Nikkelimetallisotkujen laatu ja lionin huikeus

NiCd antaa ainakin rajusti virtaa kovemmallakin pakkasella. Parhaimmat taipuu ainakin -40 asteeseen asti.

Uusimman sukupolven Eneloopit pitäisi myös kestää hieman paremmin pakkasta, mutta tarina ei tainnut kertoa, että mitä se käytännössä tarkoittaa.

Nuo kertakäyttöiset litiumparistot ovat luonnollisesti aivan eri asia kuin esim. normaalit työkaluissa käytettävät litiumit. Ne kun alkavat kyykkäämään jo -10 asteessa ja ladatakaan ei saisi alle nollassa asteessa.
(Valmistajan x mukaan hidas lataus pakkasella olisi ok, mutta mene ja tiedä.)

Tokihan pakkaa sekoittaa vielä tarvittu purkuvirta eli käyttötarkoitus.

Asiasta viidenteen.
Mitä litium-kemiaa noissa kämmenen kokoisissa starttiboostereissa käytetään? Muutama vuosi sitten pidin noita huijauksena.
Erittäin laadukas max. neljä vuotta sitten valmistettu ja max. 10 tkm ajettu Vartan lyijyakku ei jaksanut enää pyörittää starttia edes kahden asteen pakkasella (syväpurkauksia tasan nolla) ja tuommoisella pienellä huoneenlämpöisellä palikalla starttasi välittömästi ja erittäin äkäisesti.
Koosta voisi olettaa, että kennoja rääkätään "hieman" yli speksien, oli kemia mikä hyvänsä, mutta pääasia, että toimii.
 
NiCd antaa ainakin rajusti virtaa kovemmallakin pakkasella. Parhaimmat taipuu ainakin -40 asteeseen asti.

Uusimman sukupolven Eneloopit pitäisi myös kestää hieman paremmin pakkasta, mutta tarina ei tainnut kertoa, että mitä se käytännössä tarkoittaa.

Nuo kertakäyttöiset litiumparistot ovat luonnollisesti aivan eri asia kuin esim. normaalit työkaluissa käytettävät litiumit. Ne kun alkavat kyykkäämään jo -10 asteessa ja ladatakaan ei saisi alle nollassa asteessa.
(Valmistajan x mukaan hidas lataus pakkasella olisi ok, mutta mene ja tiedä.)

Tokihan pakkaa sekoittaa vielä tarvittu purkuvirta eli käyttötarkoitus.

Asiasta viidenteen.
Mitä litium-kemiaa noissa kämmenen kokoisissa starttiboostereissa käytetään? Muutama vuosi sitten pidin noita huijauksena.
Erittäin laadukas max. neljä vuotta sitten valmistettu ja max. 10 tkm ajettu Vartan lyijyakku ei jaksanut enää pyörittää starttia edes kahden asteen pakkasella (syväpurkauksia tasan nolla) ja tuommoisella pienellä huoneenlämpöisellä palikalla starttasi välittömästi ja erittäin äkäisesti.
Koosta voisi olettaa, että kennoja rääkätään "hieman" yli speksien, oli kemia mikä hyvänsä, mutta pääasia, että toimii.

LiPo akkuja nois boostereissa on eli samaa kastia kun rc vehkeiden akut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 793
Viestejä
4 547 336
Jäsenet
74 849
Uusin jäsen
ookooo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom