Nokia 8

Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
sinänsä harmittaa että kaikkea ei voi poistaa sovelluksista. joissakin niissä lukee vain että "poista käytöstä" eikä "poista asennus". toki roottaamalla saisi senkin tehtyä, mutta ei huvita takuita menettää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
-> mun täytyy kerran koskea videoa että ne pause, ja "kelausnapit" lähtee pois näytöltä, jos sitä tarkoitat?
Joo siis silleen niiden pitäis lähtee, mut ei lähde vaikka kuinka tökkii ja avaa uutta videota / menee fullscreen / käy työpöydällä ja takaisin. Vain force stop korjaa, kunnes jostain syystä tulee takaisin.
-> olisko Google appsin "kuunnellaan" toiminto? Muutama viesti takaperin tästä oli kuvakin miltä näyttää. Sain sen pois, kun poistin sovelluksista Google nimisen sovelluksen. En ole vielä huomannut kaipaavani sitä. Uutistoiminto oli kätevä mutta sen saa mistä tahansa muualtakin..
Ei ollut "kuunnellaan". En nyt valitettavasti mitenkään muista mikä se oli, mutta kuitenkin sellainen että olisi varmasti halunnut minulta jotakin inputtia eikä häviäisi itsestään.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
Käsittämätöntä, miten ns. "huippupuhelimen" kamera voi olla tuntuvasti huonompi kuin 6 vuotta vanhassa laitteessa! Kameran takia tähän kapineeseen ei todellakaan kannata vaihtaa, suttuinen ja rakeinen paska.
Erikoista, pääsin vertaamaan toiseen Nokia 8:aan (vuoden alussa ostettu), ja siinä kuvat ovat paljon parempia samassa tilanteessa (samat softaversiot). Voikohan kyseessä olla viallinen kamera vai olisikohan Nokia vaihtanut heikompaan kameraan ns. lennossa myöhempiin puhelineriin (ts. sama ilmiö kuin tietokoneraudassa mm. emoissa)?
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
838
Erikoista, pääsin vertaamaan toiseen Nokia 8:aan (vuoden alussa ostettu), ja siinä kuvat ovat paljon parempia samassa tilanteessa (samat softaversiot). Voikohan kyseessä olla viallinen kamera vai olisikohan Nokia vaihtanut heikompaan kameraan ns. lennossa myöhempiin puhelineriin (ts. sama ilmiö kuin tietokoneraudassa mm. emoissa)?
Tämä selittäisi miksi jotkut ovat niin pettyneitä kameraan, vaikka minusta tässä ei nyt niin huono kamera ole. Ei toki samaa tasoa kuin vaikka Pixel 2:ssa, mutta ihan ok kuitenkin. Omani on ostettu julkaisupäivänä, kun oli vanha luuri jo ihan romuna ja olin miettinyt jo pitkään mihin sitä vaihtaisi.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
muuten Nokia 8:n kamera ei ole niin huono, mutta normaalissa valaistuksessakin kuva on todella pimeä eikä focus -tap auta siihen. En tiedä onko sitten vain kamera-softan vika (saisiko valaistukset paremmin muissa softissa mitä on Google Play:ssä?)
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
838
@K4R1 Valoisuutta voi säätää, kun ensin tekee focus-täpin ja sitten liu'uttaa sormea ylös-alas tarkennuspisteen oikealle puolelle ilmestyvän auringon päällä.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
varsinkin jos esim yrität ottaa näytön ruudusta kuvaa, niin se menee todella pimeäksi.
(toki voi ottaa ruudunkaappauksen ja lähettää puhelimeen jos tarvii)
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
339
Onko kuva myös galleriassa himmeä? Itse omassa huomasin sen, että kuvaa ottaessa ja sen jälkeen kuva näyttää himmeältä/pimeältä mutta kun käy samaa kuvaa katsomassa galleriassa niin kuva onkin hyvä.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Onko kuva myös galleriassa himmeä? Itse omassa huomasin sen, että kuvaa ottaessa ja sen jälkeen kuva näyttää himmeältä/pimeältä mutta kun käy samaa kuvaa katsomassa galleriassa niin kuva onkin hyvä.
ei ollut eroa kameran ja gallerian välillä, mutta sen huomasin että kännykän näytön kirkkaus vaikuttaa otetun kuvan kirkkauteen? kuvasta sai järkevää ainoastaan kun nosti kirkkautta näytöstä mutta ei se saa mikään pysyvä ratkaisu olla kun akkua kuluu nopeammin.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
838
Onko kuva myös galleriassa himmeä? Itse omassa huomasin sen, että kuvaa ottaessa ja sen jälkeen kuva näyttää himmeältä/pimeältä mutta kun käy samaa kuvaa katsomassa galleriassa niin kuva onkin hyvä.
Omani ei tälläista tee, kuva näyttää samalta otettaessa kuin galleriassa.

