NHL 2017 - 2018

SaddleSniffer

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
158
No pitää pitää päällä tästä eteenpäin, prkl jos kesken kehtaavat pistää poikki:dead:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Ihan hieno "torjunta" Cam Wardilta siinä kolmoserässä =D. Löytyy koosteesta. 3rd 14:40 ->
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Muistakaahan, että tänään on inhimillisiin aikoihin pelejä, kiitos jenkkipyhien.

Pens-Bruins klo 20
Jets-Ducks klo 23
Avs-Wild klo 23
Isles-Flyers klo 23
Tampa-Caps klo 00
Sharks-Vegas klo 01
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Onko joku seurannut Jetsin pelejä tällä kaudella? Itse olen vaan DTMTS:n koosteita katsellut ja Laine on kyllä todella näkymätön. Nytkin Minnesotaa vastaan Jets teki 7 maalia, mutta tuossa koosteessa Laine vilahti vain pari kertaa. Ihan eri tilanne kuin viime kaudella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 560
Onko joku seurannut Jetsin pelejä tällä kaudella? Itse olen vaan DTMTS:n koosteita katsellut ja Laine on kyllä todella näkymätön. Nytkin Minnesotaa vastaan Jets teki 7 maalia, mutta tuossa koosteessa Laine vilahti vain pari kertaa. Ihan eri tilanne kuin viime kaudella.
Onhan tuo vaikuttanut näkymättömämmältä ainakin näin tilastojen valossa mutta silti on joukkueensa maalipörssin kakkosena ja pistepörssin nelosena. Ei se varmaan viime kautta vastaa, mutta ei tässä mitään hätääkään taida olla.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Laine ku ei tajuu 5 vs 5 tilanteissa tehä maaleja vetoja ja rannareita ei oo näkyny juuri yhtään...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
No ainakin alkukausi oli tahmeaa, ja Laine sanoi itse joskus kauden alussa että "joulun aikaan odottaa auttavansa joukkuetta", johtuen siitä koska kesällä jätti jääharjoitukset väliin ja keksittyi punttisalille. Välillä se näyttikin paremmalta, mutta nyt sitten taas ei.

Laine tarvitsisi jonkun Scheifele Liten ketjuunsa ja sellaista ei nyt ole, niin 2. ketjun rooli on tainnut olla jotain muuta kuin mitä se yleensä kakkosketjulla on. Maurice on mielestäni edelleen huono valmentaja (3 ottelun päässä kaikkien aikojen eniten otteluita hävinneen valmentajan tilttelistä), mutta Winnipegillä kieltämättä menee nyt hyvin ja voittavaa kokoonpanoa ei pidä muuttaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
456
Henrique tulee Anaheimille tarpeeseen loukkaantumissuman vuoksi. En tosin tiedä, kuinka innoissaan Vatanen kyseisestä treidistä on, mutta toisaalta NJ on tiukasti pleijaripaikassa kiinni ja vastuuta tulee varmasti.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Tampa Baylla kyllä oli suht jäätävä vierasturnee, 4 peliä, joissa ehkä parissa erässä pelattii hyvää kiekkoa. Vasilevsky sai back-to-back vastuuta, mikä kertonee siitä Budajin saamasta luottamuksesta organisaatiossa. Namestnikov-Stamkos-Kucherov jäädytetty vastustajien toimesta nyt lähes kokonaan(yhteensä 8 pistettä viidessä pelissä kolmikolla) ja muitten ketjujen paikkailut ei oo myöskää riittäneet. Gourde - Point - Palat on ollut se parempi ketju näistä kahdesta, joskin seuraavat tällä hetkellä alavireisen joukkueen trendiä.

Erityisesti pakkipäässä Hedman ollut jotenki kovin virhealtis ja alavireinen. Johnson ja Killorn ei oo koko kaudella oikeen päässeet jyvälle tästä laituripyörityksestä. Pelaavat siis kolmosketjua kahdestaan, johon vaihdetaan laituria tilanteesta riippuen. Molemmat toki urallaan olleet enemmän pleijarimiehiä, mutta olishan tuo nyt hyvä jos vähän runkosarjassakin onnistuis. Johnsonilla kyllä vauhtia edelleen riittää, mutta paikat tuntuu olevan vähän vähissä, vaikka kakkosylivoimaa pelaakin. Ei vissiin sit kemiat oikeen pelaa Killornin kanssa ja jatkuva kolmannen kaverin vaihtuminen ei näytä auttavan.

Nelosketjusta ei muuta pahaa sanottavaa ku, että en vaan tykkää Paquettesta. Tykkää kukanenki rouhijista ja enforcereista, mutta ite en tykkää tuosta jatkuvasta posken soittamisesta ja pelitilanteiden jälkee hakkaamisesta yms. mitä ko. kaveri näyttää harrastavan oli pelitilanne mikä hyvänsä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Pulju iski pari maalia Galgaryä vastaan. Toivottovasti peli alkaa luistamaan tästä eteenpäinkin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Hetken ajan ajattelin että Pulju on uusi Lemieux, mutta ehkä nyt vaan tämä nhl.com vähän bugittaa :D




Ei helvata tsekatkaa McJesuksen päästä päähän luistelu tuossa ennen Puljun toista maalia...ja siihen vielä Puljun mad skillsit perään :comp:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Itsekin tuli ihasteltua McDavidin nopeutta ennen tuota maaliin johtanutta tilannetta.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Pulju iski pari maalia Galgaryä vastaan. Toivottovasti peli alkaa luistamaan tästä eteenpäinkin
Katsoitko noi maalit vai lutiko vain tilastoja? Eipä ollut kummosia maaleja. Toinen vain kimposi Puljun jalasta kun seisoi maskissa. Eikä muutenkaan Puljun otteita kauhesti näkynyt kentällä. Huomioitavaa että katsoin vain koosteen. En sitten tiedä tekikö hyviä juttuja koosteen ulkopuolella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 226
Maalit on aina hyvä juttu vaikka ne tekisi perseellä, erityisesti kun tiimi voittaa. Itseluottamusta ja eteenpäin. Eikös joskus kuukausi sitten ollut kommentteja että Puljun Pohjois-Amerikan ura alkaa olemaan paketissa, nyt pelaa McDavidin kanssa.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Kyllä se itseluottamuksen kannalta on hyvä asia. Mutta ei se Pulju tuossa pelissä kauheasti näyttänyt merkkejä että peli lähtis kulkemaan. Mutta kuten sanoit, nuo maalit ja joukkueen voitto saattaa antaa sysäyksen sellaiselle. Vielä en alkas huutelemaan. Katsotaan tuleeko useammassa pelissä onnistumisia.

EDIT: Ja pelas Pulju viime kaudellakin McDavidin kanssa, se ei vielä merkitse mitään.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Katsoitko noi maalit vai lutiko vain tilastoja? Eipä ollut kummosia maaleja. Toinen vain kimposi Puljun jalasta kun seisoi maskissa. Eikä muutenkaan Puljun otteita kauhesti näkynyt kentällä. Huomioitavaa että katsoin vain koosteen. En sitten tiedä tekikö hyviä juttuja koosteen ulkopuolella.
En katsonut edes koostetta mutta kyllä ne maalit antaa itseluottamusta ihan sama miten ne tulee.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Sanon vielä mielipiteen tuosta toisesta maalista. En näe miten jalasta kimmonnut maali toisi "maalintekijälle" enemmän itseluottamusta kuin se että veto olisi mennyt suoraan maaliin. Yhtä iso effortti seistä siellä maalin edessä maskissa ja hyvä että joukkue sai maalin. Molemmissa tapauksissa vaikuttaa toki itseluottamukseen positiivisella tavalla mutta huikeaa eroa en näe. Ensimmäinen maali eri asia, siinä Pulju sentään siirsi kiekon maaliin.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Sanon vielä mielipiteen tuosta toisesta maalista. En näe miten jalasta kimmonnut maali toisi "maalintekijälle" enemmän itseluottamusta kuin se että veto olisi mennyt suoraan maaliin. Yhtä iso effortti seistä siellä maalin edessä maskissa ja hyvä että joukkue sai maalin. Molemmissa tapauksissa vaikuttaa toki itseluottamukseen positiivisella tavalla mutta huikeaa eroa en näe. Ensimmäinen maali eri asia, siinä Pulju sentään siirsi kiekon maaliin.
Ei kai tässä kukaan väittänyt, että juuri tuurimaali toisi enemmän itseluottamusta kuin tekemällä tehty maali, vaan että kenties suunnilleen yhtä paljon. Toki faneille ja analyytikoille asia on eri, ja tyyliä voidaan ulkopuolelta kritisoida.

Pelaajalle itselleen kahden maalin peli on kahden maalin peli ja varmasti antaa vähintäänkin lisäuskoa siihen, että oma paikka on oikeutetusti NHL:ssä.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Pelaajalle itselleen kahden maalin peli on kahden maalin peli ja varmasti antaa vähintäänkin lisäuskoa siihen, että oma paikka on oikeutetusti NHL:ssä.
Niin no, minun mielestä se oli yhden maalin peli, sano tilastot mitä tahansa. Enkä edelleenkään näe että pelaajat ajattelisivat toisin. Tämä siis mutua kun parempaa tietoa ei ole.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Niin no, minun mielestä se oli yhden maalin peli, sano tilastot mitä tahansa. Enkä edelleenkään näe että pelaajat ajattelisivat toisin. Tämä siis mutua kun parempaa tietoa ei ole.
Näki sen Puljun tuuletuksestakin jalkamaalin jälkeen, että se oli sille iso juttu.

(Hauskaa oli tosin, miten ketjukaverit menivät Jessen sijaan Gryban ympärille kun luulivat sen maaliksi)
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Näki sen Puljun tuuletuksestakin jalkamaalin jälkeen, että se oli sille iso juttu.

(Hauskaa oli tosin, miten ketjukaverit menivät Jessen sijaan Gryban ympärille kun luulivat sen maaliksi)
Itse olen sitä mieltä että Pulju tuuletti maalia (ja ehkä iloitsi kuinka onnekkasti kiekko kimposi hänen jalasta maaliin), eikä omaa suoritustaan kuinka "teki" maalin. Uskon että se fiilis kun maali lähtee omasta laukauksesta on paljon suurempi kuin tuollainen onnekas kimpoaminen (kun ei tee käytännössä mitään). Mutta tää on tällästä mutuilua ilman parempaa infoa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Niin no, minun mielestä se oli yhden maalin peli, sano tilastot mitä tahansa. Enkä edelleenkään näe että pelaajat ajattelisivat toisin. Tämä siis mutua kun parempaa tietoa ei ole.
Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti seuraavaa pettymystä, kyllä suomalainen osaa nähdä asiat positiivisesti
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti seuraavaa pettymystä, kyllä suomalainen osaa nähdä asiat positiivisesti
Eihän tässä ole kyse mistään pettymyksistä vaan realisimista. Helvetin positiivista on se että Pulju saa pelata McDavidin rinnalla, teki yhden maalin ja sai toisenkin tilastoihin. Ei tossa ole mitään negatiivista, päinvastoin. Näkemyksemme miten kentän tapahtumat vaikuttavat itse pelaajan vain eroaa hiukan. Ei niitä pakastevihanneksia tarvitse sieraimiin vetää sen takia.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Eihän tässä ole kyse mistään pettymyksistä vaan realisimista. Helvetin positiivista on se että Pulju saa pelata McDavidin rinnalla, teki yhden maalin ja sai toisenkin tilastoihin. Ei tossa ole mitään negatiivista, päinvastoin. Näkemyksemme miten kentän tapahtumat vaikuttavat itse pelaajan vain eroaa hiukan. Ei niitä pakastevihanneksia tarvitse sieraimiin vetää sen takia.
Itse näen positiivisena että Pulju teki 2 maalia, sulla tuntuu olevan valtava tarve todistella että näin ei ollut. Eipä tuo mua sen kummemmin vaivaa, ihmetyttää tuo asenne vain.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Itse näen positiivisena että Pulju teki 2 maalia, sulla tuntuu olevan valtava tarve todistella että näin ei ollut. Eipä tuo mua sen kummemmin vaivaa, ihmetyttää tuo asenne vain.
Meillä on vain eri käsitys "tekemisestä" verbinä. Tilastoituna, kyllä, Pulju teki kaksi maalia. Samalla logiikalla olisit valmis ottamaan maalin pois pelaajalta joka laukaisee kiekon ja se vaihtaa hiukan suuntaa pakin jalasta päätyen maaliverkkoon. Tuohon olisi silloin oma maali, ei sen vetäjän effortti? Noin niinkuin kärjistettynä. Mun mielestä kaikki maalit pitäs merkata laukaisijalle jos välissä ei ole selvää tarkotuksenmukaista ohjausta kohti maalia. Niin sanotut tuuripomput olis aina vetäjän maaleja. Tämä on vain mun näkemys asiasta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Katsoitko noi maalit vai lutiko vain tilastoja? Eipä ollut kummosia maaleja. Toinen vain kimposi Puljun jalasta kun seisoi maskissa. Eikä muutenkaan Puljun otteita kauhesti näkynyt kentällä. Huomioitavaa että katsoin vain koosteen. En sitten tiedä tekikö hyviä juttuja koosteen ulkopuolella.
Itse seurasin sivusilmällä suurimman osan ottelusta ja parin aiemmankin. Tällä hetkellä tämä ja kokoa ylöspäin oleva taso varmaan riittää ja eiköhän Pulju pysy ylhäällä, jopa McDavidin rinnalla mutta vähän suojatuilla puolustuspään minuuteilla.

