Näin kärjistäen, kuinka vainoharhainen autisti täytyy olla ettei halua/uskalla käyttää mobiilipankkia herran vuonna 2018? Tunnuslukusovellusta varten täytyy joka tapauksessa olla älypuhelin, siihen asentaa mobiilipankinkin ja simsalabim ei maksa mitään.
En ajatellut hankkia mobiilipankkia, enkä tunnuslukusovellusta, ihan periaatteesta.
1. Miksi pakotetaan tämän käyttöön, mikä on hyöty Nordealle? Avainasiakkaalle ei juuri mitään hyötyä. Perusasiakkaalle kyllä halvemmat kulut.
2. Miksi verkkopankkia ei vain uudistettu ja tehty sille parempaa tukea mobiililaitteelle, siten että et juuri erottaisi oletko web sivulla vai sovelluksessa?
3. Jos käyttöjärjestelmä ei tue mobiilipankki sovellusta niin joudut maksamaan joko kk maksua tai uuden puhelimen.
4. Taitaa löytyä vanhoja Android puhelimiakin, joille tätä sovellusta ei voi asentaa?
5. Eniten hämäsi täällä (
Mobiili Plus ja Peruspaketti ) lukeva vaatimus Mobiilipankin Aktiivisesta käytöstä. Eli ei riitä että sen sovelluksen on hankkinut, mutta onko Nordealla joku counteri siellä jos et käytä sovellusta niin maksut nousee?
Mobiili Plus -paketin edellytyksenä on, että asiakas käyttää Mobiilipankkia. Yhdelle asiakkaalle tämä voi tarkoittaa, että tarkastaa tilin saldon päivittäin ja toiselle asiakkaalle, että maksaa laskun kerran kuukaudessa. Pelkkä Mobiilipankin lataaminen puhelimeen ei siis riitä.
Jossain Twitterissä Nordea vastasi ettei näin muka ole, mutta nätisti vieläkin sivuilla lukee noin.
Voisin periaattessa asentaa mobiilipankin ja katsoa että kulut on edelleen 0€ ja sen jälkeen poistaa sen turhana. Mutta jos vaatimus on aktiivinen käyttö niin mitä vittua?
Itselle mobiilipankki sovelluksella ei ole juuri mitään käyttöä. Käyn jotain 1-2 kertaa kuukaudessa verkkopankissa.
Saldo ei kiinnosta. Aina on riittävästi.
Laskut tietää suunnilleen. Isommat kerran vuodessa olevat tulee pääasiassa paperina, kun siinä tulee yhteenveto samalla (vakuutukset jne.)
Luottokortin maksut käy nollaamassa kerran kk, jos siellä jotain on. Ja siirtää lainatilille rahaa.
Noistakin voisi monet vielä automatisoida, mutta pysyy hieman kärryllä kun kerran kk käy jotain laskuja vahvistamassa.
Nordea saa lähettää sen uuden tunnuslukulaitteen, mutta ehkä olen jo vaihtanut pankkia ennen sitä tämän viimeisen toilailun jälkeen. Tai voisihan sen odottaa ja vaihtaa sen jälkeen pankin, tulisi Nordealle vielä kulut siitä laitteesta.
Tunnuslukusovellusta en laita. Entäs jos puhelimen akku loppuu tai puhelin hajoaa yms. Ja pitäs päästä verkkopankkiin? Toi skenaario riittää mulle. Ihan hyvin toiminut toi työpöydällä oleva tunnuslukulista (ehkä tuleva kortti). Nytkin olen PC:llä ja puhelin on jossain ihan muualla.. kortti on tuossa edessä.
Nordean palvelutkin on kyllä menny niin alas että eipä paljon tee mieli enää asiakkaana olla. Mitään face2face palvelua ei taida enää olla. Kyseltiin uutta pientä lainaa tuossa niin tänään pitäisi puhelimen välityksellä keskustella asiasta (wtf?).