ei ollut eroa kameran ja gallerian välillä, mutta sen huomasin että kännykän näytön kirkkaus vaikuttaa otetun kuvan kirkkauteen? kuvasta sai järkevää ainoastaan kun nosti kirkkautta näytöstä mutta ei se saa mikään pysyvä ratkaisu olla kun akkua kuluu nopeammin.
Nyt kuulostaa jo hyvin erikoiselta. Juuri otin kaksi kuvaa, toisen minimi ruudun kirkkaudella ja toisen maksimilla. Tämän jälkeen laitoin näytön kirkkauden takaisin automaatille ja katsoin kuvia galleriassa: molemmat kuvat näyttävät identtisiltä. Toki näytön kirkkaus vaikuttaa siihen miltä kuva näyttää, mutta itse kuvaan se ei vaikuta. Siirrä kuvat vaikka PC:lle ja vertaa.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Omani ei tälläista tee, kuva näyttää samalta otettaessa kuin galleriassa.



Nyt kuulostaa jo hyvin erikoiselta. Juuri otin kaksi kuvaa, toisen minimi ruudun kirkkaudella ja toisen maksimilla. Tämän jälkeen laitoin näytön kirkkauden takaisin automaatille ja katsoin kuvia galleriassa: molemmat kuvat näyttävät identtisiltä. Toki näytön kirkkaus vaikuttaa siihen miltä kuva näyttää, mutta itse kuvaan se ei vaikuta. Siirrä kuvat vaikka PC:lle ja vertaa.
no täytyy vilkaista. oisko sitten vaan kännykän oma näyttö niin huono ettei näytä sitä oikein?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Näytön kirkkaus ei kyllä kameran ottamiin kuviin vaikuta mitenkään. Tai ainakin vaadin todisteita että uskon tuon.. :) Olen huomannut että tämä kasi tykkää pitää näyttöä automaattia käytettäessä himmeämmällä kuin esim. Nexus 6 piti mutta eihän se nyt vika ole kun sen voi mieleisekeen säätää. Eikä etenkään kameran vika.

@K4R1 Mikä on sun käyttämä näytön kirkkaustaso kun kuva on "himmeä" ja mihin se piti nostaa että kuva oli "järkevä"?
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Näytön kirkkaus ei kyllä kameran ottamiin kuviin vaikuta mitenkään. Tai ainakin vaadin todisteita että uskon tuon.. :) Olen huomannut että tämä kasi tykkää pitää näyttöä automaattia käytettäessä himmeämmällä kuin esim. Nexus 6 piti mutta eihän se nyt vika ole kun sen voi mieleisekeen säätää. Eikä etenkään kameran vika.

@K4R1 Mikä on sun käyttämä näytön kirkkaustaso kun kuva on "himmeä" ja mihin se piti nostaa että kuva oli "järkevä"?
"himmeä"/peruskäytössä normaalisti on säädin puolivälissä ja "järkevän" kuvan kamerassa sai kun veti kirkkauden täysille
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Tosin pitää vielä kattoa ne kuvat koneella jos kännykkä vain näyttää ne päin persettä.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
ja tämä ongelma on ainoastaan silloin jos yrittää ottaa tietokoneen tai telkkarin ruudusta kuvaa.
 

leripe

Ehdotuksia otetaan vastaan
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 415
Mistä sais tähän tuon alkuperäisen pikalaturin? Tai mikä toisen valmistajan olisi sellainen minkä kanssa toimii tuo pikalataus?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Mikä tahansa Quick Charge 3.0 -laturi käy. (Myös Quick Charge 4.0/4+ käy).
Tukeeko puhelin tuota uudempaa Quick Charge 4:sta eli latautuuko puhelin nopeammin kyseistä ominaisuutta tukevalla laturilla? Eipä siinä, tuo mukana tullut laturikin lataa puhelinta kyllä todella nopeasti.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 128
Tukeeko puhelin tuota uudempaa Quick Charge 4:sta eli latautuuko puhelin nopeammin kyseistä ominaisuutta tukevalla laturilla? Eipä siinä, tuo mukana tullut laturikin lataa puhelinta kyllä todella nopeasti.
Nokia 8 tukee vain QC 3.0 tekniikkaa, joten lataa korkeintaan vain sillä. QC 4.0/4+ nopeudella ei siis lataa.
  • QC 4.0/4+ on taaksepäin yhteensopiva QC 2.0 asti
  • QC 3.0 on taaksepäin yhteensopiva QC 1.0 asti
Lataaminen onnistuu pikana myös QC 2.0 ja 1.0 latureilla mutta luonnollisesti hitaammin kuin QC 3.0:lla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kuinkas kauan huollot yleensä kestää? 26.6 asti tuolla lukenut että odottaa varaosaa?
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
339
Kuinkas kauan huollot yleensä kestää? 26.6 asti tuolla lukenut että odottaa varaosaa?
Oma oli juuri tasan 3 viikkoa huollossa Powerin kautta kun etukamera pimeni ja antoi kameravirhettä. Ensin näyttänyt menneen mcarelle, josta oli käynyt Mobylifellä piirikortin vaihdossa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Oma oli juuri tasan 3 viikkoa huollossa Powerin kautta kun etukamera pimeni ja antoi kameravirhettä. Ensin näyttänyt menneen mcarelle, josta oli käynyt Mobylifellä piirikortin vaihdossa.
No siis mä vein 25.6 suoraan Mobylifelle ihan sen takia että sinne ne kumminkin menee lopulta jos jotain isompaa...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt on päivittynyt!


Työntila: Hyvityspyyntö hyväksytty

"RMA Hyväksytty varaosapuutoksen vuoksi."

Mitäs helvettiä, laittaako ne uuden puhelimen mulle?:btooth:
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Nyt on päivittynyt!


Työntila: Hyvityspyyntö hyväksytty

"RMA Hyväksytty varaosapuutoksen vuoksi."

Mitäs helvettiä, laittaako ne uuden puhelimen mulle?:btooth:
Uus saman mallin puhelin johon siirretty kaikki vanhan tiedot tai sitten antavat sim/muistikortin takasin ja saat käteisenä hyvityksen uuden ostoa varten. Ei ole tuollasesta kokemusta itsellä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Uus saman mallin puhelin johon siirretty kaikki vanhan tiedot tai sitten antavat sim/muistikortin takasin ja saat käteisenä hyvityksen uuden ostoa varten. Ei ole tuollasesta kokemusta itsellä.
Kyllä sim ja muistikortti on mulla käytössä, mutta heidän sivuillaan tosiaan luki että tuo puhelin ei enään mulle palaudu vaan mulle annetaan uusi vastaava puhelin tilalle alkuperäisestä liikkeestä mistä puhelin on aikoinaan ostettu, eli Elisa tässä tapauksessa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Tulikohan itselle akkuviallinen yksilö? Puhelimen akku oli täysin tyhjä saapuessaan (ei minkäänlaista varausta akussa). Latasin sen täyteen maanantaina ja eilen aamulla varausta oli 82% kun lopetin lyhyen puhelun. Lopun päivää ja yön puhelin oli vyökotelossa pöydällä. Tänä aamuna se ei käynnistynyt enää: akku taas ihan tyhjä. Virrankulutusseurannan mukaan appsit ovat vieneet viime latauksen jälkeen 4% akkua eli joko akku on susi tai jokin muu kuluttaa sitä.

