Nettovarallisuus Alempi Keskiluokka, Keskiverto Keskiluokka, Ylempi Keskiluokka, tai Yläluokka?

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Joo ja minä kun en arvosta noita puisia kesämökkejä ja puisia taloja ollenkaan ja en aio ostaa niitä.

Suvulla on kesämökki puinen sellainen ja se ei ole minun omistama mutta kaukaisen sukulaiseen ja monta kertaa lapsuudessani olin siellä veljeni ja siskoni kanssa. Sen arvo tänä päivänä kun omistaja ei tippaakaan välitä remontista jos ei ole ihan pakko esim katto vuotaa niin on noin tonttihinta.

Mikään real estate mitä omistan ei ole puusta tehty.
Kuinka ajattelit betonielementtisen kerrostalon säilyttävän arvonsa, jos siellä on muutenkin kosteaa ja katto päästetään siihen tilaan, että vesi sataa sisään?
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
40
Kesämökki voidaan kuitenkin laskea varallisuudeksi vaikka joku ei arvostaisikaan puisia kesämökkejä(en ole koskaan nähnyt muita kuin puustä tehtyjä mökkejä). Mökki voi olla muutakin kuin joku 60-luvulla väsätty lautaparakki. Laskettelukeskuksen lähellä olevaa mökkiä voi vuokrata silloin kun sitä ei itse käytä ja saada parempaa tuloa kuin jotain yksiötä vuokraamalla. Mökkien hinnat ovat nousseet ihan kohtuu hyvin, vuosituhannen vaihteessa mökkejä sai 30-40k eurolla ja nykyään samoja mökkejä myydään 120-150k.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Lienee ymmärrettävää, että tämäntasoisista dystopisista hengitysveroista puhuttaessa silkka aiheesta puhuminen ahdistaa. Onhan tuo jo ihan Soylent Green -tasoinen ajatuksenakin, ja aiheesta vakavissaan puhuva on sairas.
No kaikessa ei tartte haikailla onneksi "vanhoja hyviä aikoja", Suomessakin kun asumistuloa verotettiin vielä ennen vuotta 1993.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
362
No kaikessa ei tartte haikailla onneksi "vanhoja hyviä aikoja", Suomessakin kun asumistuloa verotettiin vielä ennen vuotta 1993.
70-luvun Suomessa sai moni muukin häiriintynyt kokeilu alkunsa (kts. esim. Pirkkalan koulukokeilu) – ei kai siinä nyt mitään uutta ole.

Kannattaa tosin muistaa, että jo 80-luvulla asuntotulon vero oli käytännössä menettänyt merkityksensä. Historia on mitä on. Valitettavasti vielä tänäkin päivänä tietyt tahot normalisoivat omistusoikeutta halventavia ajatuksia käyttämällä 70-luvun vasemmiston termistöä.

Lisäys: Tähän kului nyt se viimeinen rautalangan pätkä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
70-luvun Suomessa sai moni muukin häiriintynyt kokeilu alkunsa (kts. esim. Pirkkalan koulukokeilu) – ei kai siinä nyt mitään uutta ole.

Kannattaa tosin muistaa, että jo 80-luvulla asuntotulon vero oli käytännössä menettänyt merkityksensä. Historia on mitä on. Valitettavasti vielä tänäkin päivänä tietyt tahot normalisoivat omistusoikeutta halventavia ajatuksia käyttämällä 70-luvun vasemmiston termistöä.
Väännätkö nyt edelleen itse sanasta vai onko sulla joku pointti, joka kumoaa sen, että omistusasumisessa kiistatta saa veroedun verrattuna vuokralla asumiseen? Vero oli voimassa vuoteen 1993 saakka ja termi oli ihan oikea lakiin kirjattu eikä se siitä ole mihinkään muuttunut. Jos tuosta asiasta halutaan nyt jälkikäteen puhua niin millä uuskielellä korvaisit itse tuon sanan, näin kulttuurimarxismin hengessä?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Kuinka ajattelit betonielementtisen kerrostalon säilyttävän arvonsa, jos siellä on muutenkin kosteaa ja katto päästetään siihen tilaan, että vesi sataa sisään?
Kyllä katot pitää korjata ja putkiremontit tehdä. En väitä että muu materiaali säilyy ikuisuuden.

Se sanottuna puu on kaikista arka kulumiselle, hyönteisille ja uskokaa niitä on olemassa Suomessa, tulipalo jne, ,mätää lahoa jne. Puu on kyllä arempi ja ei myöskään kiinnosta mikään luhtitalo että se siitä.

Näihän se on uutena kaikki vertaa hienolta mutta annapas sille puutalolle vuosikymmeniä niin alkaa tapahtua.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Täytyy nyt sanoa näin. Alkaa kyllästyttää tämä työtilanne Suomessa. Teen työtä josta en pidä ja sillä ei ole mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Se on myös osa-aikainen työpaikka.

Headhunterit ne kosii minua ulkomaa työpaikkoihin mutta se on myös niin että headhuntteri ei ole aina niin osaava että löytää sopivan työpaikan sopivalle työntekijälle esim vaatimukset voivat olla lian kovat, palkka kehno tai muuta huonoa.

Olen ollut ennen ulkomailla myös töissä ja totta se on että usein näyttää ruoho vihreämmältä aidan toisella puolella mutta kun on mennyt sinne niin aika +-0 (tarkoittaa ei huonompi mutta ei myöskään parempi) Suomeen ainakin minun entisen kokemuksen perusteella asia on näin.

Alkaa olla sellainen feelis että minä vaan vuokraan asuntoja Suomessa ja menen ulkomaille taas töihin jos tilanne ei parane.

Vuokran antaja Suomessa ei ole niin huono asia. Esim minä vertasin huvikseni että mitä jos ostasin asunnon Norjasta ja vuokraisin sieltä asunnon muille? Minusta Norjan asuntohinnat on törkeän kalleita ja vuokrat taas todella matalia verrattuna asuntohintoihin jos ostaa asunnon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
653
Se sanottuna puu on kaikista arka kulumiselle, hyönteisille ja uskokaa niitä on olemassa Suomessa, tulipalo jne, ,mätää lahoa jne. Puu on kyllä arempi ja ei myöskään kiinnosta mikään luhtitalo että se siitä..
Kyllä kunnolla tehty hirsirunko kestää sen +100v helposti. Näin on esim. meidän suvun mökki joka on tehty 1800-luvun lopulla. Runko on täysin iskussa vieläkin.
Veikkaanpa, että 70-luvun häitäisesti kasatut elementtihäkkyrät ovat käyttökelvottomia nopeammin..
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Headhunterit ne kosii minua ulkomaa työpaikkoihin mutta se on myös niin että headhuntteri ei ole aina niin osaava että löytää sopivan työpaikan sopivalle työntekijälle esim vaatimukset voivat olla lian kovat, palkka kehno tai muuta huonoa.
Ihan varoituksena, että ne headhunterit jotka Suomessa laittelevat viestiä esim. Euroopan hommiin on yleisesti ns. rekrykoneita eli sama paska laitetaan headhuntereiden toimesta kaikille kunnes löytyy sopiva tekijä. Lisäksimoni kerää vain portfoliota ihmisistä joita voi esitellä mutta ne sopivat löytyvät lähempää.

Kun puhutaan ylemmän tason tehtätvien headhunttauksesta on lähestyminen ihan toista - homma on persoinoitu, shortlistit tehty ja headhunterit hoitavat kaiken lähes kädestä pitäen sinne soppariin asti.

Oman nykyisen duunini sain ulkomailta headhuntereiden avustuksella ja täytyy sanoa että meno oli kaukana näistä EU:n ja UK:n spammiheadhuntereista joiden kanssa homma on sitä että luulevat homman olevan tehtyä kun saat sieltä firman yhteystiedot.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En tiedä miten homma pelaa kansainvälisillä työmarkkinoilla mutta Suomessa headhunterit ovat toistaiseksi vielä olleet selkeästi henkilökohtaisella asenteella liikenteessä kun on rekrytty pikkudirikasta pienemmän firman toimitusjohtajaan. Eri asia sitten toki se, että eihän niillä mitään hajua ole potentiaalisen rekryttävän suunnitelmista, toiveista tai edes uskosta itseensä kyseistä tehtävää hoitamaan. Siksi ne soittelee, että otetaan selko asiasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Ymmärsinkö oikein että perustelet sitä, että 5% tuotto-odotus on epärealistinen, nappaamalla yhden historian pahiten rommanneista yhtiöistä ja sanomalla että "hei kato jos tähän sijoitti kaiken niin hävisi rahaa"?
Et ymmärtänyt oikein, perustelin sitä Helsingin pörssin yleisindeksillä, jonka 10 vuoden tuotto on n. 0.

Kyseessä ei muuten ole suinkaan historian pahiten rommanneitä yhtiöitä, pörssiyhtiöitäkin menee konkurssiin, jolloin tappio on tasan 100%.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Täytyy nyt sanoa näin. Alkaa kyllästyttää tämä työtilanne Suomessa. Teen työtä josta en pidä ja sillä ei ole mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Se on myös osa-aikainen työpaikka.

Headhunterit ne kosii minua ulkomaa työpaikkoihin mutta se on myös niin että headhuntteri ei ole aina niin osaava että löytää sopivan työpaikan sopivalle työntekijälle esim vaatimukset voivat olla lian kovat, palkka kehno tai muuta huonoa.

Olen ollut ennen ulkomailla myös töissä ja totta se on että usein näyttää ruoho vihreämmältä aidan toisella puolella mutta kun on mennyt sinne niin aika +-0 (tarkoittaa ei huonompi mutta ei myöskään parempi) Suomeen ainakin minun entisen kokemuksen perusteella asia on näin.

Alkaa olla sellainen feelis että minä vaan vuokraan asuntoja Suomessa ja menen ulkomaille taas töihin jos tilanne ei parane.
Kyllä kunnolla tehty hirsirunko kestää sen +100v helposti. Näin on esim. meidän suvun mökki joka on tehty 1800-luvun lopulla. Runko on täysin iskussa vieläkin.
Veikkaanpa, että 70-luvun häitäisesti kasatut elementtihäkkyrät ovat käyttökelvottomia nopeammin..
No sitten sinula on sellaisia kokemuksia. Minulla on ihan päinvastaisia kokemuksia puutaloloista ja kesämökeistä mitä tuttavapiirissä on.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ihan varoituksena, että ne headhunterit jotka Suomessa laittelevat viestiä esim. Euroopan hommiin on yleisesti ns. rekrykoneita eli sama paska laitetaan headhuntereiden toimesta kaikille kunnes löytyy sopiva tekijä. Lisäksimoni kerää vain portfoliota ihmisistä joita voi esitellä mutta ne sopivat löytyvät lähempää.

Kun puhutaan ylemmän tason tehtätvien headhunttauksesta on lähestyminen ihan toista - homma on persoinoitu, shortlistit tehty ja headhunterit hoitavat kaiken lähes kädestä pitäen sinne soppariin asti.

Oman nykyisen duunini sain ulkomailta headhuntereiden avustuksella ja täytyy sanoa että meno oli kaukana näistä EU:n ja UK:n spammiheadhuntereista joiden kanssa homma on sitä että luulevat homman olevan tehtyä kun saat sieltä firman yhteystiedot.
Juuri näin ja monet headhuntterit saavat rahaa yritykseltä joka palkka näitä työntekijöitä. Ei niitä aidosti sitten niin paljon kiinnosta se työntekijä kunhan firma palkkaa sen työntekijän heidän kautta.

Noh tietysti poikkeuksia on mutta sitten se headhunttereiden pätevyys myös vaihtelee.

Kyllä minulla on jotain positiivista kokemusta ulkomaalaisten headhunttereista palkkasivat minut mm Suomeen töihin kansanväliselle yritykselle. Ei ne valehdellut ja ihan onnistunut projekti työ se oli määräaikainen työsuhde mutta se mitä luvattiin tyylin esim saat n kuukautta työtä tällä palkalla ja mukava/ok työ piti paikkansa.

Myös täytyy sanoa että jos joku väittää että esim monet suomalaiset retrytointifirmat osaa hommansa paremmin kuin ulkomaalaiset headhuntterit niin älä naurata minua.

Se on tietysti myös niin että jos on surkea englannissa ja puhuu vain suomea niin silloin on suomalaiset rekrytointi firmat parempia sellaiselle hakijalle.

Minulla taas on erittäin vahva englanti voin katsoa vaikka elokuvan leffateatterissa helposti englanninkielisenä ja en tarvitse sitä tekstitystä ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
461
Ketjussa aletaan mennä melko lailla sivuraiteilla, joten otetaan kurssi kohti alkuperäistä aihetta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Suomessa väestön varallisuuden suhteen ollaan aika vaatimattomassa tilanteessa. Korkeimman nettovarallisuusdesiilin mediaani on n. 650k. Ja siinä on mukana asuntovarallisuus. Elämme köyhässä maassa, toverit.

Tilastokeskus - 1. Puolella kotitalouksista nettovarallisuutta yli 110 000 euroa vuonna 2013
Tuo tilastokeskuksen vuosi 2013 tulos on paras vastaus tuo IX luokka on vain 350k euroa mutta X on tuossa 650k saan kyllä mennä naimisiin jonkun varakkaan/rikkaan kanssan jos aion sen saavuttaa.

Tämän threadin korkea keskiluokka oli 300 000 euroa nettovarallisuus rajan kuitenkin. 500 000 oli se kehittynyt korkeampi keskiluokka ja sekin on kyllä minun mielestä kova haaste ja ei helposti saavuteta Suomessa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mikäli teitä kiinnostaa minun ystävä piirissä tunnen yhden joka on selvästi rikkaampi kuin minä. Hän on yrittäjä ollut jo noin 18 vuotiaasta asti ja on tänä päivänä sijoittanut monen yritykseen. Hän on moni miljonääri ja selvästi Yläluokka siis Upper Class!

Harvoin häntä tapaan koska hän tekee itse paljon töitä kuuluu näihin ihmisiin jotka halua tehdä vaikka 60h työviikkon yrittäjänä vaikka on todella rikas että ei tarvitse tehdä enää työdä jos ei halua.

Muut minun ystäväpiirissä on Keskiluokkaa...

Kun menin TYÖVOIMATOIMISTON Yrittäjä kursille (minulla on osa-aikainen työpaikka ja minulla on oikeus osallistua näihin kursseihin) siellä oli yksi miljonääri joka oli minua selvästi rikkaampi! Meillä muilla oli hauskaa ajatukselle että hän ei todellakaan tarvitse valtion startti raha bonusta yrityksen perustamiseen.

En perustanut yritystä koska ideani jota en paljasta olisi maksanut noin 300 000 euroa ja olisi ollut iso riski.

Muut siinä kursilla epäilen vahvasti että eivät ole varakkaimpia kuin minä. Tosin työvoimatoimiston yrittäjä kurseille ei taida rikkaimmat yrittäjät juuri mennä. Eriksen voi suoritaa yrittäjäkurssin myös muuta kautta.

Toki ilmapiiri oli mukavasti selvästi kapistalistinen ja ei vasemmisto politiikka myös työvoimatoimiston yrittäjä kurssilla.

Keskiluokassa me ollaan melkein kaikki mutta siinä on ne tasoerot. Huomenna pelaan Magic The Gatheringia 4-5 (yksi sanoi että ehkä tulee) muun ystävän kanssa tosin yksi niistä on aika uusi ystävä mutta uskon vahvasti että kukaan heistä ei ole varakkaampia kuin minä.

Yläluokkaa miljonääreitä on toki suhteellisen paljon Suomessa, mutta suuri enemmistö on sitä keskiluokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 463
Vähän tuo teksti vaikuttaa siltä, että vertailet ihmisiä koko ajan varallisuuden mukaan missä ikinä sitten niitä tapaatkaan. Mutta mikäs siinä jos siitä tulee hjyvä mieli.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Vähän tuo teksti vaikuttaa siltä, että vertailet ihmisiä koko ajan varallisuuden mukaan missä ikinä sitten niitä tapaatkaan. Mutta mikäs siinä jos siitä tulee hjyvä mieli.
No ehkäpä sen takia että oma työura ei ole hyvä. Ottaa se päähän. Olen opiskellut vuosia ja työ mitä teen ei ole yhtään mitään sen kanssa tekemistä. Noh tunnen myös yhden joka opiskeli lakimieheksi ja ei ole päiväkään saanut oman alan työtä.

Kyllä minulla on myös kun sanoin keskiluokka ystäviä melkein kaikki, niin joku joka on Alempi Keskiluokka sen käsityksen olen sannut. Minun ystävä voi olla vaikka olisi rutiköyhä tai super rikas.

Veljellä taas on super URA ja tienaa oikein hyvin työstään. Siskoni ura menee myös hyvin. Haluan olla paras jossain ja minulla on paras talous näistä sisaruksista. Veljellä tosin on 3 lasta vaimonsa kanssa ja lapset maksaa rahaa...
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jaa miksihän se on keskiluokka...
Aikomus on kyllä mennä seuraavana kesänä 2018 tilaisuuteen jossa on myös paljon yläluokka jäseniä. Suomen Vuokranantajat risteily ja en ole kertakaan vielä ollut mukana siinä. Risteily maksaa ja se on vain jäsenille, mutta suurin este on ollut että se ei ole mikään lyhyt risteily ja pitää järjestää vapaata aikaa siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
193
Olen saavuttanut taloudellisen mukavuuden. Käytän matkusteluun, päihteisiin ja nopeisiin naisiin uuden perheauton verran rahaa vuodessa. Tänä vuonna neljä-viisi viikkoa lomaa ulkomailla (10+ maata), laillisia/dekriminalisoituja päihteitä kohteen mukaan ja rietasta elämää.

Loput rahat laitan säästöön. Lomailun ulkopuolinen aika menee töissä pitkää päivää painaessa ja harrastuksissa. En lopettaisi työntekoa lähitulevaisuudessa vaikka joku päivä jostain onnenpotkusta voisinkin. Huvitus maistuu kovin paljon paremmalle kun välissä on arkea.

Elämällä pienessä kopissa ja syömällä kaurapuuroa miljonääriys koittaisi nopeammin. Mieluummin kuitenkin nautin elämästä koko ajan kuin keräisin pakkomielteisesti lukuja tilille 50-vuotiaaksi ja aloittaisin ilottelun vasta sitten. Tilastokeskuksen luokittelussa kotitaloutemme pyörii tällä hetkellä tuolla 8-9 pykälissä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
401
Mikäli teitä kiinnostaa minun ystävä piirissä tunnen yhden joka on selvästi rikkaampi kuin minä. Hän on yrittäjä ollut jo noin 18 vuotiaasta asti ja on tänä päivänä sijoittanut monen yritykseen. Hän on moni miljonääri ja selvästi Yläluokka siis Upper Class!

Harvoin häntä tapaan koska hän tekee itse paljon töitä kuuluu näihin ihmisiin jotka halua tehdä vaikka 60h työviikkon yrittäjänä vaikka on todella rikas että ei tarvitse tehdä enää työdä jos ei halua.

Muut minun ystäväpiirissä on Keskiluokkaa...

Kun menin TYÖVOIMATOIMISTON Yrittäjä kursille (minulla on osa-aikainen työpaikka ja minulla on oikeus osallistua näihin kursseihin) siellä oli yksi miljonääri joka oli minua selvästi rikkaampi! Meillä muilla oli hauskaa ajatukselle että hän ei todellakaan tarvitse valtion startti raha bonusta yrityksen perustamiseen.

En perustanut yritystä koska ideani jota en paljasta olisi maksanut noin 300 000 euroa ja olisi ollut iso riski.

Muut siinä kursilla epäilen vahvasti että eivät ole varakkaimpia kuin minä. Tosin työvoimatoimiston yrittäjä kurseille ei taida rikkaimmat yrittäjät juuri mennä. Eriksen voi suoritaa yrittäjäkurssin myös muuta kautta.

Toki ilmapiiri oli mukavasti selvästi kapistalistinen ja ei vasemmisto politiikka myös työvoimatoimiston yrittäjä kurssilla.

Keskiluokassa me ollaan melkein kaikki mutta siinä on ne tasoerot. Huomenna pelaan Magic The Gatheringia 4-5 (yksi sanoi että ehkä tulee) muun ystävän kanssa tosin yksi niistä on aika uusi ystävä mutta uskon vahvasti että kukaan heistä ei ole varakkaampia kuin minä.

Yläluokkaa miljonääreitä on toki suhteellisen paljon Suomessa, mutta suuri enemmistö on sitä keskiluokkaa.
Ok.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
3 keskiluokkaa?
Kolmas keskiluokka olisi tuo Upper Middle Class alapuolella. 4 olisi se Advanced UMC. Yläluokka jos on miljonääri euroissa siis nettoavarallisuus omaisuus-velat jne.

Tosin vitaten henkilöön joka sanoi että hän on 8 ja 9 välillä niin hän tarkoitti tilastokeskusta 2013 lukuja.
Tilastokeskus - 1. Puolella kotitalouksista nettovarallisuutta yli 110 000 euroa vuonna 2013

"
Advanced Upper Middle Class nettovarallisuus vähintäin 500 000 euroa.

Upper Middle Class
Minä en laita niin laajaa käsitettä kuin Financial Samuraj. Minusta Upper Middle Class Suomessa on saavuttanut jos on nettovarallisuus vähintäin 300 000 euroa.

Middle middle Class
Nettovarallisuus vähintäin 50 000 euroa
.

Advanced Lower Middle class nettovarallisuus vähintäin 20 000 euroa.

Lower Middle class nettovarallisuus vähemmän kuin 20 000 euroa. Tiedän kyllä että monet nuoret esim opiskelijat ovat tässä tilanteessa mutta siitä ei tarvitse masentua ja ette kuole nälkään Suomessa.
"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Meneekö mulla paremmin nettovarallisuuden ollessa +, kuin henkilöllä jonka asuntolaina muuttaa hänen varallisuutensa negatiiviseksi ?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Meneekö mulla paremmin nettovarallisuuden ollessa +, kuin henkilöllä jonka asuntolaina muuttaa hänen varallisuutensa negatiiviseksi ?
Ei jos se henkilö tekee järkevän asuntoostoksen ja onnistuu maksamaan velat pois ajan myötä.

Varallisuuteen voit laskea myös asunnot siis kiinteistöt sen missä asut ja jos vuokraat muille, kullan&hopean, jalokivet, osakkeet ja muut mahdolliset arvopaperit mitä voit myydä. Myös jos sinulla on esim kolikoita, Magic The Gathering kortteja, postimerkkejä jotka ovat erityisen arvokkaita. Varallisuus on myös rahasäästöt.

Mahdollisesta kulkuneuvot voit laskea varallisuuten mutta niiten arvo tavallisesti laskee. Jos sinulla on esim 1 mottoripyörä ja 2 autoa ja niistä päätät että myyt kaikki muut paitsi yhden auton ja et käytä niitä lähes romu kuntoon niin kai se on varallisuuden kasvattamista.

Tietyti ei ylihintaa kannata maksaa asunnosta. Kun maksat pois velkaasi hitaasti pankiin niin hitaasti kasvaa varallisuus koska velka pienenee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Olen suhteellisen etevä löytämään tietoa:). Kerroit todella paljon taloudestasi Asuntoostos... threadissa ja kyllä tiedän minne ryhmään kuulut. Kiitos tiedosta.
-about 5000e/kk palkkaa
-ei elättejä
-velaton talo Helsingin keskustasta (arviolta noin 380 000e)
-vene
-eri säästötileillä n. 30ke
-osakkeissa n. 20ke

Hyvin menee, matkustelen paljon. Todennäköisesti muutan pois Suomesta piakkoin jonnekin eksklusiivisempaan maahan.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
-about 5000e/kk palkkaa
-ei elättejä
-velaton talo Helsingin keskustasta (arviolta noin 380 000e)
-vene
-eri säästötileillä n. 30ke
-osakkeissa n. 20ke

Hyvin menee, matkustelen paljon. Todennäköisesti muutan pois Suomesta piakkoin jonnekin eksklusiivisempaan maahan.
Loistavaa!!! Sain muuten nyt IAET rebootattua niin että kerrankin se ansiosidonnain nousee! IAET + osa-aikainen työ + vuokratulot...

Joo kun Suomi muuttuu sellaiseksi MAMU maaksi niin kai minäkin muutan tulevaisuudessa ulkomaille mutta vasta vuosien kuluttua ja nyt pitää tienata rahaa...

Jospa me voidaan saavuttaa se 500k+ nettovarallisuus tulevaisuudessa, mutta se miljonaa on kyllä vaikea saavuttaa jos en sitten mene naimisiin jonkun rikkaan kanssa...

Teen työtäni vain rahan takia...
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tämän tiedän... joktut sukulaiset koettavat nousta... pikkusisko joka on alle 30 on ostamassa eka asuntoansa. Serkkuni nainen joka asuu Ruotsissa on ostamassa eka asuntoansa Tukholmasta noin 2000 000 kruunua siis SEK hinnalla ja se ei ole uusi asunto mutta ei kaukana keskustasta.

Varallisuus kehityy aika helposti tuonne Keskiverto Keskiverto siis Middle Middle class ainakin vuosien aikana sitten kun on 40+ ikäinen pitäisi olla siellä minusta.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Koska tässä jaetaan nettovarallisuutta kerronpa että rikkain minun ystäväpiirissä ei todellakaan ole minä.

Rikkain minun lähi tuttapiirissä EI ole minä asuntosijoittajana. Saan oikein kunnolla TURPIIN yhdeltä moni miljonääriltä joka on rikkain minun ystäväpiirissä jos puhutaan varallisuudesta. En ole itse edes lähelläkään miljonääriä.

Tämä miljonääri ystäväni oli hieman varakkaasta suvusta ja oli jonkin verran rahaa millä aloittaa yritys, mutta aloitti rohkeasti 18 vuotiaana yrittäjänä isolla RISKILLÄ tyylin tule riikkaaksi tai tee konkurssi! Tämä päivänä en paljasta minkä alan yrityksen hänellä on mutta se yritys on menestys. Tämän lisäksi tämä sama ystävä on sijoittanut osakkeisiin jne.

Tämä miljonääri (en tiedä kuinka rikas mutta veikkaan 2 miljonaa euroa+ nettovarallisuus) joka on CRYSTAL CLEAR rikkain minun tuttavapiirissä omistaa kyllä myös asunnon jonka arvioisin noin 500 000 euron arvoiseksi.

Tämä miljonääri jonka nettovarallisuus on noin 2 miljonaa euroa minun ymmärtämyksen mukaan on Yläluokkaa siis Upper Class!

Ei ole oikein muita rikkaita ystäviä ja minulla on myös aika köyhiä ystäviä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
401
Koska tässä jaetaan nettovarallisuutta kerronpa että rikkain minun ystäväpiirissä ei todellakaan ole minä.

Rikkain minun lähi tuttapiirissä EI ole minä asuntosijoittajana. Saan oikein kunnolla TURPIIN yhdeltä moni miljonääriltä joka on rikkain minun ystäväpiirissä jos puhutaan varallisuudesta. En ole itse edes lähelläkään miljonääriä.

Tämä miljonääri ystäväni oli hieman varakkaasta suvusta ja oli jonkin verran rahaa millä aloittaa yritys, mutta aloitti rohkeasti 18 vuotiaana yrittäjänä isolla RISKILLÄ tyylin tule riikkaaksi tai tee konkurssi! Tämä päivänä en paljasta minkä alan yrityksen hänellä on mutta se yritys on menestys. Tämän lisäksi tämä sama ystävä on sijoittanut osakkeisiin jne.

Tämä miljonääri (en tiedä kuinka rikas mutta veikkaan 2 miljonaa euroa+ nettovarallisuus) joka on CRYSTAL CLEAR rikkain minun tuttavapiirissä omistaa kyllä myös asunnon jonka arvioisin noin 500 000 euron arvoiseksi.

Tämä miljonääri jonka nettovarallisuus on noin 2 miljonaa euroa minun ymmärtämyksen mukaan on Yläluokkaa siis Upper Class!

Ei ole oikein muita rikkaita ystäviä ja minulla on myös aika köyhiä ystäviä.
Kiva kuulla! Minulla on myös ystävä joka on miljonääri.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Koska tässä jaetaan nettovarallisuutta kerronpa että rikkain minun ystäväpiirissä ei todellakaan ole minä.

Rikkain minun lähi tuttapiirissä EI ole minä asuntosijoittajana. Saan oikein kunnolla TURPIIN yhdeltä moni miljonääriltä joka on rikkain minun ystäväpiirissä jos puhutaan varallisuudesta. En ole itse edes lähelläkään miljonääriä.

Tämä miljonääri ystäväni oli hieman varakkaasta suvusta ja oli jonkin verran rahaa millä aloittaa yritys, mutta aloitti rohkeasti 18 vuotiaana yrittäjänä isolla RISKILLÄ tyylin tule riikkaaksi tai tee konkurssi! Tämä päivänä en paljasta minkä alan yrityksen hänellä on mutta se yritys on menestys. Tämän lisäksi tämä sama ystävä on sijoittanut osakkeisiin jne.

Tämä miljonääri (en tiedä kuinka rikas mutta veikkaan 2 miljonaa euroa+ nettovarallisuus) joka on CRYSTAL CLEAR rikkain minun tuttavapiirissä omistaa kyllä myös asunnon jonka arvioisin noin 500 000 euron arvoiseksi.

Tämä miljonääri jonka nettovarallisuus on noin 2 miljonaa euroa minun ymmärtämyksen mukaan on Yläluokkaa siis Upper Class!

Ei ole oikein muita rikkaita ystäviä ja minulla on myös aika köyhiä ystäviä.
Minulla on eräs tuttu (en paljasta kuka tässä) jolla on PALJON ( en kerro ny mitä)

Ja SITÄ ON NIIN PALJON ETTÄ PUHUTAAN MILJOONISTA! Eikä edes TUKHOLMASTA saa sen vertaa, mutta minä en ole edes miljooniakko.

Oman alan yritykseni liittyy (en paljasta mihin) kuuluu ylempää yritysluokkaan ja se tekee rahaa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Missähän se raja menee, että pääsee CRYSTAL CLEAR rikas -tasolle? Olen kylläkin kuullut 10M€+ kerholaisten olevan BLACK DIAMOND rikkaita.
No minusta on kyllä jo Yläluokka jos on 1 miljonaa + euroa nettovarallisuus. Kun tarkoitin selvästi niin se oli sitä että kun hänellä on noin 2 miljonaa euroa nettovarallisuus niin ei voi puhua rimaa hipoen miljonääri.

Hyvä idea ja kerrankin hyvä palaute: Voidaan toki minun puolesta kutsua
10 miljonaa euroa nettovarallisuus Black Diamond rikkaiksi.


Minulla oli erikseen mainittu Eliitti joka on korkeampi kuin tavallinen Upper Class. Esim Trump Amerikan presidentti on niin rikas että on Eliitti. Jos joku koettaisi lahjoa Trumpin yhdellä miljoonalla se olisi hänelle pikku raha. Raja missä vertaa Elitin niin se nyt ei meitä tavallisia forum jäseniä koske koska se on todella harvinaista Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 472
Viestejä
4 216 786
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom