Runkosarjaa vois mun puolesta kyllä melkee lyhentää jopa 20 pelillä. Tosin nimenomaan niin, että back-to-backeista päästäis eroon ja pelien välillä olis enemmän aikaa palautua. Nostais pelien vauhtia ja toisaalta kasvattais pelien merkitystä. Loppukausi olis muutenki ehkä jännempi ku pleijareita ei olis käytännössä ratkaistu suurimman osan osalta joskus helmikuun puolessa välissä.82 pelin runkosarja on muutenkin naurettavan pitkä pleijareihin verrattuna, eikä sen merkitystä olisi pitänyt ainakaan vähentää (toki ei se valtavasti vähentynyt mutta kuitenkin). Hyvällä runkosarjapelillä pitää saada etua pleijareissa ja huonolla pitää saada vähän hankalampi asema.
Ja totta kai ne pudotuspelit pitää silti pelata. Onhan se aina ollut paras juttu koko NHL:ssä, ja SC-pleijarit myös ovat viihdyttävimmät pleijarit kaikista P-Amerikan ja ehkä maailman liigoista – jopa tällä järjestelmällä (itse sarjojen kulkuun tai muihin sääntöihin kun ei onneksi ole koskettu).
Samaa mieltä kyllä tuosta että SC-pleijarit on kyl viihdyttävintä urheilua mitä on.
Tästä ollaanki sit erimieltä, joskin molemmat ollaan kantamme nyt perustelleet, niin jääkööt sen suuremmin tämä debaatti.Itse en vain näe mitään parempaa tässä systeemissä. Ilmiselvästi formaatin ainoa tavoite on saada aikaan samoja pareja vuodesta toiseen (heijastellen 80-luvun divisoonapleijareita), mitä ei mielestäni olisi tarvinnut näin kikkailemalla edesauttaa. Oli kivempi, kun ottelujärjestyksessä eri vuosien välillä oli enemmän sattumanvaraisuutta.
Minusta runkosarja ei määritä sitä, onko joukkue helppo vai vaikea pleijarivastustaja. Näen esimerkiksi mittelöiden pelitapaerojen merkitsevän hyvin paljon sitä, miten sarjat kääntyy. Tai ylipäätän kyvystä muuttaa pelitapaa tai olla muuttamatta sitä. Tästäkin voitaneen olla eri mieltä.Tämä on totta, mutta nyt heikkotasoisemmassa divisioonassa olemisen hyödyt kertautuvat, koska silloin saa yleensä paitsi helpommat runkosarjavastustajat myös helpommat pleijarivastustajat ekoille 2 kierrokselle. Ei se ole hyvä asia.