Onko tuolle mitään itse tehtävissä vai meneekö takaisin Elisalle huoltoon?
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Tulikohan itselle akkuviallinen yksilö? Puhelimen akku oli täysin tyhjä saapuessaan (ei minkäänlaista varausta akussa). Latasin sen täyteen maanantaina ja eilen aamulla varausta oli 82% kun lopetin lyhyen puhelun. Lopun päivää ja yön puhelin oli vyökotelossa pöydällä. Tänä aamuna se ei käynnistynyt enää: akku taas ihan tyhjä. Virrankulutusseurannan mukaan appsit ovat vieneet viime latauksen jälkeen 4% akkua eli joko akku on susi tai jokin muu kuluttaa sitä.

Onko tuolle mitään itse tehtävissä vai meneekö takaisin Elisalle huoltoon?
näytön kirkkaus kuinka kovalla? itse pidin kirkkautta täysillä pari minuuttia ja siinä ajassa tippui 95% --> 86%
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
näytön kirkkaus kuinka kovalla? itse pidin kirkkautta täysillä pari minuuttia ja siinä ajassa tippui 95% --> 86%
29% näytti olevan ja säätyy valoisuuden mukaan. Ei sen pitäisi kyllä olla kotelossa edes päällä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Kaikki turhat pois päältä (wifi, paikannus yms.) akku kestää kaksi päivää käyttämättömänä... Seuraavaksi tulee tehdasreset ja jos se ei auta niin minulla on asiaa Elisalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Onko tää edelleen hintalaadullisesti paras vaihtoehto nokioista, nyt saa 299e?

Esim vrt Nokia 6.1 ja 7+.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Onko tää edelleen hintalaadullisesti paras vaihtoehto nokioista, nyt saa 299e?

Esim vrt Nokia 6.1 ja 7+.
8 on viime vuoden lippulaiva niin kyllä se sen edestä pelaa. että kyllä siinä oikeestaan on paremmat specsit ku nää 6 ja 7, mutta kamera (tai sen sovellus) on kaikissa huono / vaatii opettelua. suosittelen 8 jos haluaa tehoa vähän enemmän hyvään hintaan. tosin se ero ei ole valtava, etsi vaikka Youtubesta jokin vertailu-video niistä kolmesta mallista.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Joo siis silleen niiden pitäis lähtee, mut ei lähde vaikka kuinka tökkii ja avaa uutta videota / menee fullscreen / käy työpöydällä ja takaisin. Vain force stop korjaa, kunnes jostain syystä tulee takaisin.

Ei ollut "kuunnellaan". En nyt valitettavasti mitenkään muista mikä se oli, mutta kuitenkin sellainen että olisi varmasti halunnut minulta jotakin inputtia eikä häviäisi itsestään.
Katso ilmoituslokista mikä se ilmoitus oli. Asetukset ja hakuun ilmoitusloki tai asetukset sovelluksen widget ja sieltä ilmoitusloki, jos haluaa suoraan pikakuvakkeen sille
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
170
Mistäs tähän kameraan saa videokuvauksen? En löydä käyttöohjeen mainitsemaa videokameran ikonia mistään. Versiomerkintä 8.1041.71
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Mistäs tähän kameraan saa videokuvauksen? En löydä käyttöohjeen mainitsemaa videokameran ikonia mistään. Versiomerkintä 8.1041.71
kamerasofta auki ja vedä sormella vasemalle. alhaalla näkyy myös 2 pistettä joista toinen on vaalea (aktiivinen) ja toinen tumma (ei käytössä).
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
170
KIITOS. Sehän oli näppärästi piilotettu - ei käyttöohjeen laatija varmaan tiennyt asiasta;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Sports tracker ohjelma tuntuu aina sulkevan itsensä jos on liian pitkään päällä. Eilen tuli oltua lähemmäs kaksi tuntia lenkillä ja eikö se ollut taas sammuttanut itsensä puolessa välissä. Battery asetuksista otin "Battery optimisationin" tuolta pois mutta ei auta. Onkohan jossain mahdollisesti vielä lisää virransäästöasetuksia?
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Sports tracker ohjelma tuntuu aina sulkevan itsensä jos on liian pitkään päällä. Eilen tuli oltua lähemmäs kaksi tuntia lenkillä ja eikö se ollut taas sammuttanut itsensä puolessa välissä. Battery asetuksista otin "Battery optimisationin" tuolta pois mutta ei auta. Onkohan jossain mahdollisesti vielä lisää virransäästöasetuksia?
Pystyykö Nokian Recent Apps valikosta lukitsemaan ohjelman muistiin?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartprojects.MemoryLocker&hl=en_US

Tai onkohan tuollaisesta ohjelmasta apua?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
26.6 vein puhelimen huoltoon, 4.7 tuli päätös ettei sitä puhelinta enää palauteta vaan saan takuuna uuden, nyt odotellaan Elisan soittoa. :shifty:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
20
Onko muilla ongelmaa mikrofonin kanssa kaiutinta käyttäessä?

Vanhan Honor 7:n pystyi jättämään pöydälle kaiuttimella ja vastapuoli kuuli puheen ihan normaalisti vaikka itse käveli ympäri huonetta ja oli selinkin puhelimeen.
Tässä Nokia 8:ssa taas pitää seisoa suoraan mikrofonin edessä metrin etäisyydellä, jotta vastapuoli kuulee puheen.

Jos puhelin on kaiuttimella ja puhelinta pitää kädessä rinnankorkeudella, mutta puhelin on kädessä "oikeinpäin" eli kuulokeliitäntä ylöspäin niin puhelimen toisessa päässä ei kuulla puhetta. Puhelinta täytyy pitää rinnankorkeudella pohja, eli tuo puoli jossa on usb-liitin, ylöspäin että puheesta saa selvää.

Kotelona on ihan tavallinen Insmatin Nokia 8:n nahkainen kotelo, ei kai senkään pitäisi mikrofoneja peittää? Tämä huono mikrofonikuuluvuus on ollut puhelimessa ihan uudesta asti, eli vika vai ominaisuus?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko muilla ongelmaa mikrofonin kanssa kaiutinta käyttäessä?

Vanhan Honor 7:n pystyi jättämään pöydälle kaiuttimella ja vastapuoli kuuli puheen ihan normaalisti vaikka itse käveli ympäri huonetta ja oli selinkin puhelimeen.
Tässä Nokia 8:ssa taas pitää seisoa suoraan mikrofonin edessä metrin etäisyydellä, jotta vastapuoli kuulee puheen.

Jos puhelin on kaiuttimella ja puhelinta pitää kädessä rinnankorkeudella, mutta puhelin on kädessä "oikeinpäin" eli kuulokeliitäntä ylöspäin niin puhelimen toisessa päässä ei kuulla puhetta. Puhelinta täytyy pitää rinnankorkeudella pohja, eli tuo puoli jossa on usb-liitin, ylöspäin että puheesta saa selvää.

Kotelona on ihan tavallinen Insmatin Nokia 8:n nahkainen kotelo, ei kai senkään pitäisi mikrofoneja peittää? Tämä huono mikrofonikuuluvuus on ollut puhelimessa ihan uudesta asti, eli vika vai ominaisuus?
Tuossa on kolme mikrofonia, en tiedä miten ne toimii puheluiden aikana, mutta videot menee ihan puuroksi jos joku on likaa täynnä eikä toimi kunnolla.

Toinen vaihtoehto on se että siellä pohjan mikrofonissa on likaa mikä estää kuuluvuuden?
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
838
Onkohan omassakin kasissa jotain töhkää pohjamikissä, kun videoissa kuuluu ihmeellistä naksuntaa? Tuo vika ollut jo aika kauan, ei kuitenkaan uudesta asti. Ei siellä mikissä mitään näy, niin hankala on putsatakaan. Olen koittanut puhaltaa sinne, mutta eihän se mitään auta. Toinen ihmeellisyys videoissa on, että aina videon alussa kuuluu se aloitusääni (se sellainen ti-dy). Eihän sen nyt tallennetulla videolla pitäisi kuulua :rage:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
Itsellänikin kuuluu aloitusääni tallennetuissa videoissa. Ärsyttävä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 207
Viestejä
4 194 567
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom