DNA Kaapeli 100/10. Mitattu boksiin nähden viereisestä huoneesta 2.4GHz ylitse pöytäkoneella. Jälkimmäinen 5GHz ylitse samasta kohdasta kannettavalla. Sivujen latauksen aloituksessa menee yleensä kauan. Jos boksin vieressä tasan suorassa näköyhteydessä langattomasti pääsee ja langallisesti sinne 100/10. Olen tässä miettinyt, että missä on vikaa, kun esimerkiksi Chromecast striimaa jotain yhtäaikaa, niin netti heikkenee entisestään, mutta speedtestissä ei näy mitään kummallista. Tilanne paranee hiukan, kun ei striimiä päällä, muttei korjaannu. Onko taloyhtiön tai runkoverkon kapasiteetti riittämätön? Mutta olen myös tehnyt vertailevia tutkimuksia dslreportsin testillä ja parhaimmillaan olen pääsyt näinkin huonoon:
Keskimäärin näyttää tältä:
Suurinpiirtein samalla kohdalla Omenakannettava antaa samanlaisia tuloksia. Vitosverkon puolella taas kannettava on noin 80/8 samasta kohdasta mitattuna. Mistä muuten johtuu DNA:lla tuo järkyttävän iso pingien heittely dslreportsin testissä? Riippumatta laitteesta ja käytetystä netistä (läjä puhelimia ja kaks kannettavaa, puhelimen netti ja tämä kiinteä. Boksina tällä hetkellä Sagencomin f3842 ja aikasemmin Ciscon EPC3825 & TP-Link TD-W9980.