Oisko nämä sitten jo enemmän kuin "kummoisia maaleja":



 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Itse seurasin sivusilmällä suurimman osan ottelusta ja parin aiemmankin. Tällä hetkellä tämä ja kokoa ylöspäin oleva taso varmaan riittää ja eiköhän Pulju pysy ylhäällä, jopa McDavidin rinnalla mutta vähän suojatuilla puolustuspään minuuteilla.

Oisko nämä sitten jo enemmän kuin "kummoisia maaleja"
Kyllä, nuo on thetyjä maaleja.
Ja selvennykseksi. En ole parjaamassa Puljua. Toivon menestystä ja hienoa jos on vakiinnuttanut paikkansa ylhäällä. Parjasin lähinnä sitä että hehkutellaan kuinka pulju teki kaksi maalia viime yönä. Niin "teki" joo.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Meillä on vain eri käsitys "tekemisestä" verbinä. Tilastoituna, kyllä, Pulju teki kaksi maalia. Samalla logiikalla olisit valmis ottamaan maalin pois pelaajalta joka laukaisee kiekon ja se vaihtaa hiukan suuntaa pakin jalasta päätyen maaliverkkoon. Tuohon olisi silloin oma maali, ei sen vetäjän effortti? Noin niinkuin kärjistettynä. Mun mielestä kaikki maalit pitäs merkata laukaisijalle jos välissä ei ole selvää tarkotuksenmukaista ohjausta kohti maalia. Niin sanotut tuuripomput olis aina vetäjän maaleja. Tämä on vain mun näkemys asiasta.
No mikä on mielestäsi "selvä tarkoituksen mukainen ohjaus"? Laukus joka on menossa maalin ohi mutta osuu maalinedessä olevan hyökkääjän mailaan ja menee siitä maaliin? Tuostahan ei tulisi maalia ilman tuuria että osuu paikallaan seisovan hyökkääjän mailaan, vai? Pitäisikö siitäkin antaa maali pelaajalle joka laukoo ohi? Vai miten sun mielestä asian pitäisi mennä? Kuka voi tietää olisiko maalivahti torjunut ilman "tuuripomppua"?
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
No mikä on mielestäsi "selvä tarkoituksen mukainen ohjaus"? Laukus joka on menossa maalin ohi mutta osuu maalinedessä olevan hyökkääjän mailaan ja menee siitä maaliin? Tuostahan ei tulisi maalia ilman tuuria että osuu paikallaan seisovan hyökkääjän mailaan, vai? Pitäisikö siitäkin antaa maali pelaajalle joka laukoo ohi? Vai miten sun mielestä asian pitäisi mennä? Kuka voi tietää olisiko maalivahti torjunut ilman "tuuripomppua"?
Jos pelaaja ei selvästi ohjaa kiekkoa maalia kohti se on vetäjän maali, oli se menossa ohi tai ei. Äärirajoilla olevia tilanteita olisi vaikea tulkita kenelle maali kuuluu, mutta niinhän se on nytkin, jos ei ole ihan varma osuuko se toiseen pelaajaan matkalla vai ei, se laitetaan joko ampujalle, tai pelaajalle johon se ehkä osu. Mutta tuo Puljun toka maali ei ollut äärirajoilla oleva tilanne. Se oli selvä tuuripomppu missä Pulju ei tehnyt mitään muuta kuin seisoi maskissa, selvä vetäjän maali imho.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Kyllä, nuo on thetyjä maaleja.
Ja selvennykseksi. En ole parjaamassa Puljua. Toivon menestystä ja hienoa jos on vakiinnuttanut paikkansa ylhäällä. Parjasin lähinnä sitä että hehkutellaan kuinka pulju teki kaksi maalia viime yönä. Niin "teki" joo.
Kyllä se teki työtä maalinsa eteen enemmän kuin vaikka useimmissa tyhjä maali -tapauksissa. Jääkiekossa syntyy tavallaan ansaitsemattomia maaleja siinä määrin paljon (myös omat maalit), että tuollainen "maskina maalin edessä" -kimmokemaali jalasta ei todellakaan kaipaa mitään vähättelyä osakseen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Jos pelaaja ei selvästi ohjaa kiekkoa maalia kohti se on vetäjän maali, oli se menossa ohi tai ei. Äärirajoilla olevia tilanteita olisi vaikea tulkita kenelle maali kuuluu, mutta niinhän se on nytkin, jos ei ole ihan varma osuuko se toiseen pelaajaan matkalla vai ei, se laitetaan joko ampujalle, tai pelaajalle johon se ehkä osu. Mutta tuo Puljun toka maali ei ollut äärirajoilla oleva tilanne. Se oli selvä tuuripomppu missä Pulju ei tehnyt mitään muuta kuin seisoi maskissa, selvä vetäjän maali imho.
Ok eli palaaja seisoo vain maalin edessä ja tuurilla ohjaa maaliin->vetäjän maali. Mahtaa NHL tilastot muuttua tämän tulkinnan jälkeen, jos nyt joku muu on samaa mieltä( toivottavasti ei, melkosta arpapeliä maalin tekijä tuolla lailla ).
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Kyllä se teki työtä maalinsa eteen enemmän kuin vaikka useimmissa tyhjä maali -tapauksissa. Jääkiekossa syntyy tavallaan ansaitsemattomia maaleja siinä määrin paljon (myös omat maalit), että tuollainen "maskina maalin edessä" -kimmokemaali jalasta ei todellakaan kaipaa mitään vähättelyä osakseen.
Joo ehdottomasti maskimiehen työ on tärkeää ja pitää antaa krediitit. Mun pointti on vain se että se teki sen maskimiehen työn tuossa maalissa, ei itse kiekon siirtämistä maaliin. Toki se tuurilla jalasta sinne kimposi joten sääntöjen mukaan maali hänelle merkitään. Saman, ja yhtä tärkeän työmäärän hän olisi tehnyt jos kiekko olisi mennyt suoraan maaliin. Tilastoissa vain maalintekijä olisi vaihtunut.

Ok eli palaaja seisoo vain maalin edessä ja tuurilla ohjaa maaliin->vetäjän maali. Mahtaa NHL tilastot muuttua tämän tulkinnan jälkeen, jos nyt joku muu on samaa mieltä( toivottavasti ei, melkosta arpapeliä maalin tekijä tuolla lailla ).
Jos hän on yrittänyt kiekkoon osua ohjatakseen sen maaliin on se ohjaajan maali. Jos taas seisoo vain maskissa ja kiekko kimpoaa jostain hänen varusteistaan maalin on se vetäjän maali. Kyllä noi tilanteet pystyy aika hyvin tulkitsemaan yrittikö pelaaja kiekkoa maaliin ohjata vai ei. Sillä ei ole merkitystä ohjasiko tuurilla, kyse on siitä pyrkikö tekemään sen eteen effortia vai ei. Tämä siis minun näkemys. Kukin saa olla mitä mieltä haluaa.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
No näin, mielipide-ero väittelyt ei lopu koskaan joten lopetan näihin tunnelmiin
Kyllä ne voi loppua yhteisymmärrykseen jos joku mulle perustelee asian niin hyvin että tahdon mielipidettäni muuttaa. Mutta tässä kyseisessä asiassa en näe että mielipiteet muuttuisivat ihan heti suuntaan tai toiseen. Yhteisymmärrys sentään siihen että Puljulla alkaa tulevaisuus näyttää paremmalta löytyy. Ja se on vissiin se kaikkein relevantein asia.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Kyllä ne voi loppua yhteisymmärrykseen jos joku mulle perustelee asian niin hyvin että tahdon mielipidettäni muuttaa. Mutta tässä kyseisessä asiassa en näe että mielipiteet muuttuisivat ihan heti suuntaan tai toiseen. Yhteisymmärrys sentään siihen että Puljulla alkaa tulevaisuus näyttää paremmalta löytyy. Ja se on vissiin se kaikkein relevantein asia.
No vielä yksi kommentti. Siitä ollaan samaa mieltä ettei kumpikaan ole valmis muuttamaan mielipidettään. Jostain silti ollaan samaa mieltä( tässä asiassa )
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
589
Tilastointikysymys ja hyvä näin.
Lätkässähän voi maalintekijä jopa istua jo vaihtoaitiossa. Viimeksi kiekkoon koskenut pelaaja hyökkäävästä joukkueesta ja puolustava joukkue töpeksii omiin.
 

abc

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
100
Jaahas Winnipeg johtaa läntistä konferenssia. Mites ne nyt noin hyvin on pelannut? Scheiffli ja Wheeler kaksikko vissiin pelaa ihan hyvin ja muukin joukkue siinä mukana. Joko Pate pääsis playoffeihin :think:
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Jaahas Winnipeg johtaa läntistä konferenssia. Mites ne nyt noin hyvin on pelannut? Scheiffli ja Wheeler kaksikko vissiin pelaa ihan hyvin ja muukin joukkue siinä mukana. Joko Pate pääsis playoffeihin :think:
Tuo kaksikko pelaa supertähtitasolla (100 pisteen vauhdissa molemmat) ja alemmat ketjut ovat hyviä ja varsinkin Armian ja Perreault osaavat tehdä myös pisteitä rouhimisen ohella. Kakkoskenttä ei toimi ylöspäin, mutta omissakaan ei soi, vaikka sitä peluttaisi vastustajien yläkenttiä vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: abc
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Joko Pate pääsis playoffeihin :think:
Perinteisesti joulukuun jälkeen max 1-2 tiimiä on noussut plejariporukan ulkopuolelta kevään jatkopeleihin ja vastaavasti tietty samat pari hassua tiimiä ovat tippuneet ulos plejareista.

Eli hyvinkin varmasti joo.
 
  • Tykkää
Reactions: abc

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Aika pahasti saa laskea alleen, jottei playoffeihin pääse. Menestys siellä onkin sitten toinen juttu, vaikka tuosta rosterista löytyykin sitä kuuluisaa syvyyttä ja tällä kertaa näyttäis olevan mokkekin jolla ainakin toistaseksi pysyny oma nuotta suhteellisen puhtaana. Vielä ennen joulua tulossa hyviä "tasonpunnitus" pelejä, kun Jetsillä ens lauantaina matsi Tampa Bayn kanssa ja sen jälkeen vielä poimintoina 2x Blues, Predators ja Islanders (ja divisoonantärppinä myös Blackhawks). Tuosta olis varmaan kiva lähteä joulutauolle jos saa taputeltua noista divisioonapeleistä pisteet himaan. :think:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Noh, aina on helpompi hävitä ku voittaa, kysykää vaikka Montrealilta parin vuoden takaa. Vaan Philadelphia, Buffalo ja Arizona alkaa kausi olla kohta taputeltu vaikka huikeita voittoputkia olis tulossa. Vaatii nimittäin tämmöset nousut aina melkosen rykäsyn loppukaudesta ja erittäin kyseenalaista on, että löytyykö noilta tiimeiltä sitä mitä niihin vaaditaan. Philadelphialta ehkä alkukauden perusteella voisi jopa löytyä, mutta 10pojoa pleijariviivaan on jo aika pitkä matka. Viime vuoden tammikuussa Tampa Bay oli pleijariviivasta 5 pojoa ja konfrenssin viimisenä. 35 pelissä keräsivät tilaston 21-9-5 ja jäivät pisteen päähän. Tällä hetkellä tosin aina standingeja katellessa hyvä huomioida että eniten ja vähiten pelejä pelanneiden joukkueiden ero on jopa 5 peliä.

Edmontonillaki alkaa takaraja häämöttään.
Chance will make playoffs 3.2%
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
433
Viikonloppuna ollut ihan mielenkiintoista väittelyä. Voin antaa omakohtaiseen kokemukseen liittyen myös oman mielipiteen. Keskimäärin jokainen maali tuntuu aivan yhtä hyvältä teki sen sitten lämärillä yläpeltiin, hienolla veivillä, ohjauksella tai täydellä tuuripompulla (poikkeuksena ottelut jotka ovat ratkenneet niin pahasti ettei maalilla voi olla merkitystä). Siitä huolimatta jotkin maalit jäävät paremmin muistiin ja tuntuvat aivan toisella tavalla hyvältä. Itse muistan pari tapausta edelleen erittäin hyvin. Toinen oli ottelu jossa olimme täysin vastaantulijoita ja molari piti meitä pystyssä. Tuossa ottelun lopussa onnistuin kuitenkin tekemään ottelun kaksi ainoaa maalia, molemmat maalin läheltä irtokiekoista.
Toinen oli vaihto jossa katkaisin vastustajan hyökkäyksen taklaamalla kiekonkuljettajan pystyyn keskialueella ja riistettyäni kiekon nousin laitaa pitkin ja lämäsin kiekon yläpeltiin b-pisteen kaarelta. Hieno fiilis edelleen, mutta ei se lämäri yksistään olisi jäänyt muistiin vaan se kokonaisvaltainen onnistuminen siinä vaihdossa.

Summa summarum, en ole pulju, mutta väittäisin että molemmat maalit tuntuivat todella hyvältä ja varmasti buustaavat itseluottamusta.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 173
Viikonloppuna ollut ihan mielenkiintoista väittelyä. Voin antaa omakohtaiseen kokemukseen liittyen myös oman mielipiteen. Keskimäärin jokainen maali tuntuu aivan yhtä hyvältä teki sen sitten lämärillä yläpeltiin, hienolla veivillä, ohjauksella tai täydellä tuuripompulla (poikkeuksena ottelut jotka ovat ratkenneet niin pahasti ettei maalilla voi olla merkitystä). Siitä huolimatta jotkin maalit jäävät paremmin muistiin ja tuntuvat aivan toisella tavalla hyvältä. Itse muistan pari tapausta edelleen erittäin hyvin. Toinen oli ottelu jossa olimme täysin vastaantulijoita ja molari piti meitä pystyssä. Tuossa ottelun lopussa onnistuin kuitenkin tekemään ottelun kaksi ainoaa maalia, molemmat maalin läheltä irtokiekoista.
Toinen oli vaihto jossa katkaisin vastustajan hyökkäyksen taklaamalla kiekonkuljettajan pystyyn keskialueella ja riistettyäni kiekon nousin laitaa pitkin ja lämäsin kiekon yläpeltiin b-pisteen kaarelta. Hieno fiilis edelleen, mutta ei se lämäri yksistään olisi jäänyt muistiin vaan se kokonaisvaltainen onnistuminen siinä vaihdossa.

Summa summarum, en ole pulju, mutta väittäisin että molemmat maalit tuntuivat todella hyvältä ja varmasti buustaavat itseluottamusta.
Saanko kysyä millä tasolla pelasit?

Väittäsin että se hyvänolon tunne riippuu ihmisluonteesta ja kilpailun tasosta. Itse en ole pelannut kovinkaan korkealla tasolla mitään urheilulajia mutta kilpaillut kuitenkin. Olen sellanen ihminen etten innostu suuresti omasta kontribuutiosta suoranaisesti, riippuu kuinka iso effortti. Esimerkiksi jos seison lapa jäässä maalitolpalla ja kaverit tekee hienon kuvion ja saan uskomattoman syötön suoraan lapaan ja siirrän vain kiekon maaliin on fiilis toki korkealla (ja toki vaikuttaa jossain määrin itseluottamukseen), mutta ei samalla tavalla kuin olisi tehnyt huikean yksilösuorituksen ja ampunut maalin. Ennemminkin olisi kiirus kehumaan ketjukavereita ja syötön antajaa. Samoin jos erilaisissa tilanteissa peliväline on kimmonnut minusta maaliin niin on ennemminkin huvittanut kuin fiilistellyt että "teinpä maalin". Tuollaisissa tilanteissa se hyvä fiilis tulee ylipäätään maalista omalle joukkueelle, ei omasta suorituksesta. Mutta kuten sanoin, uskon että kilpataso vaikuttaa asiaan, sekä ihmisluonne. Mitä korkeammalle tasolle mennään sitä vähemmän luonne vaikuttaa koska kaikki onnistumiset on huikeita. Ja taas matalalla tasolla pitää olla erilainen persoona jotta tollaset "räkämaalit" lämmittää sydäntä kovinkaan paljoa. Omia näkemyksiä taas. Ja ihan mukava että ihmiset kertoo mielipiteitään näistä jutuista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
433
Tuollaisissa tilanteissa se hyvä fiilis tulee ylipäätään maalista omalle joukkueelle, ei omasta suorituksesta. Mutta kuten sanoin, uskon että kilpataso vaikuttaa asiaan, sekä ihmisluonne. Mitä korkeammalle tasolle mennään sitä vähemmän luonne vaikuttaa koska kaikki onnistumiset on huikeita. Ja taas matalalla tasolla pitää olla erilainen persoona jotta tollaset "räkämaalit" lämmittää sydäntä kovinkaan paljoa. Omia näkemyksiä taas. Ja ihan mukava että ihmiset kertoo mielipiteitään näistä jutuista.


Täytyy sanoa, että tässä on todellakin asiaa. Kun siirryin kilpapeleistä, joissa jokaisessa matsissa oli panosta, pelaamaan harraste/kuntokiekkoa ei omat onnistumiset tuntuneet oikeastaan missään vaan ne kun joukkuekaverit saivat onnistumisia ja se kollektiivinen onnistuminen tuotti huomattavasti paremmat kiksit kuin omat onnistumiset.
Oma taitotaso ei riittänyt siihen että olisin lopulta koskaan saanut pelaamisesta rahaa, mutta puolen kymmentä vuotta tuli eri aikuisten kilpasarjoja pelattua junnusarjojen jälkeen.

Lisätääs tähän myös toisenlainen näkökulma. Oli eräs syksy jolloin olin pari viikkoa kipeänä juuri kauden alussa. Muutaman ekan pelikierroksen jälkeen piti raivata tila takaisin kokoonpanoon ja kun pääsin lopulta pelaamaan, oli minuutit varsin vähissä. Sitten parin 0+0 matsin jälkeen onnistuin tekemään maalin ja se tuntui aivan saatanan hyvälle kaikkien vaikeuksien jälkeen vaikka itse maali oli jälleen irtokiekon sutiminen maaliin maskimiehen tontilta. Veikkaisin että Jesse koki jotain vastaavaa parin penkityksen jälkeen onnistuttuaan maalin teossa, mutta fiilis oli varmasti vielä potenssiin johtuen pelien korkeista panoksista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom