olla "aktiivista", jotta voidaan katsoa sen olevan käytössä. Laitoin kysymyksen miten aktiivisuus määritellään. Nordea on perssssseeeesstä.:rage::rage:
 
Kannattaa muistaa, että tunnuslukusovellus voi olla asennettuna useammassa laitteessa samaan aikaan. Tietty jos laukku pöllitään, siinä menee helposti puhelin ja tabu. Mutta puhelimen hajotessa voi välttää konttorillakäynnin.
 
Ei onnistukkaan. Mobiilipankin käyttö pitääkin olla "aktiivista", jotta voidaan katsoa sen olevan käytössä. Laitoin kysymyksen miten aktiivisuus määritellään. Nordea on perssssseeeesstä.:rage::rage:
Twitterissä vastas joskus mulle että ei pitäisi olla vaatimuksena käytön aktiivisuus :)

"Hei! Ei ole aikaa, jonka jälkeen automaattisesti lähdemme nostamaan maksuja, koska aktiivinen käyttö tarkoittaa toiselle eri asiaa kuin toiselle. Kannustamme ottamaan mobiilipankin käyttöön ja käyttämään sen jälkeen omien tarpeiden mukaisesti. -Tanja"

Webissä lukee toista .)
 
Ei onnistukkaan. Mobiilipankin käyttö pitääkin olla "aktiivista", jotta voidaan katsoa sen olevan käytössä. Laitoin kysymyksen miten aktiivisuus määritellään. Nordea on perssssseeeesstä.:rage::rage:
Mobiili Plus ja Peruspaketti tuolla sivulla on kirjotettu näin

Mitä tarkoittaa Mobiilipankin aktiivinen käyttö?
Mobiili Plus -paketin edellytyksenä on, että asiakas käyttää Mobiilipankkia. Yhdelle asiakkaalle tämä voi tarkoittaa, että tarkastaa tilin saldon päivittäin ja toiselle asiakkaalle, että maksaa laskun kerran kuukaudessa. Pelkkä Mobiilipankin lataaminen puhelimeen ei siis riitä.

Itsellekin tuo on vähän kysymysmerkki että riittääkö oma "aktiivisuus". Käytän pääasissa vain mobiilipankkia mutta hyvin harvoin koska Nordeassa on itsellä vain lainanhoitotili. Myöskin Mobiili Plus että Peruspaketissa edellytetään, että käytössä on myös kortti jota minulla ei ole niin en tiedä mihin sekin vaikuttaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 598
Viestejä
4 493 154
Jäsenet
74 264
Uusin jäsen
ensihoituri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom